Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
zo verdomd arrogant.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef Triggershot het volgende: [..] Ontkenning en onderdrukking noemen ze dat, alle meiden hier hebben een zwak voor mij, feit #1. Sterker nog, misschien zelfs een paar jongens.
Ik noem je een klein afhankelijk hulpeloos kind. Hoe is dat een koosnaampje.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verkapte koosnaampjes komen al te voorschijn.
Ik had dan ook niet automatisch vanuit moeten gaan dat je weet wat 'Baby' contextueel betekent in je zin. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:27 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik noem je een klein afhankelijk hulpeloos kind. Hoe is dat een koosnaampje.
stikquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik had dan ook niet automatisch vanuit moeten gaan dat je weet wat 'Baby' contextueel betekent in je zin. Je hebt gelijk.
nice!quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:23 schreef Peunage het volgende:
Slayage, wil je een sjiitische dua horen/lezen? Maak je niet dik, shirkfree;
Kom we gaan een zandkasteel bouwen, ik ben ook een keer kind of iets in die richting genoemd. Hier. Door de 'wijfuh'.quote:
wat had jij gedaan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kom we gaan een zandkasteel bouwen, ik ben ook een keer kind of iets in die richting genoemd. Hier. Door de 'wijfuh'.
Het safe gedeelte Astagfirullah?quote:
Mooiequote:Op woensdag 23 juli 2014 00:23 schreef Peunage het volgende:
Slayage, wil je een sjiitische dua horen/lezen? Maak je niet dik, shirkfree;
quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ontkenning en onderdrukking noemen ze dat, alle meiden hier hebben een zwak voor mij, feit #1.
Sterker nog, misschien zelfs een paar jongens.
Nicequote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mooie![]()
Deze is ook mooi, geschreven door Imam al-Haddad ("voorvader" van Habib Ali al-Jifri en ook uit Hadramawt in Jemen):
Turken reciteren het gedeelte tot 0:35 van deze video na het gebed van eid...quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nice
Zijn er nog bepaalde dua's die belangrijk zijn voor soennieten? Bij ons lezen we vooral in Ramadan elke avond Dua Al-iftitah, en op donderdagavond Dua Kumayl;
En dan heb je Dua Al-Jawshan, die duurt een uur en een kwartier
Why so mad ik ben blij voor je. Ik wou vandaag alleen maar aardig doen door je tips te geven, had je smaakpapillen gewoon iets hoger ingeschat.quote:
Nice! Vond deze ook mooi...quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mooie![]()
Deze is ook mooi, geschreven door Imam al-Haddad ("voorvader" van Habib Ali al-Jifri en ook uit Hadramawt in Jemen):
Kumayl ken ik ja. Bij soennieten is het ook vooral per continent verschillend, wat gangbaar is in bijv Indonesie/Maleisie/Singapore qua langere dua's en vooral gedichten (qasidah of madih) verschilt van Pakistan/India, Maghreb, Turkije etc. Pakistaanse/Indiase soennieten hebben ook een kumayl du'a die zeer bekend is onder hen. De Indonesiers/Maleisiers/Singaporezen hebben vooral hun dua's van de Jemenieten en ook al-Haddad bijv. Komt omdat de jemenieten daar de Islam brachten als handelaren en altijd die hele goede banden bleven behouden met Indonesie, Maleisie en Singapore.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:43 schreef Peunage het volgende:
Nice
Zijn er nog bepaalde dua's die belangrijk zijn voor soennieten? Bij ons lezen we vooral in Ramadan elke avond Dua Al-iftitah, en op donderdagavond Dua Kumayl;
dit soort posts leren mij veelquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kumayl ken ik ja. Bij soennieten is het ook vooral per continent verschillend, wat gangbaar is in bijv Indonesie/Maleisie/Singapore qua langere dua's en vooral gedichten (qasidah of madih) verschilt van Pakistan/India, Maghreb, Turkije etc. Pakistaanse/Indiase soennieten hebben ook een kumayl du'a die zeer bekend is onder hen. De Indonesiers/Maleisiers/Singaporezen hebben vooral hun dua's van de Jemenieten en ook al-Haddad bijv. Komt omdat de jemenieten daar de Islam brachten als handelaren en altijd die hele goede banden bleven behouden met Indonesie, Maleisie en Singapore.
In de Maghreb heb je weer andere dua's/qasidahs die onderdeel van de cultuur en tradities zijn gaan uitmaken. Dit is buiten de korte dua's die je gewoon in de overleveringen tegenkomt om dus, zoals wat te zeggen kort wanneer je je vasten verbreekt, adhkaar al-sabah w layl (extra ochtend en avonddua) etc. Dat is overal wel hetzelfde omdat vaak expliciet uit overleveringen komt.
Overigens komen al die (langere) dua's/qasidah's etc die bekend zijn onder verschillende volkeren/gebieden vrijwel allemaal uit soefi tarikah's en/of geleerden voort maar zijn onderdeel van de gewoonten van zo'n volk geworden dat dat feit vandaag de dag minder bekend is.
Dit is bekend onder Indonesiers en kom je ook delen van terug bij Indonesische moskeeen in NL en hun du'aboekjes bij bepaalde omstandigheden en/of dagen:
Dit is bekend onder de Maghrebi's en genoeg moskeeen hebben boekjes met deze lange qasidah bijv:etc etc
جامع الزيتونة بمناسبة ذكرى المولد النبوي الشري٠1433 الهمزية
Allahumma baarik beide echt mooiquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mooie![]()
ik merk het hafidahullahquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aloulou is dan ook een grote bron van inspiratie.
Nee joh, ik de nieuwe kalief, jij mijn Shaikh al Islam.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:23 schreef Aloulou het volgende:
Genoeg man, ben ook maar gewoon een virtuele doe-het-zelfertje: sheikh google
ik ben ook doe het zelverquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:23 schreef Aloulou het volgende:
Genoeg man, ben ook maar gewoon een virtuele doe-het-zelfertje: sheikh google
Ik weet niet maar ik vind dit superschattig.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:25 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
ik ben ook doe het zelver
[ afbeelding ]
echt schattig ja een spijker in mijn hoofdquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:27 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik weet niet maar ik vind dit superschattig.
Ik haal hem wel eruit en dan doe ik er jodium en verband op.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:30 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
echt schattig ja een spijker in mijn hoofd
aww zo aardigquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:31 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik haal hem wel eruit en dan doe ik er jodium en verband op.
hey dit nummer ken ikquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:32 schreef Crip het volgende:
Ik ben me oude favo nummers aan het doorspitten. Old song spree.
Barakalahu feek, weet nog niet! Ik denk fruit ofzo. En jij?quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:47 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Allahumma baarik wat ga je eten voor suhoor
mueslibrood en chips en een banaan denk ikquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:50 schreef Crip het volgende:
[..]
Wa feek, weet nog niet! Ik denk fruit ofzo. En jij?
Nee, klopt. Volgens mij was de overlevering dat je het in de oneven dagen van de laatste 10 dagen van Ramadan moet zoeken. En aangezien je het dan toch niet zeker weet, kun je deze 10 dagen dus eigenlijk wel als geheel Laylat al-Qadr beschouwen, denk ik.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:59 schreef AbdulMalik het volgende:
maar is toch niet zeker welke nacht het is
ooh okequote:Op woensdag 23 juli 2014 02:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, klopt. Volgens mij was de overlevering dat je het in de oneven dagen van de laatste 10 dagen van Ramadan moet zoeken.
lezen ervan is ook afgeraden geeft een verlangen om te discussieren dus is fitna maar waar houden mensen zich mee bezig in ramadhaan la hawla wa la quwwata illa billah noemen elkaar joden en takfir zonder kennis van zakenquote:Op woensdag 23 juli 2014 02:48 schreef Crip het volgende:
Ik wil zo veel zeggen maar ik houd me in.
''Discussiëren maakt het hart harddddddd''
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5068194
Isis aanhangers van m.nl in een nutshellquote:Op woensdag 23 juli 2014 02:56 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
lezen ervan is ook afgeraden geeft een verlangen om te discussieren dus is fitna maar waar houden mensen zich mee bezig in ramadhaan la hawla wa la quwwata illa billah noemen elkaar joden en takfir zonder kennis van zaken
internet gelovigen zijn padje kwijt allemaalquote:Op woensdag 23 juli 2014 03:07 schreef Crip het volgende:
[..]
Isis aanhangers van m.nl in een nutshell
Zo erg man dit....gewoon door een fucking raketquote:Op woensdag 23 juli 2014 03:15 schreef TheMagnificent het volgende:
Raar om te zien dit, wetende dat die mensen er niet meer zijn.
Dit is Fok for Gods sake. Don't care.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of je bent nooit waardig geweest om mijn 'liefheid' te mogen ervaren, dat kan natuurlijk ook.
Oh daarom vasten sommige Alevieten 10 dagen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 02:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, klopt. Volgens mij was de overlevering dat je het in de oneven dagen van de laatste 10 dagen van Ramadan moet zoeken. En aangezien je het dan toch niet zeker weet, kun je deze 10 dagen dus eigenlijk wel als geheel Laylat al-Qadr beschouwen, denk ik.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh daarom vasten sommige Alevieten 10 dagen.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]?
Magnificent heeft het over de laatste 10 dagen van Ramadan, de 10 dagen dat Alevieten vasten is Muharram.
Het Alevitish vasten tijdens Muharram is 10 dagen, dat je er 2 extra kan doen is prima, maar meer dan 10 dagen is het niet. Dat Alevieten specifiek, dan wel vaak / dikwijls, deels in laatste 10 dagen van de Ramadan vasten is niet in de alevitische leer nergens te vinden, als het gaat on 10 dagen vasten gaat het altijd om Muharrem, doe je huiswerk beter.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Alevieten vasten 12 dagen met Muharrem. 3 in de maand Maart meen ik. Elke donderdag van de week.
Dit gaat over Ramadan. Sommige vasten 3 dagen, anderen 10.
Hou je arrogantie voor je sabah sabah.
Ga je serieus met mij in discussie over hoeveel dagen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het Alevitish vasten tijdens Muharram is 10 dagen, dat je er 2 extra kan doen is prima, maar meer dan 10 dagen is het niet. Dat Alevieten specifiek, dan wel vaak / dikwijls, deels in laatste 10 dagen van de Ramadan vasten is niet in de alevitische leer nergens te vinden, als het gaat on 10 dagen vasten gaat het altijd om Muharrem, doe je huiswerk beter.
Het is 10 dagen, sommige branches van het Alevitisme, Kizilbash bijv maakt er 12 van om elke dag aan een andere Imam te wijden. Wat iemand jou en die Alevieten mag uitleggen is dat 'asure' toch echt 10 betekent.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ga je serieus met mij in discussie over hoeveel dagen?Het zijn er 12.
Alevieten vasten de periode Laylat al-qadr, de een gaat uit van 3, de ander van 10.
Doe jij anders je huiswerk beter, maar gezien de Alevitische leer nergens staat wens ik jou succes
Het zijn er 12. Misschien moet jij eens leren onderscheid te maken tussen sjieeten en alevieten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is 10 dagen, sommige branches van het Alevitisme, Kizilbash bijv maakt er 12 van om elke dag aan een andere Imam te wijden. Wat iemand jou en die Alevieten mag uitleggen is dat 'asure' toch echt 10 betekent.
En nee ik ga niet met je in discussie, ik onderwijs je in deze.
Er zijn genoeg boeken van Alevitische geleerden, duik er eens in.
Het zijn er 10, anderen doen weer 12, begrijp dat dan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het zijn er 12. Misschien moet jij eens leren onderscheid te maken tussen sjieeten en alevieten.
Ik had het sws over Ramadan en niet de andere oruc. Meneer vat het verkeerd op en begint ook een onzinnige discussie.
Duik jij anders in die boeken en stop met alles te willen discussiëren.
ONderwijs.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:04 schreef Stimorol- het volgende:
De arrogantie trouwens... ik onderwijs jeNee.
Ja doei nu verander je je veronderstelde feit.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het zijn er 10, anderen doen weer 12, begrijp dat dan.
Nee nogmaals, het Muharram vasten is 10 dagen, voor mijn part mag je 15 imams hebben en daar 15 van maken, maar nogmaals de Ashura wat Alevieten zodanig claimen als religieus evenement betekent tienquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja doei nu verander je je veronderstelde feit.
Triggershot, annem zegt altijd je hoeft niet altijd je gelijk te behalen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee nogmaals, het Muharram vasten is 10 dagen, voor mijn part mag je 15 imams hebben en daar 15 van maken, maar nogmaals de Ashura wat Alevieten zodanig claimen als religieus evenement betekent tien
Danamisin kizim sen.
Mwuah in dit geval neem ik mijn gelijk, je weet toch. Je moet niet een beetje voor beurt te praten door, 'voor ons, dus elke Aleviet' er zijn ook verschillende branchen onder het Alavitisme.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:10 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Triggershot, annem zegt altijd je hoeft niet altijd je gelijk te behalen.
Ondanks dat het er voor ons 12 is, voor elke aleviet dus en niet 10, ondanks dat ik doelde op Ramadan en 10 dagen, zal ik je gewoon gelijk geven. Seni mi kiracam.
Ik zei dan ook sommigen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah in dit geval neem ik mijn gelijk, je weet toch. Je moet niet een beetje voor beurt te praten door, 'voor ons, dus elke Aleviet' er zijn ook verschillende branchen onder het Alavitisme.
Verder anneyin elinden opulur, dat gezegd hebbende, is er geen algemene traditie dat Alevieten laatste 10 dagen van Ramadan vasten.
o hoiquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zei dan ook sommigen.
Wij menen 3.
Sommigen menen 10.
Anderen menen niets, maar die zijn de weg kwijt.
Inderdaad. Dat deze mensen, of mensen in vergelijkbare situaties waar dan ook, (zomaar) het slachtoffer (kunnen) worden van politieke conflicten, een overmacht waar niemand iets aan kan doen (omdat politieke en economische belangen van groter belang geacht worden) en niemand de verantwoordelijken kan vervolgen en op z'n minst een klein beetje gerechtigheid voor deze mensen kan zoeken, maakt me misselijk en kwaad.quote:Op woensdag 23 juli 2014 03:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zo erg man dit....gewoon door een fucking raket![]()
![]()
![]()
"Foutje bedankt", 200 nog wat mensen met kinderen, hele gezinnen etc die worden afgeschoten
Die hond die die raket afschoot moet levend branden, zulke "foutjes" maak je gewoon niet.
Knip mn foto uit en plak op je hoofd.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:35 schreef Bortecinem het volgende:
Cripppp mag ik je burqua lenen svppp. Moet vrijdag met mijn vervormde en dikke kop terug naar de tandarts 100 km verderop.
Nee, alleen een burqua kan mij redden, geloof me.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Knip mn foto uit en plak op je hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |