Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
zo verdomd arrogant.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef Triggershot het volgende: [..] Ontkenning en onderdrukking noemen ze dat, alle meiden hier hebben een zwak voor mij, feit #1. Sterker nog, misschien zelfs een paar jongens.
Ik noem je een klein afhankelijk hulpeloos kind. Hoe is dat een koosnaampje.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verkapte koosnaampjes komen al te voorschijn.
Ik had dan ook niet automatisch vanuit moeten gaan dat je weet wat 'Baby' contextueel betekent in je zin. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:27 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik noem je een klein afhankelijk hulpeloos kind. Hoe is dat een koosnaampje.
stikquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik had dan ook niet automatisch vanuit moeten gaan dat je weet wat 'Baby' contextueel betekent in je zin. Je hebt gelijk.
nice!quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:23 schreef Peunage het volgende:
Slayage, wil je een sjiitische dua horen/lezen? Maak je niet dik, shirkfree;
Kom we gaan een zandkasteel bouwen, ik ben ook een keer kind of iets in die richting genoemd. Hier. Door de 'wijfuh'.quote:
wat had jij gedaan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kom we gaan een zandkasteel bouwen, ik ben ook een keer kind of iets in die richting genoemd. Hier. Door de 'wijfuh'.
Het safe gedeelte Astagfirullah?quote:
Mooiequote:Op woensdag 23 juli 2014 00:23 schreef Peunage het volgende:
Slayage, wil je een sjiitische dua horen/lezen? Maak je niet dik, shirkfree;
quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ontkenning en onderdrukking noemen ze dat, alle meiden hier hebben een zwak voor mij, feit #1.
Sterker nog, misschien zelfs een paar jongens.
Nicequote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mooie![]()
Deze is ook mooi, geschreven door Imam al-Haddad ("voorvader" van Habib Ali al-Jifri en ook uit Hadramawt in Jemen):
Turken reciteren het gedeelte tot 0:35 van deze video na het gebed van eid...quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nice
Zijn er nog bepaalde dua's die belangrijk zijn voor soennieten? Bij ons lezen we vooral in Ramadan elke avond Dua Al-iftitah, en op donderdagavond Dua Kumayl;
En dan heb je Dua Al-Jawshan, die duurt een uur en een kwartier
Why so mad ik ben blij voor je. Ik wou vandaag alleen maar aardig doen door je tips te geven, had je smaakpapillen gewoon iets hoger ingeschat.quote:
Nice! Vond deze ook mooi...quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mooie![]()
Deze is ook mooi, geschreven door Imam al-Haddad ("voorvader" van Habib Ali al-Jifri en ook uit Hadramawt in Jemen):
Kumayl ken ik ja. Bij soennieten is het ook vooral per continent verschillend, wat gangbaar is in bijv Indonesie/Maleisie/Singapore qua langere dua's en vooral gedichten (qasidah of madih) verschilt van Pakistan/India, Maghreb, Turkije etc. Pakistaanse/Indiase soennieten hebben ook een kumayl du'a die zeer bekend is onder hen. De Indonesiers/Maleisiers/Singaporezen hebben vooral hun dua's van de Jemenieten en ook al-Haddad bijv. Komt omdat de jemenieten daar de Islam brachten als handelaren en altijd die hele goede banden bleven behouden met Indonesie, Maleisie en Singapore.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:43 schreef Peunage het volgende:
Nice
Zijn er nog bepaalde dua's die belangrijk zijn voor soennieten? Bij ons lezen we vooral in Ramadan elke avond Dua Al-iftitah, en op donderdagavond Dua Kumayl;
dit soort posts leren mij veelquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kumayl ken ik ja. Bij soennieten is het ook vooral per continent verschillend, wat gangbaar is in bijv Indonesie/Maleisie/Singapore qua langere dua's en vooral gedichten (qasidah of madih) verschilt van Pakistan/India, Maghreb, Turkije etc. Pakistaanse/Indiase soennieten hebben ook een kumayl du'a die zeer bekend is onder hen. De Indonesiers/Maleisiers/Singaporezen hebben vooral hun dua's van de Jemenieten en ook al-Haddad bijv. Komt omdat de jemenieten daar de Islam brachten als handelaren en altijd die hele goede banden bleven behouden met Indonesie, Maleisie en Singapore.
In de Maghreb heb je weer andere dua's/qasidahs die onderdeel van de cultuur en tradities zijn gaan uitmaken. Dit is buiten de korte dua's die je gewoon in de overleveringen tegenkomt om dus, zoals wat te zeggen kort wanneer je je vasten verbreekt, adhkaar al-sabah w layl (extra ochtend en avonddua) etc. Dat is overal wel hetzelfde omdat vaak expliciet uit overleveringen komt.
Overigens komen al die (langere) dua's/qasidah's etc die bekend zijn onder verschillende volkeren/gebieden vrijwel allemaal uit soefi tarikah's en/of geleerden voort maar zijn onderdeel van de gewoonten van zo'n volk geworden dat dat feit vandaag de dag minder bekend is.
Dit is bekend onder Indonesiers en kom je ook delen van terug bij Indonesische moskeeen in NL en hun du'aboekjes bij bepaalde omstandigheden en/of dagen:
Dit is bekend onder de Maghrebi's en genoeg moskeeen hebben boekjes met deze lange qasidah bijv: etc etc
Allahumma baarik beide echt mooiquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mooie![]()
ik merk het hafidahullahquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aloulou is dan ook een grote bron van inspiratie.
Nee joh, ik de nieuwe kalief, jij mijn Shaikh al Islam.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:23 schreef Aloulou het volgende:
Genoeg man, ben ook maar gewoon een virtuele doe-het-zelfertje: sheikh google
ik ben ook doe het zelverquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:23 schreef Aloulou het volgende:
Genoeg man, ben ook maar gewoon een virtuele doe-het-zelfertje: sheikh google
Ik weet niet maar ik vind dit superschattig.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:25 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
ik ben ook doe het zelver
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |