The fuck? Er zijn (allochtoon)wijken waar ik als allochtoon mezelf niet veilig voel. maar nogmaals, zeer goeie vergelijking ja, een politieke entiteit met helicopters, troepen en checkpoints die je in eigen land gevangen zetten vergelijken met rotjochies.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
het feit dat er meer en meer wijken zijn waar je als autochtoon niet meer veilig door kan telt niet mee natuurlijk ...
Nog maar afgezien van het feit dat je na decennia ellende niet zomaar even terug kan keren naar hoe men met elkaar omging, zo'n 100 jaar geleden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet gebeuren en bovendien zitten europese landen ook niet te wachten op die joden die terugkeren naar hun roots.
nee, ik gaf antwoord op de vraag. het beste is gewoon 1 staat met gelijke rechten voor moslims, christenen en jodenquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:30 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Denk je écht dat dat een oplossing is?
Dit kan natuurlijk niet. Net zomin als 'importmoslims' uit Nederland terug 'kunnen' naar waar ze vandaan komen.
De legimiteit van Israel lijkt gebouwd te zijn op de holocaust, dat gebeurt helaas bij beide kanten?quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:35 schreef Maanvis het volgende:
Sowieso waarom blijven mensen altijd maar kijken naar het verleden. Dat doen wij toch ook niet bij Duitsland?
They gambled and they lost, jammer joh.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:35 schreef Nibb-it het volgende:
Hamas Gambled on War as Its Woes Grew in Gaza
GAZA CITY — When war between Israel and Hamas broke out two weeks ago, the Palestinian militant group was so hamstrung, politically, economically and diplomatically, that its leaders appeared to feel they had nothing to lose. Hamas took what some here call option zero, gambling that it could shift the balance with its trump cards: its arms and militants. - http://www.nytimes.com/20(...)WT.nav=top-news&_r=0
Zoveel dode Israëlische soldaten, Netanyahu gambled and lostquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:37 schreef HeatWave het volgende:
They gambled and they lost, jammer joh..
Hamas heeft veel aan macht gewonnen, dus dat klopt niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
They gambled and they lost, jammer joh..
Mogen we nu gerust stellen dat puur hamas het probleem is ? Vernietig hamas en er kan mss terug vreedzaam geleefd worden ?quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:35 schreef Nibb-it het volgende:
Hamas Gambled on War as Its Woes Grew in Gaza
GAZA CITY — When war between Israel and Hamas broke out two weeks ago, the Palestinian militant group was so hamstrung, politically, economically and diplomatically, that its leaders appeared to feel they had nothing to lose. Hamas took what some here call option zero, gambling that it could shift the balance with its trump cards: its arms and militants. - http://www.nytimes.com/20(...)WT.nav=top-news&_r=0
quote:But as the recent fight with Israel has revealed, Hamas was importing tons of cement — desperately needed for Gazan schools and houses and construction jobs — to reinforce the tunnels it built to infiltrate Israel and hide its weapons.
“They have different priorities,” Mr. Shaban said of the military wing. “Don’t send rockets while we don’t have milk for our children.”
Natuurlijk, als de islam de bovenliggende partij is is dat zelfs de wet als ik het me goed herinner... maar die balance of power is verschoven.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De moslims ter plekke waren behoorlijk wat toleranter tegen joden voor het zionisme en politieke doelen vormnamen.
En als ik zeg dat de Palestijnse staat moet verdwijnen, kijk je mij dan raar aan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:17 schreef moussie het volgende:
[..]
De Joden moeten niet verdwijnen, de staat Israël moet verdwijnen. Oftewel terug naar de situatie van begin vorige eeuw, waar de Joden welkome bewoners waren in een islamitisch land.
Kinderlijk naïef.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:41 schreef UncleScorp het volgende:
Mogen we nu gerust stellen dat puur hamas het probleem is ? Vernietig hamas en er kan mss terug vreedzaam geleefd worden ?
Jawel hoor.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:23 schreef zaid het volgende:
[..]
nee, want we mochten hier komen van de legitieme overheid
israel is niet legitiem
Lees het artikel mss eensquote:
Exact. Get over it! Israël bestaat, Palestina bestaat en moeten met elkaar verder. Stop met "jij hoort hier niet" te zeggen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:35 schreef Maanvis het volgende:
Sowieso waarom blijven mensen altijd maar kijken naar het verleden. Dat doen wij toch ook niet bij Duitsland?
Israël IS die staat!quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:36 schreef zaid het volgende:
[..]
nee, ik gaf antwoord op de vraag. het beste is gewoon 1 staat met gelijke rechten voor moslims, christenen en joden
We hebben dan nu ook geen conflict meer met Duitsland, als die nog steeds hier zouden zitten en het voor het zeggen zouden hebben zou dat hoogstwaarschijnlijk heel anders zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:35 schreef Maanvis het volgende:
Waarom staan er dan allemaal muren en mogen palestijnen er niets?quote:
Niet helemaal, Joden zijn en blijven ten alle tijde bevoordeeld in de Joodse staat, ze hebben exclusieve rechten die christenen en moslims niet hebben, Israel pleit dan ook voor een behoud van een identiteit als Joodse staat.quote:
Nee, Israël is heel nadrukkelijk een staat voor Joden, ze zullen het nooit accepteren een minderheid te zijn.quote:
nee, want dan heette het geen israel meer maar palestina, gezien er dan een moslim meerderheid zou zijn.quote:
Omdat de zionisten niet willen dat de Palestijnen een meerderheid gaan vormen in hun "JOODSE" staat.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:47 schreef Maanvis het volgende:
Waarom staan er dan allemaal muren en mogen palestijnen er niets?
Hamas bestaat pas sinds 1987. Er waren al veel eerder problemen in Israël zonder hamas.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mogen we nu gerust stellen dat puur hamas het probleem is ? Vernietig hamas en er kan mss terug vreedzaam geleefd worden ?
Dan moeten de joden maar wat bijneuken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Omdat de zionisten niet willen dat de Palestijnen een meerderheid gaan vormen in hun "JOODSE" staat.
Gutteguttegut.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom staan er dan allemaal muren en mogen palestijnen er niets?
carequote:Op woensdag 23 juli 2014 10:48 schreef Charismatisch het volgende:
Jouw conclusie blijft kinderlijk naïef.
moeilijk he volwassen blijven in een discussie.quote:
quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet helemaal, Joden zijn en blijven ten alle tijde bevoordeeld in de Joodse staat, ze hebben exclusieve rechten die christenen en moslims niet hebben, Israel pleit dan ook voor een behoud van een identiteit als Joodse staat.
Ja, okee, dat is waar. Israël is een joodse staat en wil dat denk ik ook wel blijven ja. Maar voor de grondwet is iedereen gelijk in Israël en dat is wat ik bedoelde.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, Israël is heel nadrukkelijk een staat voor Joden, ze zullen het nooit accepteren een minderheid te zijn.
dan is het dus niet 'die staat'...quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:54 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
[..]
Ja, okee, dat is waar. Israël is een joodse staat en wil dat denk ik ook wel blijven ja. Maar voor de grondwet is iedereen gelijk in Israël en dat is wat ik bedoelde.
Blij dat je het zelf toegeeft.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
moeilijk he volwassen blijven in een discussie.
Ja hoor, er werd gevraagd om een land met gelijke rechten voor moslims, joden en christenen. Israël is die staat.quote:
nee, ik zeg dat er op het grondgebied van israel en palestina een staat met gelijke rechten voor iedereen moet komenquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:57 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Ja hoor, er werd gevraagd om een land met gelijke rechten voor moslims, joden en christenen. Israël is die staat.
Wijs mij anders maar eens een staat aan in het Midden-Oosten waar de grondwet eveneens gelijke rechten voorschrijft?
Dat zou betekenen dat Israël het grondgebied van Palestina moet overnemen, maar op de één of andere manier denk ik dat je precies het omgekeerde bedoelt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:00 schreef zaid het volgende:
[..]
nee, ik zeg dat er op het grondgebied van israel en palestina een staat met gelijke rechten voor iedereen moet komen
...quote:syrie
jij begint met persoonlijke aanvallen als je uitgeluld bent hequote:
maakt niet uit, de moslims zijn dan in de meerderheid en kunnen de naam enz. dus veranderenquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:03 schreef BorisDeLul het volgende:
Dat zou betekenen dat Israël het grondgebied van Palestina moet overnemen, maar op de één of andere manier denk ik dat je precies het omgekeerde bedoelt.
Maar stel, de Israël verdwijnt en de bewoners gaan ergens anders heen. Ben je ervan overtuigd dat de Palestijnen een dergelijke staat zouden kunnen stichten?
quote:
Ik ben nog lang niet uitgeluld hoor. Ben er net weer!quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jij begint met persoonlijke aanvallen als je uitgeluld bent he.
joden, ook niet-palestijnen in het m-o accepteren israel niet. en zullen er dus tegen blijven vechten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:06 schreef Maanvis het volgende:
Anyway, wat heeft de meeste kans op wereldvrede. Als alle palestijnen uitgeroeid worden, of alle joden?
euh ... islam uitroeien ?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:06 schreef Maanvis het volgende:
Anyway, wat heeft de meeste kans op wereldvrede.
Onrealistisch, maar daarover kunnen we het wel eens zijn denk ik. Moslims komen in Israël niet meer in de meerderheid, of aan de macht. Ze zullen zich in de rol moeten schikken van minderheid en dat gaat ze vaak niet goed af, merken we hier in Europa ook. De meerderheid gelukkig wel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:06 schreef zaid het volgende:
[..]
maakt niet uit, de moslims zijn dan in de meerderheid en kunnen de naam enz. dus veranderen
natuurlijk kan dat.
Ook daar is dat afhankelijk van de verhoudingen. Als er een islamitische meerderheid is, dan is dat ook geen probleem en is het nooit (echt) geweest. Maar gelijke rechten voor iedereen, nee, dat gold daar ook niet hoor.quote:ja nu is er oorlog maar nog steeds hebben christenen en moslims de zelfde rechten in gebieden bestuurd door de overheid. ook de ong. 100 joden in damascus zijn veilig
quote:"Mogelijk oorlogsmisdaden Israël"
Toegevoegd: woensdag 23 jul 2014, 11:06
Israël maakt zich mogelijk schuldig aan oorlogsmisdaden in Gaza. Dat zei de Hoge Commissaris voor Mensenrechten van de Verenigde Naties, Navi Pillay, aan het begin van een top in Genève.
Pillay maakt zich zorgen over het doden van burgers - "en met name kinderen" - en over de sloop van woningen. Ze vindt dat Israël de "proportionaliteit" in het oog moet houden en zegt zich zorgen te maken over excessief geweld door Israëlische veiligheidstroepen.
Overigens veroordeelt Pillay ook het lukraak afvuren van raketten en mortieren door Hamas op Israël. Ook die brengen de levens van burgers in gevaar.
Staakt-het-vuren
De Amerikaanse minister Kerry van Buitenlandse Zaken is in Israël aangekomen voor gesprekken over een staakt-het-vuren tussen Israël en Hamas. Hij zal in Jeruzalem spreken met Israëlische leiders, onder wie premier Netanyahu.
Kerry zal waarschijnlijk ook een ontmoeting hebben met de Palestijnse president Abbas en met secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties.
Deze vraag had geen goed antwoord. Triest dat je er toch één geeft.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:08 schreef zaid het volgende:
[..]
joden, ook niet-palestijnen in het m-o accepteren israel niet. en zullen er dus tegen blijven vechten.
dat is onhaalbaar.quote:
als er vrede zou komen wordt palestina gewoon seculier. hamas krijgt maar iets van 45% nu en dat is vooral vanwege hun verzet en niet vanwege het islamisme, de rest van de 55% van de stemmen gaan naar seculiere partijenquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:15 schreef BorisDeLul het volgende:
In plaats daarvan krijgen we twee landen, Israël en Palestina. Israël is die staat die je beschrijft, met gelijke rechten, Palestina wordt een sharia. Ben het met je eens dat daar dan ook wel weer christenen, joden en wat dan ook zouden kunnen gaan wonen, maar dan hebben we het over rechten en gunsten; niet over wat wij in Europa hebben.
wat lul jij dan? er is een meerderheid van moslims in syrie, 90% is moslim.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:15 schreef BorisDeLul het volgende:
Ook daar is dat afhankelijk van de verhoudingen. Als er een islamitische meerderheid is, dan is dat ook geen probleem en is het nooit (echt) geweest. Maar gelijke rechten voor iedereen, nee, dat gold daar ook niet hoor.
Waarschijnlijk wel volgens de VN.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:19 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Goh. Het is oorlog. Zouden er oorlogsmisdaden worden gepleegd denk je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |