Alsof jij werktquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:42 schreef datismijnmening het volgende:
Krijg net een berichtje binnen van de NOS dat Rutte morgen heeft uitgeroepen tot dag van nationale rouw![]()
Tokkie Nederland heeft dus weer haar zin met zo'n overdreven, hypocriete en volstrekt onnodige maatregel
Allemaal heel vervelend voor de naaste familie die mensen hebben verloren maar iedereen weet dat deze "dag" niet voor hen is maar voor de kort pittige kapsel Ria's die verder geen enkele connectie hebben met de slachtoffers.
Werken zul jequote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:51 schreef BabeWatcher het volgende:
Hebben we dan lekker vrij morgen? Het wordt 28 graden!
Ik ga even mijn baas bellen om te vragen of ik morgen mag rouwen![]()
Als zoiets om 8 uur 's avonds wordt aangekondigd zijn alle roosters op de werkplek allang gemaakt. Mijn werk is ook met suikerfeest, koningdag en hemelvaart open.quote:
Niet dat ik perse een vrije dag wil, maar als je dan een nationale dag organiseert lijk mij wel het beste om iedereen vrij te geven, heel het land plat te leggen en daadwerkelijk stil te staan en rouwen.quote:
Tripoli - ongeluk: 71 dodenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:03 schreef MsMessy het volgende:
Niet ten nadele van de getroffen families, maar waarom nu wel? En niet met de vuurwerkramp, vliegtuigongeluk Tripoli, nieuwjaarsbrand, Bijlmerramp enz. Politiek geneuzel dus. Sinds Wilhelmientje omkieperde is dit niet meer gedaan. Dus nu even een staaltje zogenaamde publieke verontwaardiging en medeleven? Belachelijk kuddegedrag
Ja, dus waar zou het kantelpunt liggen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:11 schreef Merkie het volgende:
Tripoli - ongeluk: 71 doden
Oekraïne - aanslag: 193 doden
121 dodenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dus waar zou het kantelpunt liggen?
Ik dacht dat het altijd bij 450 lagquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dus waar zou het kantelpunt liggen?
Wilhelmina rouwdag was er maar 1 toch?quote:
Dat was echt fantastisch!quote:
De toedracht heeft er natuurlijk ook mee te maken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:18 schreef BasEnAad het volgende:
Vliegramp op Tenerife had 238 Nederlandse doden. Maar geen dag van rouw.
Het is ook een beetje onzinnig om op deze manier het ene leed te vergelijken met het andere.
Dat zie ik niet zo eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:19 schreef Merkie het volgende:
[..]
De toedracht heeft er natuurlijk ook mee te maken.
Maak je niet dik, MsMessy.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:03 schreef MsMessy het volgende:
Niet ten nadele van de getroffen families, maar waarom nu wel? En niet met de vuurwerkramp, vliegtuigongeluk Tripoli, nieuwjaarsbrand, Bijlmerramp enz. Politiek geneuzel dus. Sinds Wilhelmientje omkieperde is dit niet meer gedaan. Dus nu even een staaltje zogenaamde publieke verontwaardiging en medeleven? Belachelijk kuddegedrag
Ik probeer geen vergelijking te maken met andere rampen. Alleen deze ramp leeft meer dan als het een ongeluk zou zijn geweest. Er is veel woede.quote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Waar je je druk over kan maken zeg.
Ja en dus hou je je niet aan het protocol voor een dag van nationale rouw? Alle festiviteiten cancellen, bioscopen dicht, geen luide muziek, geen vrolijkheid. Nationale rouw is dan ook nationaal en niet een beetje hoe het je uitkomt, verplicht meerouwen. Maar weekdier Rutte geeft er wel weer zijn eigen schwung aan. Anders had ie ook wel gewoon aangepast vlagprotocol en minuut stilte kunnen doen zoals bij alle andere rampen. Dat iets een naam heeft zonder inhoud, om maar aan de massa toe te geven omdat die iets roepen, vind ik persoonlijk dus gewoon (politiek) gelul. Dit zet geen kracht bij aan iets en zal Rusland etc ook ernstig aan hun anus oxideren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik probeer geen vergelijking te maken met andere rampen. Alleen deze ramp leeft meer dan als het een ongeluk zou zijn geweest. Er is veel woede.
Jonge ik ben dik, dus ik reageer hoe ik wilquote:
Mja... En daar helpt dit bij dan? Zoals ik het nu lees, zal het nog lastig worden om er überhaupt iets van mee te krijgen. En ik kan me heel moeilijk voorstellen dat nabestaanden er iets aan hebben in het verwerkingsproces.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik probeer geen vergelijking te maken met andere rampen. Alleen deze ramp leeft meer dan als het een ongeluk zou zijn geweest. Er is veel woede.
Dat verschilt van persoon tot persoon, maar er zullen zeker nabestaanden zijn die hier steun aan ondervinden/kracht uit putten. Las vanochtend dit stukje in de metro van een hoogleraar psychotrauma:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mja... En daar helpt dit bij dan? Zoals ik het nu lees, zal het nog lastig worden om er überhaupt iets van mee te krijgen. En ik kan me heel moeilijk voorstellen dat nabestaanden er iets aan hebben in het verwerkingsproces.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:05 schreef OllieWilliams het volgende:
Hierover klagenRespectloos stuk vreten. Kan bovendien ook positieve effecten hebben op het rouwproces van de nabestaanden, maarja wat zal jou dat een moer kunnen schelen natuurlijk.
Het is ook zeker persoonlijk, dat klopt. Ik vind een stille tocht ook nogal zinloos over het algemeen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:46 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dat verschilt van persoon tot persoon, maar er zullen zeker nabestaanden zijn die hier steun aan ondervinden/kracht uit putten. Las vanochtend dit stukje in de metro van een hoogleraar psychotrauma:
"Medeleven van landgenoten en de overheid kan nabestaanden helpen", zegt Kleber. "Het geeft hen een gevoel dat ze er niet alleen voor staan." Een dag van nationale rouw of een nationale herdenking waar gisteren in de Tweede Kamer over gesproken werd, zou hieraan bij kunnen dragen, zo denkt ook Westerink. "Maar dit verschilt per persoon", voegt zij hier nadrukkelijk aan toe. "Behoeften lopen uiteen. Je ziet dat nu al met stille tochten die worden georganiseerd. De een heeft hier behoefte aan, een ander niet."
En waar is dat protocol waar je je op beroept terug te vinden?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:33 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Ja en dus hou je je niet aan het protocol voor een dag van nationale rouw?
Je hebt geen vrij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:22 schreef BlueMage het volgende:
Ja ik weet nu nog niet of ik morgen lekker vrij heb van m'n werk.
Kuddegedrag inderdaadquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:03 schreef MsMessy het volgende:
Ik hoor verder niemand over die 390 mensen die hier elke dag in Nederland sterven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:05 schreef OllieWilliams het volgende:
Hierover klagenRespectloos stuk vreten. Kan bovendien ook positieve effecten hebben op het rouwproces van de nabestaanden, maarja wat zal jou dat een moer kunnen schelen natuurlijk.
Waarom? Alsof die 71 Nederlanders in Tripoli minder belangrijk warenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:19 schreef Merkie het volgende:
[..]
De toedracht heeft er natuurlijk ook mee te maken.
Nou als ik dood neerval mag je dat dus overslaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kuddegedrag inderdaad
Binnenkort krijgen we voor elke aangespoelde walvis een dag van nationale rouw
Wat hebben ze eraan als ik ze niet zie/op mijn zolderkamer zit?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon een minuut stil zijn morgen rond 4 uur. Kleine moeite.. Sommigen hebben er veel baat aan..
Precies laat mensen lekker rouwen als ze willen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:20 schreef Homijn het volgende:
Laat mensen gewoon rouwen als ze dat willen.
En de stille tocht dan?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:49 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Nou als ik dood neerval mag je dat dus overslaan.
Het is een statement dat je als land maakt. Deze ramp heeft een enorme (internationale) impact. Dat is, naast het aantal doden, niet te vergelijken met een 'normaal' ongeluk zoals Tripoli of de vuurwerkramp en dergelijke.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Precies laat mensen lekker rouwen als ze willen.
Waar is die hele nationale rouwdag voor nodig? Ik kan me niet voorstellen dat de mensen die al rouwen daar meer/beter/anders van gaan rouwen
En dat is de essentie van de klachtquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:02 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het is een statement dat je als land maakt. Deze ramp heeft een enorme (internationale) impact. Dat is, naast het aantal doden, niet te vergelijken met een 'normaal' ongeluk zoals Tripoli of de vuurwerkramp en dergelijke.
Tevens staat het anders/meer/beter rouwen er totaal los van. Ik durf te wedden dat behalve nabestaande er niemand is die écht rouwt. Logisch, want het betreft tenslotte niemand uit je geliefde- of kennissenkring..
Ik vind het niet over de rug van de slachtoffers. Als je hier als land niets aan doet dan zegt dat in mijn ogen meer over het gebrek aan betrokkenheid. Ja, iedere dode is erg en natuurlijk zouden we iedere dag en masse kunnen rouwen om doden op de Gaza etcetera, maar het gaat om de impact en het politieke tintje dat deze ramp heeft. Dit was geen ongeluk, maar doodslag (of moord) en daar mag best bij stilgestaan worden vind ik.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:07 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En dat is de essentie van de klacht![]()
Het is hypocriet en onnodig. Daarbij een statement maken over de rug van de slachtoffers?
Gênant ditquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:07 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En dat is de essentie van de klacht![]()
Het is hypocriet en onnodig. Daarbij een statement maken over de rug van de slachtoffers?
Het is 50-50, aan de ene kant liberale beroeps jankerds (Zie zware piet discussie) die overal ontzettende nep emotie bij vertonen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:54 schreef chancetherapper het volgende:
Tegenwoordig zijn mensen veel te soft.
Elk moment van de dag zit ie achter FOK! tot een uur of 5 in de nacht.quote:
Ergens bij stilstaan is niet verkeert, maar op ineens dagen nationale rouw in te voeren is gewoon over de top. Rutte heeft het gister ook nog gezegd "het past niet in de Nederlandse traditie om dagen van nationale rouw uit te roepen" Alleen het zijn de Facebookjankers die het er doorheen drukken en dan ga ik inderdaad vraagtekens zetten bij voor wie die dag nou eigenlijk bedoelt is>quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik vind het niet over de rug van de slachtoffers. Als je hier als land niets aan doet dan zegt dat in mijn ogen meer over het gebrek aan betrokkenheid. Ja, iedere dode is erg en natuurlijk zouden we iedere dag en masse kunnen rouwen om doden op de Gaza etcetera, maar het gaat om de impact en het politieke tintje dat deze ramp heeft. Dit was geen ongeluk, maar doodslag (of moord) en daar mag best bij stilgestaan worden vind ik.
Wat wil je nou man?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
[..]
Elk moment van de dag zit ie achter FOK! tot een uur of 5 in de nacht.x 1000
Oja, hij moet wel even uitslapen, trek die tijd er dan maar af.
Ik plaag graag omhoog gevallen mannetjes die mij verwijten geen discussie aan te durven gaan en vervolgens zich verstoppen achter kinderachtige onzin.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Wat wil je nou man?
Dat jij dusdanig zwakzinnig bent dat je geen twee dingen tegelijk kunt doen zegt meer over jou dan over mij.
Hier verderquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:59 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
[..]
Ik plaag graag omhoog gevallen mannetjes die mij verwijten geen discussie aan te durven gaan en vervolgens zich verstoppen achter kinderachtige onzin.
Sorry, da's gewoon mijn hobby.
Hij zegt een eigen bedrijf te runnen, maar zit vervolgens wel hele dagen tot in de late uurtjes op FOK!quote:
Grote vriend, ik ga nu naar bed toe.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:01 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hier verder
KLB / Users die aan iedere post een ´:')´ toevoegen.
Begrijp ik, morgen moet je natuurlijk weer centjes verdienen voor de baasquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:05 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
[..]
Grote vriend, ik ga nu naar bed toe.
Veel plezier verder vannacht en alvast welterusten.
Tot morgenmiddag dan maar weer.
We moeten gewoon iedere dag tot "dag van nationale rouw" uitroepen.quote:De hele dag is er geen STER-reclame op radio en televisie.
De hardwerkende mens die jij steeds afzeikt, moet wel centjes verdienen + geld afdragen aan de staat, zodat jij je uitkering kan ontvangen en de hele dag lekker kan FOK!en.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:12 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Begrijp ik, morgen moet je natuurlijk weer centjes verdienen voor de baas
Ga ik zo doen. Brood en bier, en ik neem de hont mee.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:45 schreef Catkiller het volgende:
Godverdomme kan ik morgen wel bier kopen dan?
Doet ze zelf?quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:12 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Begrijp ik, morgen moet je natuurlijk weer centjes verdienen voor de baas
Het is een signaal dat veel mensen met ze meeleven. Het is niet alsof dit soort dagen om de haverklap worden ingesteld; de laatste was 50 jaar geleden en toen was er maar één persoon overleden. De impact van deze gebeurtenis, met zo veel Nederlandse doden, is groot. Veel mensen kennen iemand die is omgekomen. Wat is erop tegen dat er voor alle slachtoffers een minuutje stilte wordt gevraagd om 16:00 uur?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Precies laat mensen lekker rouwen als ze willen.
Waar is die hele nationale rouwdag voor nodig? Ik kan me niet voorstellen dat de mensen die al rouwen daar meer/beter/anders van gaan rouwen
Sommige doen echt alsof hun hele dag anders ingericht is nu.. slaat nergens op.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:13 schreef Homijn het volgende:
[..]
Het is een signaal dat veel mensen met ze meeleven. Het is niet alsof dit soort dagen om de haverklap worden ingesteld; de laatste was 50 jaar geleden en toen was er maar één persoon overleden. De impact van deze gebeurtenis, met zo veel Nederlandse doden, is groot. Veel mensen kennen iemand die is omgekomen. Wat is erop tegen dat er voor alle slachtoffers een minuutje stilte wordt gevraagd om 16:00 uur?
Ik zie echt het probleem niet.
Dat bepaal jij niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:17 schreef ZarB het volgende:
[..]
Sommige doen echt alsof hun hele dag anders ingericht is nu.. slaat nergens op.
Is het ook. Hoorde van een paar jongens dat de voetbal wedstrijd (quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:17 schreef ZarB het volgende:
[..]
Sommige doen echt alsof hun hele dag anders ingericht is nu.. slaat nergens op.
Dat zeg ikquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Denken dat je morgen vrij bent
In welk opzicht ondervind jij last van deze dag? In praktisch opzicht?quote:
Dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:25 schreef piekartz87 het volgende:
Tja, ik snap het op zich wel.
Wist je dat procentueel we een groter deel van de bevolking verloren hebben dan 9/11 voor Amerika?
Het mooie van een dag als deze is: Als je er niks te maken mee wilt hebben dan doe je er niks mee.
Slotje
Ik niet, maar ik kan dat allemaal niet gaan bepalen voor andere mensen. Zoiets is altijd enorm persoonlijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:24 schreef ZarB het volgende:
[..]
In welk opzicht ondervind jij last van deze dag? In praktisch opzicht?
Ik vraag me oprecht af in welk opzicht men hinder zou kunnen ondervinden aan een dag waarop alleen verwacht wordt dat men 1 min stil is. Bovendien is het niet eens een verplichting. Ik kan er echt niet bij dat hierover geklaagd wordt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:39 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik kan dat allemaal niet gaan bepalen voor andere mensen. Zoiets is altijd enorm persoonlijk.
Watquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:43 schreef Apostrof het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)549204934656/photo/1
LOL
O, ik dacht net op Facebook te zien dan een foto van een vliegtuig en een vlag die halfstok hangt ook verplicht was in het kader van 'kijk mij eens meeleven'.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:12 schreef ZarB het volgende:
Er wordt overigens niks van je verwacht hoor (m.u.v. de minuut stilte) dus er zit geen enkele verplichting aan die rouwdag.
niet alles geloven wat je leest. Nadenken is nog steeds niet verboden in Nederlandquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:54 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
O, ik dacht net op Facebook te zien dan een foto van een vliegtuig en een vlag die halfstok hangt ook verplicht was in het kader van 'kijk mij eens meeleven'.
Ja precies want die minuut stilte wordt het universum ingestuurd en helpt andere mensen door een soort van spirituele kracht.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon een minuut stil zijn morgen rond 4 uur. Kleine moeite.. Sommigen hebben er veel baat aan..
Op sociale media met z'n allen rouwen vanuit de luie stoel... da's pas een staaltje politiek correct kuddegedrag.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:54 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
O, ik dacht net op Facebook te zien dan een foto van een vliegtuig en een vlag die halfstok hangt ook verplicht was in het kader van 'kijk mij eens meeleven'.
Le Professeur vraagt wat en ik geef antwoord, lijkt me een vrij normaal iets.quote:Op woensdag 23 juli 2014 07:02 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
[..]
De hardwerkende mens die jij steeds afzeikt, moet wel centjes verdienen + geld afdragen aan de staat, zodat jij je uitkering kan ontvangen en de hele dag lekker kan FOK!en.
Jij hebt immers een eigen bedrijf en studeert daarbij ook nog rechten, tussen het dag en nacht FOK!en door, want dat klinkt zo slim, tuurlijk.
Jij kunt alles tegelijk doen vanuit je zolderkamer, tuurlijk.
Sommige mensen geloven dat ook nog blijkbaar.
Ik zie dat je er wat leugens hebt bij verzonnen om het allemaal echt te laten lijken.
Een goede leugen moet inderdaad details hebben om het geloofwaardig over te laten komen, maar overdrijf dat niet.
Dat zit hier een beetje iedereen af te zeiken met een baan of mensen met een uitkering.
Over dat laatste is het altijd gemakkelijk om te oordelen.
Op zijn 21ste een eigen goedlopend bedrijf (nu dan opeens met partners) en dan dag en nacht op FOK! zulke simpele onzin plaatsen, dat wil er bij mij niet echt in… sorry.
Ga gewoon terug naar school, met je leugens houd je alleen jezelf voor de gek.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Verder ga en ik hoef ik mezelf niet tegenover jou te bewijzen dus zoals mijn moeder altijd zegt:
Nee hoor ik was gewoon een discussie aan het voeren, als jij het vervolgens nodig vindt om ad hominem te reageren en te miepen over mijn emo.gif gebruik, moet je vervolgens niet gaan janken en raar opkijken dat je een tegenreactie krijgt.quote:Dat ik het hele koningshuis dat in de 2e Wereldoorlog met de staart tussen de benen naar Groot-Brittannië vluchtte, om weer terug te keren toen het veilig was, landverraders noemde, kon je niet goed hebben.
Dat was de aanleiding, weet je nog?
Dat is nu eenmaal mijn mening en jij hebt uiteraard zeker recht op de jouwe, prima.
Val je me aan en scheld je me uit, dan krijg je weerwoord.
Hoe vaak je dit al gezegd hebtquote:Maar ik ga geen energie meer in je steken verder
Het OV en vliegverkeer lag stil, in de bios werden films een minuut gepauzeerd, overal auto's langs de weg en nog 1001 andere manieren waarop het door je strot geduwd wordtquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:31 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af in welk opzicht men hinder zou kunnen ondervinden aan een dag waarop alleen verwacht wordt dat men 1 min stil is. Bovendien is het niet eens een verplichting. Ik kan er echt niet bij dat hierover geklaagd wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |