Alsof jij werktquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:42 schreef datismijnmening het volgende:
Krijg net een berichtje binnen van de NOS dat Rutte morgen heeft uitgeroepen tot dag van nationale rouw![]()
Tokkie Nederland heeft dus weer haar zin met zo'n overdreven, hypocriete en volstrekt onnodige maatregel
Allemaal heel vervelend voor de naaste familie die mensen hebben verloren maar iedereen weet dat deze "dag" niet voor hen is maar voor de kort pittige kapsel Ria's die verder geen enkele connectie hebben met de slachtoffers.
Werken zul jequote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:51 schreef BabeWatcher het volgende:
Hebben we dan lekker vrij morgen? Het wordt 28 graden!
Ik ga even mijn baas bellen om te vragen of ik morgen mag rouwen![]()
Als zoiets om 8 uur 's avonds wordt aangekondigd zijn alle roosters op de werkplek allang gemaakt. Mijn werk is ook met suikerfeest, koningdag en hemelvaart open.quote:
Niet dat ik perse een vrije dag wil, maar als je dan een nationale dag organiseert lijk mij wel het beste om iedereen vrij te geven, heel het land plat te leggen en daadwerkelijk stil te staan en rouwen.quote:
Tripoli - ongeluk: 71 dodenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:03 schreef MsMessy het volgende:
Niet ten nadele van de getroffen families, maar waarom nu wel? En niet met de vuurwerkramp, vliegtuigongeluk Tripoli, nieuwjaarsbrand, Bijlmerramp enz. Politiek geneuzel dus. Sinds Wilhelmientje omkieperde is dit niet meer gedaan. Dus nu even een staaltje zogenaamde publieke verontwaardiging en medeleven? Belachelijk kuddegedrag
Ja, dus waar zou het kantelpunt liggen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:11 schreef Merkie het volgende:
Tripoli - ongeluk: 71 doden
Oekraïne - aanslag: 193 doden
121 dodenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dus waar zou het kantelpunt liggen?
Ik dacht dat het altijd bij 450 lagquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dus waar zou het kantelpunt liggen?
Wilhelmina rouwdag was er maar 1 toch?quote:
Dat was echt fantastisch!quote:
De toedracht heeft er natuurlijk ook mee te maken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:18 schreef BasEnAad het volgende:
Vliegramp op Tenerife had 238 Nederlandse doden. Maar geen dag van rouw.
Het is ook een beetje onzinnig om op deze manier het ene leed te vergelijken met het andere.
Dat zie ik niet zo eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:19 schreef Merkie het volgende:
[..]
De toedracht heeft er natuurlijk ook mee te maken.
Maak je niet dik, MsMessy.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:03 schreef MsMessy het volgende:
Niet ten nadele van de getroffen families, maar waarom nu wel? En niet met de vuurwerkramp, vliegtuigongeluk Tripoli, nieuwjaarsbrand, Bijlmerramp enz. Politiek geneuzel dus. Sinds Wilhelmientje omkieperde is dit niet meer gedaan. Dus nu even een staaltje zogenaamde publieke verontwaardiging en medeleven? Belachelijk kuddegedrag
Ik probeer geen vergelijking te maken met andere rampen. Alleen deze ramp leeft meer dan als het een ongeluk zou zijn geweest. Er is veel woede.quote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Waar je je druk over kan maken zeg.
Ja en dus hou je je niet aan het protocol voor een dag van nationale rouw? Alle festiviteiten cancellen, bioscopen dicht, geen luide muziek, geen vrolijkheid. Nationale rouw is dan ook nationaal en niet een beetje hoe het je uitkomt, verplicht meerouwen. Maar weekdier Rutte geeft er wel weer zijn eigen schwung aan. Anders had ie ook wel gewoon aangepast vlagprotocol en minuut stilte kunnen doen zoals bij alle andere rampen. Dat iets een naam heeft zonder inhoud, om maar aan de massa toe te geven omdat die iets roepen, vind ik persoonlijk dus gewoon (politiek) gelul. Dit zet geen kracht bij aan iets en zal Rusland etc ook ernstig aan hun anus oxideren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik probeer geen vergelijking te maken met andere rampen. Alleen deze ramp leeft meer dan als het een ongeluk zou zijn geweest. Er is veel woede.
Jonge ik ben dik, dus ik reageer hoe ik wilquote:
Mja... En daar helpt dit bij dan? Zoals ik het nu lees, zal het nog lastig worden om er überhaupt iets van mee te krijgen. En ik kan me heel moeilijk voorstellen dat nabestaanden er iets aan hebben in het verwerkingsproces.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik probeer geen vergelijking te maken met andere rampen. Alleen deze ramp leeft meer dan als het een ongeluk zou zijn geweest. Er is veel woede.
Dat verschilt van persoon tot persoon, maar er zullen zeker nabestaanden zijn die hier steun aan ondervinden/kracht uit putten. Las vanochtend dit stukje in de metro van een hoogleraar psychotrauma:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mja... En daar helpt dit bij dan? Zoals ik het nu lees, zal het nog lastig worden om er überhaupt iets van mee te krijgen. En ik kan me heel moeilijk voorstellen dat nabestaanden er iets aan hebben in het verwerkingsproces.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:05 schreef OllieWilliams het volgende:
Hierover klagenRespectloos stuk vreten. Kan bovendien ook positieve effecten hebben op het rouwproces van de nabestaanden, maarja wat zal jou dat een moer kunnen schelen natuurlijk.
Het is ook zeker persoonlijk, dat klopt. Ik vind een stille tocht ook nogal zinloos over het algemeen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:46 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dat verschilt van persoon tot persoon, maar er zullen zeker nabestaanden zijn die hier steun aan ondervinden/kracht uit putten. Las vanochtend dit stukje in de metro van een hoogleraar psychotrauma:
"Medeleven van landgenoten en de overheid kan nabestaanden helpen", zegt Kleber. "Het geeft hen een gevoel dat ze er niet alleen voor staan." Een dag van nationale rouw of een nationale herdenking waar gisteren in de Tweede Kamer over gesproken werd, zou hieraan bij kunnen dragen, zo denkt ook Westerink. "Maar dit verschilt per persoon", voegt zij hier nadrukkelijk aan toe. "Behoeften lopen uiteen. Je ziet dat nu al met stille tochten die worden georganiseerd. De een heeft hier behoefte aan, een ander niet."
En waar is dat protocol waar je je op beroept terug te vinden?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:33 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Ja en dus hou je je niet aan het protocol voor een dag van nationale rouw?
Je hebt geen vrij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:22 schreef BlueMage het volgende:
Ja ik weet nu nog niet of ik morgen lekker vrij heb van m'n werk.
Kuddegedrag inderdaadquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:03 schreef MsMessy het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |