Software developers maken wat degene die ze betaalt wil. Die bazen willen een mooi product, maar het moet wel goed verkopen. Mensen kopen alleen zo goedkoop mogelijk. Ergo, het is 'onze' eigen schuld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Softwaredevelopers die mensen dwingen om Windows te gebruiken.
Het erge is dat door die jarenlange dwang het misschien ook wel een selffulfilling prophecy is geworden. Zou je momenteel met OpenGL net zoveel kunnen als met DirectX wat jaar in jaar uit allerlei nieuwe functies heeft gekregen?
Bedankt! Erg blij mee.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:03 schreef integraalformule het volgende:
[..]
And the winning award for most stupid topic-reply goes toooo.. "retorbrapi" !![]()
Gefeliciteerd! U wint helemaal niks!
Tot je weer een 'nerd' nodig hebt omdat je anno 2014 nog steeds zo a-technisch bent dat je je eigen computertje niet kan installeren.quote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:24 schreef RetRy32 het volgende:
Windows is een uitstekend besturingssysteem.
De driver leveranciers zijn vaak degene die problemen veroorzaken.
AMD levert letterlijke kanker met hun Catalyst Cancer Center, en die achterlijke display drivers die meer problemen hebben dan Oekraïne
Ach ja, sommige mensen hebben nog niet door dat de nerds al een tijdlang steeds meer voor het zeggen krijgen en dat dit alleen maar nog maar meer zo zal gaan zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:29 schreef Ope het volgende:
[..]
Tot je weer een 'nerd' nodig hebt omdat je anno 2014 nog steeds zo a-technisch bent dat je je eigen computertje niet kan installeren.
Niet dat ik een fan ben van Windows - bepaald niet al vind ik het knap dat ze dit monopolie hebben opgebouwd - maar kan je toelichten waarom je het gestelde zo lachwekkend vindt?quote:
De manier waarop hij het bracht lijkt me.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet dat ik een fan ben van Windows - bepaald niet al vind ik het knap dat ze dit monopolie hebben opgebouwd - maar kan je toelichten waarom je het gestelde zo lachwekkend vindt?
Mensen die geen games kunnen spelen en die tal van 'nuttige' programma's niet kunnen draaien.quote:
Het stukje dat AMD kk is wat klopt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet dat ik een fan ben van Windows - bepaald niet al vind ik het knap dat ze dit monopolie hebben opgebouwd - maar kan je toelichten waarom je het gestelde zo lachwekkend vindt?
Een beetje raar uitgedrukt maar ik heb als bezitter van een AMD-kaart de indruk dat die drivers inderdaad nogal vaak onnodig voor problemen zorgen of bepaalde problemen niet oplossen. Ik zeg hier voorzichtigheidshalve bij dat ik niet goed kan vergelijken met NVidia aangezien het lang geleden is dat ik een NVidia-kaart had. De volgende keer kies ik in ieder geval voor een NVidia, eens zien of dat dat beter gaat werken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:25 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Het stukje dat AMD kk is wat klopt.
Dat werkte om de een of andere reden niet (melding over een ontbrekend dll-bestand). Uiteindelijk heb ik het dus opgelost door de installer van Microsoft te gebruiken, alleen jammer dat Microsoft dat nogal goed verstopt en dat het op een uiterst amateurstische wijze op de website is geplaatst (niet gesorteerd op pagina's tussen honderden andere downloadlinks). Ik vind dat een bedrijf wat zoveel miljarden winst maakt dankzij een monopolie en wat dankzij dat monopolie softwarematig de drijvende kracht achter de graphics van spellen is een iets betere service mag leveren.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:17 schreef MrDrako het volgende:
Bij fatsoenlijke games zit een dx update installatie tool meegeleverd, support mapje op de dvd.
Toen was het een kwestie van het juiste antwoord geven en ze moesten je helpen, of dat het waar was of niet. Gelukkig zijn ze met dat toneelstukje gestopt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:48 schreef MrDrako het volgende:
Ja die code is kutwel een dikke verbetering dat je tegenwoordig meteen de vraag krijgt of het maar op 1 pc geïnstalleerd is. Vroegah was het dikke pech te vaak geactiveerd doooeeiii. Kon je NOG een keer bellen en WEER die code invullen en vervolgens dan kiezen voor medewerkers spreken.
Die vroeg dan of het op 1 pc was geïnstalleerd en stuurde je vervolgens door naar de code.
Godverdomme zegquote:Op woensdag 23 juli 2014 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toen was het een kwestie van het juiste antwoord geven en ze moesten je helpen, of dat het waar was of niet. Gelukkig zijn ze met dat toneelstukje gestopt.
Ik herinner me van de laatste keer geen vraag, slechts een melding om de code in te voeren die Windows gaf, wat direct duidelijk maakt dat dit bellen en die code invoeren maar 1 doel dient: de administratie van Microsoft bijwerken.
Ach ja, nog een geluk dat je 'gratis' kan bellen (Microsoft betaalt er voor dus via de licentie zal je er wel voor betalen). Je kan trouwens als de activeringsmelding hinderlijk wordt 4 keer de klok resetten door in de command prompt een commando in te voeren (achterdeurtje wat ooit om een pragmatische reden (marketinggerelateerd) is geopenbaard door een medewerker van Microsoft) maar mijn advies is om het direct te doen zodat je van het gezeik af bent.
Trouwens, bij de laatste installatie bewaarde Windows de oude versie in een Windows.Old folder. Op zich een mooie service maar ze zouden er wel beter over moeten communiceren. Het is niet altijd gewenst om de oude meuk te bewaren aangezien je dan ook ongewenste code bewaart (malware, virussen, ...). Ik krijg liever de optie bij de installatie, natuurlijk kan je je harde schijf fragmenteren voordat je installeert maar het is handig als je van tevoren weet waar je aan toe bent. Ik wil bij de installatie een duidelijke keuze krijgen voorgelegd om wel of niet oude bestanden te bewaren en ook kunnen kiezen wat wel en niet wordt bewaard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
Voor gamen heb je natuurlijk ook consoles.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mensen die geen games kunnen spelen en die tal van 'nuttige' programma's niet kunnen draaien.
Voor elke taak het juiste gereedschap gebruiken.Vaak heb je Windows nu eenmaal nodig, niets aan te doen voorlopig. Je hebt de keuze tussen het legaal en het illegaal gebruiken, tussen alleen Windows, een dual boot en een virtuele machine. Maar je ontsnapt niet aan Windows tenzij je jezelf de toegang tot veel nuttige en aangename software ontzegt. Good luck with that.
Als je genoegen neemt met matige hardware. Natuurlijk, op het moment dat zo'n console uitkomt is het prima geschikt voor gamen, vergelijk echter eens de PS3 gedurende de laatste paar jaar met de modale PC die gebruikt wordt voor het gamen, dat hield de ontwikkeling van de spellen tegen. Daarom ook dat nu eindelijk eens een nieuwe generatie uitkomt en je direct mooiere spellen ziet, qua graphics in ieder geval. En dan maar klagen over de tegenvallende graphics en framerate.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Voor gamen heb je natuurlijk ook consoles.
Tsja, gameplay boven graphics. Altijd. De drempel om een keer een multiplayer spel te doen met vrienden op de bank is bij consoles ook een stuk lager.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je genoegen neemt met matige hardware. Natuurlijk, op het moment dat zo'n console uitkomt is het prima geschikt voor gamen, vergelijk echter eens de PS3 gedurende de laatste paar jaar met de modale PC die gebruikt wordt voor het gamen, dat hield de ontwikkeling van de spellen tegen. Daarom ook dat nu eindelijk eens een nieuwe generatie uitkomt en je direct mooiere spellen ziet, qua graphics in ieder geval. En dan maar klagen over de tegenvallende graphics en framerate.
Niet dat ik geloof dat je automatisch betere spellen krijgt met betere hardware, hier hebben wij het al eens eerder over gehad. Het in 2D met primitieve hardware beginnen kan volgens mij juist de creativiteit verbeteren waardoor je uiteindelijk in 3D met betere hardware een mooier spel kan krijgen.
Precies dit, daarom gewoon NVIDIA nemen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:24 schreef RetRy32 het volgende:
Windows is een uitstekend besturingssysteem.
De driver leveranciers zijn vaak degene die problemen veroorzaken.
AMD levert letterlijke kanker met hun Catalyst Cancer Center, en die achterlijke display drivers die meer problemen hebben dan Oekraïne
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zeker!quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, gameplay boven graphics. Altijd.Dat is waar, al kan je dat gemakkelijk oplossen. Ik verwacht dat je in de toekomst gemakkelijk zo'n spel kan opstarten met je PC, eventueel via een tussenapparaat (tablet of smartphone?) zodat je niet eens bij de PC hoeft te zijn, en dat je vervolgens alle data doorstuurt naar een centraal scherm. Technologisch kan het al lang maar het gebeurt nog weinig. Waarom tig computers en tig schermen hebben wanneer je het kan combineren?quote:De drempel om een keer een multiplayer spel te doen met vrienden op de bank is bij consoles ook een stuk lager.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Het kan zeker inderdaad. De meeste thuisnetwerken zouden echt al voldoende zijn voor het doorsturen van videobeelden in flink hoge kwaliteit. Nadeel is wellicht de latency.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zeker!
[..]
Dat is waar, al kan je daar gemakkelijk een mouw aanpassen. Ik verwacht dat je in de toekomst gemakkelijk zo'n spel kan opstarten met je PC, eventueel via een tussenapparaat (tablet of smartphone?) zodat je niet eens bij de PC hoeft te zijn, en dat je vervolgens alle data doorstuurt naar een centraal scherm. Technologisch kan het al lang maar het gebeurt nog weinig. Waarom tig computers en tig schermen hebben wanneer je het kan combineren?
Maar wellicht dat de PC dan bijvoorbeeld de zware berekeningen zou kunnen doen en die data gewoon naar een device stuurt. Toch zit de meeste kracht nog gewoon in het renderen van de beelden volgens mij.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 21:48:30 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |