abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:59:53 #51
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142614525
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Softwaredevelopers die mensen dwingen om Windows te gebruiken. :')
Het erge is dat door die jarenlange dwang het misschien ook wel een selffulfilling prophecy is geworden. Zou je momenteel met OpenGL net zoveel kunnen als met DirectX wat jaar in jaar uit allerlei nieuwe functies heeft gekregen?
Software developers maken wat degene die ze betaalt wil. Die bazen willen een mooi product, maar het moet wel goed verkopen. Mensen kopen alleen zo goedkoop mogelijk. Ergo, het is 'onze' eigen schuld.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142614658
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:45 schreef BabeWatcher het volgende:
Mensen die Windows gebruiken :')
pi_142628331
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:03 schreef integraalformule het volgende:

[..]

And the winning award for most stupid topic-reply goes toooo.. "retorbrapi" ! :')

Gefeliciteerd! U wint helemaal niks! :D
Bedankt! Erg blij mee.
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:25:40 #54
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_142628418
Begin dit jaar mijn IPad2 en HP Probook op marktplaats gezet en mijzelf een Surface 2 Pro cadeau gedaan.

Ik wil nooit meer anders _O_
pi_142628524
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Nerdtopic
Tot je weer een 'nerd' nodig hebt omdat je anno 2014 nog steeds zo a-technisch bent dat je je eigen computertje niet kan installeren.
Not here to provoke, here to educate.
  woensdag 23 juli 2014 @ 12:47:24 #56
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_142633029
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:24 schreef RetRy32 het volgende:
Windows is een uitstekend besturingssysteem.
De driver leveranciers zijn vaak degene die problemen veroorzaken.
AMD levert letterlijke kanker met hun Catalyst Cancer Center, en die achterlijke display drivers die meer problemen hebben dan Oekraïne
_O-
pi_142638520
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:29 schreef Ope het volgende:

[..]

Tot je weer een 'nerd' nodig hebt omdat je anno 2014 nog steeds zo a-technisch bent dat je je eigen computertje niet kan installeren.
Ach ja, sommige mensen hebben nog niet door dat de nerds al een tijdlang steeds meer voor het zeggen krijgen en dat dit alleen maar nog maar meer zo zal gaan zijn. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142638591
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:47 schreef wickedmen het volgende:

[..]

_O-
Niet dat ik een fan ben van Windows - bepaald niet al vind ik het knap dat ze dit monopolie hebben opgebouwd - maar kan je toelichten waarom je het gestelde zo lachwekkend vindt?
#NoDAPL
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:09:23 #59
395200 deadprez
One more rail
pi_142638647
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet dat ik een fan ben van Windows - bepaald niet al vind ik het knap dat ze dit monopolie hebben opgebouwd - maar kan je toelichten waarom je het gestelde zo lachwekkend vindt?
De manier waarop hij het bracht lijkt me.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_142638706
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mensen die geen games kunnen spelen en die tal van 'nuttige' programma's niet kunnen draaien. :)
Voor elke taak het juiste gereedschap gebruiken. ;) Vaak heb je Windows nu eenmaal nodig, niets aan te doen voorlopig. Je hebt de keuze tussen het legaal en het illegaal gebruiken, tussen alleen Windows, een dual boot en een virtuele machine. Maar je ontsnapt niet aan Windows tenzij je jezelf de toegang tot veel nuttige en aangename software ontzegt. Good luck with that. :)
#NoDAPL
pi_142638928
Bij fatsoenlijke games zit een dx update installatie tool meegeleverd, support mapje op de dvd.
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:25:42 #62
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_142639315
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het stukje dat AMD kk is wat klopt.
pi_142639794
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:25 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Het stukje dat AMD kk is wat klopt.
Een beetje raar uitgedrukt maar ik heb als bezitter van een AMD-kaart de indruk dat die drivers inderdaad nogal vaak onnodig voor problemen zorgen of bepaalde problemen niet oplossen. Ik zeg hier voorzichtigheidshalve bij dat ik niet goed kan vergelijken met NVidia aangezien het lang geleden is dat ik een NVidia-kaart had. De volgende keer kies ik in ieder geval voor een NVidia, eens zien of dat dat beter gaat werken.

Een spel kan eens vastlopen doordat je hardware niet volstaat of doordat er een fout zit in de code van het spel. Ik heb het echter iets te vaak meegemaakt dat de hardware duidelijk het spel zeer gemakkelijk aankan en het spel toch vastloopt en dit vooral op bepaalde plaatsen. Dan verdenk ik de driver. Zo liep het spel NFS The Run bij mij altijd vast bij 2 levels (bepaald niet de meest veeleisende levels) en alleen daar en heb ik Tombraider 2013 altijd soepel kunnen spelen zolang ik de haardetails niet al te hoog zette maar bevroor het spel ineens op een willekeurig moment waarop er verder niets gebeurt (het verkennen van een omgeving waarin weinig bewoog, geen tegenstanders waren etc. , hardwarematig weinig eisend in vergelijking met andere stukken van het spel).
#NoDAPL
pi_142640259
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:17 schreef MrDrako het volgende:
Bij fatsoenlijke games zit een dx update installatie tool meegeleverd, support mapje op de dvd.
Dat werkte om de een of andere reden niet (melding over een ontbrekend dll-bestand). Uiteindelijk heb ik het dus opgelost door de installer van Microsoft te gebruiken, alleen jammer dat Microsoft dat nogal goed verstopt en dat het op een uiterst amateurstische wijze op de website is geplaatst (niet gesorteerd op pagina's tussen honderden andere downloadlinks). Ik vind dat een bedrijf wat zoveel miljarden winst maakt dankzij een monopolie en wat dankzij dat monopolie softwarematig de drijvende kracht achter de graphics van spellen is een iets betere service mag leveren.

Heb jij ooit een clean install gedaan via een USB? Dat is ook best wel even zoeken. Eerst moet je het bestand vinden (op een Microsoft-server maar niet erg gemakkelijk te vinden zonder een externe bron te gebruiken), vervolgens moet je een programma zoeken waarmee je het op een USB kan zetten? En dan moet je ook nog eens allerlei updates uitvoeren waarvan je je afvraagt waarom Microsoft die updates niet gewoon verwerkt in de installatie van Windows zelf zodat je in 1 keer van dat gedoe af bent en niet nog 100+ updates moet installeren, je computer moet herstarten etc.
En na de clean install nog eens moeten bellen en een ellenlange code in moeten voeren zodat in hun systeem geregistreerd staat hoe vaak mensen een nieuwe installatie uitvoeren. :?
Niet echt gebruiksvriendelijk, het is allemaal prima te doen maar het kan veel klantvriendelijker.
Het bedrijf heeft een slechte service terwijl de meeste mensen wel gewoon die software hebben gekocht, al dan niet een OEM-licentie.
De arrogantie van de monopolist?
#NoDAPL
pi_142640427
Ja die code is kut :P wel een dikke verbetering dat je tegenwoordig meteen de vraag krijgt of het maar op 1 pc geïnstalleerd is. Vroegah was het dikke pech te vaak geactiveerd doooeeiii. Kon je NOG een keer bellen en WEER die code invullen en vervolgens dan kiezen voor medewerkers spreken.
Die vroeg dan of het op 1 pc was geïnstalleerd en stuurde je vervolgens door naar de code.
pi_142641762
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:48 schreef MrDrako het volgende:
Ja die code is kut :P wel een dikke verbetering dat je tegenwoordig meteen de vraag krijgt of het maar op 1 pc geïnstalleerd is. Vroegah was het dikke pech te vaak geactiveerd doooeeiii. Kon je NOG een keer bellen en WEER die code invullen en vervolgens dan kiezen voor medewerkers spreken.
Die vroeg dan of het op 1 pc was geïnstalleerd en stuurde je vervolgens door naar de code.
Toen was het een kwestie van het juiste antwoord geven en ze moesten je helpen, of dat het waar was of niet. Gelukkig zijn ze met dat toneelstukje gestopt. :)
Ik herinner me van de laatste keer geen vraag, slechts een melding om de code in te voeren die Windows gaf, wat direct duidelijk maakt dat dit bellen en die code invoeren maar 1 doel dient: de administratie van Microsoft bijwerken.
Ach ja, nog een geluk dat je 'gratis' kan bellen (Microsoft betaalt er voor dus via de licentie zal je er wel voor betalen). Je kan trouwens als de activeringsmelding hinderlijk wordt 4 keer de klok resetten door in de command prompt een commando in te voeren (achterdeurtje wat ooit om een pragmatische reden (marketinggerelateerd) is geopenbaard door een medewerker van Microsoft) maar mijn advies is om het direct te doen zodat je van het gezeik af bent.

Trouwens, bij de laatste installatie bewaarde Windows de oude versie in een Windows.Old folder. Op zich een mooie service maar ze zouden er wel beter over moeten communiceren. Het is niet altijd gewenst om de oude meuk te bewaren aangezien je dan ook ongewenste code bewaart (malware, virussen, ...). Ik krijg liever de optie bij de installatie, natuurlijk kan je je harde schijf fragmenteren voordat je installeert maar het is handig als je van tevoren weet waar je aan toe bent. Ik wil bij de installatie een duidelijke keuze krijgen voorgelegd om wel of niet oude bestanden te bewaren en ook kunnen kiezen wat wel en niet wordt bewaard.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-07-2014 16:18:45 ]
#NoDAPL
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:22:53 #67
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_142642437
auw kut mensen jullie kunnen echt niet omgaan met computers
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:28:07 #68
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_142642764
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Toen was het een kwestie van het juiste antwoord geven en ze moesten je helpen, of dat het waar was of niet. Gelukkig zijn ze met dat toneelstukje gestopt. :)
Ik herinner me van de laatste keer geen vraag, slechts een melding om de code in te voeren die Windows gaf, wat direct duidelijk maakt dat dit bellen en die code invoeren maar 1 doel dient: de administratie van Microsoft bijwerken.
Ach ja, nog een geluk dat je 'gratis' kan bellen (Microsoft betaalt er voor dus via de licentie zal je er wel voor betalen). Je kan trouwens als de activeringsmelding hinderlijk wordt 4 keer de klok resetten door in de command prompt een commando in te voeren (achterdeurtje wat ooit om een pragmatische reden (marketinggerelateerd) is geopenbaard door een medewerker van Microsoft) maar mijn advies is om het direct te doen zodat je van het gezeik af bent.

Trouwens, bij de laatste installatie bewaarde Windows de oude versie in een Windows.Old folder. Op zich een mooie service maar ze zouden er wel beter over moeten communiceren. Het is niet altijd gewenst om de oude meuk te bewaren aangezien je dan ook ongewenste code bewaart (malware, virussen, ...). Ik krijg liever de optie bij de installatie, natuurlijk kan je je harde schijf fragmenteren voordat je installeert maar het is handig als je van tevoren weet waar je aan toe bent. Ik wil bij de installatie een duidelijke keuze krijgen voorgelegd om wel of niet oude bestanden te bewaren en ook kunnen kiezen wat wel en niet wordt bewaard.
Godverdomme zeg :')
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:30:57 #69
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_142642925
Daarom gewoon Macintosh gebruiken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_142656253
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mensen die geen games kunnen spelen en die tal van 'nuttige' programma's niet kunnen draaien. :)
Voor elke taak het juiste gereedschap gebruiken. ;) Vaak heb je Windows nu eenmaal nodig, niets aan te doen voorlopig. Je hebt de keuze tussen het legaal en het illegaal gebruiken, tussen alleen Windows, een dual boot en een virtuele machine. Maar je ontsnapt niet aan Windows tenzij je jezelf de toegang tot veel nuttige en aangename software ontzegt. Good luck with that. :)
Voor gamen heb je natuurlijk ook consoles. :)

De Playstation draait op een variant van FreeBSD volgens mij.
pi_142656648
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:31 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Voor gamen heb je natuurlijk ook consoles. :)
Als je genoegen neemt met matige hardware. Natuurlijk, op het moment dat zo'n console uitkomt is het prima geschikt voor gamen, vergelijk echter eens de PS3 gedurende de laatste paar jaar met de modale PC die gebruikt wordt voor het gamen, dat hield de ontwikkeling van de spellen tegen. Daarom ook dat nu eindelijk eens een nieuwe generatie uitkomt en je direct mooiere spellen ziet, qua graphics in ieder geval. En dan maar klagen over de tegenvallende graphics en framerate.

Niet dat ik geloof dat je automatisch betere spellen krijgt met betere hardware, hier hebben wij het al eens eerder over gehad. Het in 2D met primitieve hardware beginnen kan volgens mij juist de creativiteit verbeteren waardoor je uiteindelijk in 3D met betere hardware een mooier spel kan krijgen.
#NoDAPL
pi_142656731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je genoegen neemt met matige hardware. Natuurlijk, op het moment dat zo'n console uitkomt is het prima geschikt voor gamen, vergelijk echter eens de PS3 gedurende de laatste paar jaar met de modale PC die gebruikt wordt voor het gamen, dat hield de ontwikkeling van de spellen tegen. Daarom ook dat nu eindelijk eens een nieuwe generatie uitkomt en je direct mooiere spellen ziet, qua graphics in ieder geval. En dan maar klagen over de tegenvallende graphics en framerate.

Niet dat ik geloof dat je automatisch betere spellen krijgt met betere hardware, hier hebben wij het al eens eerder over gehad. Het in 2D met primitieve hardware beginnen kan volgens mij juist de creativiteit verbeteren waardoor je uiteindelijk in 3D met betere hardware een mooier spel kan krijgen.
Tsja, gameplay boven graphics. Altijd. De drempel om een keer een multiplayer spel te doen met vrienden op de bank is bij consoles ook een stuk lager.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 21:41:59 ]
pi_142656841
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:24 schreef RetRy32 het volgende:
Windows is een uitstekend besturingssysteem.
De driver leveranciers zijn vaak degene die problemen veroorzaken.
AMD levert letterlijke kanker met hun Catalyst Cancer Center, en die achterlijke display drivers die meer problemen hebben dan Oekraïne
Precies dit, daarom gewoon NVIDIA nemen.
Klaar uit!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
pi_142656978
quote:
6s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tsja, gameplay boven graphics. Altijd.
Zeker!

quote:
De drempel om een keer een multiplayer spel te doen met vrienden op de bank is bij consoles ook een stuk lager.
Dat is waar, al kan je dat gemakkelijk oplossen. Ik verwacht dat je in de toekomst gemakkelijk zo'n spel kan opstarten met je PC, eventueel via een tussenapparaat (tablet of smartphone?) zodat je niet eens bij de PC hoeft te zijn, en dat je vervolgens alle data doorstuurt naar een centraal scherm. Technologisch kan het al lang maar het gebeurt nog weinig. Waarom tig computers en tig schermen hebben wanneer je het kan combineren?
#NoDAPL
pi_142657046
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zeker!

[..]

Dat is waar, al kan je daar gemakkelijk een mouw aanpassen. Ik verwacht dat je in de toekomst gemakkelijk zo'n spel kan opstarten met je PC, eventueel via een tussenapparaat (tablet of smartphone?) zodat je niet eens bij de PC hoeft te zijn, en dat je vervolgens alle data doorstuurt naar een centraal scherm. Technologisch kan het al lang maar het gebeurt nog weinig. Waarom tig computers en tig schermen hebben wanneer je het kan combineren?
Het kan zeker inderdaad. De meeste thuisnetwerken zouden echt al voldoende zijn voor het doorsturen van videobeelden in flink hoge kwaliteit. Nadeel is wellicht de latency.

Maar wellicht dat de PC dan bijvoorbeeld de zware berekeningen zou kunnen doen en die data gewoon naar een device stuurt. Toch zit de meeste kracht nog gewoon in het renderen van de beelden volgens mij. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 21:48:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')