Een paar maanden geleden heb ik weer eens een clean install gedaan van Windows7, na wat extra gedoe met bellen (geen idee waarom, slechts nieuw RAM-geheugen, een nieuwe harde schijf en een andere grafische kaart) en 100 keer opnieuw de computer op te starten voor alle 'verplichte' updates verwacht je dat het spul dan goed werkt. Nee hoor. Het eerste de beste spel wat ik installeer wat niet al te oud is geeft bij een poging om het op te starten een foutmelding die er op wijst dat DirectX 11 niet juist is geïnstalleerd. Ik start dus de software (DxDiag of zoiets) om te zien of dat ik inderdaad DirectX 11 zou moeten hebben, blijkt die geïnstalleerd te zijn. Normaal gesproken zou je bij een falende software-installatie het programma de-installeren en daarna nog een poging wagen, maar deze keer handmatig in plaats van automatisch via Windows updates. Dat mag ook al niet van Microsoft. Na veel te lang zoeken kom je er achter dat je een of andere installer moet gebruiken die alleen de missende bestanden installeert, als het goed is.
Klacht: Microsoft wat je niet gewoon eventjes zelf de laatste versie van DirectX laat installeren of juist een versie laat de-installeren. Moeilijk doen voor niets.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL