abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142576622
Laatste updates
De trein zou op het moment stilstaan in Donetsk, het is niet bekend of en wanneer de trein verder zal gaan naar Kharkiv. De OVSE en andere experts zouden niet aan boord van de trein zijn.

Op het moment is er een bijeenkomst van de separatisten en vertegenwoordigers van Malaysian Airlines waar de zwarte dozen overgedragen zouden worden door de separatisten.

In New York is de resolutie, opgesteld door Australië, unaniem aangenomen. De resolutie roept op tot volledige samenwerking en openheid van zaken omtrent het onderzoek van alle landen. Minister Timmermans is aanwezig en hield een emotionele toespraak.

Samenvatting persconferentie Rutte op 21 juli 19:20:

• De trein met lichamen is inderdaad vertrokken, gaat eerst naar Donetsk, zal daarna hopelijk verder rijden naar Kharkiv (10-12 uur reistijd)
• Op de trein zijn ongeveer 200 lichamen
• Eenmaal in Kharkiv zullen de lichamen zo snel mogelijk naar Nederland gebracht worden voor onderzoek en identificatie

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
pi_142576630
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:38 schreef no_comment het volgende:
heeft iemand een linkje van nieuwsuur live? hoelaat begint dat?
40 minuten geleden.
pi_142576647
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ze hadden de zwarte dozen al een paar dagen (was gewoon te zien op beelden).
Daarmee hebben ze tijd genoeg gehad om de gegevens eerst te analyseren.
Wat was dat verhaal vanmiddag dan nou op Ned1 dat er maar één doos was gevonden en de ander nog in het gebied moest liggen? :?
pi_142576654
Einde tijdperk Poetin? De Russische elite is bang dat Poetin de internationale paria gaat worden.
http://www.nu.nl/economie(...)vrezen-sancties.html
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 juli 2014 @ 22:40:19 #5
163650 Greys
pi_142576662
Maar Timmermans z'n speech is nog niet uitgezonden bij Nieuwsuur, toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142576691
Timmermans staat er een beetje bij... als dat jongetje dat als laatst word uitgekozen bij schoolgym :'(
pi_142576693
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Einde tijdperk Poetin? De Russische elite is bang dat Poetin de internationale paria gaat worden.
Poetin zal iedereen laten verdwijnen die tegen hem is.
  maandag 21 juli 2014 @ 22:40:58 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142576701
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:40 schreef Greys het volgende:
Nee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 21 juli 2014 @ 22:41:04 #9
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142576707
shaunwalker7 twitterde op maandag 21-07-2014 om 22:40:03 Following a red minibus of Malaysians accompanied by armed fighters through a rainswept curfew-hit midnight Donetsk. Unexpected. #MH17 reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  maandag 21 juli 2014 @ 22:41:10 #10
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142576710
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:38 schreef no_comment het volgende:
heeft iemand een linkje van nieuwsuur live? hoelaat begint dat?
http://nieuwsuur.nl/live/
pi_142576711
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:40 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat ze die morgen gaan uitzenden.
pi_142576715
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:38 schreef DaKKiE1984 het volgende:

Ze kunnen er misschien wel mee uitsluiten dat er andere vliegtuigen in de buurt waren op dat moment.
Of waar de raket ingeslagen is, en op welke hoogte het uit elkaar gevallen is, zijn toch allemaal belangrijke punten voor duidelijkheid.
Verkeer alleen als de ATC daarvoor gewaarschuwd heeft over de radio denk ik, heel misschien hebben de piloten nog wat waargenomen vanuit de cockpit maar een raket onderschept meestal van achteren.
pi_142576719
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:40 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Poetin zal iedereen laten verdwijnen die tegen hem is.
Daar heeft hij ervaring mee.
  maandag 21 juli 2014 @ 22:41:38 #14
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142576737
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:32 schreef beantherio het volgende:
wijnbardivino twitterde op maandag 21-07-2014 om 22:29:05 Bravo Timmermans op #cnn geen politiek gelul dit keer. Fake Russen gooien letterlijk onze kinderen in een trein. Ik ben misselijk #mh17 reageer retweet
:'(
Nou daar heb je het weer, een domheid die je van een prehistorisch aapmens verwacht maar in deze tijd nog overal hebt.
-

Oh en @ de UN live stream:

Nee niemand had ze aan mogen raken, ze hadden moeten wegrotten in 35 graden celcius en opgegeten door wolven, duidelijk.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_142576765
BG maakt zichzelf weer goed belachelijk.

Het westen beschuldigen van alles en nogwat, maar elke Russische/separatistische scheet slikken voor zoete koek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 21 juli 2014 @ 22:42:32 #16
361691 DeJori
pi_142576790
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Iedereen heeft een machtsbasis nodig, zelfs Poetin. Als de oliereuzen geld gaan verliezen is het zo afgelopen met Poetin.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  maandag 21 juli 2014 @ 22:42:54 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142576815
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:42 schreef KoosVogels het volgende:
BG maakt zichzelf weer goed belachelijk.

Het westen beschuldigen van alles en nogwat, maar elke Russische/separatistische scheet slikken voor zoete koek.
Is de logica je brein soms ontvlucht? Wat begrijp jij niet aan het ontbinden van een lichaam in 35 graden+ en hongerige wolven en vossen in de regio? Is dat ingewikkeld?
  maandag 21 juli 2014 @ 22:43:14 #19
361691 DeJori
pi_142576830
quote:
^O^ danku
  maandag 21 juli 2014 @ 22:44:13 #20
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_142576865
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Is de logica je brein soms ontvlucht? Wat begrijp jij niet aan het ontbinden van een lichaam in 35 graden+ en hongerige wolven en vossen in de regio? Is dat ingewikkeld?
om die vossen voor te zijn jatten ze ook vast alle persoonlijke eigendommen weg
  maandag 21 juli 2014 @ 22:44:36 #21
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_142576882
quote:
Zo, die spreekt inderdaad mooi Engels zeg.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 21 juli 2014 @ 22:44:45 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142576894
vind het wel fantastisch dat ze ook dit soort resoluties hebben gehad wanneer er drones op burgers schoten, of nog wat eerder terug toen er moedwillig vliegtuigen neer werden geschoten door de VS.
pi_142576905
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Zucht.

Laat ook maar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142576907
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:41 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Verkeer alleen als de ATC daarvoor gewaarschuwd heeft over de radio denk ik, heel misschien hebben de piloten nog wat waargenomen vanuit de cockpit maar een raket onderschept meestal van achteren.
Je kunt aan de knal waarschijnlijk zelfs horen welk type raket is gebruikt omdat de explosieve lading veel verschilt. Een air to air heeft een veel kleiner lading dan een service to air.
  maandag 21 juli 2014 @ 22:45:07 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142576913
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:44 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

om die vossen voor te zijn jatten ze ook vast alle persoonlijke eigendommen weg
Daar is geen bewijs van, volledig verzonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')