Succes dan maar om in deze vorm in een land te leven. Mijn keuze is het niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
Juist als men het slecht heeft, kun je een groot leger onderhouden
Niet echt want uiteindelijk zorgt de werkende bevolking, dus de arbeiders en ondernemers voor de kracht van je economie. Uiteindelijk zal een land, dus de staat steeds minder geld binnenkrijgen als het niet goed gaat met de arbeiders en ondernemers. Ook al geven ze 90% van hun begroting uit aan defensie, het effectieve bedrag zal veel lager zijn dan wanneer een rijk land bijvoorbeeld maar 50% uitgeeft aan defensie (dit zijn overdreven voorbeelden trouwens)quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
We hadden tanks. Maar compleet opgeheven. Dat moest zo nodig vanwege bezuinigingen
Een leger speelt niet de complete rol in een conflict. Alleen als je niets om burgers geeft is het wat eenvoudiger.
Wat vind je dan wel een goede reden om militair in te grijpen? Moeten er eerst nog eens 3 vliegtuigen zijn neergehaald?quote:Dat de Russen schuldig/verantwoordelijk zijn aan de dood van alle passagiers van vlucht MH17 is duidelijk. Maar om er een conflict compleet door te laten escaleren acht ik niet slim, maar kan fataal aflopen.
En waar ga je die nieuwe rekruten dan van betalen? Of krijgen ze gewoon geen salaris?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Juist als men het slecht heeft, kun je een groot leger onderhouden. Nu kost dat klauwen met geld omdat ze meer kunnen verdienen met makkelijkere baantjes. Als half jong Nederland geen werk heeft, kun je zo duizenden nieuwe rekruten inschrijven.
De beste reden is zelfverdediging en het beschermen van je eigen grenzen. Of zeg ik nu iets achterlijks.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:05 schreef Shreyas het volgende:
Wat vind je dan wel een goede reden om militair in te grijpen? Moeten er eerst nog eens 3 vliegtuigen zijn neergehaald?
Het gaat hier om het principe. Volgens jou mag Rusland dus net zo lang zijn boekje te buiten blijven gaan tot ze aan de grens van Nederland staan? Klinkt nobel, maar zelfs jij weet dat het dan te laat is. Dit soort incidenten kun je niet negeren. Er zal een keiharde vergelding moeten komen op de pro-Russische terroristen én op Rusland. Die hele domme angst voor Rusland moet overboord gezet worden, angst is altijd een slechte raadgever geweest, dat zagen we ook in de Tweede Wereldoorlog.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
De beste reden is zelfverdediging en het beschermen van je eigen grenzen. Of zeg ik nu iets achterlijks.
Je gaat me toch niet vertellen dat je het waard vind duizenden levens op het spel te zetten omdat er een vliegtuig is neergeschoten. Gelukkig hebben we vooralsnog prima leiders die via diplomatie iets oplossen.
Als je neutraal kijkt zal Rusland zeggen dat de EU/VS steeds zijn boekje te buiten gaat. En die angst voor Rusland in WW2 was niet meer dan terecht.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het gaat hier om het principe. Volgens jou mag Rusland dus net zo lang zijn boekje te buiten blijven gaan tot ze aan de grens van Nederland staan? Klinkt nobel, maar zelfs jij weet dat het dan te laat is. Dit soort incidenten kun je niet negeren. Er zal een keiharde vergelding moeten komen op de pro-Russische terroristen én op Rusland. Die hele domme angst voor Rusland moet overboord gezet worden, angst is altijd een slechte raadgever geweest, dat zagen we ook in de Tweede Wereldoorlog.
Toen wel jaquote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als je neutraal kijkt zal Rusland zeggen dat de EU/VS steeds zijn boekje te buiten gaat. En die angst voor Rusland in WW2 was niet meer dan terecht.
Duitsland kampte met een 2-frontenoorlog, tevens lagen de Duitse problemen vooral bij de infrastructuur. communicatie en transport. Cruciale problemen die nu niet meer gemaakt kunnen worden, want de wereld is veel kleiner, technologie maakt veel meer mogelijk.quote:Ook toen dachten de Duitsers dat het een ongeregeld failliet zooitje was. We hebben het gezien.
Er zijn daar fouten gemaakt die nu niet meer gemaakt kunnen worden. Bovendien, dan heb je het dus over één land (Duitsland) dat afging tegen Rusland. Ben benieuwd of Rusland ook kan winnen van Duitsland + Frankrijk+Engeland+Australië+VS+Canada+Scandinavië+Benelux.quote:Een compleet leger in Stalingrad de pan in gehakt(het beste leger 6e wat Duitsland had). Kursk ook een gigantische nederlaag. Pas na die slagen toen Duitsland de oorlog verloren had kwam het westerse front op gang.
Je kan een oorlog van Rusland nooit verliezen, tenzij ze op grote schaal atoombommen gaan gebruiken, maar zelfs dan nog is hun eigen land als eerste verwoest. Rusland heeft overigens wel veel reden om doodsbang te zijn voor de NAVO.quote:Nee bang hoef je niet te zijn voor de Russen. Maar een oorlog kun je niet winnen.
In Rusland hebben Italiaanse, Hongaarse , Roemeense en zelfs Nederlandse strijdkrachten gevochten samen met de Duitsers. Lees je eerst eens in.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:26 schreef Shreyas het volgende:
Er zijn daar fouten gemaakt die nu niet meer gemaakt kunnen worden. Bovendien, dan heb je het dus over één land (Duitsland) dat afging tegen Rusland. Ben benieuwd of Rusland ook kan winnen van Duitsland + Frankrijk+Engeland+Australië+VS+Canada+Scandinavië+Benelux.
Rusland had sowieso meer soldaten. Dat is nu onmogelijk. Alleen de VS heeft al twee keer zoveel mensen in het leger dan Rusland. Dan heb ik het nog niet eens over de EU. Bovendien, het grootte van het leger dat je op de been kan brengen is sterk afhankelijk van het aantal inwoners. Rusland is met zijn 140 miljoen mensen niet echt in staat om een groot leger voort te brengen. De EU+VS+Canada+Australië hebben bijna 5 keer zoveel mensen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
In Rusland hebben Italiaanse, Hongaarse , Roemeense en zelfs Nederlandse strijdkrachten gevochten samen met de Duitsers.
Voor Japan en China valt véél meer te halen in het Westen, dat weten ze zelf ook. De markt van Rusland bijvoorbeeld zullen ze nooit veroveren, van het Westen wel. Bovendien, China en Rusland zijn niet bepaald vriendjes.quote:Daarbij weet je nooit zeker of het dan bij Rusland alleen blijft. Wat doen landen zoals Iran, China etc.
In welke zin overschat ik mijzelf? Jij denkt werkelijk dat de VS+EU+Australië+Canada niet kan winnen van Rusland? Volgens mij is de VS in z'n eentje al in staat om Rusland vakkundig van de kaart te vegen.quote:Oh dat Rusland doodsbang is voor een NAVO kan ik begrijpen en is maar goed ook. Maar je overschat jezelf.
Je gaat met poker spelen.
In zulk soort conflicten in die omvang zullen geen winnaars zijn alleen maar verliezers.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:40 schreef Shreyas het volgende:
In welke zin overschat ik mijzelf? Jij denkt werkelijk dat de VS+EU+Australië+Canada niet kan winnen van Rusland? Volgens mij is de VS in z'n eentje al in staat om Rusland vakkundig van de kaart te vegen.
Bijna? Ongeveer 6 keer zoveel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:40 schreef Shreyas het volgende:
De EU+VS+Canada+Australië hebben bijna 5 keer zoveel mensen.
Er zijn hoe dan ook grenzen. Het argument dat je moet geven om de wereld en om de mensen heeft een limiet. Als Amsterdam straks gebombardeerd wordt door Rusland, moeten we dan nog steeds geen oorlog willen? In dat geval kunnen we ons net zo goed morgen overgeven aan Rusland en ons land daarbij voegen. Begin maar vast met Russisch leren dan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
In zulk soort conflicten in die omvang zullen geen winnaars zijn alleen maar verliezers.
Als je niets om de mens geeft is alles mogelijk. Kerncentrales saboteren en je vernietigd complete gebieden. Wat dat dan voor een impact heeft voor je gewassen op mondiale schaal is niet belangrijk zeker.
Kijk nu in het MO. Wat hebben we bereikt met al onze legers, interventies en wapengekletter.
China heeft veel van z'n techniek te danken aan het Westen. Bovendien heeft China een probleem dat ze toch in een soort isolement leven, ze bemoeien zich amper met buitenlandse politiek.quote:Zie dan de tactiek van China zonder een shot te lossen gaan ze als sprinkhanen de wereld over en pachten alles wat los en vast zit en dat voor vele jaren. .
Dat kan jij beter doen. Je slaat nogal wat feitjes over. Zoals dat de VS Rusland lang materieel heeft gesponsord voordat de VS zelf ten strijde trok.quote:
Als. Is daar dan nu aanleiding voor? We hebben jaren lang een koude oorlog gehad met een muur. Dat werkte prima. Nooit ook maar een moment onveilig gevoeld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:01 schreef Shreyas het volgende:
Als Amsterdam straks gebombardeerd wordt door Rusland
Toen werden geen vliegtuigen met burgers neergeschoten. Bedenk je eens wat er zou zijn gebeurd als er in dat vliegtuig Amerikaanse burgers zaten?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als. Is daar dan nu aanleiding voor? We hebben jaren lang een koude oorlog gehad met een muur. Dat werkte prima. Nooit ook maar een moment onveilig gevoeld.
Dat sowieso en bovendien was Duitsland al erg ver met de ontwikkeling van de atoombom. Die wetenschappers zijn later naar Amerika gehaald. Als Duitsland geen twee-frontenoorlog had, hadden ze Rusland heel lang kunnen tegenhouden en dan met de atoombom later toe kunnen slaan. Het blijft hoe dan ook speculeren, maar zo sterk is Rusland allang niet meer.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat kan jij beter doen. Je slaat nogal wat feitjes over. Zoals dat de VS Rusland lang materieel heeft gesponsord voordat de VS zelf ten strijde trok.
Het is verder sowieso absurd te denken dat Rusland tegen Duitsland op kon, daar Duitsland al vanaf het begin al een twee fronten oorlog hield.
Het was dan geen kwestie geweest van 'tegenhouden' maar simpelweg 'overnemen'.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:07 schreef Shreyas het volgende:
Dat sowieso en bovendien was Duitsland al erg ver met de ontwikkeling van de atoombom. Die wetenschappers zijn later naar Amerika gehaald. Als Duitsland geen twee-frontenoorlog had, hadden ze Rusland heel lang kunnen tegenhouden en dan met de atoombom later toe kunnen slaan. Het blijft hoe dan ook speculeren, maar zo sterk is Rusland allang niet meer.
Lees mijn tekst, daar sla ik geen feiten over, zo is het simpelweg gegaan. Ik heb niet eens over materieel gesproken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat kan jij beter doen. Je slaat nogal wat feitjes over. Zoals dat de VS Rusland lang materieel heeft gesponsord voordat de VS zelf ten strijde trok.
Het is verder sowieso absurd te denken dat Rusland tegen Duitsland op kon, daar Duitsland al vanaf het begin al een twee fronten oorlog hield.
Niets. Althans niet meer dan wat er nu gebeurt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Toen werden geen vliegtuigen met burgers neergeschoten. Bedenk je eens wat er zou zijn gebeurd als er in dat vliegtuig Amerikaanse burgers zaten?
Gelijk heb je. Echter is dit zelfs nog zonder de US.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:14 schreef P8 het volgende:
[..]
De EU besteedt twee keer zoveel geld dan Rusland en heeft een tweemaal zo groot leger (aan mankracht). Technisch gezien zou de EU sterker moeten zijn. Het probleem van de EU is alleen dat de coördinatie vele malen complexer is. Dat maakt ons minder effectief. Daarnaast produceren de Russen het meeste materieel zelf, wat de kosten erg drukt.
Ik denk dat de EU zou winnen, maar het zou een Pyrrusoverwinning zijn.
Edit: Zolang we de verdedigende partij zijn, bedoel ik. Rusland veroveren is een onmogelijke opgave.
Dat is het doel niet van zo een oorlog. Je hoeft Rusland niet in z'n geheel in te nemen, zelfs niet voor een deel, zolang je maar het merendeel van hun wapentuig afmaakt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:16 schreef Cherna het volgende:
[..]
Niets. Althans niet meer dan wat er nu gebeurt.
Goed laten we ervan uitgaan dat we dat heel Rusland kunnen innemen.
Ja allichtquote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
Rusland zou Nederland compleet verkrachten.
Nee manquote:Rusland kan supermacht USA al aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |