Tof dat jij precies weet hoe wij het zouden doen mocht het er op aan komen, zoals gewoonlijk.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In oefeningen en wedstrijd elementen wel ja. Wij zijn namelijk extreem goed in alles volgens het boekje te doen.
Ben eerder bang voor alle andere ongein die sinds die atoombom gemaakt/gebouwd is voor het geval er ooit zo'n oorlog uitbreekt. Denk aan chemische en biologische wapens. En misschien komt de VS wel met giant laser death robots.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:22 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Denken dat als Rusland aan de verliezende hand is ze niet met kernwapens gaan gooien
Niemand wint
Discipline is nogal belangrijk tijdens gevechtshandelingen.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In oefeningen en wedstrijd elementen wel ja. Wij zijn namelijk extreem goed in alles volgens het boekje te doen.
Dan krijg je alsnog oorlogquote:Op maandag 21 juli 2014 15:40 schreef Odaiba het volgende:
En aan aanslag op poetin? Zou dat tot de mogelijkheid kunnen behoren.
Je denkt dat er dan geen raketten onze kant opkomen als het overduidelijk is dat wij hun leider hebben vermoord?quote:Op maandag 21 juli 2014 15:40 schreef Odaiba het volgende:
Mwah... Het 'fight till you die' is ons onbekend. We hebben ons overgegeven uit angst voor dreigementen en nauwelijks weerstand geboden. Past goed in onze cultuur van onderhandelen, bespreken, vergaderen en overleggen.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:38 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Nederland kon niks in WW2, nu kunnen ze wat meer, altijd stoned geweest bij de geschiedenisles mannetje?
Dat vetoën ze sowieso.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:43 schreef Odaiba het volgende:
Rusland uit de VN veiligheidsraad gooien dan?
Kijk gewoon even naar de vredesmissies man. Dan hoef je WWII er niet eens bij te halen, om over WWI maar helemaal te zwijgen.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:40 schreef Syntos het volgende:
[..]
Tof dat jij precies weet hoe wij het zouden doen mocht het er op aan komen, zoals gewoonlijk.
lol, democracy is a bitchquote:
Moet je niet willen, dan breekt de pleuris daar helemaal uit. Poetin is echt zo slecht nog niet. Voor ons dan.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:40 schreef Odaiba het volgende:
* Poldermodel *quote:Op maandag 21 juli 2014 15:41 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Discipline is nogal belangrijk tijdens gevechtshandelingen.
Dat valt opzich allemaal wel mee, maar we hebben gewoon nauwelijks aantallen.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kijk gewoon even naar de vredesmissies man. Dan hoef je WWII er niet eens bij te halen, om over WWI maar helemaal te zwijgen.
Oorlog en vechten zijn gewoon niet onze talenten; die hebben wij op andere vlakken. We kunnen niet overal goed in zijn.
Misschien een idee voor jou om met wat oud KCT'ers of mariniers te gaan praten, het grootste gedeelte van wat er gebeurd hebben de meeste mensen (bewust) geen idee van.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kijk gewoon even naar de vredesmissies man. Dan hoef je WWII er niet eens bij te halen, om over WWI maar helemaal te zwijgen.
Oorlog en vechten zijn gewoon niet onze talenten; die hebben wij op andere vlakken. We kunnen niet overal goed in zijn.
Vliegen, als in een vliegtuig...quote:Op maandag 21 juli 2014 15:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jongen, we vliegen gewoon naar Moskou. We hoeven er niet meer heen te marcheren.
Eurm.... De missies in Afghanistan worden door de hele wereld gezien als een voorbeeld. Zowel de manier van toenadering zoeken tot de lokale bevolking als het effectief opsporen van Talibanstrijders door speciale eenheden. En het falen van de Nederlandse strijdkrachten lag niet aan hun inzet en doorzettingsvermogen, maar aan hun uitrusting en het ontbreken van politieke steun.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Korps mariniers en korps commandotroepen staan internationaal zeer hoog aangeschreven inderdaad. Maar omdat Nederland als land niet de behoefte voelt om mee te doen aan ieder gewapend conflict zijn het mietjesquote:Op maandag 21 juli 2014 15:47 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Misschien een idee voor jou om met wat oud KCT'ers of mariniers te gaan praten, het grootste gedeelte van wat er gebeurd hebben de meeste mensen (bewust) geen idee van.
Je doet de Nederlandse krijgsmacht ernstig tekort.
Edit: Ga eens wat verder terug in de tijd, voor WWI, VOC tijdperk, kolonisatie, als er iets bij de oorspronkelijke Nederlander wel in de genen zit is het vechten en oorlogvoering.
Ik ken er een hoop en goed ook.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:47 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Misschien een idee voor jou om met wat oud KCT'ers of mariniers te gaan praten, het grootste gedeelte van wat er gebeurd hebben de meeste mensen (bewust) geen idee van.
Je doet de Nederlandse krijgsmacht ernstig tekort.
Handel; Dát is dus ook onze kracht.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:47 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Edit: Ga eens wat verder terug in de tijd, voor WWI, VOC tijdperk, kolonisatie, als er iets bij de oorspronkelijke Nederlander wel in de genen zit is het vechten en oorlogvoering.
Moet eerst maar eens onze sneuvelbereidheid omhoog, denk je ook niet?quote:Op maandag 21 juli 2014 15:07 schreef Odaiba het volgende:
Ik vraag me af, zouden wij (EU en bondgenoten) een oorlog met Rusland kunnen winnen?
Dat zeg ik! Maar hier hebben we het over Nederlanders als agressor (vechten) tegen Rusland en dat is heel andere koek.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Eurm.... De missies in Afghanistan worden door de hele wereld gezien als een voorbeeld. Zowel de manier van toenadering zoeken tot de lokale bevolking als het effectief opsporen van Talibanstrijders door speciale eenheden.
Aan het falen van de politiek; die had ik al genoemd.quote:En het falen van de Nederlandse strijdkrachten lag niet aan hun inzet en doorzettingsvermogen, maar aan hun uitrusting en het ontbreken van politieke steun.
stuk of 12quote:Op maandag 21 juli 2014 16:04 schreef fathank het volgende:
Lol al die special forces wijsneuzen allemaal
Hoeveel denken jullie dat we er paraat hebben?
Alle CoD's spelers als ik het internet mag geloven.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:04 schreef fathank het volgende:
Amerika is tot alles in staat.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:17 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ben je er van overtuigd dat mensen echt op die knop durven te drukken?
Niet winnen, maar daar binnenvallen en denken dat je dit wint is wensdenken. Er zal geen winnaar zijn alleen maar verliezers.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Denken dat Rusland van de hele NAVO kan winnen.
Op een enkele uitzondering na zijn de officiële aantallen gewoon in te zien, Google het even zou ik zeggen.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:04 schreef fathank het volgende:
Ik zeg ook niet dat wij winnen, ik zeg enkel dat Rusland niet wint.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Niet winnen, maar daar binnenvallen en denken dat je dit wint is wensdenken. Er zal geen winnaar zijn alleen maar verliezers.
Ik weet het wel. Alleen de meeste anderen hier niet volgens mij.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:07 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Op een enkele uitzondering na zijn de officiële aantallen gewoon in te zien, Google het even zou ik zeggen.
Iets van 2300 man mariniers, korps commandotroepen weet ik niet. Wel geeft wiki een aantal missies aan waarbij zij betrokken zijn:quote:Op maandag 21 juli 2014 16:04 schreef fathank het volgende:
quote:Iraq 1991 (Provide Comfort)
Bosnia-Herzegovina 1994-1995 (United Nations Protection Force)
Bosnia-Herzegovina 1995-1996 (Implementation Force)
Bosnia-Herzegovina 1996-1998 (Stabilization Force)
Bosnia-Herzegovina 1995-2000 (Joint Command Observers)
Macedonia 2001 (Task Force Harvest)
Macedonia 2002 (Task Force Fox)
Afghanistan 2002-2003 (International Security Assistance Force)
Iraq 2003 (Stabilization Force Iraq)
Ivory Coast 2004 (Rescue Mission)
Iraq 2004-2005 (Field Liaison Team)
Afghanistan 2005-2006 (NLD Special Forces Task Group Orange)(OEF)
Afghanistan 2006-2007 (NLD Special Forces Task Group Viper) (ISAF)
Afghanistan 2009-2010 (Special Operation Task Group, TF55) (ISAF)
Mali May 2014-Today (1(NLD) Special Operations Land Task Group "Scorpion") (MINUSMA)
Gelijk spel. Nee, mooi wegblijven en een muur erom zou beter zijn. Die hebben we helaas afgebroken.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat wij winnen, ik zeg enkel dat Rusland niet wint.
Veel te weinig om enige dreiging vanuit te laten gaan, dankzij die politici die niets geleerd hebben van WWII.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:04 schreef fathank het volgende:
Mariniers zijn geen Special Forces maar gewoon een lichte infanterie-eenheid. Uitzondering is het clubje MARSOF.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
iets van 2300 man mariniers, korps commandotroepen weet ik niet. Wel geeft wiki een aantal missies aan waarbij zij betrokken zijn:
[..]
quote:Op maandag 21 juli 2014 16:12 schreef Bredemug het volgende:
Het maakt niet echt uit wie er wint, want wij de burgers verliezen.
Russen geven zich niet over. Dat is de pest.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:08 schreef Marsenal het volgende:
Ik denk dat we het Russische leger best tot overgave kunnen dwingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |