abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142555106
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:10 schreef Kiid het volgende:

[..]

En wat stel je dan voor?
Een goede therapeut die je helpt om je schuldgevoel op te lossen en je faalangst te verminderen en zelfvertrouwen te verbeteren.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142558176
Hahahah ik vind hem wel mooi. Helaas bestaat die gozer uit mijn post echt.
pi_142558270
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 16:26 schreef PyramidSong het volgende:
Jij denkt dat ik niet besta ofzo? ;(
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  maandag 21 juli 2014 @ 16:34:03 #54
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_142558529
TS niet om het een of ander maar is solliciteren bij defensie dan niets? Met een beetje goede moed en wilskracht bouw je daar zeker discipline en zelfvertrouwen op + je hebt nog kansen zat voor opleidingen etc als je eenmaal binnen komt.

25 was je toch? Dat is nog binnen de leeftijdsgrens.

Een vriend van mij had een soortgelijk probleem en zit nu ergens op de Atlantische oceaan te dobberen.

Zo kan het ook! Succes
  maandag 21 juli 2014 @ 16:41:38 #55
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_142558946
Laat ze maar lullen. Jij weet waarom je nu in de omstandigheden bevindt die zich nu voordoen. Dat een ander op de meest hysterische wijze daar wat van op moet zeggen zodat ze haar eigen tekortkomingen kan wegmoffelen zegt al heel wat meer over haar sociaal intellectueel onderontwikkeld denkvermogen dan over jou. Jij hoeft je niet te verantwoorden tegenover wie dan ook behalve jezelf. Als een of ander dikke schele teef jou ineens benaderd en jou wel heel erg directe vragen stelt over jouw persoonlijk leven, dan kan ze lekker er in stikken. Wat gaat het haar wat aan?

En wees gerust. Jij bent heus niet de enige die op 25 jarige leeftijd nog bij zijn ouders woont. Iedereen heeft zo zijn belevenissen ondervonden waarin dingen niet zijn gelukt of anders zijn verlopen dan ze in eerste instantie hadden gepland. Ik zelf heb vier studiekeuzes achter de rug en ze allemaal niet afgemaakt. Waarom? Omdat ik niet wist wat ik met mijn leven wilde, door peer pressure me genoodzaakt voelde om toch maar iets te kiezen, omdat ik mezelf wijs maakte dat een studie waarin je veel kansen op een baan hebt velen malen beter zou zijn dan een studie dat in een lijn staat met jouw passies.. Nu weet ik wel beter...

Het leven draait niet alleen maar om een studie of om zo vroeg mogelijk "succesvol' te zijn onder het mom van: op jezelf wonen/een afgeronde studie/een relatie en that's it. Dat is het Nederlands sociaal maatschappelijk ideaalbeeld wat ons wordt geïndoctrineerd van jongs af aan. Nee, dan bewonder ik de Amerikaanse mentaliteit toch wel een stuk beter. Leef je leven! Follow your dreams! Levensgeluk is uit zoveel meer dingen te halen dan alleen maar uit een studie.

Maar ik dwaal nu af.. Mijn punt is: het komt echt goed. Dit klinkt nu misschien raar want ik snap dat de situaties die je beschrijft vervelend zijn, maar je bent nog jong. Er zijn nog talloze mogelijkheden om wat van je leven te maken - als je daar al niet mee bezig bent.
  maandag 21 juli 2014 @ 16:47:16 #56
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_142559239
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 16:26 schreef PyramidSong het volgende:
Heet jij toevallig Coetinho van je achternaam?
pi_142559908
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 16:47 schreef hairybeardyman het volgende:

[..]

Heet jij toevallig Coetinho van je achternaam?
Nee.
  maandag 21 juli 2014 @ 17:00:28 #58
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_142559933
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 16:41 schreef hairybeardyman het volgende:

Het leven draait niet alleen maar om een studie of om zo vroeg mogelijk "succesvol' te zijn onder het mom van: op jezelf wonen/een afgeronde studie/een relatie en that's it. Dat is het Nederlands sociaal maatschappelijk ideaalbeeld wat ons wordt geïndoctrineerd van jongs af aan. Nee, dan bewonder ik de Amerikaanse mentaliteit toch wel een stuk beter. Leef je leven! Follow your dreams! Levensgeluk is uit zoveel meer dingen te halen dan alleen maar uit een studie.

Dit is zó waar! _O_
  maandag 21 juli 2014 @ 17:17:41 #59
338319 ZarB
Piña colada
pi_142560706
Dus jouw pad is 2 opleidingen niet afmaken en nu niks doen en op je moeders centjes teren? En daar ben je trots op? _O- _O- _O- _O- Mag je idd zelf weten, maar daar gaat iedereen je wel om uitlachen

Ik weet dat het een lemming is, maar helaas slaat ie nergens op omdat bovenstaande niet fatsoenlijk onderbouwd is. Derhalve slechte lemming.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 21 juli 2014 @ 17:21:53 #60
338319 ZarB
Piña colada
pi_142560922
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 16:41 schreef hairybeardyman het volgende:
Laat ze maar lullen. Jij weet waarom je nu in de omstandigheden bevindt die zich nu voordoen. Dat een ander op de meest hysterische wijze daar wat van op moet zeggen zodat ze haar eigen tekortkomingen kan wegmoffelen zegt al heel wat meer over haar sociaal intellectueel onderontwikkeld denkvermogen dan over jou. Jij hoeft je niet te verantwoorden tegenover wie dan ook behalve jezelf. Als een of ander dikke schele teef jou ineens benaderd en jou wel heel erg directe vragen stelt over jouw persoonlijk leven, dan kan ze lekker er in stikken. Wat gaat het haar wat aan?

En wees gerust. Jij bent heus niet de enige die op 25 jarige leeftijd nog bij zijn ouders woont. Iedereen heeft zo zijn belevenissen ondervonden waarin dingen niet zijn gelukt of anders zijn verlopen dan ze in eerste instantie hadden gepland. Ik zelf heb vier studiekeuzes achter de rug en ze allemaal niet afgemaakt. Waarom? Omdat ik niet wist wat ik met mijn leven wilde, door peer pressure me genoodzaakt voelde om toch maar iets te kiezen, omdat ik mezelf wijs maakte dat een studie waarin je veel kansen op een baan hebt velen malen beter zou zijn dan een studie dat in een lijn staat met jouw passies.. Nu weet ik wel beter...

Maar ik dwaal nu af.. Mijn punt is: het komt echt goed. Dit klinkt nu misschien raar want ik snap dat de situaties die je beschrijft vervelend zijn, maar je bent nog jong. Er zijn nog talloze mogelijkheden om wat van je leven te maken - als je daar al niet mee bezig bent.
The American dream is nog veel gekker dan onze maatschappelijke norm. Daar moeten studenten keihard ploeteren om op de beste universiteiten te komen en draait alles om goede cijfers of een hoop poen. Als je daar niks van je leven maakt eindig je als een obese pauper.

Tevens ligt het m.i. geheel aan jezelf hoe je die maatschappelijke norm interpreteert. Ik heb er namelijk weinig last van en doe gewoon wat ik zelf leuk vind. Je bent niks verplicht dus het zegt meer over de (onzekere) mensen die zich toch op een bepaalde manier verplicht voelen tot e.e.a. dan over die hele heersende norm.
  maandag 21 juli 2014 @ 17:30:21 #61
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_142561289
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:21 schreef ZarB het volgende:

[..]

The American dream is nog veel gekker dan onze maatschappelijke norm. Daar moeten studenten keihard ploeteren om op de beste universiteiten te komen en draait alles om goede cijfers of een hoop poen. Als je daar niks van je leven maakt eindig je als een obese pauper.

Tevens ligt het m.i. geheel aan jezelf hoe je die maatschappelijke norm interpreteert. Ik heb er namelijk weinig last van en doe gewoon wat ik zelf leuk vind. Je bent niks verplicht dus het zegt meer over de (onzekere) mensen die zich toch op een bepaalde manier verplicht voelen tot e.e.a. dan over die hele heersende norm.
Ik doelde meer over datgene doen wat in een lijn staat met je persoonlijke dromen ongeacht welke leeftijd je hebt, niet zo zeer over datgene wat jij beschrijft. In Nederland merk ik nog heel vaak dat wanneer je 25+ bent, mensen al snel een verbolgen houding aannemen wanneer je dán pas dingen wilt ondernemen. Er is ook nog zoiets als een laatbloeier zijn, maar dat snappen mensen met de 'Nederlandse nuchtere mentaliteit' niet zo goed. Die verklaren je voor gek wanneer je bijvoorbeeld op je 28ste zou zeggen dat je voor jezelf gaat beginnen. In de VS wordt daar heel anders mee omgegaan - dan wensen mensen je succes en gunnen ze je het beste.

Ik denk dat het te kort om de bocht is om de schuld in dit soort situaties maar af te schuiven aan degenen die ermee zitten wat ze moeten doen met hun leven in zo'n compulsieve maatschappij als die van nu en dat het maar aan die persoon zelf ligt of dat het een teken van onzekerheid zou moeten zijn; "dus de persoon moet zichzelf niet zo zielig vinden". Fijn voor jou dat je er weinig last aan ondervind, maar daar gaat het nu niet over in dit topic. Just my two cents.

[ Bericht 2% gewijzigd door hairybeardyman op 21-07-2014 17:35:40 ]
  maandag 21 juli 2014 @ 17:33:25 #62
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_142561432
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:17 schreef ZarB het volgende:
Dus jouw pad is 2 opleidingen niet afmaken en nu niks doen en op je moeders centjes teren? En daar ben je trots op? _O- _O- _O- _O- Mag je idd zelf weten, maar daar gaat iedereen je wel om uitlachen

Ik weet dat het een lemming is, maar helaas slaat ie nergens op omdat bovenstaande niet fatsoenlijk onderbouwd is. Derhalve slechte lemming.
Over wie heb je het nu? Want schaterlachend met steken onder water honend reageren in een topic is dus allesbehalve volwassen. :)
  maandag 21 juli 2014 @ 17:35:00 #63
338319 ZarB
Piña colada
pi_142561498
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:30 schreef hairybeardyman het volgende:

[..]

Ik doelde meer over datgene doen wat in een lijn staat met je persoonlijke dromen ongeacht welke leeftijd je hebt, niet zo zeer over datgene wat jij beschrijft. In Nederland merk ik nog heel vaak dat wanneer je 25+ bent, mensen al snel een verbolgen houding aannemen wanneer je dán pas dingen wilt ondernemen. Er is ook nog zoiets als een laatbloeier zijn, maar dat snappen mensen met de 'Nederlandse nuchtere mentaliteit' niet zo goed. Die verklaren je voor gek wanneer je bijvoorbeeld op je 28ste zou zeggen dat je voor jezelf gaat beginnen. In de VS wordt daar heel anders mee omgegaan - dan wensen mensen je succes en gunnen ze je het beste.

Ik denk dat het te kort om de bocht is om de schuld in dit soort situaties maar af te schuiven aan degenen die ermee zitten wat ze moeten doen met hun leven in zo'n compulsieve maatschappij als die van nu en dat het maar aan die persoon zelf ligt of dat het een teken van onzekerheid zou moeten zijn; dus de persoon moet zichzelf niet zo zielig vinden. Fijn voor jou dat je er weinig last aan ondervind, maar daar gaat het nu niet over in dit topic. Just my two cents.
In de VS zijn ze nou eenmaal overgeemotioneerd en enthousiast dus ze zullen inderdaad niet zo snel over je oordelen, maar again: het is maar wat je je daar van aantrekt, mocht er wel iemand oordelen. Dus ik vind het wel degelijk bij degene liggen die klaagt over een heersende maatschappelijke norm. Tuurlijk is er een bepaalde standaard te ontdekken, dat is overal zo, maar je bent vrij om daar van af te wijken. Ja, je moet geld verdienen om je broek op te kunnen houden en ja, dat mag alleen via legale wegen, maar dat geldt overal.
  maandag 21 juli 2014 @ 17:36:55 #64
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_142561577
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:35 schreef ZarB het volgende:

[..]

In de VS zijn ze nou eenmaal overgeemotioneerd en enthousiast dus ze zullen inderdaad niet zo snel over je oordelen, maar again: het is maar wat je je daar van aantrekt, mocht er wel iemand oordelen. Dus ik vind het wel degelijk bij degene liggen die klaagt over een heersende maatschappelijke norm. Tuurlijk is er een bepaalde standaard te ontdekken, dat is overal zo, maar je bent vrij om daar van af te wijken. Ja, je moet geld verdienen om je broek op te kunnen houden en ja, dat mag alleen via legale wegen, maar dat geldt overal.
...en denk je niet dat de persoon die er mee zit dat heus ook wel weet?
pi_142563819
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:17 schreef ZarB het volgende:

Waar lees je dat ik er trots op ben? Ik stoor me gewoon aan het feit dat men op mij neerkijkt omdat ik niet hetzelfde pad bewandel ala de doorsnee persoon. Ik ga er ook wat aan proberen te doen, maar zeggen en doen zijn twee verschillende dingen.
Dag knapste man van FOK!
pi_142564249
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 16:29 schreef Kiid het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik niet besta ofzo? ;(
Geen idee, maar het is wel een aardig topic geworden. Zou wat meer spelfoutjes maken. Dit klinkt net te afstandelijk.
pi_142565249
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:46 schreef Gelser het volgende:

[..]

Geen idee, maar het is wel een aardig topic geworden. Zou wat meer spelfoutjes maken. Dit klinkt net te afstandelijk.
Ik heb vwo gedaan op de middelbare school en sommige dingen gedurende die jaren zijn blijven hangen.
Dag knapste man van FOK!
pi_142565390
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:10 schreef Kiid het volgende:

[..]

Ik heb vwo gedaan op de middelbare school en sommige dingen gedurende die jaren zijn blijven hangen.
Dit klinkt al een stuk beter, spelling en logica gaan sterk achteruit en de emotie begint al wat los te komen.
pi_142565495
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:37 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

dm
link?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_142565610
quote:
13s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:39 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Bedoelt :')
Taal nazi.
Ура для россии
pi_142565628
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:15 schreef eend112 het volgende:

[..]

link?
vlieg op!
pi_142566995
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:13 schreef Gelser het volgende:

[..]

Dit klinkt al een stuk beter, spelling en logica gaan sterk achteruit en de emotie begint al wat los te komen.
Het is ook moeilijk nuchter te blijven met deze omstandigheden
Dag knapste man van FOK!
pi_142567865
Is het niet onder?
  maandag 21 juli 2014 @ 20:07:53 #74
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_142568475
quote:
15s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:29 schreef Kiid het volgende:
Graag wil ik mijzelf aan jullie voorstellen. Ik ben Kiid, 25 jaren jong en ik woon nog bij mijn moeder thuis. Mijn ouders zijn ongeveer 10 jaar geleden uit elkaar gegaan en ik heb dit nooit helemaal kunnen verwerken. Zowel mijn middelbare school als mbo 2 Commercieel Medewerker opleiding heb ik niet afgerond. Nu zit ik werkloos thuis bij mijn moeder omdat ik geen geschikte baan kan vinden.

Nu je weet wie ik ben kunnen we tot de kern van de klacht komen. Laatst was er een familie barbecue georganiseerd waar ik voor werd uitgenodigd. Ik had me daar erg op verheugd aangezien ik niet veel vrienden heb (alleen mijn broertje van 21) en dus weinig sociaal contact heb. Maar met dat sociaal contact komt er altijd een ander gevaar om de hoek kijken en dat zijn de doorsnee oppervlakkige gesprekken. Vragen zoals: 'wat doe je voor de kost', ' wat doe je in je vrije tijd' en 'waarom ben je nog niet op jezelf gaan wonen' komen dan voorbij.

Ook deze keer was het weer eens raak. Er kwam een meisje naar me toe gelopen van ongeveer dezelfde leeftijd. Ze had wat overgewicht (ik schat zo'n 5 kilo) en keek scheel, maar ik besloot hier niets over te zeggen omdat ze onzeker over kwam. Ze begon over koetjes en kalfjes tot ze vroeg: 'waarom moet je moeder alles voor jou betalen?' en ik was natuurlijk met stomheid geslagen. Ik stamelde wat over de scheiding van mijn ouders en dat ik daar nog mee zit. Ze bleek niet tevreden met dat antwoord aangezien ze daarna heel afstandelijk werd en achter mij rug om tegen andere mensen vertelde hoe 'triest' ik wel niet ben.

Klacht: Wat is het toch met mensen dat ze mensen op hun ziel trappen als ze niet voldoen aan het ideale maatschappelijk plaatje? Ik heb een andere route gekozen, MIJN route. Dit is precies waarom ik ervoor kies om sociaal contact te ontwijken :r
Als jij ooit werk wilt vinden zou ik toch maar een opleiding gaan volgen als ik jou was. Begin met MBO-2 en ga door tot MBO-3/4, aangezien je toch al 25 bent is het verstandig om dat dit jaar al te gaan doen. Zonder deze diploma's kun je een redelijke baan gewoon vergeten.

Over die scheiding, tsja dat is klote. Ik ben zelf mijn moeder verloren toen ik 10 jaar was, dat had ik ook 11 jaar lang niet verwerkt en gewoon opgekropt. Toen werd ik depressief en hebben psychologen mij er weer bovenop geholpen. Dit is ook weer een advies aan jou, zoek psychische hulp en vind een manier om die scheiding te verwerken.

Verder moet je niet te veel begrip of liefdadigheid van de maatschappij verwachten, dat bestaat niet meer in deze tijd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 21 juli 2014 @ 20:09:35 #75
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_142568560
LEMMING HOMOS
Want het wetboek ken ik ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')