Drie. En m'n moeder past ook een dag op. Ik ga een dag minder werken. Alles wel onder voorbehoud, we moeten afwachten of het contract van m'n man verlengd wordt, dat horen we hopelijk binnen een paar weken. Dat maakt het ook wel heel lastig om uit te rekenen wat het ons gaat kosten, jaarinkomen is moeilijk vast te stellen op deze manier.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
Pijnlijk he AmselHoeveel dagen gaat de jouwes?
Wonen jullie eigenlijk nog in de regio?quote:Op maandag 21 juli 2014 15:00 schreef Amsel het volgende:
[..]
Drie. En m'n moeder past ook een dag op. Ik ga een dag minder werken. Alles wel onder voorbehoud, we moeten afwachten of het contract van m'n man verlengd wordt, dat horen we hopelijk binnen een paar weken. Dat maakt het ook wel heel lastig om uit te rekenen wat het ons gaat kosten, jaarinkomen is moeilijk vast te stellen op deze manier.
holy molyquote:Op maandag 21 juli 2014 15:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wonen jullie eigenlijk nog in de regio?
Ja, bruto zit je dan aan een 900 per maand ofzo he? Echt
nee klopt, vergeleken bij kind 1 is kind 2 bijna gratisquote:Op maandag 21 juli 2014 15:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Wij zijn ook opvang aan het regelen (tot nu toe niet nodig gehad ivm schoonouders, het feit dat ik redelijk wat thuis kan werken en mijn vriend die 4x9 werkt). We hebben waarschijnlijk drie dagdelen nodig straks en hoewel het veel geld is, viel het me netto nog mee. Maar ik had het tweede kind duurder verwacht. Daar betaal je niet zo heel veel voor.
Als je verder een goed gevoel hebt bij je ouders die oppassen enzo, die randvoorwaarden, dan is het ook wel écht leuk als je kind op die manier een band opbouwt met opa en/of oma. Dat vind ik nu echt supertof om te zien. Zowel opa en oma als S vinden die wekelijkse dag samen fantastischquote:Op maandag 21 juli 2014 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
ja, met onregelmatige werktijden is dat wel echt naadje. Hebben jullie flexibele KDV's in 070? Lijkt me haast wel in zo'n grote stad toch?
ik zou ook eerst voor drie dagen gaan, maar ik denk dat ik toch mijn moeder maar haar zo gewenste oppasdag ga geven. Dat scheelt me inderdaad 300 euro bruto per maand. Krijgen we dan wel iets van 30% op terug, maar dat is pas bij de belastingteruggave.
ja, ik vertrouw het wel. En ze hebben een enorme hont, da's ook goed voor een kind.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Als je verder een goed gevoel hebt bij je ouders die oppassen enzo, die randvoorwaarden, dan is het ook wel écht leuk als je kind op die manier een band opbouwt met opa en/of oma. Dat vind ik nu echt supertof om te zien. Zowel opa en oma als S vinden die wekelijkse dag samen fantastisch
is er wel, maar ik heb nog niks gezien zo flexibel als ik het nodig heb. Je moet dan toch een X aantal dagen per maand afnemen, en daar kan ik gewoon niks mee. Kan ik, als het echt niet uitkan, beter op zoek naar iemand die minder strakke regels hanteert en meer van de persoonlijke aanpak is (gastouder). Maar het blijft onzeker... gewoon maar kijken hoe het moet straks, vooralsnog heb ik nog geen werk staan voor 2015quote:Op maandag 21 juli 2014 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
ja, met onregelmatige werktijden is dat wel echt naadje. Hebben jullie flexibele KDV's in 070? Lijkt me haast wel in zo'n grote stad toch?
ik zou ook eerst voor drie dagen gaan, maar ik denk dat ik toch mijn moeder maar haar zo gewenste oppasdag ga geven. Dat scheelt me inderdaad 300 euro bruto per maand. Krijgen we dan wel iets van 30% op terug, maar dat is pas bij de belastingteruggave.
Man werkt 4x9 en ik ga 4x8 werken
Anders gewoon een draagzak in je kostuums laten inbouwenquote:Op maandag 21 juli 2014 15:12 schreef Crumpette het volgende:
[..]
is er wel, maar ik heb nog niks gezien zo flexibel als ik het nodig heb. Je moet dan toch een X aantal dagen per maand afnemen, en daar kan ik gewoon niks mee. Kan ik, als het echt niet uitkan, beter op zoek naar iemand die minder strakke regels hanteert en meer van de persoonlijke aanpak is (gastouder). Maar het blijft onzeker... gewoon maar kijken hoe het moet straks, vooralsnog heb ik nog geen werk staan voor 2015freelancer ftw
quote:Op maandag 21 juli 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn moeder kan echt niet wachten tot ze met 't jong kan gaan lopen pronken, ik vind het gewoon aandoenlijkZe is al wandelroutes aan het uitdenken
helaas ken ik geen opera's met een kangaroe erinquote:Op maandag 21 juli 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Anders gewoon een draagzak in je kostuums laten inbouwen
De onderliggende boodschap is hier:quote:Op maandag 21 juli 2014 15:13 schreef Crumpette het volgende:
[..]![]()
![]()
mijn mutti had het al over campingbedjes en of we het kindje misschien wel bij hun willen brengen als wij er een keer tussen uit willenwant dat mag wel en zou ze heel leuk vinden enz enz. Lief hoor die oma's.
ja eeh, leuk, maar ze wonen zowat in duitslandquote:Op maandag 21 juli 2014 15:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De onderliggende boodschap is hier:
OMG BRENG DE BABY ZO VAAK MOGELIJK HIERHEEN ALSJEBLIEFT JA NU METEEN!
Oma's
win-win!quote:Op maandag 21 juli 2014 15:17 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja eeh, leuk, maar ze wonen zowat in duitslanden ik heb geen auto. Kom maar halen die handel! ;-)
maar ik hou stiekem ook een mogelijke werkgever aan die kant van het land in de gaten voor audities, als ik daar zo nu en dan eens een project zou kunnen doen kan ik namelijk mini meenemen, bij mutti slapen, en met gratis oppas
In de bomenbuurt zit gastouderopvang S.amara. Is een kennis van me, zelf net een tweede kindje gekregen.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:13 schreef Crumpette het volgende:
[..]![]()
![]()
mijn mutti had het al over campingbedjes en of we het kindje misschien wel bij hun willen brengen als wij er een keer tussen uit willenwant dat mag wel en zou ze heel leuk vinden enz enz. Lief hoor die oma's.
oh thanks voor de tip! ik ben niet zo van de vrije school zelf, maar ik hou het zeker in mn achterhoofdquote:Op maandag 21 juli 2014 15:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
In de bomenbuurt zit gastouderopvang S.amara. Is een kennis van me, zelf net een tweede kindje gekregen.
Ze is docent muziek en de GO is vooral op basis van lief, gezond, natuur en muziek. Ze is zelf van de vrije school geloof ik. Als ik een GO zou willen zou ik m zo naar haar brengen. Geen idee of ze plek heeft overigens...
We wonen tussen Den Haag en Rotterdam. Kinderopvang zit hier letterlijk om de hoek trouwens, is zelfs in zwangere toestand slechts 5 minuten lopen!quote:Op maandag 21 juli 2014 15:02 schreef Stormqueen het volgende:
Wonen jullie eigenlijk nog in de regio?
ja ideaal! Heb ik dus ook straksquote:Op maandag 21 juli 2014 15:33 schreef Amsel het volgende:
[..]
We wonen tussen Den Haag en Rotterdam. Kinderopvang zit hier letterlijk om de hoek trouwens, is zelfs in zwangere toestand slechts 5 minuten lopen!
Ik ook nietquote:Op maandag 21 juli 2014 15:24 schreef Crumpette het volgende:
[..]
oh thanks voor de tip! ik ben niet zo van de vrije school zelf, maar ik hou het zeker in mn achterhoofd
Ik duim dat het wat gaat doen!!quote:Op maandag 21 juli 2014 16:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Gestript![]()
Nu weer lekker naar schoonouders, daar aanschuiven aan tafel en dan hopelijk vannacht weer terug naar het zkh
Jeeeej Malteser congratsquote:Op maandag 21 juli 2014 17:13 schreef Malteser het volgende:
Een knipper en frummel zit netjes in de baarmoeder. Rond de 11 weken terugkomen voor de termijnecho maar we lagen netjes op schema gezien mijn laatste echte menstruatie.
Wij zijn blij!
Oe, het is dus nog niet beter met rijden? Vervelend. Moet je nog vaak op en neer?quote:Op maandag 21 juli 2014 17:19 schreef kwakz0r het volgende:
Aangezien ik met mijn niet-zwangere vette pens al niet tussen t stuur en zadel van mijn haastig gekochte iets te grote tweedehandsje pasterijdt J. daar nu op en koop ik tzt een ekte mamafiets. Wel zoeken naar een 48 of 49 inch frame, want 50 is al te groot als de zadelpen verend is...
Verder weinig onthouden, sta even op een parkeerplaats bij te lezen, werd erg moe onderweg. Zwolle is dan best ver...
quote:Op maandag 21 juli 2014 17:13 schreef Malteser het volgende:
Een knipper en frummel zit netjes in de baarmoeder. Rond de 11 weken terugkomen voor de termijnecho maar we lagen netjes op schema gezien mijn laatste echte menstruatie.
Wij zijn blij!
Jeeej!!quote:Op maandag 21 juli 2014 17:13 schreef Malteser het volgende:
Wij zijn blij!
Niet echt nee, maar gelukkig hoef ik niet vaak zo ver. En ook niet vaak alleen meer.quote:Op maandag 21 juli 2014 17:22 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Oe, het is dus nog niet beter met rijden? Vervelend. Moet je nog vaak op en neer?
voor de goede ech van Malteser
Voedingskussenquote:Op maandag 21 juli 2014 17:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Niet echt nee, maar gelukkig hoef ik niet vaak zo ver. En ook niet vaak alleen meer.
Net wel goed geshopt bij prenatal met tante. Hydrofielen, lakentjes, badcapejes, waskussenhoezen, alle kleine meuk, mezelf getrakteerd op een voedingskussen
Nu alleen nog de grote dingenbox, wagen, maxi cosi, Tripp Trapp
ik krijg mijn machtige lichaam echt niet achter het stuur van een gewone-fiets-met-voorzitje geperst, helaasquote:Op maandag 21 juli 2014 17:10 schreef Zoë23 het volgende:
GM
Lief van je moeder
Twinkle
Spannend!
NTS
Fijn dat je familie zo betrokken is.
Mamafiets, heb een gewone fiets met Yepp fietsstoeltje. Kan prima.
Met 3 kindjes ga ik ( eerst nog niet ) fietsen.. We zien later wel hoe we dat gaan regelen. We wonen 5min van de stad dus wandelen gaat ook prima.
Eerst maar 2 nieuwe auto's regelen.
Jij maakt jezelf echt veel romiger dan ik zie op de foto... IK kan ook prima op n gewone fiets met zitje en ben volgens mij voller qua buik (niet zwanger) dan jij...quote:Op maandag 21 juli 2014 17:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik krijg mijn machtige lichaam echt niet achter het stuur van een gewone-fiets-met-voorzitje geperst, helaas
Beterschapquote:Op maandag 21 juli 2014 17:36 schreef Heliotrope het volgende:
Malteser![]()
Het lijkt me heel moeilijk rond te komen van 1 salaris, denk dat we dan zouden moeten verhuizen. We werken allebei fulltime en gaan beiden naar 32 uur. Mijn ouders gaan een dag per week oppassen. Mijn moeder kijkt er ook zo lief enthousiast naar uitHelemaal thuis zijn zou ik overigens ook heel moeilijk vinden denk ik.
Ik voel me echt niet lekker vandaag. Rugpijn en bij een stukje lopen al buiten adem, en geen energie. Allemaal wel logisch en had ik ook wel in mindere mate, maar het lijkt nu losgebarsten en voelt als griep ofzo. Ter compensatie schopt ze weer als vanouds, dus geen zorgen en eigenlijk wil ik niet klagen, want het hoort er verder bij denk ik. Zo maar in bad
Dan zul je wel betere opstapskills hebben dan ikquote:Op maandag 21 juli 2014 17:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jij maakt jezelf echt veel romiger dan ik zie op de foto... IK kan ook prima op n gewone fiets met zitje en ben volgens mij voller qua buik (niet zwanger) dan jij...
Die kinderstoel heb je de eerste maanden nog niet nodig dus daar kun je nog even voor sparenquote:Op maandag 21 juli 2014 17:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Niet echt nee, maar gelukkig hoef ik niet vaak zo ver. En ook niet vaak alleen meer.
Net wel goed geshopt bij prenatal met tante. Hydrofielen, lakentjes, badcapejes, waskussenhoezen, alle kleine meuk, mezelf getrakteerd op een voedingskussen
Nu alleen nog de grote dingenbox, wagen, maxi cosi, Tripp Trapp
Niet heel vrouwelijk nu ik er zo over nadenk.....quote:Op maandag 21 juli 2014 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan zul je wel betere opstapskills hebben dan ik
ja sorryquote:Op maandag 21 juli 2014 17:50 schreef Stormqueen het volgende:
godsamme, ga jij nou ook je UI veranderen crump?
Bij deze dan, ik sla gewoon terug
mijne ook, alleen dat verhaal gaat lang terug, en was nog voordat ik uberhaupt in OUD durfde te komenquote:Op maandag 21 juli 2014 17:54 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja sorrydie vorige was ook maar een soort van een garpje die ik toen nooit meer heb veranderd
...
wtf bonen in blikmijne slaat iig nog ergens op
Dankje!quote:Op maandag 21 juli 2014 17:40 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn Malteser
[..]
Beterschap![]()
ja en dat ook, van 1 salaris kunnen wij niet leven. Lees: zouden we meten verhuizen naar een flatje / saai dorp / nieuwbouwwijk / huurhuis, en dat willen we niet. Los daarvan zou ik doodongelukkig worden van fulltime thuis zitten, ik zie al wat het soms met andere mensen doet die wel willen maar niet kunnen werken. Ieder natuurlijk zijn ding, dat weet ik, en ik ben best heel ruimdenkend en meelevend in vrijwel alles, maar dat gezonde jonge mensen vrijwillig de hele dag thuis willen zitten kan ik nog steeds moeilijk begrijpen, sorry
ik jompel niet voor bonen in blikquote:Op maandag 21 juli 2014 17:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mijne ook, alleen dat verhaal gaat lang terug, en was nog voordat ik uberhaupt in OUD durfde te komen
Het is trouwens doperwtjesfestini
een foto van tieten mag anders ook altijdquote:Op maandag 21 juli 2014 17:58 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ik jompel niet voor bonen in blik. maarre, ik kijk het even aan met de crumpet UI... weet ook nog niet wat ik hier van vind eigenlijk..
Ja, ik ben ook wel opgevoed door een militair en daardoor heb ik (financiële) onafhankelijkheid en vooral zelfredzaamheid als belangrijke value mee gekregen (lees: dat is er in gedrilld), als je ouders wat holistischer zijn ingesteld is dat wellicht anders. Dus ik geef toe dat mijn kijk daarop wat extreem is. Ik werk al sinds mijn tiendequote:Op maandag 21 juli 2014 17:57 schreef Heliotrope het volgende:
[..]
Dankje!
Ja inderdaad. Ik zou er ook ongelukkig van worden, ik kan me alleen wel voorstellen dat er mensen zijn die dat anders hebben. Mensen die onvrijwillig thuis zitten zijn natuurlijk ook de soort mensen die juist willen werken.
Ik kan me wel voorstellen dat je je voldoening en sociale contacten kan halen uit iets anders dan werk, maar kan dat zelf niet denk ik.
Bij crumpette zijn het nu crumpets, duidelijker kan m.i. nietquote:Op maandag 21 juli 2014 17:50 schreef Stormqueen het volgende:
godsamme, ga jij nou ook je UI veranderen crump?
Bij deze dan, ik sla gewoon terug
het gaat niet om logica, maar om de verwarring in m'n hoofdquote:Op maandag 21 juli 2014 18:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Bij crumpette zijn het nu crumpets, duidelijker kan m.i. niet
Tripp trapp gaan we idd kopen bij de mama mazzeldagen in september, net als wipstoeltje denk ik.
Kinderwagen is deels kado van schoonouders. Dus we redden het wel.
Ben thuis! Wat een kutrit. Moe, regen, aquaplaning, vrachtwagens, idioten die hun knipperlicht niet gebruiken... Maar ben er !
Wat fijn!!quote:Op maandag 21 juli 2014 17:13 schreef Malteser het volgende:
Wij zijn blij!
Wij hebben de trip trapp net twee weken in huis en I zit er nog niet echt stevig in. Met die aankoop kun je echt een half jaar wachten, mocht je uitgaven willen spreiden. Bespaart ook ruimte.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:27 schreef kwakz0r het volgende:
Bij crumpette zijn het nu crumpets, duidelijker kan m.i. niet
Tripp trapp gaan we idd kopen bij de mama mazzeldagen in september, net als wipstoeltje denk ik.
Ik weet niet meer bij welke winkel het was, maar ik heb ze recent wel in de aanbieding gezien...quote:Op maandag 21 juli 2014 19:09 schreef Stormqueen het volgende:
Zijn die tripp trapp dingen eigenlijk wel goedkoper in de sale dagen? Volgens mij doet stokke daar nooit aan mee!
Wij hebben dezelfde! Ook 2e hands, maar de bak was nog nooit gebruikt en het zitdeel ook weinig, omdat ze een duowagen gingen halen.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:24 schreef krijgerrtje het volgende:
Wij hebben een tweedehands mutsy transporter. Een verouderd model, maar wel voor weinig geld kunnen kopen! Ben er zo blij mee![]()
Al heb ik hem nog niet kunnen uitproberen
Wij hebben hem ook. Hij gaat nu mee voor kind 2 en ik vind het een fijne wagen.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:24 schreef krijgerrtje het volgende:
Wij hebben een tweedehands mutsy transporter. Een verouderd model, maar wel voor weinig geld kunnen kopen! Ben er zo blij mee![]()
Al heb ik hem nog niet kunnen uitproberen
Jep herkenbaar! Hier doet ze heel 'voorzichtig' d'r been/voet/arm/hand/hoofd whatever tegen m'n buik en eigenlijk voel je dan alleen een hard propje. Kijk ik naar m'n buik en dan zit er een bult inquote:Op maandag 21 juli 2014 09:44 schreef Vue het volgende:
Hier ook vandaag 31 weken! jompels voor ons Soesa! Baby doet toch wel een beetje gek, ik voel weinig getrappel meer de afgelopen week, maar tegenwoordig voelt het alsof ze zich afzet en dan via mijn buik naar buiten wil komen of zo? Voelt niet heel prettig moet ik zeggen, gedeelte van buik staat dan ook helemaal strak en dat blijft dan een paar seconden zo en dan even rust en dan weer opnieuw.. Herkent iemand dit?
Kipseparatorvlees met maiskorstquote:Op maandag 21 juli 2014 18:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het gaat niet om logica, maar om de verwarring in m'n hoofd![]()
thuis! Ga je wat lekkers eten?
ik zit even met de achterpui open, het regentdus kan de warmte naar buiten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |