abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142514426
Originele OP:

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.

Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.

Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?

Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.

Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.

Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
pi_142514456
quote:
11s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, justice.
O ja, da's eigenlijk eenzelfde soort logica.
pi_142514474
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O ja, da's eigenlijk eenzelfde soort logica.
Neuh, dan heb je je niet goed verdiept in het christendom en islam.
pi_142514514
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neuh, dan heb je je niet goed verdiept in het christendom en islam.
In de islam niet nee, daarom vroeg ik het. Het christendom ken ik behoorlijk goed.
pi_142514520
Terzijde: misschien de originele OP niet meer quoten in vervolgdraadjes ? Pascals Wager werkt immers vooral op de lachspieren en leidt tot neerbuigende ongelovigen die "tutut, kijk eens hoe schattig - gebruiken ze nog steeds een 350 jaar oude redenering die ook al 350 jaar geleden ontkracht is" zeggen.
Dat trekt het debat een tikje omlaag...
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_142514540
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In de islam niet nee, daarom vroeg ik het. Het christendom ken ik behoorlijk goed.
Dan kan ik je zeggen, 'liefde' in het christendom en 'rechtvaardigheid' in de Islam zijn behoorlijk verschillende zaken, in uitvoering, credo en jouw lot in het hiernamaals.
pi_142514618
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan kan ik je zeggen, 'liefde' in het christendom en 'rechtvaardigheid' in de Islam zijn behoorlijk verschillende zaken, in uitvoering, credo en jouw lot in het hiernamaals.
Maar beide zijn extreem bot en bruut en beide zijn uitsluitend onderbouwd met iets als 'dat is gewoon zo'.

He, maar moslims geloven dus in een god die discrimineert op basis van religie. Waarom klagen er dan af en toe moslims over discriminatie van religie?
pi_142514680
Btw de bijbel zegt ook dat Mohamed zal komen. Ze hebben het over een laatste profeet die duidelijkheid verschaft.
pi_142514694
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar beide zijn extreem bot en bruut en beide zijn uitsluitend onderbouwd met iets als 'dat is gewoon zo'.

He, maar moslims geloven dus in een god die discrimineert op basis van religie. Waarom klagen er dan af en toe moslims over discriminatie van religie?
Je komt over alsof je christelijke concepten op de Islam probeert toe te passen.

Hitler kan vergeven worden in het christendom voor alles wat hij heeft gedaan als hij maar gestorven is wanneer hij Jezus in zijn hart heeft geaccepteerd.

In de Islam is de vergeving van een moslim niet aan de orde als hij de niet-moslim onrecht heeft gedaan, het is dan niet god, maar de verwaarloosde ziel die hem moet vergeven. Met Mohammed in je hart accepteren komt een tiran niet in het paradijs, dan nog eerder de 'ongelovige'
pi_142514749
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je komt over alsof je christelijke concepten op de Islam probeert toe te passen.

Ja, dat zei ik eigenlijk al. Ik weet eigenlijk bijzonder weinig van de islam en zijn logica. Sorry.
pi_142514814
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:40 schreef bechirti het volgende:
Btw de bijbel zegt ook dat Mohamed zal komen. Ze hebben het over een laatste profeet die duidelijkheid verschaft.
Duidelijkheid verschaffen is niet echt gelukt, aan de islamitische wereld te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 15:45:01 ]
pi_142515168
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Duidelijkheid verschaffen is niet echt gelukt, aan de islamitische wereld te zien.
Waarom niet, zijn er moslims die claimen dat het niet zo is dan?
pi_142515227
quote:
5s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom niet, zijn er moslims die claimen dat het niet zo is dan?
O nee, zeker niet. Het bijzondere is alleen dat ze het dan toch oneens zijn over religieuze zaken. Of begrijp ik nu bijvoorbeeld het verschil tussen sjiieten en soennieten verkeerd?
  zondag 20 juli 2014 @ 15:56:16 #14
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_142515242
Wauw, die OP :D

Ik neem aan dat gelovigen met een beetje verstand hier ook hartelijk om kunnen lachen?
pi_142515271
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:56 schreef Mano_ het volgende:

Ik neem aan dat gelovigen met een beetje verstand hier ook hartelijk om kunnen lachen?
Kom hier eens vaker kijken. We hebben eigenlijk van elke soort wel een gestoorde extremist rondlopen.
  zondag 20 juli 2014 @ 15:57:29 #16
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142515285
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:56 schreef Mano_ het volgende:

Er zijn in de loop der tijd heel wat grote denkers gevallen voor de gok van Pascal. Maar tegenwoordig nemen ook gelovige denkers dit argument niet al te serieus meer inderdaad. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_142515294
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O nee, zeker niet. Het bijzondere is alleen dat ze het dan toch oneens zijn over religieuze zaken. Of begrijp ik nu bijvoorbeeld het verschil tussen sjiieten en soennieten verkeerd?
Het conflict tussen de Sjieten en Soennieten is altijd al een politiek conflict geweest over wie Mohammed moest opvolgen?
pi_142515318
quote:
5s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:57 schreef Triggershot het volgende:

wie Mohammed moest opvolgen?
En dat is niet religieus?
  zondag 20 juli 2014 @ 15:58:23 #19
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142515324
quote:

[..]

Het conflict tussen de Sjieten en Soennieten is altijd al een politiek conflict geweest over wie Mohammed moest opvolgen?
Ik weet er eerlijk gezegd ook niet al teveel van. Er zijn geen ideologische verschillen tussen die twee?
pi_142515383
quote:

[..]

En het verschil in interpretatie van de Islam tussen bijv. ISIS en een willekeurige moslim in Nederland? Is dat ook een politiek conflict ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_142515403
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dat is niet religieus?
Nee, het is een algemene misvatting dat een Kalief een religieus leider is, maar een kalief is altijd al een seculier leider geweest, dwz, heerser over wereldse zaken, geen religieuze.

In de Soenitische wereld heb je bijvoorbeeld 4 religieuze wetscholen, nooit, maar dan ook nooit een gewapend strijd geweest tussen al die wetscholen, terwijl het wel allemaal religieuze verschillen zijn.
pi_142515442
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik weet er eerlijk gezegd ook niet al teveel van. Er zijn geen ideologische verschillen tussen die twee?
Ideologisch in die zin van oorsprong religieus is?
  zondag 20 juli 2014 @ 16:01:56 #23
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142515484
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ideologisch in die zin van oorsprong religieus is?
In de zin van ideologische standpunten die aan de hand van de autoriteit van het geloof worden gerechtvaardigd.
pi_142515513
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, het is een algemene misvatting dat een Kalief een religieus leider is, maar een kalief is altijd al een seculier leider geweest, dwz, heerser over wereldse zaken, geen religieuze.
Dat snap ik niet. Hoe kun je nou een leider zijn op religieuze gronden zonder dat het met religie te maken heeft?

quote:
In de Soenitische wereld heb je bijvoorbeeld 4 religieuze wetscholen, nooit, maar dan ook nooit een gewapend strijd geweest tussen al die wetscholen, terwijl het wel allemaal religieuze verschillen zijn.
Kijk! Dat bedoel ik! Waar is die duidelijkheid dan als er religieuze verschillen mogelijk zijn?
pi_142515519
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:59 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

En het verschil in interpretatie van de Islam tussen bijv. ISIS en een willekeurige moslim in Nederland? Is dat ook een politiek conflict ?
Heb jij Al-Qaeda, ISIS, Al-Shabab, Boko Haram, ooit Israel zien aanvallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')