Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 20-07-2014 01:22:35 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Yo, ik was even vliegtuig spotten op Maho beach, nog nieuws wat in de OP moet?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Mark Rutte mag voor de buitenwacht Vladimir Poetin nog een diplomatieke handreiking hebben gedaan, achter de schermen wordt samen met de Verenigde Staten een plan B gesmeed. Dat melden bronnen van Spitsnieuws.nl in Polen, die dichtbij de Amerikaanse ambassade staan.
Op zo’n twintig kilometer van de Poolse hoofdstad Warschau bereiden Nederlandse, maar vooral Amerikaanse, militairen zich volgens onze bronnen voor op een invasie in het gebied waar donderdag de brokstukken van vlucht MH17 van Malaysia Airlines neerkwamen. Daarbij kunnen eventueel ook Nederlandse F16’s worden ingezet, deze voeren normaal gesproken patrouillevluchten boven de Baltische staten uit. Zowel de Nederlandse als de Amerikaanse autoriteiten hebben zich tot nu toe nog niet geuit over een plan B.
Plan B Zowel premier Mark Rutte als minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans gaven vanmiddag afzonderlijk van elkaar aan de situatie rondom het neergestorte vliegtuig in het oosten van Oekraïne via diplomatieke weg op te willen lossen. Ondertussen zou dus ook al aan een plan B gewerkt worden.
Een militaire actie klinkt niet heel ongeloofwaardig na de felle bewoordingen waarin president Barack Obama zich gisteravond uitsprak. Aangenomen mag worden dat zodra Washington voldoende aanleiding heeft, de crash site door militairen zal worden ingenomen, afgeschermd en de plunderende separatisten worden ingerekend. Vervolgens kan normaal, onafhankelijk onderzoek worden verricht en de stoffelijke overschotten van de inzittenden van de rampvlucht op correcte wijze worden geborgen.
UPDATE 20 juli 0:24 De VS heeft Oekraïne, Georgië en Moldavië een major non-NATO ally status toegekend. Uitwisseling van militaire assistentie, waaronder afweersystemen en klein geschut, en intelligentie moet daarmee makkelijker worden.
Er is al een plan B in voorbereiding? Helemaal zou het mij niet verbazen, aangezien een beetje Nederlandse organisatie niet één scenario uitdenken, maar minstens vijf.
Zou es tijd worden, die vindplaatsen zijn al leeggeroofd, de lijken ontdaan van hun gouden tanden en de vliegtuigstoelen staan inmiddels op een camping in Donetsk.
Er is al een plan B in voorbereiding? Helemaal zou het mij niet verbazen, aangezien een beetje Nederlandse organisatie niet één scenario uitdenken, maar minstens vijf.
What? Kom net uit de kroeg lees ik dit. Waddefack..
Ik denk het niet. Ze zullen alleen toegang willen tot de rampplek. Ik denk niet dat de navo zich gaat bemoeien met de krimp ed
De vertragings tacktiek wordt uit de kast gehaald, de bevelvoerder van faceboek en twitter die trots een nieuw neergeschoten vliegtuig meldde is inmiddels naar Rusland verhuisd.
Op zondag 20 juli 2014 00:50 schreef LXIV het volgende: Geloof me, de NAVO is TOTAAL NIET KLAAR voor een oorlog in Rusland. Die gaat er dus ook echt niet komen.
Ben ik de enige die spitsnieuws met een korreltje zout neemt? Vooral omdat ik verder nog geen andere Nederlandse bron heb gezien met dezelfde informatie.
Op zondag 20 juli 2014 00:53 schreef sneakydesert het volgende: Ben ik de enige die spitsnieuws met een korreltje zout neemt? Vooral omdat ik verder nog geen andere Nederlandse bron heb gezien met dezelfde informatie.
Spitsnieuws is net zo betrouwbaar als The Sun in Engeland.
Op zondag 20 juli 2014 00:53 schreef Kotsdrol het volgende: Spits heeft z'n #invasie-bericht al aangepast. 'Bronnen die dichtbij de Amerikaanse ambassade staan' @HaraldDoornbos
Op zondag 20 juli 2014 00:53 schreef Kotsdrol het volgende: Spits heeft z'n #invasie-bericht al aangepast. 'Bronnen die dichtbij de Amerikaanse ambassade staan' @HaraldDoornbos
Op zondag 20 juli 2014 00:54 schreef VMSDKR het volgende: Die flapdrol met dat aapje en die die OVSE'ers toesprak, watis dat voor figuur? Hoge man, marionetje of woordvoerder ofzo?