Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:quote:http://nos.nl/artikel/676517-rutte-onderste-steen-moet-boven.html
Rutte: onderste steen moet boven
Nederland zal niet rusten voor de daders van de mogelijke aanslag op het vliegtuig MH17 zijn opgespoord. Dit zei premier Rutte op een persconferentie over het neergestorte vliegtuig van Malaysia Airlines.
In de persconferentie gaven Rutte en minister Timmermans van Buitenlandse Zaken de laatste stand van zaken. Timmermans reist vanavond met een onderzoekersteam mee naar de regio.
Niet rusten
Het kabinet weet nog niet helemaal zeker of er sprake is van een aanslag. "Maar een ding moet glashelder zijn. De onderste steen moet boven. Als het een aanslag is moeten de daders worden opgespoord en hun gerechte straf krijgen. Eerder zullen we niet rusten. Daar hebben de slachtoffers en hun nabestaanden recht op," aldus Rutte.
Onafhankelijk onderzoek
Het kabinet eist een volledig onafhankelijk onderzoek. De premier heeft met de Russische president Poetin gesproken en die heeft Nederland beloofd dat er er zo'n onderzoek komt.
Rutte wil niet nu al zeggen dat hij er vertrouwen in heeft dat zo'n volledig onafhankelijk onderzoek er ook komt. "Dat vertrouwen moet groeien. Het moet blijken of de betrokken partijen in de regio mee gaan werken."
Niet speculeren
Hij weerspreekt dat Nederland te voorzichtig is. Andere landen, zoals Australië en de Verenigde Staten spreken nu al over de verantwoordelijkheid van Rusland. "Ik wil niet speculeren en vinger wijzen. Ik wil dat de feiten boven komen en zo is de kans groter dat zo'n onderzoek er komt.
Rutte zei verder dat het drama een "steeds tragischer verschijning" krijgt. "We horen steeds meer verhalen van individuele reizigers die niets vermoedend aan boord gingen, hun kansloze lot tegemoet". Hij zei dat heel Nederland intens meeleeft. "Nu blijkt weer hoe nauw een klein land verbonden is."
quote:Dodental Nederlanders op 189
Het aantal Nederlandse slachtoffers bij de vliegramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines is weer naar boven bijgesteld. Er zijn ten minste 189 Nederlanders onder de passagiers van de vliegramp in Oekraïne, meldt Malaysia Airlines op de website.
Van vier van de 298 mensen die aan boord waren, is de identiteit nog niet vastgesteld.
Behalve Nederland heeft ook Maleisië veel slachtoffers te betreuren. Volgens de laatste gegevens van Malaysia Airlines zijn er ten minste 44 Maleisische passagiers onder de doden. Dat is inclusief de bemanning van 15 personen. Verder kwamen de slachtoffers voornamelijk uit Australië (27) en Indonesië (12).
Berging
Op de plek waar gisteren vlucht MH17 neerstortte zijn tot nu toe 181 lichamen geborgen. Dat hebben de Oekraïense autoriteiten bekendgemaakt tijdens een persconferentie. De berging verloopt moeizaam.
Lichamen en brokstukken liggen verspreid in een straal van 5 kilometer rond de plek van de crash. Lichamen liggen onder meer in tuinen van mensen. Mijnwerkers, hulpdiensten en burgers zoeken naar slachtoffers. De rampplek wordt bewaakt door bewapende separatisten.
quote:Slachtoffers krijgen een gezicht
Heel langzaam wordt er iets meer duidelijk over de identiteit van de Nederlandse inzittenden van de verongelukte vlucht MH17 van Malaysia Airlines.
In diverse gemeenten doen namen de ronde van mensen die hoogstwaarschijnlijk aan boord waren.
De Amsterdamse aidsonderzoeker Joep Lange zat vrijwel zeker aan boord, samen met een aantal collega's. Ze waren op weg naar een conferentie in Australië.
"Een nachtmerrie"
De Naardense burgemeester heeft bevestigd dat een moeder met haar drie jonge kinderen in het verongelukte vliegtuig zat. "Het is een nachtmerrie", zegt burgemeester Joyce Sylvester.
De gemeente Cuijk maakt bekend dat waarschijnlijk een gezin van vier personen uit de gemeente aan boord zat. Burgemeester Wim Hillenaar schrijft: "Een gezin van vier, waarvan twee gewaardeerde medewerkers van de gemeente, zat ook aan boord van het toestel. Het nieuws is nauwelijks te bevatten en vervult ons, gemeentebestuur en alle collega's, met groot verdriet. Wij wensen alle familieleden, vrienden en andere naasten van dit gezin veel sterkte bij het verwerken van het verlies."
Vlaggen halfstok
In Neerkant hangen vlaggen halfstok. Het kleine dorp rouwt om het verlies van het gezin Wals. Vader, moeder en hun vier kinderen zaten donderdag in het neergestorte vliegtuig. Een beestje, een bloemetje, een kaart en een kaars bij de voordeur van hun woning bevestigen in stilte het trieste nieuws. De jongste van het gezin zat op de basisschool. De klasgenoten van het meisje worden op school opgevangen om samen te zijn.
Volendam rouwt om het overlijden van twee inwoners. Burgemeester Willem van Beek bevestigt het verlies op Twitter. Hij schrijft: "Ik heb even radiostilte (aandacht voor familie en collega's). Veel kracht gewenst."
Leerlingen
Ook in Woerden wordt getreurd. Drie leerlingen van het Minkema College zaten aan boord van MH17. Twee van hen zouden mogelijk in het gezelschap zijn van hun grootouders. Het Minkema College schrijft op Facebook: "Ouders hebben ons bevestigd dat drie van onze leerlingen aan boord zaten van vlucht MH17. Het betreft Robert-Jan en Frederique van Zijtveld (5 en 6 vwo) en Robin Hemelrijk (4 havo). Met grote verslagenheid hebben wij dit bericht ontvangen."
Op de website condoleance.nl zijn al ruim 5000 berichten binnengekomen waarin mensen hun medeleven betuigen aan nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17.
Gegevens van FlightRadar24quote:[upd] PvdA onthutst door omkomen senator
Onder de 173 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne, is ook een politicus.
Prof. dr. W.J. Witteveen, senator voor de PvdA in de Eerste Kamer, bleek één van de passagiers van vlucht MH17 te zijn, zo staat op de site van de Eerste Kamer te lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Maar wel over een toestel die de beschikking had over digitale fly-by-wire, dus computeraided ontworpenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:43 schreef Drugshond het volgende:
Let op... we praten wel over 30+ jr. oud material. Die kans lijkt me vrij klein.
My point exactly. Die raket kan alles dat ze willen als ze die hardware er maar in pleuren (met enkele limitaties natuurlijk). En wat je uiteindelijk overhoudt is maar een oud naampje. We rijden nu ook nog in VW Golf auto's terwijl er echt geen schroefje meer hetzelfde is als een Golf van tientallen jaren terug.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:44 schreef Drugshond het volgende:
Zal voor de Buk niet anders gelden......
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:53 schreef MakkieR het volgende:
Het is leuk en aardig dat Oekraïne en Rusland elkaar betichten van deze oorlogsmisdaad. Maar in mijn ogen zie ik deze twee landen als leden van het voormalig Sovjet Unie en dus in veel vormen broeders van elkaar.
Zij zien het anders. Maar fijn dat jij het in het westen anders ziet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:53 schreef MakkieR het volgende:
Het is leuk en aardig dat Oekraïne en Rusland elkaar betichten van deze oorlogsmisdaad. Maar in mijn ogen zie ik deze twee landen als leden van het voormalig Sovjet Unie en dus in veel vormen broeders van elkaar.
Je vraagt af of men informatie nodig heeft? Die was er niet blijkbaar in dat gebied.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:55 schreef Drugshond het volgende:
Wat ik riep....met redelijke middle-high tech mobieltjes had je dit toestel al gezien.
Waarom dan niet de rem op deze reaktie.... die vraag lijkt me veel fundamenteler,
Ze wisten dat er lijntoestellen over vlogen. Dagelijks (met en-/of zonder oorlog).
Bijvoorbeeld, denk je niet dat Oekraïense burgers Russen als vrienden, kennissen, collega's of zelfs familie heeft.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:56 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Zij zien het anders. Maar fijn dat jij het in het westen anders ziet.
Is dat zo.... hebben ze daar geen dekkingsgraad. Need more info.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:57 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Je vraagt af of men informatie nodig heeft? Die was er niet blijkbaar in dat gebied.
Zal wel meevallen als men enkele minuten later op Twitter zet dat ze iets neergeschoten hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is dat zo.... hebben ze daar geen dekkingsgraad? Need more info.
Natuurlijk. Burgers zijn uiteindelijk het slachtoffer. Dat is vaak zo. Daar ging vandaag de cartoon in de Volkskrant ook over. Bepaalde mensen begrepen het verkeerdquote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, denk je niet dat Oekraïense burgers Russen als vrienden, kennissen, collega's of zelfs familie heeft.
Geen contact met de mensen die wel die info hebben.....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is dat zo.... hebben ze daar geen dekkingsgraad. Need more info.
Dus trigger haapy, fire and forget. (lijkt me plausibel).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:01 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Zal wel meevallen als men enkele minuten later op Twitter zet dat ze iets neergeschoten hebben.
Ik denk gewoon dat er geen rekening werd gehouden met vrij beschikbare digitale hulpmiddelen zoals flightradar.
mogelijk, eerder denk ik aan een combi van dat en pure onkunde betreffende kennis wat er zoal in de lucht vloog.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dus trigger haapy, fire and forget. (lijkt me plausibel).
Wel contact, maar geen know-how.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:02 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Geen contact met de mensen die wel die info hebben.....
Dus zie je iets vliegen....... Het erge is wel dat je daar (afschieten) blijkbaar een serieus team voor nodig hebt. Die hebben dan die keuze gemaakt?quote:
Het is redelijk doordacht. Je staat niet achter een geweer.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:07 schreef Drugshond het volgende:
Opzet of per ongeluk....... dat kost veel meer regels. Win-win in deze situatie lijkt me 0.
Ze hadden al geen steun van het Westen... en nu helemaal niet.
Ik hou het op een trigger event ongeluk.
Tricky, goeie overigens.... het is wel een samenspel. Maar weten 25 idioten meer dan 1.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:07 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dus zie je iets vliegen....... Het erge is wel dat je daar (afschieten) blijkbaar een serieus team voor nodig hebt. Die hebben dan die keuze gemaakt?
Zo werkt dat niet bij moderne apparatuur.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Tricky, goeie overigens.... het is wel een samenspel. Maar weten 25 idioten meer dan 1.
Gamma... en gelet op de geschiedenis krijgen we die denk ik volgende week te horen (eerst low profile, damage controle). En dan miepen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:08 schreef twiFight het volgende:
Ik hoorde via de NOS dat er per dag zo'n 400 vluchten over dat deel van de oekraine gaan. Beetje onzin om dan te denken dat zij zich vergissen in een passagiersvliegtuig, dunkt me. Als ze op die hoogte kijken, wat ze blijkbaar deden anders hadden ze deze vlucht niet gezien, dan zullen ze minstens tientallen, zo niet honderden tot duizenden van dit soort vluchten al gezien hebben.
Het is werkelijk waar voor geen enkele partij voordelig om een passagiersvliegtuig neer te halen. Mijn voorlopige idee is dan ook dat dit gewoon een gestoorde actie onder een van de groeperingen van de seperatisten was. "Some people just want to watch the world burn". Maar ik wacht uiteraard graag de bewijzen af.
Men begrijpt het niet helemaal. Dat soort mensen denken waarschijnlijk dat het over iets in de US gaat als plaats. Daar heb je vast ook een Den Haag. Vast in Texas. En daar heeft men nog dagelijks een pistool bij zich. Als burger.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:12 schreef ellevehC86 het volgende:
Handige Harry op CNN net, The criminals should either see Justice in The Hague, or in the Netherlands for instance......
pffffff
Doordacht in de zin dat ze dachten een Antonov 26 neer te halen die er geheel anders uit ziet en volgens mij ook niet op die hoogte vliegt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:08 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het is redelijk doordacht. Je staat niet achter een geweer.
Tot nu toe ga ik even ui van dit....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:15 schreef Parlay het volgende:
[..]
Doordacht in de zin dat ze dachten een Antonov 26 neer te halen die er geheel anders uit ziet en volgens mij ook niet op die hoogte vliegt.
Stel dronken debiele Russen hebben een megafout gemaakt.
Niet doordacht dus.. Het had wel een vriendelijk vliegtuig kunnen zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:15 schreef Parlay het volgende:
[..]
Doordacht in de zin dat ze dachten een Antonov 26 neer te halen die er geheel anders uit ziet en volgens mij ook niet op die hoogte vliegt.
Stel dronken debiele Russen hebben een megafout gemaakt.
Wel als je het een ander in de schoenen kunt schuiven.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:08 schreef twiFight het volgende:
Het is werkelijk waar voor geen enkele partij voordelig om een passagiersvliegtuig neer te halen.
SAM installatie zal een detectie systeem hebben van vluchtpatronen? Zowel raketten of vluchtpatronen van bepaalde toestellen?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:17 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Tot nu toe ga ik even ui van dit....
De Jostiband zie ik geen SAM installaties bedienen.
Ik weet nu gelijk wie jij bent, heb de nasleep van dat verhaal helaas van dichtbij mee gemaaktquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Owja gelovigen. Godsklere. Ik weet nog een ex van mij haar broer verdronken tijdens duiken. Bij een duikschool. Met instructeur en alles erbij. In de problemen geraakt en verdronken. Die duikschool bleek later geen papieren te hebben om die duikschool te mogen runnen. Ook geen EHBO trouwens. Broer dood. Ja dat was toch de wil van God en God's wegen zijn ondoorgrondelijk zeiden die ouders toen.
Godsklere man. Als ik al zou geloven had ik op dat moment die lamme klootviool vervloekt tot en met en was ik op zeker van mijn geloof af gestapt. Maar nee, ze werden zo mogelijk nóg geloviger
Echtwaar geloof zouden ze moeten afschaffen. Wereldwijd. Wát een domme mensen die daar in geloven zeg![]()
![]()
!
Ik begrijp het verdriet mensen. Maar wat heeft dat hier mee te maken?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:22 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik weet nu gelijk wie jij bent, heb de nasleep van dat verhaal helaas van dichtbij mee gemaakt
Is dat zo..?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:08 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het is redelijk doordacht. Je staat niet achter een geweer.
Het is geen simpele machine blijkbaar. Je zal toch iets een idee hebben dat je ook fout kan zitten?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is dat zo..?
Vodka minded trigger happy people.
De vijand in een karikatuur veranderen is onderdeel van oorlogspropaganda.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is dat zo..?
If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, it must be a duckquote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:34 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het is geen simpele machine blijkbaar. Je zal toch iets een idee hebben dat je ook fout kan zitten?
In een "vijandig gebied" met een soort van steun van Rusland maar niet echt. Verkeerde doel geraakt, shit happens, moesten ze maar niet over oorlogsgebied vliegen. Dit komt uit het gesprek -voor zover het echt is- duidelijk naar voren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is dat zo..?
Of een gans.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, it must be a duck
Dan heeft Rusland een erg groot probleem.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:39 schreef Parlay het volgende:
[..]
In een "vijandig gebied" met een soort van steun van Rusland maar niet echt. Verkeerde doel geraakt, shit happens, moesten ze maar niet over oorlogsgebied vliegen. Dit komt uit het gesprek -voor zover het echt is- duidelijk naar voren.
Ghe....ff in repeat. En een redelijke aket die afgeschoten wordt die zelfs 25 KM hoog kan halen zien we niet. Kwak Kwak.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:37 schreef Rica het volgende:
[..]
De vijand in een karikatuur veranderen is onderdeel van oorlogspropaganda.
Ja, wellicht hadden ze gewoon echt pech. Dat BUK systeem kwam die dag aanrijden, dus wellicht werd het meteen ingezet op het eerste de beste ding wat ze zagen vliegen zonder er bij na te denken wat het zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:08 schreef twiFight het volgende:
Ik hoorde via de NOS dat er per dag zo'n 400 vluchten over dat deel van de oekraine gaan. Beetje onzin om dan te denken dat zij zich vergissen in een passagiersvliegtuig, dunkt me. Als ze op die hoogte kijken, wat ze blijkbaar deden anders hadden ze deze vlucht niet gezien, dan zullen ze minstens tientallen, zo niet honderden tot duizenden van dit soort vluchten al gezien hebben.
Het is werkelijk waar voor geen enkele partij voordelig om een passagiersvliegtuig neer te halen. Mijn voorlopige idee is dan ook dat dit gewoon een gestoorde actie onder een van de groeperingen van de seperatisten was. "Some people just want to watch the world burn". Maar ik wacht uiteraard graag de bewijzen af.
Deels van een oorlogshandeling soit.... maar we doen net of er niks aan de hand is en we vervoeren mensen. Dat is fout #01......quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:39 schreef Parlay het volgende:
[..]
In een "vijandig gebied" met een soort van steun van Rusland maar niet echt. Verkeerde doel geraakt, shit happens, moesten ze maar niet over oorlogsgebied vliegen. Dit komt uit het gesprek -voor zover het echt is- duidelijk naar voren.
Dat klopt, maar ze geven medewerking en dat zal waarschijnlijk voldoende zijn om de boel te sussen. Ze offeren iemand op als "de" dader en iedereen kan weer verder waar ze gebleven waren. Putin gives a rat's ass om de seperatisten qua mensenlevens. 1 of 100 die sneuvelen zal hem een worst zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:40 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dan heeft Rusland een erg groot probleem.
1 alsook 2 is waar. De vliegvelden in Oost Oekraine zijn tijdelijk in bezit geweest van de sepreatisten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, wellicht hadden ze gewoon echt pech. Dat BUK systeem kwam die dag aanrijden, dus wellicht werd het meteen ingezet op het eerste de beste ding wat ze zagen vliegen zonder er bij na te denken wat het zou kunnen zijn.
Dit hele gebeuren is best eng want
1) of de rebellen worden inderdaad gesteund door Rusland
Of
2) rebellen en terroristen kunnen tegenwoordig zelfstandig hun handen leggen op zeer geavanceerd wapentuig om een vliegtuig van 10km hoogte te raken.
Ik weet niet welk scenario enger is eigenlijk.
Dat zal men vast doen. Het vertrouwen is nu 100% verdwenen. Ik denk niet dat Putin blij is met dit geval.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:44 schreef Parlay het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ze geven medewerking en dat zal waarschijnlijk voldoende zijn om de boel te sussen. Ze offeren iemand op als "de" dader en iedereen kan weer verder waar ze gebleven waren. Putin gives a rat's ass om de seperatisten qua mensenlevens. 1 of 100 die sneuvelen zal hem een worst zijn.
Je mag dan hopen dat zulke BUK systemen niet terechtkomen bij ISIS of boko haram en dergelijke in de toekomst.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
1 alsook 2 is waar. De vliegvelden in Oost Oekraine zijn tijdelijk in bezit geweest van de sepreatisten.
Ook weinig zinvol. Laat de man maar praten. Dan zie je waar hij voor staat. Ik begrijp het protest totaal trouwens.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:46 schreef star_gazer het volgende:
De G20 is hier in Australië binnenkort. Gaan hier heel veel stemmen om Poetin geen visum te verlenen.
gewoon niet vliegen over dergelijke schurkenstaten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je mag dan hopen dat zulke BUK systemen niet terechtkomen bij ISIS of boko haram en dergelijke in de toekomst.
Juist, daarom zit ik hier..... ze schieten wat dingen (bewezen) uit de lucht. En toch gaan we vrolijk op vakantie.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:49 schreef star_gazer het volgende:
[..]
gewoon niet vliegen over dergelijke schurkenstaten.
er is hier vlakbij mijn huis een manifestatie om 14:00. Ik ben in principe eigenlijk geen demonstrant, maar deze ga ik denk ik wel bijwonen. Nederlandse vlag erbij en al.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:49 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ook weinig zinvol. Laat de man maar praten. Dan zie je waar hij voor staat. Ik begrijp het protest totaal trouwens.
Dan moet je zigzaggend gaan vliegen door de wereld. Kan maar kost veel geld.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:49 schreef star_gazer het volgende:
[..]
gewoon niet vliegen over dergelijke schurkenstaten.
tsja. Ik vlieg woensdag voor een tripje terug naar NL. Ik ga er vanuit dat we niet over oorlogsgebieden vliegen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Juist, daarom zit ik hier..... ze schieten wat dingen (bewezen) uit de lucht. En toch gaan we vrolijk op vakantie.
ik betaal graag 200 euro extra voor een veilige intercontinentale vlucht.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:51 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dan moet je zigzaggend gaan vliegen door de wereld. Kan maar kost veel geld.
Waar? Pas maar op. Niet in Rusland hoop ik werkelijk. Het heeft toch geen zin.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:51 schreef star_gazer het volgende:
[..]
er is hier vlakbij mijn huis een manifestatie om 14:00. Ok ben geen demonstrant, maar deze ga ik denk ik wel bijwonen. Nederlandse vlag erbij en al.
Die vent heeft niets te zoeken bij de g20. Paria.
Verre van en hij zal er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Hij zal net als de rest van de wereld deze blunder willen vergeten, zijn zwerfhonden hebben bijna 300 mensen doodgebeten. Gevolgen kunnen zijn dat het Westen een onmiddelijke terugtrekking van zijn zwerfhonden eist. En ik denk zomaar dat hij dat gaat doen omdat er anders idd grotere gevolgen zullen zijn waar niemand op zit te wachten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:45 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat zal men vast doen. Het vertrouwen is nu 100% verdwenen. Ik denk niet dat Putin blij is met dit geval.
sydneyquote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:53 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Waar? Pas maar op. Niet in Rusland hoop ik werkelijk. Het heeft toch geen zin.
Ik observeer alleen het voorstellen van 'de vijand' door jou als "vodka minded trigger happy people".quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ghe....ff in repeat. En een redelijke aket die afgeschoten wordt die zelfs 25 KM hoog kan halen zien we niet. Kwak Kwak.
Is er al een NL officieel political standpunt... neej (behalve dat het een tragedie is).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:55 schreef Rica het volgende:
[..]
Ik observeer alleen het voorstellen van 'de vijand' door jou als "vodka minded trigger happy people".
Komt dat uit jezelf of het al maandenlange bashen van alles wat Russisch is in de media? Het gedachteloos overnemen van wat je aangepraat wordt?
Niemand weet wat er is gebeurd daar. Het enige dat je kunt zeggen is dat het zaakje flink stinkt met de onduidelijkheden over vliegroute en wie het vliegtuig omgeleid heeft en waarom het zo laag vloog, al dan niet met Oekraïense straaljagers in de buurt.
Het is weer hetzelfde als Saddam en de WMD's. Iedereen slikt alles maar voor zoete koek.
Ik ook. Ik moest ineens terug uit een land en de snelste vlucht was indertijd Libie. Ik dacht toen al dat ik daar geen zin in had. 10 jaar gelden. Dan liever over Parijs en 2 dagen wachten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
ik betaal graag 200 euro extra voor een veilige intercontinentale vlucht.
Ow, ze geven ze dus nog wel mee? Ik kreeg die van mij niet meer mee nl.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:46 schreef Drugshond het volgende:
Aandenken een gift Paddy (ook hoi), Kijk ik heb de stempels nog.
Ik persoonlijk denk dat je die man aan het woord moet laten. Dat gebeurt ook. Dat weet je. Laat hem zichzelf laten vallen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:54 schreef star_gazer het volgende:
[..]
sydneyWe willen de regering duidelijk maken dat Poetin geen visum moet krijgen voor de g20.
Je post nu voor de 2e keer dat het vliegtuig te laag vloog en een andere route? Heb je daar een bron van? Misschien is het al voorbij gekomen en heb ik het gemist, maar zou je die nog kunnen posten?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:55 schreef Rica het volgende:
[..]
Ik observeer alleen het voorstellen van 'de vijand' door jou als "vodka minded trigger happy people".
Komt dat uit jezelf of het al maandenlange bashen van alles wat Russisch is in de media? Het gedachteloos overnemen van wat je aangepraat wordt?
Niemand weet wat er is gebeurd daar. Het enige dat je kunt zeggen is dat het zaakje flink stinkt met de onduidelijkheden over vliegroute en wie het vliegtuig omgeleid heeft en waarom het zo laag vloog, al dan niet met Oekraïense straaljagers in de buurt.
Het is weer hetzelfde als Saddam en de WMD's. Iedereen slikt alles maar voor zoete koek.
Niemand weet nu wat er precies is gebeurt. Behalve de mensen die....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:55 schreef Rica het volgende:
[..]
Mijn vorige paspoort heb ik nog.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, ze geven ze dus nog wel mee? Ik kreeg die van mij niet meer mee nl.
Heb jij een hoge pet op van officiële standpunten?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is er al een NL officieel political standpunt... neej (behalve dat het een tragedie is).
Maar je zal wel minder snel en/of vaak op vakantie gaan. Uiteindelijk kost het maatschappijen dus wel veel klanten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
ik betaal graag 200 euro extra voor een veilige intercontinentale vlucht.
Of je gaat gewoon met goed onderbouwde tegenargumenten tegen een andere mening in. Dus niet dit persoonlijk geneuzel tegen iedereen die een andere mening dan de jouwe heeft. Met onderstreepte bereik je helemaal niets.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:07 schreef Rica het volgende:
[..]
Heb jij een hoge pet op van officiële standpunten?
Het is niks persoonlijks hoor. Overal zie je Russen als wodka zuipende gekken en Poetin als nieuwe Hitler omschreven worden. De propaganda werkt weer feilloos bij de hersenloze massa. Te dom om te poepen laten ze de wereld door een kleine groepje psychopaten in de fik steken. Nou ja, mensen willen niet anders blijkbaar. Maar achteraf ook niet gaan janken dan.
Gewoon Malaysia Airlines flight plan googlen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:00 schreef Parlay het volgende:
[..]
Je post nu voor de 2e keer dat het vliegtuig te laag vloog en een andere route? Heb je daar een bron van? Misschien is het al voorbij gekomen en heb ik het gemist, maar zou je die nog kunnen posten?
Heeft Rusland een echte democratie gekend. Waarbij journalisten het vrije woord konden voeren. Die zijn Stalin echt niet vergeten (in good and bad times).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:07 schreef Rica het volgende:
[..]
Heb jij een hoge pet op van officiële standpunten?
Het is niks persoonlijks hoor. Overal zie je Russen als wodka zuipende gekken en Poetin als nieuwe Hitler omschreven worden. De propaganda werkt weer feilloos bij de hersenloze massa. Te dom om te poepen laten ze de wereld door een kleine groepje psychopaten in de fik steken. Nou ja, mensen willen niet anders blijkbaar. Maar achteraf ook niet gaan janken dan.
Tuurlijk. Vakantie/reizen is voor mij het meest waardevolle wat er is. Dit hele gebeuren is vreselijk maar heb geen seconde getwijfeld aan mijn volgende vlucht eind deze maand.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Juist, daarom zit ik hier..... ze schieten wat dingen (bewezen) uit de lucht. En toch gaan we vrolijk op vakantie.
Mag ik mijn mening niet uiten? Of voel je je persoonlijk aangesproken door "hersenloze massa"quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon met goed onderbouwde tegenargumenten tegen een andere mening in. Dus niet dit persoonlijk geneuzel tegen iedereen die een andere mening dan de jouwe heeft. Met onderstreepte bereik je helemaal niets.
Ja en dit vond ik:quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:10 schreef Rica het volgende:
[..]
Gewoon Malaysia Airlines flight plan googlen.
Sinds de Bolsjewieken het land hebben verziekt is hebben ze weinig goede tijden gekend. Maar persoonlijk vind ik dat ze aan Poetin een goede leider hebben. Beter dan de oorlogsbeluste bende die bij ons aan de macht is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Heeft Rusland een echte democratie gekend. Waarbij journalisten het vrije woord konden voeren. Die zijn Stalin echt niet vergeten (in good and bad times).
Ook jij mag je mening uiten Dat staat er dus niet. En zoek mijn posts maar op. Voel mij niet aangesproken dusquote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:14 schreef Rica het volgende:
[..]
Mag ik mijn mening niet uiten? Of voel je je persoonlijk aangesproken door "hersenloze massa"
Selectief vingertje zwaaiert
Wie is ons ?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:16 schreef Rica het volgende:
[..]
Sinds de Bolsjewieken het land hebben verziekt is hebben ze weinig goede tijden gekend. Maar persoonlijk vind ik dat ze aan Poetin een goede leider hebben. Beter dan de oorlogsbeluste bende die bij ons aan de macht is.
Vind Stalin geen nare leider. Putin heeft gewoon hetzelfde beleid maar veel minder tegenstanders.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:16 schreef Rica het volgende:
[..]
Sinds de Bolsjewieken het land hebben verziekt is hebben ze weinig goede tijden gekend. Maar persoonlijk vind ik dat ze aan Poetin een goede leider hebben. Beter dan de oorlogsbeluste bende die bij ons aan de macht is.
Waarom geen lasers.. als we toch bezig zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dit is trouwens ook wel weer ergelijk:
http://www.volkskrant.nl/(...)gervliegtuigen.dhtml
Waarom vind je dit ergerlijk?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dit is trouwens ook wel weer ergelijk:
http://www.volkskrant.nl/(...)gervliegtuigen.dhtml
Wat?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:20 schreef IR1907 het volgende:
[..]
Vind Stalin geen nare leider. Putin heeft gewoon hetzelfde beleid maar veel minder tegenstanders.
Nou, de kans dat dit gebeurd is nog steeds 0,0 eigenlijk. Bij vliegtuigen wordt er altijd gekeken naar kosten - baten. En dit lijkt me niet iets waar in je nu direct moet gaan investeren. Maar misschien heb ik het mis. Ik denk alleen dat het gigantisch veel geld kost en eigenlijk alleen schijnveiligheid oplevert.quote:
Putin heeft hetzelfde beleid als Stalin : Een sterke Rusland als wereldmacht maar heeft minder oppositie vergeleken met Stalin in de Jaren 30,40.quote:
Twintig miljoen doden, je zou het maar op je geweten hebben. Jozef Stalin kwam ermee weg.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:20 schreef IR1907 het volgende:
[..]
Vind Stalin geen nare leider. Putin heeft gewoon hetzelfde beleid maar veel minder tegenstanders.
Putin is een zeer zware crimineel die geen kant meer uitkan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:28 schreef IR1907 het volgende:
[..]
Putin heeft hetzelfde beleid als Stalin : Een sterke Rusland als wereldmacht maar heeft minder oppositie vergeleken met Stalin in de Jaren 30,40.
Twintig miljoen ? speel je de loterij ofzoquote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Twintig miljoen doden, je zou het maar op je geweten hebben. Jozef Stalin kwam ermee weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |