abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 25 september 2014 @ 11:27:28 #201
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144886455
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:56 schreef DaMart het volgende:

[..]

De Vijf O+.

Ik heb de hele serie hier in de kast staan.
Die heb ik ook, maar bij mij liggen ze in een verhuisdoos op zolder. Heb je de rode serie ook? Die heb ik nooit compleet kunnen krijgen.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_144886620
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:27 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Die heb ik ook, maar bij mij liggen ze in een verhuisdoos op zolder. Heb je de rode serie ook? Die heb ik nooit compleet kunnen krijgen.
Dat zijn de 16 latere verhalen van die Fransman toch? Die heb ik helaas niet.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_144889279
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
in deel 1 van de trilogie begonnen
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:16 schreef TargaFlorio het volgende:
Die trilogie staat ook nog op mijn lijst.
Ik zie wat op tegen de bijna 1000 pagina's van deel 1.
Aanradertje, heb zelf de eerste twee van de trilogie gelezen. Vooral de velen historische feiten vond ik erg goed erin verwerkt. Laat je niet afschrikken door het aantal pagina's. Het is namelijk erg vlot geschreven.

Hebben mensen hier toevallig nog aanraders qua boeken? Ik heb zojuist Het Puttertje en Verborgen Geschiedenis uitgelezen van Donna Tartt. Beide boeken vond ik erg leuk en ik zoek dus eigenlijk iets wat daarop lijkt. Iemand hier een idee?
  Lieve Belg donderdag 25 september 2014 @ 23:02:43 #204
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_144909858
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:04 schreef Accursius het volgende:

[..]

[..]

Aanradertje, heb zelf de eerste twee van de trilogie gelezen. Vooral de velen historische feiten vond ik erg goed erin verwerkt. Laat je niet afschrikken door het aantal pagina's. Het is namelijk erg vlot geschreven.
Ik heb een tijd geleden ook met het boek in mijn handen gestaan maar uiteindelijk toch niet meegenomen. Het staat nog steeds op mijn lijst, maar ik moet de hoop boeken die ik hier staan heb eerst lezen voor ik nieuwe wil kopen/lenen/whatever...

quote:
Hebben mensen hier toevallig nog aanraders qua boeken? Ik heb zojuist Het Puttertje en Verborgen Geschiedenis uitgelezen van Donna Tartt. Beide boeken vond ik erg leuk en ik zoek dus eigenlijk iets wat daarop lijkt. Iemand hier een idee?


Ik heb zojuist het laatste deel van de Divergent trilogie uit, enkel (het extra verhaal) Four nog te gaan. Ik zou graag wat van hun serum krijgen zodat ik niet weet dat ik het al eens gelezen heb en opnieuw in het verhaal getrokken kan worden.

Ik lees gemiddeld een vier, vijf boeken per jaar, maar wanneer ik ze lees is het meestal uit op twee avonden. Enerzijds een beetje jammer aangezien je maar twee avonden 'genot' hebt aan het boek, anderzijds ben ik dan zo in het verhaal getrokken dat ik de nacht zou doorlezen en het mij niet zo geven als ik moeite heb om wakker te blijven op kantoor de dag nadien :D

Ik lees graag YA (ongeacht mijn 29 jaar :')) en politie/detective verhalen. Welke is een aanrader volgens jullie uit volgende reeks en zou ik als volgend boek moeten lezen?


klikbaar voor groot
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 25 september 2014 @ 23:13:29 #205
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144910385
James Ellroy - Amerikaans riool, heb ik erg van genoten.
Please Move The Deer Crossing Sign
  Moderator zondag 28 september 2014 @ 11:40:35 #206
42184 crew  DaMart
pi_144977211
Vanmiddag maar eens beginnen in:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_144977375
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 11:40 schreef DaMart het volgende:
Vanmiddag maar eens beginnen in:

[ afbeelding ]
Wat? :D

Dat is toch die gast van Full House en Funny video's?
Dit, dus.
  Moderator zondag 28 september 2014 @ 11:48:16 #208
42184 crew  DaMart
pi_144977390
quote:
14s.gif Op zondag 28 september 2014 11:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Wat? :D

Dat is toch die gast van Full House en Funny video's?
Klopt :Y.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_144977411
quote:
6s.gif Op zondag 28 september 2014 11:48 schreef DaMart het volgende:

[..]

Klopt :Y.
Maar wat is de strekking van het boek dan? Autobiografie?
Dit, dus.
  Moderator zondag 28 september 2014 @ 11:53:44 #210
42184 crew  DaMart
pi_144977524
quote:
14s.gif Op zondag 28 september 2014 11:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Maar wat is de strekking van het boek dan? Autobiografie?
Ja, het is een autobiografie (volgens de achterflaptekst, ik heb nog geen letter gelezen ;) ). Dit zegt Amazon erover:

quote:
Millions of viewers know and love Bob Saget from his role as the sweetly neurotic father on the smash hit Full House, and as the charming wisecracking host of America's Funniest Home Videos. And then there are the legions of fans who can't get enough of his scatological, out-of-his-mind stand-up routines, comedy specials, and outrageously profane performances in such shows as HBO's Entourage and the hit documentary The Aristocrats.

In his bold and wildly entertaining publishing debut, he continues to embrace his dark side and gives readers the book they have long been waiting for—hilarious and often dirty. Bob believes there's a time and a place for filth. From his never-before-heard stories of what really went on behind the scenes of two of the most successful family shows of all times, with co-stars like John Stamos and Mary-Kate and Ashley Olsen, to his tales of legendary friends and colleagues like Rodney Dangerfield, Richard Pryor, Don Rickles, and other show business legends, Saget opens up about some of his personal experiences with life and death, his career, and his reputation for sick humor—all with his highly original blend of silliness, vulgarity, humor and heart, and all framed by a man who loves being funny above all else.
Omdat ik altijd toch wel een fan ben gebleven van Full House, moet ik dit natuurlijk lezen :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 28 september 2014 @ 12:22:00 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144978123
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:04 schreef Accursius het volgende:

[..]


[..]

Aanradertje, heb zelf de eerste twee van de trilogie gelezen. Vooral de velen historische feiten vond ik erg goed erin verwerkt. Laat je niet afschrikken door het aantal pagina's. Het is namelijk erg vlot geschreven.

Hebben mensen hier toevallig nog aanraders qua boeken? Ik heb zojuist Het Puttertje en Verborgen Geschiedenis uitgelezen van Donna Tartt. Beide boeken vond ik erg leuk en ik zoek dus eigenlijk iets wat daarop lijkt. Iemand hier een idee?
Ben bij Hfdst 62 inmiddels, is weer een lekkere ken follet.
Heb nog nooit wat van Donna Tart gelezen, kan je daar niet aan helpen, maar van de moderne amerikaanse schrijvers vind ik Brett Easton Elisse (American Psycho) Neal Gaiman (American Gods) en Neal Stephenson (Cryptonomicon, reamde, baroque cycle) erg lekker lezen. Steviger kost vind je bij bv Thomas Pynchon (Gravity's Rainbow, Mason&Dixon, Against the day) echt prachtig geschreven, taalkunst, hallucinante verhalen.
Pagina omdraaiende thrillers? De boeken van Jo Nesbo zijn een aanrader.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144978383
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:04 schreef Accursius het volgende:
Aanradertje, heb zelf de eerste twee van de trilogie gelezen. Vooral de velen historische feiten vond ik erg goed erin verwerkt. Laat je niet afschrikken door het aantal pagina's. Het is namelijk erg vlot geschreven.

Hebben mensen hier toevallig nog aanraders qua boeken? Ik heb zojuist Het Puttertje en Verborgen Geschiedenis uitgelezen van Donna Tartt. Beide boeken vond ik erg leuk en ik zoek dus eigenlijk iets wat daarop lijkt. Iemand hier een idee?
Een Venetiaans Geheim van Dustin Thomasson en Ian Caldwell lijkt erg op De verborgen geschiedenis, zowel qua verhaal als qua schrijfstijl. Leest lekker weg.
pi_144978450
quote:
5s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:02 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik heb een tijd geleden ook met het boek in mijn handen gestaan maar uiteindelijk toch niet meegenomen. Het staat nog steeds op mijn lijst, maar ik moet de hoop boeken die ik hier staan heb eerst lezen voor ik nieuwe wil kopen/lenen/whatever...

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb zojuist het laatste deel van de Divergent trilogie uit, enkel (het extra verhaal) Four nog te gaan. Ik zou graag wat van hun serum krijgen zodat ik niet weet dat ik het al eens gelezen heb en opnieuw in het verhaal getrokken kan worden.

Ik lees gemiddeld een vier, vijf boeken per jaar, maar wanneer ik ze lees is het meestal uit op twee avonden. Enerzijds een beetje jammer aangezien je maar twee avonden 'genot' hebt aan het boek, anderzijds ben ik dan zo in het verhaal getrokken dat ik de nacht zou doorlezen en het mij niet zo geven als ik moeite heb om wakker te blijven op kantoor de dag nadien :D

Ik lees graag YA (ongeacht mijn 29 jaar :')) en politie/detective verhalen. Welke is een aanrader volgens jullie uit volgende reeks en zou ik als volgend boek moeten lezen?

[ link | afbeelding ]
klikbaar voor groot
Je zou de Left Hand of God-trilogie van Paul Hoffman kunnen proberen. Dat is een beetje een kruising tussen YA en Umberto Eco. Eigenaardige combi, I know, maar het werkt gek genoeg wel.
pi_144978626
quote:
5s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:02 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik heb een tijd geleden ook met het boek in mijn handen gestaan maar uiteindelijk toch niet meegenomen. Het staat nog steeds op mijn lijst, maar ik moet de hoop boeken die ik hier staan heb eerst lezen voor ik nieuwe wil kopen/lenen/whatever...

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb zojuist het laatste deel van de Divergent trilogie uit, enkel (het extra verhaal) Four nog te gaan. Ik zou graag wat van hun serum krijgen zodat ik niet weet dat ik het al eens gelezen heb en opnieuw in het verhaal getrokken kan worden.

Ik lees gemiddeld een vier, vijf boeken per jaar, maar wanneer ik ze lees is het meestal uit op twee avonden. Enerzijds een beetje jammer aangezien je maar twee avonden 'genot' hebt aan het boek, anderzijds ben ik dan zo in het verhaal getrokken dat ik de nacht zou doorlezen en het mij niet zo geven als ik moeite heb om wakker te blijven op kantoor de dag nadien :D

Ik lees graag YA (ongeacht mijn 29 jaar :')) en politie/detective verhalen. Welke is een aanrader volgens jullie uit volgende reeks en zou ik als volgend boek moeten lezen?

[ link | afbeelding ]
klikbaar voor groot
Uit die kast zou ik gaan voor 'de schaduw van de wind' of anders de eerste van Serie Q van Jussi Adler-Olsen (de vrouw in de kooi). :)
pi_145084377
Misschien ook leuk voor iedereen hier:

FOK! leest de bijbel

Ik ga in ieder geval mee doen. :)

Overigens lees ik nu:
pi_145084402
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Misschien ook leuk voor iedereen hier:

FOK! leest de bijbel

Ik ga in ieder geval mee doen. :)

Overigens lees ik nu:
[ afbeelding ]
Oh die was ook wel leuk ja. Minder goed dan TFIOS
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:53:40 #217
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_145084490
Bezig aan



En de bijbel is me vroeger iets teveel door de strot geduwd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145086973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bezig aan

[ afbeelding ]

En de bijbel is me vroeger iets teveel door de strot geduwd.
Dat vind ik de beste john green tot nu toe. (Moet alleen will grayson nog lezen). :)
pi_145087019
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Dat vind ik de beste john green tot nu toe. (Moet alleen will grayson nog lezen). :)
Ja echt? Ik vind hem tegenvallen.

Heb jij die snow ofzoiets gelezen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145088972
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja echt? Ik vind hem tegenvallen.

Heb jij die snow ofzoiets gelezen?
O nee die moet ik ook nog, dat zijn drie korte verhalen geloof ik? Iets met kerstmis ofzo.

Ik vond Paper Towns zo vreselijk grappig, heb er echt hardop om zitten lachen. TFIOS vond ik ook goed, maar daar had ik al zoveel over gehoord dat mijn verwachtingen iets te hoog waren, waarschijnlijk.
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 13:29:49 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_145089466


lees ik een beetje tussen andere boeken door.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_145153721


In dit boekje staan twee vertaalde hoofdstukken uit "Die geistige Welt der Germanen" van Jan de Vries. Hoofdstuk 4 ("De Harde Wet") is mijn favoriet dus die ga ik vandaag herlezen.



En ik ga vandaag de Voluspį uit dit boek weer lezen.

Edit: eerste hoofdstuk van de Edda uitgelezen en vind het echt geweldig. Denk dat ik deze week de rest ook ga lezen. Was alweer jaren geleden toen ik dit boek voor het eerst las en toen snapte ik er nog niet zo veel van.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2014 17:27:18 ]
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:38:32 #224
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_145154217
Eindelijk deel 1 van Proust's 'in search of lost time' uit, briljant geschreven boek verder hoor, maar traaaaaag en ook niet echt een heel interessant verhaal eigenlijk :{ Het Ulysses-syndroom dus..

Voordat ik met deel 2 (van 6 :{ ) begin, eerst maar even wat luchtigers en dunnere boekjes.

Ben nu begonnen in:


en tegelijk in:
nee, jij dan!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:49:43 #225
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_145154536
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')