Ik startte toen Firefox op. Echt ik zat op 't randje van de dood.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:10 schreef Halcon het volgende:
Ik zat vorige week nog te kijken op Vliegwinkel.nl. Engeltje op mijn schouder hoor.
Gebeurt één keer in de 20 jaar. We hebben nu statistisch de aankomende 19 jaar geen neergeschoten vliegtuigen in het verschiet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De kans dat er iets gebeurd is altijd even groot, of ben ik nu achterlijk?
Natuurlijk. Stom, had niet aan de hoogte gedacht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:10 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Die springen niet van 10km hoogte. Enkel speciale militairen kunnen dat, met zuurstof maskers en jarenlange training.
Zelfde probleem als met de beruchte Rio-Parijs vlucht?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:08 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Nee, er is toen onder druk van de Poolse president gevlogen, terwijl het eigenlijk niet kon door de weersomstandigheden... Is toen fout gegaan bij landing. Men dacht dat ze veel hoger zaten dan dat ze werkelijk waren.
Inderdaad. Ben jij daar even goed weggekomen zeg.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik startte toen Firefox op. Echt ik zat op 't randje van de dood.
RIP Jintequote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:11 schreef TheVulture het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)t-van-je-horen.dhtml
Dit soort verhalen... een heel gezin in een klap uit een gemeenschap gerukt... bizar en verdrietig....![]()
Was deze al voorbijgekomen?quote:De eerste journalisten zijn op de plaats van de ramp aangekomen. Damien Simonart, France Inter-correspondent trof in het dorp Hrabove een ware ravage aan. Hij kan er ongehinderd rondlopen, wat vragen oproept over het onderzoek.
Een dag na de crash hebben de eerste journalisten het rampgebied bereikt. Onder hen is ook Damien Simonart, correspondent voor France Inter. In het dorp Hrabove, in Rusland vlak bij de grens met Oekraïne, trof hij een ware ravage aan.
"Het is surrealistisch, een echte menselijke tragedie, een nachtmerrie", getuigt hij. "Ik sta hier naast een beschadigd huis, maar de mensen gaan voort alsof er niets gebeurd is."
"Ik sta hier midden tussen de brokstukken, allemaal verbrand, en ik moet opletten waar ik stap, want hier liggen ook veel verbrande menselijke resten", aldus nog Simonart. "Er hangt hier ook nog een indringende geur van kerosine."
"Er is nog altijd geen afbakening", gaat Simonart verder. "De brandweer is wel bezig om het gigantische gebied uit te kammen, vooral op zoek naar menselijke resten. Er zijn ook rebellen aanwezig, maar zij houden zich afzijdig."
"Wellicht komen er in de loop van de dag wel onderzoekers, maar nu kan ik hier vrij rondlopen en alles meenemen, niemand staat me iets in de weg. In elk ander land zou er kort na de ramp een veiligheidszone zijn opgezet, maar hier is dat dus helemaal niet het geval", besluit Simonart.
Tuurlijk. Kan altijd wat gebeuren. De kans is alleen ontzettend klein dat er iets gebeurd, gelukkig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De kans dat er iets gebeurd is altijd even groot, of ben ik nu achterlijk?
Pfff ik moet nog van de schrik bekomen hoor...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Inderdaad. Ben jij daar even goed weggekomen zeg.
Als ik dat Wikipedia-artikel zo lees, gelooft er geen enkele Pool dat Rusland er iets mee te maken had, behalve neonazistische tokkies. Wrang genoeg is het ongeluk zo ongeveer de meest positieve gebeurtenis in Russisch-Poolse banden in jaren geweest, omdat de Russen dan maar meteen e.e.a. over Katyn hebben vrijgegeven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat denkt de Poolse bevolking altijd. Alles is de schuld van Rusland. Die crash, deze crash, als de timmerman op zijn vinger slaat i.p.v. de spijker... allemaal de schuld van Rusland.
Nee, statistisch is de kans dat het vandaag nog eens gebeurd net zo groot als dat het op 18 Sept 2016 gebeurdquote:
Wel eens van HaLo gehoord?quote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:10 schreef Weissman het volgende:
Ik heb dinsdag nog iemand van schiphol gehaald, komt wel heel erg dichtbij nu.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:10 schreef Halcon het volgende:
Ik zat vorige week nog te kijken op Vliegwinkel.nl. Engeltje op mijn schouder hoor.
Dus stop met dat trollenquote:
Maar dat is toch dikke onzin?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:11 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gebeurt één keer in de 20 jaar. We hebben nu statistisch de aankomende 19 jaar geen neergeschoten vliegtuigen in het verschiet.
Man, is toch vermoeiend die berichten. Van mensen die een vlucht eerder/later zaten of door een probleem de vlucht niet konden meemaken etc begrijp ik het wel. Mensen die in 2004 met het vliegtuig naar Kuala Lumpur gingen en dan dit soort berichten posten, daar word ik echt gek van.quote:
In dienst: 17 juli 1997quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:11 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gebeurt één keer in de 20 jaar. We hebben nu statistisch de aankomende 19 jaar geen neergeschoten vliegtuigen in het verschiet.
True, maar ze hadden ook kunnen kiezen om de eerdere vlucht uit de lucht te schieten. Toch wel naar zo hoor.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het lag niet aan het vliegtuig natuurlijk...
Ja, dit dus. Al die vergezochte verhalen van mensen die denken aan de dood te zijn ontsnapt...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Man, is toch vermoeiend die berichten. Van mensen die een vlucht eerder/later zaten of door een probleem de vlucht niet konden meemaken etc begrijp ik het wel. Mensen die in 2004 met het vliegtuig naar Kuala Lumpur gingen en dan dit soort berichten posten, daar word ik echt gek van.
Net deed ik mijn gordijn dicht, ijzeren gordijn is nu wel confronterend.
Niet best dit. Ik kan me sowieso niet voorstellen dat de brandweer uit een door burgeroorlog verdeeld gebied in staat is een actie als deze gecontroleerd uit te voeren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:12 schreef franklop het volgende:
[..]
Was deze al voorbijgekomen?
http://deredactie.be/cm/v(...).34760?eid=1.2036031
Ja, maar dat weten we nu wel. Waarom daar zo lang over door mekkeren?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Al die vergezochte verhalen van mensen die denken aan de dood te zijn ontsnapt...
Wat een slecht verhaalquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:09 schreef Unites het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)m_gesmokkeld___.html
Ik word er ook niet goed van. mensen die iemand kennen die iemand kennen die iemand kennen die misschien een vlucht zouden willen boeken. Maar zulk nieuws maakt veel reacties los, worden ook veel reacties gepost hier en er zit veel emotie in. Reacties die je ergeren moet je gewoon links laten liggen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Man, is toch vermoeiend die berichten. Van mensen die een vlucht eerder/later zaten of door een probleem de vlucht niet konden meemaken etc begrijp ik het wel. Mensen die in 2004 met het vliegtuig naar Kuala Lumpur gingen en dan dit soort berichten posten, daar word ik echt gek van.
Net deed ik mijn gordijn dicht, ijzeren gordijn is nu wel confronterend.
Doe eens normaal man. Ook dat zijn dingen die mensen gewoon graag willen lezen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:13 schreef WJMW het volgende:
Verdomme die sensatiebeluste emo artikelen van het AD. Stelletje rioolratten. Lekker hits scoren.
Typisch het AD, vreselijke krant is hetquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:13 schreef WJMW het volgende:
Verdomme die sensatiebeluste emo artikelen van het AD. Stelletje rioolratten. Lekker hits scoren.
Ja daarom, hoop dat alle lijken/lichaamsdelen wel gewoon geborgen kunnen worden..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Niet best dit. Ik kan me sowieso niet voorstellen dat de brandweer uit een door burgeroorlog verdeeld gebied in staat is een actie als deze gecontroleerd uit te voeren.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:14 schreef Starm het volgende:
[..]
Typisch het AD, vreselijke krant is het
Wie leest dat sneue blaadje met hun brakke website dan ook?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:13 schreef WJMW het volgende:
Ergeren is een favoriet ding van me.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik word er ook niet goed van. mensen die iemand kennen die iemand kennen die iemand kennen die misschien een vlucht zouden willen boeken. Maar zulk nieuws maakt veel reacties los, worden ook veel reacties gepost hier en er zit veel emotie in. Reacties die je ergeren moet je gewoon links laten liggen.
Je hoeft je niet overal aan te ergeren en je hoeft al helemaal niet overal te reageren. Dus doe dat dan ook niet
Inmiddels zijn er 121 lichamen al geborgen, dus er gebeurt daar wel iets.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja daarom, hoop dat alle lijken/lichaamsdelen wel gewoon geborgen kunnen worden..
Wat was dat laatst, die oliegarg die een engelse club gekocht had en de keeper ontsloeg omdat hij op de 17e jarig was?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:13 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
In dienst: 17 juli 1997
Neergestort: 17 juli 2014
17 jaar in dienst, en dan met vliegtuignummer MH17 neerstorten.
http://www.planespotters.(...)alaysia-Airlines.php
Gebeurt ook niet zo vaak denk ik.
Het lijkt mij sowieso dat het onderzoek op deze toer ernstig verstoord wordt. Ook als de rebellen dit niet gedaan hebben zullen ze uit onkunde het proces verstoren. Om nog maar niet te denken aan het proberen te verbergen van zaken hun verdacht zouden kunnen maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja daarom, hoop dat alle lijken/lichaamsdelen wel gewoon geborgen kunnen worden..
Je mag best de menselijke kant van het verhaal tonen. Niks mis meequote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:13 schreef WJMW het volgende:
Welsh, Cardiff City. Overigens ook een Malaysiër.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat was dat laatst, die oliegarg die een engelse club gekocht had en de keeper ontsloeg omdat hij op de 17e jarig was?
Oh god, heeft BNW toch nog wat het wiltquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:13 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
In dienst: 17 juli 1997
Neergestort: 17 juli 2014
17 jaar in dienst, en dan met vliegtuignummer MH17 neerstorten.
http://www.planespotters.(...)alaysia-Airlines.php
Gebeurt ook niet zo vaak denk ik.
Tanquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welsh, Cardiff City. Overigens ook een Malaysiër.
idd. Een dikke vettequote:
Ja nou en? Is dat belangrijker dan het recht van nabestaanden op privacy en rust? Zo'n journalist die in zo'n dorpje lekker aan het rondneuzen is op zoek naar rouwende mensen, om van te kotsen. Net als de voorpagina vandaag, hoe haal je het in je hoofd om rouwende mensen zo pontificaal op beeld te zetten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Doe eens normaal man. Ook dat zijn dingen die mensen gewoon graag willen lezen.
Waarom is dat raar? Dat gebeurt ieder moment van de dag.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:17 schreef Loekie1 het volgende:
The European air traffic control body, Eurocontrol, said Ukrainian authorities had banned aircraft from flying at 32,000ft or below and the doomed aircraft had been cruising above that, at 33,000ft – however this apparently still left it within range of the sophisticated surface-to-air weaponry that pro-Russia forces have been using recently to target Ukrainian military aircraft. All civilian flights have now been barred from the area of eastern Ukraine.
Raar dat vliegtuigmaatschappijen dit risico nemen.
Dat is toch gewoon journalistiek? Daar geldt de wet van het nieuws.. die hebben lak aan sentimenten of emoties.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:18 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ja nou en? Is dat belangrijker dan het recht van nabestaanden op privacy en rust? Zo'n journalist die in zo'n dorpje lekker aan het rondneuzen is op zoek naar rouwende mensen, om van te kotsen. Net als de voorpagina vandaag, hoe haal je het in je hoofd om rouwende mensen zo pontificaal op beeld te zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |