Ik veranderde iets in tekst hier...... Duidelijker: een klein restaurant in een buurt werd werkelijk overstroomt naar een hele goede rating van van Dam. Zegt mij niet dat men zelf nadenkt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat? Vertaal het nog eens...
Waarom? Moet iemand die informele macht heeft bij wet zijn meningen beter of anders onderbouwen? Ik denk van niet, als je ziet hoe zielig mensen met formele macht hun meningen al onderbouwen...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:59 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het gaat over de macht van die recensent. Ook zelfs als blogger.
Dat heb ik nu al tien keer gezegd. Het is getoetst op 1 x. Het zegt weinig. Daarnaast wordt men zelf niet getoetst maar heeft wel macht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom? Moet iemand die informele macht heeft bij wet zijn meningen beter of anders onderbouwen? Ik denk van niet, als je ziet hoe zielig mensen met formele macht hun meningen al onderbouwen...
Zowel de recensent als de recensie wordt getoetst, telkens als een lezer zich afvraagt of hij moet vertrouwen op de recensie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:13 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat heb ik nu al tien keer gezegd. Het is getoetst op 1 x. Het zegt weinig. Daarnaast wordt men zelf niet getoetst maar heeft wel macht.
Van Dan en zijn gast werden getoetst? Door wie en hoe vaak dan? Nu heb je bloggers die maar gewoon achter iemand aanlopen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zowel de recensent als de recensie wordt getoetst, telkens als een lezer zich afvraagt of hij moet vertrouwen op de recensie.
Dat weet iedereen die zo'n recensie leest toch ook? Het is dan aan de lezers en niet aan de rechter om te bepalen wat ze van die recensie vinden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:13 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat heb ik nu al tien keer gezegd. Het is getoetst op 1 x. Het zegt weinig.
Ze worden getoetst door de lezers. Als iemand restaurant A afkraakt, maar lezers vinden restaurant A geweldig, zullen ze een recensie van die persoon de volgende keer met een korreltje zout nemen (pun intended.)quote:Daarnaast wordt men zelf niet getoetst maar heeft wel macht.
Het gaat over het belang van 1 zo'n bezoek van 1 recensent. Nee. Men loopt er mee mee. Natuurlijk loopt dat af als men steeds weer niet goed is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:40 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die zo'n recensie leest toch ook? Het is dan aan de lezers en niet aan de rechter om te bepalen wat ze van die recensie vinden.
[..]
Ze worden getoetst door de lezers. Als iemand restaurant A afkraakt, maar lezers vinden restaurant A geweldig, zullen ze een recensie van die persoon de volgende keer met een korreltje zout nemen (pun intended.)
Ik heb de reactie bij iemand/restaurant op positieve manier gezien voor alle duidelijkheid. Maar toen toen ook iedereen daar goed en lekker die avond. Men had 0 idee wie van Dam was ook. Dan weet je dus ook niet wat je overkomt als restaurant. Maar zoals ik aangaf kan het een avond ook minder gaan en dan heb je een 5. En hoe kom je daar van terug?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:40 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die zo'n recensie leest toch ook? Het is dan aan de lezers en niet aan de rechter om te bepalen wat ze van die recensie vinden.
[..]
Ze worden getoetst door de lezers. Als iemand restaurant A afkraakt, maar lezers vinden restaurant A geweldig, zullen ze een recensie van die persoon de volgende keer met een korreltje zout nemen (pun intended.)
In een ideale wereld is dat ook zo, maar als mensen die op google zoeken naar dat restaurant voor een impressie en gelijk zien staan: plaats om te mijden, dan heeft dat erg veel invloed. Over andere restaurants zijn ook negatieve reviews te vinden maar dan staan ze niet bij de eerste zoekresultaten. Als je als restaurant op die dag niet in vorm was, blijft die ene review je dus voor altijd achtervolgen. Groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting maar als het in dit geval er voor zorgt dat er geen enkele nieuwe klanten meer komen raak je een ondernemer wel erg hard.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zowel de recensent als de recensie wordt getoetst, telkens als een lezer zich afvraagt of hij moet vertrouwen op de recensie.
Dan moet je maar zorgen dat je je best doet als serviceverlener (hotel, restaurant, duikcentrum, etc.).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:00 schreef Donnis het volgende:
[..]
In een ideale wereld is dat ook zo, maar als mensen die op google zoeken naar dat restaurant voor een impressie en gelijk zien staan: plaats om te mijden, dan heeft dat erg veel invloed. Over andere restaurants zijn ook negatieve reviews te vinden maar dan staan ze niet bij de eerste zoekresultaten. Als je als restaurant op die dag niet in vorm was, blijft die ene review je dus voor altijd achtervolgen. Groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting maar als het in dit geval er voor zorgt dat er geen enkele nieuwe klanten meer komen raak je een ondernemer wel erg hard.
Ja fuck die slechte ondernemertjes ook maar.quote:Op woensdag 23 juli 2014 04:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan moet je maar zorgen dat je je best doet als serviceverlener (hotel, restaurant, duikcentrum, etc.).
Totaal geen medelijden met slechte serviceverleners.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |