Natuurlijk. Bijna alles in het leven is zowel op mannen als vrouwen van toepassing. Of op dezelfde manier, of op een net andere manier.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:15 schreef TerryStone het volgende:
Oftewel zowel mannen als vrouwen worden op een bepaalde manier gezien die als ongewenst kan worden gezien
Maar ik wil huisman worden...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:15 schreef TerryStone het volgende:
En zo zijn mannen vaak niet meer dan hun baan (lees geld),status en wat ze voor een vrouw kunnen doen.
Oftewel zowel mannen als vrouwen worden op een bepaalde manier gezien die als ongewenst kan worden gezien...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom vind ik het ook apart dat het voornamelijk vrouwen zijn die zich maar al te graag in een slachtofferrol willen zien. Helemaal als je bedenkt (althans dat is mijn ervaring) dat vrouwen onderling vele malen kritischer op elkaar zijn als het om uiterlijk gaat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk. Bijna alles in het leven is zowel op mannen als vrouwen van toepassing. Of op dezelfde manier, of op een net andere manier.
Oh, dus mannen mag wel?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn walvissen ongezond? Vroeger gebruikten we zelfs levertraan omdat dat zo gezond was.
Houd toch eens op met het uitschelden van mensen (en vooral vrouwen) met overgewicht en hen te vergelijken met dieren. Dat gaat echt nergens over.
Tis maar net vanuit waar je het bekijkt. Dit topic gaat toevallig over het beeld/commentaar van mannen over vrouwen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:21 schreef TerryStone het volgende:
Daarom vind ik het ook apart dat het voornamelijk vrouwen zijn die zich maar al te graag in een slachtofferrol willen zien. Helemaal als je bedenkt (althans dat is mijn ervaring) dat vrouwen onderling vele malen kritischer op elkaar zijn als het om uiterlijk gaat.
Ik ben zelf geen vrouw, dus ik weet ik veel. Maar in het verleden zijn mij enkele artikelen onder de neus geschoven over onderzoeken waaruit zou zijn gebleken dat vrouwen er vooral leuk uit willen zien voor andere vrouwen, en niet zozeer voor mannen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tis maar net vanuit waar je het bekijkt. Dit topic gaat toevallig over het beeld/commentaar van mannen over vrouwen.
Dat laatste weet ik niet precies of dat zo is. Je beoordeeld de ander, ook op uiterlijk inderdaad, maar van een vrouw (mits niet lesbisch) hoef je lichamelijk niets. Dus is het minder van belang wat hetzelfde geslacht van jouw uiterlijk vindt.
In mijn geval niet. Al is het wel dat je de druk voelt van vrouwen onderling dat je niet uit de groep wil/moet vallen bv.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:26 schreef Deuce92 het volgende:
Ik ben zelf geen vrouw, dus ik weet ik veel. Maar in het verleden zijn mij enkele artikelen onder de neus geschoven over onderzoeken waaruit zou zijn gebleken dat vrouwen er vooral leuk uit willen zien voor andere vrouwen, en niet zo zeer voor mannen.
Is dat volgens jou niet het geval?
Klopt, kritiek op mannen en regelrechte mannenhaat is ok. Kritiek op vrouwen daarentegen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja. Feminisme anno 2014, jeweet.
Het is allemaal de schuld van die vrouwonvriendelijke getto-hiphop-rap-cultuur, wat ik je brom.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef snakelady het volgende:
Ik ben geen feministe, ik ben ook geen fat lover of hoe je het wil noemen, maar ik raak soms wel moe van de huidige maatschappij en hoe er naar vrouwen wordt gekeken.
Voornamelijk omdat ik twee dochters heb, en ik niet wil dat ze op hun 14de dadelijk sexy foto's van zichzelf op instagram dumpen omdat ze dan denken positieve aandacht van jongens/mannen te kunnen krijgen.
Want als meisje is dat haast de enige manier nog dat je positief aandacht kan krijgen, het gaat niet meer om je intelligentie, om je gevoel voor humor, om je sociale kwaliteiten, het gaat er om of je er seksueel gezien aantrekkelijk genoeg uitziet.
Op instagram worden foto's van dikke meiden in ondergoed verwijderd, terwijl 14 jarige meisjes in lingerie en sexy pose wordt toegestaan. De kont van een volwassen vrouw met overgewicht moet verbannen worden, maar de kont van een slank 13 of 14 jarig meisje moet gepromoot worden.
Begrijp me niet verkeerd, uiterlijk is belangrijk, dat besef ik me ook, het is belangrijk dat je er leuk en verzorgt uitziet.
Maar je bent tegenwoordig met maat 40 al moddervet en je mag uitgemaakt worden voor walvis.
Gelukkig ben ik van een oudere generatie, en mijn generatie mannen is gelukkig niet zo, die kijken verder, die noemen een vrouw geen 6je of een 8 om te beschrijven hoe ze er uit ziet.
Die denken niet dat ze het recht hebben om seks te hebben met een meid die er minimaal uit ziet als een fotomodel omdat ze anders gefrustreerd worden en mensen gaan vermoorden.
Maar jongere jongens, die hebben geen kaas gegeten van hoe ze met vrouwen om moeten gaan, die denken alleen nog maar hoe ze een 8 kunnen scoren.
En is er een meisje die geen 8 is dan verdiend ze ook geen aandacht, zelfs niet vriendschappelijk, dan verdiend ze het ineens niet meer om met respect behandeld te worden omdat ze fysiek gezien niet aan de eisen voldoet.
En natuurlijk stigmatiseer ik nu, weet ik echt wel dat niet iedere jonge gozer zo denkt, maar ik ben regelmatig bang voor mijn dochters, krijg ik hun aan hun verstand gepraat dat er meer is dan alleen een leuk koppie en een lekker lijf? Dat educatie, intelligentie, socialiteit, humor en alle andere dingen veel belangrijker zijn, dat hun doel in het leven niet moet zijn om minimaal een 8 te zijn.
Want niemand blijft een 8 of een 9, iedereen zal ouder worden, en dan heb je ineens niks meer aan je uiterlijk, dan moet je op andere vlakken uitblinken.
Ongefundeerd gebazel dus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lees Fok even door. Men schijnt het tot mijn stomme verbazing al 'normaal' te vinden om vrouwen onzedelijk te betasten in drukke uitgaansgelegenheden, gewoon zonder toestemming. Schijnt te moeten kunnen.
Zo grof was het in mijn jeugd echt niet. Toen kon je daar nog een dreun voor krijgen van je eigen vrienden.
Goed idee. De symptomen aanpakken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:43 schreef Florentius het volgende:
Aan de andere kant word het wel eens tijd dat de medische wereld overgewicht als een ziekte gaat behandelen. Dat dat echt zo is is al erg lang bekend.
Zo ongeveer iedereen met obesitas heeft bijna per definitie artherosclerose met extreme vernauwing van je vaten. En dit veroorzaakt dan weer bijna alle welvaarts ziekten die je zo ongeveer maar kan lijden.
De maatschappelijke impact is enorm en een groot probleem.
Is al zo in Amerika. Maar ik weet niet of de implicaties daarvan gunstig zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:43 schreef Florentius het volgende:
Aan de andere kant word het wel eens tijd dat de medische wereld overgewicht als een ziekte gaat behandelen. Dat dat echt zo is is al erg lang bekend.
Zo ongeveer iedereen met obesitas heeft bijna per definitie artherosclerose met extreme vernauwing van je vaten. En dit veroorzaakt dan weer bijna alle welvaarts ziekten die je zo ongeveer maar kan lijden.
De maatschappelijke impact is enorm en een groot probleem.
Waarom denk je dat? Ik denk dat obesitas net zoals alcoholisme een ziekte is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is al zo in Amerika. Maar ik weet niet of de implicaties daarvan gunstig zijn.
Alcoholisme is een verslaving. Mensen met obesitas hoeven niet verslaafd te zijn aan eten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:56 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Ik denk dat obesitas net zoals alcoholisme een ziekte is.
Ondergewicht ook dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:56 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wel vrijwel altijd wel dat is een onderdeel van het ziektebeeld. Overgewicht hoeft trouwens niet persé obesitas te zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:57 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Alcoholisme is een verslaving. Mensen met obesitas hoeven niet verslaafd te zijn aan eten.
Ondergewicht is een gevaarlijk en moet voorkomen worden en aangepakt worden. Maar zolang er geen anorexia in beeld is het geen ziekte.quote:
Je haalt oorzaak en gevolg een beetje door elkaar. Alcoholisme is een verslaving, kun je inderdaad beschouwen als ziekte. Cirrhose is er bijvoorbeeld een gevolg van.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:56 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Alcoholisme door de meeste medici toch echt gezien als ziekte veroorzaakt door teveel drinken. Wat inderdaad cirrose kan veroorzaken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:10 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Je haalt oorzaak en gevolg een beetje door elkaar. Alcoholisme is een verslaving, kun je inderdaad beschouwen als ziekte. Cirrhose is er bijvoorbeeld een gevolg van.
Een slecht voedingspatroon kun je misschien zien als ziekte als er sprake is van een verslaving. Dat kan dan leiden tot obesitas, gevolg dus. Atherosclerose is een aaandoening met veel oorzaken, oa levensstijl (roken, veel verzadigde vetten..). Maar je kunt niet zeggen dat atherosclerose een gevolg is van obesitasm
Maar je noemt ondergewicht gevaarlijk. Wat maakt dat dan volgens jou geen ziekte en obesitas wel? Beide zijn schadelijk voor je gezondheid.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:07 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ondergewicht is een gevaarlijk en moet voorkomen worden en aangepakt worden. Maar zolang er geen anorexia in beeld is het geen ziekte.
Ik heb zelf ondergewicht gehad en dat was meer een combinatie van extreem veel werken, veel stress en niet goed op letten als ik genoeg voedingsstoffen binnen kreeg.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar je noemt ondergewicht gevaarlijk. Wat maakt dat dan volgens jou geen ziekte en obesitas wel? Beide zijn schadelijk voor je gezondheid.
Ondergewicht kan lijden tot gezondheidsproblemen, overgewicht is een gezondheidsprobleem verhoogde bloeddruk, niet snel genoeg verzadigd, wat het probleem verergerd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar je noemt ondergewicht gevaarlijk. Wat maakt dat dan volgens jou geen ziekte en obesitas wel? Beide zijn schadelijk voor je gezondheid.
Mijn hemel wat een onzin...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:03 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Je kunt niet zowel overgewicht hebben en er verzorgd uitzien. Overgewicht is vaak een symptoom van diepere mentale problemen. Gebrek aan discipline, controle of ongelukkigheid bijvoorbeeld...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |