Het heeft zeker invloed, maar het ligt dus niet aan de jongens/mannen, in tegenstelling tot wat TS lijkt te denken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:12 schreef Florentius het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren vroegah ooit een groepje jongens of meiden met een stapel foto's op het schoolplein even snel een keuring doen uitspreken over het andere geslacht. Is iets wat tegenwoordig dagelijks kan gebeuren door commentaar op het nieuwtje van de dag.
Dat kan niet anders dan invloed hebben.
Als de mannen van de generatie van TS destijds dezelfde middelen hadden als de huidige generatie zou er denk ik weinig tot geen verschil zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef snakelady het volgende:
Gelukkig ben ik van een oudere generatie, en mijn generatie mannen is gelukkig niet zo, die kijken verder, die noemen een vrouw geen 6je of een 8 om te beschrijven hoe ze er uit ziet.
De groep jongens zal vast groter zijn (al zijn dit deels ook jongens met standaarden die je niet zou verwachten in hun situatie), maar er zijn wel degelijk vrouwen die ook hun hele leven alleen blijven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Misschien is het andersom nog wel veel erger,.. Je ziet uiteindelijk vrijwel alle vrouwen een vriendje krijgen wat voor een type of figuur dan ook. Terwijl er duidelijk een grote groep jongens is die buiten de boot valt.
Merk het trouwens aan vrijgezelle vriendinnen van mijn vriendin en vrijgezelle vrouwen bij mij op werk ook. Shitload aan eisen, jongens moet goede baan/toekomstperspectief hebben, goed lichaam goede gewoonte. Daarnaast een echte man zijn die zichzelf gedraagt als een afgerichte homo.
Ook nog enige fundering voor dit soort loze kreten anders dan jouw uiterst subjectieve mening omtrent de huidige generatie jongens?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De grofheid is toch echt wel erger geworden in woord en daad. Helaas.
Kan me niet herinneren het vroegah uberhaupt echt over uiterlijk te hebben gehad met andere jongens. Ik vind haar leuk volstond, meiden die je niet interesseerde had je het gewoon niet over. Je gaf het meisje het zelfde respect als je maat die haar mee nam.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:18 schreef Deuce92 het volgende:
Als de mannen van de generatie van TS destijds dezelfde middelen hadden als de huidige generatie zou er denk ik weinig tot geen verschil zijn.
Vroeger hadden jongens ook een mening over meiden. Het is nu gewoon makkelijker om je mening te delen dankzij social media.
Lees Fok even door. Men schijnt het tot mijn stomme verbazing al 'normaal' te vinden om vrouwen onzedelijk te betasten in drukke uitgaansgelegenheden, gewoon zonder toestemming. Schijnt te moeten kunnen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ook nog enige fundering voor dit soort loze kreten anders dan jouw uiterst subjectieve mening omtrent de huidige generatie jongens?
Fok! is nou niet echt een accurate weergave van de maatschappij hoor.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lees Fok even door. Men schijnt het tot mijn stomme verbazing al 'normaal' te vinden om vrouwen onzedelijk te betasten in drukke uitgaansgelegenheden, gewoon zonder toestemming. Schijnt te moeten kunnen.
Zo grof was het in mijn jeugd echt niet. Toen kon je daar nog een dreun voor krijgen van je eigen vrienden.
Ik kreeg de indruk dat dat een algemene consensus was gezien de vele keren dat het genoemd werd in topics. En de reacties daarop natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:51 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Fok! is nou niet echt een accurate weergave van de maatschappij hoor.
In het merendeel van de topics wordt o.a. gepost door trolls. Vrijwel niemand zou zoiets posten en het echt menen. Welkom op Fok!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat dat een algemene consensus was gezien de vele keren dat het genoemd werd in topics. En de reacties daarop natuurlijk.
Ik vind het echt absurd dat je het in je hoofd haalt om zo iets te doen.
Net zoals Fok! is televisie ook geen accurate weergave van de werkelijkheid. Ik ken niemand die mensen uit jouw voorbeelden normaal vindt. Met uitzondering van die mensen zelf, uiteraard. Maar dat is een zeer klein deel van onze samenleving.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:07 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik ben het helemaal met de TS eens. We leven sowieso in een narcistische kutwereld waarin iedereen beter moet zijn in alles dan de ander. Ook met uiterlijk zijn sommige mensen gewoon teveel doorgeslagen. Tegenwoordig lijkt het de normaalste zaak van de wereld te zijn als je zegt dat je 6 operaties aan je lichaam hebt laten uitvoeren. Vroeger zouden de meeste mensen je keihard uitlachen en zeggen dat je niet spoort. Uiterlijk heeft teveel de overhand genomen, vooral bij vrouwen. 6 lagen make-up is tegenwoordig heel normaal, terwijl je d'r in feite uitziet als een cliniclown. (vaak zijn dit van die oh oh cherso types ook, zegt al genoeg) Uiterlijk is overrated, innerlijk maar vooral uitstraling is veel belangrijker. Das alles wat ik erover te zeggen heb.
Dat zijn gewoon pubers met een grote bekquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat dat een algemene consensus was gezien de vele keren dat het genoemd werd in topics. En de reacties daarop natuurlijk.
Ik vind het echt absurd dat je het in je hoofd haalt om zo iets te doen.
Dat bedoel ik, de mensen die dat zelf doen en consorten vinden dit heel normaal. En dat zijn er nogal wat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:10 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Net zoals Fok! is televisie ook geen accurate weergave van de werkelijkheid. Ik ken niemand die mensen uit jouw voorbeelden normaal vindt. Met uitzondering van die mensen zelf, uiteraard.
In mijn omgeving kom ik dat soort mensen gelukkig zelden tegen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:11 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, de mensen die dat zelf doen en consorten vinden dit heel normaal. En dat zijn er nogal wat.
Natuurlijk. Bijna alles in het leven is zowel op mannen als vrouwen van toepassing. Of op dezelfde manier, of op een net andere manier.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:15 schreef TerryStone het volgende:
Oftewel zowel mannen als vrouwen worden op een bepaalde manier gezien die als ongewenst kan worden gezien
Maar ik wil huisman worden...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:15 schreef TerryStone het volgende:
En zo zijn mannen vaak niet meer dan hun baan (lees geld),status en wat ze voor een vrouw kunnen doen.
Oftewel zowel mannen als vrouwen worden op een bepaalde manier gezien die als ongewenst kan worden gezien...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom vind ik het ook apart dat het voornamelijk vrouwen zijn die zich maar al te graag in een slachtofferrol willen zien. Helemaal als je bedenkt (althans dat is mijn ervaring) dat vrouwen onderling vele malen kritischer op elkaar zijn als het om uiterlijk gaat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk. Bijna alles in het leven is zowel op mannen als vrouwen van toepassing. Of op dezelfde manier, of op een net andere manier.
Oh, dus mannen mag wel?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn walvissen ongezond? Vroeger gebruikten we zelfs levertraan omdat dat zo gezond was.
Houd toch eens op met het uitschelden van mensen (en vooral vrouwen) met overgewicht en hen te vergelijken met dieren. Dat gaat echt nergens over.
Tis maar net vanuit waar je het bekijkt. Dit topic gaat toevallig over het beeld/commentaar van mannen over vrouwen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:21 schreef TerryStone het volgende:
Daarom vind ik het ook apart dat het voornamelijk vrouwen zijn die zich maar al te graag in een slachtofferrol willen zien. Helemaal als je bedenkt (althans dat is mijn ervaring) dat vrouwen onderling vele malen kritischer op elkaar zijn als het om uiterlijk gaat.
Ik ben zelf geen vrouw, dus ik weet ik veel. Maar in het verleden zijn mij enkele artikelen onder de neus geschoven over onderzoeken waaruit zou zijn gebleken dat vrouwen er vooral leuk uit willen zien voor andere vrouwen, en niet zozeer voor mannen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tis maar net vanuit waar je het bekijkt. Dit topic gaat toevallig over het beeld/commentaar van mannen over vrouwen.
Dat laatste weet ik niet precies of dat zo is. Je beoordeeld de ander, ook op uiterlijk inderdaad, maar van een vrouw (mits niet lesbisch) hoef je lichamelijk niets. Dus is het minder van belang wat hetzelfde geslacht van jouw uiterlijk vindt.
In mijn geval niet. Al is het wel dat je de druk voelt van vrouwen onderling dat je niet uit de groep wil/moet vallen bv.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:26 schreef Deuce92 het volgende:
Ik ben zelf geen vrouw, dus ik weet ik veel. Maar in het verleden zijn mij enkele artikelen onder de neus geschoven over onderzoeken waaruit zou zijn gebleken dat vrouwen er vooral leuk uit willen zien voor andere vrouwen, en niet zo zeer voor mannen.
Is dat volgens jou niet het geval?
Klopt, kritiek op mannen en regelrechte mannenhaat is ok. Kritiek op vrouwen daarentegen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja. Feminisme anno 2014, jeweet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |