SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarna jij halverwege afhaakte en 12 stug doorging. Wat een held.![]()
![]()
Haha, ik had ook vd week een stream gevonden die de firewall niet tegenhield. Zo'n ieniemini postzegeltje bewegend beeld onderin mn scherm, intussen allemaal andere interessant uitziende tabellen open hebben staan natuurlijk.quote:
Uiteindelijk stond er nog 4 man over mn schouder mee te kijken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Dat weet niemand. Zelfs ik niet. Zolang die barkies binnen blijven vliegen ga ik er niks van zeggen though.quote:Hier gewoon NOS, maar hoe dichter bij de finish hoe slechter de verbinding omdat het hele kantoor zit te streamenquote:Op donderdag 17 juli 2014 15:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Haha, ik had ook vd week een stream gevonden die de firewall niet tegenhield. Zo'n ieniemini postzegeltje bewegend beeld onderin mn scherm, intussen allemaal andere interessant uitziende tabellen open hebben staan natuurlijk.
Uiteindelijk stond er nog 4 man over mn schouder mee te kijken![]()
![]()
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Wacht maar, als je de 30 voorbij bent en kaal begint te worden. Hoe minder haar er bovenop je hoofd hoeft te groeien, hoe meer energie er in een mooie baard kan worden gestopt. (n.b. Kaas is de enige uitzondering op deze regel, die heeft zowel op als onder zn hoofd 3 sprieten)quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:41 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Aardig baardje van Paolini!![]()
Ik kan (nog) geen baard kweken!
Wat je ook kan doen in de tussentijd is je beenhaar opsparen en met pritt stift aan je kin lijmen.Mijn foto's op Flickr!
Moet het stuur lager dan? Leg gewoon uit wat er is. Krijg ik pijn in m'n rug manquote:Op donderdag 17 juli 2014 13:52 schreef muzas het volgende:
-plaatje-
![]()
![]()
edit.. hmm fkkn imageshack
Hier; deze heeft ook een mooie.
[ afbeelding ]
of dees:
[ afbeelding ]
Heb je 'm al door?![]()
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Als je er bij wil horen wel. Als je last krijgt van je rug niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Moet het stuur lager dan? Leg gewoon uit wat er is. Krijg ik pijn in m'n rug man![]()
Aero zo te zien.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:52 schreef tweemeter het volgende:
Trouwens wat is dit voor gaar stuur?
[ afbeelding ]![]()
Waarschijnlijk ook een lichtere structuur dan een los stuur met een stuurpenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Maar waarom zou je het tape niet iets verder doen?quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
Waarschijnlijk ook een lichtere structuur dan een los stuur met een stuurpen![]()
Geen idee.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:54 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het tape niet iets verder doen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mja, als je veel spacers nodig hebt dan is je fiets in feite te klein. Maar behalve dat dit er dus niet zo mooi uit ziet is het verder niet structureel gevaarlijk ofzo. Dat je goed zit is belangrijker.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Moet het stuur lager dan? Leg gewoon uit wat er is. Krijg ik pijn in m'n rug man![]()
Nee niks moet. Maar een 'spacertoren' is dus een behoorlijk aantal spacers onder je stuurpen. Dit wordt door de soigneepolitie als lelijk gezien. En eerlijk is eerlijk, teveel spacers (en dus een 'toren') ziet er ook niet uit. Heb zelf 1cm spacer en een 1,5cm topcover.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Moet het stuur lager dan? Leg gewoon uit wat er is. Krijg ik pijn in m'n rug man
Belangrijkste is dat je goed op je fiets zit.![]()
Er zijn mensen die zichzelf wijsmaken dat ze door het bespaarde gewicht van iets minder tape ineens veel harder kunnen. Of als je altijd alleen maar op de hoods rijdt, en nooit met je handen in het midden van je stuur zit kun je het zo doen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:54 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het tape niet iets verder doen?
Ik vind t persoonlijk ook niet zo mooi, lintje moet ongeveer een cm of 6 vanaf de stuurpen eindigen aan beide kanten. Niet halverwege in de bocht in ieder geval.Mijn foto's op Flickr!
Klopt half. Ik heb een neef die rijdt ook met veel spacers... Hij heeft érg lange benen ivm zn torso... Op een frame waarbij de zadelbuis lang genoeg is zit ie veel te lang... Dus een maat kleiner genomen, maar om niet zo diep te zitten dus toch een paar spacers. (hij zou dus eerder baat hebben bij zo'n endurance model fiets met een hogere balhoofdsbuis)quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mja, als je veel spacers nodig hebt dan is je fiets in feite te klein![]()
Och ik hoorde hier ook mensen voor de marmotte voor ultralite biba's. En vervolgens bij wijze van spreken wel 2 reserve biba's meenemen voor het geval datquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er zijn mensen die zichzelf wijsmaken dat ze door het bespaarde gewicht van iets minder tape ineens veel harder kunnen. Of als je altijd alleen maar op de hoods rijdt, en nooit met je handen in het midden van je stuur zit kun je het zo doen.
Ik vind t persoonlijk ook niet zo mooi, lintje moet ongeveer een cm of 6 vanaf de stuurpen eindigen aan beide kanten. Niet halverwege in de bocht in ieder geval.
4cmquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er zijn mensen die zichzelf wijsmaken dat ze door het bespaarde gewicht van iets minder tape ineens veel harder kunnen. Of als je altijd alleen maar op de hoods rijdt, en nooit met je handen in het midden van je stuur zit kun je het zo doen.
Ik vind t persoonlijk ook niet zo mooi, lintje moet ongeveer een cm of 6 vanaf de stuurpen eindigen aan beide kanten. Niet halverwege in de bocht in ieder geval.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja kan, ik heb het gemeten door mn stijve lul op het stuur te leggen om de afstand te meten. Stuurlint eindigt net ernaast.quote:Mijn foto's op Flickr!
quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja kan, ik heb het gemeten door mn stijve lul op het stuur te leggen om de afstand te meten. Stuurlint eindigt net ernaast.![]()
![]()
6 cm maar? FOK!kers hebben minimaal 30 cm. Dat verklaard die colonago enigzinsOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
6 cm maar? FOK!kers hebben minimaal 30 cm. Dat verklaard die colonago enigzins!
![]()
Gripper is een infiltrant van bokt.nlquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
6 cm maar? FOK!kers hebben minimaal 30 cm. Dat verklaard die colonago enigzins![]()
Noem je 'm nou een paardenlul?quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gripper is een infiltrant van bokt.nlOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dikte jongen. Das vele malen belangrijker dan lengte.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
6 cm maar? FOK!kers hebben minimaal 30 cm. Dat verklaard die colonago enigzins
Toch cyclinggirl ? tes.je ? Abrikozentaart?Mijn foto's op Flickr!
Och. Je moet roeien met de riemen die ik heb.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dikte jongen. Das vele malen belangrijker dan lengte.
Toch cyclinggirl ? tes.je ? Abrikozentaart?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
![]()
Soigneeridders hier neuken ook niet met condoom, die wikkelen een stuurlintje om... Met een achtje rond de balletjes.![]()
Daarna gewoon uitwassen. 1 keer per jaar een nieuwe.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:17 schreef muzas het volgende:
Soigneeridders hier neuken ook niet met condoom, die wikkelen een stuurlintje om... Met een achtje rond de balletjes.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Neuken? De tour win je wel in bed maar niet met die activiteiten hoor. Rust is wat we nodig hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:17 schreef muzas het volgende:
Soigneeridders hier neuken ook niet met condoom, die wikkelen een stuurlintje om... Met een achtje rond de balletjes.![]()
Laatste tijd zijn er hier veel die hebben van die lintjes met gaatjes gebruikt....quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarna gewoon uitwassen. 1 keer per jaar een nieuwe.![]()
Daarom lizardskins, gewoon dicht. Geen protozoae die bij miss grip de eindstreep bereikt!quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Laatste tijd zijn er hier veel die hebben van die lintjes met gaatjes gebruikt....Mijn foto's op Flickr!
Gripper gebruikt dikke lizardskins omdat hij anders niet met blote(tere)handjes kan fietsen![]()
goeftedoeme door dit slappe gelul hier al de hele dag door Grip, Knut en Kano enzo heb ik de hele dag al gevoel dat het vrijdag is...
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja, zo voel ik me ook! Omdat ik morgenmiddag vrij ben (vierdaagsefeesten Nijmegen) moet ik nu alvast donderdagmiddag-slaplullen doenquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:30 schreef Patroon het volgende:
Gripper gebruikt dikke lizardskins omdat hij anders niet met blote(tere)handjes kan fietsen![]()
goeftedoeme door dit slappe gelul hier al de hele dag door Grip, Knut en Kano enzo heb ik de hele dag al gevoel dat het vrijdag is...
Mijn foto's op Flickr!
quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:30 schreef Patroon het volgende:
Ik ook nog 9 dagen en dan ga ik naar Frankrijk. Al daar de machtige Col de l'Epine bedwingenquote:![]()
http://www.cols-cyclisme.(...)is-chambery-c400.htm![]()
Ik zat ondertussen even de tour te kijken en bedacht me het volgende: "Mijn naam is Sagan, ik heb de trui voor beste sprinter, maar ik kan geen een sprint winnen! "![]()
![]()
Groene trui gaat de laatste jaren dan ook niet meer naar de beste sprinterquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:36 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Ik zat ondertussen even de tour te kijken en bedacht me het volgende: "Mijn naam is Sagan, ik heb de trui voor beste sprinter, maar ik kan geen een sprint winnen! "ik ben gek op abrikozentaart en Zelda![]()
Maar hij komt Sagan wel toe! Als je al zijn ereplaatsen in deze tour tot nu toe bekijkt! (Alleen die overwinning ontbreekt nog!)quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:15 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Groene trui gaat de laatste jaren dan ook niet meer naar de beste sprinter![]()
Sagan presteert wel constant. Andere topsprinter die vallen of lossen bij lastige finales, wat ik dus eigenlijk minder 'top' vind.![]()
vanavond maar eens een rondje Leeuwarden doen. En als beloning een ijsje eten bij de lokale Italiaanse ijscoboer
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda![]()
IJs eten, het gebeurt wel bij Giant:quote:
“Tijdens het sporten stijgt de temperatuur van het lichaam. Vooral op warme dagen kan dit een beperking zijn om optimaal te presteren. Door het lichaam van binnenuit te koelen, los je dit probleem gedeeltelijk op“. Volgens Van Erp is het eten van ijs voor de wedstrijd vooral geschikt voor tijdritten. “Tijdritten duren relatief kort, waardoor je optimaal profijt hebt van de koeling“.![]()
quote:
lekker man!![]()
Ketting en cassette waren ook versleten. Dure beurt wordt dit
Iemand die nog een leuke aanbieding weet?![]()
![]()
Dat is wel zo bij een ronde buis stuur. Maar bij zo'n aero plat carbon stuur echt geen kachel. Je hebt toch betaald voor dat Ferrari rood, motje hetook showen lijkt me.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik vind t persoonlijk ook niet zo mooi, lintje moet ongeveer een cm of 6 vanaf de stuurpen eindigen aan beide kanten. Niet halverwege in de bocht in ieder geval.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ja, preventief koelen, met van die koelvesten en ventilator met water. 'k doe m'n bidon soms van te voren in de koelkast.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:35 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
IJs eten, het gebeurt wel bij Giant:
“Tijdens het sporten stijgt de temperatuur van het lichaam. Vooral op warme dagen kan dit een beperking zijn om optimaal te presteren. Door het lichaam van binnenuit te koelen, los je dit probleem gedeeltelijk op“. Volgens Van Erp is het eten van ijs voor de wedstrijd vooral geschikt voor tijdritten. “Tijdritten duren relatief kort, waardoor je optimaal profijt hebt van de koeling“.Kettingspons en cassetteafnemer kopen en zelf vervangen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ketting en cassette waren ook versleten. Dure beurt wordt dit
Iemand die nog een leuke aanbieding weet?![]()
Tja de psyche van de renner, wat bij de een werkt doet niets bij de ander.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Uit het boek De Renner van Tim Krabbé:Ik zit onderwijl een kleine week in de Bourgogne lekker uit te brakken van een jaar hard werken, nog weinig gefietst eigenlijk. Het feit dat ik dit jaar met m'n vriendin op pad ben helpt niet echt denk ikquote:Jacques Anquetil, die vijfmaal de Tour de France won, nam vóór iedere beklimming zijn bidon uit de bidonhouder en stopte hem in de achterzak van zijn koerstrui. Ab Geldermans, zijn Nederlandse meesterhelper, zag dat jarenlang aan, kon tenslotte zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en vroeg naar de reden. En Anquetil legde het hem uit.
Een wielrenner, zei Anquetil, bestaat uit twee gedeelten, een mens en een fiets. Weliswaar is de fiets het hulpmiddel van de mens om sneller te gaan, maar hij remt die snelheid ook af, door zijn gewicht. Vooral bij zwaar werk speelt dat een rol en zeker bij klimmen komt het erop aan dat de fiets zo licht mogelijk is. Een goede manier om hem lichter te maken is: de bidon uit de houder verwijderen.
En dus verplaatste Anquetil bij beklimmingen zijn bidon van de bidonhouder naar zijn achterzak. Geen speld tussen te krijgen.
Vandaag wel bij de Tour wezen kijken, eerst in Bourg-en-Bresse, en daarna bij het tweede klimmetje van de dag in het charmante gehucht La Maladière met schitterend uitzicht over de Beaujolais.
Heerlijk weer hier met niets dan krekels, vogels en koeien als achtergrondgeluid
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Heb ik, daarom vraag ik om de leuke aanbiedingquote:Op donderdag 17 juli 2014 19:27 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ja, preventief koelen, met van die koelvesten en ventilator met water. 'k doe m'n bidon soms van te voren in de koelkast.
[..]
Kettingspons en cassetteafnemer kopen en zelf vervangen.![]()
![]()
Ah, welke groepset heb je?quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb ik, daarom vraag ik om de leuke aanbieding![]()
Vanaf de andere kant is dat een mooi tempoklimmetje! Je moet de Mont du Chat ook maar eens opzoeken daar. Zwaar zat!quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:01 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ik ook nog 9 dagen en dan ga ik naar Frankrijk. Al daar de machtige Col de l'Epine bedwingen![]()
http://www.cols-cyclisme.(...)is-chambery-c400.htm![]()
Mix van shimano 105 en ultegra.quote:
De casette was dus 1 van de 105 onderdelen. Ik twijfel een beetje of ik nou voor een ultegra casette zou gaan, scheelt toch weer 15 euro.![]()
Ik zit nu al een paar dagen in Luxemburg. Wat een land
Mensen spreken hun talen, zijn vriendelijk en je kan hier lekker eten. Verder zijn de wegen perfect, zijn er allemaal autoluwe en -vrij fietsroutes en heerlijke klimmetjes van een km of 4-5.
Gister 100 km gedaan. Vandaag 17 km gekanod en teruggelopen en gefietst. Morgen weer 100 km. En heerlijk weer, heb zelfs bij m'n enkels al lijntjes van m'n sokken![]()
![]()
Veel plezier Tommekequote:Op donderdag 17 juli 2014 20:05 schreef Tommeke het volgende:
Mensen spreken hun talen, zijn vriendelijk en je kan hier lekker eten. Verder zijn de wegen perfect, zijn er allemaal autoluwe en -vrij fietsroutes en heerlijke klimmetjes van een km of 4-5.
Gister 100 km gedaan. Vandaag 17 km gekanod en teruggelopen en gefietst. Morgen weer 100 km. En heerlijk weer, heb zelfs bij m'n enkels al lijntjes van m'n sokken![]()
![]()
Ultegra ketting: http://www.4thebike.de/ko(...)n-6701-kette-10-fachquote:Op donderdag 17 juli 2014 20:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mix van shimano 105 en ultegra.
De casette was dus 1 van de 105 onderdelen. Ik twijfel een beetje of ik nou voor een ultegra casette zou gaan, scheelt toch weer 15 euro.
105 cassette: http://www.4thebike.de/ko(...)700-10-fach-kassette
52 euro inclusief verzendkosten.
Ze hebben ook een beste prijs garantie: http://www.4thebike.de/best-price
https://www.bike-components.de heeft trouwens ook een laagste prijs garantie.![]()
Tnx. Ik moet nog iets terugsturen naar bikecomponents dus zou dan gelijk verzendkosten uitsparen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:15 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ultegra ketting: http://www.4thebike.de/ko(...)n-6701-kette-10-fach
105 cassette: http://www.4thebike.de/ko(...)700-10-fach-kassette
52 euro inclusief verzendkosten.
Ze hebben ook een beste prijs garantie: http://www.4thebike.de/best-price
https://www.bike-components.de heeft trouwens ook een laagste prijs garantie.
Verschil cassette vooral in gewicht en duurzaamheid?![]()
Klinkt goed!quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:05 schreef Tommeke het volgende:
Niet het gewicht, wel de looks en de duurzaamheid.quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tnx. Ik moet nog iets terugsturen naar bikecomponents dus zou dan gelijk verzendkosten uitsparen.
Verschil cassette vooral in gewicht en duurzaamheid?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Dat zijn de standaard verkoopargumenten: lichter, duurzamer, stijver. Ik heb geen ervaring met 105, maar ik heb voor Ultegra gekozen omdat ik niet tijdens wedstrijden in problemen wil komen omdat ik niet snel genoeg kan schakelen oid. Veel wedstrijdenrenners hebben Ultegra, dus dan zit het wel goed. Op mijn vorige toerfiets / hybride had ik Tiagra en dat ging eigenlijk ook uitstekend.quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tnx. Ik moet nog iets terugsturen naar bikecomponents dus zou dan gelijk verzendkosten uitsparen.
Verschil cassette vooral in gewicht en duurzaamheid?
Ultegra CS-6700 12-25 10 speed uit 2010: 236 gram.
105 5700 12-25 10 speed uit 2011: 244 gram.
bron: 1 2
[ Bericht 8% gewijzigd door FastFox91 op 17-07-2014 20:46:42 ]![]()
Vooral Letzebürgischquote:Op donderdag 17 juli 2014 20:05 schreef Tommeke het volgende:
Mensen spreken hun talen, zijn vriendelijk en je kan hier lekker eten.![]()
![]()
Ik heb op dit moment moeite met alle beklimmingenquote:Op donderdag 17 juli 2014 20:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vanaf de andere kant is dat een mooi tempoklimmetje! Je moet de Mont du Chat ook maar eens opzoeken daar. Zwaar zat!![]()
![]()
Die jongen was al Nederlands kampioen op de baan toen jij nog in de strontluiers zat en nog helemaal niets wist van soigneren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:05 schreef kanovinnie het volgende:
Dan heb je een wielerblaadje dat heet de soigneur, en dan post je dit
[ afbeelding ]
Das toch nie soignee man![]()
Dit is gewoon niet waar, er zijn meer dan genoeg leuke toertochten die niet druk zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2014 08:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Leuke toertochten zijn helaas dik bezet.![]()
Zodat je kan zien dat het een heel duur stuur is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:54 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het tape niet iets verder doen?![]()
Lekkerquote:Op donderdag 17 juli 2014 20:05 schreef Tommeke het volgende:
Gister 100 km gedaan. Vandaag 17 km gekanod en teruggelopen en gefietst. Morgen weer 100 km. En heerlijk weer, heb zelfs bij m'n enkels al lijntjes van m'n sokken
.![]()
Sagan is eindbaas. En een van de beste klassieke eendagsrenners van de laatste generatie.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:18 schreef FastFox91 het volgende:
Sagan presteert wel constant. Andere topsprinter die vallen of lossen bij lastige finales, wat ik dus eigenlijk minder 'top' vind.![]()
![]()
Een ultegra cassette loopt mooier op de ketting dan 105 en schakelt ook beter.quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Verschil cassette vooral in gewicht en duurzaamheid?![]()
Ik heb die lager al zonder moeite uit de body. Was idd helemaal verrot. Komt een lager in met dubbele afdichting. Ligt nu in de vriezer.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een ultegra cassette loopt mooier op de ketting dan 105 en schakelt ook beter.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Gewaagde uitspraak hoor, maar baas is die zeker.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:46 schreef kaasplankje het volgende:
Mark my words, Sagan gaat denk ik nog heel veel winnen in zijn carriere, zie hem ook minstens 1x wereldkampioen worden op het goede parcours. Zo'n talent zie je zelden. Zat op de rustdag in de TDF jl. ook relaxed een biertje te drinken op het terras overdag.![]()
Slim.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb die lager al zonder moeite uit de body. Was idd helemaal verrot. Komt een lager in met dubbele afdichting. Ligt nu in de vriezer.![]()
Zou graag samen met Tom Dumoulin en Peter Sagan een beschuitje willen etenquote:Op donderdag 17 juli 2014 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sagan is eindbaas. En een van de beste klassieke eendagsrenners van de laatste generatie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]ik ben gek op abrikozentaart en Zelda![]()
Tja niemand kan in de toekomst kijken maar zo ontspannen en goed als die jongen rijdt, dat zie je niet veel.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:57 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Gewaagde uitspraak hoor, maar baas is die zeker.![]()
Ik zou me wel door hen willen laten ontknapen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:58 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Zou graag samen met Tom Dumoulin en Peter Sagan een beschuitje willen eten![]()
'k was een beetje sarcastisch, het zou mij niets verbazen dat Sagan een keer wereldkampioen wordt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja niemand kan in de toekomst kijken maar zo ontspannen en goed als die jongen rijdt, dat zie je niet veel.![]()
Ik geloof jouw kijk op dit soort dingen eerder dan mijn eigen, maar de laatste paar etappes waar hij duidelijk plannen had pakte hij het niet helemaal goed aan geloof ik toch?quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:58 schreef kaasplankje het volgende:
en goed als die jongen rijdt, dat zie je niet veel.![]()
Ah duidelijk!quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zodat je kan zien dat het een heel duur stuur is.![]()
Ik heb niet veel TDF gezien laatste dagen, weinig tijd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik geloof jouw kijk op dit soort dingen eerder dan mijn eigen, maar de laatste paar etappes waar hij duidelijk plannen had pakte hij het niet helemaal goed aan geloof ik toch?![]()
Als je zo meespringt weet je nooit hoe het uit pakt. Voor zelfde geld zitten er lui mee die hem in zetel naar de finish rijden. Zo'n moment ontstaat heel snel en is weinig tijd om na te denken. Je zit er voor je het door hebt, en je kan dan niet terug. Ik vond het geen slechte zet omdat hij in die massasprint niet makkelijk zou winnen van bijv degenkolb. De kans dat die ontsnapping voor hem goed zou aflopen was groter dan wat er nu gebeurde.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik geloof jouw kijk op dit soort dingen eerder dan mijn eigen, maar de laatste paar etappes waar hij duidelijk plannen had pakte hij het niet helemaal goed aan geloof ik toch?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nou, de fietsen zijn opgehaald
Wel wennen hoor, de houding, de dunne bandjes en hoe stug de fiets is.
Bij mijn vriendin zit de buitenband er alleen niet goed op, waardoor het lijkt alsof er een slag in het wiel zit.
Bij mijn fiets is het zo dat als ik met de voorste versnelling in de zwaarste zit, dat hij ratelt bij het achteruit trappen.
Iemand een idee hoe dat kan ?
De winkel heeft wel het achterwiel er even afgehaald voordat ik hem mee nam, om te laten zien hoe het achterwiel er af moest.
Zou dat het kunnen zijn ?![]()
Ja haha. Mooi taaltje.quote:
Ik was hier 7 jaar geleden ook met een racefiets en toen vond ik sommige klimmen zo onoverkomelijk en heb ik zelfs gelopen op stukken waar ik nu nog 3 tandjes overhad. Grappig om te merken.
Toen was ik echter wel 10 kilo zwaarder en zoop ik minimaal een krat bier per week en vaak meer![]()
![]()
Band van haar fiets laten leeglopen, er goed op doen en daarna weer oppompen.
Hoe ligt je ketting achter? Ik neem aan op de kleinere kransjes? Loopt ie dan nog tegen je derailleur ofzoiets?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de tijd van meer dan een krat bier per week ben ik nu ook kwijt gelukkigquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja haha. Mooi taaltje.
Ik was hier 7 jaar geleden ook met een racefiets en toen vond ik sommige klimmen zo onoverkomelijk en heb ik zelfs gelopen op stukken waar ik nu nog 3 tandjes overhad. Grappig om te merken.
Toen was ik echter wel 10 kilo zwaarder en zoop ik minimaal een krat bier per week en vaak meer
Maar niemand die met Sagan naar de meet wil rijden, wel willen ze allemaal z'n bordje leeg eten. Veel te veel een baasje, en die isoleer je waar het kan.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je zo meespringt weet je nooit hoe het uit pakt. Voor zelfde geld zitten er lui mee die hem in zetel naar de finish rijden. Zo'n moment ontstaat heel snel en is weinig tijd om na te denken. Je zit er voor je het door hebt, en je kan dan niet terug. Ik vond het geen slechte zet omdat hij in die massasprint niet makkelijk zou winnen van bijv degenkolb. De kans dat die ontsnapping voor hem goed zou aflopen was groter dan wat er nu gebeurde.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Sagan doet me nu wel denken aan dat ene jaar van haussler, steeds laten zien dat je de beste bent maar niet winnen![]()
Niks mis meequote:Op donderdag 17 juli 2014 22:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
... zoop ik minimaal een krat bier per week en vaak meer
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |