Uiteraard wordt de oorlog via de media gevoerd, maar er is geen andere bron om kennis voor dit conflict te krijgen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goeie stroman. Geen complot, wel wordt de oorlog ook of juist via media gespeeld.
Interessante docu hierover:
Beelden van Palestijnse slachtoffers schokeren de westerse wereldquote:Op donderdag 17 juli 2014 10:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vraag me toch altijd af hoe enorm wereldvreemd je moet zijn om dit te geloven.
[..]
Op het moment dat je niet meer kunt ontkennen dat er nagenoeg geen enkel doden valt door Palestijnse raketten, maar ondertussen 200 doden waarvan 1/5 kind is het een PR-stunt.
Zeker niet als je die slachtoffers ook nog eens opdraagt lekker thuis te blijven ondanks waarschuwingen van de IDF. Dan wil je gewoon doden voor PR-redenen, simpel zat.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Kan je het nog verantwoord noemen dat ze blijven raketten afschieten terwijl ze goed weten dat ze niets raken en dat hun eigen bevolking getroffen wordt door vergeldingsacties ?
Dat noem ik bewust je eigen bevolking gewoon gebruiken ... kom dan achteraf niet huilen als er slachtoffers vallen
Precies, door het waarschuwen vallen er juist enkel doden onder de burgerbevolking. Met luchtaanvallen kun je eigenlijk niet veel uitrichten tegen guerillastrijders of terroristen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat heeft het dan voor zin?Dan is het 'Hamas-lid' allang gevlucht.
Ik ken de "ganse moslimwereld" niet. Interesseert me ook niet hoe burgers reageren op gedode vijanden. Ik heb ook genoeg beelden gezien van Israeliers die in hun tuinstoelen de bombardementen aan het bekijken waren. Zichtbaar vol plezier, dus hou maar op met dat geframe van je.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Beelden van Palestijnse slachtoffers schokeren de westerse wereld
Beelden van Israelische slachtoffers zou een feest betekenen voor de ganse moslimwereld
Je zegt: het komt zelfs in de mainstream media. Dan ken je het toch behoorlijk veel autoriteit toe. Lijkt me niet geheel terecht aangezien beide partijen er alles aan doen om een zo goed mogelijk beeld van zichzelf te scheppen en Israël daar stukken beter in is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard wordt de oorlog via de media gevoerd, maar er is geen andere bron om kennis voor dit conflict te krijgen.
http://www.nbcnews.com/st(...)our-children-n157301quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:20 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waar zijn de inslagen op dat strand en waarom laten die ouders die kinderen gewoon liggen?!
Pallywood idd...
Ik vertrouw eerder de mainstream media dan willekeurige twitterberichten ja.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je zegt: het komt zelfs in de mainstream media. Dan ken je het toch behoorlijk veel autoriteit toe. Lijkt me niet geheel terecht aangezien beide partijen er alles aan doen om een zo goed mogelijk beeld van zichzelf te scheppen en Israël daar stukken beter in is.
Doen ze ook niet. Ze nemen burgers duidelijk als collateral damage.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vertrouw eerder de mainstream media dan willekeurige twitterberichten ja.
Maar goed, daar ging het eigenlijk niet eens om. Waar het omging is dat het totaal niet logisch is dat Israël doelbewust burgers aan het aanvallen is.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:55 schreef Buitendam het volgende:
Doen ze ook niet. Ze Hamas nemen burgers duidelijk als collateral damage.
De burgers die vallen tijdens een aanval van israel zijn inderdaad neveneffecten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Doen ze ook niet. Ze nemen burgers duidelijk als collateral damage.
Dat is een verkeerde omschrijving, Hamas heeft juist als hoofddoel zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken.quote:
Dus al die dode vrouwen en kinderen zetten we weg als "neveneffecten"? Op een gebied 2x Texel met bijna 2 miljoen op elkaar geperst en dus geen kant uit kunnen als de bommen vallen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De burgers die vallen tijdens een aanval van israel zijn inderdaad neveneffecten.
Als Hamas stopt met hun terrorisme , dan heeft Israël ook geen reden meer om terug te vuren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus al die dode vrouwen en kinderen zetten we weg als "neveneffecten"? Op een gebied 2x Texel met bijna 2 miljoen op elkaar geperst en dus geen kant uit kunnen als de bommen vallen.
Je moet iets om het te kunnen rechtvaardigen.
Dit beseft Hamas natuurlijk ook.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus al die dode vrouwen en kinderen zetten we weg als "neveneffecten"? Op een gebied 2x Texel met bijna 2 miljoen op elkaar geperst en dus geen kant uit kunnen als de bommen vallen.
Je moet iets om het te kunnen rechtvaardigen.
Als Israël stopt met de bezetting heeft Hamas geen reden meer om zich te verweren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als Hamas stopt met hun terrorisme , dan heeft Israël ook geen reden meer om terug te vuren.
Hamas is nu eenmaal zo laf om zich tussen de burgers te verschuilen.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als Israël stopt met de bezetting heeft Hamas geen reden meer om zich te verweren.
Dus Israel begint met bezetten, muur bouwen etc. en dan moet Hamas stoppen met hun terrorisme?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als Hamas stopt met hun terrorisme , dan heeft Israël ook geen reden meer om terug te vuren.
Hamas is nu eenmaal zo laf om zich tussen de burgers te verschuilen.
Nee hoor, ik ben van mening dat Israël moet stoppen met hun bezettingen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus Israel begint met bezetten, muur bouwen etc. en dan moet Hamas stoppen met hun terrorisme?
Yeah right, omgekeerde wereld.
Die muur is juist gebouwd vanwege terrorisme (2e intifada, anyone?). Jij bent degene die hier dingen omdraait.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus Israel begint met bezetten, muur bouwen etc. en dan moet Hamas stoppen met hun terrorisme?
Yeah right, omgekeerde wereld.
Omdat ze eerst het hele land geplunderd hebben, jaquote:Op donderdag 17 juli 2014 11:06 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Die muur is juist gebouwd vanwege terrorisme (2e intifada, anyone?). Jij bent degene die hier dingen omdraait.
Gaat nergens over. Israel is al meerdere malen akkoord gegaan met de '67 grenzen. Dat de Palestijnen zichzelf dan zonodig op moeten blazen in cafe's en restaurants om zoveel mogelijk doden te maken, dat is de oorzaak dat er nu een muur staat. En die muur werkt prima. Ga er eerst een paar jaar wonen, dan praten we nog eens verder.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ze eerst het hele land geplunderd hebben, jaWant ja, Het Beloofde Land, he? Staat geschreven dus jullie moeten éven plaatsmaken.
Dit vat het nogal goed samen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 08:47 schreef DustPuppy het volgende:
Het zijn een stel hypocriete klootzaken. Aan beide kanten.
Typisch dat je er niet op ingaat.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:09 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Gaat nergens over. Israel is al meerdere malen akkoord gegaan met de '67 grenzen. Dat de Palestijnen zichzelf dan zonodig op moeten blazen in cafe's en restaurants om zoveel mogelijk doden te maken, dat is de oorzaak dat er nu een muur staat. En die muur werkt prima. Ga er eerst een paar jaar wonen, dan praten we nog eens verder.
Ja, het is verzonnen... Iedereen zit in het complot.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:15 schreef theunderdog het volgende:
En van die kinderen op het strand..
4 kinderen dood, maar het strand is onbeschadigd... yeah right..
Bijzonder hoe je alleen de onderdrukking en oorlog van zo'n 10 miljoen mensen in de gaten kan houden in een wereld vol ergere onderdrukking. Roep vooral nog eens genocide voor extra effect.quote:Op donderdag 17 juli 2014 03:59 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nee dat was me echt nog nooit opgevallen. Dankjewel voor je scherpe analyse. Erg verhelderend.
Neequote:Op donderdag 17 juli 2014 11:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, het is verzonnen... Iedereen zit in het complot.
Heb ik je al uitgelegd. Dienstplichtigen moeten die order krijgen, maar nog niemand heeft wat gezegd tegen de duizenden buitenlandse journalisten. Je samenzwering is dus nogal onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hmnee, eigenlijk niet. Maar ik snap niet goed wat dat te maken heeft met het doden van kinderen door Israel?
Wel lief dat jij daadwerkelijk denkt dat dat voor humanitaire redenen was.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:22 schreef StarGazer het volgende:
Zo het voor humanitaire doeleinden afgesproken staakt-het-vuren heeft het maar liefst 2 uur volgehouden. Gebroken door Hamas.
Ga jij nog antwoord kunnen geven of kun je alleen maar roepen dat iemand anders een complot denker is?quote:
Opnieuw, Westerse journalisten zagen het gebeuren. Inclusief de inslag waarbij de kinderen omkwamen. Onder andere journalisten van NBC en The Guardian waren erbij.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:15 schreef theunderdog het volgende:
En van die kinderen op het strand..
4 kinderen dood, maar het strand is onbeschadigd... yeah right..
Waar is de vraag?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ga jij nog antwoord kunnen geven of kun je alleen maar roepen dat iemand anders een complot denker is?
Nee, dat suggereer ik nergens.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar is de vraag?
Jij suggereerde dat de 4 dode kinderen verzonnen zijn.
RTL correspondent Midden - Oosten op twitter.quote:
Het is op zijn minst een misselijk pr momentje. Toen die 3 Israëlische kinderen waren gevonden had de regering ook niet honderden journalisten erbij gehaald om met de bebloede lijken door de straat te rennen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, het is verzonnen... Iedereen zit in het complot.
Ja lief hequote:Op donderdag 17 juli 2014 11:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel lief dat jij daadwerkelijk denkt dat dat voor humanitaire redenen was.
Staat ook al op nu:quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:25 schreef StarGazer het volgende:
[..]
RTL correspondent Midden - Oosten op twitter.
Je bewering klopt dan niet, want hij zegt nergens dat het door Hamas is afgevuurd. Er zijn ook andere groepen die raketten afvuren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:25 schreef StarGazer het volgende:
[..]
RTL correspondent Midden - Oosten op twitter.
twitter:MarquardtA twitterde op donderdag 17-07-2014 om 11:23:34#Israel radio correspondent on scene at Eshkol regional council reports mortars, not rockets. reageer retweet
Wat een achterlijke vergelijking.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:25 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het is op zijn minst een misselijk pr momentje. Toen die 3 Israëlische kinderen waren gevonden had de regering ook niet honderden journalisten erbij gehaald om met de bebloede lijken door de straat te rennen.
Niks over Hamas en niks over raketten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
http://www.jpost.com/Brea(...)UN-cease-fire-363159
Ow krijgen we hier dan ook van die Syrische toestanden waar op den duur niemand meer weet wie op wie schiet ?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je bewering klopt dan niet, want hij zegt nergens dat het door Hamas is afgevuurd. Er zijn ook andere groepen die raketten afvuren.
Ik weet niet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gelukkig wordt er al andermans land voor hen ingepikt waar ze dan op basis van hun ras mogen gaan wonen.
Nee, dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niks over Hamas en niks over raketten.
Ja, een bron hierover:quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ook niet.
Jij vroeg alleen om een bron/bericht.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:22 schreef StarGazer het volgende:
Zo het voor humanitaire doeleinden afgesproken staakt-het-vuren heeft het maar liefst 2 uur volgehouden. Gebroken door Hamas.
Gezien de locatie kan dat bijna niet anders.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niks over Hamas en niks over raketten.
Ik heb overigens nog nergens een bevestiging gekregen dat het ook een terecht luchtalarm was, het hoeft geen raket oid te zijn geweest.quote:
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.605590quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik heb overigens nog nergens een bevestiging gekregen dat het ook een terecht luchtalarm was, het hoeft geen raket oid te zijn geweest.
Nee, want niet alleen Hamas schiet raketten af.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:32 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Gezien de locatie kan dat bijna niet anders.
Dat het raketten zijn is inmiddels ook al bevestigd.
Staat niet dat het door Hamas werd afgevuurd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:32 schreef DustPuppy het volgende:
Zeg Droevige Koala, check mijn link anders even in plaats van maar dom door te lullen.
Misschien niet alleen Hamas maar wel Palestijnen, als het Hamas niet is, laat nog maar eens zien wat voor noodkreet dit is van Hamas en dat ze op het punt staan om te vallen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, want niet alleen Hamas schiet raketten af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |