abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142322737
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:43 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Het is niet echt één hokje (hokjes vind ik ook onzin), maar de ideeën en opvattingen van deze clubs samen komen wel aardig in de buurt:

Transcendentalisme
Boeddhisme

Hier zitten dus ook elementen in waarmee ik het slechts gedeeltelijk eens of volledig mee oneens ben. :)
En waar zie je bij het Boeddhisme ergens een God ? idem dito Transcendentalisme
pi_142323044
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jezus heeft door zijn lijden en sterven de dood overwonnen,
He kijk, wie zijn beenderen heeft men dan in de Talpiot tombe gevonden ?
Trouwens de enige die Jezus heeft laten opstaan uit de dood is Paulus, terwijl hij deze figuur nooit ontmoet heeft.
quote:
waardoor wij nu uit genade mogen leven.
Wat is me dat voor iets ; Uit genade mogen leven ? Lijkt me wel zeer zweverig hoor.
quote:
Heb ik ook al zo vaak gezegd.
Zonder daar enige verklaring voor te geven zoals nu weer !
quote:
Dus wat 1 mens in de wereld heeft gebracht heeft 1 mens weer heel gemaakt.
Dus Door Jezus kan nu iedereen weer tot God komen.[:quote]
Nog van dat. Wat moet ik daar nu weer onder verstaan ?
[quote]In het oude testament waren er maar enkele personen en hoge priesters zoals Mozes en abraham enzo die met God konden spreken na de zonde val.
Beiden totaal fictieve personages.

quote:
Dit is door Jezus weer recht gezet, nu kan en mag iedereen met God spreken.
hier een stukje uit romeinen 6 over leven onder de genade
Paulus weer ?

quote:
Er bestaat feitelijk geen hoofdzonde, voor God is elke zonde even erg.
Omdat God de zonde verafschuwt.
Ik ook. Maakt me dat gelijk aan god ?
Zoals gewoonlijk heb je weer niks zinnigs aangebracht.
pi_142323054
boeddhisme is ook meer een levenswijze dan dat het een religie is.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_142323167
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:20 schreef ATON het volgende:

[..]

He kijk, wie zijn beenderen heeft men dan in de Talpiot tombe gevonden ?
Trouwens de enige die Jezus heeft laten opstaan uit de dood is Paulus, terwijl hij deze figuur nooit ontmoet heeft.

[..]

Wat is me dat voor iets ; Uit genade mogen leven ? Lijkt me wel zeer zweverig hoor.

[..]

Zonder daar enige verklaring voor te geven zoals nu weer !

[..]

Beiden totaal fictieve personages.

[..]

Paulus weer ?

[..]

Ik ook. Maakt me dat gelijk aan god ?
Zoals gewoonlijk heb je weer niks zinnigs aangebracht.
Je weet dat paulus voorheen saulus heette en juist een vervlger van de christenen was?
Maar God/ Jezus heeft hem zich daarvan doen afkeren waardoor hij juist het evangelie ging verkondigen.
I am a child of God
God is not dead.
pi_142323222
En hoezo niks zinnigs, vertel me dan wat je wel wil horen want voor de waarheid houd je toch je oren en ogen gesloten.
I am a child of God
God is not dead.
pi_142323286
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:25 schreef sjoemie1985 het volgende:

En hoezo niks zinnigs, vertel me dan wat je wel wil horen want voor de waarheid houd je toch je oren en ogen gesloten.
Mooi dit.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:30:19 #32
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142323363
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:23 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Je weet dat paulus voorheen saulus heette en juist een vervlger van de christenen was?
Dat kan niet. Christendom bestond niet toen Paulus nog in leven was.
Ok, als je een T.A.R.D.I.S. heb is alles mogelijk, maar dit slaat werkelijk kant noch wal.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:34:21 #33
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_142323492
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:20 schreef ATON het volgende:
Nou...het staat ook in verschillende evangeliën.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:43:44 #34
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142323821
Voor iedereen hier kan ik dit boek trouwens erg aanraden:
God is disappointed in you
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:48:55 #35
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_142323996
quote:
Maar God/ Jezus heeft hem zich daarvan doen afkeren waardoor hij juist het evangelie ging verkondigen.
Dat verhaal wel eens goed bestudeerd? Staan erg vreemde dingen in....

Hand 9: De mannen die met Saulus meereisden, stonden sprakeloos; ze hoorden de stem wel, maar zagen niemand.

hand 22: De mensen die bij me waren, zagen wel het licht, maar hoorden niet de stem van hem die tegen me sprak.

Tsja wat is het nu..?

Er zijn hilarische christelijke sites die met veel gedraai en gekronkel deze contradictie willen goedpraten.
pi_142324093
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat geldt voor wel meer bijbelboeken. Ik heb pas geleden Genesis weer eens tot de helft gelezen. Wat een onsamenhangende bagger is dat zeg. Ongelofelijk slecht geschreven, totaal inconsequent, van de hak op de tak springend, af en toe absurd langdradig, dan weer ineens iets totaal anders, enzovoort. Kinderen van zeven schrijven beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2014 14:52:34 ]
pi_142324339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hand 9: De mannen die met Saulus meereisden, stonden sprakeloos; ze hoorden de stem wel, maar zagen niemand.

hand 22: De mensen die bij me waren, zagen wel het licht, maar hoorden niet de stem van hem die tegen me sprak.

Tsja wat is het nu..?

Er zijn hilarische christelijke sites die met veel gedraai en gekronkel deze contradictie willen goedpraten.
Dat heeft denk ik te maken met de vertaling in het grieks worden nogal eens woorden gebruikt die je op verschillende manieren kunt vertalen.
en dan ligt het er maar net aan welke vertaling ze toevoegen in een bijbel vertaling.

zie http://www.apologeet.nl/f(...)3_wat_hoorden_ze.pdf
voor een verheldering over die 2 teksten uit handelingen.
I am a child of God
God is not dead.
pi_142324469
quote:

Ja, dat is de religieuze versie. Toch maar eens wat meer literatuur hierover doornemen hoor.
pi_142324516
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:25 schreef sjoemie1985 het volgende:

Hoe zit het Met Mozes en Abraham ? Al iets historisch / archeologisch gevonden of doe je weer of je neus bloedt ?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:07:03 #40
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_142324531
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:01 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat heeft denk ik te maken met de vertaling in het grieks worden nogal eens woorden gebruikt die je op verschillende manieren kunt vertalen.
en dan ligt het er maar net aan welke vertaling ze toevoegen in een bijbel vertaling.

_O- Dit bedoel ik dus he?

Deze uitleg is een typische harmonisatiepoging die even geforceerd is als ongeloofwaardig. In Handelingen 9:7 en 22:9 is het beide keren de foonè die genoemd wordt. De ene keer wordt die volgens het verslag wel gehoord, de andere keer niet. De tegenstelling is in beide teksten die tussen zien en horen: bij de metgezellen gebeurt het ene wel, het andere niet. En in beide teksten is wat wel en niet gebeurt precies omgekeerd. We kunnen er niet omheen: het ene bericht is niet in overeenstemming met het andere.
pi_142324556
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nou...het staat ook in verschillende evangeliën.
Bedoel je dat Paulus Jezus wel ontmoet heeft ? Waar staat dat ??? :?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:09:17 #42
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_142324596
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:07 schreef ATON het volgende:

[..]

Bedoel je dat Paulus Jezus wel ontmoet heeft ? Waar staat dat ??? :?
Nee maar de verrijzing wel.
pi_142324607
quote:

[..]

Daar gaan we weer.... :')
pi_142324637
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee maar de verrijzing wel.
Ha ja, hij is de bedenker ervan.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:10:46 #45
372811 Mensenvriend
<gecensureerd>
pi_142324644
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:50 schreef sjoemie1985 het volgende:

Er bestaat feitelijk geen hoofdzonde, voor God is elke zonde even erg.
Omdat God de zonde verafschuwt.
Jouw god heeft de zonde bedacht en nodig gehad omdat er anders geen reden was om zichzelf aan zichzelf te offeren. Als hij Adam en Eva er niet in had geluisd, natuurlijk.

"Waarom moet ik een bron hebben ?"
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:11:08 #46
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_142324656
quote:

[..]

_O- Dit bedoel ik dus he?

Deze uitleg is een typische harmonisatiepoging die even geforceerd is als ongeloofwaardig. In Handelingen 9:7 en 22:9 is het beide keren de foonè (geluid in het Grieks) die genoemd wordt. De ene keer wordt die volgens het verslag wel gehoord, de andere keer niet. De tegenstelling is in beide teksten die tussen zien en horen: bij de metgezellen gebeurt het ene wel, het andere niet. En in beide teksten is wat wel en niet gebeurt precies omgekeerd. We kunnen er niet omheen: het ene bericht is niet in overeenstemming met het andere.

Hetzelfde lachwekkende gekronkel zie je bij de verklaringen omtrent de dood van Judas op dezelfde website die Sjoemie hanteert.
pi_142324675
Boeiend om te zien dat zowel religieuzen als non religieuzen de Bijbel letterlijk lezen. En elkaar en personen ook beschuldigen van de tekst verkeerd gelezen of geinterpreteerd te hebben :D

De Bijbel ( Oude Testament) en alle boeken naast de Torah zijn in allegorische schrijfstijl.

Dit is zo'n kinderachtige discussie
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:12:35 #48
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_142324704
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Ha ja, hij is de bedenker ervan.
Je bedoelt dat de herrijzenis door Paulus (of zijn aanhangers later) in sommige evangeliën gepropt zijn?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:17:27 #49
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_142324874
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:11 schreef Shokirbek85 het volgende:
Boeiend om te zien dat zowel religieuzen als non religieuzen de Bijbel letterlijk lezen. En elkaar en personen ook beschuldigen van de tekst verkeerd gelezen of geinterpreteerd te hebben :D

De Bijbel ( Oude Testament) en alle boeken naast de Torah zijn in allegorische schrijfstijl.

De non-gelovigen wijzen de gelovigen op de onvolkomenheden, onjuistheden of tegenstellingen die je krijgt àls je het letterlijk neemt.
pi_142325031
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:11 schreef Shokirbek85 het volgende:

moet je de bijbel adn soms alleen maar figuurlijk zien?
Want dat geloof ik absoluut niet.
In de bijbel staan dingen die je letterlijk moet/ kunt nemen maar ook dingen die je figuurlijk kunt zien of juist op de 1 of andere manier naar het nu zou kunnen vertalen of kunt vergelijken met iets wat nu wel bestaat en daardoor wordt dan de bijbel dus een tijdloos boek.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')