quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:33 schreef marel88 het volgende:
[..]
Gisteren (eerste verlofdag) heb ik de Linda gelezen én gehaaktoh gelukkig, je doet ook nog wel kneuterenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. dus die dag was al heel geslaagd!
Leuke lamp!
disclaimer
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:07 schreef Amsel het volgende:
Pfff, ik heb alles gelezen en wilde op iedereen reageren maar ik weet het niet meerLaat het los. Hoeveel voedingen en luiers dat komt allemaal vanzelf als de kleine er is. Tel het hier ook niet of zo, het valt vanzelf op als het weinig is (en nee dat is het nietSPOILER: egozeurpostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.). En voedingen dat gaat ook vanzelf want de eerste tijd zul je sowieso elke drie uur voeden. Uiteindelijk gaat het erom dat je baby groeit en tevreden is
Wat het alles in huis hebben betreft: je kunt altijd nog bijhalen, echt waar! Neem aan dat er een uitzetlijstje is van de kraamzorg? Loop die gewoon even na en zorg dat je die dingen hebt. Als er staat dat je het pas in huis hoeft te halen als de baby er is, dan doe het ook pas dan.
Niet druk maken, het komt echt goed en geniet gewoon nog even lekker van deze laatste weken
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Ja net als Thandie Newton, 3 x thuis bevallen, nu is dat in GB iets gewoner dan in de VS, de Britten doen er ook niet zo ingewikkeld over maar voor veel Amerikanen echt een onbegrijpelijke keuze.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:42 schreef Skittles het volgende:
Mila Kunis had ook ergens in een talkshow gezegd dat zij met een verloskundige wilde bevallen en niet met pijnbestrijding of onnodige ingrepen. Wat een rel maakten die Amerikanen op die nieuwssite ervan zeg, er werd schande van gesproken dat ze daar zo lovend over deed.![]()
Chanty, voed jij op verzoek? Of maak je je kleintje elke 3 uur wakker? Dan heb ik het alleen over 's nachts.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:42 schreef Chanty het volgende:
[..]
Laat het los. Hoeveel voedingen en luiers dat komt allemaal vanzelf als de kleine er is. Tel het hier ook niet of zo, het valt vanzelf op als het weinig is (en nee dat is het niet). En voedingen dat gaat ook vanzelf want de eerste tijd zul je sowieso elke drie uur voeden. Uiteindelijk gaat het erom dat je baby groeit en tevreden is
Wat het alles in huis hebben betreft: je kunt altijd nog bijhalen, echt waar! Neem aan dat er een uitzetlijstje is van de kraamzorg? Loop die gewoon even na en zorg dat je die dingen hebt. Als er staat dat je het pas in huis hoeft te halen als de baby er is, dan doe het ook pas dan.
Niet druk maken, het komt echt goed en geniet gewoon nog even lekker van deze laatste weken
Misschien denk ik nu te rap hoor, maar jij bent toch ook gestript gisterenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:52 schreef LaLouchi het volgende:
Vraagje aan de LLM's, ik heb sinds vannacht een hele rauwe doos, is dat normaal? Voelt echt alsof het geschaafd is vanbinnen![]()
Jawel maar zou je dat dan niet meteen moeten voelen?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Misschien denk ik nu te rap hoor, maar jij bent toch ook gestript gisteren
Ik dacht je te helpen door te gaan googlen op schrale vagina na strippen. Maar ik geloof niet dat de daarna genoemde sites zo hulpvol zijnquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:57 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Jawel maar zou je dat dan niet meteen moeten voelen?
Thanks voor je antwoord! (En van alle andere dames uiteraardquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:45 schreef mignonne het volgende:
Room! Ik merk het opvallend vaak, van die vrouwen die je naar het ziekenhuis stuurt met minder leven en die dan die nacht gaan bevallen. Het hoeft niet zo te zijn, maar kan wel. Blijf het goed in de gaten houden
Oeh spannend! Ik dacht eigenlijk dat als ze op het einde minder bewegen dat dat te wijten zou zijn aan dat ze steeds minder bewegingsruimte krijgen. Maar het kan dus ook een naderende bevalling zijn!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:01 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Thanks voor je antwoord! (En van alle andere dames uiteraard)
Het is nu bijna 13 uur en ik vind dat ze erg rustig is. Dus ik ga denk ik het zh maar bellen, dat hadden ze immers gezegd. Ze beweegt overigens wel, maar de schoppen/bewegingen zijn veel zwakker en het zijn er veel minder, en ze reageert niet/anders op dezelfde stimuli als eerst. De gyn zei gister ook al dat het misschien stilte voor de storm zou kunnen zijn, aangezien ik al een poosje last heb van menstruatiegevoel (pijn is het niet echt). En ah, ik ben 39 weken vandaag dus op zich niets raars als de bevalling nadert
Op zich is haar bewegingspatroon door de hele zwangerschap nooit lang hetzelfde geweest. Eerst plopjes, toen schopjes, toen trappen, toen bewegingen door de hele buik. Dus verandering qua beweging op zich vind ik niet vreemd, maar sinds gister rond lunchtijd was het ineens erg rustig.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oeh spannend! Ik dacht eigenlijk dat als ze op het einde minder bewegen dat dat te wijten zou zijn aan dat ze steeds minder bewegingsruimte krijgen. Maar het kan dus ook een naderende bevalling zijn!
Succes!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:11 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Op zich is haar bewegingspatroon door de hele zwangerschap nooit lang hetzelfde geweest. Eerst plopjes, toen schopjes, toen trappen, toen bewegingen door de hele buik. Dus verandering qua beweging op zich vind ik niet vreemd, maar sinds gister rond lunchtijd was het ineens erg rustig.
ZH gebeld en mag weer even langskomen. We zullen zien
Ja dat dacht ik dus ook steeds, maar als ik dat aangeef in t ziekenhuis dan zeggen ze dat je dan toch ook moet bellen... ingewikkeld dat zwanger zijnquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oeh spannend! Ik dacht eigenlijk dat als ze op het einde minder bewegen dat dat te wijten zou zijn aan dat ze steeds minder bewegingsruimte krijgen. Maar het kan dus ook een naderende bevalling zijn!
Ik heb wel het idee dat in het ziekenhuis die drempel wel heel laag ligt hoor. Niet ten nadele van jou hoor, want daar kun je natuurlijk niks aan doen, maar als ik hoor hoe vaak ze jou naar het ziekenhuis halen, daar zou ik helemaal tureluurs van wordenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook steeds, maar als ik dat aangeef in t ziekenhuis dan zeggen ze dat je dan toch ook moet bellen... ingewikkeld dat zwanger zijn
succes room!
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Kansloos! Heb het filmpje niet eens gezien! Ik lees net op telegraaf dat een meisje een hondje krijgt en de reactie is gefilmd, zelfs het idee van een kind dat blij is met een puppy geeft me een bibberlip!![]()
naja op zich alleen maar fijn dat ze het zo goed in de gaten houden, en ze geven zelf ook aan t laagdrempelig te willen houden, maar soms.... ik heb ook wel eens gedacht, had ik nog maar even niet gebeld...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat in het ziekenhuis die drempel wel heel laag ligt hoor. Niet ten nadele van jou hoor, want daar kun je natuurlijk niks aan doen, maar als ik hoor hoe vaak ze jou naar het ziekenhuis halen, daar zou ik helemaal tureluurs van worden
Room, succes, hopelijk is er al iets aan de gang!
Die hormonen van jouquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Kansloos! Heb het filmpje niet eens gezien! Ik lees net op telegraaf dat een meisje een hondje krijgt en de reactie is gefilmd, zelfs het idee van een kind dat blij is met een puppy geeft me een bibberlip!![]()
succes room!
Die viel best mee toch? Ging lekker snelquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:23 schreef LaLouchi het volgende:
Heb je dan ook het filmpje gezien van die vrouw die op de stoep van het ziekenhuis beviel?
hehehe, ja ik weet niet, ik heb nu zoiets van: ik teken er voor als dat kind er zo snel uit glijdtquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:28 schreef LaLouchi het volgende:
Poeh het zal je maar gebeuren! Denk je er eindelijk te zijn beval je nog op de stoep
kijk deze dan xDquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:
succes room!
Ik ook, maar dan wel graag binnenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hehehe, ja ik weet niet, ik heb nu zoiets van: ik teken er voor als dat kind er zo snel uit glijdtMaar misschien ervaar je dat op het moment zelf wel heel anders
Ach godquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
kijk deze dan xD
en deze is de follow-up ervan, dat gezicht van dat zusje is zo hysterisch droog
daar begin ik niet eens aan! Kun jeme bij elkaar vegen denk ik....quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:23 schreef LaLouchi het volgende:
Heb je dan ook het filmpje gezien van die vrouw die op de stoep van het ziekenhuis beviel?
Jep basketcase hierquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
kijk deze dan xD
en deze is de follow-up ervan, dat gezicht van dat zusje is zo hysterisch droog
Zelfs mijn Vlaamse schoonfamilie vindt het allemaal maar 'alternatief' zoals het hier gebeurt. Die dachten echt dat een verloskundige betekent dat je voor je afspraken bij iemand thuis komt die met een toeter aan je buik luistert. Hun oren klapperen als je vertelt dat je na een paar uur naar huis mag als alles goed met moeder en kind gaat. Daar is het allemaal erg medisch: veel bezoeken aan de gyn tijdens zwangerschap, vaak echo's, standaard npm, na een normale ongecompliceerde bevalling blijf je nog 3? dagen in het ziekenhuis. Daar staat wel tegenover dat kraamzorg thuis niet vergelijkbaar is met in NL.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:44 schreef mignonne het volgende:
ging t nou alweer over pijnstilling
[..]
Ja net als Thandie Newton, 3 x thuis bevallen, nu is dat in GB iets gewoner dan in de VS, de Britten doen er ook niet zo ingewikkeld over maar voor veel Amerikanen echt een onbegrijpelijke keuze.
En toch, toch is er een grote tegenbeweging ook in opkomst hoor. Juist in landen als Australië en Nieuw-zeeland en Groot Brittanië gaan ze allemaal volgens NL's model werken nu, omdat het bewezen goed werkt, minder interventies en hogere tevredenheid onder vrouwen. En in de VS zijn er steeds meer vrouwen die kiezen voor alternatieven. Het nadeel alleen als het zó gemedicaliseerd is, is dat je dan vaak gelijk héél alternatief 'moet'/overkomt.
Doe m'n best. Snap niet dat ik me opeens zo druk maak terwijl ik al die maanden overwegend heel relaxed ben geweest. Maar heb mezelf nu verplicht om de rest van de middag te bankhangenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:42 schreef Chanty het volgende:
Ja iddquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Zelfs mijn Vlaamse schoonfamilie vindt het allemaal maar 'alternatief' zoals het hier gebeurt. Die dachten echt dat een verloskundige betekent dat je voor je afspraken bij iemand thuis komt die met een toeter aan je buik luistert. Hun oren klapperen als je vertelt dat je na een paar uur naar huis mag als alles goed met moeder en kind gaat. Daar is het allemaal erg medisch: veel bezoeken aan de gyn tijdens zwangerschap, vaak echo's, standaard npm, na een normale ongecompliceerde bevalling blijf je nog 3? dagen in het ziekenhuis. Daar staat wel tegenover dat kraamzorg thuis niet vergelijkbaar is met in NL.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Waar is dat ergens dan? Niet in NL toch?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier lig je na de bevalling "standaard" 3-4 dagen op de kraamafdeling in het ziekenhuis. Je kan eerder weg hoor, maar je krijgt geen hulp of zorg thuis dus dan moet je voor een kleine controle aan je onderkantje weer terug naar het ziekenhuis. Ik had zelf liever thuis geweest met kraamzorg. In mijn ziekenhuis mag (tenzij overvol) de partner wel bij ons blijven en we krijgen als het ff kan een eigen kamer. Dus das wel fijn. Maar pff. Ik ben niet ziek, dus heb weinig zin om in 't ziekenhuis te liggen eigenlijk.
Qua bevalling wordt er hier veel niet-medicinale pijnstilling gepromoot met veel focus op ontspanning, maar gelukkig wordt er ook niet panisch gedaan over medicinale middelen. Redelijk nuchter vind ik. Wel fijn.
Oh en groetjes van de CTG
44 weken?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:13 schreef Cygne het volgende:
Bijgelezen, maar bijna alles vergeten.
Qua februari of maart kind. Februari als ik uit ga van cyclus en maart als ik uit ga van menstruatie.
Qua grootte baby, ik was 6 pond met 44 weken. En man was 3 pond geloof ik maar die was ook best wel prematuur.
De vriendin van mijn vader liep bij haar jongste (nu iets van 24 jaar geleden) ook door tot 43+nogiets!quote:
Pfff, moet er niet aan denken zeg...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:18 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
De vriendin van mijn vader liep bij haar jongste (nu iets van 24 jaar geleden) ook door tot 43+nogiets!
Dat was idd ongeveer het eerste wat ze deedquote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Razzt, het schijnt dat de kraam het door ons keurig opgemaakt bedje sws door de war haalt
Ja, ik laat haar der gang gaan hoor. Ik ben immers degene die wat moet lerenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat was idd ongeveer het eerste wat ze deed. Ze maken het dan opnieuw en heel kort op, wat er best raar uitziet maar wel zo veilig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |