abonnement Unibet Coolblue
pi_142314797
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_142314812
Laatste posts, waar het ging over de Catit speelrails en kattengras:

quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 20:47 schreef loecje het volgende:
ik heb in de tuin wel gras staan. een pol met brede sprieten, dat schijnt er minder kans dat er een hele spriet vast komt te zitten in keel of neus.
wanneer ik het gras weghaal gaan ze van de planten vreten. dan heb ik toch liever dat ze gras eten.
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:00 schreef SiGNe het volgende:
De achtbaan bevalt hier ook prima, heb er 2, een platte en een met "heuvels" en die heb ik om en om aan elkaar gemaakt, 't is dus nu meer een 8-vorm
En aangezien ik Karel buiten gras had zien eten had ik laatst ook zo'n bak kattengras gekocht.. maar daar moet ie dan weer niks van hebben :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:19 schreef Holyme het volgende:
Die banen vonden ze hier snel saai, tenzij ik er wat brokjes in gooi... niet helemaal het idee van die banen maar och, het werkt ook :+ Opvangkatjes blijven het wel prachtig speelgoed vinden!

@Michielos, er zijn ook kattengras snoepjes, ik weet niet in hoeverre die hetzelfde werken/smaken/aantrekkelijk zijn, maar misschien is dat nog wat voor 'm? Vind het wel super om te zien hoe je als nieuw kattenpersoneel zoveel voor 'm doet O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb hem op markplaats verkocht, Troela vond er niks aan
pi_142344386
Iemand hier tips w.b. drinkfonteinen en kattentuigjes?

Ons monstertje is kort en wat gedrongen/dikkig. Ik heb nog niet de kans gehad haar te meten...

Drinkfontein: ze mept dingen met water er in bij voorkeur om, en drinkt graag uit de kraan. Welke fontein is zwaar/stevig, maakt weinig herrie en nodigt uit tot meer dan petsen in het water?
Kwak
  woensdag 16 juli 2014 @ 01:13:05 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142349376
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:09 schreef kwakz0r het volgende:
Iemand hier tips w.b. drinkfonteinen en kattentuigjes?

Ons monstertje is kort en wat gedrongen/dikkig. Ik heb nog niet de kans gehad haar te meten...

Drinkfontein: ze mept dingen met water er in bij voorkeur om, en drinkt graag uit de kraan. Welke fontein is zwaar/stevig, maakt weinig herrie en nodigt uit tot meer dan petsen in het water?
ik heb zelf een Catmate, wordt door m'n huidige kat niet gebruikt want meneer wil kattenmelk, geen water :')
Water zal ie buiten wel drinken (hoop ik), kraanwater mot ie niet in elk geval.
M;n vorige katten vonden die catmate prima, ze dronken er ook meer door.
http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/145972

Als ze graag uit de kraan drinkt zou ik deze aanraden overigens, die heeft een duidelijke straal terwijl die catmate meer een waterval is.
http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/145974
Een vriendin van me heeft deze ook, is zwaar en makkelijk bij te vullen, de filters zijn alleen wat lastiger verkrijgbaar dacht ik, die van de catmate kan je ook bij de gewone dierenwinkel krijgen en hoeft niet online.
pi_142352000
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:09 schreef kwakz0r het volgende:
Iemand hier tips w.b. drinkfonteinen en kattentuigjes?

Ons monstertje is kort en wat gedrongen/dikkig. Ik heb nog niet de kans gehad haar te meten...

Drinkfontein: ze mept dingen met water er in bij voorkeur om, en drinkt graag uit de kraan. Welke fontein is zwaar/stevig, maakt weinig herrie en nodigt uit tot meer dan petsen in het water?
Kattentuigjes had ik deze, http://www.zooplus.nl/sho(...)tentuig/trixie/29290 werkt op zich prima alleen is het wandelen aan een tuigje niet voor alle katten geschikt. Mijn kater zag de buitenwereld al snel als een stuk territorium en snapte er niks van dat ie daar niet altijd bij kon. Resultaat, een gefrustreerde kat die zeurde en probeerde te ontsnappen enzo. Gestopt met wandelen en het vanaf toen weer bij alleen de tuin gehouden (waar ie dus wel onbeperkt in kan), en het probleem loste zich vanzelf op. Daarnaast vond ie sommige dingen buiten ook eng (zoals mensen op straat) en dan wou ie vluchten wat dus niet ging, tenzij ik het tuigje los liet. Het tuigje was in ieder geval prima voor die tripjes buitenshuis en ook geschikt voor mijn theemuts met overgewicht, al moest ie dan natuurlijk wel een stuk groter gemaakt (ik had er 1 voor elke kat). Qua sluiting is het ding stevig, kreeg 'm zelf ook niet zomaar los, maar kan me voorstellen dat ie misschien na een tijdje wat soepeler versteld en het tuigje dus te groot zou kunnen worden, dus zou wel regelmatig even checken of de maat nog goed staat. Of als het bevalt, gewoon een steviger geheel kopen.

Fonteintjes heb ik verschillende gehad, de Catit Fresh & Clear vond ik minder handig schoonmaken en was bij de katten ook het minst favo. De Catmate was bij de katten favo, en ze hadden ook allemaal een voorkeur voor een ander drinkplateau op dat ding. Maar na 3 kapotte pompjes vond ik het wel mooi geweest (al is dat van wat ik lees gewoon pech aan mijn kant), en omdat ze graag uit de kraan drinken, heb ik de hierboven al gelinkte Drinkwell gekocht. Maar dat is toch lang niet zo leuk als de kraan voor mijn katten, en voor zover ik het kan beoordelen, blijft voor hun de Catmate favo.
Voor mij is deze Drinkwell het fijnst, makkelijk schoon te maken (het blijven ondingen als je het mij vraagt maar dat terzijde :P). De Catmate en Drinkwell kunnen in de vaatwasser, de Catit weet ik niet, al heb ik dat ook alleen bij de Catmate geprobeerd, daar bleef dan vaak vies water in staan dus maak ik ze gewoon schoon. Nadeel aan de Catmate, er zit een kleine opening onderaan de bak aan de voorkant, wat problemen zou kunnen geven bij een sterke kat die als doel heeft dat ding om te gooien. Mijn katten deden dat niet, al was een halfdode vlieg er onder meppen ook best vermakelijk :P Een lompere kat zou 'm denk ik wel om kunnen krijgen of op z'n minst verplaatsen. De Drinkwell heeft verder naar achter aan beide kanten een opening om het snoertje onderdoor te doen, maar dat staat hier aan 1 kant tegen de vaatwasser, de andere kant kunnen ze dus wel bij en onder gaan hengelen, maar dat hebben ze nooit gedaan.
pi_142352151
Superbedankt voor alle tips!

We willen overigens niet gaan wandelen met haar, maar we gaan deze zomer overzomeren in het huis van min ouders met tuin die niet af te sluiten is. T is dus meer voor haar veiligheid om samen buiten te kunnen zijn.

Na en paar weken kan ze misschien wel los (staan wel schuttingen maar die zij juist heel goed te beklimmen).
Kwak
pi_142352290
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 08:19 schreef kwakz0r het volgende:
Superbedankt voor alle tips!

We willen overigens niet gaan wandelen met haar, maar we gaan deze zomer overzomeren in het huis van min ouders met tuin die niet af te sluiten is. T is dus meer voor haar veiligheid om samen buiten te kunnen zijn.

Na en paar weken kan ze misschien wel los (staan wel schuttingen maar die zij juist heel goed te beklimmen).
Als ze normaal niet naar buiten kan, zou ik overwegen om haar dan ook maar binnen te houden. Kan lastig zijn, maar mocht ze de smaak echt te pakken krijgen, dan kan het problemen geven als je haar daarna weer altijd binnen houdt :) Dat zal bij de ene kat wel sneller zo zijn dan bij de andere hoor, dus denk dat je dat wel een beetje in kan schatten, jij kent je kat tenslotte het beste. Maar mocht je het idee hebben dat ze naar buiten gaan heel erg leuk zou vinden, dan is binnen houden misschien de betere optie, juist omdat het anders later zo sneu is. Als ze normaal ook naar buiten kan, dan is dat natuurlijk alleen maar super als je haar op zo'n veilige manier laat wennen aan de nieuwe tuin!

Het tuigje wat ik linkte, heeft een heel kort lijntje, dat wel. Maar dat is zo op te lossen natuurlijk!
pi_142352363
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 08:36 schreef Holyme het volgende:

[..]

Als ze normaal niet naar buiten kan, zou ik overwegen om haar dan ook maar binnen te houden. Kan lastig zijn, maar mocht ze de smaak echt te pakken krijgen, dan kan het problemen geven als je haar daarna weer altijd binnen houdt :) Dat zal bij de ene kat wel sneller zo zijn dan bij de andere hoor, dus denk dat je dat wel een beetje in kan schatten, jij kent je kat tenslotte het beste. Maar mocht je het idee hebben dat ze naar buiten gaan heel erg leuk zou vinden, dan is binnen houden misschien de betere optie, juist omdat het anders later zo sneu is. Als ze normaal ook naar buiten kan, dan is dat natuurlijk alleen maar super als je haar op zo'n veilige manier laat wennen aan de nieuwe tuin!

Het tuigje wat ik linkte, heeft een heel kort lijntje, dat wel. Maar dat is zo op te lossen natuurlijk!
Ze gaat bij ons als we thuis zijn o het kleine balkon wel naar buiten. Ze is nieuwsgierig maar bang bij de voordeur (daar is een trap naar beneden en dan een drukke weg), daar is ze twee keer even wezen neuzen en snel weer naar binnen gerend.

We willen eind dit jaar verhuizen naar en huis met tuin. O+ ze vindt frisse lucht heerlijk en het zonnetje...
Kwak
  woensdag 16 juli 2014 @ 08:46:19 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142352385
Ik zou wachten met naar buiten laten gaan tot huis met tuin.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142369925
Zitten jullie katten ook liever binnen met dit weer? Onze kat zoekt duidelijk verkoeling op. Als ze buiten is ligt ze of op de grond onder de tuinstoel (schaduw) of ligt ze in de struiken (schaduw) maar ze gaat het liefst naar binnen.

Ze ligt nu op mijn bureau naar buiten te kijken. Doet ze altijd als temp gaat stijgen. Ze is duidelijk niet zo gek op de 'warmte'. Of ze last heeft durf/kan ik niet zeggen. Maar denk ik niet. Verder reageert ze normaal.
pi_142372304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:33 schreef Shokirbek85 het volgende:
Zitten jullie katten ook liever binnen met dit weer? Onze kat zoekt duidelijk verkoeling op. Als ze buiten is ligt ze of op de grond onder de tuinstoel (schaduw) of ligt ze in de struiken (schaduw) maar ze gaat het liefst naar binnen.

Ze ligt nu op mijn bureau naar buiten te kijken. Doet ze altijd als temp gaat stijgen. Ze is duidelijk niet zo gek op de 'warmte'. Of ze last heeft durf/kan ik niet zeggen. Maar denk ik niet. Verder reageert ze normaal.
Ze zoeken zelf wel de fijnste plekjes op, 1 ligt hier het liefste binnen (en dan vaak gewoon op het dekbed zoals altijd :P), de ander zoekt graag de verkoeling onder struiken enzo, daarbij kun je aan z'n vachtje ook goed voelen dat het daar een stuk koeler is! Je kunt ook buiten een teiltje water (of een speciaal katten speelgoed zwembadje :+) neerzetten, dat vinden ze hier vaak wel fijn om bij in de buurt te liggen.

Wil je wat extra doen, denk dat aan drinkbakjes of een drinkfonteintje op verschillende plekken, en ijsblokjes (en daarbij kun je ook van alles verzinnen wat je in kan vriezen voor d'r, niet alleen water!). Als je blokjes in water gooit, zorg dan wel dat ze daarnaast ook gewoon drinkwater heeft, niet alle katten vinden koud water fijn. En als je bang bent dat ze te weinig vocht binnen krijgt, dan kun je ook wat natvoer extra aanlengen met wat water.
En er zijn ook koelmatten voor dieren, al heb ik daar zelf geen ervaring mee, hier gaat het met de warmte altijd prima tot nu toe :)
pi_142372569
hier zijn ze overdag wel gewoon buiten. maar wel duidelijk minder actief.
ze liggen meestal in de schaduw, het liefst tussen de planten.
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:57:26 #13
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142378451
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:33 schreef Shokirbek85 het volgende:
Zitten jullie katten ook liever binnen met dit weer? Onze kat zoekt duidelijk verkoeling op. Als ze buiten is ligt ze of op de grond onder de tuinstoel (schaduw) of ligt ze in de struiken (schaduw) maar ze gaat het liefst naar binnen.

Ze ligt nu op mijn bureau naar buiten te kijken. Doet ze altijd als temp gaat stijgen. Ze is duidelijk niet zo gek op de 'warmte'. Of ze last heeft durf/kan ik niet zeggen. Maar denk ik niet. Verder reageert ze normaal.
De mijne is juist de hele dag al op pad, normaal slaapt ie overdag en gaat 's nachts pas de hort op maar als het lekker warm is dan is ie het liefst de hele dag buiten.
Heb 'm vanavond ook maar buiten eten gegeven, weet ik in elk geval dat ie gegeten heeft.
Vannacht zal ie vast wel weer eens naar binnenkomen voor een hapje en daarna weer de deur uit tot minstens 6 uur.
Hij is redelijk voorspelbaar :P

Karel is vroeger waarschijnlijk ook een boerderijkat geweest, hij is als zwerver bij m'n zus d'r nieuwe huis in Benschop (landelijk, veel boerderijen) komen aanlopen.
Bij het huis zitten ook 4 boerderijkatten, die horen echt bij het huis en krijgen voer van de kinderen van de vorige eigenaar, kunnen ook niet naar een asiel ofzo, dat zou zielig zijn.
En m'n zus had zelf ook al 4 katten.. 8 stuks nu dus. (plus 2 honden, eenden, kippen, schapen en een paard..)
karel kwam dus aanlopen maar kon het niet met de boerderijkatten vinden en ook niet met de katten die m'n zus al had en dus is ie naar Zeist verhuisd.
Buiten is ie echt het meest op z'n gemak.

Het grappige is dat iemand bij mij in de flat ook een rode kat uit Benschop heeft, die komt uit dezelfde omgeving waar m'n zus woont én heet ook Karel :D
Het zou nog best goed kunnen dat ze halfbroertjes zijn ook, lijken ook best op elkaar.
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:43:44 #14
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142380736
Ah.. daar is ie weer.. vanaf een uur of 13:00 buiten geweest tot nu toe, normaal gezien is ie rond deze tijd net weer wakker en gaat ie de deur uit voor z'n nachtelijke patrouille.
Ik zou eigenlijk eens een gps module om z'n nek moeten hangen om te zien welke route hij loopt.
pi_142391606
Sinds dinsdag heb ik 2 lieve kittens uit het asiel gehaald. Nu woon ik in een flat en zou ik ze op het balkon willen laten, maar hoe voorkomen jullie dat ze naar beneden springen/vallen?
Een looplijntje vind ik eigenlijk niks.
pi_142391818
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:12 schreef Vinniiee het volgende:
Sinds dinsdag heb ik 2 lieve kittens uit het asiel gehaald. Nu woon ik in een flat en zou ik ze op het balkon willen laten, maar hoe voorkomen jullie dat ze naar beneden springen/vallen?
Een looplijntje vind ik eigenlijk niks.
Misschien is dit een idee?
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik/kattennet

Veel plezier met de nieuwe kittens O+
"Life's a Bitch"
pi_142391862
makkelijkste is met een net of met gaas.
daar zijn al een paar hele mooie topic's over op fok.
pi_142391911
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:23 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Misschien is dit een idee?
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik/kattennet

Veel plezier met de nieuwe kittens O+
Zal straks eens kijken. Thanks O+
pi_142391930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:25 schreef loecje het volgende:
makkelijkste is met een net of met gaas.
daar zijn al een paar hele mooie topic's over op fok.
Kon het zo snel niet vinden, maar zal nog eens zoeken :9
pi_142392136
ik zit mobiel dus ik kan het zo snel ook niet vinden.

ik had het bijtvaste net wat Ebinas poste. een houten frame rondom het balkon en daarin de haken voor het net. in geval van nood(bijv. brand) is een net ook gemakkelijk weer te verwijderen.
bij gaas zou ik 1 paneel verwijderbaar houden of een draadtang ophangen.
pi_142393978
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:12 schreef Vinniiee het volgende:
Sinds dinsdag heb ik 2 lieve kittens uit het asiel gehaald. Nu woon ik in een flat en zou ik ze op het balkon willen laten, maar hoe voorkomen jullie dat ze naar beneden springen/vallen?
Een looplijntje vind ik eigenlijk niks.
Van zo'n berichtjes word ik nou blij, katten uit het asiel, en er meteen voor gaan zorgen dat ze veilig zijn O+ Gaas of kattennet inderdaad :Y
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:57:31 #22
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142404758
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:44 schreef Holyme het volgende:

[..]

Van zo'n berichtjes word ik nou blij, katten uit het asiel, en er meteen voor gaan zorgen dat ze veilig zijn O+ Gaas of kattennet inderdaad :Y
Kattennet inderdaad. Als Simba na acht weken naar buiten mag, laat ik hem eerst wennen op het balkon (met kattennet er voor). Ik zet dan een krabpaaltje buiten voor hem ook O+
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 17 juli 2014 @ 18:44:10 #23
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_142407014
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:12 schreef Vinniiee het volgende:
Sinds dinsdag heb ik 2 lieve kittens uit het asiel gehaald. Nu woon ik in een flat en zou ik ze op het balkon willen laten, maar hoe voorkomen jullie dat ze naar beneden springen/vallen?
Een looplijntje vind ik eigenlijk niks.
Hey Vin, wat mooie dat je er twee in huis hebt genomen :) . Ik zelf heb tot ongeveer een meter hoog kippen gaas (zo hoog is de railing op mijn balkon) en daarboven van dat kattennet wat iemand anders al plaatste van zooplus.

En geloof me, ze gaan gebruik maken van je balkon, die van mij vinden het heerlijk om buiten te zitten en mensen te kijken (net als het baasje) :P .

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:35 schreef loecje het volgende:
ik zit mobiel dus ik kan het zo snel ook niet vinden.

ik had het bijtvaste net wat Ebinas poste. een houten frame rondom het balkon en daarin de haken voor het net. in geval van nood(bijv. brand) is een net ook gemakkelijk weer te verwijderen.
bij gaas zou ik 1 paneel verwijderbaar houden of een draadtang ophangen.
Ik heb het net bij elk draadje aan de zijkanten en de boven en onderkant vastgeniet, nog makkelijker :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_142407287
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:44 schreef DaMook het volgende:

[..]

Hey Vin, wat mooie dat je er twee in huis hebt genomen :) . Ik zelf heb tot ongeveer een meter hoog kippen gaas (zo hoog is de railing op mijn balkon) en daarboven van dat kattennet wat iemand anders al plaatste van zooplus.

En geloof me, ze gaan gebruik maken van je balkon, die van mij vinden het heerlijk om buiten te zitten en mensen te kijken (net als het baasje) :P .

[..]

Ik heb het net bij elk draadje aan de zijkanten en de boven en onderkant vastgeniet, nog makkelijker :) .
Dan wordt het inderdaad kattennet :P Maar ik kan 'm niet vast nieten, want de muren zijn van beton :+ Dus ik moet nog ff kijken hoe ik dat ga doen.
  donderdag 17 juli 2014 @ 18:54:42 #25
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_142407489
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:50 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Dan wordt het inderdaad kattennet :P Maar ik kan 'm niet vast nieten, want de muren zijn van beton :+ Dus ik moet nog ff kijken hoe ik dat ga doen.
Huotenframe zoals loecje zei (heb ik ook) en hem daar aanvast maken. Je kunt ook (zoals eigenlijk bedoeld) een touw door de rand van het net reigen en die in haken vast zetten (touw en haken zitten bij het net). Ik was alleen bang dat ze er dan langs gefrommelt komen, maar dat zal wel meevallen omda dat de geadverteerde manier is.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_142415724
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:44 schreef DaMook het volgende:
[..]

Ik heb het net bij elk draadje aan de zijkanten en de boven en onderkant vastgeniet, nog makkelijker :) .
dat kan je ook weer verwijderen mocht dat nodig zijn?
bij een flat is een balkon een belangrijke vluchtweg. klinkt misschien wat overdreven maar na zelf een brandje mee te hebben gemaakt let ik daar toch extra op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 juli 2014 @ 21:50:39 #27
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_142416835
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 21:31 schreef loecje het volgende:

[..]

dat kan je ook weer verwijderen mocht dat nodig zijn?
bij een flat is een balkon een belangrijke vluchtweg. klinkt misschien wat overdreven maar na zelf een brandje mee te hebben gemaakt let ik daar toch extra op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een keer trekken en het is los, zo stevig is dat katten net nu ook weer niet ;) . Een kat krijgt het schijnbaar niet kapot, maar een mens in seconden ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_142417074
dat klinkt dan ook als een prima oplossing ^O^
pi_142432664
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2014 21:50 schreef DaMook het volgende:

[..]

Een keer trekken en het is los, zo stevig is dat katten net nu ook weer niet ;) . Een kat krijgt het schijnbaar niet kapot, maar een mens in seconden ;) .
Een kat krijgt dat niet kapot? Die van mij hangen en springen in het net, dus blij dat hij stevig vast zit, hier ook aan een houten frame.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:45:29 #30
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142445761
Misschien leuke tip!
Ik heb zo een roze Baldi-maus gekocht met Baldrian effect en catnip erin. Slaat in als een bom, hij wrijft zijn hele gezicht in die knuffel, lijkt wel of ie mega stoned is en rolt er nu al 20 min mee over de vloer :D
http://www.zooplus.de/sho(...)tzenspielzeug/180579
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142450380
Bobbie is buiten. Ik kan het niet aan ;(

Hij is wel al een paar keer teruggekomen, dus hij kan de weg wel terugvinden denk ik..
  vrijdag 18 juli 2014 @ 17:42:22 #32
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142450586
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:35 schreef PatriQue89 het volgende:
Bobbie is buiten. Ik kan het niet aan ;(

Hij is wel al een paar keer teruggekomen, dus hij kan de weg wel terugvinden denk ik..
is hij nu al naar buiten? :) Is wel vroeg of niet
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142451241
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:42 schreef Michielos het volgende:

[..]

is hij nu al naar buiten? :) Is wel vroeg of niet
Ja, we hebben 'm nu vier weken. Het was nog niet de bedoeling, maar hij was ontsnapt :') De achterdeur was open gewaaid, en toen is ie naar buiten gegaan. Maar hij komt aldoor terug, dus dat is wel een geruststelling.
pi_142451298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:45 schreef Michielos het volgende:
Misschien leuke tip!
Ik heb zo een roze Baldi-maus gekocht met Baldrian effect en catnip erin. Slaat in als een bom, hij wrijft zijn hele gezicht in die knuffel, lijkt wel of ie mega stoned is en rolt er nu al 20 min mee over de vloer :D
http://www.zooplus.de/sho(...)tzenspielzeug/180579
Da's valeriaan, werkt hier ook veel beter dan catnip :Y
pi_142452127
ik ben nu bezig met het drogen van kattenkruid. de plant in de tuin doen ze niet veel mee, maar het gedroogde spul, ze worden gek.

valeriaan is ook leuk spul. mn vriend kan er alleen niet goed tegen dus de valeriaanspeeltjes liggen te wachten tot de vakantie. dan zijn wij het huis uit en zit de oppas met de zweetsokkenlucht :P
pi_142453063
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:33 schreef loecje het volgende:
ik ben nu bezig met het drogen van kattenkruid. de plant in de tuin doen ze niet veel mee, maar het gedroogde spul, ze worden gek.

valeriaan is ook leuk spul. mn vriend kan er alleen niet goed tegen dus de valeriaanspeeltjes liggen te wachten tot de vakantie. dan zijn wij het huis uit en zit de oppas met de zweetsokkenlucht :P
Oeh! Vraagje dan, mijn catnip liefhebbertje is overleden, en daardoor konden die planten dit keer ook groeien. Ze zijn enorm en de katten kijken er niet naar om :') Wat droog je dan, die paarse bloempjes neem ik aan? Misschien dat ze dat dan ook leuker vinden :)
pi_142453288
de bladeren en de uitgebloeide bloemen. gewoon kort snoeien, de plant loopt wel weer uit.

echt kattenkruid(Nepeta cataria) heeft trouwens witte bloemen.
de paarse(Nepeta faassenii) is de siervariant. deze schijnt minder sterk te zijn vandaar dat ik de echte heb neergezet. de paarse wil ik nog wel eens proberen om te vergelijken.
pi_142453383
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:11 schreef loecje het volgende:
de bladeren en de uitgebloeide bloemen. gewoon kort snoeien, de plant loopt wel weer uit.

echt kattenkruid(Nepeta cataria) heeft trouwens witte bloemen.
de paarse(Nepeta faassenii) is de siervariant. deze schijnt minder sterk te zijn vandaar dat ik de echte heb neergezet. de paarse wil ik nog wel eens proberen om te vergelijken.
Ja ze hadden hier alleen paarse, heb wel 2 verschillende soorten. Werkte prima voor de oudste (die rolde die planten gewoon omver :P) maar nu worden ze wel echt een beetje te groot. Ga ik ze ook zo drogen, dankje!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 20:15:40 #39
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_142455453
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 10:04 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Een kat krijgt dat niet kapot? Die van mij hangen en springen in het net, dus blij dat hij stevig vast zit, hier ook aan een houten frame.
Onderste stuk heb ik kippengaas en daar staan ze niet eens tegenaan, denk zelfs dat het net niet nodig is, maar is maar voor de zekerheid.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:33:44 #40
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142458404
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:35 schreef PatriQue89 het volgende:
Bobbie is buiten. Ik kan het niet aan ;(

Hij is wel al een paar keer teruggekomen, dus hij kan de weg wel terugvinden denk ik..
Als je het niet aankan gewoon zelf even naar buiten gaan om te kijken waar ie is.
Hoe lang hebje 'mt?
Karel was ook al na 3 weken geheel zelfstandig buiten maar die was ook al +/-4 jaar toen ie hier kwam en is buiten ook gewend.. buiten is ie echt een schat!
pi_142459266
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:33 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als je het niet aankan gewoon zelf even naar buiten gaan om te kijken waar ie is.
Hoe lang hebje 'mt?
Karel was ook al na 3 weken geheel zelfstandig buiten maar die was ook al +/-4 jaar toen ie hier kwam en is buiten ook gewend.. buiten is ie echt een schat!
Nahh.. kan het wel aan hooor :P Maar vond 't wel even spannend. Bobbie is ongeveer 7 dachten ze in t asiel en is ook buiten gewend.

Alleen toen ie de buurkat zag ging ie heel hard en vals miauwen en blazen, terwijl het juist een kat was volgens het asiel die samen kon met andere katten en een bemiddelaar is..
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:00:07 #42
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142459640
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:50 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Nahh.. kan het wel aan hooor :P Maar vond 't wel even spannend. Bobbie is ongeveer 7 dachten ze in t asiel en is ook buiten gewend.

Alleen toen ie de buurkat zag ging ie heel hard en vals miauwen en blazen, terwijl het juist een kat was volgens het asiel die samen kon met andere katten en een bemiddelaar is..
owww... met oudere katten komt het meestal wat sneller goed, hoeven "buiten" nog niet te ontdekken, alleen de route naar de deur :)

En qua blazen en mauwen, da's territorium gedrag.. alles dat buiten is is van hem in zijn ogen (in de ogen van Karel werkt dat wel zo).
Sommige katten kan ie het inmiddels goed mee vinden, was in het begin ook een beetje een probleem maar de hiërarchie is inmiddels bepaald dus dat gaat goed.
Er is 1 kat die zich niks van hiërarchie aantrekt, die valt alle katten aan, ook als die sterker zijn (zoals Karel) en er is 1 kat zo'n beetje even sterk als Karel.
Als Karel die laatste ziet gaat ie ook grommen.
pi_142480813
Bobbie is heel erg aan het hijgen... is dat normaal voor een kat?
pi_142480875
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:02 schreef PatriQue89 het volgende:
Bobbie is heel erg aan het hijgen... is dat normaal voor een kat?
hij zal het wel warm hebben. Heb je een koel plekje voor hem?
pi_142480930
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:04 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

hij zal het wel warm hebben. Heb je een koel plekje voor hem?
Jawel, maar dat gekke beest wil graag naar buiten nu :') Heb hem net al vlees gegeven en daar water bijgedaan. Ik hou het even goed in de gaten :)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:09:55 #46
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142481055
die van mij zit nu in zijn ritseltunnel te chillen en heb ventilatoren heel soft aan staan (niet te hard i.v.m. tocht). Zorg dat het water gevuld is en dan zal het wel goedkomen :D

btw, ik weet niet of een kat dat bewust doet, maar als ik met hem speel (bijvoorbeeld hengeltje) en hij grijpt mis, dan gaat ie vet droog zichzelf likken of krabben onder het mom van "ok, ok dat was een fail, niemand heeft het gezien toch, ik bedoelde eigenlijk dat ik mezelf wilde likken, niet die muis wilde vangen" :D

ik moet dan altijd lachen, weet niet of hij het zo bedoeld of dat ie gewoon geen zin had om de muis te vangen ofzo :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142481373
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:02 schreef PatriQue89 het volgende:
Bobbie is heel erg aan het hijgen... is dat normaal voor een kat?
Nee, heb het zelf alleen gezien bij katten die het veel te warm hadden. Toen mijn kater nog een kitten was, was het op een dag ook zo warm maar hij moest en zou een vlieg vangen :') Het gehijg zag er grappig uit, maar 't arme ding was gewoon oververhit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:09 schreef Michielos het volgende:
die van mij zit nu in zijn ritseltunnel te chillen en heb ventilatoren heel soft aan staan (niet te hard i.v.m. tocht). Zorg dat het water gevuld is en dan zal het wel goedkomen :D

btw, ik weet niet of een kat dat bewust doet, maar als ik met hem speel (bijvoorbeeld hengeltje) en hij grijpt mis, dan gaat ie vet droog zichzelf likken of krabben onder het mom van "ok, ok dat was een fail, niemand heeft het gezien toch, ik bedoelde eigenlijk dat ik mezelf wilde likken, niet die muis wilde vangen" :D

ik moet dan altijd lachen, weet niet of hij het zo bedoeld of dat ie gewoon geen zin had om de muis te vangen ofzo :D
"Wat bedoel je met dat ik gevallen ben? Welnee, dat was zo gepland om me hier in een rare houding even te kunnen wassen, echt waar! :Y" Typisch kat om hun foutjes meteen te verbloemen :D
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:23:14 #48
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142481467
Onze kat kwam toen ze jonger was altijd met een noodvaart door het kattenluik, kon dan niet meer remmen en raakte met een harde plof het dressoir aan de andere kant vd kamer. Een seconde of tien later verscheen ze vanachter de bank vandaan en liep met een flair van: was helemaal de bedoeling! Katten en hun trots..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:24:28 #49
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142481505
hahahahahahaa heerlijk :D :D :D
katten hebben dus gewoon humor eigenlijk :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142482419
Wij hadden in ons vorige huis de toiletdeur onderaan de trap.. dan zaten ze elkaar wel eens achterna en knalden ze net zn allen achter elkaar tegen die deur aan omdat ze niet meer konden remmen en daar lagen ze dan opgestapeld!
...vervolgens kwamen ze dan doodserieus de woonkamer in en gingen ze ieder hun kant op zo van... "ga jij links dan ga ik rechts dan lijkt er niks aan de hand" :P
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:04:27 #51
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142483034
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:49 schreef deadly_kiss het volgende:
Wij hadden in ons vorige huis de toiletdeur onderaan de trap.. dan zaten ze elkaar wel eens achterna en knalden ze net zn allen achter elkaar tegen die deur aan omdat ze niet meer konden remmen en daar lagen ze dan opgestapeld!
...vervolgens kwamen ze dan doodserieus de woonkamer in en gingen ze ieder hun kant op zo van... "ga jij links dan ga ik rechts dan lijkt er niks aan de hand" :P
hahahahahahahaha :D :D :D misschien moeten we een apart topic aanmaken genaamd : Kattenhumor #1 ofzo :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 19 juli 2014 @ 19:58:40 #52
269689 crew  Viv
pi_142489138
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:09 schreef Michielos het volgende:
btw, ik weet niet of een kat dat bewust doet, maar als ik met hem speel (bijvoorbeeld hengeltje) en hij grijpt mis, dan gaat ie vet droog zichzelf likken of krabben onder het mom van "ok, ok dat was een fail, niemand heeft het gezien toch, ik bedoelde eigenlijk dat ik mezelf wilde likken, niet die muis wilde vangen" :D
Dit kattengedrag heeft een speciale naam, het is door een Nederlandse bioloog beschreven. Kan er alleen even niet opkomen. :')
  zaterdag 19 juli 2014 @ 20:27:51 #53
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142490157
Die maffe van mij is tegen me aan gekropen en ligt nu te maffen. Lekker warm, het is dertig graden binnen.

Die van ons hijgt en zit met haar bekje open als ze in de auto moet in t mandje.ze gaat vaak ook scheef of op de kop liggen. Heb t idee dat ze dan ook wat wagenziek is, is daar iets voor/tegen?
Kwak
pi_142547661
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:04 schreef Michielos het volgende:

[..]

hahahahahahahaha :D :D :D misschien moeten we een apart topic aanmaken genaamd : Kattenhumor #1 ofzo :D
Ja, kattenblunders! :D En: "katten onflatteus op de foto".. Daar heb ik er ook wel wat van :P
pi_142548197
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:41 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Ja, kattenblunders! :D En: "katten onflatteus op de foto".. Daar heb ik er ook wel wat van :P
Zoiets bedoel je? :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142548641
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:00 schreef Holyme het volgende:

[..]

Zoiets bedoel je? :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja! :D

Of:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed :P
pi_142550439
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:15 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Ja! :D

Of:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed :P
Die zijn ook leuk :D O+ Ik zou zeggen, maak dat topic! Ik denk dat er zat oncharmante dierenfoto's van Fok!kers zijn :)
pi_142551962
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 20:27 schreef kwakz0r het volgende:

Die van ons hijgt en zit met haar bekje open als ze in de auto moet in t mandje.ze gaat vaak ook scheef of op de kop liggen. Heb t idee dat ze dan ook wat wagenziek is, is daar iets voor/tegen?
Ik denk eerder dat het stress is. Katten hijgen en kwijlen dan vaak.
Je kunt er pilletjes voor krijgen, maar dan moet je kijken of het middel niet opweegt tegen de kwaal. Een kat medicijnen geven voor een rit van tien minuten is wellicht wat overdreven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 21 juli 2014 @ 15:14:17 #59
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_142554905
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:09 schreef Michielos het volgende:
btw, ik weet niet of een kat dat bewust doet, maar als ik met hem speel (bijvoorbeeld hengeltje) en hij grijpt mis, dan gaat ie vet droog zichzelf likken of krabben onder het mom van "ok, ok dat was een fail, niemand heeft het gezien toch, ik bedoelde eigenlijk dat ik mezelf wilde likken, niet die muis wilde vangen" :D

ik moet dan altijd lachen, weet niet of hij het zo bedoeld of dat ie gewoon geen zin had om de muis te vangen ofzo :D
Als een kat zich schaamt gaat-ie altijd zijn poot likken, zo grappig is dat! Die van ons doen dat ook :D

Van 't weekend heb ik ze steeds geaaid met een natte washand, eerst vonden ze 't maar niks en likten ze het meteen weer droog maar na verloop van tijd kwamen ze steeds naar me toe voor een nieuwe portie natte aai O+
Ooit al eens opgevallen hoe ontzettend lang een kat is als-ie het warm heeft :P
pi_142555189
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:14 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ooit al eens opgevallen hoe ontzettend lang een kat is als-ie het warm heeft :P
Haha ja dat viel mij gisteren ook op. :D
  maandag 21 juli 2014 @ 15:22:16 #61
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142555244
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:20 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Haha ja dat viel mij gisteren ook op. :D
ja, die van mij is al huge , maar nu is ie een halve tijger haha
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 21 juli 2014 @ 18:21:10 #62
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142563331
Hoi :W

Voor ik een apart topic ga openen :P Zijn hier ook mensen die een hor voor hun ramen hebben en zo ja, hoe bevalt dat? Ik ga volgende week verhuizen naar 6 hoog en het zou natuurlijk wel fijn zijn om de ramen open te kunnen zetten. Ik ben alleen bang dat mijn katten door het gaas heen kunnen vallen. Ze zijn niet wild en ik vermoed dat ze er ook niet in zullen klimmen, maar ze zullen maar eens enthousiast achter een vliegje aan willen... Ik heb wel gelezen over extra sterk huisdierengaas (petscreen gaas), maar is dat ook echt veel beter dan standaardgaas? Ben benieuwd naar jullie opinie! :) Het gaat om twee ramen van ongeveer 1 bij 0,5 meter.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Dido_ op 21-07-2014 18:35:21 ]
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  maandag 21 juli 2014 @ 18:28:48 #63
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142563631
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:21 schreef _Dido_ het volgende:
Hoi :W

Voor ik een apart topic ga openen :P Zijn hier ook mensen die een hor voor hun ramen hebben en zo ja, hoe bevalt dat? Ik ga volgende week verhuizen naar 6 hoog en het zou natuurlijk wel fijn zijn om de ramen open te kunnen zetten. Ik ben alleen bang dat mijn katten door het gaas heen kunnen vallen. Ze zijn niet wild en ik vermoed dat ze er ook niet in zullen klimmen, maar ze zullen maar eens enthousiast achter een vliegje aan willen... Ik heb wel gelezen over extra sterk huisdierengaas, maar is dat ook echt veel beter dan standaardgaas? Ben benieuwd naar jullie opinie! :)
Oh ik dacht voor muggen, maar t gaat natuurlijk om de poezen. Sorry. Voor muggen is het op zes hoog namelijk niet zo nodig. Op ter hoog hebben we die ook al niet meer O+
Kwak
  maandag 21 juli 2014 @ 18:36:11 #64
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142563900
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh ik dacht voor muggen, maar t gaat natuurlijk om de poezen. Sorry. Voor muggen is het op zes hoog namelijk niet zo nodig. Op ter hoog hebben we die ook al niet meer O+
Precies, ik wil niet dat mijn schatjes naar buiten tuimelen ;) In m'n huidige huis moet ik alles steeds potdicht hebben en dat is niet fijn...
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_142570571
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:21 schreef _Dido_ het volgende:
Hoi :W

Voor ik een apart topic ga openen :P Zijn hier ook mensen die een hor voor hun ramen hebben en zo ja, hoe bevalt dat? Ik ga volgende week verhuizen naar 6 hoog en het zou natuurlijk wel fijn zijn om de ramen open te kunnen zetten. Ik ben alleen bang dat mijn katten door het gaas heen kunnen vallen. Ze zijn niet wild en ik vermoed dat ze er ook niet in zullen klimmen, maar ze zullen maar eens enthousiast achter een vliegje aan willen... Ik heb wel gelezen over extra sterk huisdierengaas (petscreen gaas), maar is dat ook echt veel beter dan standaardgaas? Ben benieuwd naar jullie opinie! :) Het gaat om twee ramen van ongeveer 1 bij 0,5 meter.
Wij hebben gewone horren en dat gaat goed, denk dat het per kat verschilt, onze kat weet niet anders en gaat ook niet achter het vliegje aan als er glas tussen zit
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 21 juli 2014 @ 21:22:59 #66
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142572400
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:06 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Jawel, maar dat gekke beest wil graag naar buiten nu :') Heb hem net al vlees gegeven en daar water bijgedaan. Ik hou het even goed in de gaten :)
Verstandig, natvoer geven en er wat water bij doen ^O^
Karel is niet zo'n drinker, water moet ie niet, ik geef 'm kattenmelk van de Jumbo (<0,4% lactose), liever zou ik die van de C1000 of AH geven (<0,2% lactose) maar die moet ie ook niet.
En ook melk drinkt ie niet dagelijks.

Met die warme temperaturen geef ik 'm dus wat water bij z'n natvoer (ook dat geef ik dan liefst met saus en niet met gelei)
Moet ik ook weer niet teveel water bij doen want dan lust ie het niet meer en gaat ie over op de brokjes die er 24/7 staan :')

Wat dat betreft zou ik het wel fijn vinden als ik een manier zou vinden om Karel wat meer te laten drinken.
Fontein heb ik maar daar kijkt ie niet naar om, waterbakje ook niet.. melk drinkt ie soms wel, soms niet maar ik weet niet waarom ie het soms niet drinkt.

Ik hoop dat ie buiten nog wat uit bakjes en vijvertjes drinkt, m'n vorige kat vond regenwater ook het lekkerst.
pi_142572692
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Krijgt Karel niet stiekem aardig wat vocht binnen van prooien? Of is 't niet zo'n jager :)
  maandag 21 juli 2014 @ 21:33:53 #68
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142572996
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:28 schreef Holyme het volgende:

[..]

Krijgt Karel niet stiekem aardig wat vocht binnen van prooien? Of is 't niet zo'n jager :)
Hij heeft pas 2 keer een prooi meegenomen, 1 muis en 1 jonge mees, beiden levend...
Hij is als ex-zwerver en mogelijk ex-boerderijkat hier gekomen dus ik denk dat ie ook best wel zal jagen en de prooi dan niet mee terugneemt.

Valt me wel op dat de prooien hier altijd levend worden binnengebracht.., alsof de kat vraagt of ik even wil helpen met doodmaken, mij de coupe de grace wil leren of omdat ze vinden dat ik meer moet eten.. ;)
pi_142573350
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:33 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Hij heeft pas 2 keer een prooi meegenomen, 1 muis en 1 jonge mees, beiden levend...
Hij is als ex-zwerver en mogelijk ex-boerderijkat hier gekomen dus ik denk dat ie ook best wel zal jagen en de prooi dan niet mee terugneemt.

Valt me wel op dat de prooien hier altijd levend worden binnengebracht.., alsof de kat vraagt of ik even wil helpen met doodmaken, mij de coupe de grace wil leren of omdat ze vinden dat ik meer moet eten.. ;)
Nou fijn is dat he :') Maar ik dacht idd met zijn geschiedenis aan hapjes drinken, zolang ie niet uitdroogt zal 't zoiets wel zijn, of heeft ie ergens een favo ranzig plasje als drinkbak :P Ook al dringt ie bij jou niet veel, volgens mij komt ie echt niks te kort bij je, die heeft 't goed getroffen denk ik :Y
  maandag 21 juli 2014 @ 21:42:37 #70
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142573464
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:40 schreef Holyme het volgende:

[..]

Nou fijn is dat he :') Maar ik dacht idd met zijn geschiedenis aan hapjes drinken, zolang ie niet uitdroogt zal 't zoiets wel zijn, of heeft ie ergens een favo ranzig plasje als drinkbak :P Ook al dringt ie bij jou niet veel, volgens mij komt ie echt niks te kort bij je, die heeft 't goed getroffen denk ik :Y
3 maal daags krijgt ie ook natvoer dus daar krijgt ie ook wel vocht mee naar binnen maar als ie daarnaast nog wat extra zou drinken zou fijn zijn, ook goed tegen blaasgruis en nierproblemen.
pi_142586311
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]

3 maal daags krijgt ie ook natvoer dus daar krijgt ie ook wel vocht mee naar binnen maar als ie daarnaast nog wat extra zou drinken zou fijn zijn, ook goed tegen blaasgruis en nierproblemen.
Liquid snacks een optie voor je? Kun je misschien ook nog een beetje aanlengen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:11:59 #72
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142594985
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:09 schreef Holyme het volgende:

[..]

Liquid snacks een optie voor je? Kun je misschien ook nog een beetje aanlengen.
Die geef ik soms ook wel, zitten alleen wel weer suikers in (waarom ze altijd weer suikers in dierenvoer doen is me een raadsel).
En als ik die te vaak geef dan moet ie het ook niet meer :')

Voor een ex-zwerver heeft ie wel een enorm kieskeurige smaak..
pi_142607502
Onze poes is nu bijna 18 jaar. En sinds een jaar doet ze steeds vaker haar behoefte binnen. Vooral in de winter gebeurde dit een aantal x per maand. In de lente/zomer ging het tot nu toe wel goed (omdat ze de hele dag in de tuin ligt, mooiweerpoes), maar deze week gebeurde het 2x.

Sinds de winter doen we haar elke avond in de bijkeuken en hebben we er een kattenbak neergezet. Maar het enige wat ze er in doet is slapen :D

Nu is de vraag: hoe krijg je een oude (koppige) poes op de kattenbak?
pi_142607635
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]

3 maal daags krijgt ie ook natvoer dus daar krijgt ie ook wel vocht mee naar binnen maar als ie daarnaast nog wat extra zou drinken zou fijn zijn, ook goed tegen blaasgruis en nierproblemen.
Nu het zo warm is krijgen de katten een flink plens water bij hun vers voer. Ze pissen bijna een gat in de kattenbak. _O- Wel goed voor de niertjes dus ik ga het aanhouden voor de rest van het jaar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_142608732
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:38 schreef Vijf_voor het volgende:
Onze poes is nu bijna 18 jaar. En sinds een jaar doet ze steeds vaker haar behoefte binnen. Vooral in de winter gebeurde dit een aantal x per maand. In de lente/zomer ging het tot nu toe wel goed (omdat ze de hele dag in de tuin ligt, mooiweerpoes), maar deze week gebeurde het 2x.

Sinds de winter doen we haar elke avond in de bijkeuken en hebben we er een kattenbak neergezet. Maar het enige wat ze er in doet is slapen :D

Nu is de vraag: hoe krijg je een oude (koppige) poes op de kattenbak?
Ze heeft 't heel d'r leven buiten gedaan begrijp ik? Ik zou zeggen, probeer verschillende soorten grit en wel/geen kap op de bak, maar in het geval dat ze al zo lang buiten d'r behoefte heeft gedaan, misschien wat zand of aarde op het grit strooien om d'r dat eerste zetje te geven (hopelijk)?
pi_142608926
Alleen de eerste 2 jaar heeft ze een kattenbak gehad. Misschien wel slim om wat grond in de bak te doen. Dat zal ik eens proberen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:19:02 #77
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142609308
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nu het zo warm is krijgen de katten een flink plens water bij hun vers voer. Ze pissen bijna een gat in de kattenbak. _O- Wel goed voor de niertjes dus ik ga het aanhouden voor de rest van het jaar.
Liever teveel plassen dan te weinig..
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:45:11 #78
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_142616940
Sommige van mijn kittens willen op dezelfde plek als ik naar de wc :')

Ze plassen dus op de grond van mijn toilet. Best begrijpelijk aangezien ze mij daar ook horen plassen en ik ben natuurlijk een van hun :')....

Ik probeer ze nu als ik ze snap al plassemde naar de kattenbak te tillen maar ik ben niet altijd aanwezig om ze te snappen.

Iemand nog tips?
pi_142618467
Kattenbak in de wc zetten en steeds iets ervan af plaatsen?
pi_142656227
Kat heeft de laatste tijd een aantal keer gekotst, minder eetlust ook.. Waar kan dit aan liggen?
pi_142656507
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:30 schreef Sjappel het volgende:
Kat heeft de laatste tijd een aantal keer gekotst, minder eetlust ook.. Waar kan dit aan liggen?
Haarbal.
Gok ik.
  woensdag 23 juli 2014 @ 22:15:28 #82
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142658358
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:30 schreef Sjappel het volgende:
Kat heeft de laatste tijd een aantal keer gekotst, minder eetlust ook.. Waar kan dit aan liggen?
Zit er haar bij de kots?
Of gras?

Minder eetlust kan ook aan het weer liggen, dan hebben katten ook minder energie nodig om hun lichaam op temperatuur te houden (38 graden)
Meeste mensen eten op warme dagen ook minder.
  woensdag 23 juli 2014 @ 22:20:29 #83
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_142658613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:30 schreef Sjappel het volgende:
Kat heeft de laatste tijd een aantal keer gekotst, minder eetlust ook.. Waar kan dit aan liggen?
Hier eentje ook, een paar dagen, soms een keer, soms 2x. Denk ook dat het door de temperatuur komt. Ze is ook iets slanker geworden. Maar ze zijn beide ook een stuk luier.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_142659307
Het was mosterd achtig, maar zolang ze gezond is maak ik mij nog geen zorgen..
  zaterdag 26 juli 2014 @ 16:48:44 #85
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142752579
Hi vraagje, ik was vandaag in de Jumper en liep tegen de peeweebak inclusief korrels aan. Zijn hier mensen die zo'n bak hebben en wat zijn jullie ervaringen? :) Ik heb twee katten die dezelfde bak gebruiken, neem aan dat ik dan 2 ipv 4 maanden met zo'n zak van 14 liter doe?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_142754110
bevalt uitstekend!
geen enkele uitloop meer, geen gestuif en de katten ruiken weer gewoon kat

geen idee eigenlijk hoelang ik met een zak doe.
ik heb 2 bakken staan met 2 katten. de bakken worden dagelijks geschept, regelmatig een handje houtkorels aanvullen en 1x per week de onderbakken leeg + soppen.

ik gebruik plospan houtkorrels ipv de echte. de echte zijn nog net iets fijner in gebruik maar hier wat lastiger verkrijgbaar (en een stuk duurder)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:31:29 #87
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142755527
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 17:36 schreef loecje het volgende:
bevalt uitstekend!
geen enkele uitloop meer, geen gestuif en de katten ruiken weer gewoon kat

geen idee eigenlijk hoelang ik met een zak doe.
ik heb 2 bakken staan met 2 katten. de bakken worden dagelijks geschept, regelmatig een handje houtkorels aanvullen en 1x per week de onderbakken leeg + soppen.

ik gebruik plospan houtkorrels ipv de echte. de echte zijn nog net iets fijner in gebruik maar hier wat lastiger verkrijgbaar (en een stuk duurder)
las idd dat de echte best wel duur zijn. Wat betaal jij voor je houtkorrels? Ik betaal nu 7,75 voor een zak waar ik een maand mee doe, dat kan niet goedkoper, denk ik, maar wil best wat meer neerleggen als het milieuvriendelijker is en beter voor mens en dier.

Moesten ze ook wennen?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Moderator zaterdag 26 juli 2014 @ 18:35:02 #88
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142755610
Ik overweeg al een poos een peewee bak maar ik las verhalen dat de bakken niet zo stevig zijn en snel kapot? En ik denk dat ze te klein zijn voor mijn Maine Coons?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 26 juli 2014 @ 18:51:19 #89
269689 crew  Viv
pi_142755965
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:35 schreef senesta het volgende:
Ik overweeg al een poos een peewee bak maar ik las verhalen dat de bakken niet zo stevig zijn en snel kapot? En ik denk dat ze te klein zijn voor mijn Maine Coons?
Op de peewee-site staat bij iedere bak dat ze niet geschikt zijn voor grote rassen, en dat deze wens is doorgegeven aan de fabriek. Mij lijkt het ook wel wat!
pi_142757263
het ligt misschien ook aan de houding van de kat of de bak groot genoeg is? op de maine coon fora zitten ook mensen met peewee bakken.

hier staat in de schuur de EcoClassic, die is super stevig. vandaar ook dat die bak in de schuur staat. de bak heeft een hoge rand en iets groter dan een standaard kattenbak.
binnen staat de EcoBasic. die heb ik 2e hands gekocht en daarbij zit de bovenste rand los. dat doet verder niets af aan de stevigheid.
van de bak met kap (EcoTop) heb ik wel eens gelezen dat de kap en bevestiging wat gammel is maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:31 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

las idd dat de echte best wel duur zijn. Wat betaal jij voor je houtkorrels? Ik betaal nu 7,75 voor een zak waar ik een maand mee doe, dat kan niet goedkoper, denk ik, maar wil best wat meer neerleggen als het milieuvriendelijker is en beter voor mens en dier.

Moesten ze ook wennen?
ik betaal voor plospan iets van 6euro voor 25liter(hornbach). daarmee ben ik goedkoper uit dan het grit wat ik eerder gebruikte. alleen de bakken zijn wat duurder in aanschaf dan een standaard kattenbak. als je geluk hebt staat er een op marktplaats.

ik heb de eerste keer een laag grit over de houtkorrels gestrooid. door het graven zakt dat grit naar de onderbak.
poes is er later bij gekomen en in 1x overgezet naar houtkorrels. dat gaf geen enkel probleem maarja, elke kat is anders.
  donderdag 31 juli 2014 @ 22:11:37 #91
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142936752
Gisternacht was ik aan het slapen, opeens sprong de kat met nagels en al op mijn gezicht. Schrok me dood met als gevolg een kapot gezicht van kin naar slaap. Moet morgen ook nog eens werken in sector waarin voorkomen belangrijk Is, zucht :D . Iemand een idee waarom katten dit doen? Hij histe niet ofzo, hij was dus niet kwaad :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142937368
die ene van mij maakt me altijd zo lief wakker, komt ie op m'n borst zitten
en dan zachtjes met ingetrokken nageltjes op m'n kin tikken :D

die andere, heb ik ook eens zoiets gehad, ik lag ermee te kroelen..zeg maar..liggend op de bank
en ineens..gromt/hist ie wat en zet z'n nagels in m'n wang, toen schrok ik ook ff, hij schrok er ook van, dat was gewoon m'n eigen fout, kan niet precies uitleggen waarom hij het deedt, maar snap het wel, iets van ik ben de alpha..maar dat ben ik natuurlijk :7

het zal wel spelen geweest zijn en sprong op je bed, alleen had ie je gezicht te pakken, terwijl je schrok :+
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:42:15 #93
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142940597
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:26 schreef killerkip69 het volgende:
die ene van mij maakt me altijd zo lief wakker, komt ie op m'n borst zitten
en dan zachtjes met ingetrokken nageltjes op m'n kin tikken :D

die andere, heb ik ook eens zoiets gehad, ik lag ermee te kroelen..zeg maar..liggend op de bank
en ineens..gromt/hist ie wat en zet z'n nagels in m'n wang, toen schrok ik ook ff, hij schrok er ook van, dat was gewoon m'n eigen fout, kan niet precies uitleggen waarom hij het deedt, maar snap het wel, iets van ik ben de alpha..maar dat ben ik natuurlijk :7

het zal wel spelen geweest zijn en sprong op je bed, alleen had ie je gezicht te pakken, terwijl je schrok :+
ja, ik bewoog natuurlijk van de schrik ook mijn gezicht van hop naar her. Daarna sprong ie van bed af en heb ik hem 15 minuten niet meer gezien. Daarna kwam ie weer poeslief op bed liggen om samen te slapen :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 23:48:14 #94
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142940818
Dodge bijt altijd in mijn neus of kin als hij het tijd vind om wakker te worden, heel zachtjes dat wel :P
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:49:22 #95
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142940855
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:11 schreef Michielos het volgende:
Gisternacht was ik aan het slapen, opeens sprong de kat met nagels en al op mijn gezicht. Schrok me dood met als gevolg een kapot gezicht van kin naar slaap. Moet morgen ook nog eens werken in sector waarin voorkomen belangrijk Is, zucht :D . Iemand een idee waarom katten dit doen? Hij histe niet ofzo, hij was dus niet kwaad :)
Jachtmodus aan / gekke 5 minuten.

Wellicht dat je met je lip trilde en dat die kat dacht van: oeh prooi BANZAIII
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:49:50 #96
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142940877
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:48 schreef senesta het volgende:
Dodge bijt altijd in mijn neus of kin als hij het tijd vind om wakker te worden, heel zachtjes dat wel :P
denk niet dat je een schram van kin naar je slaap hebt en om half 5 s ochtends bloed kon spoelen op de badkamer dan nee :P
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 23:50:05 #97
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142940889
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:49 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Jachtmodus aan / gekke 5 minuten.

Wellicht dat je met je lip trilde en dat die kat dacht van: oeh prooi BANZAIII
:D Het klinkt wel als spelen inderdaad, heb je een snor michielos? :P
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:50:27 #98
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142940899
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:49 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Jachtmodus aan / gekke 5 minuten.

Wellicht dat je met je lip trilde en dat die kat dacht van: oeh prooi BANZAIII
ja, maar goed, hoe kan ik me daar tegen wapenen :) Ik wil natuurlijk wel gewoon kunnen slapen haha IK vind een schram niet erg, maar niet als ik slaap, dat voelt vrij eeh.. "onveilig" :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:50:43 #99
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142940910
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef senesta het volgende:

[..]

:D Het klinkt wel als spelen inderdaad, heb je een snor michielos? :P
nee :P
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef senesta het volgende:

[..]

:D Het klinkt wel als spelen inderdaad, heb je een snor michielos? :P
nee :P
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 23:50:48 #100
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142940912
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:49 schreef Michielos het volgende:

[..]

denk niet dat je een schram van kin naar je slaap hebt en om half 5 s ochtends bloed kon spoelen op de badkamer dan nee :P
Dat is wel pittig dan :o Toch maar van de slaapkamer houden als dat vaker gaat gebeuren :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:52:19 #101
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142940995
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat is wel pittig dan :o Toch maar van de slaapkamer houden als dat vaker gaat gebeuren :Y
Was natuurlijk ook omdat ik schrok en mijn hoofd wegtrok. Als ik hem weg hou, doe ik echter geen oog dicht omdat ie dan tegen de deur krabt :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 23:52:27 #102
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142941000
Mijn katten mogen niet in de slaapkamer eigenlijk, maar Dodge glipt nog wel eens naar binnen als manlief er uit gaat (En ik vermoed dat Dodge een kansje krijgt als manlief ook eigenlijk denkt dat het een mooie tijd is om eruit te komen :') )
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 23:53:26 #103
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142941040
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:52 schreef Michielos het volgende:

[..]

Was natuurlijk ook omdat ik schrok en mijn hoofd wegtrok. Als ik hem weg hou, doe ik echter geen oog dicht omdat ie dan tegen de deur krabt :D
Dat hebben ze hier ook een periode gedaan en zielig miauwen en zo :') ;( Maar ik was sterk en nu doen ze dat niet meer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_142941077
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:42 schreef Michielos het volgende:

[..]

ja, ik bewoog natuurlijk van de schrik ook mijn gezicht van hop naar her. Daarna sprong ie van bed af en heb ik hem 15 minuten niet meer gezien. Daarna kwam ie weer poeslief op bed liggen om samen te slapen :D
haha, herkenbaar _O-
de bandiet...en dan weer vriendjes ^O^
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:54:16 #105
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142941078
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat hebben ze hier ook een periode gedaan en zielig miauwen en zo :') ;( Maar ik was sterk en nu doen ze dat niet meer.
Als het nog een keer voorkomt, moet ik dat inderdaad doen ben ik bang :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 23:54:29 #106
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142941087
Of een katje erbij waar wat ruiger mee gespeeld kan worden?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:55:09 #107
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142941111
quote:
7s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:54 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

haha, herkenbaar _O-
de bandiet...en dan weer vriendjes ^O^
ik vraag me af of ie dan echt denkt: "shit, shouldn't have done that", dan echt zijn zonden gaat overdenken en dan echt denkt dat als ie rustig aan doet, hij weer welkom is.

of dat het gewoon een kat is die overal schijt aan heeft, dat kan ook natuurlijk :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:55:39 #108
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142941131
quote:
6s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:54 schreef senesta het volgende:
Of een katje erbij waar wat ruiger mee gespeeld kan worden?
hij kon niet met andere katten :'( Heb ook geen zin in een tweede kat die onder de krab en bijtwonden zit ook :P
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142941263
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:55 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik vraag me af of ie dan echt denkt: "shit, shouldn't have done that", dan echt zijn zonden gaat overdenken en dan echt denkt dat als ie rustig aan doet, hij weer welkom is.
persoonlijk denk ik dit, hij deedt dit natuurlijk niet met opzet, en is er zelf van geschrokken
verstopt zich ff en komt later naar je toe, om nog ff lekker te slapen ^O^

als hij het meerdere malen doet, dan is het wel 'n beetje apart, en miss beter dat je de kat niet meer op je slaapkamer laat, zal wel loslopen, hopelijk geen litteken, want das minder natuurlijk, maar heb wel eens gehoord dat de vrouwtjes dat wel aantrekkelijk vinden ^O^
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:02:26 #110
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142943224
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:59 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

persoonlijk denk ik dit, hij deedt dit natuurlijk niet met opzet, en is er zelf van geschrokken
verstopt zich ff en komt later naar je toe, om nog ff lekker te slapen ^O^

als hij het meerdere malen doet, dan is het wel 'n beetje apart, en miss beter dat je de kat niet meer op je slaapkamer laat, zal wel loslopen, hopelijk geen litteken, want das minder natuurlijk, maar heb wel eens gehoord dat de vrouwtjes dat wel aantrekkelijk vinden ^O^

nja, ik denk zelf niet dat dieren schuldgevoelens hebben :) Wel denk ik dat ie wilde spelen en mijn hoofd in bed was het enige niet bedekte lichaamsdeel dus die moest het ontgelden helaas :(

ik hou het in de gaten, doet ie t vaker dan sluit ik de slaapkamer deur. Niet dat hij er iets van leert en niet om hem te straffen(dat begrijpt ie toch niet), meer zodat ik veilig kan slapen :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Michielos op 01-08-2014 01:21:07 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 02:22:13 #111
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_142944479
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:52 schreef senesta het volgende:
Mijn katten mogen niet in de slaapkamer eigenlijk, maar Dodge glipt nog wel eens naar binnen als manlief er uit gaat (En ik vermoed dat Dodge een kansje krijgt als manlief ook eigenlijk denkt dat het een mooie tijd is om eruit te komen :') )
Hier mogen ze de slaapkamer sowieso niet in (al willen ze dat graag), het is nu 1x bewust en 1x onbewust voorgekomen dat ze erin konden. Beide keren heb ik er weinig van gemerkt (de tweede (onbewuste) keer) voelde ik iets aan mijn teen likken :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_142946214
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:02 schreef Michielos het volgende:

[..]

nja, ik denk zelf niet dat dieren schuldgevoelens hebben :)
niet zo letterlijk nemen natuurlijk, hij wist wel dat er iets fout ging, schrok ff en kwam later weer terug...
gewoon even aankijken wat ie verder doet, zoals ik al zei..het zal wel loslopen
pi_142947087
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:52 schreef Michielos het volgende:

[..]

Was natuurlijk ook omdat ik schrok en mijn hoofd wegtrok. Als ik hem weg hou, doe ik echter geen oog dicht omdat ie dan tegen de deur krabt :D
Hier mogen ze altijd op de slaapkamer als wij thuis zijn, behalve als we gaan slapen, dan gaat de deur dicht (ze zijn s'nachts nogal actief dus dan doe je geen oog dicht)
De eerste maanden (!) hebben ze wel eens de hele nacht miauwend en krabbend voor de deur gestaan.
We hebben het gewoon genegeerd en volgehouden. Op een gegeven moment janken ze dan ook niet meer omdat ze weten dat het geen zin heeft.
pi_142948665
wees dan wel duidelijk. dus niet de ene nacht niet en de andere keer wel.
maar als je overdag de hele dag weg bent, dan is snachts wel een stukje quality time... zeker bij een kat alleen.

ik denk trouwens dat jullie gewoon van elkaar schrokken. niet overal zit iets achter.
hij zat bij je gezicht, jij schrikt, hij schrikt omdat jij schrikt en klemt zich vast met nagels.
dat kan overdag net zo goed gebeuren. als ik eens krabben heb van mijn katten gebeurd het ook op zo'n soort manier.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:35:38 #115
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142952150
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:27 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

niet zo letterlijk nemen natuurlijk, hij wist wel dat er iets fout ging, schrok ff en kwam later weer terug...
gewoon even aankijken wat ie verder doet, zoals ik al zei..het zal wel loslopen
hij was poeslief vanacht :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:36:18 #116
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142952174
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:49 schreef loecje het volgende:
wees dan wel duidelijk. dus niet de ene nacht niet en de andere keer wel.
maar als je overdag de hele dag weg bent, dan is snachts wel een stukje quality time... zeker bij een kat alleen.

ik denk trouwens dat jullie gewoon van elkaar schrokken. niet overal zit iets achter.
hij zat bij je gezicht, jij schrikt, hij schrikt omdat jij schrikt en klemt zich vast met nagels.
dat kan overdag net zo goed gebeuren. als ik eens krabben heb van mijn katten gebeurd het ook op zo'n soort manier.
ik ben snachts weg tot vier uur i.v.m. nachtwerk. Moest gewoon erg veel werken de laatste weken i.v.m. vakantietijd.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142954738
dat lijkt me extra rede om de slaapkamer wel toegankelijk te houden.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:43:28 #118
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142957056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:44 schreef loecje het volgende:
dat lijkt me extra rede om de slaapkamer wel toegankelijk te houden.
ja, dat wil ik ook graag. Ik heb geen geheimen voor mijn kat en hij is overal welkom (nu ook op het balkon :D). Alleen niet als ik op de plee zit (of een meid over de vloer heb), dat soort dingen doe ik liever alleen i.p.v. een kat die dan kijkt :') Super weird, katten zitten dan stil en kijken je vet droog aan als een botsauto :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:37:55 #119
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142958948
Heb btw op het balkon een tunnel, Schuilplekje, doos op zijn kant en extra kommetje water neergelegd ivm de hitte :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142962868
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:35 schreef Michielos het volgende:

[..]

hij was poeslief vanacht :)
zie je wel ^O^
zoals loecje ook aangaf, was gewoon 'n schrikreactie ~O>
pi_142962882
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

ja, dat wil ik ook graag. Ik heb geen geheimen voor mijn kat en hij is overal welkom (nu ook op het balkon :D). Alleen niet als ik op de plee zit (of een meid over de vloer heb), dat soort dingen doe ik liever alleen i.p.v. een kat die dan kijkt :') Super weird, katten zitten dan stil en kijken je vet droog aan als een botsauto :D
Nja dat vind ik dus ook heel dubbel. Hij mag dus altijd op je slaapkamer zijn, tenzij je aan het botsauto'en bent?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:34:32 #122
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142982167
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:39 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nja dat vind ik dus ook heel dubbel. Hij mag dus altijd op je slaapkamer zijn, tenzij je aan het botsauto'en bent?
eh ja? Hij staart je dan echt zo creepy aan :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142982172
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:34 schreef Michielos het volgende:

[..]

eh ja? Hij staart je dan echt zo creepy aan :')
Ik begrijp de redenatie wel, maar begrijpt kattemans dat ook? Of gaat hij dan aandacht lopen zoeken voor de slaapkamerdeur?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:37:20 #124
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142982174
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:36 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik begrijp de redenatie wel, maar begrijpt kattemans dat ook? Of gaat hij dan aandacht lopen zoeken voor de slaapkamerdeur?
ja dat doet ie, maar wacht gewoon even totdat ie ingedoezeld is :P heb je geen kind aan kattemans :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:32:12 #125
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142987440
Vanochtend kwam ie rustig op bed en begon ie mijn wond te likken :') Daarna viel ie in slaap :')
Niet om een dagboek te houden, maart volgens mij was het gewoon een incident inderdaad. Kattemans is groot en als ie schade doet , is het gewoon iets meer dan wanneer een kitten je aanvalt :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142987728
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:29 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Hier mogen ze altijd op de slaapkamer als wij thuis zijn, behalve als we gaan slapen, dan gaat de deur dicht (ze zijn s'nachts nogal actief dus dan doe je geen oog dicht)
De eerste maanden (!) hebben ze wel eens de hele nacht miauwend en krabbend voor de deur gestaan.
We hebben het gewoon genegeerd en volgehouden. Op een gegeven moment janken ze dan ook niet meer omdat ze weten dat het geen zin heeft.
Bij ons ook. We hebben het wel geprobeerd, maar ze slapen maar tot een uur of 3 en dan gaan ze over ons heen stampen, mauwen, in ons gezicht tikken met pootje, likjes geven, enz.

Nu in de zomertijd moeten ze zelfs beneden slapen en mogen ze niet meer naar boven 's nachts, omdat eentje elke ochtend om half 6 voor de deur staat te blèren dat ie in de tuin wil.
pi_142987967
Hier mogen ze voorlopig ook niet meer op de slaapkamer. Die kleine valt ons aan terwijl we slapen en haalt gewoon teveel rottigheid uit.
Ze accepteerde het allemaal verassend goed. Af en toe wat geklaag, maar verder wachten ze heel goed tot we er weer zijn.

Hopelijk wordt sjon nog wat rustiger en kunnen ze er weer bij. Ik vind het wel altijd heel gezellig om ze erbij te hebben O+
pi_143319603
Mijn 2 kittens zitten met elkaar te stoeien, maar het lijkt wel alsof de een de ander pijn doet (beetje zo'n "auw dit doet pijn"-miauw). Echter blijft ze wel gewoon op haar rug liggen en probeert niet te ontsnappen.

Nu twijfel ik of ik ze uit elkaar moet halen of niet. Wat te doen?

Edit: en net nu ik dit post zijn ze opgehouden :') Maar misschien handig om te weten als ze het weer doen.
pi_143320124
Ze zijn een beetje aan het dollen. Ik zou ze maar gewoon laten gaan :)
pi_143320866
gewoon laten gaan.
auw dit doet pijn miauw hoort ook bij het spelen en het leerproces.
scheelt jou weer opvoeden; geen nageltjes gebruiken, niet te hard bijten enzovoort.
pi_143321060
Mja ze deden het wel vaker, alleen dat was dan vrij kort. Nu duurde het wat langer en dat liggen blijven zette me aan het twijfelen.

Maar kennelijk is er niks aan de hand, dus ik ga er ook niet wakker van liggen :+ Dank :*
pi_143451181
Sinds 2 dagen staan de rugharen van onze kat (vrouw +/- 4 jaar oud) recht overeind. Ze eet normaal ze is nog speels maar reageert wat anders ( onrustiger maar soms ook wat loom). Verder geen afwijkingen oid.

Komt dit door het weer? Is dit normaal?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:27:11 #133
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_143660945
Mag ik jullie een (financiele) vraag stellen :)? Wat zijn jullie kwijt aan de reguliere jaarlijkse entingen en van die druppeltjes tegen niesziekte? Ik heb 2 katten en we zijn dus 180 per jaar kwijt... wat ik behoorlijk veel vind.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_143662672
druppeltjes tegen niesziekte??

kosten van de entingen verschilt per jaar. niesziekte elk jaar, kattenziekte eens per 3 jaar.
pi_143663135
Wat loecje zegt, druppeltjes? De laatste enting voor 1 van mijn katten was voor zowel katten- als niesziekte, was zo'n ¤45. Prijzen kunnen verschillen per dierenarts, maar ik geloof dat het ook wel kan verschillen per regio. Wel de moeite waard om 'ns rond te bellen lijkt me! En wat betreft die druppeltjes, dat zou ik 'ns navragen bij het dierenartstopic hier :)
pi_143663231
verschilt ook per type enting. daar zijn ook nog weer verschillende soorten van.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:28:26 #137
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_143664741
Ja, iets van druppels op de neus, ik dacht tegen niesziekte, maar kan ook voor iets anders bedoeld zijn. Zou dat in de paspoortjes staan precies?

edit: jup, Bordetella "inenting" die d.m.v. druppels op de neus gegeven wordt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_143665481
Ik betaal voor controle, niesziekte+ kattenziekte enting en speciale neusdruppels tegen meerdere varianten van niesziekte 28.50 per kat.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:21:27 #139
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_143666669
Nou, Eindhoven is duur geloof ik :').

Heb nu 2 andere dierenartsen gebeld, goedkoopste is ¤ 77,85 per kat maar elke 2e/verdere kat is een korting van 6 euro. Dus dan ben ik totaal ¤ 148,85 kwijt i.p.v. ¤ 180,-.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_143666670
Bordetella = kennelhoest ?
dat is een bacterie en eenvoudig te behandelen mochten mijn katten dat krijgen. ik zie geen rede om daar elk jaar druppels voor te geven.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:22:44 #141
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_143666706
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:21 schreef loecje het volgende:
Bordetella = kennelhoest ?
dat is een bacterie en eenvoudig te behandelen mochten mijn katten dat krijgen. ik zie geen rede om daar elk jaar druppels voor te geven.
Dat kan, maar het pension weigert ze als ze dat niet krijgen :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_143666879
vooralsnog komen mijn katten niet in een pension. ik wist trouwens niet dat het ook verplicht wordt gesteld bij katten, dacht alleen bij honden.

ik heb ook geen cattery/opvang en er is ook geen contact met honden.
dat zijn de risico groepen als ik het goed heb.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:29:33 #143
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_143666931
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:28 schreef loecje het volgende:
vooralsnog komen mijn katten niet in een pension. ik wist trouwens niet dat het ook verplicht wordt gesteld bij katten, dacht alleen bij honden.

ik heb ook geen cattery/opvang en er is ook geen contact met honden.
dat zijn de risico groepen als ik het goed heb.
Ja die van ons dus wel elk jaar, en zij stellen die druppels verplicht (ik denk omdat er dus ook honden daar zitten). Vind ik ook niet erg, maar 180 euro aan entingen, 160 erbij voor pension, voor dat geld ga ik verdorie een week weg naar Center Parcs haha.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_143666968
Ik woon ook in een stad. 2 katten enten voor 180 euro is wel erg veel. Gemiddeld in de stad waar ik woon is dat 50 euro per kat. Ik ga naar een dierenarts dorpje verderop (ook goede dierenartsen hoor, maar een kleine huisdierenafdeling en een grote paardenafdeling) Daar enten ze dus goedkoper. Als je eigen vervoer hebt kan het dus lonen om eens te informeren bij dierenartsen in de dorpen dichtbij.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_143811955
Hoi :)
Ik heb een kitten geadopteerd en ga haar morgen ophalen O+
Zelf heb ik al een kattendame van 12 jaar oud. Mijn vorige kater heeft ze helaas nooit geaccepteerd, maar mijn andere katten (die helaas niet meer leven) wel. Dus het is niet zo dat ze helemaal niet met andere katten kan.
Nu wil ik natuurlijk dat het gewoon goed gaat tussen haar en de nieuwe kitten.
Hoe kan ik ze het beste aan elkaar introduceren? En wat zijn jullie ervaringen tips en trucs hiermee?

[ Bericht 4% gewijzigd door DjinN op 25-08-2014 14:06:21 ]
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:50:13 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143812068
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:46 schreef DjinN het volgende:
Hoi :)
Ik heb een kitten geadopteerd en ga haar morgen ophalen O+
Zelf heb ik al een kattendame van 12 jaar oud. Mijn vorige kater heeft ze helaas nooit geaccepteerd, maar mijn andere katten (die helaas niet meer leven) wel. Dus het is niet zo dat ze helemaal niet met andere katten kan.
Nu wil ik natuurlijk dat het gewoon goed gaat tussen haar en de nieuwe kitten.
Hoe kan ik ze het beste aan elkaar introduceren?
http://www.praktijkvoorka(...)-van-een-nieuwe-kat/
The love you take is equal to the love you make.
pi_143812603
quote:
Dankjewel!
Even mijn bericht aangepast, was nog wat vergeten ^O^
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_143813006
mijn ervaring is dat je bij een wat oudere kat beter 2 kittens kan zetten ipv 1
een kitten heeft heel veel energie, daar zit een oudere kat vaak niet op te wachten. 2kittens hebben elkaar waardoor de oudere kat meer haar eigen gang kan gaan.
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:22:45 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143813066
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:07 schreef DjinN het volgende:

[..]

Dankjewel!
Even mijn bericht aangepast, was nog wat vergeten ^O^
Mijn ervaring is dat ik een kitten pardoes bij een volwassen poes heb gezet en dat zijn nooit vrienden geworden.

Ik zou er zelf niet meer voor kiezen om een andere kat te zetten bij een kat die daar geen prijs op stelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_143819804
12 jaar is wel oud om een kitten bij te zetten.. Je poes gaat dat niet leuk vinden en je kitten heeft dan dus geen maatje.
Ik zou je aanraden 2 kittens in huis te halen. 2 is ook gewoon leuker dan 1 ;)
pi_143854747
Hoi andere Fok!kers!
Wij hebben sinds enkele maanden een 12 jarige kater.
Hij heeft sinds enkele dagen op zijn vacht allemaal schilfers. Het lijkt op een soort roos.
Wie heeft er hier ervaring mee en weet eventueel wat het is?
In huis is er verder niks verandert, ook niet qua voeding.
Alvast bedankt!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 00:08:22 #152
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_143869000
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:39 schreef timp0e het volgende:
Hoi andere Fok!kers!
Wij hebben sinds enkele maanden een 12 jarige kater.
Hij heeft sinds enkele dagen op zijn vacht allemaal schilfers. Het lijkt op een soort roos.
Wie heeft er hier ervaring mee en weet eventueel wat het is?
In huis is er verder niks verandert, ook niet qua voeding.
Alvast bedankt!
Dat heeft een van mijn jonge poezen ook. Ik denk dat het komt door te droge lucht, maar andere hier zullen dat beter kunnen vertellen denk ik. Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd, maar maak me er niet te druk om :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 00:56:03 #153
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_143870074
Kan droge lucht zijn, kan roos zijn maar het kan ook komen doordat katten nu meer een wintervacht gaan ontwikkelen door gebrek aan zon-uren.
pi_143871360
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:56 schreef SiGNe het volgende:
Kan droge lucht zijn, kan roos zijn maar het kan ook komen doordat katten nu meer een wintervacht gaan ontwikkelen door gebrek aan zon-uren.
Ik heb mijn kat en poes vandaag laten plukken helpt hen door de winter
  woensdag 27 augustus 2014 @ 03:23:23 #155
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_143871464
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 02:46 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik heb mijn kat en poes vandaag laten plukken helpt hen door de winter
Af en toe met een Furminator de losse haren uit de vacht helpt ook goed..
Voor een kat die 's winters ook buiten komt hoeft dat niet echt, alleen in de lente en zomer
pi_143872426
Bedankt voor de reacties. Ik maak mij er niet druk om, de kat lijkt er ook geen last van te hebben!
Hij wordt regelmatig geborsteld, maar mee doorgaan dus... ;)
pi_143872659
1 van onze 2 katten (Max) vindt het sinds gisteren opeens nodig om het grind uit de kattenbak te scheppen en op de grond te laten vallen voor de kattenbak. En dan bedoel ik niet een beetje maar soms echt een hele hoop. Ter verduidelijking: het is niet als hij zijn behoefte aan het doen is, hij staat echt buiten de kattenbak en stopt z'n hoofd en 1 pootje erin en begint het grind eruit te vissen...

De andere kat (Ollie) staat er dan naar te kijken met een gezicht van: "Wat ben jij in godsnaam aant doen" :')

We hebben 2 kattenbakken, eentje in huis en eentje in de veranda. Hij doet het (gelukkig) alleen bij de kattenbak die in de veranda staat.
Die kattenbak is precies dezelfde als wat binnen staat en wordt gewoon gelijk schoongemaakt met die wat binnen staat.

Heeft toevallig iemand ook al eens zoiets gehad?
pi_143872744
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 08:59 schreef VenetianSnares het volgende:
1 van onze 2 katten (Max) vindt het sinds gisteren opeens nodig om het grind uit de kattenbak te scheppen en op de grond te laten vallen voor de kattenbak. En dan bedoel ik niet een beetje maar soms echt een hele hoop. Ter verduidelijking: het is niet als hij zijn behoefte aan het doen is, hij staat echt buiten de kattenbak en stopt z'n hoofd en 1 pootje erin en begint het grind eruit te vissen...

De andere kat (Ollie) staat er dan naar te kijken met een gezicht van: "Wat ben jij in godsnaam aant doen" :')

We hebben 2 kattenbakken, eentje in huis en eentje in de veranda. Hij doet het (gelukkig) alleen bij de kattenbak die in de veranda staat.
Die kattenbak is precies dezelfde als wat binnen staat en wordt gewoon gelijk schoongemaakt met die wat binnen staat.

Heeft toevallig iemand ook al eens zoiets gehad?
Kan het zijn dat een vreemde kat de bak heeft gebruikt en dat Max het vreemde luchtje eruit probeert te scheppen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 09:06:18 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143872757
Lijkt me speelsigheid.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 09:10:13 #160
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_143872816
Nou, na flink rondbellen een dierenarts gevonden waar het enten ¤115,- kost i.p.v. ¤180,-. Kwam zelfs nog dierenartsen tegen die ¤200,- vragen voor 2 katten!

Nou hou ik heel veel van ze, en heb er echt wel wat voor over voor die beesten, maar dat die verschillen zo absurd groot zijn snap ik dus echt niet.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_143873030
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:04 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Kan het zijn dat een vreemde kat de bak heeft gebruikt en dat Max het vreemde luchtje eruit probeert te scheppen?
Zou op zich wel een goeie reden kunnen zijn, maar lijkt me erg sterk. Dan moet die vreemde kat al in onze kattenproof tuin komen (niet onmogelijk, mits die kat zich van 2,5m meter omlaag laat vallen) én moet ook nog eens op dat moment net de verandadeur open staan. Daarna zou die vreemde kat er ook niet meer uit kunnen komen :D

De bak is overigens nog schoongemaakt nadat hij ermee begon maar hij deed het erna nog steeds

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:06 schreef Lienekien het volgende:
Lijkt me speelsigheid.
Dit zou ook goed kunnen, het zijn 2 (nog niet gecastreerde) katertjes van 5 maanden, die zijn nog erg speels
pi_143873278
Ik denk ook eerder aan spelen.
Hier vond poes het een tijd leuk om een houtkorrel uit de bak te hengelen en door de kamer te meppen.

Of dat een van beide begint te puberen? Dan zou castreren kunnen helpen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:44:27 #163
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_143981215
Soort van kattenvraag:

Wij zijn op zoek naar een nieuwe bank. Maar met 2 katten is niet alle soorten bekleding een optie. Grove stof en leer vallen bijvoorbeeld al direct af.
Maar wat is dan wel een beetje een handige stof als je katten hebt?
pi_143981406
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:44 schreef GimmeGore het volgende:
Soort van kattenvraag:

Wij zijn op zoek naar een nieuwe bank. Maar met 2 katten is niet alle soorten bekleding een optie. Grove stof en leer vallen bijvoorbeeld al direct af.
Maar wat is dan wel een beetje een handige stof als je katten hebt?
Ik heb heel lang een Klippan gehad, met een hoes die je dus kan wassen( kots- ongelukken). Het was er een van ribstof wat blijkbaar niet uitnodigt om als krabplek te gebruiken.
Verder zou ik geen dure bank kopen, maar eentje waarbij je al incalculeert dat hij niet jaren meegaat
pi_143981965
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:44 schreef GimmeGore het volgende:
Soort van kattenvraag:

Wij zijn op zoek naar een nieuwe bank. Maar met 2 katten is niet alle soorten bekleding een optie. Grove stof en leer vallen bijvoorbeeld al direct af.
Maar wat is dan wel een beetje een handige stof als je katten hebt?
Wij hebben een Ektorp met offwhite jeans-achtige bekleding en daar wordt nauwelijks aan genageld.
En inderdaad de afneembare hoes is ideaal want katten zijn nou eenmaal viespeuken :P
pi_143982292
Waarom valt (nep)leer af?
Dat heeft juist mijn voorkeur. Geen haren op de bank. Schoonmaken kan snel met een doekje.
Er zijn wat krasjes te zien maar dat verschilt ook per soort leer. Met een leer reparatie setje is dat ook zo weer weg.

Met de stoffen stoelen blijf ik stofzuigen/ontharen. Ik vind het bij de bank heerlijk dat ik direct kan neerploffen zonder eerst de boel te ontharen. Ook prettig bij onverwachts bezoek.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:36:39 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143982440
Wij hebben juist wel een bank met grove stof. Op fijngeweven stof ga je elk haaltje zien.
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:38:28 #168
269689 crew  Viv
pi_143982461
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:02 schreef Gwywen het volgende:
Wij hebben een Ektorp met offwhite jeans-achtige bekleding en daar wordt nauwelijks aan genageld.
Onze Ektorp met bekleding van zwarte jeansstof is flink genageld. :') Kyran maakt altijd een kuiltje in de bovenkant van het rugkussen om in te liggen. Alleen al om daar weer uit te klimmen heeft hij zijn nagels nodig, maar hij doet het ook wel voor de lol. :(
pi_144015518
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:36 schreef Lienekien het volgende:
Wij hebben juist wel een bank met grove stof. Op fijngeweven stof ga je elk haaltje zien.
Ik heb hiervoor ook een bank met grove stof gehad, maar die nodigde dermate uit tot nagelen dat ik om de zoveel tijd met een breinaald al die haaltjes terug in de stof kon drukken...
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Onze Ektorp met bekleding van zwarte jeansstof is flink genageld. :') Kyran maakt altijd een kuiltje in de bovenkant van het rugkussen om in te liggen. Alleen al om daar weer uit te klimmen heeft hij zijn nagels nodig, maar hij doet het ook wel voor de lol. :(
Volgens mij kunnen we wel een topic volkrijgen met foto's van katten op rugkussens van Ektorp banken. :P
Maar wel jammer dat die van jou dan weer moet nagelen, dat hoort natuurlijk niet.
Ik moet erbij zeggen dat ik 's nachts een fleecedeken over de bank drapeer om al te veel haren/kwijl/kots/etc. te voorkomen. Vinden ze ook nog eens heerlijk om op te liggen (en daar gaan ze wel in zitten nagelen/kneden). Mooi gezicht altijd 's morgens als ik dan beneden kom, drie van die duffe beesten op één bank O+ .
pi_144016896
Wij hebben een leren bank en die zit onder de krasjes, niet van het nagelen maar van het eroverheen rennen en misspringen.
Als de zon erop schijnt vind ik het harstikke zonde en erger ik me er ook aan, maar met een stoffen bankstel had ik het ook gehad + dan had ik de bank ook nog elke dag moeten stofzuigen en dan had ik me elke dag ge-ergerd.
De volgende bank wordt weer leer.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 augustus 2014 @ 12:00:13 #171
269689 crew  Viv
pi_144016899
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:05 schreef Gwywen het volgende:
Volgens mij kunnen we wel een topic volkrijgen met foto's van katten op rugkussens van Ektorp banken. :P
*O*

pi_144017092
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

*O*

[ afbeelding ]
Mooie beestjes. ^O^
I am happy
pi_144017315
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

*O*

[ afbeelding ]
Mooi!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 augustus 2014 @ 14:54:39 #174
269689 crew  Viv
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:07:33 #175
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_144032280
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:00 schreef Sorella het volgende:
Wij hebben een leren bank en die zit onder de krasjes, niet van het nagelen maar van het eroverheen rennen en misspringen.
Als de zon erop schijnt vind ik het harstikke zonde en erger ik me er ook aan, maar met een stoffen bankstel had ik het ook gehad + dan had ik de bank ook nog elke dag moeten stofzuigen en dan had ik me elke dag ge-ergerd.
De volgende bank wordt weer leer.
Ik erger me er niet aan, ik wist dat toen ik die twee boefjes in huis nam ;) . Ook bij mij trouwens van het rennen en springen. Er aan krabben doen ze niet.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_144041154
We hadden een leren bank, daar zaten wat krasjes op, nu van stevige stof die zit onder de haken. De katten geven duidelijk de voorkeur aan stof, wij denken voor de volgende weer aan leer.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:49:54 #177
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144041498
Die haken kan je met een naald vaak wel terugstoppen, al blijft die "draad" strakker staan.
Evt ook ngo te fixen met wat priegelwerk.
Leer kan je alleen niet meer fixen, enige optie is een suede bank te nemen, valt het minder snel op :P

Maar nog beter, afleren om op de bank te rennen of er een deken overheen te leggen.
pi_144042271
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:49 schreef SiGNe het volgende:
enige optie is een suede bank te nemen
Dat was het, werd trouwens al vrij snel lelijk op de plekken waar we vaak zaten. Maar volgens mij zijn alle meubels een slechte combinatie met katten/huisdieren tenzij je de bekleding makkelijk kan vervangen.
pi_144049502
Wij hebben hetzelfde probleem...
leer geeft krassen, suède blijven alle haren aan hangen en grove stof krijgt haken!

Wij willen komende winter gewoon een ikea bank kopen, waarschijnlijk de kivik isunda beige!

Stof verrot? Nieuwe hoes er om :D
  maandag 1 september 2014 @ 00:28:41 #180
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_144049603
Hoeveel katten kan ik op 23 meter doen? ik wil graag eentje erbij want de andere 3 lijken eenzaam
Gr
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_144050791
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:00 schreef Sorella het volgende:
Wij hebben een leren bank en die zit onder de krasjes, niet van het nagelen maar van het eroverheen rennen en misspringen.
Als de zon erop schijnt vind ik het harstikke zonde en erger ik me er ook aan, maar met een stoffen bankstel had ik het ook gehad + dan had ik de bank ook nog elke dag moeten stofzuigen en dan had ik me elke dag ge-ergerd.
De volgende bank wordt weer leer.
Probeer eens een leer reparatie/poets setje.
Juist die oppervlakkige krasjes van het rennen/springen kan je daar heel mooi mee bijwerken. Misschien afhankelijk van de kleur maar op onze zwarte bank werkt het perfect.

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:49 schreef SiGNe het volgende:
Leer kan je alleen niet meer fixen
Oppervlakkige krasjes zijn prima te fixen. Voor diepere krasse en zelfs scheuren bestaat ook spul maar dat heb ik nog nooit hoeven gebruiken. De katten gebruiken de bank hier gelukkig niet als krabpaal.
  maandag 1 september 2014 @ 02:02:28 #182
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144051207
Da's ook weer zo.. als je schoenen kan fixen moet een bank ook lukken :)

Ander vraagje. als katten een vettige vacht hebben, ligt dat dat aan het voer?
Of zou dat ook aan veel stof in de lucht kunnen liggen (5 katten in vrij kleine ruimte en alles voelt wel wat vettig aan daar...)

Ik moest gister bij een vriendin van me haar katten voeren en die krijgen nu niet echt topspul.
Felix brokjes (met zo te zien veel groenten en misschien ook granen.. groene en oranje brokjes tussen de bruine brokjes).

Nu geef ikzelf ook niet echt topvoer aan m'n kat, Whiskas, Sheba en Jumbo/C1000 huismerk (Bozita heb ik geprobeerd, lust ie niet een laat ie staan helaas... die andere merken gaan er wel in)
En verder staan er altijd wel Applaws brokjes (al zit daar weer veel teveel eiwit in, bijna 47% :o, ga ik dus ook mee stoppen als het op is)
Mijn kat kan verder ook naar buiten wanneer ie wil en dat zal ook schelen.
Mijn kat heeft een mooie gladde vacht.

1 van haar katten is 2 maanden geleden ook overleden, waarschijnlijk hersentumor, daar valt weinig aan te verwijten.
Bloeddruk was ook zó hoog dat het niet eens meer door het apparaat te meten was.
1 kat ziet er niet goed uit, erg mager maar die is ook redelijk oud, 15 jaar ofzo.. nog wel erg levendig maar doffe ogen en slechte vacht.
En dan nog 4 "kittens" van inmiddels een jaar of 10, hun moeder is degene die overleden was.
3 redelijk dikke dames (maar dat komt door sterilisatie) en 1 (ook weer vrij magere) heer.

Allemaal hebben ze die vettige vacht en ik vind ze er niet goed uitzien.
De 4 "kittens" kennen alleen die woning van binnen (30M²), nooit buiten geweest.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 september 2014 @ 06:48:47 #183
269689 crew  Viv
pi_144052196
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:49 schreef SiGNe het volgende:
afleren om op de bank te rennen
Kyran rent na een grote boodschap op de kattenbak altijd in een soort blinde paniek weg van zijn eigen stank over de 2 banken heen en komt met een grote klap tot stilstand omdat raam. :') Ik denk dat er weinig af te leren valt in die toestand.
pi_144056646
Hey mensen.
We zijn nu ongeveer een weekje verder met onze nieuwe kitten. En het wenproces met onze andere kat is dus ook in volle gang we zijn nu zover dat we Izzy in haar reismandje zetten midden in de woonkamer (met een doek eroverheen nog) en Starlight eromheen laten lopen. Starlight doet niet veel, snuffelt wat aan de reismand, en blaast een keer zachtjes van een afstandje maar valt verder niet aan, en gromt ook niet gelukkig. Ze is verder ook niet enorm gestressed ofzo.
Nu heb ik gelezen dat Felifriend het kennismakingsproces kan bevorderen, en dat katten dan sneller of meer op hun gemak zijn.
Hebben jullie ervaring met Felifriend? En wat is het verschil tussen Felifriend en Feliway ?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  maandag 1 september 2014 @ 12:07:14 #185
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_144057059
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 02:02 schreef SiGNe het volgende:
Da's ook weer zo.. als je schoenen kan fixen moet een bank ook lukken :)

Ander vraagje. als katten een vettige vacht hebben, ligt dat dat aan het voer?
Of zou dat ook aan veel stof in de lucht kunnen liggen (5 katten in vrij kleine ruimte en alles voelt wel wat vettig aan daar...)

Ik moest gister bij een vriendin van me haar katten voeren en die krijgen nu niet echt topspul.
Felix brokjes (met zo te zien veel groenten en misschien ook granen.. groene en oranje brokjes tussen de bruine brokjes).

Nu geef ikzelf ook niet echt topvoer aan m'n kat, Whiskas, Sheba en Jumbo/C1000 huismerk (Bozita heb ik geprobeerd, lust ie niet een laat ie staan helaas... die andere merken gaan er wel in)
En verder staan er altijd wel Applaws brokjes (al zit daar weer veel teveel eiwit in, bijna 47% :o, ga ik dus ook mee stoppen als het op is)
Mijn kat kan verder ook naar buiten wanneer ie wil en dat zal ook schelen.
Mijn kat heeft een mooie gladde vacht.

1 van haar katten is 2 maanden geleden ook overleden, waarschijnlijk hersentumor, daar valt weinig aan te verwijten.
Bloeddruk was ook zó hoog dat het niet eens meer door het apparaat te meten was.
1 kat ziet er niet goed uit, erg mager maar die is ook redelijk oud, 15 jaar ofzo.. nog wel erg levendig maar doffe ogen en slechte vacht.
En dan nog 4 "kittens" van inmiddels een jaar of 10, hun moeder is degene die overleden was.
3 redelijk dikke dames (maar dat komt door sterilisatie) en 1 (ook weer vrij magere) heer.

Allemaal hebben ze die vettige vacht en ik vind ze er niet goed uitzien.
De 4 "kittens" kennen alleen die woning van binnen (30M²), nooit buiten geweest.
5 katten op 30 m2... dat klinkt niet echt gezond.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_144058090
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 02:02 schreef SiGNe het volgende:
Da's ook weer zo.. als je schoenen kan fixen moet een bank ook lukken :)

Ander vraagje. als katten een vettige vacht hebben, ligt dat dat aan het voer?
Of zou dat ook aan veel stof in de lucht kunnen liggen (5 katten in vrij kleine ruimte en alles voelt wel wat vettig aan daar...)

Ik moest gister bij een vriendin van me haar katten voeren en die krijgen nu niet echt topspul.
Felix brokjes (met zo te zien veel groenten en misschien ook granen.. groene en oranje brokjes tussen de bruine brokjes).

...

1 van haar katten is 2 maanden geleden ook overleden, waarschijnlijk hersentumor, daar valt weinig aan te verwijten.
Bloeddruk was ook zó hoog dat het niet eens meer door het apparaat te meten was.
1 kat ziet er niet goed uit, erg mager maar die is ook redelijk oud, 15 jaar ofzo.. nog wel erg levendig maar doffe ogen en slechte vacht.
En dan nog 4 "kittens" van inmiddels een jaar of 10, hun moeder is degene die overleden was.
3 redelijk dikke dames (maar dat komt door sterilisatie) en 1 (ook weer vrij magere) heer.

Allemaal hebben ze die vettige vacht en ik vind ze er niet goed uitzien.
De 4 "kittens" kennen alleen die woning van binnen (30M²), nooit buiten geweest.
30m2 kan wel als de ruimte op de katten is aangepast, de boel extra wordt schoongehouden, er met de katten wordt gespeeld voor de benodigde beweging enzovoort.
buiten is dan ook geen noodzaak al betekend een balkon/afgezette tuin vaak wel extra beweging.

dikte wijten aan sterilisatie vind ik eerlijk gezegd een beetje een slap excuus. na sterilisatie hebben katten meer aanleg om dikker te worden, maar de oorzaak ligt nog steeds bij teveel eten/verkeerd eten/te weinig beweging.
vettige vacht zou ik ook als eerste denken aan de voeding. bij invloed van de omgeving zou ik eerder denken aan oppervlakkige vettigheid?? (geen idee hoor, enkel een gedachtenspinsel)

ander voer proberen lijkt me geen gek idee. misschien kan je voor haar bij bijvoorbeeld zooplus kijken naar brokken die net zo duur zijn maar kwalitatief beter? krijgen de katten ook natvoer?
  maandag 1 september 2014 @ 12:55:17 #187
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_144058453
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:26 schreef loecje het volgende:
Waarom valt (nep)leer af?
Dat heeft juist mijn voorkeur. Geen haren op de bank. Schoonmaken kan snel met een doekje.
Er zijn wat krasjes te zien maar dat verschilt ook per soort leer. Met een leer reparatie setje is dat ook zo weer weg.

Met de stoffen stoelen blijf ik stofzuigen/ontharen. Ik vind het bij de bank heerlijk dat ik direct kan neerploffen zonder eerst de boel te ontharen. Ook prettig bij onverwachts bezoek.
Buiten dat ik zelf geen voorstander ben van leer (dus ook niet van leren schoenen etc), wij hebben 2 leren stoelen, die zijn allebei onooglijk geworden door de nageltjes. Ze rennen, springen, vliegen, duiken, vallen en staan weer op over de banken en stoelen hier. Ik wil niet volgend jaar weer een nieuwe bank nodig hebben omdat het leer naar de filistijnen is.
Het nadeel van stof is inderdaad dat ik nu elke dag de bank moet stofzuigen.
  woensdag 3 september 2014 @ 21:54:23 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_144151404
Vraagje, mijn "kater" van 9 maakt sinds een paar dagen regelmatig een heel raar geluid met zijn bek. Je zou het nog het beste kunnen vergelijken met tandknarsen. Hij maakt daarbij ook een kauwbeweging. Ik heb geen idee waar dit ineens vandaan komt en heb het ook nog nooit eerder gehoord. Herkent iemand dit? Verder merk ik niks geks aan hem.
disclaimer
  woensdag 3 september 2014 @ 22:16:57 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144152440
Ja, ik herken het. Vind het wel reden voor een kijkje door de dierenarts.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 3 september 2014 @ 22:19:12 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_144152543
Ok, maar jouw kat deed/doet het ook? Ben je er al mee naar de dierenarts geweest?
disclaimer
  woensdag 3 september 2014 @ 22:21:22 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144152637
Het is al langer geleden in mijn geval.

Het kan goed een probleem met het gebit zijn. Bij mijn kat was het ernstiger.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 3 september 2014 @ 22:24:17 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_144152774
Ik ga er sowieso mee naar de dierenarts maar je antwoord maakt me wel ongerust, wil je misschien ook delen wat het dan was? :{
disclaimer
  woensdag 3 september 2014 @ 22:26:45 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144152870
Ik wil je niet ongerust maken. Laat eerst de dierenarts kijken. Het kan van alles zijn en je moet niet uitgaan van het ergste. :*
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 3 september 2014 @ 22:28:12 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_144152913
Ga ik doen. Tnx :)
disclaimer
pi_144153881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
Vraagje, mijn "kater" van 9 maakt sinds een paar dagen regelmatig een heel raar geluid met zijn bek. Je zou het nog het beste kunnen vergelijken met tandknarsen. Hij maakt daarbij ook een kauwbeweging. Ik heb geen idee waar dit ineens vandaan komt en heb het ook nog nooit eerder gehoord. Herkent iemand dit? Verder merk ik niks geks aan hem.
Volgens google kunnen met maag/ darmproblemen zijn of pijn in de bek. Maar google is geen DA. Toch maar even overleggen met een echte DA. Beterschap voor de poezel. ( misschien al even de temperatuur meten, kat even wegen ( is ie afgevallen), ontlasting bekijken)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_144203688
Heeft een van jullie katten wel een bloed/ rood gekotst? Cleo komt net binnen en het lijkt of er bloed in haar kots zit. (Spoileren lukt niet dus voor een foto verwijs ik naar het DDA topic)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_144283379
Ik heb een vraagje.

Sinds een maandje woon ik in een huis met een balkon. De vorige eigenaars hadden twee katten en ze liepen ook buiten rond. Op mijn balkon heb ik een gat in de schutting, zo konden ze naar buiten en rondhuppelen. Nu heb ik dus de schutting overgenomen en zit het gat er nog steeds. Sinds ik hier woon, komt iedere dag een bepaalde kat meerdere malen per dag langs op mijn balkon om geaaid te worden. Hij vraagt ook om veel aandacht. Hij heeft ook verschillende keren geprobeerd om binnen te komen, maar deed die dan niet als ik 'Nee' riep. Kan heel goed luisteren dus.

Vandaag liet ik hem gaan en is die binnen geweest en liep toen naar de voordeur. Toen heb ik hem weer buiten gelaten en 10 minuten later stond die weer op mijn balkon. :') Zojuist ook weer.

De kat is niet van mij, ik weet niet van wie het is, maar vind het wel opmerkelijk dat die steeds bij mij terugkomt. Ik geef hem geen eten, geen drinken, ik doe niks, hij blijft terugkomen. Ik vind het niet erg verder, maar ik weet niet waarom specifiek ik en wat die hier te zoeken heeft. Wat moet ik hiermee?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2014 20:05:05 ]
pi_144283563
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:04 schreef Etsu het volgende:
Ik heb een vraagje.

Sinds een maandje woon ik in een huis met een balkon. De vorige eigenaars hadden twee katten en ze liepen ook buiten rond. Op mijn balkon heb ik een gat in de schutting, zo konden ze naar buiten en rondhuppelen. Nu heb ik dus de schutting overgenomen en zit het gat er nog steeds. Sinds ik hier woon, komt iedere dag een bepaalde kat meerdere malen per dag langs op mijn balkon om geaaid te worden. Hij vraagt ook om veel aandacht. Hij heeft ook verschillende keren geprobeerd om binnen te komen, maar deed die dan niet als ik 'Nee' riep. Kan heel goed luisteren dus.

Vandaag liet ik hem gaan en is die binnen geweest en liep toen naar de voordeur. Toen heb ik hem weer buiten gelaten en 10 minuten later stond die weer op mijn balkon. :') Zojuist ook weer.

De kat is niet van mij, ik weet niet van wie het is, maar vind het wel opmerkelijk dat die steeds bij mij terugkomt. Ik geef hem geen eten, geen drinken, ik doe niks, hij blijft terugkomen. Ik vind het niet erg verder, maar ik weet niet waarom specifiek ik en wat die hier te zoeken heeft. Wat moet ik hiermee?
Ik denk dat ie op zoek is naar de vorige katten die er gewoond hebben?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_144283675
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:07 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik denk dat ie op zoek is naar de vorige katten die er gewoond hebben?
Dat zou goed kunnen, maar die zijn er dus niet meer. :P

Na een maand zou die toch wel door moeten hebben dat ze hier niet meer zijn. :+
pi_144283737
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen, maar die zijn er dus niet meer. :P

Na een maand zou die toch wel door moeten hebben dat ze hier niet meer zijn. :+
Weet je trouwens zeker dat de vorige eigenaren de katten hebben meegenomen? Is dit niet 1 van de beide katten?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_144283812
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Weet je trouwens zeker dat de vorige eigenaren de katten hebben meegenomen? Is dit niet 1 van de beide katten?
Jep, dat weet ik zeker. Ik weet hoe die katten uitzagen en het is een hele andere kat (van iemand anders (of een zwerfkat, ik weet het niet)).

Zou het ook goed kunnen dat hij geen baasjes meer heeft? Vannacht rond 2 uur ging ik ook op mijn balkon en opeens kwam hij tevoorschijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2014 20:17:22 ]
  zondag 7 september 2014 @ 21:05:16 #202
92409 Twinky
Little star.
pi_144288062
zou je hem willen 'hebben'? Dan kun je een bandje omdoen met een briefje ofzo.
pi_144299829
Je zegt zelf al dat hij langs komt om geaaid te worden.

Eten is niet de enige rede waarom een kat terug blijft komen. Aandacht is er ook een.

Wil je hem weg hebben, juist houden, of welke informatie zoek je?
pi_144299909
Misschien had de vorige eigenaar brokjes staan waar die van mee at :) je kan hem beter niet meer binnen laten en het gat in je schutting dichtmaken anders blijft ie terugkomen
pi_144300048
En als hij dan toch nog stug blijft terugkomen hem wegjagen.
(water werkt daarvoor prima, natuurlijk niet als het vriest)
pi_144365158
Is het mogelijk om van een (jonge) buitenkat en binnenkat te maken?
Poef komt eigenlijk alleen maar thuis om te eten en dat vind ik niet leuk.
Na het avondeten houd ik haar binnen maar dan is ze heel ongedurig en maakt een ongelukkige indruk.
Het is verder wel een vriendelijke poes doe graag geaaid wordt en op schoot zit, geen halve zwerfkat of zo.
pi_144368726
Ja hoor, ramen rn deuren dichthouden en doorzetten :P
Ook al jankt ze de sterren van de hemel niet opgeven :D
  dinsdag 9 september 2014 @ 21:51:39 #208
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144369151
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:48 schreef Gwywen het volgende:
Is het mogelijk om van een (jonge) buitenkat en binnenkat te maken?
Poef komt eigenlijk alleen maar thuis om te eten en dat vind ik niet leuk.
Na het avondeten houd ik haar binnen maar dan is ze heel ongedurig en maakt een ongelukkige indruk.
Het is verder wel een vriendelijke poes doe graag geaaid wordt en op schoot zit, geen halve zwerfkat of zo.
IK heb er net zoeen hier, +/-4 jaar oud... ex-zwerver enmogelijk boerderijkat geweest gezien de lokatie waar ie gevonden was.
Overdag slaapt ie en 's nachts is ie de hele nacht op pad.. komt af en toe thuis om te eten (ben zelf ook een nachtmens dus da's niet erg)

Laatste tijd speel ik vaker met 'm binnen en ik merk dat ie dat wel leuk vind, zit soms echt bij de krabpaal te wachten tot ik weer met het verenstokje kom.
Maar goed, als ie dan uitgespeeld is dan wil ie het liefst m'n balkon op, daar kijkt ie dan of het weer lekker is en of er nog iets te beleven valt beneden en gaat dan na een minuutje of 5 inderdaad naar beneden toe..

Buiten komt ie echt los, wil ie aangehaald worden en loopt ook met me mee, binnen komt ie nooit bij me liggen, altijd op een afstandje.
Hij is lief en aardig maar geeft mij niet veel aandacht, doet z'n eigen ding...
Héél anders dan m'n vorige kat, die sliep zelf m'n z'n koppie op m'n wang.

Ik vind het aan de ene kant super dat ie zich buiten zo vermaakt maar binnen zou ik graag ook een band met 'm opbouwen
  woensdag 10 september 2014 @ 07:41:07 #209
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_144379697
Zijn er hier mensen met deze drinkfontein?

http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/284773

De fontein heeft zo'n 5 minuten stil zijn werk gedaan, daarna begon de pomp veel lawaai te maken.
Heb het een nacht laten stil staan, maar dat heeft niet geholpen nog steeds een hoop lawaai.

Er zit waarschijnlijk lucht in de pomp, maar ik heb geen idee hoe ik die kan ontluchten. Of ik heb een defecte pomp maar daar hoop ik maar niet op.

Iemand een idee hoe ik dat ding weer stil krijg?

Senna was trouwens direct ervan aan het drinken. Laten jullie het gewone waterbakje nog staan of enkel de drinkfontein?
  woensdag 10 september 2014 @ 08:55:46 #210
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144380297
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 07:41 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Zijn er hier mensen met deze drinkfontein?

http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/284773

De fontein heeft zo'n 5 minuten stil zijn werk gedaan, daarna begon de pomp veel lawaai te maken.
Heb het een nacht laten stil staan, maar dat heeft niet geholpen nog steeds een hoop lawaai.

Er zit waarschijnlijk lucht in de pomp, maar ik heb geen idee hoe ik die kan ontluchten. Of ik heb een defecte pomp maar daar hoop ik maar niet op.

Iemand een idee hoe ik dat ding weer stil krijg?

Senna was trouwens direct ervan aan het drinken. Laten jullie het gewone waterbakje nog staan of enkel de drinkfontein?
Als ik dat zo snel lees is dit echt niveautje TellSell. Ik zou gewoon lekker een bakje laten staan.
pi_144381618
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:45 schreef deadly_kiss het volgende:
Ja hoor, ramen rn deuren dichthouden en doorzetten :P
Ook al jankt ze de sterren van de hemel niet opgeven :D
Cold Turkey is misschien wel de beste oplossing ja.
Ik vind het overigens prima dat ze naar buiten gaan (we hebben ruimte zat) maar dat ze zich pas 's avonds bij het avondeten weer laat zien vind ik jammer. De andere poezen hebben minder zwerfdrang en komen telkens na een uur, hooguit twee, weer thuis. Misschien heeft ze ergens een "adresje" waar brokjes staan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:51 schreef SiGNe het volgende:
Laatste tijd speel ik vaker met 'm binnen en ik merk dat ie dat wel leuk vind, zit soms echt bij de krabpaal te wachten tot ik weer met het verenstokje kom.
(...)
Ik vind het aan de ene kant super dat ie zich buiten zo vermaakt maar binnen zou ik graag ook een band met 'm opbouwen
Ik zou wel wat meer met haar binnen kunnen spelen. Spelletje dat ze nu het leukst vindt is buiten op het grasveld achter een verenstok aan jagen. Als ik haar kan leren dat er binnen óók gespeeld kan worden, gaat ze 't binnen hopelijk leuker vinden.
Overigens was ze tot afgelopen voorjaar nog helemaal nooit buiten geweest, ze is nu iets ouder dan een jaar en we hebben haar de hele winter binnen gehouden. Nooit gedacht dus dat 't zo'n avonturier zou worden. En ik nog tegen m'n man zeggen, ik wil een poesje hoor, geen kater, die zwerven zo... :P
  woensdag 10 september 2014 @ 10:29:16 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_144381796
Ik heb ook zo'n poes die alleen maar buiten wil zijn. Meestal ligt ze gewoon op een tuinbank of in de veranda, een beetje te hangen. Maar ze komt echt alleen binnen om in een noodtempo d'r hoofd vol brokken te stouwen en dan gaat ze weer. Binnen is het niet te harden. Als ik die binnen houd blijft ze net zo lang geluid maken tot je in staat bent je eigen trommelvliezen door te steken :') En ze is heel creatief met herrie maken. Kroelen doen we dus ook buiten. Binnen rent ze voor je weg. Buiten komt ze meteen vrijen :') En mijn britten zijn compleet anders, die liggen het liefste de hele dag naast je op de bank _O-
disclaimer
pi_144382252
Hier zijn de katten ook veel buiten. De tuin is afgezet dus dat is meer een 2e huiskamer. Anders zou poes ook zeker rondzwerven.
pi_144398669
Zou iemand misschien een kort lijstje kunnen maken voor als je een kat vind. Gebeurt weleens dat ik een kat vind soms zelfs in een zak. En Zou weleens willen weten wat nou handig zou zijn om voor zulke gevallen daarvoor in huis te hebben.
Game over.
pi_144407257
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:53 schreef Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari het volgende:
Zou iemand misschien een kort lijstje kunnen maken voor als je een kat vind. Gebeurt weleens dat ik een kat vind soms zelfs in een zak. En Zou weleens willen weten wat nou handig zou zijn om voor zulke gevallen daarvoor in huis te hebben.
Tel nr dierenarts
Tel nr asiel
Kattenbak en zand
Blikje voer
Droge brokjes
Bakjes voor voer en water
Kattentransportmand

Misschien nog een dekentje of handdoek om op te liggen of voor in de mand
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_144407600
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:00 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Tel nr dierenarts
Tel nr asiel
Kattenbak en zand
Blikje voer
Droge brokjes
Bakjes voor voer en water
Kattentransportmand

Misschien nog een dekentje of handdoek om op te liggen of voor in de mand
Okay dank je. Gaan we dat eens binnenkort even kopen.
Game over.
pi_144413822
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:53 schreef Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari het volgende:
Zou iemand misschien een kort lijstje kunnen maken voor als je een kat vind. Gebeurt weleens dat ik een kat vind soms zelfs in een zak. En Zou weleens willen weten wat nou handig zou zijn om voor zulke gevallen daarvoor in huis te hebben.
Weet niet of je in Nederland zit, maar hier wat links die misschien wel handig zijn:
Dierenambulances (zijn er vast meer, maar hier kun je in ieder geval de ambu's vinden die verbonden zijn aan de Dierenbescherming)
Dierenasiels (klink links even op asiels in NL/BE, volgens mij een vrij complete lijst)
Amivedi (voor vermiste/gevonden dieren)

Verder telefoonnummers van verschillende dierenartsen in je omgeving, voor het geval er 1 niet aanwezig is. En altijd een gevonden dier even aanmelden bij asiel/Amivedi en op chip laten controleren :)
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:46:29 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_144453608
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga er sowieso mee naar de dierenarts maar je antwoord maakt me wel ongerust, wil je misschien ook delen wat het dan was? :{
hij had drie ontstoken tandwortels. Beyond repair, dus ze zijn net getrokken en we mogen m zo weer ophalen!
disclaimer
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:54:02 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144453900
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hij had drie ontstoken tandwortels. Beyond repair, dus ze zijn net getrokken en we mogen m zo weer ophalen!
Gelukkig maar! Hopelijk komt dat weer helemaal goed!

*O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144502434
Whaaaa!!!
Onze Sokkie is dus niet de enige :D
Hier iemand met ook een kat die dit geluid maakt als een mens niest?
Whyy?!

http://m.huffpost.com/us/entry/5811080?ncid=fcbklnkushpmg00000022
pi_144509223
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:32 schreef deadly_kiss het volgende:
Whaaaa!!!
Onze Sokkie is dus niet de enige :D
Hier iemand met ook een kat die dit geluid maakt als een mens niest?
Whyy?!

http://m.huffpost.com/us/entry/5811080?ncid=fcbklnkushpmg00000022
Volgens mij bedoelt ie:" ga naar de dierenarts met je probleem. Ik probeer hier te slapen"
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_144509637
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:32 schreef deadly_kiss het volgende:
Whaaaa!!!
Onze Sokkie is dus niet de enige :D
Hier iemand met ook een kat die dit geluid maakt als een mens niest?
Whyy?!

http://m.huffpost.com/us/entry/5811080?ncid=fcbklnkushpmg00000022
die van mij doet het ook, maar alleen als hij slaapt en ik tegen hem ga praten. Ga ik lang genoeg door dan gaat het over in mauwen. Vind het altijd zo schattig!
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_144618539
ik heb een vraag omdat ik er ondertussen echt gek van word.
1 van mijn 3 katten plast tegenwoordig binnen, vooral tegen dingen die van buiten komen, met een andere geur eraan, dus echt een soort van terretorium afbakenen ofzo. Ow en nooit in de woonkamer, maar alleen op plekken waar ze eigenlijk niet hoort te komen (bovenverdieping)

wat moet ik hiermee? tips iemand?
pi_144620650
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik heb een vraag omdat ik er ondertussen echt gek van word.
1 van mijn 3 katten plast tegenwoordig binnen, vooral tegen dingen die van buiten komen, met een andere geur eraan, dus echt een soort van terretorium afbakenen ofzo. Ow en nooit in de woonkamer, maar alleen op plekken waar ze eigenlijk niet hoort te komen (bovenverdieping)

wat moet ik hiermee? tips iemand?
Allereerst: medische problemen uitsluiten. Dus plasje opvangen en dat even na laten kijken. Het klinkt voor mij niet als een medisch probleem, maar mocht het dat wel zijn, dan heeft al het andere meteen weinig nut. En een kat per ongeluk rond laten lopen met een blaasprobleem is ook niet zo fijn, dus -just in case- even de boel laten controleren. Plas opvangen kan op verschillende manieren; een compleet schone en lege kattenbak gebruiken, vuilniszak in snippers ipv grit, speciale Katkor grit (verkrijgbaar bij de dierenarts) of er met een bakje of soeplepel oid onder gaan hangen :P

De plekken waar de kat geplast heeft goed schoonmaken, met een product wat de eiwitten in de urine afbreekt. Gewoon schoonmaakmiddel doet dat niet, dan ruikt het voor ons schoon, maar de kat ruikt nog steeds plas. Geschikte producten zijn bv groene/bruine/zachte zeep, groene Biotex, Ecodor.

Verder nog wat standaard tips: zorgen voor voldoende kattenbakken, aangeraden wordt 1 per kat +1 (dus 4 bakken in jou geval), en dan op verschillende plekken in huis zetten. Als het even kan ook een paar met en zonder kap, en zorgen voor wat privacy, ook van elkaar. De bakken schoonmaken met chloor kan ook helpen, wel even goed naspoelen, maar dat is een geur die veel katten aantrekkelijk vinden. Niet van grit wisselen - voor sommige katten kan zoiets al reden zijn de bak niet goed te gebruiken. Verder kun je kijken naar een product zoals Feliway, en wat in jouw geval misschien wel handig is (omdat het vooral op spullen van buiten is en dus wat specifieker klinkt), een gedragsdeskundige raadplegen. Deze kan ik van harte aanraden, zij heeft ook een gratis telefonisch spreekuur wat mogelijk al voldoende is ipv consult. http://kattengedrag.com/ Oh, en misschien nog wel het makkelijkste, zorgen dat de kat dan echt niet naar boven kan? :)

Edit, ik zie net dat ze ook een post heeft over onzindelijkheid bij katten:
http://kattengedrag.com/waarom-plast-mijn-kat-naast-de-bak/
pi_144622681
:) bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ik denk niet medisch ook, maar uitsluiten kan geen kwaad.

De kat niet boven laten komen is makkelijker gezegd dat gedaan met kinderen die steeds deuren open laten staan ;)

4 kattenbakken, ik zou niet weten waar ik ze kwijt moet!, heb er nu 2 en dat is altijd goed gegaan. Is pas sinds een maand of 2 denk ik dat het fout gaat.

Die website ga ik eens even bekijken aangezien dit inderdaad een gedrags iets lijkt te zijn.
Ik bedenk me net ineens dat het mischien de tijd van het jaar zou kunnen zijn? krolse buurkatten enzo?

Feliway zou ook nog een optie zijn.
pi_144907607
Hoe weet je eigenlijk of je kat het oké vindt als je er een tweede kat/kitten bij neemt?
Onze kat houdt niet van mensen, en heeft een hekel aan kinderen en honden. Dus wij zijn een beetje huiverig voor de reactie op haar soortgenoten maar misschien reageert ze daarop veel anders. Heeft iemand daar ervaring mee?
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 25 september 2014 @ 22:25:36 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144908170
Ja, ervaring met een poes die het inderdaad niet leuk vond.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 25 september 2014 @ 22:26:55 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_144908226
Ja, en met een poes die het wel leuk vond. Je kunt het niet zeggen. Is echt een kwestie van proberen.
disclaimer
pi_144909971
Dat kun je niet weten, je kunt het alleen proberen. En dan kan het nog zijn dat de ene kat of juist een kitten hem beter ligt... Dus als het nu goed zou gaan kan een andere kat weer minder goed gaan of andersom.

Enige wat je kan doen is de introductie zo voorzichtig mogelijk aanpakken (niet gewoon bam, beide katten voor elkaar neerzetten en alle vertrekken in huis openstellen voor beide katten vanaf het begin...) en daarna is het hopen...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_144918456
Ah thanks! Als we over een paar jaar een wat groter huis hebben gaan we 't maar eens proberen :) 't Lijkt me erg leuk om ook eens een wat relaxtere, meer aaibare kat te hebben O+

Maakt het nog uit of je een kitten erbij neemt of een volwassen kat? Of zit daar geen verschil in wat betreft acceptatie?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_144918520
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:12 schreef Lot_1 het volgende:
Hoe weet je eigenlijk of je kat het oké vindt als je er een tweede kat/kitten bij neemt?
Onze kat houdt niet van mensen, en heeft een hekel aan kinderen en honden. Dus wij zijn een beetje huiverig voor de reactie op haar soortgenoten maar misschien reageert ze daarop veel anders. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dat ligt aan meerdere dingen en ook al zou je het allemaal perfect doen, garantie heb je nooit. Over het algemeen tolereren katten kittens beter dan een volwassen exemplaar, maar de juiste introductie (wat hierboven ook al werd gezegd) is sowieso belangrijk. Zorg daarbij ook voor voldoende plekken waar ze de hoogte in kan.
Hoe oud is de poes? Een kleine stuiterbal bij een bejaarde zetten is al minder handig, als ze een soortgelijk energieniveau hebben, kan dat al schelen. Katers zijn vaak ook als ze al wat ouder zijn, een stuk actiever dan poezen, dus hou daar rekening mee.
Hoe reageert ze als ze een kat ziet? Is ze wel andere katten gewend als kitten? Een kitten wat veel te vroeg bij de moeder weg is en daarna nooit meer andere katten ziet, kan voor zover ik weet, de kattentaal gaan verleren. Dat was bij mijn oudste het geval, en dat is nooit meer goed gekomen.

Maar je geeft aan dat ze niet van mensen, kinderen en honden houdt. Is ze wel tevreden? Heeft ze voldoende plekken om weg te kunnen van alle drukte? Worden haar grenzen gerespecteerd, en kinderen/honden bij haar weg gehouden? Reageert ze wel goed op jullie? Dit laatste lijkt me extra van belang, een kat die al niet lekker in z'n vel zit en dan ook nog met een indringer te maken krijgt, lijkt mij geen goed idee. Als ze niet lekker in haar vel lijkt te zitten, kijk daar dan eerst 'ns naar, en ga daar mee aan de slag :)
pi_144919375
Onze poes is een jaar of zes en we hebben haar nu drie jaar. Ik heb geen idee of ze andere katten gewend is, ik kan dat bij haar vorige baas wel navragen. 't Is een binnenkat op de 11e verdieping, dus ze ziet nooit andere katten.
Ze is wel blij met ons maar het is niet zo'n knuffelige kat. Wij kennen haar grenzen goed dus weten wanneer we moeten stoppen met aaien. Als we door zouden gaan krijgen we zeker een haal richting onze handen ;) Maar ze komt regelmatig aandacht vragen en met ons kroelen dus dat zit wel snor O+ Ze zit nu lekker in haar vel :Y Tot onbegrip van mensen die haar meegemaakt hebben vinden wij haar ook echt een leuke kat, we hebben veel plezier aan haar. Maar een schootkat zou ik ook wel erg leuk vinden.

Als we bezoek hebben van één iemand dan adviseren we die persoon om de kat met rust te laten en niet te veel bij haar in de buurt te komen. Dat gaat meestal wel prima. Bezoek wat rustig op stoelen zit is ook prima, maar druk heen en weer lopende mensen vindt ze niet chill. Daar gaat ze dan paniekerig naar blazen. Kinderen vindt ze per definitie stom. Ze blaast zelfs naar mijn nichtje van 10 die goed met dieren om kan gaan en heel rustig is, geen onverwachte bewegingen maakt en geen toenadering zoekt. De poes vermijd kinderen en ander bezoek niet per se. Ze gaat dan bijvoorbeeld midden in de deuropening zitten naar de woonkamer en blaast als iemand een poging doet om er langs te komen. :') Dus als er kinderen zijn of veel mensen sluiten we haar op in de badkamer (we wonen in een klein appartement) en als het niet te lang duurt vindt ze dat wel prima.

We hebben wel een lastige periode met haar meegemaakt, vanuit het niets reageerde ze heel agressief en viel ons continue aan. Dat heeft een halfjaar geduurd (en was slopend.. we durfden amper meer rond te lopen, ze liet ons wel met rust als we zaten) en we hebben toen van alles geprobeerd maar niets leek echt te helpen. Na een halfjaar hield het even plotseling weer op als het begon. Dit is al weer meer dan een jaar geleden en ze is nu gelukkig helemaal niet meer zo opgefokt. Een voordeel ervan is dat we haar heel goed hebben leren 'lezen', we zien direct als ze bang is of boos en weten beter hoe we er op moeten reageren.

We hebben trouwens één keer bezoek gehad van een hond. Dat is een schat van een hond die opgegroeid is met een kat en ook met andere katten goed kan. Zodra ze hem zag stond ze met hoge rug en dikke staart blazend en krijsend in de deuropening. We hebben toen de hond opgesloten in de keuken maar ze heeft een hele tijd met een hoge rug boos voor de keukendeur gestaan. 8)7

We weten haar gedrag niet zo goed te interpreteren. Soms lijkt het net alsof ze territoriaal is, maar ze is ook gewoon snel bang en ze schrikt snel. Bij vreemde mensen weet ze niet wat ze kan verwachten en daardoor wordt ze bang/agressief? Wie weet valt het reuze mee als het om een andere kat gaat maar dat weten we dus niet. Hoe gaan fokkers hier mee om? Bij een asiel neem ik aan dat je 't wel een tijdje kunt aankijken en als het niet gaat de kat weer terug kan brengen?

En omdat lang lulverhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want 't is wel een cutie hoor O+ . En ze plast/poept alleen in de kattenbak en behalve ons behang maakt ze nooit iets kapot en komt altijd reuze blij aangehuppeld als we thuiskomen om één kopje te geven en daarna is ze niet meer gediend van meer aandacht, de diva. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Lot_1 op 26-09-2014 18:46:21 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_144919449
Oh, en we willen wel graag ooit kinderen in de toekomst. Wat dat betreft houd ik mijn hart vast. :X
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_144920842
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:30 schreef Lot_1 het volgende:
Oh, en we willen wel graag ooit kinderen in de toekomst. Wat dat betreft houd ik mijn hart vast. :X
als ik het goed lees kan jou kat geen kant op als het eigen domein nu vol zit met vreemde wezens.
een kat die met rust gelaten wil worden heeft een veilige plek nodig, een andere kamer , naar de tuin of de hoogte in
Kijk bijvoorbeeld eens bij de catification tips van Jackson Galaxy
http://jacksongalaxy.com/category/catification/
pi_144921153
Dat lees je verkeerd hoor. Ze kan weg naar de slaapkamer bijvoorbeeld, of zelf al in de badkamer gaan zitten als ze met rust gelaten wil worden. Een deel van het probleem is dat ze zelf niet weg gaat. Helaas houdt ze er niet van om de hoogte in gaan. Ze springt nooit hoger dan de keukentafel, terwijl er opzich genoeg gelegenheid is om wel hoger te zitten. Het enige wat ze wel eens doet is in een hoekje van de woonkamer achter het gordijn zitten, dat gaat prima. Maar vaak is ze te nieuwsgierig en gaat ze weer rondlopen en in vreemde tassen snuffelen :9 om vervolgens in paniek te raken en in de aanvalshouding te gaan (in plaats van te vluchten) als de vreemde wezens teveel lawaai maken of teveel heen en weer lopen.

Desalniettemin een leuke link; ik zal eens kijken of ik ons huis nog wat katvriendelijker kan maken.
edit: is dat van 'my cat from hell'? Grappig :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Lot_1 op 26-09-2014 12:33:10 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:46:53 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144921755
Wat goed, die site!

Ik lees met belangstelling over jou en jullie kat, Lot. Je hebt niet de makkelijkste kat en ze boft met mensen die zo rekening met haar willen houden.

Ik vind het lastig om advies te geven. Waar jullie nu wonen, zou ik er geen kat bijnemen. Als jullie verhuizen, moet het ook met beleid gebeuren. Dit lijkt wel een gevoelige kat. Je zou willen dat ze zich eerst weer zeker voelt van haar territorium. Dan zou je kunnen overwegen er een kat bij te doen.

En met kinderen? Als je je daar goed op wilt voorbereiden, kun je ook eens advies vragen. Ik geloof er wel in dat een kat erg kan reageren op stress bij mensen. Als jij niet zeker bent van je zaak, gaat een kat daar geheid op reageren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144922480
Toen wij een kindje kregen hebben wij onze kat (ook best een moeilijk tiepje, altijd onvindbaar als er visite was en zo) overal bij betrokken. Dus niet moeilijk doen als ze in het wiegje wilde slapen (alleen op het voeteneind en niet als de baby erin lag), als ze er per se bij wilde zijn tijdens het verschonen enzovoorts. Steeds bevestigen dat we haar nog net zo'n lieve poes vonden als eerst.
Wel grappig want op een gegeven moment had ze wel door dat als 's avonds het muziekdoosje klonk, ze ons daarna weer helemaal voor zich alleen kon opeisen O+
pi_144923191
Dank voor je lieve woorden Lienekien. Al is het ook wel door ons hoofd gegaan om haar weg te doen toen ze in haar agressieve periode zat. Maarja, waarheen dan he. Een asiel is voor haar gelijk aan de hel, dus dat vond ik geen optie. En je slijt een agressieve kat niet zo snel aan leuke baasjes. Dus we hebben het uitgezeten, waar ik nu wel blij mee ben. Maar als er toen een rustige einzelgänger op de stoep had gestaan die goed met katten om kon gaan en d'r wel over wilde nemen had ik haar met alle plezier meegegeven :@
We willen inderdaad sowieso wachten tot we in een groter huis wonen met een tweede kat erbij :Y tot die tijd genieten we van de enkele keer dat ze per ongeluk een minuut op onze schoot zit :P

Goed advies Gwywen! Ik hoop inderdaad dat de kat geen bezwaar heeft tegen een stilliggend baby'tje, en ze aan het kind gewend is tegen de tijd dat er beweging in komt.
Het is wel een idee om eens advies te vragen aan een expert als ik zwanger ben oid. :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_144974957
Mijn kat is ziek. Hij heeft gisteren en vannacht eigenlijk de hele dag op een kussentje in bed gelegen. Hij reageert wel op zijn naam door met z'n oortjes te bewegen, maar is vrijwel niet van zijn plek geweest. Ik heb hem gisteravond meegenomen naar de kraan om te drinken, en dat deed hij wel, maar brokjes heeft hij niet gehad en hij is ook niet naar de bak geweest. Ik maak me ernstig zorgen, maar zit ook een beetje met zondag -> weekendconsult bij een vreemde dierenarts ver weg. Zouden jullie dit nog even aanzien, of toch vandaag voor een consult gaan. Hij lijkt niet perse pijn te hebben, maar voelt zich wel heel duidelijk niet lekker.

Ik weet trouwens niet of hij verhoging heeft, ik vermoed van wel maar heb het niet gemeten.
  zondag 28 september 2014 @ 08:22:08 #240
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144975021
Ik zou vandaag naar de dierenarts gaan. Sterkte ermee.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 28 september 2014 @ 09:09:16 #241
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144975248
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 07:53 schreef Zeester het volgende:
Mijn kat is ziek. Hij heeft gisteren en vannacht eigenlijk de hele dag op een kussentje in bed gelegen. Hij reageert wel op zijn naam door met z'n oortjes te bewegen, maar is vrijwel niet van zijn plek geweest. Ik heb hem gisteravond meegenomen naar de kraan om te drinken, en dat deed hij wel, maar brokjes heeft hij niet gehad en hij is ook niet naar de bak geweest. Ik maak me ernstig zorgen, maar zit ook een beetje met zondag -> weekendconsult bij een vreemde dierenarts ver weg. Zouden jullie dit nog even aanzien, of toch vandaag voor een consult gaan. Hij lijkt niet perse pijn te hebben, maar voelt zich wel heel duidelijk niet lekker.

Ik weet trouwens niet of hij verhoging heeft, ik vermoed van wel maar heb het niet gemeten.
Dierenarts.
pi_144975307
Ook ik zou naar de DA gaan, een kat moet eten. Sterkte!
  zondag 28 september 2014 @ 09:23:36 #243
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144975345
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:12 schreef Lot_1 het volgende:
Hoe weet je eigenlijk of je kat het oké vindt als je er een tweede kat/kitten bij neemt?
Onze kat houdt niet van mensen, en heeft een hekel aan kinderen en honden. Dus wij zijn een beetje huiverig voor de reactie op haar soortgenoten maar misschien reageert ze daarop veel anders. Heeft iemand daar ervaring mee?
Zolang de oudere kat een plek voor zichzelf heeft moet dat goedkomen. Even een plekje weg van die kleine stuiterbal.

Wie weet neemt je oudere kat wel een verzorgende rol op zich. Mijn ouders namen een pup bij mijn 6 jaar oude kat. Mijn kat is een echte keizer en eist schootligging, complete massage en vooral veel aandacht.

De pup dacht echter van heeee nog een levend wezen wat leuuukk joepiedepoepie. En kattenoortjes zijn zo lekker om op te sabbelen :+

De eerste dag, pats, kras op de neus en op het oog, want meneer de hond ging te ver. Sinds die dag was mijn kat nog meer keizer. Maar voedde de hond ook gedeeltelijk op 8)7

Zo geeft de hond kopjes, legt hij een poot op je schoot als hij geaait wil worden, gaat hij netjes bij de deurmat zitten om een keurig blafje te geven dat hij uit moet en weet net zo goed als de kat hoe je aan eten komt. Stel banditos samen.

Ik denk dat het wel goedkomt met je oudere kat. Die zal de kitten op z'n minst moeten tolereren. En anders in z'n nekvel pakken en laten merken dat het niet oké is om gemeen te doen.
pi_144975543
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 09:23 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Zolang de oudere kat een plek voor zichzelf heeft moet dat goedkomen. Even een plekje weg van die kleine stuiterbal.

Wie weet neemt je oudere kat wel een verzorgende rol op zich. Mijn ouders namen een pup bij mijn 6 jaar oude kat. Mijn kat is een echte keizer en eist schootligging, complete massage en vooral veel aandacht.

De pup dacht echter van heeee nog een levend wezen wat leuuukk joepiedepoepie. En kattenoortjes zijn zo lekker om op te sabbelen :+

De eerste dag, pats, kras op de neus en op het oog, want meneer de hond ging te ver. Sinds die dag was mijn kat nog meer keizer. Maar voedde de hond ook gedeeltelijk op 8)7

Zo geeft de hond kopjes, legt hij een poot op je schoot als hij geaait wil worden, gaat hij netjes bij de deurmat zitten om een keurig blafje te geven dat hij uit moet en weet net zo goed als de kat hoe je aan eten komt. Stel banditos samen.

Ik denk dat het wel goedkomt met je oudere kat. Die zal de kitten op z'n minst moeten tolereren. En anders in z'n nekvel pakken en laten merken dat het niet oké is om gemeen te doen.
Ermee bemoeien is nooit een goed idee, en een kat in z'n nekvel "corrigeren" ook niet (sterker nog, ermee bemoeien kan de situatie verergeren!). Sommige katten blijven solitair, wat je ook doet :)
pi_144979522
Ik ben geweest, en hij had koorts en was echt ziek. Goed dat ik gegaan was zei de arts. Hij heeft antibiotica kuur en koortsremmende spuit gehad, en een pillen kuur van beiden. Weer thuis voelde hij zich al iets beter, en heeft natvoer gehad. Wel 152,- armer...
pi_145062862
zag bij de lidl een ontviltkam

ziet er net zo uit als een FURminator. alleen 3,99 ipv >30euro
zou het wat zijn?
  dinsdag 30 september 2014 @ 18:57:33 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145062899
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:19 schreef Zeester het volgende:
Ik ben geweest, en hij had koorts en was echt ziek. Goed dat ik gegaan was zei de arts. Hij heeft antibiotica kuur en koortsremmende spuit gehad, en een pillen kuur van beiden. Weer thuis voelde hij zich al iets beter, en heeft natvoer gehad. Wel 152,- armer...
Oeh, had ik gemist.

Hoe gaat het nu?
The love you take is equal to the love you make.
pi_145070771
Iemand enig idee wat het kost om (deels) de staart van onze kat te laten amputeren?
Er zit sinds vorig jaar een knik in en ze leert nog steeds niet haar staart zodanig opzij te doen in de kattenbak dat deze schoon blijft. ;(
pi_145071707
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oeh, had ik gemist.

Hoe gaat het nu?
Ik heb het heel spannend gevonden, want hij was nog 2 dagen echt alleen maar op zijn kussentje aan t liggen. Van natvoer werd hij wel enthousiast, maar van drinken en brokjes maar matig. Naar de bak zag ik hem ook niet gaan. Ik had eigenlijk besloten hem vandaag weer te brengen, maar vanochtend werd ik opeens wakker gespind (had hij al dagen niet gedaan), en liep meneer weer door huis, sliep op andere plekjes dan kussen op bed en melkte hij weer dingen. Hij is nog wel een stuk slomer dan normaal, maar begint dus wel echt op te knappen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:57:52 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145072325
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:47 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik heb het heel spannend gevonden, want hij was nog 2 dagen echt alleen maar op zijn kussentje aan t liggen. Van natvoer werd hij wel enthousiast, maar van drinken en brokjes maar matig. Naar de bak zag ik hem ook niet gaan. Ik had eigenlijk besloten hem vandaag weer te brengen, maar vanochtend werd ik opeens wakker gespind (had hij al dagen niet gedaan), en liep meneer weer door huis, sliep op andere plekjes dan kussen op bed en melkte hij weer dingen. Hij is nog wel een stuk slomer dan normaal, maar begint dus wel echt op te knappen.
Gelukkig!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 30 september 2014 @ 23:28:57 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_145077221
En hebben mensen ervaring met schurft bij katten? Er wordt momenteel zoveel gekrabt en gewassen dat ik er zelf jeuk van krijg. Vlooien zijn het niet, een allergie lijkt me sterk omdat ze alle drie hetzelfde gedrag vertonen. Huid voelt korstig. Is het goed te genezen? (Jep, ik bel morgen uiteraard de dierenarts).

Of iemand een idee wat verder zo'n uitbraak zou kunnen veroorzaken?
disclaimer
pi_145079070
Stress kan ook.
Wassen door uitslag...of uitslag krijgen door wassen :)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:43:47 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_145079431
Ze hebben 't alleen alle drie, dus dat klinkt zo onwaarschijnlijk in mijn oren!
Of ze moeten alle drie vreselijk van de wap zijn door op handen zijnde gezinsuitbreiding...
disclaimer
pi_145080913
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:28 schreef Stormqueen het volgende:
En hebben mensen ervaring met schurft bij katten? Er wordt momenteel zoveel gekrabt en gewassen dat ik er zelf jeuk van krijg. Vlooien zijn het niet, een allergie lijkt me sterk omdat ze alle drie hetzelfde gedrag vertonen. Huid voelt korstig. Is het goed te genezen? (Jep, ik bel morgen uiteraard de dierenarts).

Of iemand een idee wat verder zo'n uitbraak zou kunnen veroorzaken?
Klinkt toch als vlooien :@
pi_145081305
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:28 schreef Stormqueen het volgende:
En hebben mensen ervaring met schurft bij katten? Er wordt momenteel zoveel gekrabt en gewassen dat ik er zelf jeuk van krijg. Vlooien zijn het niet, een allergie lijkt me sterk omdat ze alle drie hetzelfde gedrag vertonen. Huid voelt korstig. Is het goed te genezen? (Jep, ik bel morgen uiteraard de dierenarts).

Of iemand een idee wat verder zo'n uitbraak zou kunnen veroorzaken?
Allergie lijkt me idd ook sterk, maar ook ik zou toch meteen aan vlooien denken. Bij schurft zie je dat vaak op de kop met kale plekken en korstjes, komt voor zover ik weet ook niet zo vaak voor bij katten (al kan de dierenarts hier op Fok daar vast meer over vertellen), vlooien geven eerder korstjes op plekken zoals de rug.

Misschien zijn ze net onvlooit of al uitgebreid gecheckt, dat weet ik natuurlijk niet, dus just in case :) Ga er 'ns doorheen met een vlooienkam. Alleen met je vingers door de vacht gaan om te zien of er wat zit, is vaak niet genoeg (heb 'ns 'n deels wit kitten met wat vlooien gehad, die krengen waren op die manier ook amper te zien, te snel). Mocht je wat kleine donkere dingetjes vinden, even op keukenpapier natmaken, wordt het wat rood dan is het vlooienpoep. In geval van vlooien, het hele huis behandelen en de katten ook ontwormen, vlooien kunnen lintworm overbrengen.

Maar wat het ook is, succes, hopelijk valt de behandeling mee. Kan me voorstellen dat je hier nu niet op zit te wachten :{
  woensdag 1 oktober 2014 @ 08:19:52 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_145081452
Ik heb ze recent een aantal keer ontvlooid met frontline combo. Vandaar dat zo'n heftige vlooienplaag me wat sterk lijkt. Ik vind verder ook geen lijken of neten op de plekken waar ze hebben gelegen, alleen korstjes.
disclaimer
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:37:38 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_145085657
Dus.... ik zie net zo'n kut-vlo voor mijn neus weg springen :')
Dierenarts gebeld, volgens de assistente is er tegenwoordig een groep Frontline-resistente vlooien :')

We gaan ze vrijdag even iets tegen de jeuk geven en zodra het kan smeren we er Advantix op. _O-
disclaimer
pi_145086081
Misschien kan je alvast beginnen met het schoonmaken van de omgeving? Haal bij de DA spuitbussen en spuit alle hoekjes van de kamers in. Daarnaast elke dag stofzuigen met een stukje vlooienband in de stofzuiger en de mandjes heet wassen.
Als je er 1 ziet, zitten er nog veel meer in de omgeving :(
pi_145086114
Mja de meningen over Frontline zijn, ook onder dierenartsen, verdeeld. Sommige zeggen dat 't dan toch echt aan de toediening ligt, maar dan had je toch al veel eerder vlooien gezien lijkt me :P Ik heb er iig weinig vertrouwen meer in, ook 'n slechtere ervaring mee. Advantix of Stronghold heb ik nooit problemen mee gezien (behalve bij m'n kat die allergisch is voor pipetjes, ook fijn). Succes ermee iig, krijg al jeuk als ik ze zie :')
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:53:46 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_145086190
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:50 schreef Dragonberry het volgende:
Misschien kan je alvast beginnen met het schoonmaken van de omgeving? Haal bij de DA spuitbussen en spuit alle hoekjes van de kamers in. Daarnaast elke dag stofzuigen met een stukje vlooienband in de stofzuiger en de mandjes heet wassen.
Als je er 1 ziet, zitten er nog veel meer in de omgeving :(
ik ben hoogzwanger en kan elk moment werpen. Ik spuit / strooi nu het liefst zo min mogelijk gif rond ;)
Dat bemoeilijkt e.e.a. wel nu, dat besef ik, maar ik ga even met de dierenarts overleggen hoe we dit nu aan kunnen pakken.
Ik weet hoe erg het kan zijn, de eerste zomer dat we in dit huis woonden was echt de horror tot en met, toen kwamen de vlooien van de vorige bewoner tevoorschijn en zijn we twee maanden bezig geweest (waarbij de katten in quarantaine zaten) om ons huis vlooienvrij te krijgen :(
Maar ik baal vooral dat die kut-frontline dus niet werkt, spul is al duur zat en je vertrouwt daar toch wel een beetje op. Als ik meteen advantix had genomen hadden we nu dit gezeik niet gehad :r
disclaimer
pi_145086228
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:50 schreef Dragonberry het volgende:
Misschien kan je alvast beginnen met het schoonmaken van de omgeving? Haal bij de DA spuitbussen en spuit alle hoekjes van de kamers in. Daarnaast elke dag stofzuigen met een stukje vlooienband in de stofzuiger en de mandjes heet wassen.
Als je er 1 ziet, zitten er nog veel meer in de omgeving :(
Stukje vlooienband is geloof ik niet zo goed, van wat ik heb gehoord blaas je dan met je stofzuiger dat gif in huis wat in zo'n bandje hoort te zitten, klinkt toch minder lekker :+ Omgevingsspray, dingen heet wassen en heel vaak stofzuigen zou ik idd wel doen :Y
  woensdag 1 oktober 2014 @ 12:01:13 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_145086410
Jup, onmiskenbaar:



Crap :')
disclaimer
pi_145086547
Getver. Wat een rot beesten zijn het ook.. Hopelijk is er redelijk snel wat aan te doen. Met (bijna)een baby in huis zit je hier echt niet op te wachten.
pi_145088407
vrijdag bij de DA een assistent ronselen om de katten met een vlooienkam van meeste vlooien te ontdoen?

en met de DA overleggen welk middel je wel direct kan gebruiken zonder overdosering ipv alleen iets tegen de jeuk geven.
nog weken wachten dan zit je hele huis vol en ontkom je niet aan omgevingsspray. lijkt me idd niet wenselijk met een baby op komst.
pi_145090099
Mijn oom, die tot voor kort dierenarts was, zei dat frontline helemaal niet meer werk. Hij had ook boos frontline gebeld om te zeggen dat ze die zooi niet meer mochten verkopen. Ik gebruik nu stronghold van de dierenarts, mijn katten hadden het heel erg deze zomer namelijk. 3 uur na de dosis stronghold kon ik de dode vlooien zo uit de vacht plukken, erg effectief dus. Vandaag zouden ze hun volgende dosis moeten krijgen, maar vanwege de antibioticakuur van mijn kat wacht ik op advies van de dierenarts even, maar ze zijn nu wel weer terug geloof ik.

De dierenarts zei trouwens dat ik dit gewoon 2 weken na de dosis niet-werkend vlooienspul mocht gebruiken, omdat er een andere werkzame stof in zit en het dus niet tot overdosis kan lijden. Vraag dit even aan de dierenarts!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:14:41 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_145090796
thanks voor de tips! Ik ga inderdaad even iets vervangends vragen.

Net even een poes geïnspecteerd en ze lopen inderdaad over de vacht ;( het arme beest is al zo neurotisch, die heeft nu al kale plekken van het wassen :N
disclaimer
pi_145091292
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:51 schreef Zeester het volgende:
-
Hoe is het nu met jouw kat, weer ietsje beter vandaag?
pi_145092932
Je kan ook een vlooienshampoo proberen, dat werd bij ons aangeraden toen stronghold niet werkte en de kat helemaal onder zat
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_145093747
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:29 schreef Holyme het volgende:

[..]

Hoe is het nu met jouw kat, weer ietsje beter vandaag?
Lief dat jullie zo betrokken zijn!
Ja, hij is weer stuk beter, hij loopt weer door huis en komt knuffelen. Hij is nog niet de oude, zo wil hij niet maniakaal graag uit de kraan drinken zoals normaal, maar de weg omhoog is zeker ingezet.

Ben net even naar m'n eigen dierenarts geweest want ben in de strijd om hem pillen te voeren al 1 kwijtgeraakt. Ze hebben alleen het type pil dat hij heeft niet, dus hopelijk is er een vergelijkbare pil, anders moet ik ver (10km) ofzo fietsen voor een stom pilletje!
pi_145094085
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:43 schreef Zeester het volgende:

[..]

Lief dat jullie zo betrokken zijn!
Ja, hij is weer stuk beter, hij loopt weer door huis en komt knuffelen. Hij is nog niet de oude, zo wil hij niet maniakaal graag uit de kraan drinken zoals normaal, maar de weg omhoog is zeker ingezet.

Ben net even naar m'n eigen dierenarts geweest want ben in de strijd om hem pillen te voeren al 1 kwijtgeraakt. Ze hebben alleen het type pil dat hij heeft niet, dus hopelijk is er een vergelijkbare pil, anders moet ik ver (10km) ofzo fietsen voor een stom pilletje!
Dat klinkt ook niet handig nee, maar wel fijn dat ie weer aan de beterende hand is! (En mocht ie nog 'ns ziek worden, dan hoop ik voor je dat ie dat doordeweeks doet :P). Qua pillen geven, geef je ze rechtstreeks? Mocht dat niet goed lukken, dan zou je 'ns aan je dierenarts kunnen vragen of ze pillenschieters hebben, al vind ik met een boogje in dat bekkie mikken net zo handig :+ En anders is een goedje zoals Easypill misschien handig? Zelf geen ervaring mee, maar wie weet is 't wat om de strijd wat makkelijker te maken. Afijn, hopelijk mag je snel weer de kraan vaak openzetten voor 'm :Y
pi_145094352
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:53 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat klinkt ook niet handig nee, maar wel fijn dat ie weer aan de beterende hand is! (En mocht ie nog 'ns ziek worden, dan hoop ik voor je dat ie dat doordeweeks doet :P). Qua pillen geven, geef je ze rechtstreeks? Mocht dat niet goed lukken, dan zou je 'ns aan je dierenarts kunnen vragen of ze pillenschieters hebben, al vind ik met een boogje in dat bekkie mikken net zo handig :+ En anders is een goedje zoals Easypill misschien handig? Zelf geen ervaring mee, maar wie weet is 't wat om de strijd wat makkelijker te maken. Afijn, hopelijk mag je snel weer de kraan vaak openzetten voor 'm :Y
Ja, ik pak hem klemvast en por zijn bekkie open en klem het dicht tot hij slikt. Heel zielig, maar hij trapt niet in dat spul om een pil in te verstoppen en voor een pillenschieter ben ik niet handig genoeg denk ik. En door het natvoer durf ik niet, want als dat niet werkt ben ik nog een pil kwijt. Hij zal me wel nooit meer aankijken na deze week, maar gelukkig kan hij dan wel weer 10 jaar mee!
pi_145094943
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:01 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ja, ik pak hem klemvast en por zijn bekkie open en klem het dicht tot hij slikt. Heel zielig, maar hij trapt niet in dat spul om een pil in te verstoppen en voor een pillenschieter ben ik niet handig genoeg denk ik. En door het natvoer durf ik niet, want als dat niet werkt ben ik nog een pil kwijt. Hij zal me wel nooit meer aankijken na deze week, maar gelukkig kan hij dan wel weer 10 jaar mee!
Ja die van mij trappen er ook niet in met voer :') Wat wel kan helpen (mocht je dit nog niet weten) is over de keel wrijven, zachtjes over de neus blazen of de lippen een beetje nat maken. Of een beloning klaarleggen en die er meteen achteraan geven, dat werkt hier meestal prima om verstoppogingen enzo tegen te gaan. Maar daar moet ik wel bij zeggen, dat mijn katten iets minder snugger zijn soms, mijn andere poes was heel erg hardnekkig. Soms tot er weinig over was dan natte, uit elkaar vallende witte smurrie, en maar doen alsof ze 'm doorslikt O+
pi_145095680
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:17 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ja die van mij trappen er ook niet in met voer :') Wat wel kan helpen (mocht je dit nog niet weten) is over de keel wrijven, zachtjes over de neus blazen of de lippen een beetje nat maken. Of een beloning klaarleggen en die er meteen achteraan geven, dat werkt hier meestal prima om verstoppogingen enzo tegen te gaan. Maar daar moet ik wel bij zeggen, dat mijn katten iets minder snugger zijn soms, mijn andere poes was heel erg hardnekkig. Soms tot er weinig over was dan natte, uit elkaar vallende witte smurrie, en maar doen alsof ze 'm doorslikt O+
Ik zeg er ook altijd bij dat het voor zijn eigen bestwil is, maar ja, katten zijn niet zo goed te overtuigen daarvan ;). Ik ben al lang blij dat hij weer zo goed is, want ik heb me echt 2 dagen afgevraagd of hij er ooit overheen zou komen, hij was zo verschrikkelijk ziek! Zijn heel wat tranen gelaten hier. Hij is pas 6!
pi_145462596
Mijn kat krijgt natvoer met een hoog vlees/vis gehalte en zo natuurlijk mogelijk.
Dus zonder kunstmatige aroma-, kleur- en conserveringsstoffen.

Maar hoe lang kan je een geopend blik bewaren?

Ik bewaar het niet in het blik, maar doe het in een schaaltje in de koelkast.
Nu gooi ik het restant binnen 24 uur weg.
Maar dat is best zonde, als het niet nodig is.

Natuurlijk ga ik geen risico's nemen, maar ik vraag me af of ik dergelijk voer niet twee dagen zou kunnen bewaren.
"Life's a Bitch"
pi_145463692
Ik laat het altijd 2 dagen staan. Ik geef bozita en daar zit genoeg in voor 3 dagen. Nooit problemen mee.
  zondag 12 oktober 2014 @ 21:47:03 #276
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145472320
Je hebt er ook van die plastic dekseljes voor zodat je het blik ook weer goed (geurdicht) kan afsluiten.
Doordat het afgesloten is droogt het ook minder snel uit.
En dat spul kan prima een paar dagen in de koelkast bewaard blijven, 2-3 dagen staat er vaak op de verpakking.
Als het niet zurig ruikt is het nog goed.

En de kartonnetjes van de Bozita zijn ook makkelijk dicht te vouwen, staat ook op dat het nog iets van 2 dagen in de koelkast te bewaren is na openen.
pi_145497252
Ik heb het bovenstaande gelijk maar toegepast. En een blik gaat hier dus in 2 dagen leeg.
Toch zonde om de helft weg te gooien.

Overigens schieten die verpakkingen qua info over houdbaarheid na openen wel tekort.
Misschien is dat wel de bedoeling met mensen zoals ik :D

Maar nu dus niet meer , Tx! Dragonberry en SiGNe ^O^
"Life's a Bitch"
pi_145515421
Ik heb een kleine krabpaal voor mijn twee katten, maar aangezien ze mijn bureaustoel gebruiken als krabpaal (die is hoger, dan kunnen ze zich beter uitrekken?) wil ik een andere aanschaffen.

Nu viel mijn oog op deze krabpaal/meubel. Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Tips en suggesties waar ik op moet letten of maakt het verder niet veel uit?
pi_145521284
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:11 schreef Crientj het volgende:
Ik heb een kleine krabpaal voor mijn twee katten, maar aangezien ze mijn bureaustoel gebruiken als krabpaal (die is hoger, dan kunnen ze zich beter uitrekken?) wil ik een andere aanschaffen.

Nu viel mijn oog op deze krabpaal/meubel. Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Tips en suggesties waar ik op moet letten of maakt het verder niet veel uit?
Mijn ervaring is dat de klimmeubels gebruikt worden om te klimmen en weinig tot niet om aan te krabben. De paaltjes zijn vaak smal en er zitten plankjes e.d. in de weg om goed uit te kunnen rekken, denk dat t daar aan ligt. Leuk voor erbij, maar om te krabben maak ik de katten blij met een hoge, brede paal of een breder krabplankje voor aan de muur (en dan hoger hangen, zodat ze idd wel uit kunnen rekken!). Daarnaast zijn zulke meubels vaak wat sneller minder mooi of zelfs kapot, tis meestal karton voor de buizen en een dun stofje op de plankjes.

Wil je toch een meubel, kijk dan ook even naar de stevigheid en je katten. Een heel hoog gevaarte met weinig palen en een kleine bodemplaat icm grote en/of lekker dolle katten, zou ik minder snel doen :) Ik heb zelf een behoorlijk hoge met 3 palen op de bodemplaat (en 'n minipaaltje met huisje), ding staat nu dik 1.5 jaar. Gebruikt door 3 katten en een lading kittens, de volwassen katten zijn er vrij rustig mee en ook niet heel groot. Het minipaaltje wiebelt aan alle kanten maar is amper gebruikt, de stof begint her en der flink slijtplekken te vertonen (zelfs flinke gaten bij het favo mandje), maar voor de rest staat ie nog wel stevig en de katten vinden 'm leuk om hoog te gaan liggen enzo. De krabgedeeltes zijn dus amper gebruikt :+
pi_145521352
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:11 schreef Crientj het volgende:
Ik heb een kleine krabpaal voor mijn twee katten, maar aangezien ze mijn bureaustoel gebruiken als krabpaal (die is hoger, dan kunnen ze zich beter uitrekken?) wil ik een andere aanschaffen.
Nu viel mijn oog op deze krabpaal/meubel. Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Tips en suggesties waar ik op moet letten of maakt het verder niet veel uit?
Ik heb deze: http://www.zooplus.nl/sho(...)ot/vanaf180cm/185931

En die is hoog genoeg dat ze zich lekker kunnen uitleven er in. En hij houd het nu al ruim 2 jaar en 6 verhuizingen vol, dus stevig genoeg zeker. Want ze klimmen gerust van beneden naar boven zonder een platteau te raken :D :P
pi_145521458
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 08:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb deze: http://www.zooplus.nl/sho(...)ot/vanaf180cm/185931

En die is hoog genoeg dat ze zich lekker kunnen uitleven er in. En hij houd het nu al ruim 2 jaar en 6 verhuizingen vol, dus stevig genoeg zeker. Want ze klimmen gerust van beneden naar boven zonder een platteau te raken :D :P
Daar heb ik ook op zitten kijken, die leek me idd ook stevig :) Maar heb de mijne via de Duite ebay, en won een andere bieding :P Da's nog een tip trouwens, hier ooit gelezen, daar hebben ze vaak palen een stuk goedkoper dan in de winkel dus mocht je daar op willen letten, kijk dan daar 'ns. Heb zelf deze voor zo'n ¤60 inc verzenden
pi_145523994
Bij mij staat deze : http://www.zooplus.nl/sho(...)ot/vanaf180cm/284840
Ze liggen er veel in en op en de krabpaaldelen worden flink gebruikt. Ook op de meest rare manieren (op een plateau zitten en naar beneden krabben). Hij staat nu ruim een jaar. Het enige dat gesneuveld is, is het velletje van het muisje _O- dat aan de bovenste plank hangt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_145524148
wel jammer dat die bekleding van die palen altijd zo lelijk is.
mijn huidige exemplaar komt altijd vast te zitten aan de krabplank met haar nagels, beetje dom geval
pi_145536889
Ik heb deze http://www.zooplus.nl/sho(...)l_middel/160cm/47989.

Ik heb maar 1 kat, maar ze vertoeft er graag op. Hij staat wel voor het raam en dat helpt wel mee.
Ook de palen worden gebruikt, maar dat is meer spelgedrag.
Mijn kat is nog vrij jong, speels en klein van stuk. Daar kan hij goed tegen.
Maar ik vraag me af wat hij bij een grotere kat doet. Ze zit nl soms gewoon helemaal bovenop en zet zich keihard af naar de onderlagen of de grond.

Uitrekken en echt lekker willen krabben doet ze aan aparte grote, stevige krabpalen, die lekker hoog zijn.

Ondanks dat van alles aanwezig is en goed gebruikt wordt, weet ze soms toch nog mijn bank of het behang te vinden. Ik kan het niet helemaal voorkomen vrees ik, maar ze doet het veel en veel minder nu alles er staat. En ook heel belangrijk op de juiste plekken ;)
"Life's a Bitch"
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:04:08 #285
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_145540408
Bij mij gebruikt de kat de krabpaal erg intensief, de poes krabt af en toe heel voorzichtig, die gebruikt liever de muur (en dan ook heel bescheiden).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_145542810
Ah top :). Een heel hoog krabmeubel wil ik (nog) niet, die twee kunnen opzich overal wel op klauteren (Van de vensterbank naar de bank naar de bar en dan door naar de andere kant van de kamer. En ze hebben geleerd om de vlizotrap op en af te klimmen _O- ).

Misschien later als ze wat ouder zijn. De jongste is net 20 weken en de ander is 18 maanden.
Een plankje aan de muur vind ik minder; maar ik denk dat er uiteindelijk wel een klimding zal komen. Ik heb nu een krabton gekocht, incl speeldingetje dat in het middelste gat hangt. Volgens mij is ie goedgekeurd door meneer Guus. :)

  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:36:21 #287
269689 crew  Viv
pi_145544687
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:53 schreef Crientj het volgende:
Ah top :). Een heel hoog krabmeubel wil ik (nog) niet, die twee kunnen opzich overal wel op klauteren (Van de vensterbank naar de bank naar de bar en dan door naar de andere kant van de kamer. En ze hebben geleerd om de vlizotrap op en af te klimmen _O- ).
Misschien later als ze wat ouder zijn. De jongste is net 20 weken en de ander is 18 maanden.
Een plankje aan de muur vind ik minder; maar ik denk dat er uiteindelijk wel een klimding zal komen. Ik heb nu een krabton gekocht, incl speeldingetje dat in het middelste gat hangt. Volgens mij is ie goedgekeurd door meneer Guus. :)
[ afbeelding ]
Ah ik wilde een krabton opperen, maar dat hoeft dus niet meer. :D
Wij hebben deze: http://www.zooplus.nl/sho(...)en/krabtonnen/185850
en die wordt al 3 jaar intensief gebruikt door onze Maine Coons (grote/zware katten). Er zat ook zo'n speeldingetje in, maar dat sloopten ze er in de eerste week al uit. Er ligt bijna altijd wel een kat te slapen op het bovenste kussentje (vlak bij mijn pc). O+

pi_145545372
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ah ik wilde een krabton opperen, maar dat hoeft dus niet meer. :D
Wij hebben deze: http://www.zooplus.nl/sho(...)en/krabtonnen/185850
en die wordt al 3 jaar intensief gebruikt door onze Maine Coons (grote/zware katten). Er zat ook zo'n speeldingetje in, maar dat sloopten ze er in de eerste week al uit. Er ligt bijna altijd wel een kat te slapen op het bovenste kussentje (vlak bij mijn pc). O+
[ afbeelding ]
Rooie katten! :D Lievvv.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 07:45:00 #289
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145557290
Bij ons in de wijk lopen 2 katten rond. Die slapen voor zover ik kan zien voornamelijk (zo niet altijd) buiten.

Nu ben ik een paar weken eens op zoek gegaan naar de eigenaar van deze katten. Deze bleek 2 huizen achter ons te wonen. De eigenaar zei mij dat de katten inderdaad vaak buiten lopen en dat hij ze wel elke avond eten geeft (ook buiten). Hij wist me ook te vertellen dat het hier om een broer en zus gaat.
Verder is het misschien handig op te merken dat de eigenaar ook een hond heeft en in het verleden hiermee al voor overlast zorgde door de hond vaak buiten in zijn achtertuin te houden (geluidsoverlast door blaffen). Dit schijnt echter tegenwoordig niet meer het geval te zijn.

Nu zijn de laatste paar weken de twee katten heel erg aanhankelijk naar mij toe geworden. Komen vaak op me afrennen als ze me zien, luid miauwend. Ik heb ze ook weleens wat te eten gegeven. Nu moet ik ook zeggen dat ze er fysiek niet erg gezond uitzien. Vooral het zusje is erg vermagerd.

Maar nu is het dus al zo dat de kleinste (het zusje) bij mij op de deurmat slaapt (buiten) en ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ze zijn al redelijk op leeftijd en ik heb het idee dat ze thuis niet goed verzorgd worden. Ik kan ze niet zomaar in huis nemen natuurlijk omdat ze van iemand anders zijn en we zelf ook al een kat hebben die niet al te goed met andere katten om kan gaan.

Iemand tips ?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 15 oktober 2014 @ 08:12:48 #290
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145557477
Je bent op speaking terms met die man, spreek tegen hem je zorg uit.

Oude katten zien er soms uit of ze verwaarloosd worden. Dat hoeft niet zo te zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:40:52 #291
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145558766
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:12 schreef Lienekien het volgende:
Je bent op speaking terms met die man, spreek tegen hem je zorg uit.
Oude katten zien er soms uit of ze verwaarloosd worden. Dat hoeft niet zo te zijn.
Maar wat kan de reden zijn dat ze bij mij voor de deur slapen en niet gewoon thuis?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:42:29 #292
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145558794
Tja, katten. Dat hoeft niet altijd een negatieve reden te hebben.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:42:38 #293
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145561844
Ja hallon ik heb dus sinds kort een kitten van nu 9 weken. Nou ben ik benieuwd hoe ik dat het beste kan aanpakken met voer. Wat ik nu doe is 's-ochtends melk en brokjes, en 's-avonds wat blikvoer en water.

Mijn idee hierbij is dat ik behoorlijk veel brokken en melk geef. Melk want groeien enzo en makkelijk weg te krijgen voor zo'n beestje en brokken geef ik genoeg dat ze er de hele dag mee kan doen in principe. Dan 's-avonds krijgt ze wat blikvoer (als "diner" zeg maar) wat ze vaak in een keer wegschuift, soms in 2 kleinere sessies en water zodat ze geen vocht tekort komt of iets dergelijks als ik lig te slapen. Na haar "diner" leg ik dan nog wat brokjes in de bak zodat ze 's-nachts eventueel ook nog wat kan eten.

Ik was benieuwd of dit een goede aanpak is voor een kitten van deze leeftijd aangezien ze bij moeders ook vaak gaan eten (drinken) wanneer ze er zin in hebben, of is het beter om haar op specifieke tijden te voeren?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_145562823
Voor een kitten is het goed om altijd brokken te hebben staan. Sowieso eten katten telkens kleine beetjes verdeeld over de dag. Ik heb zelf dan ook altijd brokken staan. 1 keer per dag natvoer is ook prima.
De melk kan je alleen beter mee stoppen. Katten kunnen niet goed tegen koe melk. Je kan beter gewoon de hele dag water voor haar neerzetten.

Je hebt trouwens nu 1 kat als ik het goed begrijp? Overweeg alsjeblieft om er een tweede bij te nemen! Een kat hoort naar mijn idee niet alleen, tenzij is bewezen dat de kat niet met soortgenoten overweg kan. Je kitten is nog jong en zal veel willen spelen. Het beste speelmaatje is een andere kat, die kan jij niet vervangen. Daarnaast zullen ze veel van elkaar leren en meestal ook minder van jouw spullen slopen ;)
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:43:17 #295
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145565532
Oke, goed om te horen. Overigens vermaakt ze zich prima in haar eentje. Ik zorg ook dat ik veel tijd besteed elke dag aan spelen met haar tot ze wat ouder wordt (ik heb ook geen ruimte voor een 2e kat, heb een studio + ik heb het momenteel al druk genoeg met die ene ;) ). Ik denk dat ik een knuffeltje ga halen zodat ze daar een beetje mee kan kutten of kan slapen als ik er niet ben of druk ben.

Daarnaast dat melk verhaal daar heb ik altijd een beetje om moeten lachen. Katten weten prima wat goed is voor ze, daar hebben ze geen mensen voor nodig. Als melk echt zo slecht was voor katten zouden ze het niet zo lekker vinden en uberhaupt met een grote boog omheen lopen. Daarnaast bouwt intolerantie alleen op als ze een tijdlang geen melk drinken. Als ze consequent wel melk drinken is er weinig aan de hand.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  Moderator woensdag 15 oktober 2014 @ 13:48:23 #296
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_145565723
Furminator _O_
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:55:54 #297
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145565962
quote:
5s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:48 schreef Ebinas het volgende:
Mijn kat krijgt natvoer met een hoog vlees/vis gehalte en zo natuurlijk mogelijk.
Dus zonder kunstmatige aroma-, kleur- en conserveringsstoffen.
Maar hoe lang kan je een geopend blik bewaren?
Ik bewaar het niet in het blik, maar doe het in een schaaltje in de koelkast.
Nu gooi ik het restant binnen 24 uur weg.
Maar dat is best zonde, als het niet nodig is.
Natuurlijk ga ik geen risico's nemen, maar ik vraag me af of ik dergelijk voer niet twee dagen zou kunnen bewaren.
Katten hebben een uitstekend ontwikkelde neus die met name goed is in het ruiken van stikstof, een van de bijproducten van rottende lichamen. Je kunt dus veilig gewoon geopende spullen blijven serveren. Als het niet goed meer is, dan zal je kat er vanaf blijven, al ziet het er wellicht nog normaal uit in jouw ogen.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_145567326
Jij weet veel meer over katten dan je in de eerste post liet blijken ;)
Dat van de melk klopt inderdaad, maar je moet niet denken dat je alles maar gewoon kan geven omdat ze het lekker vinden. Ik geef mijn katten af en toe een klein beetje slagroom, maar elke dag een hele bak vol is natuurlijk niet goed.. Ze zullen het echter wel gewoon eten als je het geeft.
pi_145568078
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:43 schreef Kutmanager het volgende:
Oke, goed om te horen. Overigens vermaakt ze zich prima in haar eentje. Ik zorg ook dat ik veel tijd besteed elke dag aan spelen met haar tot ze wat ouder wordt (ik heb ook geen ruimte voor een 2e kat, heb een studio + ik heb het momenteel al druk genoeg met die ene ;) ). Ik denk dat ik een knuffeltje ga halen zodat ze daar een beetje mee kan kutten of kan slapen als ik er niet ben of druk ben.
Daarnaast dat melk verhaal daar heb ik altijd een beetje om moeten lachen. Katten weten prima wat goed is voor ze, daar hebben ze geen mensen voor nodig. Als melk echt zo slecht was voor katten zouden ze het niet zo lekker vinden en uberhaupt met een grote boog omheen lopen. Daarnaast bouwt intolerantie alleen op als ze een tijdlang geen melk drinken. Als ze consequent wel melk drinken is er weinig aan de hand.
Zorg ervoor dat er altijd water staat, zo'n beestje drinkt niet op commando wanneer jij een bakje neerzet 's avonds (sterker nog, de gemiddelde kat drinkt al veel te weinig, meerdere bakjes in huis en een drinkfonteintje zijn een goed idee). En wat al gezegd was, voor een kitten onbeperkt brokjes 24/7 :Y

En helaas, katten weten lang niet altijd wat goed voor ze is, dat is toch echt aan jou om dat ook in de gaten te houden :) Er zijn zat katten die gerust een giftige plant opknabbelen, of die melk drinken ook al krijgen ze er diarree van omdat ze er niet meer tegen kunnen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:12:46 #300
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145568723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:34 schreef Dragonberry het volgende:
Jij weet veel meer over katten dan je in de eerste post liet blijken ;)
Dat van de melk klopt inderdaad, maar je moet niet denken dat je alles maar gewoon kan geven omdat ze het lekker vinden. Ik geef mijn katten af en toe een klein beetje slagroom, maar elke dag een hele bak vol is natuurlijk niet goed.. Ze zullen het echter wel gewoon eten als je het geeft.
Hele leven katten gehad tot ik op mezelf ging, maar kittens grootbrengen was nooit nodig bij mijn ouders want dat deed de moederkat gewoon en qua vast voer deden mijn ouders altijd.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_145569270
Dicht..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')