quote:Op maandag 14 juli 2014 19:29 schreef richolio het volgende:
Ik voel me toch wel een beetje aangesproken nu.
quote:
Door mijn reactie en meteen daarna dat deze reeks met aids besprekt is.quote:
Hij bedoelde het, over het algemeen omdat sommige mannen niet tot actie komen in dit topic.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:13 schreef richolio het volgende:
[..]
Door mijn reactie en meteen daarna dat deze reeks met aids besprekt is.![]()
Maar niet echt hoor
Overigens zal ik wel mee gaan doen, ik kan wel wat hosseltips gebruiken.
Ah.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:15 schreef complicate het volgende:
[..]
Hij bedoelde het over het algemeen omdat sommige mannen niet tot actie komen in dit topic.
Verder , als je voldoende zelfvertrouwen hebt , moet het wel lukken.
Is er iemand die je nu probeert te versieren?
Dan moet je zoveel mogelijk dat negatieve knopje in je brein proberen uit te schakelen. En veel oefenen. Zolang je niet durft, ga je geen resultaat zien. Dus misschien gaat het niet zo direct goed verlopen, maar naarmate je durft met vallen en opstaan zal het wel lukken. En dat zal ook jouw zelfvertrouwen vergroten.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:20 schreef richolio het volgende:
[..]
Ah.
Niet zozeer, maar als ik bijvoorbeeld een leuk/lief meisje ergens zie () stap ik er niet op af. Hoewel ik dat graag zou willen. Zelfvetrouwen heb ik wel, maar op dat gebied blijkbaar nog niet genoeg.
Weet denk ik dan niet wat ik moet zeggen. Terwijl dat met andere mensen (waar ik me niet tot aangetrokken voel) prima luktEr gaat dan een knop om ofzo.
Doe gewoon normaal zo doen anderen ook ouwe hosselkoningquote:
Faxie wat ben jij enorm verzuurd de laatste tijd. Ik vond je altijd wel een leuke user hoor, maar de tering...quote:
Dat vind ik niet eerlijk en wil ik rechtzetten. Heel veel andere kritiek die op mij geuit wordt is hartstikke terecht, maar ik heb nooit echt gelogen. Tuurlijk heb ik weleens wat dingen verzwegen en kleine dingen aangepast omdat ik niet graag herkend wilde worden. Misschien heb ik weleens iets overdreven omdat het voor mij erger voelde dan het was. Maar in grote lijnen is alles wat ik hier schreef hartstikke eerlijk geweest. Het was echt een doodeerlijk diepgaand verhaal van hoe ik me op die (vaak erg moeilijke) momenten voelde. Dat kostte me vaak zoveel moeite en pijn. Dat jij dat afdoet als leugens vind ik te makkelijk en niet eerlijk.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik snapte bij Benzin nooit waarom hij zo zat te liegen.
Het leek wel pathologisch.
Ik heb hier zitten janken en zeuren. Sterker nog, ik heb op meer plekken in mijn leven zitten zeuren en daarmee ook mensen weggeduwd die om me gaven. En dat is hartstikke terechte kritiek. Had ik niet moeten doen.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:44 schreef Faxie het volgende:
[..]
Inderdaad. Janken en zeuren en ondertussen wel een vriendin hebben nu. En hij's nog jong.
Dat is niet helemaal waar. Jullie hebben een belangrijke stap gemist in mijn proces.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:53 schreef Faxie het volgende:
Geen ene fuck gedaan om wat aan zn zelfbeeld te doen en hij heeft wel een vriendinnetje uiteindelijk. Met jullie 'je moet eerst van jezelf houden' etc onzin kutclichésHij is het bewijs dat er hier alleen maar onzin geblaat wordt
Inderdaad. Het hebben van een vriendin en alles wat ik met haar doe is heel leuk en helpt me soms ook enorm om patronen te doorbreken, maar tegelijk merk ik dat ik er niet echt per definitie gelukkiger van geworden ben. Ik word gelukkiger van het doorbreken van die patronen en van het helderder zien wat ik wel heb. Ik word niet gelukkiger van haar, hoewel ze me ook veel leuke momenten geeft die absoluut vallen onder die categorie wat ik wel heb.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Het betekent vast niet dat hij nu intens gelukkig is en geen obstakels meer heeft in zijn leven.
Dankjequote:Op maandag 14 juli 2014 15:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja ik zie wel eens foto's voorbij komen en dan smelt ik een beetje.
Hopelijk gaat het op andere vlakken nu ook beter en kan hij zich wat losmaken van zijn ouders.
Ik kan niet eens zomaar een praatje maken met mensen die ik niet ken. Hoe moet je nou een gesprek openenquote:Op maandag 14 juli 2014 20:20 schreef richolio het volgende:
[..]
Ah.
Niet zozeer, maar als ik bijvoorbeeld een leuk/lief meisje ergens zie () stap ik er niet op af. Hoewel ik dat graag zou willen. Zelfvetrouwen heb ik wel, maar op dat gebied blijkbaar nog niet genoeg.
Weet denk ik dan niet wat ik moet zeggen. Terwijl dat met andere mensen (waar ik me niet tot aangetrokken voel) prima luktEr gaat dan een knop om ofzo.
Gewoon doen, gewoon doen en nogmaals gewoon doenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 01:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik kan niet eens zomaar een praatje maken met mensen die ik niet ken. Hoe moet je nou een gesprek openen
Moet je wel weten wat je moet doen. Als je dat niet weet kan je niks doen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 02:27 schreef Wotte het volgende:
[..]
Gewoon doen, gewoon doen en nogmaals gewoon doen
Heel herkenbaar,quote:Op dinsdag 15 juli 2014 01:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik kan niet eens zomaar een praatje maken met mensen die ik niet ken. Hoe moet je nou een gesprek openen
Of jij iets eerlijk vindt of niet, boeit me echt niks. Wel typisch dat je het direct aangrijpt om in de slachtofferrol te duiken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:45 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat vind ik niet eerlijk en wil ik rechtzetten. Heel veel andere kritiek die op mij geuit wordt is hartstikke terecht, maar ik heb nooit echt gelogen. Tuurlijk heb ik weleens wat dingen verzwegen en kleine dingen aangepast omdat ik niet graag herkend wilde worden. Misschien heb ik weleens iets overdreven omdat het voor mij erger voelde dan het was. Maar in grote lijnen is alles wat ik hier schreef hartstikke eerlijk geweest. Het was echt een doodeerlijk diepgaand verhaal van hoe ik me op die (vaak erg moeilijke) momenten voelde. Dat kostte me vaak zoveel moeite en pijn. Dat jij dat afdoet als leugens vind ik te makkelijk en niet eerlijk.
Maar zoals ik zeg, veel kritiek was/is wel op zijn plaats:
Dat hoeft helemaal niet. Begin gewoon een gesprek, maakt niet uit waarover. Hoe vaker je dat doet hoe makkelijker het op termijn gaat worden voor je.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 03:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
Moet je wel weten wat je moet doen. Als je dat niet weet kan je niks doen.
Je hebt kennelijk alleen dat eerste stuk van mijn post gelezen en niet het positieve stuk dat volgde. Het was vooral mijn bedoeling enkele misvattingen weg te ruimen en de mensen hier toch een beetje een hart onder de riem te steken. Dat je dat niet ziet is jammer.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Of jij iets eerlijk vindt of niet, boeit me echt niks. Wel typisch dat je het direct aangrijpt om in de slachtofferrol te duiken.
Verder ga ik er niet op in omdat discussiëren met jou ongeveer even zinvol is als tennissen tegen de muur. Veel plezier met de rest van je leven.
Fax is irl heel relaxt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 07:06 schreef Cassandra87 het volgende:
BenzinFijn om te lezen!
Ik lees altijd sporadisch mee, en ik heb het altijd voor Faxie opgenomen, maar ik zie nu in wat er bedoeld wordt.
Ik snap de frustratie en zelfs boosheid best wel.. Maar Faxie ik mag hopen dat je alleen op internet je gal spuwt want ik kan me onderhand voorstellen dat je sfeer verziekend over komt. De mensen die mij een beetje of goed kennen weten dat ik een eindeloos geduld heb dus dat zegt al genoeg..
Het verbaast me niet dat je onderuit bent gegaan (daar had ik je al voor gewaarschuwd), maar wel goed dat je er zo relatief snel weer uit weet te klimmenquote:
Eigenlijk wel een mooi punt. Uiteindelijk is het niet soepel lopen van een gesprek niet het gevolg van te weinig input hebben (dus te weinig hebben om je speech af te draaien) maar gewoon een gebrek aan interactie. Als iemand je in eerste instantie leuk vindt, dan zoekt ze zelf ook wel naar een manier om het gesprek op gang te brengen/draaiende te houden.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:26 schreef complicate het volgende:
Verder moet je het ook proberen te zien als een spel () en niet als een speech waar je je moet bewijzen ofzo.
Als blijkt dat ze je niet leuk vindt, tja haar verlies en next.
Uhu mjaquote:Op dinsdag 15 juli 2014 07:06 schreef Cassandra87 het volgende:
BenzinFijn om te lezen!
Ik lees altijd sporadisch mee, en ik heb het altijd voor Faxie opgenomen, maar ik zie nu in wat er bedoeld wordt.
Ik snap de frustratie en zelfs boosheid best wel.. Maar Faxie ik mag hopen dat je alleen op internet je gal spuwt want ik kan me onderhand voorstellen dat je sfeer verziekend over komt. De mensen die mij een beetje of goed kennen weten dat ik een eindeloos geduld heb dus dat zegt al genoeg..
Heel goed om te lezen. Met vallen en opstaan. Bedankt voor deze post.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:45 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat vind ik niet eerlijk en wil ik rechtzetten. Heel veel andere kritiek die op mij geuit wordt is hartstikke terecht, maar ik heb nooit echt gelogen. Tuurlijk heb ik weleens wat dingen verzwegen en kleine dingen aangepast omdat ik niet graag herkend wilde worden. Misschien heb ik weleens iets overdreven omdat het voor mij erger voelde dan het was. Maar in grote lijnen is alles wat ik hier schreef hartstikke eerlijk geweest. Het was echt een doodeerlijk diepgaand verhaal van hoe ik me op die (vaak erg moeilijke) momenten voelde. Dat kostte me vaak zoveel moeite en pijn. Dat jij dat afdoet als leugens vind ik te makkelijk en niet eerlijk.
Maar zoals ik zeg, veel kritiek was/is wel op zijn plaats:
[..]
Ik heb hier zitten janken en zeuren. Sterker nog, ik heb op meer plekken in mijn leven zitten zeuren en daarmee ook mensen weggeduwd die om me gaven. En dat is hartstikke terechte kritiek. Had ik niet moeten doen.
Maar op dat moment had ik niet door hoe vervelend en zinloos dat was; op die moeilijke momenten wilde ik echt slechts mijn hart luchten. Ik heb daar nooit iemand bewust kwaad mee willen doen, maar achteraf zie ik in wat voor enorme belasting ik op mijn omgeving en op jullie ben geweest. Ik heb daar mensen (onbewust) echt kwaad mee gedaan, maar bovenal heb ik mezelf daar kwaad mee gedaan.
Zonder het door te hebben heb ik heel veel van de tijd tussen 2005 en 2013 verkloot. Ik kan dat mezelf niet kwalijk nemen, want ik zag dat echt niet in. In plaats van iets te doen aan hoe ik me voelde probeerde ik vooral mijn gevoelens en frustratie te uiten. Ik hoopte dat iemand me zou helpen en dat bovenal dat begrip me zou helpen. Toen leek dat zo volkomen logisch, nu niet meer.
[..]
Dat is niet helemaal waar. Jullie hebben een belangrijke stap gemist in mijn proces.
Ik kwam op een gegeven moment in een heel diep dal terecht. In zowel mijn werk, mijn leven als mijn studie kreeg ik ineens een paar enorme klappen te verwerken. (Veel van die dingen ga ik niet op in, maar problemen met mijn eigen gezondheid, ernstige ziekte van dierbaren, zware tegenslagen op het werk)
Tegelijk werd ik heel erg geconfronteerd met mezelf, wie ik was en de keuzes die ik maak. Daarbij speelde nieuwe mensen op het werk een rol.
Op mijn werk was ik doorgaans iemand die deed wat er moest gebeuren en altijd de slimste en de beste wilde zijn. Doordat dat tegenzat en die nieuwe mensen mij zo confronteerden met mezelf klapte ik.
Ik heb een aantal mensen in vertrouwen genomen, daar uren huilend mee zitten praten. Elke dag zitten huilen, mijn baas heeft me tijdelijk naar huis gestuurd omdat hij in mij zichzelf herkende toen hij een burnout had.
Toen ik eenmaal dat laagste punt bereikt had en een aantal mensen in vertrouwen genomen had ging het steeds iets beter. Ik heb echt onverwacht veel steun en begrip gehad en ik ben heel bewust andere keuzes gaan maken en andere dingen gaan proberen.
Ik zat al jaren op een datingsite, maar mijn verwachtingen en stijl van gesprekken voeren veranderde. Daarnaast had ik de mazzel dat ik binnen een paar maanden tegen een perfecte match opliep. Zij weet inmiddels ook alles van me, en is echt een steun en een maatje.
Maar ook met een aantal andere mensen heb ik een blijvende band gevormd en doe ik dingen die ik vroeger niet gedaan zou hebben. Daarnaast blijf ik in alles wat ik doe heel bewust proberen de juiste keuze te maken en niet terug te vallen in die oude comfortabele patronen.
Dat neemt niet weg dat er nog veel aan mijn zelfbeeld en mijn gedrag anders moet, maar daar werk ik nu aan. Ik heb een ander gezichtspunt gekregen wat me echt heel erg helpt en ik mag me gelukkig prijzen met alle steun en de mazzel dat in een vrij korte periode alles samenkwam om me echt keihard te laten crashen, maar ook langzaam weer overeind te laten komen.
Ik gun niemand die crash die ik doorgemaakt heb, maar ik gun wel iedereen wat ik nu zie en voel. Ik gun vooral iedereen hier het heldere standpunt waaruit ik nu kan kijken naar hoe ineffectief mijn gedrag (ook hier) was. Ik had het toen niet door en bedoelde het niet slecht, maar ik heb vooral mezelf ermee zoveel kansen ontnomen.
Ik hoop echt dat iedereen hier ook ooit de kans krijgt om dat te zien. Ik hoop ook echt dat iedereen net zoveel mazzel krijg als ik de afgelopen periode gehad heb. In mijn ogen verdienen de meesten het hier wel, want iedereen bedoelt het volgens mij minstens even goed als ik het bedoelde.
[..]
Inderdaad. Het hebben van een vriendin en alles wat ik met haar doe is heel leuk en helpt me soms ook enorm om patronen te doorbreken, maar tegelijk merk ik dat ik er niet echt per definitie gelukkiger van geworden ben. Ik word gelukkiger van het doorbreken van die patronen en van het helderder zien wat ik wel heb. Ik word niet gelukkiger van haar, hoewel ze me ook veel leuke momenten geeft die absoluut vallen onder die categorie wat ik wel heb.
Tegelijkertijd hebben we af en toe meningsverschillen, problemen, er moet ook veel meer georganiseerd worden. Soms heb ik zelfs ook behoefte aan een paar dagen zonder dat ik met haar MOET praten of zijn. Het brengt ook veel problemen met zich mee. Ik ben niet per definitie gelukkiger, maar het maakt mijn leven wel rijker. En soms is het juist het oplossen van die uitdagingen wat me misschien gelukkig maakt.
Ik merk dat ik ook een hoop voor haar moet zorgen, er voor haar moet zijn en naar haar moet luisteren. Er is dan even geen ruimte voor mij. stiekem vind ik dat zo fijn en doe ik dat met zoveel liefde. Maar ik had mezelf dit anderhalf jaar geleden absoluut niet zo zien doen.
Ik had nooit het vriendje kunnen zijn wat ik nu ben zonder die crash en wederopstand, ik twijfel zelfs of dit dan wel was gebeurd en of ik het wel had aangekund.
In mijn ogen heb ik dus wel meer dan 'een fuck' gedaan om aan mijn zelfbeeld te werken. Moet er nog meer gebeuren? Ja. Maar ben ik stinkend trots op mezelf en op wat ik bereikt heb? JaHet gevoel dat het mij geeft dat ik zo goed met mezelf bezig ben is misschien wel het beste gevoel dat ik ooit gevoeld heb.
[..]
Dankje![]()
En het blijft een strijd, maar ik doe steeds meer zelf; kan inmiddels zelfs zelfstandig koken enzoIk neem steeds iets meer afstand en ik merk dat ik dat veel fijner en minder eng vind dan ik dacht. Ik kijk er naaruit om ergens in de komende maanden een plek voor mezelf te gaan zoeken. Maar ook dat blijft een strijd en een uitdaging. Maar wel een waar ik plezier in heb.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 01:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan moet je eerst de kern van het probleem aanpakken, namelijk, je zelfbeeld.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |