Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
En dan watquote:Op maandag 14 juli 2014 15:36 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Waarom geen streepje tussen 2014 en no?
Net stotteraar aan de lijn gehad. Awkward.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:44 schreef Crip het volgende:
Ik stotter echt op de meest genante momenten.
Was het een vrouw?quote:Op maandag 14 juli 2014 15:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Net stotteraar aan de lijn gehad. Awkward.
Dat is lekker hequote:Op maandag 14 juli 2014 17:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Omg ik word al dromerig van de gedachte.
Kijk asmr video's!quote:Op maandag 14 juli 2014 17:08 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben echt genaaid nu. Te weinig slaap, maar toch te veel om vannacht nog te kunnen slapen. Ik ga het zwaar krijgen morgen.
niks mis met stotteraars!quote:Op maandag 14 juli 2014 15:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Net stotteraar aan de lijn gehad. Awkward.
Wat een shit storm zeg aan een reactie zeg. Een beetje al je frustraties van de afgelopen maand op mij afreageren?quote:Op maandag 14 juli 2014 17:08 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben echt genaaid nu. Te weinig slaap, maar toch te veel om vannacht nog te kunnen slapen. Ik ga het zwaar krijgen morgen.
Ik heb ook aan zG gevraagd of je de tijd die je vast niet anders moet indelen als je nachtdienst hebtquote:Op maandag 14 juli 2014 17:49 schreef Santello het volgende:
[..]
Wat een shit storm zeg aan een reactie zeg. Een beetje al je frustraties van de afgelopen maand op mij afreageren?
Het was ten eerste niet aanvallend bedoeld. Daarbij is het niet iets wat ik uit mijn duim zuig. Het is op die manier overgeleverd. De essentie wordt overgeslapen tijdens het slapen. Maar als jij gewerkt hebt en weinig geslapen hebt is dat toch totaal iets anders als iemand die geforceerd gaat slapen om zijn onthoudingen expres te omzeilen.
ZG?quote:Op maandag 14 juli 2014 17:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik heb ook aan zG gevraagd of je de tijd die je vast niet anders moet indelen als je nachtdienst hebtKlonk voor mij ook niet logisch
zarGon, hij heeft altijd wijze antwoordenquote:Op maandag 14 juli 2014 17:54 schreef Santello het volgende:
[..]
ZG?
Ja maar als je met een antwoord komt, dan krijg je feministische hippie shit naar je hoofd geslingerd.
Hoe anders indelen?quote:Op maandag 14 juli 2014 17:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik heb ook aan zG gevraagd of je de tijd die je vast niet anders moet indelen als je nachtdienst hebtKlonk voor mij ook niet logisch
Nou, ik kijk er dus als buitenstaander tegenaan en vroeg me af of het idee is dat je een X aantal uren wakker bent en gedurende die tijd vast, of dat het idee is dat je tussen X en Y vast en het niet uitmaakt of je wakker bent of slaapt.quote:
Ik was dit aan het kijken;quote:
Mn zusje had laatst zoiets gemaakt maar dan anduursss hahaohoishgaoishgoa ieeww ik snap niet hoe mensen dat nog alleaal weg kunnen werken 's avonds na iftaar waz met jullie allemaalquote:Op maandag 14 juli 2014 18:05 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik was dit aan het kijken;
Nee. Ik wil met je mee.
Vet zielig voor zequote:Op maandag 14 juli 2014 18:03 schreef Kim.88 het volgende:
Wat vinden jullie van die gasten uit Iran die zweepslagen hebben gekregen omdat ze hebben gegeten?
Ik ga het proberen vandaag.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:08 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Mn zusje had laatst zoiets gemaakt maar dan anduursss hahaohoishgaoishgoa ieeww ik snap niet hoe mensen dat nog alleaal weg kunnen werken 's avonds na iftaar waz met jullie allemaal
[..]
Vet zielig voor ze
Wanneer ging je nou? Omgawwwwwwd ik stond net in de supermarkt en die gladiool voor mij betaalde iets van 22 euro met muntjes van 0,50-0,20-0,10-0,05.quote:
Ja neequote:Op maandag 14 juli 2014 18:08 schreef Bortecinem het volgende:
Wanneer je nachtdienst hebt kun je je tijd moeilijk anders indelen. It's the way it is.
Hoezo moet je direct door naar je werk? :0quote:Wanneer je nachtdienst hebt kun je niet eens fatsoenlijk zitten en een maaltijd nuttigen omdat je direct door moet naar werk.
Ja maar ik dacht dus van...quote:
Of je nu later in de dag slaapt, of meteen na je werkt, je slaapt tijdens het vasten wanneer je nachtdienst hebt. Dus het maakt in feite weinig uit wanneer je precies slaapt.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja nee
je hebt in principe drie dagdelen: slapen, werken, vrije tijd
Bij normale diensten is het in die volgorde. Bij een nachtdienst heb je bijvoorbeeld werken, slapen, vrije tijd (1), of werken, vrije tijd, slapen (2), of werken, vrije tijd, slapen, vrije tijd, werken (3).
Het vasten verbraken we toen om 22:05, ik vertrok om 22:10 van huis. Snel iets in de mond en pas om 12:00 had ik 15 minuten de tijd (pauze) om iets 'fatsoenlijks' te eten. Echt niet leuk hoor wanneer je de hele dag hebt gevast en niet eens rustig kan zitten eten.quote:Hoezo moet je direct door naar je werk? :0
keequote:Overigens val ik er niet over, het is gewoon iets wat ik me afvraag
Mhm, daarom vroeg ik me dus af of het de bedoeling is dat je andere tijden aanhoudt als je nachtdienst hebt. Praktischer + dan doe je hetzelfde. Dat die vaste hihi tijden dus zeg maar vooral zijn omdat de meerderheid rond ongeveer dezelfde tijden werkt en slaaptquote:Op maandag 14 juli 2014 18:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Of je nu later in de dag slaapt, of meteen na je werkt, je slaapt tijdens het vasten wanneer je nachtdienst hebt. Dus het maakt in feite weinig uit wanneer je precies slaapt.
[..]
Het vasten verbraken we toen om 22:05, ik vertrok om 22:10 van huis. Snel iets in de mond en pas om 12:00 had ik 15 minuten de tijd (pauze) om iets 'fatsoenlijks' te eten. Echt niet leuk hoor wanneer je de hele dag hebt gevast en niet eens rustig kan zitten eten.
Nee, ik denk niet dat je zomaar de tijden van het vasten mag veranderen.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mhm, daarom vroeg ik me dus af of het de bedoeling is dat je andere tijden aanhoudt als je nachtdienst hebt. Praktischer + dan doe je hetzelfde. Dat die vaste hihi tijden dus zeg maar vooral zijn omdat de meerderheid rond ongeveer dezelfde tijden werkt en slaapt
Daar denken ze in Iran blijkbaar hetzelfde overquote:Op maandag 14 juli 2014 18:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat je zomaar de tijden van het vasten mag veranderen.
Koop een 16 gb geheugenkaart?quote:Op maandag 14 juli 2014 18:25 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ja maar ik dacht dus van...
nee niksSowieso moet iedereen er dan zijn foto's op plaatsen ''omdat er geen genoeg geheugen meer is op camera''.
dank voor uwer wijsheid.
Ja, dit dus.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:30 schreef TheMagnificent het volgende:
Gewoon logisch nadenken. God snapt heus wel dat jij slaap nodig hebt en dit niet doet voor je lol/om tijd te laten passeren. Dan nog zou je vasten gewoon geldig zijn, maar zou de sevap/sawab alleen niet hetzelfde zijn.
Foutje.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:38 schreef Bortecinem het volgende:
Waarom quote je steeds totaal niet relevante posts van mij? Vage shit.
Jij komt het 'dat mag niet' en blablabla zonder ook maar enige kennis van de situatie te hebben. Dat is oordelen.
Oh die hebben allemaal genoeg geheugen hoorquote:
Waarom bestel je zo laat? Ga dan gewoon naar de winkel als je morgen al gaat vliegen.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:41 schreef darkmond het volgende:
[..]
Oh die hebben allemaal genoeg geheugen hoordont worry.
Ik bestelde zaterdag trouwens een kaartje van 32gb zodat ik tenminste al m'n muziek mee kan nemen, en misschien ook wat afleveringen voor als ik ''slaap''... en natuurlijk zodat er ook genoeg is voor foto's en andere dingen. Wat ik nu heb ik zo'n 8gb kaartjeNet genoeg voor alleen muziek.
Komt pas morgen of overmorgen, en morgen vlieg ik al
Toen dacht ik er pas aan... anders al eerder besteld natuurlijk. Maar zou eigenlijk gewoon vandaag thuis moeten komen, alleen DPD bezorging omdat klein pakketquote:Op maandag 14 juli 2014 18:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waarom bestel je zo laat? Ga dan gewoon naar de winkel als je morgen al gaat vliegen.
quote:Op maandag 14 juli 2014 18:51 schreef Bortecinem het volgende:
Nee, je had gewoon direct naar de winkel moeten gaan bedoel ik!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linzen dan?quote:Op maandag 14 juli 2014 18:56 schreef Santello het volgende:
[..]
Nee, geen loubia vandaag helaas. Wel een van mijn favoriete gerechten.
Nachtdienst is juist fucked up als je Ramadan doet.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:08 schreef Bortecinem het volgende:
Wanneer je nachtdienst hebt kun je je tijd moeilijk anders indelen. It's the way it is. Verder slaap ik niet meer tijdens de nachtdienst en al helemaal niet het merendeel van de tijd dat we moeten vasten.
En verder snap ik niet waarom mensen hier zo overheen vallen. Wanneer je nachtdienst hebt kun je niet eens fatsoenlijk zitten en een maaltijd nuttigen omdat je direct door moet naar werk. Het zal ook wel liggen aan het werk dat je doet maar ik kan tijdens het werk ook niet eten bv. Tijdens de late dienst verbreek ik het vasten iets van driekwartier later omdat ik dan op werk ben en niet kan eten bv. Dus alles heeft ook zo zijn nadelen.
Maar ik kan je oprecht zeggen dat het vasten tijdens vakantie/weekend veel makkelijker is dan vasten in welke dienst dan ook - ook al slaap ik met werk misschien meer in de uren dat ik vast. Daarom vind ik het ook moeilijk geloven dat mijn vasten niet geldig is terwijl ik het in feite moeilijker heb op een werkdag.
Sowieso mensen die geen idee hebben van de situatie en komen oordelen..
maar ben ik iddquote:Op maandag 14 juli 2014 18:57 schreef darkmond het volgende:
[..]
Haakneuzen zijn baas![]()
heb ik niet tho
Ik werk als bijbaan in de nacht in een hotel als receptionist. Tijdens de nacht ben ik de enige in het hotel qua personeel. Dan is het nog wel redelijk goed te doen. Helemaal omdat het super rustig is.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:57 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nachtdienst is juist fucked up als je Ramadan doet.
Deze mix:quote:Op maandag 14 juli 2014 18:58 schreef darkmond het volgende:
Zoeken jullie ook niet altijd een bepaald leuk nummer uit wanneer je op vakantie naar een land gaat, om zo elke keer met dat liedje die tijd te herinneren? o.O
Niet mijn muziekquote:
Ja, als je hele nacht zit is het zeker te doen.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:59 schreef Santello het volgende:
[..]
Ik werk als bijbaan in de nacht in een hotel als receptionist. Tijdens de nacht ben ik de enige in het hotel qua personeel. Dan is het nog wel redelijk goed te doen. Helemaal omdat het super rustig is.
Nacht is sowieso kut. Kan alleen geen andere baan vinden.
Hoe oud ben jequote:Op maandag 14 juli 2014 18:59 schreef Santello het volgende:
[..]
Ik werk als bijbaan in de nacht in een hotel als receptionist. Tijdens de nacht ben ik de enige in het hotel qua personeel. Dan is het nog wel redelijk goed te doen. Helemaal omdat het super rustig is.
Nacht is sowieso kut. Kan alleen geen andere baan vinden.
Vriend van me in Marokko heeft zo'n mercedes d240:quote:Op maandag 14 juli 2014 19:01 schreef darkmond het volgende:
[..]
Niet mijn muziekZwarte markt muziek of zo
![]()
Wat voor gevoel krijg je als je dat luistert dan?
Hoe zit dat met evevnasence ofzo. Dat is de enige die ik ken met soortgelijke muziek. Of zijn zij te commercieel?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |