quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:30 schreef Calcio het volgende:
[..]
Donderdag 32+ zondag 30 maandag 28 (gevoelstempartuur is ongeveer 5 graden hoger)
Nee. Daarom heeft hij het juist.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, want iedereen weet dat JanHermes de definitie van een hittegolf heeft opgesteld.
kut he dat warmte naar boven trekt dus word je zolderkamertje een sauna ermergerdquote:
Dus jij vind tempraturen die twee dagen boven de 25 graden uitkomen een hittegolf?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, want iedereen weet dat JanHermes de definitie van een hittegolf heeft opgesteld.
Wat? Kan je je misschien in normaal Nederlands uitdrukken?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:15 schreef DieselTank het volgende:
[..]
kut he dat warmte naar boven trekt dus word je zolderkamertje een sauna ermergerd
Dit zijn de verwachtingen :quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:16 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Dus jij vind tempraturen die twee dagen boven de 25 graden uitkomen een hittegolf?
In de jaren 90 had je pas hittegolven. Dat was ruim een week tempraturen van boven de 30 graden. Tijden dat je een supersooker mee naar school mocht nemen ivm de warmte
NEE.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit zijn de verwachtingen :
Maximumtemperatuur 25 27 29 30 25
Dus heel technisch gezien heb je gelijk want er komen van de 5 dagen er niet 3 boven de 30, maar verder komt het natuurlijk wel heel erg in de buurt van een hittegolf, plaatselijk zal het ook wel boven de 30 uitkomen in Limburg.
Dus ja, je mag hier best spreken van een hittegolf volgens de officiele term.
Fuck it, ik doe het gewoon tochquote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:22 schreef Dven het volgende:
[..]
NEE.
Hittegolf : 5 dagen boven 25, waarvan 3 boven 30.
Warmste pluimverwachting voor warmste regio Nederland
[ afbeelding ]
Nogmaals : NEE
Dat is jezelf voor de gek houden. Voor Noorse begrippen heb je een hittegolf. Niet voor Nederlandse standaard.quote:
Ach man, dat het nou een paar graden scheelt om weertechnisch een hittegolf te mogen zijn maakt in de praktijk toch geen moer uit, het wordt gewoon snikheet en benauwd een dag of 5, prima een hittegolf te noemen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is jezelf voor de gek houden. Voor Noorse begrippen heb je een hittegolf. Niet voor Nederlandse standaard.
Anders zou ik hier al 2 maanden in een hittegolf zitten man
Snikheetquote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach man, dat het nou een paar graden scheelt om weertechnisch een hittegolf te mogen zijn maakt in de praktijk toch geen moer uit, het wordt gewoon snikheet en benauwd een dag of 5, prima een hittegolf te noemen.
ja, als ik lekker op een terras zitquote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Snikheet
Hittegolf
Dit noemt men doodnormaal zomerweer.
Maakt het niet minder doodnormaal. Betere werkgever zoeken. Of zelf maatregelen nemen en een mobiele aircobubbel dragenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, als ik lekker op een terras zit.
NU moet ik werken in een kantoor zonder Airco.
Doen alsof 30 graden normaal is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Snikheet
Hittegolf
Dit noemt men doodnormaal zomerweer.
Paar maanden geleden een nieuwe huis, ik dacht slim te zijn om raamfolie te plakken, ik ga dood man, dus ja, gordijnen zijn zeker welkom.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Valt allemaal wel mee, goed avonds je kamer luchten.. Gordijnen dicht wanneer zon er direct op schijnt.. Geen problemen gehad
Nee. Maar wil het niet in je botte kop doordringen dan raad ik je aan een keertje in DASOO te komen. Daar zal iedereen die zich echt met weer bezighoudt het ook aangeven.quote:
In een gemiddelde zomer komt het zo'n 7 keer voor wanneer je je niet aan de kust bevindt. In sommige zomers loopt het op tot 20 keer. Zelfs 30 keer is al voorgekomen. Wat noem je dan niet normaal aan 30 graden?quote:
Het zijn gewoon extreme temperaturen die eigenlijk niet geschikt zijn voor de mens. En 30 keer 30 graden in een zomer?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:32 schreef Dven het volgende:
[..]
In een gemiddelde zomer komt het zo'n 7 keer voor wanneer je je niet aan de kust bevindt. In sommige zomers loopt het op tot 20 keer. Zelfs 30 keer is al voorgekomen. Wat noem je dan niet normaal aan 30 graden?
Juist. Daarom wonen de meeste mensen ter wereld ook in gebieden waar 30 graden soms zelfs een gemiddelde temperatuur is. Ga toch eens weg johquote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het zijn gewoon extreme temperaturen die eigenlijk niet geschikt zijn voor de mens. En 30 keer 30 graden in een zomer?Haha, dat zuig je uit je grote duim.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |