Maastricht is doorgaans een stuk warmer dan het landelijke gemiddelde, dus daar had ik al naar gezocht. Je had het echter over de zomer, vandaar dat ik alleen gezocht had op de zomermaanden, niet vreemd toch? En dan kom je niet aan die 30 dagen, vandaar mijn vraag.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:56 schreef Dven het volgende:
an 30 graden. De tropische hitte ging in juni door en het grootste deel van Nederland kreeg de eerste serie van vijf tropische dagen.Daarna een koeler intermezzo, maar de tweede helft van juni was opnieuw zomers en eind juni een tweede hittegolf met op 27 juni op veel plaatsen 37 of 38 graden. Maastricht noteerde 38,4 graden, op 0,2° na de hoogste temperatuur ooit in ons land
Jij bent echt dom he?quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:20 schreef Luigi het volgende:
Maar het is toch helemaal niet warm? Zeggen jullie?
Wat zijn in jouw optiek de zomermaanden?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maastricht is doorgaans een stuk warmer dan het landelijke gemiddelde, dus daar had ik al naar gezocht. Je had het echter over de zomer, vandaar dat ik alleen gezocht had op de zomermaanden, niet vreemd toch? En dan kom je niet aan die 30 dagen, vandaar mijn vraag.
Maar wat een rampenjaar was dat dan ja. De hel van 47.
Tegen zulke domheid valt niet op te boksen. Laten we ons verlies nemen.quote:
Nee, op kantoor hebben we airco op 20 graden staan, dus dat is prima te doen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Ludd is nu aan het frituren in zijn bodyfat
In plaats van zo denigrerend te doen zou je ook wel wat respect op kunnen brengen voor mensen die onder dergelijke omstandigheden moeten werken. Je zou maar bij 30 graden de hele dag in de buurt van asfalt moeten werken, daar heb ik echt wel respect voor. Of wat te denken van mensen die in een kas werken, petje af.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alleen de sociale onderklasse die buiten zwaar werk moet leveren heeft last van dit weer.
HAHA Luigi is een pauper die op een steiger staat te verven.
HAHAHAHAHAHA
Astronomisch gezien van circa 21 juni t/m circa 21 september. Meteorologisch gezien juni-juli-augustus. Bij beide bepalingen kom je bij lange na niet aan de 30, vandaar de verwarring.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat zijn in jouw optiek de zomermaanden?
In ieder geval excuses dat ik geen rekening hield met jouw heftige vorm van autisme.
Klagen omdat je in de warmte moet werken is echt het zieligste van het zieligste. Zeker omdat het om slechts 30 graden gaat.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, op kantoor hebben we airco op 20 graden staan, dus dat is prima te doen.
[..]
In plaats van zo denigrerend te doen zou je ook wel wat respect op kunnen brengen voor mensen die onder dergelijke omstandigheden moeten werken. Je zou maar bij 30 graden de hele dag in de buurt van asfalt moeten werken, daar heb ik echt wel respect voor. Of wat te denken van mensen die in een kas werken, petje af.
Er zijn ook mensen die klagen als ze buiten moeten werken als het 10 graden vriest.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Klagen omdat je in de warmte moet werken is echt het zieligste van het zieligste. Zeker omdat het om slechts 30 graden gaat.
Men is verworden tot een stel nichten.
Prima dat je het zo nauw op wil vatten. Geeft dan in ieder geval dat er zelfs in de lente en herfst hittegolven kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Astronomisch gezien van circa 21 juni t/m circa 21 september. Meteorologisch gezien juni-juli-augustus. Bij beide bepalingen kom je bij lange na niet aan de 30, vandaar de verwarring.
Gelukkig is het dan ook geen extreme hitte. En zoals gezegd : 30 graden is prima uit te houden. Je moet een dikke zeikerd (letterlijk en figuurlijk) zijn als je al over zoiets onnozel als 30 graden en werken gaat jammeren.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die klagen als ze buiten moeten werken als het 10 graden vriest.Daar kan je je echter prima op kleden. Op extreme hitte niet.
Het is hier nu al 32,7 graden volgens het nabije weerstation (eigen thermometer geeft nog veel hoger aan, maar dat acht ik niet betrouwbaar)quote:
Dat is wel heel erg tunnelvisie he?quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Gelukkig is het dan ook geen extreme hitte. En zoals gezegd : 30 graden is prima uit te houden. Je moet een dikke zeikerd (letterlijk en figuurlijk) zijn als je al over zoiets onnozel als 30 graden en werken gaat jammeren.
Dat inderdaad en het ligt er ook aan wat voor werk je doet. Lichamelijk werk buiten is met die warmte geen feest.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg tunnelvisie he?
Dat jij er nou toevallig goed tegen kan wil niet zeggen dat iedereen dat kan.
Nee inderdaad. Ik vind echt dat mensen met dit soort hitte buiten werken een extra beloning verdienen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat inderdaad en het ligt er ook aan wat voor werk je doet. Lichamelijk werk buiten is met die warmte geen feest.
Ik ben gelukkig vrij, maar in mijn werkbus zit geen airco en ik maak ook duidelijk dat met dit weer mijn productieniveau behoorlijk omlaag gaat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Ik vind echt dat mensen met dit soort hitte buiten werken een extra beloning verdienen.
Maar niet alleen buiten werken is een drama, gewoon het buiten zijn is al vervelend. Je kan gewoon niet lekker ademen, de lucht die in ademt is gewoon niet fris.
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar kom je dan ook niet compleet bezweet bij klanten aan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig vrij, maar in mijn werkbus zit geen airco en ik maak ook duidelijk dat met dit weer mijn productieniveau behoorlijk omlaag gaat.
Voor de rest kan ik dit weer prima handelen en je went er ook wel aan. In 2003 vond ik het niet meer extreem warm op den duur.
Ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar kom je dan ook niet compleet bezweet bij klanten aan?
Dat zijn gewoon mietjes.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:16 schreef Gewas het volgende:
Wel zuur voor de mensen in de tuinbouw. Dat is amper uit te houden met dit weer (heb er vroeger zelf gewerkt).
Gewoon nietquote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Snikheet
Hittegolf
Dit noemt men doodnormaal zomerweer.
ik naar letlandquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:02 schreef HCFeestbeest het volgende:
Ik vind alles boven de 10 graden te warm.
Ik houd van strenge winters.
Ik ga verhuizen naar Ijsland denk ik.
Ik vind het nu al zwaar buiten. Laat staan als je niet kan drinken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 13:52 schreef wickedmen het volgende:
Teregte klacht natuurlijk.
Met de Ramadan ook zo duf als een vogeltje.
gemiddeld 17 graden en juli en augustus maar 30 kan ook wel, ik ga er wel vanuit dat het s,nachts veel vlugger afkoeltquote:Op zaterdag 19 juli 2014 13:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
De zomer zijn daar niet veel minder warm dan hier toch?
Waar in Letland dan? Ik zoek altijd naar vakantiebestemmingen die geringe kans op hitte bieden. Ik heb wel eens gekeken naar Letland, maar daar werd toen gemeld dat het daar in de zomer gemiddeld 22 graden is. Nauwelijks koeler dan Nederland.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:31 schreef Sorella het volgende:
[..]
gemiddeld 17 graden en juli en augustus maar 30 kan ook wel, ik ga er wel vanuit dat het s,nachts veel vlugger afkoelt
Eens.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:02 schreef HCFeestbeest het volgende:
Ik vind alles boven de 10 graden te warm.
Ik houd van strenge winters.
Ik ga verhuizen naar Ijsland denk ik.
Ga ik straks ook doen bij een BBQ.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:54 schreef Hallojo het volgende:
Mijn moeder zegt dat ik goed moet zuipen met deze temperaturen. Ik ga haar advies maar opvolgen en ga zo de kroeg in. Het is niet anders
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |