abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:52:11 #176
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_149334749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:17 schreef Jigzoz het volgende:
Na de Charlie-aanslagen moesten moslims zich massaal uitspreken tegen dit soort terreur. Prima verder, maar waarom hoeven de niburuïsten zich niet uit te spreken tegen de journaalkaping?
Van wie moest het? Daar ligt namelijk het antwoord op deze vraag. Een verschil tussen moslims en conspiracisten is dat moslims zich beroepen op heilige schriften waarin geboden, verboden en straffen staan en moslims die ook massaal in mindere of meerdere mate naleven. Complotdenkers hebben zoiets niet. Die hebben geen manifest waaraan ze massaal trouw zweren. Stel dat er in de koran of de hadith staat dat mensen die de profeet Mohammed afbeelden gestraft dienen te worden (geen idee of dat zo is trouwens), dan ligt het meer voor de hand om aan moslims te vragen of ze bereid zijn zich uit te spreken tegen moslims die uit naam van de Islam een stelletje cartoonisten doodknallen, dan als een complotdenker iets geks doet aan de conspiracisten vragen of zij zich daarvan distantiëren.
pi_149335040
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:52 schreef Terecht het volgende:

[..]

Van wie moest het? Daar ligt namelijk het antwoord op deze vraag. Een verschil tussen moslims en conspiracisten is dat moslims zich beroepen op heilige schriften waarin geboden, verboden en straffen staan en moslims die ook massaal in mindere of meerdere mate naleven. Complotdenkers hebben zoiets niet. Die hebben geen manifest waaraan ze massaal trouw zweren. Stel dat er in de koran of de hadith staat dat mensen die de profeet Mohammed afbeelden gestraft dienen te worden (geen idee of dat zo is trouwens), dan ligt het meer voor de hand om aan moslims te vragen of ze bereid zijn zich uit te spreken tegen moslims die uit naam van de Islam een stelletje cartoonisten doodknallen, dan als een complotdenker iets geks doet aan de conspiracisten vragen of zij zich daarvan distantiëren.
Ja, op zich een goed punt, maar wat in dit geval opvalt is dat de complottisten hier wel weer een complot in zien en de dader vinden ze veelal slechts een boodschapper. Ze spreken zich er wel over uit, maar het journaal is de schuldige. Geen woord van afkeuring over de daad op zich.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 01:44:56 #178
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149439626
Definitie Religie:
Onder religie wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht, opperwezen of god centraal staat.
In bredere zin duidt het woord 'religie' op een algemenere vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven. Deze religiositeit kan al dan niet beschouwd worden in relatie tot een macht, of manifestaties van een macht, of een (bewust) niet nader gedefinieerd beginsel, essentie of entiteit.

Ben wel benieuwd hoe je dit ziet met betrekking tot complotdenken.
Welke hogere macht of god wordt er dan aanbeden, met betrekking tot de zin van het leven?
Mijns inziens slaat de stelling van dit topic nergens op.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149440519
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:44 schreef Izzy73 het volgende:
Definitie Religie:
Onder religie wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht, opperwezen of god centraal staat.
In bredere zin duidt het woord 'religie' op een algemenere vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven. Deze religiositeit kan al dan niet beschouwd worden in relatie tot een macht, of manifestaties van een macht, of een (bewust) niet nader gedefinieerd beginsel, essentie of entiteit.

Welke hogere macht of god wordt er dan aanbeden, met betrekking tot de zin van het leven?
veel complot denken is illuminatie tegen "het goede"
veel complot denken is al dan niet bewust christelijk in oorsprong.
en veel christenen die het complot denken aanhangen worden enigszins vochtig bij het idee dat ze vervolgd worden, vervolgd worden is namelijk één van de tekenen dat Jezus eindelijk een keer terug komt.
pi_149440523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 04:00 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

veel complot denken is illuminatie tegen "het goede"
veel complot denken is al dan niet bewust christelijk in oorsprong.
en veel christenen die het complot denken aanhangen worden enigszins vochtig bij het idee dat ze vervolgd worden, vervolgd worden is namelijk één van de tekenen dat Jezus eindelijk een keer terug komt.
Da's drie keer veel.

Veel kennis heb jij over andere mensen. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149440796
quote:
Definitie Religie:

Dit is allemaal al in deel 1 aan de orde geweest.
pi_149445528
quote:
Op zaterdag 7 februari 2015 06:45 schreef Jigzoz het volgende:
Dit is allemaal al in deel 1 aan de orde geweest.
Izzy is niet zo van het zich inlezen.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 14:27:04 #183
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149446013
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:00 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Izzy is niet zo van het zich inlezen.
Generaliseren heet dat.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149446631
quote:
Op zaterdag 7 februari 2015 14:27 schreef Izzy73 het volgende:
Generaliseren heet dat.
Nee, da's toch echt iets anders.
pi_149482714
quote:
Definitie Religie:

Dit. Als ik jou was zou ik geen moeite doen, dat het is verstandigste bij deze TS.
pi_149572257
quote:
7s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:37 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Dit. Als ik jou was zou ik geen moeite doen, dat het is verstandigste bij deze TS.
Wie ben jij nou weer?
pi_149656457
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:34 schreef Jigzoz het volgende:

Maar eigenlijk zijn niburuïsten/complottisten ook gewoon gelovigen/religieuzen.
BNW / BigPharmatopic#46 Waar we denken dat we niet zelf nadenken
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149657101
quote:
Nee, geloof ik ook niet in. Sorry.
pi_153729915
Wat me trouwens pas opviel: complottisten geloven niet in vliegtuigrampen. Is er een vliegtuig neergestort, dan is er altijd iets diepers gaande, of het is simpelweg niet gebeurd.

Wat hebben complottisten met vliegtuigrampen? Over bus- of treinrampen hoor je ze nooit. Laat staan over auto-ongelukken.

Of zou het zijn omdat vliegtuigen meer tot de verbeelding spreken?
  zondag 21 juni 2015 @ 22:09:39 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_153730473
Volgens mij is het onderliggende verlangen iig dat er een machtig iemand of een machtige groep de controle heeft, de eindregie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_153732404
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die vraag is veel te algemeen om zomaar te beantwoorden.

Microklimaten veranderen aantoonbaar door ontbossing en verstedelijking, voot een mondiale global warming is geen bewijs noch dat de mens daar een rol in speelt.
Nou echt niet, als je de statstieken doorlees is er geen ontkennen aan. Kijk maar voor de grap naar lectures op youtube.
pi_153732463
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:09 schreef Perrin het volgende:
Volgens mij is het onderliggende verlangen iig dat er een machtig iemand of een machtige groep de controle heeft, de eindregie.
Maar waarom wel bij grote zaken (vliegtuigrampen), maar niet bij 'kleine' (grote busongelukken)?
  zondag 21 juni 2015 @ 23:14:33 #193
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153732566
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar waarom wel bij grote zaken (vliegtuigrampen), maar niet bij 'kleine' (grote busongelukken)?
1. Media-aandacht. Media-aandacht is per definitie verdacht. Hoe groter de ramp, hoe meer media-aandacht, hoe verdachter de ramp.
2. Men heeft de behoefte om voor grote zaken die grote gevolgen hebben, grote oorzaken te zoeken en andersom.
  zondag 21 juni 2015 @ 23:16:19 #194
38496 Perrin
pi_153732614
Misschien eenvoudigweg te dagelijks, niet geschikt voor grootse theorieën?
pi_153733682
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:16 schreef Perrin het volgende:
Misschien eenvoudigweg te dagelijks, niet geschikt voor grootse theorieën?
Als ik een complot zou uitzetten, dan zou ik voor onopvallend gaan. Niet voor vliegtuigrampen.
pi_153733751
Het probleem met religie is dat niks ze kan overuigen. Als je vraagt aan een christen of hij zou stoppen met geloven als wordt aangetoond dat er leven kan ontstaan uit niet-leven, dan duwt ie god een stukje naar achter en wil falsifieerbaar bewijs voor de oerknal. Als dat lukt zullen ze zeggen dat god het allemaal mogelijk maakt. En zo blijft het doorgaan want god bestaat, punt uit.

Nog een voorbeeld voor hoe hardnekkig gelovigen zijn. God heeft al het leven gemaakt want kijk hoe ingewikkeld het allemaal is, maar als je vraagt waarom hij ingewikkelde parasieten heeft gemaakt en een imuumsysteem doe soms werk en soms niet dan moet dat wel door de zondeval komen, want god bestaat immers, geen twijfel aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door NobodyKerz op 21-06-2015 23:59:23 ]
  zondag 21 juni 2015 @ 23:57:33 #197
38496 Perrin
pi_153733911
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als ik een complot zou uitzetten, dan zou ik voor onopvallend gaan. Niet voor vliegtuigrampen.
Uiteraard. De beste complotten spelen zich af in de coulissen, niet op het toneel.
  maandag 22 juni 2015 @ 14:38:23 #198
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_153746297
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vliegtuigen zijn multi-inzetbaar. (ook voor chem-trails)
pi_153747145
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vliegtuigen zijn multi-inzetbaar. (ook voor chem-trails)
Volgens mij zijn chemtrails uit de mode. Daar gelooft geen hond meer in.
  maandag 22 juni 2015 @ 16:10:12 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153748850
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wut? Zou jij niet vage aanwijzingen stoppen in de muziekvideos van middelmatige popzangeresjes? Amateur!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')