Bedanktquote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:43 schreef Elvi het volgende:
Niet. Het kan triggeren en van wat ik hoorde van anderen bespreken ze dat liever niet in een groep. Ik zou de groepsleider aanspreken of een persoon gesprek aanvragen om het aan te kaarten.
Dus zij vind het normaal dat jij gaat huilen van haar gedrag? Gezellig danquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:19 schreef kvd het volgende:
Elke keer neem ik me voor om me niks van mijn zus en haar rare gedrag naar mij toe aan te trekken. En elke keer gaat het mis. Dat ik aan het huilen was maakte niet eens uit. Zit nu dus maar weer mijn tranen weg te slikken in de bus.
Wat doet ze dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:19 schreef kvd het volgende:
Elke keer neem ik me voor om me niks van mijn zus en haar rare gedrag naar mij toe aan te trekken. En elke keer gaat het mis. Dat ik aan het huilen was maakte niet eens uit. Zit nu dus maar weer mijn tranen weg te slikken in de bus.
Behalve mij afbekken geeft ze mij het gevoel dat ik heel erg klein en nietig ben.quote:
Ze is een nog grotere autist dan ik ben, die totaal ongevoelig is voor mijn gevoelens (altijd al) en zich heel ongenuanceerd en gevoelloos uit. Altijd vanuit haar mening, probeert zich nooit in te leven in de gevoelens van anderen, denkt nooit na over wat ze de anderen aandoet. Heeft overduidelijk wat tegen mij.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:54 schreef zomertje het volgende:
[..]
Dus zij vind het normaal dat jij gaat huilen van haar gedrag? Gezellig dan
Wat heb je gedaan?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef kuolema het volgende:
![]()
Ik voel me goed, heb een super toffe week gehadBen benieuwd hoe lang ik dit gevoel kan vasthouden.
Heb ik nog iets gemist in dit topic? (geen zin om alles terug te lezen)
Waarom had je ook al weer contact met haar?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:23 schreef kvd het volgende:
[..]
Behalve mij afbekken geeft ze mij het gevoel dat ik heel erg klein en nietig ben.
We hadden deze keer een gesprek over mijn neefje, die heeft een goed rapport maar tegenvallende pre-toets cito-resultaten terwijl hij gewoon een goede intelligentie heeft (zeg maar het niveau 'debiel' als resultaat, het slechtste van het slechtste). Dus ik begon over faalangst wat al hardhandig weggewuifd werd. Daarna hadden we het over zijn gevoeligheid voor opmerkingen. Ik dekte me al in 'ga iets zeggen, niet makkelijk, wordt niet boos, bedoel er niks mee' en vroeg me af of zij al aan eventuele heeft gedacht. Geen vreemde gedachte van mij, mijn moeder denkt er ook al aan. Nou, zus ontplofte. 'Ik doe niet net als jij aan stempels en ik wil daar niet mee bezig zijn. Ik ga niet overal een stempel op plakken net als jij'. Dus toen voelde ik me al shit. Alsof ik wil dat ik stempels heb. Alsof ik blij ben met al mijn afkortingen. Alsof ik ze opzoek omdat ik er meer bij wil hebben.
Ik heb me al huilend herpakt en zei dat ik er op zich wel blij mee ben, want ik weet nu dat ik niet gek ben, dat het niet aan mij ligt en dat er bij mij aan gewerkt kan worden. In de hoop dat ze op zou pikken dat dat mijn neefje misschien kan helpen als hij weet dat er een reden is voor hoe hij zich voelt. Dat deed ze dus niet.
Ze ging nog even verder. 'En jij met je autisme, tsja, zoals ik het hoor herken ik heel veel dingen. Iedereen heeft daar volgens mij wel last van. Maar ik hoef het allemaal niet te weten. Als ik het ergens te druk vind, ga ik gewoon weg. Ik maak daar geen probleem van. Als die stempels zijn nergens voor nodig, is toch alleen maar onzin'.
En toen was het over, voelde ik me klote en totaal waardeloos. Wat ik voel en heb is in haar ogen allemaal onzin.
Dus dan gaat het volgende gebeuren: met alles waar ik letterlijk en figuurlijk last van heb, gaat zij geen rekening houden. Voorbeeld: Als ik iets niet helemaal mee zal krijgen in een groep met mensen en daardoor iets navraag/een (verkeerde) opmerking over maak, dan zal ik gewoon een sneer van haar blijven krijgen ipv dat ze denkt 'oh, het zal even te veel zijn voor haar'.
[..]
Ze is een nog grotere autist dan ik ben, die totaal ongevoelig is voor mijn gevoelens (altijd al) en zich heel ongenuanceerd en gevoelloos uit. Altijd vanuit haar mening, probeert zich nooit in te leven in de gevoelens van anderen, denkt nooit na over wat ze de anderen aandoet. Heeft overduidelijk wat tegen mij.
Dat is een ontzettend lieve beschrijvingquote:Op zondag 20 juli 2014 11:30 schreef Gray het volgende:
Klinkt als een energiezuigend persoon. Zus of niet, ik zou erbij uit de buurt blijven.
Met als gevolg dat ik geen kerst meer kan komen eten, mijn neefje haast niet meer zie, geen aansluiting met de familie meer heb (spreek ook niet graag met mijn moeder alleen af)? En haar met haar gedrag laat winnen?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:30 schreef Gray het volgende:
Klinkt als een energiezuigend persoon. Zus of niet, ik zou erbij uit de buurt blijven.
Enkel en alleen voor neefje en zwager. Toch nog een beetje aansluiting bij de familie houden.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan?
[..]
Waarom had je ook al weer contact met haar?
[..]
Dat is een ontzettend lieve beschrijving
Gewoon hetzelfde terugdoen: "Je schijnt nogal jaloers te zijn op mn stempels dus hier heb je er 1: je bent een ontzettende gevoelloze kut-bitch en ik wil niks meer van je horen. Ook als het rot gaat met jou hoef je niet bij me te komen janken want dat is allemaal overgevoellig gezeik volgens jou. De mazzel."quote:Op zondag 20 juli 2014 11:23 schreef kvd het volgende:
Altijd vanuit haar mening, probeert zich nooit in te leven in de gevoelens van anderen, denkt nooit na over wat ze de anderen aandoet. Heeft overduidelijk wat tegen mij.
Liever als kluizenaar dan als martelaar door het leven.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:59 schreef kvd het volgende:
[..]
Met als gevolg dat ik geen kerst meer kan komen eten, mijn neefje haast niet meer zie, geen aansluiting met de familie meer heb (spreek ook niet graag met mijn moeder alleen af)? En haar met haar gedrag laat winnen?
Naast mijn vriend zie ik eigenlijk niemand meer. Als ik ook niet af en toe die kant op gaan, zou ik een nog groter kluizenaarsbestaan leven.
[..]
Enkel en alleen voor neefje en zwager. Toch nog een beetje aansluiting bij de familie houden.
Wint zij?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:59 schreef kvd het volgende:
[..]
Met als gevolg dat ik geen kerst meer kan komen eten, mijn neefje haast niet meer zie, geen aansluiting met de familie meer heb (spreek ook niet graag met mijn moeder alleen af)? En haar met haar gedrag laat winnen?
Sorry dat ik het zeg, maar wat een achterlijk mens. Ze weet van bepaalde dingen niets af, maar gaat er toch maar lekker over lullen alsof ze er verstand van heeftquote:Op zondag 20 juli 2014 11:23 schreef kvd het volgende:
[..]
Behalve mij afbekken geeft ze mij het gevoel dat ik heel erg klein en nietig ben.
We hadden deze keer een gesprek over mijn neefje, die heeft een goed rapport maar tegenvallende pre-toets cito-resultaten terwijl hij gewoon een goede intelligentie heeft (zeg maar het niveau 'debiel' als resultaat, het slechtste van het slechtste). Dus ik begon over faalangst wat al hardhandig weggewuifd werd. Daarna hadden we het over zijn gevoeligheid voor opmerkingen. Ik dekte me al in 'ga iets zeggen, niet makkelijk, wordt niet boos, bedoel er niks mee' en vroeg me af of zij al aan eventuele heeft gedacht. Geen vreemde gedachte van mij, mijn moeder denkt er ook al aan. Nou, zus ontplofte. 'Ik doe niet net als jij aan stempels en ik wil daar niet mee bezig zijn. Ik ga niet overal een stempel op plakken net als jij'. Dus toen voelde ik me al shit. Alsof ik wil dat ik stempels heb. Alsof ik blij ben met al mijn afkortingen. Alsof ik ze opzoek omdat ik er meer bij wil hebben.
Ik heb me al huilend herpakt en zei dat ik er op zich wel blij mee ben, want ik weet nu dat ik niet gek ben, dat het niet aan mij ligt en dat er bij mij aan gewerkt kan worden. In de hoop dat ze op zou pikken dat dat mijn neefje misschien kan helpen als hij weet dat er een reden is voor hoe hij zich voelt. Dat deed ze dus niet.
Ze ging nog even verder. 'En jij met je autisme, tsja, zoals ik het hoor herken ik heel veel dingen. Iedereen heeft daar volgens mij wel last van. Maar ik hoef het allemaal niet te weten. Als ik het ergens te druk vind, ga ik gewoon weg. Ik maak daar geen probleem van. Als die stempels zijn nergens voor nodig, is toch alleen maar onzin'.
En toen was het over, voelde ik me klote en totaal waardeloos. Wat ik voel en heb is in haar ogen allemaal onzin.
Dus dan gaat het volgende gebeuren: met alles waar ik letterlijk en figuurlijk last van heb, gaat zij geen rekening houden. Voorbeeld: Als ik iets niet helemaal mee zal krijgen in een groep met mensen en daardoor iets navraag/een (verkeerde) opmerking over maak, dan zal ik gewoon een sneer van haar blijven krijgen ipv dat ze denkt 'oh, het zal even te veel zijn voor haar'.
[..]
Ze is een nog grotere autist dan ik ben, die totaal ongevoelig is voor mijn gevoelens (altijd al) en zich heel ongenuanceerd en gevoelloos uit. Altijd vanuit haar mening, probeert zich nooit in te leven in de gevoelens van anderen, denkt nooit na over wat ze de anderen aandoet. Heeft overduidelijk wat tegen mij.
Zoek een tussenweg, ga niet teveel met haar om als je bij familie bent. Gewoon aan de andere kant van de kamer gaan zitten als t kan bijvoorbeeld. En als je gaat, bereid je dan vast voor dat ze lomp zal zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:59 schreef kvd het volgende:
[..]
Naast mijn vriend zie ik eigenlijk niemand meer. Als ik ook niet af en toe die kant op gaan, zou ik een nog groter kluizenaarsbestaan leven.
[..]
Enkel en alleen voor neefje en zwager. Toch nog een beetje aansluiting bij de familie houden.
Ik herken het gedrag van haar zus bij heel erg veel mensen. Om het even 'overdreven' te zeggen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:34 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik herken het gedrag van jouw zus heel erg in mijn moeder.
Wat was er laatst met die mail van je neef geloof ik. Dat raakte je toch ook? Kwam je hier ook spuien.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik herken het gedrag van haar zus bij heel erg veel mensen. Om het even 'overdreven' te zeggen.
In mijn tiener jaren durfde ik mijn bek niet open te trekken.
Daarna, begin 20 etc. zorgde het voor huilbuien
Nu!? .. nu is het meer Elvi's reprimande qua wat ze zei. Don't fuck with S_e
Yes, maar die heb ik daarna wel vol gas terug gegevenquote:Op zondag 20 juli 2014 13:26 schreef kvd het volgende:
[..]
Wat was er laatst met die mail van je neef geloof ik. Dat raakte je toch ook? Kwam je hier ook spuien.
The person who wrote that mail fucked S_e
Ik kan niet wachten tot er weer -5 op de teller staat ipv +20 of meerquote:Op zondag 20 juli 2014 15:16 schreef zomertje het volgende:
Ik ben gewoon duf.....Lig op de tuinbank een boek te lezen, het is nu zalig buiten
Doe mij maar een paar maandjes dit.
Tussen de -5 en 10 graden.quote:
Nah even een zomer hebben is ook wel eens fijn. Al die duisternis hier constant, een beetje zonlicht beurt een mens toch wel van op. :pquote:
Vakantiespelen. Een week in het bos met een stuk of 40 andere vrijwilligers om overdag basisschoolkinderen te vermaken en 's avonds bij het kampvuur te zitten. De kinderen waren echt superlief en het was gezellig.quote:
Zonlicht prima, maar moet die fokking warmte nou?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:44 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Nah even een zomer hebben is ook wel eens fijn. Al die duisternis hier constant, een beetje zonlicht beurt een mens toch wel van op. :p
Sporten, wat een middel om even af te koelen (emotioneel dan, fysiek is het stikheet)!
Truth be taken, ik ben ook beter gebouwd voor de kou. Ondanks die stikkende hitte is het ook wel fijn (in my humble opinion)quote:Op zondag 20 juli 2014 15:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Zonlicht prima, maar moet die fokking warmte nou?
Krijg binnenkort een drukke periode, maar ik sta er voor open.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:47 schreef duracellkonijntje het volgende:
Zien mensen het hier misschien zitten om een keer weer een meeting te houden? Zit nu al een poosje op dit forum, ik heb vakantie en ik ben best eens benieuwd welke gezichten er achter de verhalen zitten.Kunnen we lekker even met zijn allen depressief zijn.
Ik denk dat dit ->quote:Op zondag 20 juli 2014 16:47 schreef duracellkonijntje het volgende:
Zien mensen het hier misschien zitten om een keer weer een meeting te houden? Zit nu al een poosje op dit forum, ik heb vakantie en ik ben best eens benieuwd welke gezichten er achter de verhalen zitten.Kunnen we lekker even met zijn allen depressief zijn.
kan ik dan ook alleen maar meelurken? Of moet ik dan sociaal doen?quote:Op zondag 20 juli 2014 16:47 schreef duracellkonijntje het volgende:
Ja hoor. Ik kan alleen de week van 4 augustus niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:47 schreef duracellkonijntje het volgende:
Natuurlijk mag dat! Maar geen zorgen, ik bijt niet!quote:Op zondag 20 juli 2014 18:41 schreef seasushi het volgende:
[..]
kan ik dan ook alleen maar meelurken? Of moet ik dan sociaal doen?
Ik ben een kluizenaar en allergisch voor groepen mensen, dus ik doe niet mee, maar anderen veel plezier.
Suggesties voor welke zaterdag?quote:Op zondag 20 juli 2014 22:20 schreef Elvi het volgende:
Aanstaande vrijdag vind ik n beetje kort dag. Ik denk dat veel mensen al plannen hebben voor dan. Een zaterdag heeft wel n voorkeur voor mij want dan zijn veel mensen vrij. En Utrecht of Amsterdam want daar zittten musea die ik wil bezoeken mocht ik jullie spuugzat zijn![]()
Ik zit te denken aan 2 of 9 augustus.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:57 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Suggesties voor welke zaterdag?
Je verhaal doet me enorm denken aan mijn moeder. Die maakte bijna een identieke situatie door met haar ouders. Ik kan niet beginnen in te leven hoe pijnlijk het moet zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:47 schreef kvd het volgende:
Even een ego-update(ben ik goed in de laatste tijd), ben nog niet bijgelezen en ga het nu ook even niet doen:
Vanmiddag gesprek met mijn moeder gehad, die dacht gister dat zus en ik ruzie aan het maken waren omdat ik huilde en maakte daar een opmerking over tegen zwager (waarom wij ook nooit normaal met elkaar kunnen omgaan). Zwager zei tegen haar dat we geen ruzie hadden, maar dat we een gesprek met elkaar hadden waarbij ik me niet goed voelde en dat hij binnenkort eens een gesprek met haar hierover zou aangaan.
Moeder uitgelegd wat het gesprek met mij deed en wat mijn zus altijd bij mij veroorzaakt. Of het allemaal niet tussen de oren zou zitten bij mij. Haar nog meer voorbeelden gegeven en geloof dat ze nu wel inziet dat het niet tussen mijn oren zit. Zij gaat nu geloof ik een keer met zwager praten om te kijken of hij weet wat er met zus aan de hand is, wat zij tegen mij heeft.
En toen kreeg het gesprek een andere wending, ging het niet meer over mijn zus maar over mij en mijn vriend, door omstandigheden mag mijn moeder hem niet. Dat dat dus ook voor frictie tussen haar en mij zorgt. Heb haar gezegd dat ik het niet fijn vind dat ik nergens meer in betrokken wordt. Dat het mij pijn doet dat ze plannen maken om met elkaar weg te gaan terwijl ik erbij zit. Dat ze, als ze bij mij komen, met elkaar praten en niet met mij. En dat de situatie met mijn vriend er mede voor zorgt dat ik niet aan kinderen wil beginnen omdat er dan nooit eens een verjaardag gevierd kan worden waarbij vader en oma in 1 ruimte zullen zitten. En dat beaamde ze en zei ook dat ze er niet bij zou zijn mochten wij ooit gaan trouwen.
En ze ging maar door en door en door. Heb op het punt gestaan om weg te gaan. Maar mijn neefje (met wie ik een taart zou gaan bakken en die op zijn slaapkamer tv aan het kijken was) hoorde de ruzie waarschijnlijk en kwam naar beneden en zei dat het tijd was om te gaan bakken.
Jullie snappen het...het is een lekker jankweekend en ik baal dat mijn psych vakantie heeft...Dit is zo dubbel allemaal. Ik was altijd zo close met mijn moeder en het is pijnlijk dat dit allemaal gebeurd. Het is heel makkelijk om te zeggen dat ik moet kappen met iedereen daar, maar op de een of andere manier kan ik dat (nu nog?) niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |