Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Sja, ik heb nu al een duur horloge waarbij ik niet eens 10% van de mogelijkheden gebruik. En hij doet het goed, dus ach.
Ik ga lopen en zet hem aan. Ik gebruik mijn hartslagmeter en zet hem uit na het lopen. En ik upload als ik thuiskom. Ow. en ik gebruik heel af en toe de virtual pacer. That's all..
En daar heb ik een 610 voor, wat allemaal ook prima kan op een 110.
Het hebben van een mooi horloge of andere hippe gear maakt mensen niet per se gelukkiger. Het niet hebben maakt mensen soms wel een klein beetje ongelukkiger.
Stipstreep wil heel graag straks de nieuwe iPhone en een dikke MBP
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2014 14:55:16 ]
Op zaterdag 12 juli 2014 14:45 schreef mosselmossel het volgende: Sja, ik heb nu al een duur horloge waarbij ik niet eens 10% van de mogelijkheden gebruik. En hij doet het goed, dus ach.
Ik ga lopen en zet hem aan. Ik gebruik mijn hartslagmeter en zet hem uit na het lopen. En ik upload als ik thuiskom. Ow. en ik gebruik heel af en toe de virtual pacer. That's all..
En daar heb ik een 610 voor, wat allemaal ook prima kan op een 110.
Dat doe ik nu ook ja...alleen mijn 610 weigert zo nu en dan. Maar misschien issie ook wel toe aan een paar rustweken
Had er fietsen-lopen-fietsen van gemaakt, en heb in totaal hiermee zo goed als de marathonafstand afgelegd .
Ja lekker rondje he. Die loop (liep) ik ook regelmatig
quote:
Op zaterdag 12 juli 2014 14:54 schreef ..-._---_-.- het volgende: Het hebben van een mooi horloge of andere hippe gear maakt mensen niet per se gelukkiger. Het niet hebben maakt mensen soms wel een klein beetje ongelukkiger.
Stipstreep wil heel graag straks de nieuwe iPhone en een dikke MBP
Ik wil EN een nieuw hardloop horloge EN de iphone 6 EN een MBA 12" retina EN een vakantie naar Florida.
Pfff, maar even een afspraak bij de fysio gemaakt... pijn in beide knieën blijft, vooral bij traplopen... Weekje rust lijkt het alleen maar erger te maken. En een korte versnelling doet meer pijn... dus echt even hardloopvakantie...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Ik zit moed te verzamelen voor 6x 30¨ sprint / 30¨ joggen... Zou eigenlijk langs de weg moeten lopen, omdat we hier net een mooi stuk vlak hebben. Op mijn circuitje gaat het denk ik net niet zonder heuveltje. Eerst maar een koffie
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op zaterdag 12 juli 2014 15:32 schreef MaleDuck het volgende: Pfff, maar even een afspraak bij de fysio gemaakt... pijn in beide knieën blijft, vooral bij traplopen... Weekje rust lijkt het alleen maar erger te maken. En een korte versnelling doet meer pijn... dus echt even hardloopvakantie...
Dat klinkt niet goed MD Hopelijk weet de fysio iets.
Op zaterdag 12 juli 2014 15:32 schreef MaleDuck het volgende: Pfff, maar even een afspraak bij de fysio gemaakt... pijn in beide knieën blijft, vooral bij traplopen... Weekje rust lijkt het alleen maar erger te maken. En een korte versnelling doet meer pijn... dus echt even hardloopvakantie...
Op zaterdag 12 juli 2014 15:38 schreef MaleDuck het volgende: Jep, dat hoop ik ook, gelukkig maandagmorgen meteen er langs Hoop dat ik snel weer mn rondjes kan gaan lopen, energie begint zich lekker op te hopen
Geen andere mogelijkheden voor die energie? Eendenjacht ofzo? Succes maandag, hoop dat het meevalt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op zaterdag 12 juli 2014 14:26 schreef SEMTEX het volgende: Vanmorgen 22km constant rond de 5:30 gelopen met de marathongroep (10,5km/u). Was fijn en ging lekker. Ben door dorpen gelopen waarvan ik niet wist dat ze bestonden (Walik?!) Zo ff een pc zoeken in huis die niet oververhit (2 al nu ) en de route uppen.
Loop even een vlotte marathon tussendoor anders
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op zaterdag 12 juli 2014 14:26 schreef SEMTEX het volgende: Vanmorgen 22km constant rond de 5:30 gelopen met de marathongroep (10,5km/u). Was fijn en ging lekker. Ben door dorpen gelopen waarvan ik niet wist dat ze bestonden (Walik?!) Zo ff een pc zoeken in huis die niet oververhit (2 al nu ) en de route uppen.
Wellicht eens met de stofzuiger wat stof er uit zuigen? Dat vinden ze qua temperatuur altijd wel aangenaam.
Vandaag meegedaan de zo'n malle - mag ik dat zeggen - VFF clinic, samen met Jero_nimo en nog wat andere VFF-dwazen. Het loopt lekker off-road en ik overweeg zo'n setje aan te schaffen, al twijfel ik nu nog wel tussen een 44 en 45. Ik heb daar geen 45 getest (dat had denk ik achteraf wel gekund, want de persoon die de 45 bij zich had was eerder weg).
Enfin, het was gezellig met hardlopers onder elkaar, lekker hobbelen en stuiteren door de boschen ende heijde. Hier en daar lijken VFF-lopers wel op Apple-gebruikers, zeker qua fanatisme. Dat is niet noodzakelijkerwijze een compliment.
Op zaterdag 12 juli 2014 18:01 schreef Corniel het volgende: Vandaag meegedaan de zo'n malle - mag ik dat zeggen - VFF clinic, samen met Jero_nimo en nog wat andere VFF-dwazen. Het loopt lekker off-road en ik overweeg zo'n setje aan te schaffen, al twijfel ik nu nog wel tussen een 44 en 45. Ik heb daar geen 45 getest (dat had denk ik achteraf wel gekund, want de persoon die de 45 bij zich had was eerder weg).
Enfin, het was gezellig met hardlopers onder elkaar, lekker hobbelen en stuiteren door de boschen ende heijde. Hier en daar lijken VFF-lopers wel op Apple-gebruikers, zeker qua fanatisme. Dat is niet noodzakelijkerwijze een compliment.
Ik zag de foto's op Facebook, leuk!! jij stond er overigens op met gewone loopschoenen
Ik zag de foto's op Facebook, leuk!! jij stond er overigens op met gewone loopschoenen
Er zit een funrun aan vast en die loop je het beste op je vertrouwde schoenen. Op VFF meteen 5-10 km lopen lijkt me niet verstandig voor je kuiten enzo..
Er zit een funrun aan vast en die loop je het beste op je vertrouwde schoenen. Op VFF meteen 5-10 km lopen lijkt me niet verstandig voor je kuiten enzo..
Toch blijf ik nieuwsgierig naar die dingen.. Ik denk dat ik, als ik ooit weer opnieuw met hardlopen moet beginnen. Meteen die dingen aanschaf en lage drop schoenen. Heb nu 6 en 8 mm drop op mijn schoenen.
Toch blijf ik nieuwsgierig naar die dingen.. Ik denk dat ik, als ik ooit weer opnieuw met hardlopen moet beginnen. Meteen die dingen aanschaf en lage drop schoenen. Heb nu 6 en 8 mm drop op mijn schoenen.
Het is wel echt helemaal opnieuw beginnen. Heeft me meer dan een jaar gekost om op m'n oude niveau te komen, maar dan heb je ook wat
Daarom ook: als ik ooit opnieuw moet beginnen Maar je schijnt er ook op te kunnen wandelen.. Hmm.. Tja, ik twijfel nog wel een paar jaar verder.
Je kan er ook gewoon mee opbouwen naast je normale trainingen he . Of gebruiken als warming-up of cooling down bijvoorbeeld. Dan kan je het na een tijdje steeds meer afwisselen etc etc.. Zo heb ik het een beetje gedaan. Kon gewoon lekker door blijven lopen.
Maar de FunRun vandaag was erg leuk inderdaad, gezellige groep mensen, alleen 1 knakker die maar niet wilde luisteren en overal heen en weer stoof . Het weer was ook erg goed! Heerlijk zonnetje gehad en lekker op het terras kunnen zitten, met een radlertje .
Mijn ervaring dat je kuiten sneller wennen dan al die spiertjes in je voeten die in technische schoenen enorm worden ondersteund in vergelijking met VFF.
alleen 1 knakker die maar niet wilde luisteren en overal heen en weer stoof . Het weer was ook erg goed! Heerlijk zonnetje gehad en lekker op het terras kunnen zitten, met een radlertje .
Wat een rare gast moet dat geweest zijn. Nee, op advies van de ervaringsdeskundigen alleen de eerste 2 km op die dingen gelopen, en niet direct 12. Ik heb overwogen om eigenwijs te zijn, maar heb daar vanaf gezien. Voor de variatie.
Wat een rare gast moet dat geweest zijn. Nee, op advies van de ervaringsdeskundigen alleen de eerste 2 km op die dingen gelopen, en niet direct 12. Ik heb overwogen om eigenwijs te zijn, maar heb daar vanaf gezien. Voor de variatie.
Op zaterdag 12 juli 2014 18:01 schreef Corniel het volgende: Hier en daar lijken VFF-lopers wel op Apple-gebruikers, zeker qua fanatisme. Dat is niet noodzakelijkerwijze een compliment.
Quote van de dag
Oh ja, terug van 6x 30¨ "sprinten" (ahum) en 30¨ joggen. Blijft niet leuk, maar ging wat beter dan vorige keer. Dat is weer niet te zien op Endomondo door GPS-troubles. Nog anderhalve maand, dan ben ik weer in Peru en laat ik hem nakijken
Bij mij werkte: "Zonder dit horloge kan ik net zo goed stoppen met lopen. IS DAT WAT JE WIL?!!?"
Respect voor zoveel dapperheid.
Iemand had het over de fenix2, ik ben benieuwd hoe dat ding presteert met de GPS-accuracy en hoe erg het probleem van het saven na afloop nou echt is (ik lees dat het soms een halfuur duurt).
Die VFF's blijf ik leuk vinden, maar ik heb voor de rest van het jaar genoeg schoenen. Aangezien ik toch nauwelijks loop de laatste tijd misschien zelfs ook nog wel voor 2015
Na 4 Android telefoons, 2 iPads, 2 iPods, 2 Macs, 2 Linux-PC's, teveel Windows PC's, een Chromecast en een Apple TV ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dat Apple-ecosysteem toch echt wel aardig vind. Als alles wat ik gebruik ook op Linux had gedraaid was dat ook prima geweest, maarja, de wereld is niet zo mooi.
Op zaterdag 12 juli 2014 19:17 schreef hatsaflats het volgende:Na 4 Android telefoons, 2 iPads, 2 iPods, 2 Macs, 2 Linux-PC's, teveel Windows PC's, een Chromecast en een Apple TV ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dat Apple-ecosysteem toch echt wel aardig vind. Als alles wat ik gebruik ook op Linux had gedraaid was dat ook prima geweest, maarja, de wereld is niet zo mooi.
Ik ben geen fanatieke fan van welk systeem dan ook en gebruik alles wat ik voor handen heb. Van Android tot windows tot iOs tot UNIX/Linux. Maar inderdaad, al lijken Android en iOS op elkaar, iOS werkt net iets fijner. Maar het adoreren van een laptop met een minischerm kan ik niet begrijpen. Ik vind 17 inch al te klein en heb dan ook een laptop met 18 inch scherm. Bijna niet meer te krijgen.
Ik ben geen fanatieke fan van welk systeem dan ook en gebruik alles wat ik voor handen heb. Van Android tot windows tot iOs tot UNIX/Linux. Maar inderdaad, al lijken Android en iOS op elkaar, iOS werkt net iets fijner. Maar het adoreren van een laptop met een minischerm kan ik niet begrijpen. Ik vind 17 inch al te klein en heb dan ook een laptop met 18 inch scherm. Bijna niet meer te krijgen.
Enfin, hoe komt dit ooit weer terug op hardlopen?
Ik zou onderweg niet zonder m'n rMBP 13'' kunnen, maar thuis werk ik er zelden op. Dan ga ik echt voor m'n werkstation met 2 schermen
En ik ga nog ff verder offtopic, maar het heeft wel met beweging te maken! Net i.p.v. hardlopen even 15km gefietst in 45 min. Voelde me zo vies van het binnen plakken de hele dag, en ik moest nog even snel eruit om wat kcal te verbranden. Had geen zin in rennen met dit plakweer, dat staat morgen op het programma (lekker in de regen les 25 lopen van Evy )
Fijn weekend lopers!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Onderweg, op het balkon en om even snel iets te doen is 13" prima. Maar je kunt er natuurlijk ook vrij eenvoudig een extern scherm aan hangen. 18" zou ik niet mee kunnen slepen in het OV zonder mn rug te breken.
En tsjah, hardlopen. Over een week maar weer harder over gaan nadenken, want na dinsdag hoef ik als het goed is nooit meer met de trein naar Delft
Ik merk dat ik steeds minder behoefte heb aan m'n iPod shuffle tijdens het hardlopen. Met de groep sowieso niet, maar ook als ik nu met m'n vader loop zet ik 'm niet aan. Ik denk dat 'ie in het vervolg alleen aan gaat als ik het zwaar heb. Dat had ik me een paar maanden geleden niet voor kunnen stellen...
Mijn 13" MBA is mijn enige en dagelijkse thuiscomputer en voldoet volledig. Als er een retina scherm komt is het helemaal perfect.
Toen ik verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van computer randapparatuur ben ik thuis volledig overgeswitched van windows naar OSX. Wat een verademing dat thuis alles wél gewoon werkte en geen gezeik met driver signing en WHQL certificering.