abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juli 2014 @ 19:08:08 #101
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_142371196
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 14:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarom zijn mensen die zich heel druk maken over vergelijkingen van negers met apen eigenlijk nog het meest racistisch. Impliciet geven ze hiermee toe dat het werkelijk zo is. Als er totaal geen overeenkomst was dan maakte niemand zich druk.

Dezelfde mensen die het heel grappig vonden om een ansicht van Bush als aap rond te sturen maar helemaal over de flip gingen toen Obama in België als aap werd afgebeeld. Komop. Als je echt niet vind dat negers op apen lijken dan is dat toch allemaal hetzelfde voor je!
Humor:
[ afbeelding ]

Racisme:
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:34 schreef BlaZ het volgende:

[..]

George Bush werd ook met apen vergeleken, ik zie het probleem hier dus niet echt.
Jullie snappen serieus niet dat er een verschil is tussen:

- Een groep die in het verleden op grote schaal en in het heden op kleinere schaal nog vrij regelmatig wordt vergeleken met apen en dit (met name in het verleden) niet alleen op uiterlijke kenmerken, maar vooral ook op basis van de overtuiging dat ze veel dichterbij de apen staan.

en

- Een individu die wordt vergeleken met een aap omdat hij rare bekken trekt?

Ik ben het verder helemaal eens met Yi-Long: men moet niet overal een punt van blijven maken, heeft helemaal geen zin en werkt juist averechts.

Maar het totaal gebrek aan realiteitszin (dat negers als groep/ras vaak met apen werden en worden vergeleken) en het totaal gebrek aan enig empatisch vermogen hier op FOK! om te kunnen begrijpen dat iets gevoeliger ligt wanneer 'jouw groep' er regelmatig mee wordt bespot, dan wanneer dit niet het geval is, dat blijft mij verbazen...

Soms vraag ik me af of bepaalde users wel enig besef hebben van wat er, buiten hun eigen straatje, om hen heen gebeurt anders dan wat ze lezen op FOK! en in de specifiek door hen gekozen media.

quote:
99s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 13:50 schreef Yi-Long het volgende:
Snap de ophef ook nooit zo, maar goed, komt uiteraard omdat zwarte mensen jarenlang voor apen werden uitgescholden, dus nu is iedere asociatie tussen aap en zwarte mens bij voorbaat al slecht.

Het is 'begrijpelijk', maar op een gegeven moment moet je daar ook gewoon boven staan. George Bush Jr leek ook op een aap.

Wat betreft het shirt en die foto erachter, tja, natuurlijk kiezen ze dan voor een zwart kindje, want de grap/bedoeling is nou juist dat dat mooi overloopt, en in dit geval loopt het goed over ivm de kleur.

Al had een aziatisch kind waarschijnlijk ook prima gekund, qua kleur-overloop.

Krekker is de bom!
pi_142371566
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 13:56 schreef Lollertrolle het volgende:
Ik word een beetje moe van dat continue gebruik van het woord racisme ophef.
Fixed.
pi_142388514
quote:
99s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:04 schreef Karina het volgende:
Wat een gemiep om niks weer, die shirtjes zijn wel episch trouwens :D

[ afbeelding ]

Zouden ze die ook in grotemensenmaten hebben? Ik wil een zeemeermin zijn *;
Verkopen ze die shirtjes ook in NL?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 10:00:43 #104
9859 crew  Karina
Woman
pi_142390215
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 07:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Verkopen ze die shirtjes ook in NL?
Yep. Ik zie iig de slabbetjes.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_142394006
quote:
99s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:00 schreef Karina het volgende:

[..]

Yep. Ik zie iig de slabbetjes.
Slabbetjes had ik ook gezien, ik wil de shirtjes ;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 12:50:21 #106
9859 crew  Karina
Woman
pi_142394137
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:45 schreef DroogDok het volgende:

Slabbetjes had ik ook gezien, ik wil de shirtjes ;)
Voila en voor een jongetje.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')