abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2014 @ 12:37:15 #101
430601 belijder
de enige juiste mens
pi_142278186
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kijk en dit is dus zo'n stereotype religieuze gedraging. Als de waanbeelden niet serieus worden genomen, dan volgt er geweld.
Je vroeg erom.
9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’
pi_142278214
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:37 schreef belijder het volgende:

[..]

Je vroeg erom.
Nee, maar dat maakt niet uit. Niets van wat je zegt valt serieus te nemen, dus je dreigt maar raak.
pi_142278228
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:35 schreef belijder het volgende:

[..]

Weet je maar al te goed.
Hoe kan ik als atheïst dat nu weten over welk gebod jij het hebt ?
  maandag 14 juli 2014 @ 12:40:41 #104
430601 belijder
de enige juiste mens
pi_142278289
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:38 schreef ATON het volgende:

[..]

Hoe kan ik als atheïst dat nu weten over welk gebod jij het hebt ?
Denken is kennelijk geen werkwoord in de bijbel van de atheïsten.
9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’
  maandag 14 juli 2014 @ 12:41:55 #105
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142278331
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:29 schreef laforest het volgende:

[..]

Dualiteit van golven en deeltjes, anyone?
Radiogolven zijn onder bepaalde omstandigheden deeltjes en dus materie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Materie

"Volgens de natuurkunde bestaat materie uit fermionen. Dit zijn deeltjes die gekenmerkt worden door een halftallige spin, zoals elektronen, muonen, protonen en neutronen. Kracht overbrengende deeltjes zoals het Foton en het Gluon zijn dus geen materie, hoewel ze wel energie bezitten en soms ook massa."

Zoals Tijn zegt... er is zover ik weet niemand die het bestaan van fotonen ontkent, en dus is materialisme een stroming zonder aanhangers.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_142278341
Wel illustratief dat we in een topic over de paradox van de intelligente gelovige te maken krijgen met een zwakbegaafde hyperchristen.
pi_142278393
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Materie

"Volgens de natuurkunde bestaat materie uit fermionen. Dit zijn deeltjes die gekenmerkt worden door een halftallige spin, zoals elektronen, muonen, protonen en neutronen. Kracht overbrengende deeltjes zoals het Foton en het Gluon zijn dus geen materie, hoewel ze wel energie bezitten en soms ook massa."

Zoals Tijn zegt... er is zover ik weet niemand die het bestaan van fotonen ontkent, en dus is materialisme een stroming zonder aanhangers.
Dus de stelling is dat iets wat massa heeft geen materie hoeft te zijn? Interessant. :Y
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  maandag 14 juli 2014 @ 12:45:52 #108
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142278435
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:44 schreef laforest het volgende:

[..]

Dus de stelling is dat iets wat massa heeft geen materie hoeft te zijn? Interessant. :Y
Sja, dat is zoals men dat uitlegt in de wetenschap. :)

Hoe filosofen dit uitleggen... you tell me. In alle discussies met JerryWesterby ben ik daar niet wijs uit geworden. Het voelt aan als een stromantactiek, maar wat in zijn ogen nu precies materie is is altijd onduidelijk gebleven. (Vooral wat daar dan wel onder valt en wat niet, en volgens welke definitie.)
pi_142278481
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:40 schreef belijder het volgende:
Denken is kennelijk geen werkwoord in de bijbel van de atheïsten.
Dat is nu net wat atheïsten wél doen. Maar hiermee heb je me nog steeds niet verteld over wat voor een gebod het het hebt. Ik heb zo een bleekblauw vermoeden dat je het zelf niet weet en zomaar wat bellen hebt geblazen.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:47:59 #110
430601 belijder
de enige juiste mens
pi_142278499
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:42 schreef Jigzoz het volgende:
Wel illustratief dat we in een topic over de paradox van de intelligente gelovige te maken krijgen met een zwakbegaafde hyperchristen.
Ik begrijp je.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:48:35 #111
430601 belijder
de enige juiste mens
pi_142278523
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:47 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is nu net wat atheïsten wél doen. Maar hiermee heb je me nog steeds niet verteld over wat voor een gebod het het hebt. Ik heb zo een bleekblauw vermoeden dat je het zelf niet weet en zomaar wat bellen hebt geblazen.
Best hoor ATON.
pi_142278536
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe filosofen dit uitleggen... you tell me. In alle discussies met JerryWesterby ben ik daar niet wijs uit geworden. Het voelt aan als een stromantactiek, maar wat in zijn ogen nu precies materie is is altijd onduidelijk gebleven. (Vooral wat daar dan wel onder valt en wat niet, en volgens welke definitie.)
Als alles materie zou zijn, dan zou de energie die vrijkomt bij kernfusie of -splitsing onmogelijk zijn.
pi_142278568
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:48 schreef belijder het volgende:

[..]

Best hoor ATON.
Dacht ik wel.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:50:40 #114
430601 belijder
de enige juiste mens
pi_142278583
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:50 schreef ATON het volgende:

[..]

Dacht ik wel.
Nee.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:51:14 #115
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142278605
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als alles materie zou zijn, dan zou de energie die vrijkomt bij kernfusie of -splitsing onmogelijk zijn.
Klopt... het is wat mij betreft een overduidelijk onzinnig standpunt dat het bespreken niet waard is.
pi_142278622
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:50 schreef belijder het volgende:

[..]

Nee.
Vertel me dan eens over welk gebod je het hebt. Best hoor en nee is geen antwoord. Dat is bellen blazen.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:52:26 #117
430601 belijder
de enige juiste mens
pi_142278643
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:51 schreef ATON het volgende:

[..]

Vertel me dan eens over welk gebod je het hebt. Best hoor en nee is geen antwoord. Dat is bellen blazen.
Denk je dat ik mij ga aanpassen aan jou standaard?

Nee is geen antwoord? Wat zijn dan wel antwoorden voor atheisten? Gelieve een gebruiksaanwijzing te schrijven getiteld: "Hoe behandel je een atheist" geschreven door een atheist natuurlijk. Dan kunnen we nog lekker even lachen.
pi_142278666
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:51 schreef ATON het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om die idioot verder maar te negeren? Er gaat toch niets zinnigs uit komen.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:53:38 #119
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142278677
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:52 schreef belijder het volgende:

[..]

Denk je dat ik mij ga aanpassen aan jou standaard?
Iets inhoudelijker mag wel, dit is geen slow chat.

Alvast bedankt.
pi_142278715
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om die idioot verder maar te negeren? Er gaat toch niets zinnigs uit komen.
Dat had ik al een tijdje door. :)
Verder negeren en hopen dat ie buiten gaat spelen.
pi_142278788
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

JerryWesterby klinkt ook meer als een 'theoloog' dan een filosoof. Verder komt hij vaak met punten door te zeggen deze zegt dit en die zegt dat, maar ik lees weinig over wat hij er zelf van vindt. Een opvatting kan zijn dat materie een substratum is waardoor verandering mogelijk is. Hetgeen wat constant is (zoals het bekende voorbeeld van een blad wat van groen naar bruin kleur, maar nog steeds een blad is. Persoonlijk vind ik het een zwak voorbeeld, maar het illustreert wel het idee waar ik op doel). Persoonlijk, ik ben geen wetenschapper, ben ik van mening dat als iets een massa heeft, een gewicht, dan is het materie. Ik denk dat als we de mogelijkheden zouden hebben dat we een massa van alles kunnen berekenen. Als iets is, ook een foton, dan heeft het een massa en is het materie, zelfs de ziel, zelfs gedachten die voortkomen uit chemische reacties in de hersenen. Zelfs als een God zou bestaan als het grootst mogelijke wezen, dan is het niet meer metafysisch, maar fysisch, is het iets en heeft het een massa en is het materie.
pi_142278835
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat had ik al een tijdje door. :)
Verder negeren en hopen dat ie buiten gaat spelen.
Waarom deze trol hier uberhaupt nog post weet zelfs god niet.. :?
  maandag 14 juli 2014 @ 13:03:22 #123
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142278963
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:57 schreef laforest het volgende:

[..]

JerryWesterby klinkt ook meer als een 'theoloog' dan een filosoof. Verder komt hij vaak met punten door te zeggen deze zegt dit en die zegt dat, maar ik lees weinig over wat hij er zelf van vindt. Een opvatting kan zijn dat materie een substratum is waardoor verandering mogelijk is. Hetgeen wat constant is (zoals het bekende voorbeeld van een blad wat van groen naar bruin kleur, maar nog steeds een blad is. Persoonlijk vind ik het een zwak voorbeeld, maar het illustreert wel het idee waar ik op doel). Persoonlijk, ik ben geen wetenschapper, ben ik van mening dat als iets een massa heeft, een gewicht, dan is het materie. Ik denk dat als we de mogelijkheden zouden hebben dat we een massa van alles kunnen berekenen. Als iets is, ook een foton, dan heeft het een massa en is het materie, zelfs de ziel, zelfs gedachten die voortkomen uit chemische reacties in de hersenen. Zelfs als een God zou bestaan als het grootst mogelijke wezen, dan is het niet meer metafysisch, maar fysisch, is het iets en heeft het een massa en is het materie.
Wellicht dat we dan zouden moeten spreken van energiïsme ofzo. :D Maar goed... dat een ziel geen energie zou hebben wil een theoloog natuurlijk niet aan.
pi_142279005
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wellicht dat we dan zouden moeten spreken van energiïsme ofzo. :D Maar goed... dat een ziel geen energie zou hebben wil een theoloog natuurlijk niet aan.
Ja, en dat mixen met m-theorie. _O_
  maandag 14 juli 2014 @ 13:18:48 #125
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142279494
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:04 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja, en dat mixen met m-theorie. _O_
Wat dit trouwens nog extra komisch maakt... als we deze uitleg hanteren, dus: 'materie is iets dat massa heeft'.. dan zijn mensen die geloven dat de ziel kan worden aangetoond door het gewicht van het menselijk lichaam voor en na de dood te meten dus eigenlijk materialisten. :D

Wat mij betreft behoren zulke mensen tot de grootste zweefteven op aarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')