wie heeft het nu weer over een uitkering ?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:18 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat moet toch alleen als je in aanmerking wil komen voor een uitkering?
quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:14 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik ben nog leerplichtig dus ik móet een opleiding volgen.
ik ben nu 2 weken 19
Startkwalificatie is toch vanaf 16 tot 18? Niet 21?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:17 schreef zeefje het volgende:
[..]
neehoor.
tegenwoordig moet iedereen van -21 een mbo2, havo of vwo hebben. ik dit alledrie niet. ik heb een vmbo diploma maar daar kom je eigenlijk nergens mee. als je 21+ ben ben je niet meer leerplichtig
ik lees nu ook op het internet over 16-18. ik vind het gek, want school zegt dat ze mij niet van schhool af mogen zetten totdat een een startkwalificatie heb.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:20 schreef aeque het volgende:
[..]
[..]
Startkwalificatie is toch vanaf 16 tot 18? Niet 21?
Maar waarom dan geen voltijd opleiding? Zeker als je 'pas' 19 bent heb je nog alle tijd.
Naar mijn weten ben je vanaf je 18e niet leerplichtig. Pas wanneer je bij de gemeente aanklopt voor een uitkering en je hebt geen startkwalificatie kan je naar school gestuurd worden door je gemeente.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:18 schreef zeefje het volgende:
[..]
wie heeft het nu weer over een uitkering ?
IK begfrijp het nietmeer, waarom zit school dan zo'n druk op mij te leggen dat ik naar school móet.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:24 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Naar mijn weten ben je vanaf je 18e niet leerplichtig. Pas wanneer je bij de gemeente aanklopt voor een uitkering en je hebt geen startkwalificatie kan je naar school gestuurd worden door je gemeente.
Dat is wat ik ervan heb begrepen...
http://www.rijksoverheid.(...)n-kwalificatieplicht
quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is een voorstel, meer niet.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:25 schreef zeefje het volgende:
[..]
IK begfrijp het nietmeer, waarom zit school dan zo'n druk op mij te leggen dat ik naar school móet.
darnaast misschien beter ook want met alleen een vmbo diploma kom je niet ver
Misschien wil de school gewoon niet dat je zonder startkwalificatie van school gaat... Voor je eigen bestwil.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:25 schreef zeefje het volgende:
[..]
IK begfrijp het nietmeer, waarom zit school dan zo'n druk op mij te leggen dat ik naar school móet.
darnaast misschien beter ook want met alleen een vmbo diploma kom je niet ver
Omdat scholen nu eenmaal zo zijn.quote:
Maar niet te snel willen gaan werken. Daar heb je nog alle tijd voor. Ga een leuke opleiding doen en lekker het studentenleven vieren.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:22 schreef zeefje het volgende:
[..]
voltijd opleiding kan, dat word het waarschijnlijk ook, maar dan duurt het nog 3 jaar voordat ik eens kan werken
misschien hebben ze ook wel gelijk.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Misschien wil de school gewoon niet dat je zonder startkwalificatie van school gaat... Voor je eigen bestwil.
Studentenleven zonder geld, leuk studentenleven jaquote:Op donderdag 10 juli 2014 11:27 schreef aeque het volgende:
[..]
Omdat scholen nu eenmaal zo zijn.
[..]
Maar niet te snel willen gaan werken. Daar heb je nog alle tijd voor. Ga een leuke opleiding doen en lekker het studentenleven vieren.
Stufi en bijbaantje?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:28 schreef zeefje het volgende:
[..]
Studentenleven zonder geld, leuk studentenleven ja
Nee hoorquote:
stufi heb ik, maar gaat direct naar zprgverzekeringquote:
Bijbaantje dan maar he.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:30 schreef zeefje het volgende:
[..]
stufi heb ik, amar gaat direct naar zprgverzekering
bezig met zoekn maar ben overal te oudquote:
Horeca?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:31 schreef zeefje het volgende:
[..]
bezig met zoekn maar ben overal te oud
Wees verstandig en maak je school af en ga lekker verder studeren.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:27 schreef zeefje het volgende:
[..]
misschien hebben ze ook wel gelijk.
ik zou ook niet weten wat ik nu zou moeten doen, als ik geen opleiding ga volgen
geneeskundequote:Op donderdag 10 juli 2014 11:32 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wees verstandig en maak je school af en ga lekker verder studeren.Het is dat ik al ben gewend aan een riant salaris en ik geen zin heb om samen met pubers in de collegezaal te zitten, anders was ik wel begonnen aan de studie Geneeskunde (ooit mijn droom geweest...).
wat doe jij voor werk nu?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:32 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wees verstandig en maak je school af en ga lekker verder studeren.Het is dat ik al ben gewend aan een riant salaris en ik geen zin heb om samen met pubers in de collegezaal te zitten, anders was ik wel begonnen aan de studie Geneeskunde (ooit mijn droom geweest...).
Echt, je hebt nog tientallen jaren om te werken...
Met dank aan een stelletje pestkoppen op het vwo waardoor ik in de eindexamenklas ben gestopt en ben gaan werken...quote:
Dit dus en dan kun je bij mij riant salaris veranderen in onderbetaald worden en geen studie geneeskunde volgen maar iets anders.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:32 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Echt, je hebt nog tientallen jaren om te werken...
Ik ben begonnen op een call center (helpdesk) en heb me bij dat bedrijf keer op keer flink moeten bewijzen (hard werken!) om hogerop te komen...quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:33 schreef zeefje het volgende:
[..]
wat doe jij voor werk nu?
en dat zonder opleiding?
Ik ben ook jaren onderbetaald geweest. Gewoon de stoute schoenen aantrekken en solliciteren totdat je werkgever je 20% opslag geeft om niet elders te tekenen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:34 schreef aeque het volgende:
[..]
Dit dus en dan kun je bij mij riant salaris veranderen in onderbetaald worden en geen studie geneeskunde volgen maar iets anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |