Het onweer zit ook in Delfzijl, maar daar alleen wat flitsen enzo.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:39 schreef themauster het volgende:
Hier geen onweer in het noorden van Groningen,lijkt net zuidelijk langs ons heen te gaan.
In het zuiden van Groningen is het donker met veel regen en wat gerommel. Geen flitsen. Houen zo.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:39 schreef themauster het volgende:
Hier geen onweer in het noorden van Groningen,lijkt net zuidelijk langs ons heen te gaan.
Pas ik aan...quote:
Voordat het in de Noordkop komtquote:
Luchtvochtigheid is erg hoog en hier bij Amsterdam veel wind en regen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:29 schreef DemonRage het volgende:
Het lijkt hier enigszins mistig. Wazig weer iig.
Vochtige lucht die binnen trekt, waarbij het dauwpunt stijgt tot de luchttemperatuur?
Ik weet niet maar dat is al de hele dag zo hoor!quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:42 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Luchtvochtigheid is erg hoog en hier bij Amsterdam veel wind en regen.
Die laatste twee wel maar de eerste niet echt.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik weet niet maar dat is al de hele dag zo hoor!
quote:Op donderdag 10 juli 2014 07:49 schreef Drugshond het volgende:
Goed nieuwe kansen nieuwe rondes.
Vanavond tussen 17:00 en 21:00 zijn een aantal parameter goed te noemen (cape, lichte neerslag, temperatuur). Voor het gehele oosterlijke- en middendeel van het land. Plaatje komt vrij goed overeen met die van gisteren.... alleen het kwam toen nauwelijks de grens over.
Wacht nog op het plaatje van Estofex.
Ik vermoed ten zuidoosten van Rotterdamquote:
Hoeveel KM ten zuiden van Rotterdam?quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik zie ook zon, en het is warm.
In het noorden.
Herkenbaarquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik zie ook zon, en het is warm.
In het noorden.
Dat is alleszins een heel plaatselijke 30 gradenquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:28 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Toegegeven... het is nog ver weg... maar ik zag het wel
Bron: http://nos.nl/artikel/673(...)drop-door-regen.htmlquote:Extreem
De afgelopen dagen is er een extreme hoeveelheid neerslag gevallen in Midden- en Zuid-Limburg. Bij Heerlen is lokaal een hoeveelheid neerslag gevallen - 120 millimeter - die eens in de 850 jaar voortkomt, In het hele gebied Parkstad is een hoeveelheid regen gevallen die eens in de 500 jaar voorkomt.
Lekker he die 25+.quote:
Alle regen van gisteren is aan het verdampen. Echt smerig benauwdquote:Op donderdag 10 juli 2014 14:16 schreef Gwywen het volgende:
28 graden en 66% luchtvochtigheid, vrij benauwd dus maar een verademing bij de 87% van gisteravond.
Maar mooie wolken in het oosten hoor! Jammer dat ze daar zitten alleenquote:Op donderdag 10 juli 2014 18:05 schreef dick_laurent het volgende:
Nou hier in Utrecht vooralsnog zonnig en GI-GA benauwd. Het zweet droop van me af.
Denk niet dat de hulpdiensten komen als er een stelling met wc-papier instortquote:Op donderdag 10 juli 2014 19:23 schreef ACT-F het volgende:
Er wordt een instorting gemeld bij de Jumbo in Kampen. Zou het dak begeven hebben?
[ afbeelding ]
Men zegt van niet. Misschien een nat pakquote:Op donderdag 10 juli 2014 19:27 schreef Burner82 het volgende:
Hopen dat er geen gewonden zijn dan....
Dat droogt vanzelf..quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Men zegt van niet. Misschien een nat pak
Discriminazi!quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:33 schreef delano.888 het volgende:
Arnhem staat behoorlijk blank momenteel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door DX11 op 10-07-2014 19:58:08 ]Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Volgens Tv Oost een gesprongen waterleiding boven een systeemplafond, valt mee gelukkig!quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:23 schreef ACT-F het volgende:
Er wordt een instorting gemeld bij de Jumbo in Kampen. Zou het dak begeven hebben?
[ afbeelding ]
EDIT:
Eric Kroon @eric_kroon
Betreft gedeeltelijk naar beneden gekomen plafond. Vooralsnog geen medische hulpverlening #Jumbo #kampen
Lekkere airco danquote:Op donderdag 10 juli 2014 19:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Volgens Tv Oost een gesprongen waterleiding boven een systeemplafond, valt mee gelukkig!
Over airco gesproken; zo naar een verjaardagsfuif van een 75+'er. Ik hoop dat de verwarming uitstaat.quote:
Ach, als het maar droog is.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Over airco gesproken; zo naar een verjaardagsfuif van een 75+'er. Ik hoop dat de verwarming uitstaat.
Raalte?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Straat begint hier blank te staan. Fack man hoeveel water is er de afgelopen 3 dagen wel niet naar beneden gekomen
Stukkie naar beneden. Arnhemquote:
Voor Limburg kan ik het je wel vertellenquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Straat begint hier blank te staan. Fack man hoeveel water is er de afgelopen 3 dagen wel niet naar beneden gekomen
Die wolk in het hele zuiden (midden-limburg) en samentrekt met de wolk die vanuit noord-limburg komt... Hangt boven me.. al 1.5 uur of zoquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:57 schreef Kentekenplaat het volgende:
Hier was gisteren code oranje. De bui stelde dan ook weinig voor. Nu is het heel warm en vooral broeierig, ik zie in het zuiden wel een grote wolk, maar die bui lijkt me ver weg.
Mag niet voor je hopen dat er koolmonoxide vrij gekomen is dan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:08 schreef delano.888 het volgende:
Ketel is hier half ontploftvraag me af of het met het weer te maken kan hebben (waterdruk danwel onweer inslag stroom piek oid)
K&W / Aardlek blijft telkens uit slaan. Door onweer?
Ik heb wel een beetje hoofdpijn momenteel maar dat zal wel toeval zijn lijkt me? Hoe weet ik dat?quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Mag niet voor je hopen dat er koolmonoxide vrij gekomen is dan.
Als je over een uur niks meer zegt... weten wij het welquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb wel een beetje hoofdpijn momenteel maar dat zal wel toeval zijn lijkt me? Hoe weet ik dat?
De enige manier om het te weten is door een koolmonoxidemeter aan te schaffen. Het is namelijk geur en kleurloos.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb wel een beetje hoofdpijn momenteel maar dat zal wel toeval zijn lijkt me? Hoe weet ik dat?
Toen er nog stoppen waren kon je er tenminste nog aluminiumfolie tussen duwenquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:08 schreef delano.888 het volgende:
Ketel is hier half ontploftvraag me af of het met het weer te maken kan hebben (waterdruk danwel onweer inslag stroom piek oid)
K&W / Aardlek blijft telkens uit slaan. Door onweer?
Mooie wolken hèquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:12 schreef DJKoster het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enschede Zuid.. Morituri te salutant
Heb ik, maar zat geen batterij inquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:12 schreef Infection het volgende:
[..]
De enige manier om het te weten is door een koolmonoxidemeter aan te schaffen. Het is namelijk geur en kleurloos.
Ziet er leuk uitquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:12 schreef DJKoster het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enschede Zuid.. Morituri te salutant
Mooi. Vooral met dit warme weer komt het nog wel eens voor dat er koolmonoxide ontsnapt. Ik heb zelf ook geen meter, maar zat er toevallig afgelopen week nog wel aan te denken om er één aan te schaffen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb ik, maar zat geen batterij innu wel en naast de cv gelegd, vooralsnog geen alarm
Hier ook, elk jaar voor de winter. Geen idee hoe dit ineens kwam.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Mooi. Vooral met dit warme weer komt het nog wel eens voor dat er koolmonoxide ontsnapt. Ik heb zelf ook geen meter, maar zat er toevallig afgelopen week nog wel aan te denken om er één aan te schaffen.
Overigens wordt onze CV ketel jaarlijks gecontroleerd en onderhouden door de woningbouw dus dat is dan wel weer een voordeel.
Nauwelijks. Veel gesprekken met consumptiequote:
Lekker plakkerig vanavond en vannacht.quote:
Laat maar leeglopen boven cuijkquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:36 schreef StateOfMind het volgende:
Het is hier (regio Nijmegen) al heel lang continue aan een stuk door aan het rommelen. Gebeurt niet zo heel vaak. De bui trekt ook héél langzaam over.
Een hele grote Shelffcloudquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:49 schreef Angry_Bird het volgende:
Mooie lijn boven West-Duitsland! #shelfie?
Kijk mijn uitzichtquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Nauwelijks. Veel gesprekken met consumptie![]()
Ik zie echt de meest mooie complexen langsschuiven in Duitsland
Vliegtuigen gaan er met een boog omheen:quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:49 schreef Angry_Bird het volgende:
Mooie lijn boven West-Duitsland! #shelfie?
Gaafquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk mijn uitzichtDeze gaat jouw kant op
![]()
[ afbeelding ]
Wat lief, dank je!!quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk mijn uitzichtDeze gaat jouw kant op
![]()
[ afbeelding ]
twitter:Ramonoost twitterde op donderdag 10-07-2014 om 21:58:31Het ECMWF komt met zeer hoge temperaturen op de lange termijn. http://t.co/OzqUvIKlpy #tropisch #zomer http://t.co/iZsrxQUqLu reageer retweet
Waar is dat dan?? In cuijk is het nog droogquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:01 schreef ZaZoe het volgende:
De inhoud van het lijntje ter hoogte van oost Brabant komt er momenteel hier met bakken uit .
Goddelijk!
Omgeving Udenquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:05 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Waar is dat dan?? In cuijk is het nog droog
En daarna weer knetterend superonweerquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:04 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:Ramonoost twitterde op donderdag 10-07-2014 om 21:58:31Het ECMWF komt met zeer hoge temperaturen op de lange termijn. http://t.co/OzqUvIKlpy #tropisch #zomer http://t.co/iZsrxQUqLu reageer retweet
Ik zie al lichtflitsen vanaf Goorquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:09 schreef Lonaa het volgende:
Als ik in mijn achtertuin kijk lijkt het alsof Enschede tussen 2 pitjes in zit. Boven m'n hoofd blauw, links en rechts bloemkolen, zwarte lucht en flitsen. Wel heel gaaf.
En de lijn boven Duitsland komt wèl dichterbij dus ze moeten op een gegeven moment wel opschuiven.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:11 schreef Coelho het volgende:
Het lijkt erop of de bui blijft hangen. Ik zit al een uur tegen de bui boven Veghel te kijken, maar hij lijkt nog geen stap dichter bij Eindhoven gekomen te zijn...
Of botsen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En de lijn boven Duitsland komt wèl dichterbij dus ze moeten op een gegeven moment wel opschuiven.
Als ze te dicht achter elkaar zitten zonder elkaar tegen te komen sterft de achterste af, dat schiet dan ook niet op.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hopelijk nog wat activeren in de outflow van de naderende lijn.
Ah. De bui boven Mill trekt richting Boekel Uden die kant op zie ik. Hier is het droog(paar spetters)quote:
Nope.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:22 schreef quirina het volgende:
Komt er bij Amsterdam/Gooi ook nog wat? Ik stik hier van de benauwdheid/klam/warm.
De boel ff doortochten gaat ook niet lekker.
Ben nu te lui om buienradar te kijken want die klopt ook niet altijd.
Nicequote:Op donderdag 10 juli 2014 22:24 schreef ACT-F het volgende:
Kijk eens wat er uit Duitsland binnenkomt nu![]()
[ afbeelding ]
Ik ben wel jaloers hoor, op jouw locatie.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:24 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:24 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:24 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
Damn Omgeving Amsterdam heeft altijd pech he.quote:
Het flitst nu hier ook aardigquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben wel jaloers hoor, op jouw locatie.
Hier veel mooie flitsen (gehad) maar nog geen regen.
Zit jij in E'de?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:24 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
Of filmpjesquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het flitst nu hier ook aardigOnweersfoto's maken
Altijd pechquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Damn Omgeving Amsterdam heeft altijd pech he.
Mooie wolk uut Duitsland . Geeft mooi vuurwerk straks.
Hier ook redelijk.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Goor. Het trekt nu helemaal dicht hier.
Ik zit in Hengelo. Al het goede lijkt weer eens over Enschede te trekkenquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Goor. Het trekt nu helemaal dicht hier.
Kakt een beetje inquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:31 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ik zit in Hengelo. Al het goede lijkt weer eens over Enschede te trekkenHier een randje er van slechts.
Dan heeft het Cuijk net gemist, anders had je het allang moeten merken. Vanaf Nijmegen is het iig recht over Grave/Gassel/Escharen heen getrokken als het goed is.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:20 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ah. De bui boven Mill trekt richting Boekel Uden die kant op zie ik. Hier is het droog(paar spetters)
Ha dus toch een #shelfie! Grappig dat die al op buienradar te herkennen zijn.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:24 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
Richting Enschede wel helemaal zwart. Rommel echter nauwelijks meerquote:
Nice, toch een onweersfoto kunnen makenquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:34 schreef corkydiggles het volgende:
Enschede paar fotos,
Alleen aan de niveaus getrokken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie foto'squote:Op donderdag 10 juli 2014 22:34 schreef corkydiggles het volgende:
Enschede paar fotos,
Alleen aan de niveaus getrokken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, as usual. Er zijn maar een paar druppels gevallenquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan heeft het Cuijk net gemist, anders had je het allang moeten merken. Vanaf Nijmegen is het iig recht over Grave/Gassel/Escharen heen getrokken als het goed is.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
lekker varen in rhenen
Was toch alleen in Limburg?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
lekker varen in rhenen
quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
lekker varen in rhenen
Wow!quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
lekker varen in rhenen
Je UN is nu wel erg toepasselijkquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:52 schreef Nattekat het volgende:
En het vreemdste; het heeft amper geregend in Rhenen
Eten is verkeerd gevallen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:57 schreef Poeke het volgende:
WTF.....lig lekker in bad en de pleuris breekt uit.
twitter:L1weer twitterde op donderdag 10-07-2014 om 22:57:27Hoosbuien vanavond. Herkenbosch: 50 mm regen in 1,5 uur tijd van 20:00-21:30 uur! Meterik rond 20:30 u in een half uur tijd 45 mm! #L1 reageer retweet
Wat kan ik er bij zeggen? Zegt de foto niet genoeg?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:07 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Zeg er ook eens bij waar dat is ipv alleen wat vage fotos te plaatsen.
Waar die foto gemaakt is bijvoorbeeld. Of waar je ze vandaan plukt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat kan ik er bij zeggen? Zegt de foto niet genoeg?
Plaatsnaam? Bron?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat kan ik er bij zeggen? Zegt de foto niet genoeg?
Opheusden.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:11 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Waar die foto gemaakt is bijvoorbeeld. Of waar je ze vandaan plukt.
Je kijkt toch op het zuiden? Alles trekt ten oosten van je langsquote:Op donderdag 10 juli 2014 23:14 schreef roislecxe het volgende:
Net even op het balkon gestaan. Ook in de verte geen flitsen te zien. Jammer.
Zuidoost. Ik kijk zegmaar als ik naar links kijk richting Tilburg en als ik rechts kijk naar de grens.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kijkt toch op het zuiden? Alles trekt ten oosten van je langs
http://alarm.noodweercentrale.nl/noordbrabant-index.htmlquote:Op donderdag 10 juli 2014 23:51 schreef Crazy-M het volgende:
Hier lijkt het echt net, net langs ons heen te gaan in tilburg.
ook op de radar goed te zien, net op de rand
Die wind is wel lekker ja.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:50 schreef roislecxe het volgende:
Nog steeds niks te zien, toch is het aardig dichtbij, maar het oogt ook zo heiig. Kan amper de kerktorens zien en die staan toch echt niet verder weg dan een km of 2.
Wel ineens flink wind.
ja ook op de radar overal fikse buien om tilburg heen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:52 schreef roislecxe het volgende:
[..]
http://alarm.noodweercentrale.nl/noordbrabant-index.html
Code geel voor Tilburg
Precies op het randje.
Waarom heeft half Nederland code geel? Er is geen druppel gevallen en er zal ook geen druppel vallen hierquote:Op donderdag 10 juli 2014 23:52 schreef roislecxe het volgende:
[..]
http://alarm.noodweercentrale.nl/noordbrabant-index.html
Code geel voor Tilburg
Precies op het randje.
Hier niet hoor. Net de ramen dichtgegaan omdat alles loopt te klapperen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:53 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Die wind is wel lekker ja.
Al is het nu alweer windstil.
en hier even een hoosbui van 5min. Flink wat bliksem en gerommel(1x)quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:06 schreef winterstorm666 het volgende:
begint hier ook te rommelen. veel veraf weerlicht. met een paar flinke klappen en diepe rommels er tussendoor.
Het activeert als ik richting ZW kijk. Vanaf Goor lange tijd te zien:quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:09 schreef Oom_Agent het volgende:
Het plopt echt flink de lucht in nu. Overal nieuwe onweerscellen in de regio. Als de zon onder is dooft het meestal uit. Maar het was nu zo vochtig plakkerig benauwd dat die lucht wel moest stijgen in de donkerte.
Mooi uitzicht!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:27 schreef Oom_Agent het volgende:
Waalkade 15 minuten geleden:
View My Video
Er is nu boven Flevoland een kern ontstaan, dus misschien toch nog voor jequote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:48 schreef Infection het volgende:
Nog steeds niets gehad hier in Bunschoten. Wel mooi weerlicht te zien.
Het lijkt zich samen te gaan voegen met de buitjes ten oosten van flevoland, dat wordt nog wat.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er is nu boven Flevoland een kern ontstaan, dus misschien toch nog voor je
Het randstadschildquote:Op vrijdag 11 juli 2014 01:04 schreef roislecxe het volgende:
Het houdt allemaal verrassend lang stand deze keer. Normaal is het al uren uitgedoofd rond deze tijd.
Zolang het blijft aangroeien en actief blijft, dan mag het nog wel even over Breda trekken, maar dat zal wel niet gebeuren meer
Nah, daar komt het ook niet eens in de buurt denk. Net als dat het het niet haalt tot hier.quote:
Ik heb meer hoop maar ken die dode mussen te goedquote:Op vrijdag 11 juli 2014 01:21 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Nah, daar komt het ook niet eens in de buurt denk. Net als dat het het niet haalt tot hier.
Ga er ook niet op wachten. Bij de 3uur vooruit radar komt het nog niet eens tot halverwege hier, dat redt ie dus nooit.
truste
Het komt nu wel dichtbij jequote:Op vrijdag 11 juli 2014 01:12 schreef Infection het volgende:
Begint nu behoorlijk te activeren in flevoland.
De TL-lamp herken ik, dus doe er wat aan daar in Centrum.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 02:50 schreef Igen het volgende:
Lijkt wel een bijna kapotte tl-lamp.
Maar bijna geen donder te horen. Bizar. (A'dam centrum)
Viaduct op de wibautstraat ligt echt veeeeeel water. Je ziet iedereen afremmen daar het is vooral wachten wanneer de eerste achter op een auto klapt.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 03:04 schreef MaryMouse het volgende:
Mwah, had mooier, langer en heftiger gekunt.
Geen stroomuitval, geen putdeksels die omhoog komen door de regenval. Gedonder en geflits trekt naar het westen weg.
Ik ga weer verder
quote:Dode door blikseminslag op Nieuwezijds Voorburgwal
Door een blikseminslag in een boom op de Nieuwezijds Voorburgwal, vlak bij de kruising met de Paleisstraat, is afgelopen nacht iemand overleden.
Rond 3 uur in de nacht van donderdag op vrijdag viel een boom op een abri, waar het slachtoffer vermoedelijk aan het schuilen was voor de regen. De inslag van de bliksem was tot in de wijde omtrek te horen.
De brandweer kon vrijdagochtend nog niets zeggen over de identiteit van het slachtoffer. Volgens de regionale omroep RTV NH gaat het om een man en is het slachtoffer ter plaatse overleden.
Op meerdere plekken in de hoofdstad heeft het verkeer last van de gevolgen van de storm. Zo is het tramverkeer verstoord, onder meer door omgevallen bomen.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 07:49 schreef Drugshond het volgende:
Goed nieuwe kansen nieuwe rondes.
Vanavond tussen 17:00 en 21:00 zijn een aantal parameter goed te noemen (cape, lichte neerslag, temperatuur). Voor het gehele oosterlijke- en middendeel van het land. Plaatje komt vrij goed overeen met die van gisteren.... alleen het kwam toen nauwelijks de grens over.
Wacht nog op het plaatje van Estofex.
enorm he, ben nog even mijn bed uit gekomen want de balkondeur stond wagenwijd openquote:Op vrijdag 11 juli 2014 06:59 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat ging het tekeer vannacht. Constant weerlicht en bijna geen donder. Zware hagel en regenval + storm. Auto's gingen langs de kant staan omdat er gewoon echt 0,0 zicht was. Had iets heel erg onheilsspellend over zich.
Zooo:
[..]
Ik zit een km of zeven van Tilburg af en had vannacht korte tijd flink wat regen, maar dat was relatief snel weer voorbij. Ook heel even wat weerlicht en donder, maar dat was niet noemenswaardig.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:54 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ja ook op de radar overal fikse buien om tilburg heen.
net klein beetje regen gehad, maar is alweer droog.
Werd wat minder relaxed toen het grotere hagelstenen werden en het net klonk alsof de ramen aan gort zouden gaan. Zo extreem qua intensiteit van het onweer heb ik echt een tijd niet meer meegemaakt hier.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
enorm he, ben nog even mijn bed uit gekomen want de balkondeur stond wagenwijd open
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:28 schreef Drugshond het volgende:
En ook vandaag krijgen we (alweer) een kopie van gisteren en eergisteren.
[..]
Dan had je hier moeten zijn. ik zat dus precies onder die rode vlek in het westenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:00 schreef roislecxe het volgende:
Blij dat ik niet wakkergebleven ben vannacht. Niks gehad hier.
Ik heb toch echt niks te zoeken om een uur of 3 's nachts in die richting van het landquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:15 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan had je hier moeten zijn. ik zat dus precies onder die rode vlek in het westen.
[ afbeelding ]
Gelukkig, ik woon in het groen. Precies dat inhammetje bij Bredaquote:
Geen idee, maar het is zomer.... volgende week (wo-do-vr) gaat mooi worden.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:29 schreef dujour het volgende:
[..]
Zoow, weet iemand toevallig ook wat het normaal is? per week dan.
Eerst ten noorden van ons langs... nu ten zuiden..quote:... Central Europe ...
Setup is very similar to the day before in the enclave of warm and moist air that is centered over the Netherlands and much of Germany. CAPE up to 1000 J/kg will quickly build again in response to diurnal heating, and widespread thunderstorms will form in the afternoon and evening. Weak vertical wind shear will mostly preclude a better organization, but upscale growth into numerous large clusters is likely. With very slow motion and precipitable water in excess of 30 mm, another round of quite numerous flash floods is suspected. Cold pool formation in large clusters may also result in a few swaths of severe wind gusts.
Highest coverage of storms can be expected along the main convergence zone which runs from the Central Netherlands across North-Central Germany into Bohemia and the bordering region between Austria and Slovakia, only very slowly moving towards the Southwest. Especially along this convergence, also one or two non-mesocyclonic tornadoes may spin up.
The advection of drier and cooler air will gradually start to quench activity from the Northeast towards evening.
Zondag een level 3 voor Duitsland en een level 0 voor Argentiniequote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:45 schreef Sj0rSz het volgende:
En dan te bedenken dat ze gister 'maar' een lvl 1 gaven.....
Waar kan ik tekenen?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zondag een level 3 voor Duitsland en een level 0 voor Argentinie
Weer wordt een shelf een rolwolk genoemd. Aargh.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:30 schreef Frutsel het volgende:
Nicepics from the East
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=193842
Je hier door de straten kunnen varen, dat was al een attractie geweestquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:16 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik heb toch echt niks te zoeken om een uur of 3 's nachts in die richting van het land
Klopt weer eens voor geen meter...:Pquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wel zeer plaatselijk allemaal.
Gewoon op fietsafstandquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je hier door de straten kunnen varen, dat was al een attractie geweest.
Dat is hier vlakbij.
Hoezo?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klopt weer eens voor geen meter...:P
voor mijn woonplaats dan
Hier is vannacht echt wel meer gevallen dan die 15 mm hoorquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wel zeer plaatselijk allemaal.
twitter:WeermanAshoka twitterde op vrijdag 11-07-2014 om 04:41:21Nabij Zandvoort is in korte tijd 30 mm regen water gevallen #onweer reageer retweet
Kijk eens naar het cijfertje in Zandvoortquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hier is vannacht echt wel meer gevallen dan die 15 mm hoor.
Geen idee hoe betrouwbaar deze bron is, maar die heeft het over 30mm alleen al vannacht.
twitter:WeermanAshoka twitterde op vrijdag 11-07-2014 om 04:41:21Nabij Zandvoort is in korte tijd 30 mm regen water gevallen #onweer reageer retweet
Er staat 3 mm in de buurt van waar ik woon? Als dat 3 mm was dan ben ik 24 jaarquote:
Das Twentsquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Weer wordt een shelf een rolwolk genoemd. Aargh.
Wat een verschillenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:14 schreef aloa het volgende:
Heerlijk dit weer. Volop zon, strakblauwe lucht
[ afbeelding ]![]()
Haha zo dan, das het betere werk.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je hier door de straten kunnen varen, dat was al een attractie geweest.
Dat is hier vlakbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |