Ja, ik vond het toch niet zo constructiefquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:07 schreef Limone het volgende:
Oh Dot, heb je nu een heel stuk weggehaald waar ik op wilde reageren?
Oh! Ik herkende er juist veel in. Volgens mij is dat voornamelijk de reden dat ik nu weer rammel. Er zijn bij een volgende zwangerschap, bevalling en kraamtijd een aantal punten die ik wil verbeteren. Die verbeterpunten ken ik alleen omdat ik het al een keer heb meegemaakt en die gevoelens heb gehad. Én die gevoelens nu niet meer heb. Want, man, dat zwarte gat waar ik in viel na de bevalling, hoop ik niet meer tegen te komen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, ik vond het toch niet zo constructiefOf was het dat wel? Ik wilde iig niemand het gevoel geven dat haar gevoelens er niet mogen zijn ofzo en dat kon ik er zelf in lezen
Ik kan iig mn eigen stuk even herhalen over mijn kraamtijd, want ik zei dat ik nu beter weet wat me te wachten staat en dat ik hoop dat het daardoor iig iets minder zwaar voelt. Al zei mijn vriend dat hij eerder aan de bel zal trekken als de bv weer zo belabberd gaat, terwijl ik juist meer vastberaden ben om het te laten lukken, wat dan ook weer mijn valkuil is denk ik.
Ja, zo denk ik er idd ook overquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:07 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh! Ik herkende er juist veel in. Volgens mij is dat voornamelijk de reden dat ik nu weer rammel. Er zijn bij een volgende zwangerschap, bevalling en kraamtijd een aantal punten die ik wil verbeteren. Die verbeterpunten ken ik alleen omdat ik het al een keer heb meegemaakt en die gevoelens heb gehad. Én die gevoelens nu niet meer heb. Want, man, dat zwarte gat waar ik in viel na de bevalling, hoop ik niet meer tegen te komen.
Oh, dit was het wel zo ongeveer denk ik eigenlijkquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:02 schreef Kursor het volgende:
Dot, ik zou graag willen weten wat he geschreven gad. Ik vind in ieder geval het onderwerp erg relevant, maar onderbelicht. Weet zelf niet zo goed wat ik er aan toe zou willen voegen, maar vind het ook nu weer, bij de tweede, een moeilijke tijd. Niet vanwege de baby, maar de confrontatie met mezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom jullie waarschijnlijk pas over een paar weekjes vergezellen maar wil hier toch even op inhaken want ik herken mezelf hier enorm in!quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:07 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh! Ik herkende er juist veel in. Volgens mij is dat voornamelijk de reden dat ik nu weer rammel. Er zijn bij een volgende zwangerschap, bevalling en kraamtijd een aantal punten die ik wil verbeteren. Die verbeterpunten ken ik alleen omdat ik het al een keer heb meegemaakt en die gevoelens heb gehad. Én die gevoelens nu niet meer heb. Want, man, dat zwarte gat waar ik in viel na de bevalling, hoop ik niet meer tegen te komen.
Ik geloof ook wel dat de een gevoeliger is of anders reageert op prikkels dan een ander. Met hoogsensitief is het echter ook wel zo dat er mensen zijn die het 'claimen' en ermee aan de haal gaan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:12 schreef Cwen het volgende:
Hey idd, ben niet zo snel!
Nacht hier was ok, nog wel veel voedingen maar geen gekrijs meer
Ik hoor hier niet, maar herkenbaar zeg! Ik vond het zo lastig dat iedereen een roze wolk leek te hebben en chill en relaxed leek te zijn, en ik vond het zo overweldigend allemaal.Was mezelf kwijt en de wereld stond op zn kop. Wat nou roze wolk? Grijs was ie niet hoor, maar die eerste maanden heb ik op standje automatische piloot gestaan. Terwijl ik fluitend door mn zwangerschap ging, heel nuchter overal in stond en ook de bevalling eigenlijk prima ging, op een beetje vroeg naquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:27 schreef Musique het volgende:
Fijn te lezen dat de roze wolk bij veel mensen overrated isEen tijdje geleden dacht ik dat ik de enige was die dat dacht. Mén, een zwangerschap, een bevalling en de kraamtijd hakken er enorm in!! Ik vond die eerste weken echt niet leuk. Volop hormonen in je lijf, je leven staat compleet op zijn kop, je moet aan je kindje(s) wennen en niet te vergeten, je kindje(s) ook aan jou en aan het leven an sich... Pas sinds een kleine maand kan ik echt volop genieten van mijn dochters
Ze zijn zo leuk
Amen! Trouwen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:02 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik hoor hier niet, maar herkenbaar zeg! Ik vond het zo lastig dat iedereen een roze wolk leek te hebben en chill en relaxed leek te zijn, en ik vond het zo overweldigend allemaal.Was mezelf kwijt en de wereld stond op zn kop. Wat nou roze wolk? Grijs was ie niet hoor, maar die eerste maanden heb ik op standje automatische piloot gestaan. Terwijl ik fluitend door mn zwangerschap ging, heel nuchter overal in stond en ook de bevalling eigenlijk prima ging, op een beetje vroeg na![]()
Kort geleden las ik (van Franny of Limone denk ik?) zo'n eyeopener, nl. dat alles er nog veel harder inhakt als je nuchter bent. Omdat de overgang veel groter is dacht ik. Even zoeken...
Ik was en ben nog steeds blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat gevoel de eerste tijd had![]()
Alleen daarom al zou ik wel een tweede willen, gewoon om te weten hoe ik het bij een tweede ervaar.
Die erkenning willen vind ik idd herkenbaar. Ik zei ook altijd als mensen vroeger hoe het ging dat ik het zwaar vond en dat Stip best veel huilde. Soms kreeg ik dan echt een hele rare blik (zo van: Hoe kun je iets anders zeggen dan 'Het gaat hartstikke goed'), maar nog vaker kreeg ik de reactie dat zij dat ook zo hadden ervaren of dat hun baby ook zoveel last had van krampjes/spugen/de wereld. Dat hielp mij eigenlijk best wel goed merkte ik. Erkennen dat het zwaar is, niet de schijn hoog te (hoeven) houden tegenover de buitenwereld en ook gewoon de herkenning zien bij anderen. En dat zij ook nog gewoon leefdenquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:03 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat de een gevoeliger is of anders reageert op prikkels dan een ander. Met hoogsensitief is het echter ook wel zo dat er mensen zijn die het 'claimen' en ermee aan de haal gaan.
Wat ik in dat gesprek niet zo leuk vond, was het idee dat ik - omdat ik niet hoogsensitief ben, en daarnaast ook niet zo te koop loop met worstelingen of zorgen, een 'makkelijke' kraamtijd heb gehad alsof ik het maar op mijn sloffen doe allemaal. En dat terwijl ik het echt heftig vond. Zelfde een beetje met mijn bevalling. Mijn vriend vertelde tijdens de kraamtijd bijvoorbeeld aan iedereen dat de bevalling zo goed was gegaan en hoe snel ik herstelde. Daar voelde ik me op een gegeven moment ook niet fijn bij, want ja: het is op zich wel waar, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal maar een 'piece of cake' was en ik had het toch nodig dat dat ook wel erkend werd. Ik vind de ervaring van zwanger zijn, bevallen en kraamtijd (en het geven van borstvoeding) geweldig, verrijkend, ongelooflijk, maar ik vind ook dat het heel veel vraagt, en dat het ook zwaar is en een heel heftige ervaring, zowel fysiek als mentaal. Ook als alles eigenlijk 'volgens het boekje' gaat. (Laat staan als dat niet zo is.).
Ik vind het ook wel lastig om dat te benoemen want het klinkt zo klagerig of zelfs ondankbaar. Maar ik denk dat het een het ander niet uitsluit. Dus: je kunt benoemen dat je het pittig vindt, en dat je tegelijkertijd ook heel erg blij bent met je kindje.
Verder vind ik dat jouw verhaal hier ook verteld mag/kan worden en dat we elkaar de ruimte moeten geven om eerlijk te zijn en vanuit onze eigen beleving/ervaring hier te schrijven. Het doet niets af aan hoe een ander het ervaart. Ik vind het juist heel bijzonder om te lezen hoe iedereen die eerste tijd met een kindje meemaakt.
Idem, ik kijk er steeds naar uit als W thuis komt omdat ik het soms zo vermoeiend vind. Ze drinkt niet super goed, heel lang, boert amper, slaapt amper en als W thuis komt heb ik even mijn handen vrij. Maar als ze dan naar me lacht, of bij me slaapt in draagdoek, dan ben ik dat allemaal vergeten. Ik vlieg zo tussen 2 emoties heen en weer. Pas op, ik kan ze echt niet meer missen maar af en toe heb ik tijd nodig voor mezelf. Wat ik dan niet doe omdat ik ze teveel zou missen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:27 schreef Musique het volgende:
Fijn te lezen dat de roze wolk bij veel mensen overrated isEen tijdje geleden dacht ik dat ik de enige was die dat dacht. Mén, een zwangerschap, een bevalling en de kraamtijd hakken er enorm in!! Ik vond die eerste weken echt niet leuk. Volop hormonen in je lijf, je leven staat compleet op zijn kop, je moet aan je kindje(s) wennen en niet te vergeten, je kindje(s) ook aan jou en aan het leven an sich... Pas sinds een kleine maand kan ik echt volop genieten van mijn dochters
Ze zijn zo leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de 2de foto ziet er er 'dik' uit maar het is het lachen in combinatie met foto van dichtbij nemen ;-)
Ik voel me telkens zo opgelucht als ik jullie niet roze wolk ervaringen lees. En Mineola wat jij geschreven hebt, hadden mijn woorden kunnen zijn. Zo herkenbaar hoe ik de laatste weken beleefd heb. Ik was ook zo gruwelijk nuchter, zo positief ingesteld ook, zo energiek tijdens mijn hele zwangerschap en nu heb ik het gevoel dat ik compleet iemand anders ben, dat dit niet mijn leven meer is (is het ook niet, het is Lucas' leven op dit moment) en dat ik idd als een robot doorga. Er zijn wel momenten gelukkig dat ik soort van tot mezelf kom; als ik even buiten kom, er vrienden op bezoek komen of als ik ontzettend moet lachen om Lucasquote:Op woensdag 9 juli 2014 16:02 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik hoor hier niet, maar herkenbaar zeg! Ik vond het zo lastig dat iedereen een roze wolk leek te hebben en chill en relaxed leek te zijn, en ik vond het zo overweldigend allemaal.Was mezelf kwijt en de wereld stond op zn kop. Wat nou roze wolk? Grijs was ie niet hoor, maar die eerste maanden heb ik op standje automatische piloot gestaan. Terwijl ik fluitend door mn zwangerschap ging, heel nuchter overal in stond en ook de bevalling eigenlijk prima ging, op een beetje vroeg na![]()
Kort geleden las ik (van Franny of Limone denk ik? Gotc) zo'n eyeopener, nl. dat alles er nog veel harder inhakt als je nuchter bent. Omdat de overgang veel groter is dacht ik.
Ik was en ben nog steeds blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat gevoel de eerste tijd had![]()
Alleen daarom al zou ik wel een tweede willen, gewoon om te weten hoe ik het bij een tweede ervaar.
Ik dacht ook dat ze er pas met 6 weken in mogen in een draagzak. Maar goed, ik denk dat het misschien sowieso beter is om nog niet te dragen zolang mijn buik pijn doet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 17:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Draagzak is vanaf 3,5kilo draagdoek vanaf de geboorte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Nope! niet elke draagzakis vanaf 3,5 kilo dat is leuk dat ze dat zeggen maar veel passen er dan niet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 17:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Draagzak is vanaf 3,5kilo draagdoek vanaf de geboorte.
Behalve dan de Bondolino zo zonder gespenquote:Op woensdag 9 juli 2014 17:56 schreef Moppert het volgende:
[..]
Nope! niet elke draagzakis vanaf 3,5 kilo dat is leuk dat ze dat zeggen maar veel passen er dan niet.
En een storchenwiegecarrier kan ook direct na de geboorte al.
Een draagdoek zit vaak iets comfortabeler dan een drager zeker in huis omdat het niet lekker zit met gespen in je rug en een doek is gewoon zacht,
Oh, maar ligt dat niet ook aan je kraam? De mijne zette mijn vriend gewoon in de tuin en wilde niets horen over het niet strijken van lakens en dagelijks het bed verschonen. Ik mis dr nogquote:Op woensdag 9 juli 2014 19:57 schreef Mineola het volgende:
Dat wilde ik niet horen fee, dat het bij een tweede ook zo ismaar idd, ik heb wel heel scherp wat ik anders zou doen. Bv. de kraam dingen laten doen, ipv samen bij alles roepen 'nee joh, doen wij wel!'. Ik wil bij een volgende ook lekkere fruithapjes en vertroeteld worden!
Ontredderd, dat is precies het goede woord CS! En ik geniet ook ontzettend van die interactie en die eigen mening.
Oh zeker, maar wist ik veel op dat momentquote:Op woensdag 9 juli 2014 20:43 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, maar ligt dat niet ook aan je kraam? De mijne zette mijn vriend gewoon in de tuin en wilde niets horen over het niet strijken van lakens en dagelijks het bed verschonen. Ik mis dr nog
Heerlijk hè, ik geniet er ook zo van! Ik denk dat er weinig dingen op de wereld zo leuk zijn als een peuterquote:Op woensdag 9 juli 2014 19:57 schreef Mineola het volgende:
Ontredderd, dat is precies het goede woord CS! En ik geniet ook ontzettend van die interactie en die eigen mening.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Heerlijk hè, ik geniet er ook zo van! Ik denk dat er weinig dingen op de wereld zo leuk zijn als een peuter(ja, quote me maar als we een achter-het-behang-plak-dag hebben
)
Als je je baby al zo leuk vindt, moet je nagaan hoe geweldig een peuter kan zijn!!quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:37 schreef Franny_G het volgende:
Ja, beetje babytjes dissen in het baby-topic..
Oh god herkenbaarquote:Op woensdag 9 juli 2014 21:22 schreef Franny_G het volgende:
Ik weet nog goed dat de kraam op zaterdag de huiskamer aan het stofzuigen was, terwijl mijn vriend en ik op de bank zaten. I. lag te slapen. En dat wij elkaar aankeken van: hmm, dit voelt toch wel een beetje gek...Ik voel me dan meteen heel erg bezwaard. Maar gelukkig had ik zo'n kraam die meteen zei: Ben je gek, daar ben ik toch voor! Geniet ervan!
En dat op z'n Schevenings..
Leuk Fazz, ben benieuwd hoe het bevalt!
Jonguh, babietjes zijn zo 2013quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:37 schreef Franny_G het volgende:
Ja, beetje babytjes dissen in het baby-topic..
+1quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jonguh, babietjes zijn zo 2013On a more serious note, ik zou bij een zeer eventuele volgende toch proberen van die babytijd te genieten accepteren zoals het is, ondanks dat ontredderde gevoel. Ik liet me zo leiden doordat ik dat 'is dit het nu?' dat ik me helemaal niet realiseerde dat dit het helemáál niet zou zijn voor altijd. Dat het pas het begin was van een leven lang samen, met elke dag weer nieuwe ontdekkingen en trots en liefde die steeds maar blijft groeien. Niet dat ik met een gelukzalige glimlach door de kraamtijd zou willen huppelen op mijn roze wolk. Het hoeft niet alleen maar leuk te zijn, maar ik wilde de tijd soms zo vooruit kijken, en dat is jammer, want de tijd liep al zo snel door, en het viel vanzelf allemaal op zijn plek.
Lief Dot
Dat is toch heerlijk, dat je het zo fantastisch hebt gehad! Zo kwam het ook over en dat is heel fijn. Ook bij Burdie is dat bijvoorbeeld heel duidelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2014 22:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb eigenlijk beide keren een fantastische kraamtijd gehad. Ik heb eigenlijk nog nooit echt met mijn handen in het haar gezeten als het om de baby's ging en heb nog nooit gehuild omdat ik echt niet meer wist wat ik met ze aan moest. Ik denk wel dat het feit dat ik heel makkelijke kinderen heb gehad meespeelt overigens. En ook het feit dat ik al een jaar elke week een dag op mijn baby achterneefje heb gepast, dat maakt je toch een stuk minder onzeker denk ik. Ik was juist zekerder omdat dit míjn kindjes zijn en ik ze "door en door" ken. Tenminste, zo voelde/voelt het. En deze tweede kraamperiode was ik alweer een stuk zekerder dan bij L, wat natuurlijk een prettige bijkomstigheid was omdat er ineens twee baby's bij kwamen in plaats van één.
Oh en ik geloof dat ik eindelijk weer hetzelfde energielevel heb als voor de bevalling.
boehoequote:Op woensdag 9 juli 2014 19:21 schreef Fee-nix het volgende:
Hier nog eentje die het allemaal heel herkenbaar vindt, hoor.
Zo'n kraamtijd vind ik ontzettend overweldigend en uitputtend. Ik kijk er ook niet echt naar uit nu, moet ik eerlijk zeggen.
Wel naar het feit dat onze dochterer dan is en dat we kunnen knuffelen, niet naar al die hormonen, kraamtranen en gebroken nachten.
De tweede keer dacht ik beter voorbereid te zijn... Ik wist immers wat ik kon verwachten en dan zou ik het vast beter kunnen handelen/erop inspelen. Think again.
Ik had bijvoorbeeld geen rekening gehouden met de schuldgevoelens naar mijn eerste toe. En ja, op hormonen kun je je ook al niet voorbereiden.
Jippie!quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:02 schreef Hobbesje het volgende:
En dit keer is het echt een roze wolk. Prachtige bevalling en een heel makkelijk kindje. Ikzelf voel me prima. Alles loopt soepeltjes en ik ben nog nooit zo relaxed geweest. Ondanks het slaapgebrek.
Dus ja: hij bestaat echt die wolk, maar ik heb hem moeten zoeken!voor jullie allemaal, want ik weet hoe het voelt.
Jammer dat -ie doorgestreept is en dat het in Z&G als jeukwoord wordt gezien, maar ik ga bij een volgende echt mijn best doen om er van te genieten. Nu ik weet hoe bijzonder, leuk, speciaal, zo'n baby is, zal ik mij daar extra op richten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jonguh, babietjes zijn zo 2013On a more serious note, ik zou bij een zeer eventuele volgende toch proberen van die babytijd te genieten accepteren zoals het is, ondanks dat ontredderde gevoel. Ik liet me zo leiden doordat ik dat 'is dit het nu?' dat ik me helemaal niet realiseerde dat dit het helemáál niet zou zijn voor altijd. Dat het pas het begin was van een leven lang samen, met elke dag weer nieuwe ontdekkingen en trots en liefde die steeds maar blijft groeien. Niet dat ik met een gelukzalige glimlach door de kraamtijd zou willen huppelen op mijn roze wolk. Het hoeft niet alleen maar leuk te zijn, maar ik wilde de tijd soms zo vooruit kijken, en dat is jammer, want de tijd liep al zo snel door, en het viel vanzelf allemaal op zijn plek.
Lief Dot
Vraag ik mij echt af waar je op consult bent geweestquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:16 schreef StefanieV het volgende:
Chanty een draagdoek is ergonomischern een draagzak is meer gevormd.. Ik ben gisteren op een consult geweest en het knopen is echt niet zo moeilijk, ikga een draagdoek kopen, naast mijn tricot dus. In de draagzak kunnen ze ook niet inzitten als kleine uk, veel te groot voor hen.. Maar dat hebben anderen dus al gezegd
Wat mij betreft heb je hier de essentie van genieten al te pakken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het soms zo weinig constructief om te proberen het anders te beleven dan ik doe. Natuurlijk doet een schop onder de kont het af en toe primaMaar ik heb me in de kraamtijd de helft van de tijd ellendig gevoeld omdat ik m'n draai nog niet gevonden had en de andere helft ellendig omdat ik het mezelf kwalijk nam dat ik me ellendig voelde. Ik denk dat als ik zou proberen om niet alleen maar bezig te zijn met later, met wat-als, met waarom ik verdrietig ben etc., maar met het hier en nu (en dus ook hoe leuk, bijzonder en speciaal mijn baby is) dat het genieten er makkelijker vanzelf achteraan rolt. En zo niet, dan is het ook goed. Overigens
geniet
ik me inmiddels echt tien slagen in de rondte, dus een jeukwoord vind ik het niet
Oja zoals welke? Dacht dat ik lang genoeg had gezocht maar blijkbaar nietquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:33 schreef Moppert het volgende:
Maar er zijn ook dragers zonder insert en die gewoon helemaal naar het lijfje vormen.
Dus nee een doek hoeft zich niet meer te vormen
Heb ik uiteindelijk ook rechtgezet met deze post dat het meer mijn mening wasquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:28 schreef StefanieV het volgende:
Ja weet ik, ik heb er hier eentje liggen die ergonomisch is en ze zei ook niet dat ze slecht zijn, alleen ging haar voorkeur naar een draagdoek voor kleintjes. Ze is zelf niet zo happig op doe baby-inserts van draagzakken. Was even snel getypt, M zat op mijn armhet is meer mijn mening die ik heb gegeven, omdat ik beide heb gezien, maar draagzakken zijn niet slecht, als je een ergonomische neemt. Alleen vormt een doek zich nog meer naar het lijfje van de baby (tenzij jij mij het tegendeel zegt natuurlijk
)
Heel herkenbaar, maar ik merkte voor mezelf dat het nadenken over waarom ik verdrietig was me toch ook ruimte gaf om dat te verwerken. Het was niet zonder specifieke reden zeg maar. En nu heb ik nog regelmatig een schuldgevoel dat ik geen bv meer geef. En dat spreek ik dan uit en dat helptquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het soms zo weinig constructief om te proberen het anders te beleven dan ik doe. Natuurlijk doet een schop onder de kont het af en toe primaMaar ik heb me in de kraamtijd de helft van de tijd ellendig gevoeld omdat ik m'n draai nog niet gevonden had en de andere helft ellendig omdat ik het mezelf kwalijk nam dat ik me ellendig voelde. Ik denk dat als ik zou proberen om niet alleen maar bezig te zijn met later, met wat-als, met waarom ik verdrietig ben etc., maar met het hier en nu (en dus ook hoe leuk, bijzonder en speciaal mijn baby is) dat het genieten er makkelijker vanzelf achteraan rolt. En zo niet, dan is het ook goed. Overigens
geniet
ik me inmiddels echt tien slagen in de rondte, dus een jeukwoord vind ik het niet
Gewoon doenquote:Op donderdag 10 juli 2014 12:24 schreef Dot. het volgende:
Ja, maar houtEigenlijk zoek ik gewoon een excuus om deze te kopen
![]()
[ afbeelding ]
En anders is een in de box en een op de grond ook wel handig toch?
Dat wordt vast een hit hoor Dot. T en S zijn ook helemaal fan van het kleed met de bogen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:24 schreef Dot. het volgende:
Ja, maar houtEigenlijk zoek ik gewoon een excuus om deze te kopen
![]()
[ afbeelding ]
En anders is een in de box en een op de grond ook wel handig toch?
Sorry...quote:
Ohnee joh! Het was grappig bedoeld.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:30 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Sorry.... Het staat er natuurlijk wel erg kort door de bocht. Ik wilde denk ik aangeven dat opgedane ervaring en kennis in een eerste kraamtijd niet automagisch hoeft te betekenen dat in een tweede kraamtijd alles rozengeur en maneschijn zal zijn
. (Het kan vast wel, het was alleen niet mijn ervaring).
Want hoewel de tweede kraamtijd wel iets 'gemakkelijker' was (geen inleiding gehad, maar direct een ks, geen gezondheidsproblemen bij de baby), vond ik het op zijn eigen manier weer erg zwaar.
Maarrr het verhaal van Hobbesje geeft hoop. Ik ga gewoon voor drie keer scheepsrecht
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Limone op 11-07-2014 20:23:45 ]
Ja en hij gaf het goed aan ook.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:07 schreef Limone het volgende:
Hè bah Nikki. Goed dat hij het zelf aangaf!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ignorance is bliss, but knowledge is power.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 06:58 schreef Sylver_ het volgende:
Zouden alle baby's door zo'n fase gaan?Haha! Ik hoop het, want het lijkt me hilarisch als I. dat doet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dot, ik ben er waarschijnlijk ook snel aan gewend. Maar de stap naar 'bijvoeding' voelt groot, als een echt Moment. Ook omdat I. zo groot wordt, zo snel! Ik zal zoveel mogelijk Kleintjes volgen denk ik. Ik heb ook het boek Easy Peasy, daar staan veel goede tips in. Gewoon eens beginnen met een stukje tomaat denk ik..
Maar ze heeft af en toe nog wel last van krampjes (gisteravond ook weer) dus ik wacht denk ik echt tot de zes maanden."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Dyre welkom. Ik had je in het babytopic al de tip gegeven om een schriftje en fototoestel neer te leggen op de afdeling. Die tip kreeg ik ook van andere moeders met een kindje op de couveuseafdeling. Als ze het zo goed doet mag ze waarschijnlijk wel eerder mee naar huis. Ik heb haar stats niet gezien maar groeit ze goed?
Echt precies weten ze het niet. Hoge bloeddruk kan de doorbloeding/doorstroming van de navelstreng beinvloeden, waardoor voedingsstoffen en afvalstoffen niet meer goed uitgewisseld kunnen worden, maar op de echo zag dat er eigenlijk altijd prima uit. De placenta is naar het lab gestuurd om te kijken of daar iets mee was, over een week of 5 krijg ik daar pas een uitslag van.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:11 schreef Cwen het volgende:
Dyre, welkom! Klinkt heel heftig, weet je wat er precies misging?
Ik vind het super hoe positief en optimistisch je klinkt, dat straalt vast ook af op jullie meisje.
Goed, kans van 1 op 7, maar toch leukquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:03 schreef Chanty het volgende:
Dyre wat een ukkie! En respect dat je je ondanks alles een stralende kraamvrouw voelt. Hopelijk mag L. snel meer naar huis
Die koekjes op hoofd foto's
Ik weet niet of er een speciaal topic is voor dit soort dingen, wil dit topic eigenlijk leuk houden…Lieve ChantySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Het gaat beter worden, echt.
Hoe zit het met zijn slaapjes overdag? Kan het zijn dat 'ie oververmoeid is? M. heeft de eerste 8 weken alleen maar gehuild vanaf een uur of drie, later bleek het vermoeidheid te zijn. Die eerste weken heb ik gedacht 'is dit het nou?' 'Ik faal nu al.' 'M. vindt het het helemaal niet leuk bij mij.'
Verder voelt hij ook wat jij voelt. Misschien als jij er iets fijner in staat dat dat voor L ook wat uitmaakt.
Ik roep ook maar wat uit eigen ervaring. Misschien kun je er ook wel niets mee. Ik hoop dat het snel beter wordt voor je. Als het lang zo blijft met jou, ga dan naar de huisarts voordat je nog verder van het padje raakt.
Wisselend, zoals gezegd de ene helft gaat het goed, de andere helft niet. De laatste dagen was hij rustig in de nacht en ochtend, en waren de middag en avond drama. Ik heb het idee dat hij inderdaad op een gegeven moment doodmoe is, maar in slaap krijgen lukt niet (totdat hij na tig uren janken dus in slaap valt met als gevolg voor ons weer een rustige nacht waarin hij haast niet wakker te krijgen is). Wat heb jij gedaan tegen oververmoeidheid?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:09 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Lieve Chanty. Het gaat beter worden, echt.
Hoe zit het met zijn slaapjes overdag? Kan het zijn dat 'ie oververmoeid is? M. heeft de eerste 8 weken alleen maar gehuild vanaf een uur of drie, later bleek het vermoeidheid te zijn. Die eerste weken heb ik gedacht 'is dit het nou?' 'Ik faal nu al.' 'M. vindt het het helemaal niet leuk bij mij.'
Verder voelt hij ook wat jij voelt. Misschien als jij er iets fijner in staat dat dat voor L ook wat uitmaakt.
Ik roep ook maar wat uit eigen ervaring. Misschien kun je er ook wel niets mee. Ik hoop dat het snel beter wordt voor je. Als het lang zo blijft met jou, ga dan naar de huisarts voordat je nog verder van het padje raakt.
Mijn moeder heeft aangeboden dat ze wil komen helpen, maar die blijft dan dus meteen ook een aantal dagen slapen en ik denk dat ik dat ook niet ga trekken. Vooral omdat mijn moeder mijn gevoelens echt niet begrijpt want zij vond het allemaal zo fantastisch toen. Mijn man overweegt om thuis te blijven nog of halve dagen te werken maar dat is natuurlijk ook geen optie voor lang. En ik moet dit toch gewoon zelf kunnenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:29 schreef GotC het volgende:
OUD / [OUD] Hoe gaat het met ons? #18
Verder. Weet dat de krampjes bij 6 wkn een hoogtepunt bereiken. Hierna werd het snel beter.
Kun je voor volgende week iemand (moeder, vriendin) in huis hebben die je ondersteunt?
En vergis je niet in die stomme hormonen door de bevalling en bv. Stom en kloterig is dat he?
Heb je ook die afkeer bij bv, of alleen bij huilen?
Huilen doet ook fysiek pijn..
Dat is lief frannyquote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:30 schreef Franny_G het volgende:
Chanty, ik vind het echt rot voor je. Ik denk dat je dit zo open mogelijk met de mensen in je omgeving moet bespreken en dat je zeker niet moet schromen om hulp te vragen. Ik woon in DH dus als je het fijn vind als ik eens langskom (heb nog verlof..) op een van de eerste dagen dat je alleen bent met L. dan doe ik dat graag.
Verder begrijp ik je gevoel ook wel, ik had soms ook moeite met het verband leggen tussen de baby die ik in mijn buik had gevoeld en de baby die voor me lag. Beetje vervreemdend is het. Vergeet niet dat de invloed van je hormonen ook groot is bij dit alles.
Dikke.
Ja al ben ik bang om die stap te zetten. Ik heb jarenlang therapie gehad om dingen uit mijn jeugd te verwerken en ik was zo sterk geworden. Weer met iemand moeten gaat praten betekent dat ik gefaald heb en nog niet sterk genoeg wasquote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:31 schreef elamanilo het volgende:
Chanty, misschien is het wel fijn om met iemand te gaan praten hierover.
We laten hem nu gewoon slapen tot hij zelf komt, zowel 's nachts als overdag. Het heeft ook geen zin om hem wakker te maken voor een voeding omdat hij gewoon niet wakker wil worden (klemt lippen stijf op elkaar en slaapt lekker door). In principe komt hij overdag wel elke 3 a 4 uur voor een voeding en 's nachts houdt hij het zelfs wat langer uit. En aankomen gaat ook nog prima dus dat is wel fijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:38 schreef Dot. het volgende:
Oh ChantyHeb je mensen in je buurt die even met hem kunnen gaan wandelen als het allemaal teveel wordt? En moet je hem nog wakker maken s nachts voor een voeding? Komt hij anders niet aan genoeg voedingen? Misschien eens vragen aan de lk
![]()
En ik moest ook heel erg wennen aan dat ik mezelf even niet meer was. Maar je bent ook een andere ik geworden, je bent nu moeder en dat moest bij mij even inzinken en een plek vinden. En na 6 weken voelde ik me lichamelijk ook wat beter, want je lijf is natuurlijk ook nog aan het herstellen.
En idd dat mensen zeggen dat het beter wordt vond ik moeilijk te geloven, maar het is echt zo. Met de hint dat hij oververmoeid was kon ik nooit zoveel, want ik wist niet wat ik er nog aan moest doen. Inbakeren werd hij alleen boos van en rust en regelmaat was al aan de orde, omdat we gewoon niet weg konden/wilden met zo'n huilende baby.
Kunnen jullie als je man thuis is wel goed de verzorging delen of voel jij je verantwoordelijk voor L.? Ik voelde me op gegeven moment schuldig als Stip bij m'n vriend was, want hij hoorde bij mij vond ik. Maar hij hoort bij z'n ouders, dus papa is ook fijnEn soms ging ik dan even slapen terwijl Stip bij z'n papa was en als hij dan honger kreeg bracht hij hem.
Wat naar. Maar gelukkig is ze nog vrolijk. Ik heb het nog niet meegemaakt, dus kan je geen advies geven. Denk dat ik dezelfde vraag zou stellen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:46 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben niet bijgelezen. Maar mijn meisje is voor de eerste keer ziek. Heeft sinds gister koorts. Wanneer geven jullie pcm? Ze is nog vrij vrolijk en bezig. Haar temp was net 39,7.
Ik zou pcm geven als ze duidelijk hangerig, huilerig en sip is.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:46 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben niet bijgelezen. Maar mijn meisje is voor de eerste keer ziek. Heeft sinds gister koorts. Wanneer geven jullie pcm? Ze is nog vrij vrolijk en bezig. Haar temp was net 39,7.
Aw!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nu wel sip/huilen damn fokwet![]()
![]()
tnx voor de antwoorden
Chanty
Ik ga bijna zelf meehuilen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:25 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wisselend, zoals gezegd de ene helft gaat het goed, de andere helft niet. De laatste dagen was hij rustig in de nacht en ochtend, en waren de middag en avond drama. Ik heb het idee dat hij inderdaad op een gegeven moment doodmoe is, maar in slaap krijgen lukt niet (totdat hij na tig uren janken dus in slaap valt met als gevolg voor ons weer een rustige nacht waarin hij haast niet wakker te krijgen is). Wat heb jij gedaan tegen oververmoeidheid?
Maar waarom hij een deel van de dag zoveel huilt is een raadsel. Krampjes zijn beter, spugen is minder al lijkt hij er op zo'n moment wel last van te hebben maar ook daar zijn we niet 100% zeker over. iig alles proberen dus: fietsen, wrijven, warmtekussen, cinababy, infacol, rondlopen, sowieso lang overeind houden na de voeding, etc… Bellen zo de LK en heb een osteopaat benaderd.
En er zelf fijner in staan lukt me dus nietNormaal ben ik iemand die juist het positieve zoekt ook in een minder positieve situatie. Maar op dit moment is het een stroom aan negatieve emoties. Ik wilde dit zo ontzettend graag, een kindje. Ik heb er zo hard mijn best voor gedaan en op dit moment vraag ik me af waarom in godsnaam? Mijn man merkte al op dat het lijkt of ik een afkeer ontwikkel tegen hem en dat wil ik helemaal niet want hij kan er ook niks aan doen
Maar het is echt lang geleden dat ik me zo ongelukkig heb gevoeld. Ik wil gewoon de oude positieve mij terug.
Nee! Is het een fase? Boeh! Ik dacht dat ze mijn gevoel voor humor had geërfd!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 06:58 schreef Sylver_ het volgende:
Ahgossie Nikki, dat doet vast pijn! Gelukkig had je door dat er iets aan de hand was.
Wat een bikkel die Stip! Verder ook niet ziek geworden van de prikjes?
Haha Limone, die foto![]()
Zouden alle baby's door zo'n fase gaan?
Nouja, dat kan natuurlijk altijd!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:25 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee! Is het een fase? Boeh! Ik dacht dat ze mijn gevoel voor humor had geërfd!
Oooow! Nou dan blijft ze het hier vast nog heul lang doen!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:32 schreef Sylver_ het volgende:
Nouja, dat kan natuurlijk altijd!![]()
Misschien is ze hier ermee gestopt omdat ze er achter kwam dat niemand anders hier eten op hun hoofd legt als ze er mee klaar zijn
Inderdaad! Was toen ook het eerste dat Ellie's osteopaat toen vroeg.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty, nog even een extra post. Mag je al snel naar de osteopaat? Het zou helemaal niet vreemd zijn als L iets aan de stuitligging heeft 'overgehouden'. Dat klinkt misschien een beetje zwaar, maar zo bedoel ik het niet. Het is meer zo dat er heel makkelijk iets scheef kan gaan staan in het schedeltje of in het ruggetje.
En verder gewoon nog een.
Welkom hier. Wat een verrassing dat het ineens zo snel ging!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:40 schreef Dyre het volgende:
Hallo dames
Ik vind het nog wel spannend, maar ooit moet het gebeuren: ik kom me hier melden
Oh ja, hier wilde ik ook op reageren!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:18 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Haha! Ik hoop het, want het lijkt me hilarisch als I. dat doet..
Dot, ik ben er waarschijnlijk ook snel aan gewend. Maar de stap naar 'bijvoeding' voelt groot, als een echt Moment. Ook omdat I. zo groot wordt, zo snel! Ik zal zoveel mogelijk Kleintjes volgen denk ik. Ik heb ook het boek Easy Peasy, daar staan veel goede tips in. Gewoon eens beginnen met een stukje tomaat denk ik..
Maar ze heeft af en toe nog wel last van krampjes (gisteravond ook weer) dus ik wacht denk ik echt tot de zes maanden.
Super schattig vind ik die 360! Net een jong pupje achter z'n eigen staart.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:53 schreef ProjSkippy het volgende:
Hier was M. gisteren al weer zeven (7!) maanden oud. Ze is zo leuk. Ze giert regelmatig van het lachen en gaat steeds meer op ontdekkingstocht. Kruipen doet ze nog niet, maar ze draait wel rondjes op haar buik zodat ze wel 360 graden rond kan kijken.![]()
Daar moet natuurlijk ook even een 7 maanden fotootje bij. Momentje!
Holy shit! Dit is denk ik de grootste post die ik ooit heb gezien!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:31 schreef Chanty het volgende:
Jeetje wat zijn jullie lief met z'n allen![]()
![]()
Limoneik slaag inmiddels weer voor de limone-test
Dat hebben we een dag geprobeerd maar maakte qua spugen niks uit en de LK raadde het ons zojuist ook af gezien L's leeftijd.quote:
Mooi die heb ik namelijk benaderdquote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:47 schreef Cwen het volgende:
Chanty, wij zijn hier geweest: http://www.osteopathiecentrumzoetermeer.nl
en ik ben heel tevreden!
Tnx crumpquote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:49 schreef Crumpette het volgende:
Chanty, wat naar te lezen dat het zo moeilijk is nu. Heel goed dat je het zegt, en er wat mee doet. Hoop dat het snel beter gaat met je mooie mannetje!
Ik ben nog geen ervaringsdeskundige en kan je geen tips geven, maar ik woon wel relatief dichtbij (DH), als je er een keer samen uit wilt wanneer je man weer aan het werk is, roep maar!
Hij heeft idd een hele tijd die voeding van 2 uur overgeslagen, maar sinds hij op zn eigen kamer ligt wordt hij echt te wakker. Hij heeft idd ook wel wakkere momentjes met geluidjes, maar slaapt dan wel gewoon door. Hij gaat ook wild wroeten als hij wakker wordt, dus misschien maakt ie zichzelf dan gewoon echt heel wakker. Ik probeer eerst iig altijd een speen te geven en dat hielp toen hij naast me sliep wel altijd, maar misschien ben ik gewoon te laat als ik eerst naar zn kamer moet lopen. Maar hij past echt niet meer lekker in de cosleeper en zn ledikant kan niet bij ons op de kamer helaas.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 09:46 schreef Franny_G het volgende:
Hi Dot,
Op zich niet zo heel gek ritme volgens mij. Tenminste, bij borstvoeding zijn dit voor een kleintje heel normale tijden.
I. sloeg wel snel die voeding van 2 uur over (en sliep dan door tot 5/6/7 uur) maar toen we op vakantie waren, kwam ze wel weer ook om 2 uur. Laatst heeft een vriendin een nachtje opgepast en I. sliep bij haar op de kamer. De andere dag vertelde die vriendin ons dat I. om twee uur een beetje wakker was geworden maar (zonder voeding of ingrijpen van vriendin) snel weer in slaap viel. Het is dus misschien wel een idee om een beetje uit te proberen of Stip als hij wakker wordt daadwerkelijk honger heeft of 'gewoon' even een wakker momentje heeft om dan weer door te slapen. Als hij wakker wordt, is het dan ook meteen huilen geblazen?
I. slaapt nu het klokje rond..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Ja, ze groeit als kool: weer 1810 gram vandaag. Ik kolf inderdaad af, wat we via de sonde geven. Gelukkig begint de borstvoeding wel redelijk op gang te komen, dat is altijd nog maar een beetje de vraag bij een keizersnee zo vroeg.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Dyre idd een ukkie zeg , maar ze groeit idd erg goed. Kolf je?
O die lijkt me ook heel mooi!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:50 schreef Franny_G het volgende:
. Ze heeft al veel mimiek ook.
.
Dit lijkt me een geweldige film, zeker voor alle jongetjes mama's..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vind het wel een klein beetje lastig om dit te typen, wetend dat er mama's zijn die het even niet zo voelen allemaal. Maar misschien, is dit berichtje een teken dat het genieten echt kan komen!![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 12-07-2014 21:20:46 ]♥ J & S
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat pakje op die tweede foto, dat heb ik vroegah nog aan gehad!
De foto is gemaakt op m'n werk trouwens. Ik ben weer eventjes twee uur wezen werken!![]()
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 22:33 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik had nog wat beloofd!Wat is ze leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat pakje op die tweede foto, dat heb ik vroegah nog aan gehad!
De foto is gemaakt op m'n werk trouwens. Ik ben weer eventjes twee uur wezen werken!
Ging het werken goed?
Ja dat heen en weer rijden is echt slopend, maar als ik thuis ben wil ik niets liever dan weer naar het ziekenhuis rijden om te knuffelenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Dyre wat goed dat de bv als zo goed gaat hopelijk mag ze als ze 37wk is mee naar huis. Heel pittig he dat heen en weer rijden net alsof je geleefd wordt. Mag ze al kleertjes aan?. Ik moet er een beetje van huilen ook omdat ik mij nu weer voel falen vooral bij mijn oudste die heeft zo weinig bv gekregen van mij.
Ja ontzettend bizar is het! Ik had vorige week ook echt nooit verwacht dat ik vrijdagavond eventjes mamma zou worden. Ik kan het je wel aanraden trouwens hoorquote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dyre, Ik blijf je volgen hoor,Zo raar dat wij ongeveer tegelijk overgingen naar Z&G, een week na elkaar uitgerekend waren en dat jij nu al mama bent, Maar wat heb je een stoere meid op de wereld gezet! Klein dapper kind! met een stoere dappere mama
domme vraag misschien maar waarom mag ze geen kleertjes aan? ligt ze onder de lamp?
Mijn oudste is met 34wk gehaald wegens pre-eclamsie en tijdens de zwangerschap had ik hg. Ik was best uitgeput maar kreeg de bv snel op gang met als gevolg een dubbele borstontsteking. Toen heb ik de handdoek in de ring gegooid. En ze viel ook veel af.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:14 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ja dat heen en weer rijden is echt slopend, maar als ik thuis ben wil ik niets liever dan weer naar het ziekenhuis rijden om te knuffelenIk heb al vaak gehoord: 'wel fijn dat je die gebroken nachten niet hebt'. Maar we hebben wel gebroken dagen en dat is echt niet niks. (plus de zorgen op de momenten dat je er niet bent)
Met een beetje geluk mag ze volgende week kleertjes aan
En als ik iets heb geleerd is het: vergelijk jezelf vooral niet met andere mamma's. En zeker niet als het om (borst-) voeding gaat. Ik weet niet waarom jouw oudste zo weinig gekregen heeft, maar falen doe je alleen als je iets tegen beter weten in niet eens wil proberen, en ik heb niet het idee dat dat bij jou het geval was
Skip!![]()
![]()
Ja! Man, ik kan er wel 24/7 zo'n ziekenhuiskwijlbakje onder houdenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
En nog de vraag van vandaag, kwijl(d)en jullie baby's ook al zo met 4 maanden? Ik ben de hele dag bezig met snoetjes droogmaken. Ik ga de dribble doekjes maar eens uit de kast halen.
Ik blijf dat zo iets moois vinden.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:12 schreef L-E het volgende:
Dyre, er gaat een pakket prematurenkleertjes rond op fok, als je wil kan dat naar jou toe gestuurd worden. Laat maar even weten of je daar behoefte aan hebt
Ik heb nog een setje grijs/witte kleertjes in maat 44, nooit gedragen alleen gewassen. Als je me je adres pm't stuur ik het naar je op.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:41 schreef Dyre het volgende:
Maar als ze zo doorgroeit mag ze volgende week in een open couveuse/bedje en dan mag ze kleertjes aan om warm te blijven. Ik had alleen geen maatje 44 ingekocht, dus dat mag ik alsnog even gaan doen
Ja, idd!quote:
Oh, ja, dat kan natuurlijk ook nogquote:Op zondag 13 juli 2014 13:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ze rollen van buik naar rug Dot.Van rug maar buik lukt nog niet, dan komen ze net als Stip niet verder dan zij.
quote:Op zondag 13 juli 2014 09:12 schreef L-E het volgende:
Dyre, er gaat een pakket prematurenkleertjes rond op fok, als je wil kan dat naar jou toe gestuurd worden. Laat maar even weten of je daar behoefte aan hebt
Wat een lieve mensen hier toch allemaalquote:Op zondag 13 juli 2014 13:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb nog een setje grijs/witte kleertjes in maat 44, nooit gedragen alleen gewassen. Als je me je adres pm't stuur ik het naar je op.
quote:
Ja wij waren zo naïef om te denken dat online niet nodig was, en de Prenatal was dicht, dus dubbel pechquote:Op zondag 13 juli 2014 16:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Prenatal heeft maatje 44 en online is veel te koop zo uit mijn hoofd ook kleertjes.com en of noppies
Jullie zijn er al vlot mee. Ik kon toen nog amper bedenken waar ik dat kon kopen. Later kwam ik het online overal tegen. En ook wel in winkels maar dan vooral de wat kleinere babywinkels met een wat luxer assortiment.quote:Op zondag 13 juli 2014 16:49 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ja wij waren zo naïef om te denken dat online niet nodig was, en de Prenatal was dicht, dus dubbel pech
Fazz, wat een leukerd
Zo leuk he? Dat gebrabbel en gekirquote:Op zondag 13 juli 2014 13:44 schreef Dot. het volgende:
Wij hadden gisteren de reunie van yoga en hij deed het zo goed. Hij had net zn volumeknop ontdekt, dus overal moest doorheen gebrabbeld en gekird worden![]()
Hoe gaat het eigenlijk met de kleine groten van Coco en Mabawa?
quote:Op zondag 13 juli 2014 17:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
Plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
Kijk nou hoe vriendelijk en tevreden! Geen woord teveel gezegd dacht ik zo.
[ afbeelding ]Haha, dat is Stip zn poepgezichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een leukerd
![]()
En succes met de ogen!
[ Bericht 5% gewijzigd door Musique op 13-07-2014 23:32:33 ]
Juud heeft 'm.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:52 schreef L-E het volgende:
Dyre, C&A heeft ook maat 44. Echt mijn smaak niet, dus wij hebben er nooit iets gekocht, maar wie weet voor anderen wel leuk
Ik moet even gaan speuren waar het prematurenpakketje zich nu bevindt, wordt vervolgd!
quote:Op zondag 13 juli 2014 19:17 schreef Chanty het volgende:
Klaproos is vandaag langs geweest met een draagdoek en heeft me laten zien hoe het geknoopt moet worden ik mag m lenen om te kijken of het werkt. Na de voeding vanmiddag was Lucas weer over zijn toeren dus hebben hem in geknoopt en hij sliep serieus binnen een minuut Eens kijken hoe dat de komende dagen verder gaat.
quote:Op maandag 14 juli 2014 08:06 schreef Moppert het volgende:
Maar uit de buurt houden heeft geen enkele nut hehet zit dan toch in de lucht.
Beterschap voor L, en S.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
quote:Op maandag 14 juli 2014 08:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]Echt?
Ik was er altijd van overtuigd dat iemand anders aangestoken wordt door hoesten of echt contact waardoor virussen/bacteriën worden overgedragen.
In dat kader.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Hi Dyre, heb je dit al eens gezien:quote:Op zondag 13 juli 2014 21:47 schreef Dyre het volgende:
Wat fijn, bedankt voor de tips tot nu toe! Ik had echt nooit verwacht dat de C&A en Wehkamp maatje 44 zouden hebben.
Geen idee. het leek meer op mazelen maar het was zo enorm weinig.quote:Op maandag 14 juli 2014 10:26 schreef DJMomo het volgende:
idd bubs, vijfde of zesde ziekte ws!
Moppert, wat had R nou uiteindelijk? waterpokken?
Ik heb nog wel een Breastflow fles liggen als je die wilt proberen? Die pakte Stip meteen, terwijl een andere fles idd vakkundig werd weggewerkt.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Argh. Bortsvoedingsbaby uit de fles leren drinken... Waarom zit dat er niet gewoon ingebouwd? Heb al n paar dagen achter elkaar geprobeerd met een speciale fles maar ze duwt m alleen maar weg net haar tong en kokhalst alleen maar
Maxi was een flesweigeraar, zal me toch potver niet weer gebeuren??
Vrijdag ga ik voor het eerst 'uit' (ergens eten met vriendinnen) maar word al strontzenuwachtig als ik er al aan denk
Dat denk ik ook en niet dat het pijn doet want dan huilt hij anders maar het irriteert hem gewoon en hij houdt ook niet ervan als zijn bed daardoor nat wordt. Hoop dat de osteopaat het kan oplossen en anders wordt het op termijn vast minder als die klep beter afsluitquote:Op maandag 14 juli 2014 18:26 schreef Franny_G het volgende:
Sterkte Kursor!
Oh wat mooi, Chanty!! En wat fijn dat de eerste dag goed ging..
Klinkt alsof hij inderdaad last heeft van de melk en dat hij zich daarom niet zo lekker voelt.
Ik heb op een gegeven moment een (pre)logopedist ingeschakeld. Flesweigeren is een vakgebied van hun. Deze kwam gewoon bij me thuis en heeft gekeken hoe ze aan de borst dronk, maar ook wat voor tepelvorm ik heb en welk type speen hier het beste bij past en hoe ze de fles dus weigerde (hier ook kokhalsreflex, heeft ook nooit een speen gehad).quote:Op maandag 14 juli 2014 14:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Argh. Bortsvoedingsbaby uit de fles leren drinken... Waarom zit dat er niet gewoon ingebouwd? Heb al n paar dagen achter elkaar geprobeerd met een speciale fles maar ze duwt m alleen maar weg net haar tong en kokhalst alleen maar
Maxi was een flesweigeraar, zal me toch potver niet weer gebeuren??
Vrijdag ga ik voor het eerst 'uit' (ergens eten met vriendinnen) maar word al strontzenuwachtig als ik er al aan denk
Kan dat ook een reden zijn ja?quote:Op maandag 14 juli 2014 19:46 schreef DJMomo het volgende:
Mijn cb vpk zei dat extra water achterhaald was. Maar je kunt t altijd proberen. Is natuurlijk ook best warm (geweest) dus vochtbalans mss even zoek.
Dank je voor de tip, ik zal het zeker eens gaan proberen!quote:Op maandag 14 juli 2014 19:45 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik heb op een gegeven moment een (pre)logopedist ingeschakeld. Flesweigeren is een vakgebied van hun. Deze kwam gewoon bij me thuis en heeft gekeken hoe ze aan de borst dronk, maar ook wat voor tepelvorm ik heb en welk type speen hier het beste bij past en hoe ze de fles dus weigerde (hier ook kokhalsreflex, heeft ook nooit een speen gehad).
Wat hier uiteindelijk de truc was was eerst de kokhalsreflex wat minder heftig te maken (of naar achter te verplaatsen eigenlijk) door regelmatig op de vinger te laten zuigen (eerst een puntje en daarna steeds een beetje verder). De fles dronk ze toen nog niet, maar ik ben gaan inspelen op de zuigreflex die ze had tijdens het slapen (als ze bijna wakker wordt). En dan de fles aan gaan bieden, en waarrempel dronk ze toen. Dit ben ik beetje bij beetje gaan opbouwen, door haar wakker te maken als ze aan het drinken was zodat ze dat door had en op een gegeven moment ook de fles even uit de mond en opnieuw laten happen en ook dat lukte op een gegeven moment.
Wie weet heb je er iets aan en anders zou ik zeker een logopedist aanraden om eens mee te laten kijken.
Ik vind het inmiddels ook leuk om te zien dat S en T ook gewoon een eigen tempo hebben dat ook weer helemaal anders is dan het tempo van L. Het tegelijk rollen was denk ik ook echt stom toeval.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:23 schreef Franny_G het volgende:
Wat leuk trouwens dat ze gelijktijdig gingen rollen, Nikki! En dat verschil met hun zus; geeft goed aan dat kindjes gewoon echt hun eigen tempo hebben he. Dat lijkt me ook leuk als je meerdere kinderen hebt, om die verschillen te ontdekken.
Hoe is het nu met de verkoudheid?
I is ook niet helemaal in normale doen vandaag. Beetje huilerig en lang aan de borst. Maar ja, kan van alles zijn dus ik knuffel gewoon maar veel..
Gelukkig!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is prima gegaan met ze, ze waren net pas wakker.
Ik had hier een heel verhaal getypt maar eigenlijk zei ik gewoon wat klappie al zeiquote:Op maandag 14 juli 2014 15:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Och lees ik daar helemaal overheen, sorry kursorgecondoleerd!
De MAM-fles... Hmmm zou dat ook nog eens kunnen proberen. Een ander zweert weer bij dr Brown. Pffff al die flessen!!
quote:Op maandag 14 juli 2014 14:32 schreef klaprooss het volgende:
Oh ik heb elke fles die er maar bestaat in huis incl breastflow gebeuren, werkt dus echt niet!
De enige fles die hij pakt is de MAM fles, platte speen dus net als je tepel als er gedronken wordt!
Aangeschaft na tip van Moppert, ruftertje wilde ook niet en wel uit deze fles en hier dus ook resultaat!
Oh en geloof me het werktelke tip van moppert is tot nu toe een succes in huis.
![]()
Kruidvat is de enige zaak die ze buiten de MAMwebshop om verkoopt!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:56 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje aapie, wat erg
Moppert, zijn die flessen ook in de winkel te koop? Bij de babydump hadden ze ze iig niet en in hun online shop kun je alleen met creditcard betalen en dat wil ik niet.
Bah, gisteren nieuws gekregen dat het dochtertje van een oud-collega is overleden. Ze kwakkelde al jaren met haar gezondheid en was zwaar gehandicapt, maar zondag kreeg ze een hartstilstand en is ze uiteindelijk gisteren overleden. Ze is 13 jaar geworden. Hakte er even in en kan het ook nog niet van me afzetten. Arme ouders
Mooi, die heb ik hier in t dorp zitten!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:00 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Kruidvat is de enige zaak die ze buiten de MAMwebshop om verkoopt!
en helaas, "gewoon" aan de arbeid. Mss wel wat eerder weg ivm wenperiode Sjaak op bso. Maar even kijken hoe het gaat.quote:
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Yeah! Ik heb een mam-fles!!
Ben benieuwd!!!
SPOILER: niet heel topic relevantOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |