abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142082922
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_142082979
Hoe ging het met Ellie vannacht Cwen?

En hoe gaat het met de behandeling van J. klap?

En hoe gaat het met de kleine L. van Chanty? En met Chanty zelf? :)
pi_142083086
Oh Dot, heb je nu een heel stuk weggehaald waar ik op wilde reageren?
pi_142083174
Hey idd, ben niet zo snel! ;)

Nacht hier was ok, nog wel veel voedingen maar geen gekrijs meer *O*
Home is where the O+ is...
pi_142083544
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:07 schreef Limone het volgende:
Oh Dot, heb je nu een heel stuk weggehaald waar ik op wilde reageren?
Ja, ik vond het toch niet zo constructief :@ Of was het dat wel? Ik wilde iig niemand het gevoel geven dat haar gevoelens er niet mogen zijn ofzo en dat kon ik er zelf in lezen :')

Ik kan iig mn eigen stuk even herhalen over mijn kraamtijd, want ik zei dat ik nu beter weet wat me te wachten staat en dat ik hoop dat het daardoor iig iets minder zwaar voelt. Al zei mijn vriend dat hij eerder aan de bel zal trekken als de bv weer zo belabberd gaat, terwijl ik juist meer vastberaden ben om het te laten lukken, wat dan ook weer mijn valkuil is denk ik.
pi_142084064
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:36 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, ik vond het toch niet zo constructief :@ Of was het dat wel? Ik wilde iig niemand het gevoel geven dat haar gevoelens er niet mogen zijn ofzo en dat kon ik er zelf in lezen :')

Ik kan iig mn eigen stuk even herhalen over mijn kraamtijd, want ik zei dat ik nu beter weet wat me te wachten staat en dat ik hoop dat het daardoor iig iets minder zwaar voelt. Al zei mijn vriend dat hij eerder aan de bel zal trekken als de bv weer zo belabberd gaat, terwijl ik juist meer vastberaden ben om het te laten lukken, wat dan ook weer mijn valkuil is denk ik.
Oh! Ik herkende er juist veel in. Volgens mij is dat voornamelijk de reden dat ik nu weer rammel. Er zijn bij een volgende zwangerschap, bevalling en kraamtijd een aantal punten die ik wil verbeteren. Die verbeterpunten ken ik alleen omdat ik het al een keer heb meegemaakt en die gevoelens heb gehad. Én die gevoelens nu niet meer heb. Want, man, dat zwarte gat waar ik in viel na de bevalling, hoop ik niet meer tegen te komen.
pi_142084241
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:07 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh! Ik herkende er juist veel in. Volgens mij is dat voornamelijk de reden dat ik nu weer rammel. Er zijn bij een volgende zwangerschap, bevalling en kraamtijd een aantal punten die ik wil verbeteren. Die verbeterpunten ken ik alleen omdat ik het al een keer heb meegemaakt en die gevoelens heb gehad. Én die gevoelens nu niet meer heb. Want, man, dat zwarte gat waar ik in viel na de bevalling, hoop ik niet meer tegen te komen.
Ja, zo denk ik er idd ook over :) Ik vind het jammer dat ik niet zoveel heb kunnen genieten van dat kleine kreukelig jongetje, omdat ik alleen maar bezig was met 'Ik MOET genieten', terwijl ik zelf best wel in de knoop zat met alles. Nu weet ik dat ik niet moet genieten en dat het gewoon echt retezwaar is, maar daardoor hoop ik juist meer rust te vinden in die eerste weken.

En nu weet ik echt dat het beter wordt na een paar maanden, terwijl ik dat toen echt niet kon geloven. En ik weet ook dat ik niet meer opgenomen wil worden in het ziekenhuis als er alleen een echo van een bult gemaakt moet worden :X
pi_142086991
Dot, ik zou graag willen weten wat he geschreven gad. Ik vind in ieder geval het onderwerp erg relevant, maar onderbelicht. Weet zelf niet zo goed wat ik er aan toe zou willen voegen, maar vind het ook nu weer, bij de tweede, een moeilijke tijd. Niet vanwege de baby, maar de confrontatie met mezelf.
pi_142087518
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:02 schreef Kursor het volgende:
Dot, ik zou graag willen weten wat he geschreven gad. Ik vind in ieder geval het onderwerp erg relevant, maar onderbelicht. Weet zelf niet zo goed wat ik er aan toe zou willen voegen, maar vind het ook nu weer, bij de tweede, een moeilijke tijd. Niet vanwege de baby, maar de confrontatie met mezelf.
Oh, dit was het wel zo ongeveer denk ik eigenlijk :D

Het enige dat er nog bij stond was dat ik vind dat je weinig kunt zeggen over hoe iemand anders de eerste weken beleeft, omdat gevoelens nou eenmaal de vervelende eigenschap hebben dat alleen jij ze voelt. Maar daarmee wilde ik dus niet zeggen dat de een haar gevoelens minder waard zijn dan de ander en dus had ik het weggehaald :) Ik laat het in het vervolg wel staan :P
pi_142088486
Sac moest vandaag naar het CB. En ik dacht wederom dat ze inentingen kreeg maar gelukkig niet. Wel huilen want moe en mooi niet dat ik iets met die blokjes ga doen.

Ze is de term Boedha wel waardig ze iets te stevig voor d'r lengte. Klein propje dus.

En nu ga ik proberen terug te lezen om wat afleiding te zoeken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142088996
Sterkte FR!
pi_142089337
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:07 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik kom jullie waarschijnlijk pas over een paar weekjes vergezellen maar wil hier toch even op inhaken want ik herken mezelf hier enorm in! :Y

Bij mijn eerste kindje zat ik er als een leeuwin boven op. Niemand, zelfs mijn man niet, kon in mijn ogen goed genoeg voor haar zorgen. Alles trok ik naar mezelf toe. Met het gevolg dat ik dus ook de eerste 2/3 maanden in een groot zwart gat geleefd heb.

Daar heb ik achteraf zo'n spijt van! Maar ik heb er ook veel van geleerd! :Y

Dit keer hoop ik meer naar mijn gevoel te kunnen luisteren. Er komt een wiegje ipv dat baby vanaf moment 1 op het eigen kamertje slaapt, en je hem dus nauwelijks ziet. ECHT luisteren en kijken naar de behoeften van baby en daar naar handelen. Twee dingen die ik bij dreumes naar mijn idee 'verkeerd' heb gedaan en die ik graag wil 'verbeteren' :Y
pi_142093824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:12 schreef Cwen het volgende:
Hey idd, ben niet zo snel! ;)

Nacht hier was ok, nog wel veel voedingen maar geen gekrijs meer *O*
Ik geloof ook wel dat de een gevoeliger is of anders reageert op prikkels dan een ander. Met hoogsensitief is het echter ook wel zo dat er mensen zijn die het 'claimen' en ermee aan de haal gaan.

Wat ik in dat gesprek niet zo leuk vond, was het idee dat ik - omdat ik niet hoogsensitief ben, en daarnaast ook niet zo te koop loop met worstelingen of zorgen, een 'makkelijke' kraamtijd heb gehad alsof ik het maar op mijn sloffen doe allemaal. En dat terwijl ik het echt heftig vond. Zelfde een beetje met mijn bevalling. Mijn vriend vertelde tijdens de kraamtijd bijvoorbeeld aan iedereen dat de bevalling zo goed was gegaan en hoe snel ik herstelde. Daar voelde ik me op een gegeven moment ook niet fijn bij, want ja: het is op zich wel waar, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal maar een 'piece of cake' was en ik had het toch nodig dat dat ook wel erkend werd. Ik vind de ervaring van zwanger zijn, bevallen en kraamtijd (en het geven van borstvoeding) geweldig, verrijkend, ongelooflijk, maar ik vind ook dat het heel veel vraagt, en dat het ook zwaar is en een heel heftige ervaring, zowel fysiek als mentaal. Ook als alles eigenlijk 'volgens het boekje' gaat. (Laat staan als dat niet zo is.).

Ik vind het ook wel lastig om dat te benoemen want het klinkt zo klagerig of zelfs ondankbaar. Maar ik denk dat het een het ander niet uitsluit. Dus: je kunt benoemen dat je het pittig vindt, en dat je tegelijkertijd ook heel erg blij bent met je kindje.

Verder vind ik dat jouw verhaal hier ook verteld mag/kan worden en dat we elkaar de ruimte moeten geven om eerlijk te zijn en vanuit onze eigen beleving/ervaring hier te schrijven. Het doet niets af aan hoe een ander het ervaart. Ik vind het juist heel bijzonder om te lezen hoe iedereen die eerste tijd met een kindje meemaakt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142094939
Fijn te lezen dat de roze wolk bij veel mensen overrated is :) Een tijdje geleden dacht ik dat ik de enige was die dat dacht. Mén, een zwangerschap, een bevalling en de kraamtijd hakken er enorm in!! Ik vond die eerste weken echt niet leuk. Volop hormonen in je lijf, je leven staat compleet op zijn kop, je moet aan je kindje(s) wennen en niet te vergeten, je kindje(s) ook aan jou en aan het leven an sich... Pas sinds een kleine maand kan ik echt volop genieten van mijn dochters O+ Ze zijn zo leuk O+
pi_142096893
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:27 schreef Musique het volgende:
Fijn te lezen dat de roze wolk bij veel mensen overrated is :) Een tijdje geleden dacht ik dat ik de enige was die dat dacht. Mén, een zwangerschap, een bevalling en de kraamtijd hakken er enorm in!! Ik vond die eerste weken echt niet leuk. Volop hormonen in je lijf, je leven staat compleet op zijn kop, je moet aan je kindje(s) wennen en niet te vergeten, je kindje(s) ook aan jou en aan het leven an sich... Pas sinds een kleine maand kan ik echt volop genieten van mijn dochters O+ Ze zijn zo leuk O+
Ik hoor hier niet, maar herkenbaar zeg! Ik vond het zo lastig dat iedereen een roze wolk leek te hebben en chill en relaxed leek te zijn, en ik vond het zo overweldigend allemaal.Was mezelf kwijt en de wereld stond op zn kop. Wat nou roze wolk? Grijs was ie niet hoor, maar die eerste maanden heb ik op standje automatische piloot gestaan. Terwijl ik fluitend door mn zwangerschap ging, heel nuchter overal in stond en ook de bevalling eigenlijk prima ging, op een beetje vroeg na :)
Kort geleden las ik (van Franny of Limone denk ik? Gotc) zo'n eyeopener, nl. dat alles er nog veel harder inhakt als je nuchter bent. Omdat de overgang veel groter is dacht ik.

Ik was en ben nog steeds blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat gevoel de eerste tijd had O+

Alleen daarom al zou ik wel een tweede willen, gewoon om te weten hoe ik het bij een tweede ervaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 09-07-2014 16:14:43 ]
pi_142097171
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:02 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik hoor hier niet, maar herkenbaar zeg! Ik vond het zo lastig dat iedereen een roze wolk leek te hebben en chill en relaxed leek te zijn, en ik vond het zo overweldigend allemaal.Was mezelf kwijt en de wereld stond op zn kop. Wat nou roze wolk? Grijs was ie niet hoor, maar die eerste maanden heb ik op standje automatische piloot gestaan. Terwijl ik fluitend door mn zwangerschap ging, heel nuchter overal in stond en ook de bevalling eigenlijk prima ging, op een beetje vroeg na :)
Kort geleden las ik (van Franny of Limone denk ik?) zo'n eyeopener, nl. dat alles er nog veel harder inhakt als je nuchter bent. Omdat de overgang veel groter is dacht ik. Even zoeken...

Ik was en ben nog steeds blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat gevoel de eerste tijd had O+

Alleen daarom al zou ik wel een tweede willen, gewoon om te weten hoe ik het bij een tweede ervaar.
Amen! Trouwen? *;
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142097213
Uiteraard ^)
Dan hark ik die tweede en derde ook mooi meteen binnen!
pi_142097379
:D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142099644
quote:
2s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:03 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat de een gevoeliger is of anders reageert op prikkels dan een ander. Met hoogsensitief is het echter ook wel zo dat er mensen zijn die het 'claimen' en ermee aan de haal gaan.

Wat ik in dat gesprek niet zo leuk vond, was het idee dat ik - omdat ik niet hoogsensitief ben, en daarnaast ook niet zo te koop loop met worstelingen of zorgen, een 'makkelijke' kraamtijd heb gehad alsof ik het maar op mijn sloffen doe allemaal. En dat terwijl ik het echt heftig vond. Zelfde een beetje met mijn bevalling. Mijn vriend vertelde tijdens de kraamtijd bijvoorbeeld aan iedereen dat de bevalling zo goed was gegaan en hoe snel ik herstelde. Daar voelde ik me op een gegeven moment ook niet fijn bij, want ja: het is op zich wel waar, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal maar een 'piece of cake' was en ik had het toch nodig dat dat ook wel erkend werd. Ik vind de ervaring van zwanger zijn, bevallen en kraamtijd (en het geven van borstvoeding) geweldig, verrijkend, ongelooflijk, maar ik vind ook dat het heel veel vraagt, en dat het ook zwaar is en een heel heftige ervaring, zowel fysiek als mentaal. Ook als alles eigenlijk 'volgens het boekje' gaat. (Laat staan als dat niet zo is.).

Ik vind het ook wel lastig om dat te benoemen want het klinkt zo klagerig of zelfs ondankbaar. Maar ik denk dat het een het ander niet uitsluit. Dus: je kunt benoemen dat je het pittig vindt, en dat je tegelijkertijd ook heel erg blij bent met je kindje.

Verder vind ik dat jouw verhaal hier ook verteld mag/kan worden en dat we elkaar de ruimte moeten geven om eerlijk te zijn en vanuit onze eigen beleving/ervaring hier te schrijven. Het doet niets af aan hoe een ander het ervaart. Ik vind het juist heel bijzonder om te lezen hoe iedereen die eerste tijd met een kindje meemaakt.
Die erkenning willen vind ik idd herkenbaar. Ik zei ook altijd als mensen vroeger hoe het ging dat ik het zwaar vond en dat Stip best veel huilde. Soms kreeg ik dan echt een hele rare blik (zo van: Hoe kun je iets anders zeggen dan 'Het gaat hartstikke goed'), maar nog vaker kreeg ik de reactie dat zij dat ook zo hadden ervaren of dat hun baby ook zoveel last had van krampjes/spugen/de wereld. Dat hielp mij eigenlijk best wel goed merkte ik. Erkennen dat het zwaar is, niet de schijn hoog te (hoeven) houden tegenover de buitenwereld en ook gewoon de herkenning zien bij anderen. En dat zij ook nog gewoon leefden :P

Ik was ook overal erg nuchter over, maar die nuchtere ik was ik echt kwijt na de geboorte :{ Hij begint nu een beetje terug te komen, al kan ik van sommige opmerkingen nog steeds heel onzeker worden. Zo zei een collega dat kinderen tot hun 4e beter niets met een scherm konden doen (tv/iPad/computer), omdat was bewezen dat dat hun concentratievermogen aantast. Dan ga ik meteen malen of wij het wel goed doen, maar uiteindelijk bedenk ik me dat ik ook gewoon tv heb gezien voor mn 4e als jongste van 3 kinderen en dat er met mijn concentratievermogen niks mis. En dat met mate een scherm volgens mij ook helemaal niet zo erg is en dat sommige spelletjes op de iPad zelfs wel goed zijn voor bepaalde vaardigheden van de huidige generatie.

En een kleine vooruitjompel. Ik heb net alle Pietje Bell boeken gekregen voor op Stip zn boekenplank (die overigens al veel te vol staat). Het zijn precies dezelfde als die zn vader vroeger had, dus misschien vindt hij ze later ook wel leuk :) Kei retro :Y
pi_142100611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:27 schreef Musique het volgende:
Idem, ik kijk er steeds naar uit als W thuis komt omdat ik het soms zo vermoeiend vind. Ze drinkt niet super goed, heel lang, boert amper, slaapt amper en als W thuis komt heb ik even mijn handen vrij. Maar als ze dan naar me lacht, of bij me slaapt in draagdoek, dan ben ik dat allemaal vergeten. Ik vlieg zo tussen 2 emoties heen en weer. Pas op, ik kan ze echt niet meer missen maar af en toe heb ik tijd nodig voor mezelf. Wat ik dan niet doe omdat ik ze teveel zou missen.

Vandaag naar De osteopaat geweest, blijkbaar was er een spierspanning in haar nekje. Ze is veel te sterk voor haar leeftijd, de gespannen spier hangt samen met de maagklep waardoor ze last heeft van (verborgen) reflux. Ze overstrekt enorm, smekken, zeveren, amper boeren,... Doordat het zuur niet altijd terug komt gaat het naar haar darmen waardoor ze daar last heeft van krampen enzo. Hij heeft de gespannen spier gemanipuleerd, 4 augustus moeten we terug om nog eens te behandelen. Zoals het er nu uitziet zal ze niet kruipen laar dat zal hij oplossen. We zullen zien :-)

Verder gaat het goed, ze begint te lachen met geluid, meer en meer. Als ze 's nachts haar fles heeft gekregen en ik leg ze in haar bedje, dan lacht ze breed naar me. Ik ben zoooo verliefd op haar, geef haar kusjes, wil haar altijd bij me, ... We hebben ook de draagdoek ontdekt, nu nog met een tricot-slen, W was er niet van overtuigd maar heeft zijn mening moeten bijstellen toen ze stopte met wenen in doek en in slaap viel ;-) vanavond draagconsult, wie weet komt er dan een doek in huis ipv een draagzak. En ik vind het dragen. Natuurlijk leuk, kan ik ganse tijd kusjes geven want ze zit lekker dicht bij mij ;-)

Nog 2 fotootjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de 2de foto ziet er er 'dik' uit maar het is het lachen in combinatie met foto van dichtbij nemen ;-)
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:46:05 #21
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_142102100
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:02 schreef Mineola het volgende:

[..]

Kort geleden las ik (van Franny of Limone denk ik? Gotc) zo'n eyeopener, nl. dat alles er nog veel harder inhakt als je nuchter bent. Omdat de overgang veel groter is dacht ik.

Ik voel me telkens zo opgelucht als ik jullie niet roze wolk ervaringen lees. En Mineola wat jij geschreven hebt, hadden mijn woorden kunnen zijn. Zo herkenbaar hoe ik de laatste weken beleefd heb. Ik was ook zo gruwelijk nuchter, zo positief ingesteld ook, zo energiek tijdens mijn hele zwangerschap en nu heb ik het gevoel dat ik compleet iemand anders ben, dat dit niet mijn leven meer is (is het ook niet, het is Lucas' leven op dit moment) en dat ik idd als een robot doorga. Er zijn wel momenten gelukkig dat ik soort van tot mezelf kom; als ik even buiten kom, er vrienden op bezoek komen of als ik ontzettend moet lachen om Lucas O+ En gelukkig zegt iedereen dat het allemaal beter wordt en je leven weer normaler wordt na een aantal maanden dus daar geloof ik maar in.

Steef die foto in die draagdoek ziet er heerlijk uit O+ Wat is nou precies het verschil tussen een draagdoek en draagzak behalve de constructie? Is het een nog fijner of geschikter dan het ander? Draagzak lijkt me meer iets voor buiten zeg maar, maar weet niet of dat zo is. Twijfel namelijk om nog een draagdoek aan te schaffen, ben alleen zo bang dat ik hem niet kan knopen :')

En Dot O+ tnx for asking O+ Lucas en ik zijn druk geweest. Gisteren hadden we namelijk een sollicitatie (lees: ik), dus dat werd het eerste familieuitje :+ Man mee want mag niet rijden en hij moest op Lucas passen terwijl ik twee uur zoet was (hij zat in een chique brasserie waar alleen suits kwamen lunchen :+). Kind nog proberen aan te leggen in de auto vlak voor het gesprek maar meneer was diep in slaap en die mond wilde geen mm open _O- Hadden een zakje kunstvoeding mee en daar heeft mijn man hem een half flesje van gegeven toen hij echt niet meer te sussen was. Na de sollicitatie dus weer mijn hongerige ventje snel aangelegd O+ En vervolgens nog verschoond op de achterbank. Complete expeditie zo. Helaas wel afgewezen (wel geschikt maar had wat minder structuur in mijn presentatie over mezelf. Duhhh ik heb een kind van 2,5 week en een keizersnede en ik ben nerveus). Maar goed, we zoeken verder en ik ga offtopic.

Met Lucas gaat het goed. Krampjes zijn echt minder dus de infacol lijkt goed te werken. En hij komt nu weer goed aan O+ Bijna 3900 gram vandaag. Spugen doet hij nog wel aardig wat maar aangezien het verder allemaal goed gaat, maar ik me daar niet echt zorgen om. Het zorgt alleen voor de nodige wasjes :+ Eyeopener: elke dag wassen met een baby is geen enkel probleem. Eerder kon ik me niet voorstellen waarom dat nodig zou zijn :')

En met mij gaat het op zich ook prima. Mijn litteken is eindelijk dicht en droog *O* Ik kan weer goed draaien in bed O+ En ben weer aardig op de been (nu graag weer mooi weer dat we kunnen gaan wandelen). Alleen die roze wolk nog niet gevonden, het is meer een neutrale wolk :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_142102199
Draagzak is vanaf 3,5kilo draagdoek vanaf de geboorte.
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:51:15 #23
52229 Chanty
pi_142102282
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik dacht ook dat ze er pas met 6 weken in mogen in een draagzak. Maar goed, ik denk dat het misschien sowieso beter is om nog niet te dragen zolang mijn buik pijn doet.
pi_142102442
Ik heb in het begin ook de tricot slen gebruikt. Die kun je voorknopen, dat is handig als je nog wat onwennig bent.

Fijn dat het beter gaat met Lucas, Chanty! Ik herken ook veel van je gevoelens. *; . ;) .
En respect dat je naar de sollicitatie bent gegaan. Wow, zo snel alweer. Daar hebben ze je hopelijk wel credits voor gegeven??

Wij kregen vandaag de Tripp Trapp binnen en I. mocht alvast even 'proefzitten'. :D .

SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:56:56 #25
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142102472
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Nope! niet elke draagzakis vanaf 3,5 kilo dat is leuk dat ze dat zeggen maar veel passen er dan niet.
En een storchenwiegecarrier kan ook direct na de geboorte al.

Een draagdoek zit vaak iets comfortabeler dan een drager zeker in huis omdat het niet lekker zit met gespen in je rug en een doek is gewoon zacht,
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:03:15 #26
52229 Chanty
pi_142102659
Ja dat dwong wel respect af Franny :Y Helaas niet genoeg respect :+

En wat zit I. er gelukzalig bij O+ Lucas lacht vaak onbewust voor hij aan mijn borst in slaap valt. Dat is zoooo O+ Ik kijk er echt naar uit dat die bewuste lachjes komen.

Moppert dat klinkt wel aannemelijk ja die comfort. Ik ga me binnenkort maar eens inlezen in draagdoeken, even ergens tijd vandaan toveren wel :') Ik denk dat Lucas het wel erg fijn zou vinden want heb wel het idee dat hij graag bij mij of papa ligt.
pi_142102664
Ik had een doek voor na de geboorte maar die gebruik ik nu eigenlijk niet meer. Ik droeg al wel vlak na de ks want sac huilde veel en ean had ook aandacht nodig.
pi_142102704
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:56 schreef Moppert het volgende:

[..]

Nope! niet elke draagzakis vanaf 3,5 kilo dat is leuk dat ze dat zeggen maar veel passen er dan niet.
En een storchenwiegecarrier kan ook direct na de geboorte al.

Een draagdoek zit vaak iets comfortabeler dan een drager zeker in huis omdat het niet lekker zit met gespen in je rug en een doek is gewoon zacht,
Behalve dan de Bondolino zo zonder gespen :)

En het is ook wat je fijn vindt Chanty. Zo vind ik de doek fijner, maar mijn vriend de Bondolino. Al duurt het even voordat ze daarin passen idd.

En kudos voor je sollicitatie idd! Fijn dat de Infacol werkt!
pi_142102818
Oh Chanty, ik had dat ook bij alles jij schreef. Dat dobberen, alsof je in het diepe bent gegooid.

Het wordt echt echt echt beter met de tijd! Bij mij was dat toen ik niet meer zo angstvallig dezelfde persoon, met hetzelfde leven, alleen nu met baby, probeerde zijn als pre baby. Het voelde echt als mezelf opnieuw uitvinden/terugvinden. Weer aan het werk, iets alleen voor mij doen scheelde veel. :*

Jammer van je sollicitatie maar hoe stoer dat je t zomaar even deed! En tip van flip, een Storchenwiege babycarrier mag vanaf de geboorte. Aanrader!!
pi_142104139
Ik herken het ook enorm Chanty (en Phaidra en Mineola ;) ). Ook hoe je de laatste wekend van je zwangerschap beleefd hebt (lurkalert :+ ) en dan het ontredderde gevoel erna. Ik kijk niet met heel veel plezier om de eerste maanden terug, ondanks dat ik op papier niets te klagen had met een hiep-hiep-hoera-bevalling en een makkelijke baby. Dat vind ik jammer, maar anderzijds is dat nou eenmaal hoe ik het ervaren heb en dat is ook goed.

Het ging een heel stuk beter toen ik weer aan het werk ging maar in alle eerlijkheid ben ik gewoon beter in mijn element met een dreumes/peuter dan baby. Hoewel het 'is dit het nu'-gevoel nu heel overheersend is, gaat er een heleboel weer verder veranderen in heel korte tijd en voor mij was dat zeker ten positieve. Je zoon blijft niet eeuwig zo klein en kwetsbaar, je leert elkaar steeds beter kennen. Voor je het weet maakt hij je deelgenoot van zijn belevingswereld, kun je ook wat meer jezelf zijn in het contact met je kind (dat je af en toe je eigen behoeften kunt uitspreken en dat daar -min of meer- naar geluisterd wordt vind ik een verademing) en hoeft je je niet meer wanhopig af vragen wat hij van je wil omdat hij dat LUID en duidelijk ventileert :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Clubsoda op 09-07-2014 21:25:21 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 9 juli 2014 @ 19:21:48 #31
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142105210
Hier nog eentje die het allemaal heel herkenbaar vindt, hoor.
Zo'n kraamtijd vind ik ontzettend overweldigend en uitputtend. Ik kijk er ook niet echt naar uit nu, moet ik eerlijk zeggen :@.
Wel naar het feit dat onze dochter O+ er dan is en dat we kunnen knuffelen, niet naar al die hormonen, kraamtranen en gebroken nachten.
De tweede keer dacht ik beter voorbereid te zijn... Ik wist immers wat ik kon verwachten en dan zou ik het vast beter kunnen handelen/erop inspelen. Think again :') .
Ik had bijvoorbeeld geen rekening gehouden met de schuldgevoelens naar mijn eerste toe. En ja, op hormonen kun je je ook al niet voorbereiden.
Beide keren vond ik t na een week of vier wel stukken makkelijker worden. Maar pas met een maand of acht/negen heeeeel erg leuk :) .
Dit keer laat ik t maar weer gewoon over me heen komen. En hoop ik dat ik nog iets minder control freakerig kan zijn (per se in huis willen helpen na een ks is niet handig...)
pi_142106862
Dat wilde ik niet horen fee, dat het bij een tweede ook zo is :P maar idd, ik heb wel heel scherp wat ik anders zou doen. Bv. de kraam dingen laten doen, ipv samen bij alles roepen 'nee joh, doen wij wel!'. Ik wil bij een volgende ook lekkere fruithapjes en vertroeteld worden!

Ontredderd, dat is precies het goede woord CS! En ik geniet ook ontzettend van die interactie en die eigen mening. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 09-07-2014 20:34:19 ]
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:25:41 #33
250838 Fee-nix
pi_142108272
Ja, vertroeteld worden is een goed plan! Had nooit van mezelf gedacht dat ik dat zo lastig zou vinden...

O en Chanty: fijn te horen dat je al een stuk mobieler bent!
En een sollicitatie gesprek 2,5 week na ks _O_ . Respect! Alleen daarvoor hadden ze je al moeten aannemen :P .
pi_142109296
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:57 schreef Mineola het volgende:
Dat wilde ik niet horen fee, dat het bij een tweede ook zo is :P maar idd, ik heb wel heel scherp wat ik anders zou doen. Bv. de kraam dingen laten doen, ipv samen bij alles roepen 'nee joh, doen wij wel!'. Ik wil bij een volgende ook lekkere fruithapjes en vertroeteld worden!

Ontredderd, dat is precies het goede woord CS! En ik geniet ook ontzettend van die interactie en die eigen mening. O+
Oh, maar ligt dat niet ook aan je kraam? De mijne zette mijn vriend gewoon in de tuin en wilde niets horen over het niet strijken van lakens en dagelijks het bed verschonen. Ik mis dr nog :P
pi_142109838
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:43 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, maar ligt dat niet ook aan je kraam? De mijne zette mijn vriend gewoon in de tuin en wilde niets horen over het niet strijken van lakens en dagelijks het bed verschonen. Ik mis dr nog :P
Oh zeker, maar wist ik veel op dat moment :+ Zij vond het (uiteraard!) prima dat wij niks nodig vonden.
Dát wil ik dus ook anders de volgende keer, haha.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:21:05 #36
73386 Fazz
onderweg
pi_142111114
Wie zou die roze wolk toch bedacht hebben? Zo te lezen is ie bij ons allemaal niet langsgekomen :+
Ik was heel nuchter en nu eigenlijk nog steeds :@ Alles met F. voelt eigenlijk heel natuurlijk, ik maak me ook niet veel zorgen over hem. Maar dat is misschien ook wel omdat het allemaal zo goed gaat :)
Wat ik wel mis, zoals Stefanie en Chanty ook zeggen, is tijd voor jezelf. Maar dat wordt dus beter als ik het zo lees :)

Verder zag ik leuke foto's van Stefanie en Franny; leuk die lachtende meisjes O+

Ik heb vanmiddag een draagconsult gehad en veel dragers getest. De storchenwiege, die Moppert net aanhaalde, vond ik het fijnst nu met F. Voor veel andere dragers voelde hij toch echt nog te klein. Ik heb hem nu een week te leen, even kijken hoe het bevalt. Het werkt iig super simpel :Y
pi_142111185
Ik weet nog goed dat de kraam op zaterdag de huiskamer aan het stofzuigen was, terwijl mijn vriend en ik op de bank zaten. I. lag te slapen. En dat wij elkaar aankeken van: hmm, dit voelt toch wel een beetje gek...Ik voel me dan meteen heel erg bezwaard. Maar gelukkig had ik zo'n kraam die meteen zei: Ben je gek, daar ben ik toch voor! Geniet ervan!

En dat op z'n Schevenings. O+ .

Leuk Fazz, ben benieuwd hoe het bevalt!
pi_142111420
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:57 schreef Mineola het volgende:

Heerlijk hè, ik geniet er ook zo van! Ik denk dat er weinig dingen op de wereld zo leuk zijn als een peuter O+ (ja, quote me maar als we een achter-het-behang-plak-dag hebben :D )
pi_142111669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Heerlijk hè, ik geniet er ook zo van! Ik denk dat er weinig dingen op de wereld zo leuk zijn als een peuter O+ (ja, quote me maar als we een achter-het-behang-plak-dag hebben :D )
:D Ik vind het ook zoveel leuker met interactie! Ook wel eens pittig, maar op een heel andere manier.

Vanavond zat hij met zijn hand in zijn glas water om rode visjes te vangen O+ _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142111836
Herkenbaar :Y Het vraagt cognitief en emotioneel meer van me, omdat ik in geval van crisis (zo'n 400 keer per dag is dat met een peuter natuurlijk :+ ) probeer aan te voelen wat er gebeurt en hoe we dat zouden kunnen oplossen. Steeds maar reflecteren. Ik vind dat heel vaak vermoeiend, maar het ligt veel dichter bij me dan dat hele verzorgende en ik haal er meer bevrediging uit .

Die I O+ Ik vind dat fantasiespel zo leuk O+

(Volgens mij gaan we hier een beetje off-topic :@ )
pi_142111966
Ja, beetje babytjes dissen in het baby-topic. :{w .
pi_142111975
Maar wel leuk om te lezen CS :Y
pi_142112367
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:37 schreef Franny_G het volgende:
Als je je baby al zo leuk vindt, moet je nagaan hoe geweldig een peuter kan zijn!! ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:47:06 #44
52229 Chanty
pi_142112508
quote:
2s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:22 schreef Franny_G het volgende:
Ik weet nog goed dat de kraam op zaterdag de huiskamer aan het stofzuigen was, terwijl mijn vriend en ik op de bank zaten. I. lag te slapen. En dat wij elkaar aankeken van: hmm, dit voelt toch wel een beetje gek...Ik voel me dan meteen heel erg bezwaard. Maar gelukkig had ik zo'n kraam die meteen zei: Ben je gek, daar ben ik toch voor! Geniet ervan!

En dat op z'n Schevenings. O+ .

Leuk Fazz, ben benieuwd hoe het bevalt!
Oh god herkenbaar :D Ik heb op een gegeven moment uitgeroepen dat ik me net de stiefmoeder van Assepoester voelde :') En dan vroeg ik niet eens iets, maar alleen al het idee dat ik in mijn bed lag en zij mijn huishouden stonde te runnen… Ik vond het vreselijk moeilijk om dat los te laten ook al is het haar werk. Heb er ook niet echt van kunnen genieten :@
pi_142112609
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:37 schreef Franny_G het volgende:
Jonguh, babietjes zijn zo 2013 :{w On a more serious note, ik zou bij een zeer eventuele volgende toch proberen van die babytijd te genieten accepteren zoals het is, ondanks dat ontredderde gevoel. Ik liet me zo leiden doordat ik dat 'is dit het nu?' dat ik me helemaal niet realiseerde dat dit het helemáál niet zou zijn voor altijd. Dat het pas het begin was van een leven lang samen, met elke dag weer nieuwe ontdekkingen en trots en liefde die steeds maar blijft groeien. Niet dat ik met een gelukzalige glimlach door de kraamtijd zou willen huppelen op mijn roze wolk. Het hoeft niet alleen maar leuk te zijn, maar ik wilde de tijd soms zo vooruit kijken, en dat is jammer, want de tijd liep al zo snel door, en het viel vanzelf allemaal op zijn plek.

Lief Dot O+
pi_142112848
CS, wat zeg je het toch weer mooi! Spijker op de kop! Ik ben heel benieuwd of ik er ook zo mee om kan gaan deze keer O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142112934
Ik gun het jullie heel erg :*
pi_142113005
Lief! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142113458
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Jonguh, babietjes zijn zo 2013 :{w On a more serious note, ik zou bij een zeer eventuele volgende toch proberen van die babytijd te genieten accepteren zoals het is, ondanks dat ontredderde gevoel. Ik liet me zo leiden doordat ik dat 'is dit het nu?' dat ik me helemaal niet realiseerde dat dit het helemáál niet zou zijn voor altijd. Dat het pas het begin was van een leven lang samen, met elke dag weer nieuwe ontdekkingen en trots en liefde die steeds maar blijft groeien. Niet dat ik met een gelukzalige glimlach door de kraamtijd zou willen huppelen op mijn roze wolk. Het hoeft niet alleen maar leuk te zijn, maar ik wilde de tijd soms zo vooruit kijken, en dat is jammer, want de tijd liep al zo snel door, en het viel vanzelf allemaal op zijn plek.

Lief Dot O+
+1 :Y
pi_142113488
Ik gun het ons ook.

Zelf vind ik het nu I. vijf maanden is ook ineens veel lichter & luchtiger. Ik zie haar nu zo vaak pret hebben, als ze aan het spelen is, of tegen wildvreemden vanuit de draagdoek aan het giebelen is. In het begin vroeg ik me vaak af of ze het wel een beetje naar haar zin had en of ze het wel gezellig en leuk vond met mij. :o . Nu zie ik dat gewoon duidelijk aan haar en die bevestiging vind ik super.
pi_142115195
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb eigenlijk beide keren een fantastische kraamtijd gehad. Ik heb eigenlijk nog nooit echt met mijn handen in het haar gezeten als het om de baby's ging en heb nog nooit gehuild omdat ik echt niet meer wist wat ik met ze aan moest. Ik denk wel dat het feit dat ik heel makkelijke kinderen heb gehad meespeelt overigens. En ook het feit dat ik al een jaar elke week een dag op mijn baby achterneefje heb gepast, dat maakt je toch een stuk minder onzeker denk ik. Ik was juist zekerder omdat dit míjn kindjes zijn en ik ze "door en door" ken. Tenminste, zo voelde/voelt het. En deze tweede kraamperiode was ik alweer een stuk zekerder dan bij L, wat natuurlijk een prettige bijkomstigheid was omdat er ineens twee baby's bij kwamen in plaats van één. :)

En toch snap ik ook dat het allemaal heel heftig kan zijn. Ineens heb je niet alleen meer elkaar, maar heb je ook een mini mensje waar je 24/7 voor moet klaarstaan. Je weet misschien nog niet zo goed wat je met het hummeltje aan moet, wat de huiltjes betekenen, of de borstvoeding goed loopt, groeit hij/zij wel goed, oh jee hij heeft al 2 dagen niet gepoept, goh spuugt hij nu teveel of is het normaal, zou hij de komende nacht weer zoveel huilen enz. Vaak ben je nog moe en lichamelijk aangedaan door de bevalling en daardoor komt het allemaal extra hard aan. Het is gewoon allemaal heel begrijpelijk en ik denk dat deze gevoelens er voor het merendeel van de nieuwe mama's gewoon bij horen. Gelukkig las ik in de reacties hiervoor dat het eigenlijk altijd goedkomt na een paar weken/maanden. Helaas maakt dat het op het moment zelf niet makkelijker, maar weet wel dat na regen weer zonneschijn komt, en hopelijk heel snel voor jullie allemaal. :*

Oh en ik geloof dat ik eindelijk weer hetzelfde energielevel heb als voor de bevalling. *O*
  woensdag 9 juli 2014 @ 23:02:47 #52
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_142116160
Hier was mijn eerste kraamtijd er een van een blauw wolkje naar donkere onweerswolken. Ik vond het echt niet leuk! En dat heb ik ook wel eens uitgesproken (heb ik dit echt gewild?). Kind dat alleen maar ontroostbaar huilde: altijd honger had, zichzelf weer in slaap jengelde en zelfs niet stil was als je hem bij je had. Zelf moest ik nog herstellen van mijn keizersnede, de borstvoeding liep al heel snel terug, spruw en borstontsteking. Pffff.... Ik was helemaal op...! Het heeft me echt maanden gekost voor ik het echt leuk begon te vinden.
Maar de tweede keer was beter. Een rustiger kindje (alleen een schaduw door de slechte bevalling/start), ikzelf was wat beter te pas (ondanks weer een ks) en ik kon zowaar vanaf het begin genieten van het kleine mannetje.
En dit keer is het echt een roze wolk. Prachtige bevalling en een heel makkelijk kindje. Ikzelf voel me prima. Alles loopt soepeltjes en ik ben nog nooit zo relaxed geweest. Ondanks het slaapgebrek ;).
Dus ja: hij bestaat echt die wolk, maar ik heb hem moeten zoeken!
:* voor jullie allemaal, want ik weet hoe het voelt.
pi_142129022
Stomme telefoon! Ik had in navolging van de reacties van oa. Moppert en appieannie een mega lange post geschreven, maar die is helemaal nooit gepost :( Ik heb dus zeker de reacties gelezen, en mijn antwoord daarop was ongeveer 'Het heeft zn tijd nodig, en zal vanzelf wel gaan doen wat hij moet doen'. En als cadeautje voor mijn verjaardag is de Senn vanaf de grond voor de bank bij de tv gekomen. Hoe weet ik niet, want ik was even wat pakken :')

Verder heel herkenbaar de afwezige roze wolk en de kraamtijd waarvan ik bijna iedere avond mezelf afvroeg hoe het toch mogelijk was dat ik dat kleine wezentje nog steeds niet stuk gemaakt had :') Persoonlijk vind ik het nu veel leuker :@

En Pietje Bell Dot, GE-WEL-DIG!! Ik heb ook alle boekjes nog van mijn vader, en heb ze zeker al een ziljoen keer gelezen. Die blijven écht leuk O+
pi_142129520
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb eigenlijk beide keren een fantastische kraamtijd gehad. Ik heb eigenlijk nog nooit echt met mijn handen in het haar gezeten als het om de baby's ging en heb nog nooit gehuild omdat ik echt niet meer wist wat ik met ze aan moest. Ik denk wel dat het feit dat ik heel makkelijke kinderen heb gehad meespeelt overigens. En ook het feit dat ik al een jaar elke week een dag op mijn baby achterneefje heb gepast, dat maakt je toch een stuk minder onzeker denk ik. Ik was juist zekerder omdat dit míjn kindjes zijn en ik ze "door en door" ken. Tenminste, zo voelde/voelt het. En deze tweede kraamperiode was ik alweer een stuk zekerder dan bij L, wat natuurlijk een prettige bijkomstigheid was omdat er ineens twee baby's bij kwamen in plaats van één. :)

Oh en ik geloof dat ik eindelijk weer hetzelfde energielevel heb als voor de bevalling. *O*
Dat is toch heerlijk, dat je het zo fantastisch hebt gehad! Zo kwam het ook over en dat is heel fijn. Ook bij Burdie is dat bijvoorbeeld heel duidelijk. :) . Mooi dat je je zo zeker voelt bij je kindje(s). Ik had bijvoorbeeld de neiging om, als I moest huilen, meteen te denken dat ik iets fout deed. Als ze krampjes had, dan ging ik bijvoorbeeld al snel denken dat ik misschien iets had gegeten waardoor ze (extra) last had.

Ik ben heel blij dat ik lang verlof heb, want daardoor heb ik - nu ik er ook steeds meer van kan genieten - nog tijd om dat fulltime te doen.
pi_142129728
In de verzorging en opvoeding van m'n kinderen gaat het allemaal best vanzelfsprekend, maar een oermoeder ben ik zeer zeker niet, ik zie het niet als een prestatie van mezelf, maar als iets dat 'hoort'. Ik ben niet gemaakt om hele dagen met ze thuis te zijn :@. Ik ga met mezelf als mens aan de haal. Het beetje zelfvertrouwen dat ik had is compleet weg en ik trap met open ogen in m'n eigen valkuilen. Ik weet het en het lukt me niet dat te keren en daardoor zit ik in een vicieuze cirkel in m'n hoofd. Desondanks gaat het nu best aardig met me, maar ik ben wel bang dat het weer escaleert zoals na de geboorte van de eerste.

weet niet zo goed wat ik kwijt wil :@
pi_142129845
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:21 schreef Fee-nix het volgende:
Hier nog eentje die het allemaal heel herkenbaar vindt, hoor.
Zo'n kraamtijd vind ik ontzettend overweldigend en uitputtend. Ik kijk er ook niet echt naar uit nu, moet ik eerlijk zeggen :@.
Wel naar het feit dat onze dochter O+ er dan is en dat we kunnen knuffelen, niet naar al die hormonen, kraamtranen en gebroken nachten.
De tweede keer dacht ik beter voorbereid te zijn... Ik wist immers wat ik kon verwachten en dan zou ik het vast beter kunnen handelen/erop inspelen. Think again :') .
Ik had bijvoorbeeld geen rekening gehouden met de schuldgevoelens naar mijn eerste toe. En ja, op hormonen kun je je ook al niet voorbereiden.

boehoe :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:02 schreef Hobbesje het volgende:

En dit keer is het echt een roze wolk. Prachtige bevalling en een heel makkelijk kindje. Ikzelf voel me prima. Alles loopt soepeltjes en ik ben nog nooit zo relaxed geweest. Ondanks het slaapgebrek ;).
Dus ja: hij bestaat echt die wolk, maar ik heb hem moeten zoeken!
:* voor jullie allemaal, want ik weet hoe het voelt.
Jippie! *O*

Overigens kan ik wel aanwijzen waar de grijze wolk onder andere vandaan kwam (buiten de hormonen dan, die versterkten alles nogmaals). En mocht het ons gegeven zijn, kan ik daar bij een volgende op letten. Zo wil ik geen leerling kraamhulp meer en mag mijn man twee dagen na de geboorte geen nieuwe baan nemen. ;)

Maar, zo grijs de wolk de eerste weken was, zo roze wordt ie nu. Ik wist niet dat er zo'n diepe kleur roze bestond. O+ O+
pi_142129941
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Lief Dot O+
Jammer dat -ie doorgestreept is en dat het in Z&G als jeukwoord wordt gezien, maar ik ga bij een volgende echt mijn best doen om er van te genieten. Nu ik weet hoe bijzonder, leuk, speciaal, zo'n baby is, zal ik mij daar extra op richten. :)
pi_142130048
Ik vind het soms zo weinig constructief om te proberen het anders te beleven dan ik doe. Natuurlijk doet een schop onder de kont het af en toe prima :+ Maar ik heb me in de kraamtijd de helft van de tijd ellendig gevoeld omdat ik m'n draai nog niet gevonden had en de andere helft ellendig omdat ik het mezelf kwalijk nam dat ik me ellendig voelde. Ik denk dat als ik zou proberen om niet alleen maar bezig te zijn met later, met wat-als, met waarom ik verdrietig ben etc., maar met het hier en nu (en dus ook hoe leuk, bijzonder en speciaal mijn baby is) dat het genieten er makkelijker vanzelf achteraan rolt. En zo niet, dan is het ook goed. Overigens O+ geniet O+ ik me inmiddels echt tien slagen in de rondte, dus een jeukwoord vind ik het niet ;)
pi_142130325
Chanty een draagdoek is ergonomischern een draagzak is meer gevormd.. Ik ben gisteren op een consult geweest en het knopen is echt niet zo moeilijk, ikga een draagdoek kopen, naast mijn tricot dus. In de draagzak kunnen ze ook niet inzitten als kleine uk, veel te groot voor hen.. Maar dat hebben anderen dus al gezegd ;)
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:21:17 #60
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142130419
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:16 schreef StefanieV het volgende:
Chanty een draagdoek is ergonomischern een draagzak is meer gevormd.. Ik ben gisteren op een consult geweest en het knopen is echt niet zo moeilijk, ikga een draagdoek kopen, naast mijn tricot dus. In de draagzak kunnen ze ook niet inzitten als kleine uk, veel te groot voor hen.. Maar dat hebben anderen dus al gezegd ;)
Vraag ik mij echt af waar je op consult bent geweest :@
Er zijn ook goede draagzakken die ook ergonomisch zijn en zich compleet vormen naar het lijfje van het kind. En ze kunnen vanaf de geboorte.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142130588
Ja weet ik, ik heb er hier eentje liggen die ergonomisch is en ze zei ook niet dat ze slecht zijn, alleen ging haar voorkeur naar een draagdoek voor kleintjes. Ze is zelf niet zo happig op doe baby-inserts van draagzakken. Was even snel getypt, M zat op mijn arm ;) het is meer mijn mening die ik heb gegeven, omdat ik beide heb gezien, maar draagzakken zijn niet slecht, als je een ergonomische neemt. Alleen vormt een doek zich nog meer naar het lijfje van de baby (tenzij jij mij het tegendeel zegt natuurlijk :) )
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:33:14 #62
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142130681
Maar er zijn ook dragers zonder insert en die gewoon helemaal naar het lijfje vormen.
Dus nee een doek hoeft zich niet meer te vormen ;)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142130738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het soms zo weinig constructief om te proberen het anders te beleven dan ik doe. Natuurlijk doet een schop onder de kont het af en toe prima :+ Maar ik heb me in de kraamtijd de helft van de tijd ellendig gevoeld omdat ik m'n draai nog niet gevonden had en de andere helft ellendig omdat ik het mezelf kwalijk nam dat ik me ellendig voelde. Ik denk dat als ik zou proberen om niet alleen maar bezig te zijn met later, met wat-als, met waarom ik verdrietig ben etc., maar met het hier en nu (en dus ook hoe leuk, bijzonder en speciaal mijn baby is) dat het genieten er makkelijker vanzelf achteraan rolt. En zo niet, dan is het ook goed. Overigens O+ geniet O+ ik me inmiddels echt tien slagen in de rondte, dus een jeukwoord vind ik het niet ;)
Wat mij betreft heb je hier de essentie van genieten al te pakken. ;)
pi_142130780
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:33 schreef Moppert het volgende:
Maar er zijn ook dragers zonder insert en die gewoon helemaal naar het lijfje vormen.
Dus nee een doek hoeft zich niet meer te vormen ;)
Oja zoals welke? Dacht dat ik lang genoeg had gezocht maar blijkbaar niet ;)
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:38:37 #65
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142130807
Hoptye, didytai, storchenwiege carrier.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142130898
De hoptye heb ik hier liggen maar die heeft me niet overtuigd. Als M daar in zit, dan zie ik ze niet meer, of je moet de onderste band opplooien zodat ze wat hoger zit. De andere 2 heb k nog niet bekeken.

Nuja, ieder zijn mening natuurlijk maar een doek heeft me dus meer overtuigd dan een draagzak. Omdat een doek gemakkelijker in hoogte te wijzigen is zodat het hoofdje vrij komt. Mss heb ik ook gewoon de tip niet gekregen om een draagzak te proberen, geen idee.
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:48:57 #67
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142131061
Dan doe je ergens iets niet helemaal goed met knopen gok ik.
Een doek is niet makkelijker in hoogte te krijgen.
Kan best dat de hoptye niet helemaal lekker bij jullie zit hoor en je de voorkeur voor een doek hebt maar dat is dan een persoonlijke kwestie en niet een kwestie van dragers die minder goed zijn dan doeken. :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142131131
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:28 schreef StefanieV het volgende:
Ja weet ik, ik heb er hier eentje liggen die ergonomisch is en ze zei ook niet dat ze slecht zijn, alleen ging haar voorkeur naar een draagdoek voor kleintjes. Ze is zelf niet zo happig op doe baby-inserts van draagzakken. Was even snel getypt, M zat op mijn arm ;) het is meer mijn mening die ik heb gegeven, omdat ik beide heb gezien, maar draagzakken zijn niet slecht, als je een ergonomische neemt. Alleen vormt een doek zich nog meer naar het lijfje van de baby (tenzij jij mij het tegendeel zegt natuurlijk :) )
Heb ik uiteindelijk ook rechtgezet met deze post dat het meer mijn mening was ;)
pi_142132115
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
Heel herkenbaar, maar ik merkte voor mezelf dat het nadenken over waarom ik verdrietig was me toch ook ruimte gaf om dat te verwerken. Het was niet zonder specifieke reden zeg maar. En nu heb ik nog regelmatig een schuldgevoel dat ik geen bv meer geef. En dat spreek ik dan uit en dat helpt :)

Maar even iets heul anders. We hebben voor Stip zo'n houten Ikea speelboog en die is helemaal de bom, maar ik heb het idee dat het hem beperkt. Hij is namelijk regelmatig naar zn zij aan het rollen en dan zit hij dus tegen de zijkant aan met zn knieeen. Is zo'n kleed met van die bogen eraan dan fijner?
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:40:55 #70
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142132282
Of het echt fijner is geen idee maar dat is wel de reden dat ik die van de ikea niet heb gekocht.

Wij hebben deze http://www.bol.com/nl/p/l(...)pe/1004004012091887/
En als hij tegen de zijkant komt dan geven ze een beetje mee dat hij alsnog rolt.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142133567
Ja, maar hout O+ Eigenlijk zoek ik gewoon een excuus om deze te kopen :')

En anders is een in de box en een op de grond ook wel handig toch? :P
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:25:53 #72
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142133600
Die is leuk, Dot!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142134851
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:24 schreef Dot. het volgende:

[ afbeelding ]

Gewoon doen ;)
pi_142135363
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:24 schreef Dot. het volgende:

[ afbeelding ]

Dat wordt vast een hit hoor Dot. T en S zijn ook helemaal fan van het kleed met de bogen.
  donderdag 10 juli 2014 @ 13:26:56 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142135579
Mijn S ook :Y
KuikenGuppy
  donderdag 10 juli 2014 @ 13:30:16 #76
250838 Fee-nix
pi_142135712
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:51 schreef Limone het volgende:

[..]

boehoe :'(

Sorry... :@ . Het staat er natuurlijk wel erg kort door de bocht. Ik wilde denk ik aangeven dat opgedane ervaring en kennis in een eerste kraamtijd niet automagisch hoeft te betekenen dat in een tweede kraamtijd alles rozengeur en maneschijn zal zijn :P. (Het kan vast wel, het was alleen niet mijn ervaring).
Want hoewel de tweede kraamtijd wel iets 'gemakkelijker' was (geen inleiding gehad, maar direct een ks, geen gezondheidsproblemen bij de baby), vond ik het op zijn eigen manier weer erg zwaar.
Maarrr het verhaal van Hobbesje geeft hoop ^O^ . Ik ga gewoon voor drie keer scheepsrecht ;).
pi_142139112
Hij is besteld *O*

En Stip is een echte bikkel! Hij heeft net zn tweede prik gehad en het was even huilen toen de spuit erin ging, maar hij was meteen rustig toen ik hem oppakte en thuis ging hij meteen lekker spelen O+
pi_142149207
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:30 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Sorry... :@ . Het staat er natuurlijk wel erg kort door de bocht. Ik wilde denk ik aangeven dat opgedane ervaring en kennis in een eerste kraamtijd niet automagisch hoeft te betekenen dat in een tweede kraamtijd alles rozengeur en maneschijn zal zijn :P. (Het kan vast wel, het was alleen niet mijn ervaring).
Want hoewel de tweede kraamtijd wel iets 'gemakkelijker' was (geen inleiding gehad, maar direct een ks, geen gezondheidsproblemen bij de baby), vond ik het op zijn eigen manier weer erg zwaar.
Maarrr het verhaal van Hobbesje geeft hoop ^O^ . Ik ga gewoon voor drie keer scheepsrecht ;).
Ohnee joh! Het was grappig bedoeld. ;) Scheepsrecht it is! :*

Die Stip! Die doet prikken als een boss!

Ik dacht altijd dat de uitdrukking "Die mag ik in mijn haar smeren" figuurlijk was, maar hier is het al twee dagen op rij echt zo! :o Als ze klaar is dan legt ze het op haar hoofd.. :')

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Limone op 11-07-2014 20:23:45 ]
pi_142150258
Limone die foto _O-

Mijn man tilde net T uit bed en hij ging vanuit het niets krijsen. Wat bleek, er zat een draadje aan zijn slaapzak en die zat een paar keer strak om zijn miniteentje gedraaid en het teentje was helemaal afgekneld. :{ Gelukkig was het gekrijs vrijwel gelijk over toen het teentje bevrijd was.
pi_142150836
Oh hier ook eens gehad Nikki. Das heel niet tof. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142153498
Hè bah Nikki. Goed dat hij het zelf aangaf!
pi_142154519
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:07 schreef Limone het volgende:
Hè bah Nikki. Goed dat hij het zelf aangaf!
Ja en hij gaf het goed aan ook. :X Ik was S op bed aan het leggen in een andere kamer en ik wist instant dat er iets niet pluis was met T. En manlief dacht dat hij gewoon even wakker moest worden. :')
pi_142155653
Arm teentje!

Limone, wat ontzettend grappig! :D .

Stip is een bikkel, maar dat wisten we al! 8-) .

Ik ben gewoon helemaal een beetje zenuwachtig om het idee dat I binnenkort voor het eerst ook eens wat bijvoeding gaat krijgen. Het is gewoon nog een raar idee, dat ze iets gaat eten dat niet uit mij komt. :o .
  vrijdag 11 juli 2014 @ 06:58:50 #84
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142160754
Ahgossie Nikki, dat doet vast pijn! Gelukkig had je door dat er iets aan de hand was.

Wat een bikkel die Stip! Verder ook niet ziek geworden van de prikjes?

Haha Limone, die foto :D O+
Zouden alle baby's door zo'n fase gaan?
SPOILER
pi_142161080
Oh jakkie Nikki!

Nergens last van gehad hier en helaas ook niet het meer slapen van zn vorige prik :O De laatste paar dagen kwam hij telkens om 2 uur en dan alweer om 5-6. Nu ben ik een beetje versleten :')

Die foto's :D

En gek lijkt me dat idd Franny als je alleen bv geeft! Weet je al waar je mee gaat beginnen?
pi_142161437
Hallo dames :W

Ik vind het nog wel spannend, maar ooit moet het gebeuren: ik kom me hier melden :D

Precies een week geleden is onze dochter L.isa geboren O+ Vrij onverwacht met 33 weken: ik ging naar het ziekenhuis voor een wekelijkse controle (te hoge bloeddruk en op de groeiecho liep ze een beetje achter), maar de gyn vertrouwde het niet zo. 'Ik laat een CTG maken en houd er rekening mee dat je misschien een nachtje moet blijven om het even te monitoren'. Dat liep dus ietsje anders en van het ene op het andere manier lag ik op de OK voor een spoedkeizersnee in verband met foetale nood. (haar hartslag dipte steeds en ze waren bang voor zuurstoftekort). Gelukkig had ik vriendje gebeld, die was nog maar een kwartiertje binnen toen we naar de OK moesten.

Heel heftig geweest dus, maar ze doet het hartstikke goed! De eerste 4 dagen heeft ze op de intensive care gelegen, maar ze heeft meteen vanaf het begin zelf geademd en we krijgen iedere dag te horen dat ze het weer een beetje beter doet O+

Ik ben zelf na 4 dagen ontslagen. Herstel van de keizersnede gaat eigenlijk ook prima, dat is me echt 100% meegevallen. Het is wel raar om thuis te komen zonder babietje in de maxi-cosi, maar dat gaan we snel inhalen! (richtlijn is 22 augustus, mijn uitgerekende datum, maar als ze het zo goed blijft doen is dat misschien eerder)

Borstvoeding begint nu ook op gang te komen. Ik kan nog niet zoveel kolven om haar bij te houden, maar er komt steeds meer en ik heb er wel vertrouwen in.

Iedere dag naar het ziekenhuis op en neer pendelen is wel heel vermoeiend, het zijn zware dagen zo en daar komen dan de zorgen over die kleine frummel nog bij. Maar al met al voel ik me wel echt een stralende kraamvrouw :D
SPOILER
pi_142161464
Dyre, gefeliciteerd! Wat een heftig verhaal joh, goed om te lezen dat je je een stralende kraamvrouw voelt. Hopelijk mag ze snel mee naar huis :)
pi_142161782
Dyre, gefeliciteerd! Wat een mooi koppie heeft ze! En wat knap dat ze het zo goed doet zeg.

Fijn dat je ondanks de zorg zo stralend bent. En ook tof dat ze borstvoeding kan krijgen en dat het op gang komt. Veel succes met alles en geniet van jullie momentjes samen. O+ .
pi_142161930
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 06:58 schreef Sylver_ het volgende:

SPOILER
Haha! Ik hoop het, want het lijkt me hilarisch als I. dat doet. :D .

Dot, ik ben er waarschijnlijk ook snel aan gewend. Maar de stap naar 'bijvoeding' voelt groot, als een echt Moment. Ook omdat I. zo groot wordt, zo snel! Ik zal zoveel mogelijk Kleintjes volgen denk ik. Ik heb ook het boek Easy Peasy, daar staan veel goede tips in. Gewoon eens beginnen met een stukje tomaat denk ik. :D .

Maar ze heeft af en toe nog wel last van krampjes (gisteravond ook weer) dus ik wacht denk ik echt tot de zes maanden.
pi_142161967
Franny het komt vast goed met de bijvoeding hoor. Jouw nieuwsgierige I kennende gaat ze dat helemaal goedkomen. Ga je rapley-en?

Dyre wat een heftigheid. Wat fijn dat L het zo goed doet! Houden jullie een dagboekje bij waarin jullie allr gebeurtenissen en mijlpalen opschrijven? Ik meen me te herinneren dat veel ouders van vroeg geboren kindjes dat erg fijn vonden om later terug te lezen.
Wat is ze mooi! O+

Dot, sterkte met de slapeloze nachten. Hopelijk komt er weer snel verbetering en heeft hij weer minder vaak honger.

Daarover gesproken, S heeft ineens helemaal niet meer zo'n enorme honger. Ik ben daarom nog niet met rijstebloem en zulks begonnen. Ik hoop het nog even vol te kunnen houden met alleen fv. :)
pi_142171882
Dyre welkom. Ik had je in het babytopic al de tip gegeven om een schriftje en fototoestel neer te leggen op de afdeling. Die tip kreeg ik ook van andere moeders met een kindje op de couveuseafdeling. Als ze het zo goed doet mag ze waarschijnlijk wel eerder mee naar huis. Ik heb haar stats niet gezien maar groeit ze goed?

Sac heeft nu ineens 3 tanden die door zijn. Het zijn nog puntjes maar goed te zien, gaat snel ineens. Ze is er wel een beetje hangerig/slaperig van. Ik denk dat dat het is.
Nu is Ean ook moe en die slaapt dus ook en gisteren draaide mijn wereld een beetje en lag ik al om 18:00 plat tot vanmorgen 06:00 ergens wellicht ook een hardnekkig virusje.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 11-07-2014 15:10:52 ]
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:05:36 #92
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142172261
Hoi Dyre en L.isa! :W Welkom O+ Heftige tijd voor jullie maar wat super dat alles nu zo goed gaat met jullie allebei!
pi_142172493
Dyre, welkom! Klinkt heel heftig, weet je wat er precies misging?
Ik vind het super hoe positief en optimistisch je klinkt, dat straalt vast ook af op jullie meisje O+.

Franny, wij hebben om die reden ook gewacht tot 6 maanden. Maar het is wel een Moment, ja :Y.

FR, 3 tegelijk? :o Ocharm...

Dot, stom hè, die slechte nachten? Sterkte!

Hier heeft Ellie ineens ontdekt dat je kunt wijzen met je vingers. Nu mag ik de hele dag alles benoemen O+.
pi_142172778
Leuk he die taalontwikkeling Cwen, goed oefenen met benoemen dan praat je ze je binnenkort na.

Tja ik heb nu eenmaal kinderen die tanden ineens tegelijk krijgen. Ik kan mij nog herinneren toen we met Ean op vakantie gingen toen ze net 1 was ze ineens al haar kiezen kreeg in die 2 weken. Het arme ding bleef maar poepen, voor de rest was ze er niet ziek van.

Ik hoop alleen dat ze wat later gaan wisselen dan ik deed.
pi_142174117
Welkom Dyre! Wat heftig allemaal en wat heerlijk dat alles goed gaat :)

Leuk Cwen! Doen jullie ook babygebaren?

En Stip heeft nog maar een keer een nacht van 12-6 gedaan, dus we zijn er al wat aan gewend, maar hij liet meestal wel 4-5 uur tussen z'n nachtfles en opstaan en nu dus een paar nachten al niet meer. Hij is dan ook gewoon nog steeds moe, dus ik denk dat hij gewoon nog last heeft van z'n hoestje.

Arme sac! Hopelijk zijn ze snel door!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:53:10 #96
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142175521
Dyre! *; Wat fijn dat ze het zo goed doet!

--

Ik las touwtjes om teentjes (awww ;( ), drie tandjes tegelijk (awwww ;( ), wat minder denderende nachten en Momenten.

Hier was M. gisteren al weer zeven (7!) maanden oud. Ze is zo leuk. Ze giert regelmatig van het lachen en gaat steeds meer op ontdekkingstocht. Kruipen doet ze nog niet, maar ze draait wel rondjes op haar buik zodat ze wel 360 graden rond kan kijken. O+

Daar moet natuurlijk ook even een 7 maanden fotootje bij. Momentje!
pi_142176069
Skip! :W :D Zeven maanden alweer, ongelofelijk. Ik ben heel benieuwd naar die foto!

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Dyre welkom. Ik had je in het babytopic al de tip gegeven om een schriftje en fototoestel neer te leggen op de afdeling. Die tip kreeg ik ook van andere moeders met een kindje op de couveuseafdeling. Als ze het zo goed doet mag ze waarschijnlijk wel eerder mee naar huis. Ik heb haar stats niet gezien maar groeit ze goed?
Bedankt voor de tip!
Ik heb tijdens de zwangerschap al een mooi boekje gekocht om alles in bij te houden, vanaf het moment van de positieve test :D Ik ben dus zeker van plan om dit bij te gaan houden, niet alleen voor haarzelf later, maar ook voor ons om af en toe eens door te bladeren. Ik merk nu al dat sommige details snel wegzakken.
En ze groeit als kool! Vrijdag geboren met 1590 en vandaag zat ze al op 1780 :o

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:11 schreef Cwen het volgende:
Dyre, welkom! Klinkt heel heftig, weet je wat er precies misging?
Ik vind het super hoe positief en optimistisch je klinkt, dat straalt vast ook af op jullie meisje O+.
Echt precies weten ze het niet. Hoge bloeddruk kan de doorbloeding/doorstroming van de navelstreng beinvloeden, waardoor voedingsstoffen en afvalstoffen niet meer goed uitgewisseld kunnen worden, maar op de echo zag dat er eigenlijk altijd prima uit. De placenta is naar het lab gestuurd om te kijken of daar iets mee was, over een week of 5 krijg ik daar pas een uitslag van.

Ik vond toevallig deze post van mezelf terug van toen ik 21 weken was:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:38 schreef Dyre het volgende:
Nee, ik beval op een vrijdag ;)
Goed, kans van 1 op 7, maar toch leuk :P
pi_142176553
Welkom Dyre! Fijn dat alles goed gaat met jullie meisje!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:43:18 #99
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142177359
Ik ben ook benieuwd naar de foto. Ik moet ze van de schijf halen hier, maar het lukt me niet. Even wachten tot Kix thuis is. oO<
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:03:11 #100
52229 Chanty
pi_142177893
Dyre wat een ukkie! En respect dat je je ondanks alles een stralende kraamvrouw voelt. Hopelijk mag L. snel meer naar huis :*

Die koekjes op hoofd foto's _O-

Ik weet niet of er een speciaal topic is voor dit soort dingen, wil dit topic eigenlijk leuk houden…

SPOILER
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:09:19 #101
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142178035
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:03 schreef Chanty het volgende:
Dyre wat een ukkie! En respect dat je je ondanks alles een stralende kraamvrouw voelt. Hopelijk mag L. snel meer naar huis :*

Die koekjes op hoofd foto's _O-

Ik weet niet of er een speciaal topic is voor dit soort dingen, wil dit topic eigenlijk leuk houden…

SPOILER
Lieve Chanty :*. Het gaat beter worden, echt.

Hoe zit het met zijn slaapjes overdag? Kan het zijn dat 'ie oververmoeid is? M. heeft de eerste 8 weken alleen maar gehuild vanaf een uur of drie, later bleek het vermoeidheid te zijn. Die eerste weken heb ik gedacht 'is dit het nou?' 'Ik faal nu al.' 'M. vindt het het helemaal niet leuk bij mij.'

Verder voelt hij ook wat jij voelt. Misschien als jij er iets fijner in staat dat dat voor L ook wat uitmaakt.

Ik roep ook maar wat uit eigen ervaring. Misschien kun je er ook wel niets mee. Ik hoop dat het snel beter wordt voor je. Als het lang zo blijft met jou, ga dan naar de huisarts voordat je nog verder van het padje raakt.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:25:38 #102
52229 Chanty
pi_142178439
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:09 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Lieve Chanty :*. Het gaat beter worden, echt.

Hoe zit het met zijn slaapjes overdag? Kan het zijn dat 'ie oververmoeid is? M. heeft de eerste 8 weken alleen maar gehuild vanaf een uur of drie, later bleek het vermoeidheid te zijn. Die eerste weken heb ik gedacht 'is dit het nou?' 'Ik faal nu al.' 'M. vindt het het helemaal niet leuk bij mij.'

Verder voelt hij ook wat jij voelt. Misschien als jij er iets fijner in staat dat dat voor L ook wat uitmaakt.

Ik roep ook maar wat uit eigen ervaring. Misschien kun je er ook wel niets mee. Ik hoop dat het snel beter wordt voor je. Als het lang zo blijft met jou, ga dan naar de huisarts voordat je nog verder van het padje raakt.
Wisselend, zoals gezegd de ene helft gaat het goed, de andere helft niet. De laatste dagen was hij rustig in de nacht en ochtend, en waren de middag en avond drama. Ik heb het idee dat hij inderdaad op een gegeven moment doodmoe is, maar in slaap krijgen lukt niet (totdat hij na tig uren janken dus in slaap valt met als gevolg voor ons weer een rustige nacht waarin hij haast niet wakker te krijgen is). Wat heb jij gedaan tegen oververmoeidheid?

Maar waarom hij een deel van de dag zoveel huilt is een raadsel. Krampjes zijn beter, spugen is minder al lijkt hij er op zo'n moment wel last van te hebben maar ook daar zijn we niet 100% zeker over. iig alles proberen dus: fietsen, wrijven, warmtekussen, cinababy, infacol, rondlopen, sowieso lang overeind houden na de voeding, etc… Bellen zo de LK en heb een osteopaat benaderd.

En er zelf fijner in staan lukt me dus niet :'( Normaal ben ik iemand die juist het positieve zoekt ook in een minder positieve situatie. Maar op dit moment is het een stroom aan negatieve emoties. Ik wilde dit zo ontzettend graag, een kindje. Ik heb er zo hard mijn best voor gedaan en op dit moment vraag ik me af waarom in godsnaam? Mijn man merkte al op dat het lijkt of ik een afkeer ontwikkel tegen hem en dat wil ik helemaal niet want hij kan er ook niks aan doen :'( Maar het is echt lang geleden dat ik me zo ongelukkig heb gevoeld. Ik wil gewoon de oude positieve mij terug.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:29:57 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142178550
OUD / [OUD] Hoe gaat het met ons? #18

Verder :*. Weet dat de krampjes bij 6 wkn een hoogtepunt bereiken. Hierna werd het snel beter.
Kun je voor volgende week iemand (moeder, vriendin) in huis hebben die je ondersteunt?

En vergis je niet in die stomme hormonen door de bevalling en bv. Stom en kloterig is dat he? :*

Heb je ook die afkeer bij bv, of alleen bij huilen?
Huilen doet ook fysiek pijn.. :X
Praat er iig met iemand over. :*
pi_142178565
Chanty, ik vind het echt rot voor je. Ik denk dat je dit zo open mogelijk met de mensen in je omgeving moet bespreken en dat je zeker niet moet schromen om hulp te vragen. Ik woon in DH dus als je het fijn vind als ik eens langskom (heb nog verlof..) op een van de eerste dagen dat je alleen bent met L. dan doe ik dat graag.

Verder begrijp ik je gevoel ook wel, ik had soms ook moeite met het verband leggen tussen de baby die ik in mijn buik had gevoeld en de baby die voor me lag. Beetje vervreemdend is het. Vergeet niet dat de invloed van je hormonen ook groot is bij dit alles.

Dikke :* .
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:31:24 #105
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142178590
Chanty, misschien is het wel fijn om met iemand te gaan praten hierover. :*
pi_142178773
Oh Chanty :* Heb je mensen in je buurt die even met hem kunnen gaan wandelen als het allemaal teveel wordt? En moet je hem nog wakker maken s nachts voor een voeding? Komt hij anders niet aan genoeg voedingen? Misschien eens vragen aan de lk :)

En ik moest ook heel erg wennen aan dat ik mezelf even niet meer was. Maar je bent ook een andere ik geworden, je bent nu moeder en dat moest bij mij even inzinken en een plek vinden. En na 6 weken voelde ik me lichamelijk ook wat beter, want je lijf is natuurlijk ook nog aan het herstellen.

En idd dat mensen zeggen dat het beter wordt vond ik moeilijk te geloven, maar het is echt zo. Met de hint dat hij oververmoeid was kon ik nooit zoveel, want ik wist niet wat ik er nog aan moest doen. Inbakeren werd hij alleen boos van en rust en regelmaat was al aan de orde, omdat we gewoon niet weg konden/wilden met zo'n huilende baby.

Kunnen jullie als je man thuis is wel goed de verzorging delen of voel jij je verantwoordelijk voor L.? Ik voelde me op gegeven moment schuldig als Stip bij m'n vriend was, want hij hoorde bij mij vond ik. Maar hij hoort bij z'n ouders, dus papa is ook fijn :) En soms ging ik dan even slapen terwijl Stip bij z'n papa was en als hij dan honger kreeg bracht hij hem.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:42:18 #107
52229 Chanty
pi_142178851
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:29 schreef GotC het volgende:
OUD / [OUD] Hoe gaat het met ons? #18

Verder :*. Weet dat de krampjes bij 6 wkn een hoogtepunt bereiken. Hierna werd het snel beter.
Kun je voor volgende week iemand (moeder, vriendin) in huis hebben die je ondersteunt?

En vergis je niet in die stomme hormonen door de bevalling en bv. Stom en kloterig is dat he? :*

Heb je ook die afkeer bij bv, of alleen bij huilen?
Huilen doet ook fysiek pijn.. :X
Mijn moeder heeft aangeboden dat ze wil komen helpen, maar die blijft dan dus meteen ook een aantal dagen slapen en ik denk dat ik dat ook niet ga trekken. Vooral omdat mijn moeder mijn gevoelens echt niet begrijpt want zij vond het allemaal zo fantastisch toen. Mijn man overweegt om thuis te blijven nog of halve dagen te werken maar dat is natuurlijk ook geen optie voor lang. En ik moet dit toch gewoon zelf kunnen :'(

Gevoel van afkeer,… nou ja gewoon enorme irritatie voel ik alleen als hij huilt. Dan denk ik echt: laten we hem opgeven voor adoptie. Als hij tevreden bij me drinkt dan voel ik eigenlijk gewoon leegte en angst voor wat er gaat komen als de voeding klaar is. Zodra hij begint te sputteren schiet ik eigenlijk al in de stress.

En ik voel me schuldig want dit verdient hij helemaal niet en straks denkt hij dat ik niet van hem houd en eigenlijk ben ik zelf ook bang dat ik niet van hem houd.

quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:30 schreef Franny_G het volgende:
Chanty, ik vind het echt rot voor je. Ik denk dat je dit zo open mogelijk met de mensen in je omgeving moet bespreken en dat je zeker niet moet schromen om hulp te vragen. Ik woon in DH dus als je het fijn vind als ik eens langskom (heb nog verlof..) op een van de eerste dagen dat je alleen bent met L. dan doe ik dat graag.

Verder begrijp ik je gevoel ook wel, ik had soms ook moeite met het verband leggen tussen de baby die ik in mijn buik had gevoeld en de baby die voor me lag. Beetje vervreemdend is het. Vergeet niet dat de invloed van je hormonen ook groot is bij dit alles.

Dikke :* .
Dat is lief franny O+ Eerst maar kijken wat mijn man kan regelen met zijn werk. Met mijn omgeving hierover praten vind ik lastig trouwens. Iedereen heeft toch het beeld van happy mama, zeker omdat ik hier zo lang naar verlangd heb. Als ik al zeg dat ik het pittig vind en blij ben als we wat maanden verder zijn, word ik al een beetje raar aangekeken. En iedereen roept maar dat ik ervan moet genieten, ik ben bang dat er weinig begrip zal zijn als ik zeg dat ik het allemaal ronduit klote vind op dit moment.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:31 schreef elamanilo het volgende:
Chanty, misschien is het wel fijn om met iemand te gaan praten hierover. :*
Ja al ben ik bang om die stap te zetten. Ik heb jarenlang therapie gehad om dingen uit mijn jeugd te verwerken en ik was zo sterk geworden. Weer met iemand moeten gaat praten betekent dat ik gefaald heb en nog niet sterk genoeg was :'(
pi_142178915
Ik ben toen I. drie maanden was ook weer voor een paar gesprekken gegaan naar mijn therapeut van een paar jaar geleden. Omdat ik merkte dat door het moeder worden bepaalde gedachtepatronen die absoluut niet constructief voor mij zijn terug kwamen. Ik moest weer even 'op de rails' worden gezet. Het heeft me echt geholpen. Het heeft niets te maken met wel of niet sterk zijn.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:46:26 #109
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142178965
Ik ben niet bijgelezen. Maar mijn meisje is voor de eerste keer ziek. Heeft sinds gister koorts. Wanneer geven jullie pcm? Ze is nog vrij vrolijk en bezig. Haar temp was net 39,7.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:48:56 #110
52229 Chanty
pi_142179045
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:38 schreef Dot. het volgende:
Oh Chanty :* Heb je mensen in je buurt die even met hem kunnen gaan wandelen als het allemaal teveel wordt? En moet je hem nog wakker maken s nachts voor een voeding? Komt hij anders niet aan genoeg voedingen? Misschien eens vragen aan de lk :)

En ik moest ook heel erg wennen aan dat ik mezelf even niet meer was. Maar je bent ook een andere ik geworden, je bent nu moeder en dat moest bij mij even inzinken en een plek vinden. En na 6 weken voelde ik me lichamelijk ook wat beter, want je lijf is natuurlijk ook nog aan het herstellen.

En idd dat mensen zeggen dat het beter wordt vond ik moeilijk te geloven, maar het is echt zo. Met de hint dat hij oververmoeid was kon ik nooit zoveel, want ik wist niet wat ik er nog aan moest doen. Inbakeren werd hij alleen boos van en rust en regelmaat was al aan de orde, omdat we gewoon niet weg konden/wilden met zo'n huilende baby.

Kunnen jullie als je man thuis is wel goed de verzorging delen of voel jij je verantwoordelijk voor L.? Ik voelde me op gegeven moment schuldig als Stip bij m'n vriend was, want hij hoorde bij mij vond ik. Maar hij hoort bij z'n ouders, dus papa is ook fijn :) En soms ging ik dan even slapen terwijl Stip bij z'n papa was en als hij dan honger kreeg bracht hij hem.
We laten hem nu gewoon slapen tot hij zelf komt, zowel 's nachts als overdag. Het heeft ook geen zin om hem wakker te maken voor een voeding omdat hij gewoon niet wakker wil worden (klemt lippen stijf op elkaar en slaapt lekker door). In principe komt hij overdag wel elke 3 a 4 uur voor een voeding en 's nachts houdt hij het zelfs wat langer uit. En aankomen gaat ook nog prima dus dat is wel fijn.

Inbakeren ook geprobeerd idd, wordt hij ook alleen nog bozer van. Eigenlijk wordt hij overal boos van lijkt het. En mijn man doet juist ontzettend veel. Hij blijft ook gewoon rustig terwijl ik op een gegeven moment echt in zak en as zit. Mijn man was net dus even wat spullen wegbrengen, en ik was na ruim een uur met een huilende baby al helemaal uit het veld geslagen. Enige waar hij even stil van werd was als je met hem rondliep op de arm en dat is nou net datgene dat ik nog niet lang kan ;( Ik zie dus niet hoe ik dit ga doen volgende week dag in dag uit...
pi_142179176
Nee, het betekent júist dat je sterk genoeg bent om hulp te vragen. Ik wil je wel met nadruk aanraden om toch met je ha te gaan praten - dit klinkt als meer dan alleen onzeker, het klinkt me te erg als mezelf een aantal maanden geleden.

Hormonen fucken zo enorm met je hoofd, dat is nergens mee te vergelijken. Het is dus helemaal niet vreemd dat je 't niet meer ziet zitten.
Ja, het wordt beter, écht. Maar dat is voor jou nu nog zo ver weg... Dat gaat nog niet :*. Geeft ook niet.

Ik kan ook helpen als 't moet, zo ver is 't niet, maar dan heb je ook Ellie erbij - en die is lekker aanwezig, dus ik weet niet of je daarop zit te wachten :).

Wil hij op z'n buik liggen mss?
Is er verder iemand die je kunt vragen voor overdag?

Laat idd de osteopaat kijken. Je hoort vaker bij stuit dat er heup of nekpijntjes zijn.
pi_142179288
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:46 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben niet bijgelezen. Maar mijn meisje is voor de eerste keer ziek. Heeft sinds gister koorts. Wanneer geven jullie pcm? Ze is nog vrij vrolijk en bezig. Haar temp was net 39,7.
Wat naar. Maar gelukkig is ze nog vrolijk. Ik heb het nog niet meegemaakt, dus kan je geen advies geven. Denk dat ik dezelfde vraag zou stellen.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:57:13 #113
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142179321
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:46 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik zou pcm geven als ze duidelijk hangerig, huilerig en sip is. :)
pi_142179367
Ik vind het bewonderenswaardig Chanty dat je hier zo goed kunt beschrijven wat je voelt. Jammer dat je het idee hebt dat je omgeving je niet begrijpt. Probeer het toch, al is het maar een klein kringetje. Je hebt hulp en begrip nodig. Dat je er compleet doorheen zit mag, dat is geen faken. Het is werkelijk zwaar wat er allemaal met je gebeurt, in alle opzichten. :*

je weet wie dit schrijft, niet zo hard over jezelf oordelen lieverd; je faalt niet, je hebt het moeilijk

[ Bericht 8% gewijzigd door Kursor op 11-07-2014 19:04:50 ]
pi_142179381
Chanty meid wat ontzettend naar dat je je zo voelt. Ik woon ook in de buurt en ben de woensdagen vrij. Ik zou je ook willen helpen met whatever je nodig hebt. :*

SPOILER
pi_142179549
Chanty, clustert je jochie trouwens? Ik zit hele avonden (gelukkig dus nog redelijk beperkt in tijd en met logisch patroon; maakt het voor mij te doen) met J op me geplakt, veelal hangend aan de borst. Ik leeg gaar in die paar uur vaker aan dan de rest van de dag. Weet niet of dat je kan helpen en of daar een deel van het probleem in zit (bij L dan).
  vrijdag 11 juli 2014 @ 19:19:35 #117
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142180149
Nu wel sip/huilen damn fokwet ;( :')

tnx voor de antwoorden

Chanty :*
  vrijdag 11 juli 2014 @ 19:20:07 #118
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142180177
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 19:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nu wel sip/huilen damn fokwet ;( :')

tnx voor de antwoorden

Aw! :* Beterschap voor je meisje!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 19:37:54 #119
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142180718
Ohh lieve Chanty, je hebt helemaal niet gefaald, juíst niet! Je herkent nu precies wanneer het fijn is om toch even met iemand anders hierover te spreken. En hoe eerder je ingrijpt, hoe eerder je je weer fijner kunt voelen, weer blij kunt zijn met dat prachtige jongetje!

Ik herken je gevoelens, het geeft niet, je bent lief en je jongetje vindt jou ook lief O+ Het komt ook echt weer goed, zelfs binnenkort al! Probeer te wandelen, dat helpt bij mij vaak om m'n hoofd leeg te maken.
En veel te slapen, gewoon meeslapen met je baby. Als je slaapt hoef je ook nergens aan te denken :*
  vrijdag 11 juli 2014 @ 20:00:11 #120
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_142181497
Chanty je beschrijft mijn oudste zoon... achteraf ben ik er van overtuigd dat er wel wat aan de hand was waardoor hij ook weinig sliep en veel huilde. Hij is nog steeds heel makkelijk overprikkeld en het huilen was pas over toen hij vaste voeding kreeg. Ik kon niets ondernemen. Trek aan de bel en zoek hulp. Voor jezelf en voor je mannetje. Niet alles is aan de buitenkant te zien. :*
(Ik heb tot op de dag van vandaag spijt dat ik niet aan de bel heb getrokken)
pi_142181601
Chanty je gevoelens zijn absoluut niet raar! Ik herken me er zelf wel deels in.

Het is van alles: onzekerheid, vermoeidheid, die stomme hormonen .. etc etc . Dat doet echt rare dingen met je.

Goed om te horen dat je een osteopaat hebt benaderd. Niet iedereen is er van gecharmeerd. Ik blijf erbij dat die wij hebben (gehad) iedere keer weer voor wonderen zorgt. Hopelijk gaat het voor jullie ook verlichting geven.

Verder, pak de hulp aan waar jij je prettig bij voelt :*
En als je in bepaalde mensen geen trek hebt (zoals je moeder) zeg dat dan gewoon en voel je vooral niet schuldig omdat zij toevallig wel de oma van jouw kind is. Mensen die je nu veel energie kosten kun je niet gebruiken :*

En pm/dm staat altijd open!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 20:08:07 #122
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142181789
Chanty, ook even een respons van een lurker.
Ja, het is heel verdrietig dat je nu niet (optimaal) kan genieten van je zoontje. Dat is enorm verdrietig en pijnlijk, zeker als de omgeving alleen maar roept dat je toch echt moet genieten...
Je herinneringen van de vroegste tijd met je zoon zullen niet rooskleurig zijn. Dat doet pijn.
Het is dus des te belangrijker om alles proberen te doen om deze donkere periode zo kort mogelijk te laten duren.
Wellicht helpt een osteopaat voor L?
En voor jou kan het ook helpen/opluchten om met een professional te praten. Nee, je faalt niet. Ook niet als je hulp vraagt. Er is veel meer kracht voor nodig om om hulp te vragen dan om het maar te laten sudderen. Ik wens je die kracht toe en dat het zo snel mogelijk beter wordt.

:*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 20:10:12 #123
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142181877
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:25 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wisselend, zoals gezegd de ene helft gaat het goed, de andere helft niet. De laatste dagen was hij rustig in de nacht en ochtend, en waren de middag en avond drama. Ik heb het idee dat hij inderdaad op een gegeven moment doodmoe is, maar in slaap krijgen lukt niet (totdat hij na tig uren janken dus in slaap valt met als gevolg voor ons weer een rustige nacht waarin hij haast niet wakker te krijgen is). Wat heb jij gedaan tegen oververmoeidheid?

Maar waarom hij een deel van de dag zoveel huilt is een raadsel. Krampjes zijn beter, spugen is minder al lijkt hij er op zo'n moment wel last van te hebben maar ook daar zijn we niet 100% zeker over. iig alles proberen dus: fietsen, wrijven, warmtekussen, cinababy, infacol, rondlopen, sowieso lang overeind houden na de voeding, etc… Bellen zo de LK en heb een osteopaat benaderd.

En er zelf fijner in staan lukt me dus niet :'( Normaal ben ik iemand die juist het positieve zoekt ook in een minder positieve situatie. Maar op dit moment is het een stroom aan negatieve emoties. Ik wilde dit zo ontzettend graag, een kindje. Ik heb er zo hard mijn best voor gedaan en op dit moment vraag ik me af waarom in godsnaam? Mijn man merkte al op dat het lijkt of ik een afkeer ontwikkel tegen hem en dat wil ik helemaal niet want hij kan er ook niks aan doen :'( Maar het is echt lang geleden dat ik me zo ongelukkig heb gevoeld. Ik wil gewoon de oude positieve mij terug.
Ik ga bijna zelf meehuilen. ;(

Hier heb ik M. twee weken lang op hele precieze tijdstippen op bed gelegd. Daarna was het goed en nu regelt ze d'r slaapjes zelf. Maar goed, het hoeft bij jou helemaal niet zo te zijn en/of te helpen. Ik heb alleen mijn eigen ervaring en de raad die ik destijds van Laziness kreeg in mijn Whatsapp. Inbakeren deed hier ook niets trouwens.

Ik herken je 'er tegen op zien als 'ie juist net even rustig is dat 'ie straks weer gaat huilen'. Bij ieder kikje stonden mijn nekharen overeind omdat ik bang was dat ik weer van voren af aan kon beginnen (en dat het dan deze keer misschien niet zou lukken om haar rustig te krijgen.)

Ik wil je een hele dikke knuffel geven en ik sta ook zo bij je op de stoep, ongeacht dat je niet naast me woont.

En dat van de professional: ik heb er maaaanden over gedaan om hulp te zoeken (ivm burn-out; maar dat ter zijde) en het voelde ook als een grote faal. Dat ik er zelf niet uit kon komen, dat ik zwak was etcetera. Maar soms lukt het niet meer alleen en dan is het niet een faal, maar juist zorgen voor jezelf. :*
pi_142182327
He Chanty, meisje toch :* Ik denk dat een professional je hierbij het beste kan helpen. Dat is geen falen, maar direct de koe bij de horens vatten. Dat is juist heel sterk.
pi_142182439
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 06:58 schreef Sylver_ het volgende:
Ahgossie Nikki, dat doet vast pijn! Gelukkig had je door dat er iets aan de hand was.

Wat een bikkel die Stip! Verder ook niet ziek geworden van de prikjes?

Haha Limone, die foto :D O+

Nee! Is het een fase? Boeh! Ik dacht dat ze mijn gevoel voor humor had geërfd! :+
  vrijdag 11 juli 2014 @ 20:32:39 #126
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142182698
Oh Chanty, ik wou dat we de tijd nu een stukje vooruit konden zetten en je kon laten zien dat het echt beter wordt.
Ik ga de zoveelste zijn die zegt dat ze het gevoel herkent. Alles dat je beschrijft en idd ook wat Skip zegt, dat je nekharen bij elk kikje omhoog gaan staan omdat je bang bent dat het weer opnieuw gaat beginnen.

Ik hoop dat je binnenkort een draagdoek kunt gebruiken, dat scheelde hier zo ontzettend veel..

Ik weet niet of ik in de buurt woon, maar ik wil ook echt wel komen helpen als het kan hoor!

----

Dyre welkom! Ik zat al elke keer het Z&G forum af te struinen om te kijken of er een update was over hoe het met jullie gaat. Fijn om te horen dat het goed gaat! :) En wat een lieve foto O+

----

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:25 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee! Is het een fase? Boeh! Ik dacht dat ze mijn gevoel voor humor had geërfd! :+
Nouja, dat kan natuurlijk altijd! :D
Misschien is ze hier ermee gestopt omdat ze er achter kwam dat niemand anders hier eten op hun hoofd legt als ze er mee klaar zijn ;)
pi_142182941
Dyre idd een ukkie zeg , maar ze groeit idd erg goed. Kolf je?

Chanty eigenlijk alles is al gezegd. Het is ook er frustrerend als je voor je gevoel niks voor je jochie kunt doen. Je doet nl heel veel voor hem alleen hij zit ergens mee. dikke :* voor je.

Bubsel beterschap voor je meisje. Als ze echt niet lekker is zal ik d'r pcm voor de nacht geven. Slapen is nl het beste medicijn.
pi_142183135
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:32 schreef Sylver_ het volgende:

Nouja, dat kan natuurlijk altijd! :D
Misschien is ze hier ermee gestopt omdat ze er achter kwam dat niemand anders hier eten op hun hoofd legt als ze er mee klaar zijn ;)
Oooow! Nou dan blijft ze het hier vast nog heul lang doen! :P

----

Ohja Dyre, welkom! Wat een heftig verhaal, maar wat super dat ze het zo goed doet! O+
pi_142183528
Lieve lieve Chanty,
Ik voeg me maar gewoon even bij de rest. Het aangeven hoe je je nu voelt staat juist voor hod sterk je bent!
Heel veel kracht vanaf hier. Ik kreeg een beetje kippenvel van de herkenbaarheid in sommige delen van wat je zegt. Onderschat ook idd de hormonen en jouw eigen herstel niet.
:* :* :*
pi_142184448
Chanty, ik zou naar de ha gaan, hij kan ook zien of er misschien iets mis is met je hormoonspiegel en/of je doorverwijzen naar een therapeut. En hulp vragen is m.i. nooooit zwak!

Overigens wil ik je ook wel een dag komen helpen maar als ik dat zo lees woon ik niet echt in de buurt..

Dyre, nog welkom met je kleine dame!

Bubs, beterschap voor jouw kleintje!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_142185502
Chanty, nog even een extra post. Mag je al snel naar de osteopaat? Het zou helemaal niet vreemd zijn als L iets aan de stuitligging heeft 'overgehouden'. Dat klinkt misschien een beetje zwaar, maar zo bedoel ik het niet. Het is meer zo dat er heel makkelijk iets scheef kan gaan staan in het schedeltje of in het ruggetje.

En verder gewoon nog een :*.
pi_142185747
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty, nog even een extra post. Mag je al snel naar de osteopaat? Het zou helemaal niet vreemd zijn als L iets aan de stuitligging heeft 'overgehouden'. Dat klinkt misschien een beetje zwaar, maar zo bedoel ik het niet. Het is meer zo dat er heel makkelijk iets scheef kan gaan staan in het schedeltje of in het ruggetje.

En verder gewoon nog een :*.
Inderdaad! Was toen ook het eerste dat Ellie's osteopaat toen vroeg.
pi_142185822
Wij zijn met Ean toen preventief naar een osteopaat geweest. Stuitligging en ks. Er was niks aan de hand gelukkig.
pi_142186553
Chanty ik wilde ook even :* doen
  vrijdag 11 juli 2014 @ 22:15:34 #135
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_142186812
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 08:40 schreef Dyre het volgende:
Hallo dames :W

Ik vind het nog wel spannend, maar ooit moet het gebeuren: ik kom me hier melden :D

Welkom hier. Wat een verrassing dat het ineens zo snel ging!
Wat een lieffie O+
pi_142186941
pi_142187515
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:18 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Haha! Ik hoop het, want het lijkt me hilarisch als I. dat doet. :D .

Dot, ik ben er waarschijnlijk ook snel aan gewend. Maar de stap naar 'bijvoeding' voelt groot, als een echt Moment. Ook omdat I. zo groot wordt, zo snel! Ik zal zoveel mogelijk Kleintjes volgen denk ik. Ik heb ook het boek Easy Peasy, daar staan veel goede tips in. Gewoon eens beginnen met een stukje tomaat denk ik. :D .

Maar ze heeft af en toe nog wel last van krampjes (gisteravond ook weer) dus ik wacht denk ik echt tot de zes maanden.
Oh ja, hier wilde ik ook op reageren!

Ik vond bijvoeding ook zo'n moment, inderdaad! Ze is dan geen zuigeling meer, maar meer en meer mens. Ik merk wel dat ik er toch wel een beetje krampachtig mee omga. Kleintjes is mijn bijbel en easy peasy het gezangenboek. Vorige week was ik bij een vriendin met een kindje jonger dan M. Dat kindje kreeg eerst een fruithap aarbei-framboos en vervolgens spinazie met ei en kip. Ging ook allemaal prima, maar ik stond wel een beetje zo :o te kijken. Sta je daar met je worteltjes en je 'nee dat mag ze nog niet, hoorrr!' :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:53 schreef ProjSkippy het volgende:

Hier was M. gisteren al weer zeven (7!) maanden oud. Ze is zo leuk. Ze giert regelmatig van het lachen en gaat steeds meer op ontdekkingstocht. Kruipen doet ze nog niet, maar ze draait wel rondjes op haar buik zodat ze wel 360 graden rond kan kijken. O+

Daar moet natuurlijk ook even een 7 maanden fotootje bij. Momentje!
Super schattig vind ik die 360! Net een jong pupje achter z'n eigen staart. O+

Foto? O-)
  vrijdag 11 juli 2014 @ 22:31:10 #138
52229 Chanty
pi_142187534
Jeetje wat zijn jullie lief met z'n allen O+ :'( O+

Inmiddels telefonisch consult gehad bij de LK en wat tips gekregen om te proberen. Dus dat hebben we net gedaan met de laatste voeding en nu ligt meneer weer te protesteren. Eens zien of hij binnen 20 minuten in slaap valt (langer dan dat laten we hem nooit huilen) of dat het weer een exercitie wordt van een aantal uur. Osteopaat neemt contact met me op voor een afspraak, die zat natuurlijk al dicht, dus dat zal maandag worden. Hoop dat we snel terecht kunnen want heb idd gelezen dat stuitligging ook kan zorgen voor dat er iets niet goed zit.

Wat betreft huisarts, daar moet ik sowieso langs want ik heb een paar moedervlekken die ik niet vertrouw dus dan kaart ik het meteen aan. Stomme is dat hij woensdag nog op kraambezoek is geweest en ik natuurlijk mooi weer heb gespeeld zoals ik dat eigenlijk altijd doe :@ Dus die zal ook wel denken. Ik vraag me alleen af wat een therapeut meer kan doen behalve mij mijn hart laten luchten. Hij kan het huilen niet oplossen. En ik wil absoluut geen medicatie. Dat heb ik jaren geleden ook geweigerd en toen zat ik echt heeeeel diep, laat staan dat ik nu troep in mijn lijf wil terwijl ik borstvoeding geef. Maar informeren bij de HA kan geen kwaad natuurlijk, waarschijnlijk is het nog te vroeg om conclusies te trekken en zal hij zeggen dat ik het in de gaten moet houden of zo.

En alle aanbod voor hulp O+ Ik word er een beetje stil van. Ik ben niet iemand die snel hulp aanneemt maar ik ga het zeker onthouden. Met het huilen kunnen jullie natuurlijk weinig helpen, los van alle advies dat jullie hier al geven en het luisterende oor wat ik echt heel fijn vind! Maar ik denk dat ik het wel prettig vind om straks niet dag in dag uit hier binnen te zitten met een huilende L. Dus wellicht gewoon gezellig samen erop uit; even een rondje wandelen met een paar baby's. Beetje menselijk contact en weten dat er meer is op aarde dan een huilend kindje. In dat geval geef ik zeker een gil of iemand zin heeft om een blokje om te gaan :)

Wat dat aangaat woon ik hier gewoon niet zo handig. Al mijn echt goede vriendinnen wonen in het zuiden van het land en zijn zelf pas bevallen of hoogzwanger of werken gewoon fulltime. Nog wel wat mensen hier maar ook die werken allemaal en verder een batterij aan mensen die heel aardig zijn maar waar ik mijn gevoelens toch niet aan toevertrouw.

Nu nog even apart reageren op wat mensen:

Cwen: Op de buik idd ook een paar keer geprobeerd. Vaak is hij even stil (van schrik of zo) en dan huilt hij weer boos verder en bonkt met zijn hoofd op en neer. En Ellie stoort mij niet hoor O+ Dan zie ik misschien ook hoe leuk het nog gaat worden. Als ik nu de foto's zie van jullie baby's met koekjes op het hoofd dan denk ik alleen maar dat het dan zooooveeel beter is. Ook bang dat ik dan dus weer op mijn plaat ga omdat het ook dan echt nog niet makkelijk zal zijn. Daarom durf ik misschien ook nog niet te geloven dat het straks echt beter wordt, bang voor de teleurstelling.

Kursor: tnx :* altijd goed om je eigen adviezen terug te krijgen. En clusteren. Ben er nog steeds niet over uit. Wat ik gelezen heb is dat het dan soort van een vast moment van de dag is (en dat is het hier niet) en dat ze tussendoor wel even kort slapen en dan weer aan de borst willen voor een tijd (dat is hier ook niet het geval). Sowieso is de borst na een uurtje ook niet meer goed. Pffffff het is zo lastig om te bepalen wat er is. Want als hij boos is, dan wordt hij ook rood en maait met zijn armen en maakt zich stijf. En hij wordt bv boos als hij melk terug spuugt of als hij niet kan slapen (naar mijn idee). Maar het zijn ook tekenen van krampjes. En als ze steeds willen drinken kan dat duiden op honger (onwaarschijnlijk want ik heb echt genoeg melk), clusteren of willen drinken omdat het pijnstillend werkt bij krampjes maar daar moet je blijkbaar ook weer mee opletten want dat verergerd het ook weer… maw: AAAAHHHH!

Nikki: O+ Alsof jij niet tien handen vol hebt :o Als ik aan jou denk ga ik me instant schamen dat ik niet eens 1 baby aankan :@

Elamanilo: Slapen doe ik idd aardig wat, althans tot een uurtje of elf mits L. meewerkt. En dan voel ik me dus weer rottig erover dat ik alleen maar in bed lig :') Wandelen met de kleine wil ik wel echt meer gaan doen. Al was hij vandaag ook niet happy daarmee. Wou dat ik mocht auto rijden, meestal slaapt hij binnen een aantal minuten als we de auto instappen.

Hobbes dank je :* ga zeker op onderzoek uit. Gaat nu alles wel goed bij jou?

Twinkle: heb al veel goede dingen over een osteopaat gehoord dus waarom niet proberen. Hoop dat het gaat helpen. En dank je :*

Davinia: bedankt en ja ik zeg ook altijd dat je juist sterk bent door te erkennen dat het niet gaat. En toch is het moeilijk om die stap te zetten.

Skips: hoe heb je dat op precieze tijden op bed leggen gecombineerd met voeden dan? Want hier komt L. nog niet om eten vragen op vaste tijden dus het is lastig om hem op vaste tijden te laten slapen (of hij slaapt al, of hij eet, of hij krijst alles bij elkaar). En verder dank je wel O+ Je woont hartstikke ver weg gekkie O+ Ik kijk wel naar de foto's van M. en hoop dat L. ook zo'n vrolijke leuke baby gaat worden.

Limone O+ ik slaag inmiddels weer voor de limone-test

Sylver O+ Ik woon in zoetermeer dus geen idee. Draagdoek wil ik me idd in verdiepen, moet ik alleen wel even de tijd voor vinden. Moet natuurlijk wel eentje aanschaffen die goed zit en heb geen idee waar op te letten.

Ferrari, kiwi RFR en Steef jullie ook bedankt voor de berichtjes. Het doet al goed om te lezen dat mijn gevoelens niemand hier vreemd zijn.

Zooo einde monsterpost. En het is stil in de kamer hiernaast met af en toe weer wat gehuil voor een paar minuten maar het lijkt goed te gaan. Dus zo ook maar snel naar bed. De volgende ik-zit-erdoorheen-post zal ik doen in het daarvoor bestemde topic dat hier werd aangegeven. Ik vind namelijk dat het hier hoofdzakelijk over leuke dingen moet gaan :)

Oh en Bubseltje hier natuurlijk nog geen nuttig advies, maar wel heel veel beterschap :*
pi_142187678
Staat zijn bedje al schuin chanty?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 22:48:45 #140
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142188251
Nou en, ik heb een zwak voor jou Chanty. ;)

Ik voedde toen even minder op verzoek. Zorgde er voor dat ze vol zat en legde haar dan op bed. Dat om 11 uur, 14 uur en 17 uur. De rest van de tijd wel op verzoek. Soms sliep ze ook maar een half uurtje, maar toch.

Knuffel en slaap lekker!
pi_142188384
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:31 schreef Chanty het volgende:
Jeetje wat zijn jullie lief met z'n allen O+ :'( O+

Limone O+ ik slaag inmiddels weer voor de limone-test

Holy shit! Dit is denk ik de grootste post die ik ooit heb gezien! :o

Kaart het aan bij de huisarts. Je bent heus niet de eerste die de ene dag mooi weer speelt en de andere dag vertelt dat het toch niet zo zonnig is. ;) Er zijn therapeuten die gespecialiseerd zijn in zwangerschap/geboorte-gerelateerde grijze wolken. Wie weet bieden die weer handvatten waar je iets mee kan, zonder medicijnen te slikken.
Nuja. Ik wil je natuurlijk niet iets opdringen en ik heb alleen ervaring met coaching. Ik vind het zelf lekker om als het even niet meer gaat, 'gereset' te worden. Dus ik raad het iedereen te pas en te onpas aan.

---

Ah! De test! Was het een warm weerzien?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 22:52:11 #142
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142188446
Chanty, minder leuke dingen mogen wmb ook altijd hier! Het is niet alleen maar glitter, stroopwafels en regenbogen :*
  vrijdag 11 juli 2014 @ 23:06:40 #143
52229 Chanty
pi_142189149
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Staat zijn bedje al schuin chanty?
Dat hebben we een dag geprobeerd maar maakte qua spugen niks uit en de LK raadde het ons zojuist ook af gezien L's leeftijd.

Skips helder, we zijn juist overgestapt nu naar volledig voeden op verzoek en in principe niet meer wakker maken tenzij het echt te lang duurt. En toen we hem nog wel elke drie uur wakker maakten en daarna weer in bed legden maakte dat geen verschil. Maar mocht het allemaal niet werken dan kunnen we het nog eens proberen natuurlijk.

En je dringt niets op Limone. Ik weet uit ervaring hoe goed een fijn gesprek al niet kan zijn en ook het krijgen van wat tips of iemand die je even een trap onder je hol geeft als het nodig is, die dingen in perspectief zet als je dat zelf kwijt bent.

En ja het voelde weer als vanouds O+

Nu ga ik echt naar bed!
pi_142189254
Chanty, een baby die veel huilt is simpelweg enorm zwaar. Ik ben ervan overtuigd dat dat vele malen zwaarder is dan het hebben van twee baby's die bijna niet huilen.
Bij mij gaat zo'n huiltje door merg en been, ik kan niet meer normaal functioneren als ik een huilende baby in de ruimte heb. De 2-3 weken dat S en T krampjes hadden ging ik op een gegeven moment ook echt op zien tegen de avonden. Dan schoot 's middags al door mijn hoofd: "oh nee, nog 2 uurtjes dan begint het weer." En dan waren die krampjes achteraf echt peanuts. En ook dat is het, als je in zo'n situatie zit dan is het heel moeilijk om het nog enigszins objectief te bekijken.

Meld trouwens gewoon aan de osteopaat dat L erg verdrietig is. Dan heb je kans dat je snel mag komen, want veel osteopaten houden voor baby's ruimte in hun agenda vrij. Het zou fijn zijn als je volgende week al langs mag komen.

En het klinkt misschien suf, maar ga naar buiten, met of zonder L. Even je gedachten ordenen tijdens een wandeling, lekker in het zonnetje zitten etc. :*
pi_142198670
Wat een post! _O_

Heb je trouwens een osteopaat die je via via is aangeraden? De onze hielp namelijk geen fluit, terwijl ik van andere mensen echt hele positieve verhalen hoorden, maar hun osteopaten waren echt te ver weg voor ons.

En je kunt een draagconsult laten doen, dan kun je allerlei verschillende doeken uitproberen. Eventueel zelfs met een draagpop als L. even niet geknoopt wil worden :)

Het bedje schuin hebben we hier trouwens heel lang gehad, dus ik weet niet helemaal waarom de lk zegt dat het niet kan met zijn leeftijd. Ik stopte hem dan wel heel strak in, zodat hij echt geen kant op kon. Uiteindelijk heb ik het weer rechtgezet, omdat hij soms zo friemelde dat zn deken heel strak onder zn nek zat, omdat hij naar beneden was gefriemeld.

En de anti-Fok wet werkte niet helaas :P Weer een hongerige man om 2 uur en daarna 5 uur. Mn vriend had wel zoiets van, die kan geen honger hebben, maar na 15 minuten proberen hem weer in slaap te krijgen heb ik hem toch maar een fles laten maken en die ging er binnen 15 minuten in. Helaas spuugt hij wel als hij zoveel drinkt dicht op elkaar :{
pi_142199288
Hi Dot,

Op zich niet zo heel gek ritme volgens mij. Tenminste, bij borstvoeding zijn dit voor een kleintje heel normale tijden.

I. sloeg wel snel die voeding van 2 uur over (en sliep dan door tot 5/6/7 uur) maar toen we op vakantie waren, kwam ze wel weer ook om 2 uur. Laatst heeft een vriendin een nachtje opgepast en I. sliep bij haar op de kamer. De andere dag vertelde die vriendin ons dat I. om twee uur een beetje wakker was geworden maar (zonder voeding of ingrijpen van vriendin) snel weer in slaap viel. Het is dus misschien wel een idee om een beetje uit te proberen of Stip als hij wakker wordt daadwerkelijk honger heeft of 'gewoon' even een wakker momentje heeft om dan weer door te slapen. Als hij wakker wordt, is het dan ook meteen huilen geblazen?

I. slaapt nu het klokje rond. O+ .
  zaterdag 12 juli 2014 @ 11:12:45 #147
52229 Chanty
pi_142200579
Dat is waar nikki maar goed om te horen dat jouw jommetjes zo weinig huilen O+ als ik deze week niet terecht kan zoek ik net zo lang Door Tot ik er een tref waar dat wel kan.

Dot helaas niet aangeraden. Weet van lezen op Internet dat het vaak helpt en van mijn moeder die een de alternatieve geneeswijzen hoek zit. Maar een osteopaat in Limburg is geen optie. Dus als iemand een goede weet in de omgeving van Zoetermeer hoor ik dat graag :) nu gewoon Google gebruikt.
pi_142201327
Chanty ik leef met je mee :* Ook wij zaten er doorheen die eerste weken en ineens *poef* ging het beter. Alhoewel ik wel een beetje het idee heb dat jij er meer doorheen zit als wij in die tijd. Goed dat je aan de bel trekt en actie onderneemt ^O^ Die zwarte wolken kunnen alleen maar witter worden en misschien zelfs een beetje roze.

Franny wat fijn dat I het klokje rond slaapt!! *O*

Hongerig mannetje van Dot O+

FR hoe is het met je kat? Hopelijk gaat dat wat beter? En Sac 3 tandjes :o

Dyre van harte welkom en gefeliciteerd met je dametje O+ Wat een plaatje! En wat fijn dat ze het zo goed doet ^O^ Veel sterkte de komende weken en hopelijk is ze snel thuis.

Skip 7 maanden alweer! Ze was toch net geboren? Mén wat vliegt de tijd.

Bubsel hoe is het met je mini? Voelt ze zich wat beter?
pi_142201376
Hier staan op de couveuseafdeling alle couveuses en bedjes schuin. Ook als ze niet meer aan de monitor liggen.

Chanty je kunt laziness een dm sturen volgens mij is die ook naar een osteopaat bij jou in de buurt geweest.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 12:23:41 #150
52229 Chanty
pi_142201967
Dank je musique, ik hoop op een blauw wolkje over een tijd :)

FR tnx, heb haar even gepmd :) En wat de exacte reden was van de LK weet ik niet, mijn man had haar aan de lijn en kon het niet meer exact terughalen. Ik vermoed dat het te maken heeft met naar beneden zakken (want dat is de enige reden die ik kan verzinnen), maar zeker weten doe ik het niet. In het ziekenhuis lag Lucas inderdaad ook schuin in het wiegje en hier thuis hebben we het ook een nacht gedaan. Maar dat leverde geen verschil op.
pi_142202539
Chanty, wij zijn hier geweest: http://www.osteopathiecentrumzoetermeer.nl
en ik ben heel tevreden!
pi_142202567
Chanty, wat naar te lezen dat het zo moeilijk is nu. Heel goed dat je het zegt, en er wat mee doet. Hoop dat het snel beter gaat met je mooie mannetje!
Ik ben nog geen ervaringsdeskundige en kan je geen tips geven, maar ik woon wel relatief dichtbij (DH), als je er een keer samen uit wilt wanneer je man weer aan het werk is, roep maar! :*
  zaterdag 12 juli 2014 @ 13:51:25 #153
52229 Chanty
pi_142203925
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 12:47 schreef Cwen het volgende:
Chanty, wij zijn hier geweest: http://www.osteopathiecentrumzoetermeer.nl
en ik ben heel tevreden!
Mooi die heb ik namelijk benaderd :)
  zaterdag 12 juli 2014 @ 13:52:52 #154
52229 Chanty
pi_142203965
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 12:49 schreef Crumpette het volgende:
Chanty, wat naar te lezen dat het zo moeilijk is nu. Heel goed dat je het zegt, en er wat mee doet. Hoop dat het snel beter gaat met je mooie mannetje!
Ik ben nog geen ervaringsdeskundige en kan je geen tips geven, maar ik woon wel relatief dichtbij (DH), als je er een keer samen uit wilt wanneer je man weer aan het werk is, roep maar! :*
Tnx crump O+
pi_142204235
Lieve Chanty,

ervaring heb ik nog niet,en tips ook niet,wil je alleen even een hele dikke virtuele knuffel geven!! :*
S. 2014
J. 2016
pi_142204401
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 09:46 schreef Franny_G het volgende:
Hi Dot,

Op zich niet zo heel gek ritme volgens mij. Tenminste, bij borstvoeding zijn dit voor een kleintje heel normale tijden.

I. sloeg wel snel die voeding van 2 uur over (en sliep dan door tot 5/6/7 uur) maar toen we op vakantie waren, kwam ze wel weer ook om 2 uur. Laatst heeft een vriendin een nachtje opgepast en I. sliep bij haar op de kamer. De andere dag vertelde die vriendin ons dat I. om twee uur een beetje wakker was geworden maar (zonder voeding of ingrijpen van vriendin) snel weer in slaap viel. Het is dus misschien wel een idee om een beetje uit te proberen of Stip als hij wakker wordt daadwerkelijk honger heeft of 'gewoon' even een wakker momentje heeft om dan weer door te slapen. Als hij wakker wordt, is het dan ook meteen huilen geblazen?

I. slaapt nu het klokje rond. O+ .
Hij heeft idd een hele tijd die voeding van 2 uur overgeslagen, maar sinds hij op zn eigen kamer ligt wordt hij echt te wakker. Hij heeft idd ook wel wakkere momentjes met geluidjes, maar slaapt dan wel gewoon door. Hij gaat ook wild wroeten als hij wakker wordt, dus misschien maakt ie zichzelf dan gewoon echt heel wakker. Ik probeer eerst iig altijd een speen te geven en dat hielp toen hij naast me sliep wel altijd, maar misschien ben ik gewoon te laat als ik eerst naar zn kamer moet lopen. Maar hij past echt niet meer lekker in de cosleeper en zn ledikant kan niet bij ons op de kamer helaas.

Ik zal eens kijken wat ie vannacht doet :) Op zich trek ik het wel hoor. Ik vind die voeding om 5 uur lastiger :P
pi_142207133
Ik had net even een ultiem geluk momentje terwijl ik aan het wandelen was met S en T. Soms heb ik van die momenten dat het echt even binnenkomt. Ofzo. En dit was zo'n moment, dan loop ik met tranen in mijn ogen achter de kinderwagen. O+

zaterdag 12 juli 2014 @ 16:05:36 #158
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142207144
O+ Nikki! Dat soort momenten zijn goud waard O+
pi_142207387
Oh, kijk ze ook zo lief, tevreden en vrolijk liggen. O+ .

Ik had het gisteren, toen I bovenop haar knuffel was gerold en met haar beentjes lag te zwaaien.

SPOILER
pi_142207555
Ooohh jullie kindjes O+
Tralalalaaa
pi_142207626
Wat wordt I. alweer groot Franny. Ik vind haar grote ogen zo mooi! O+
pi_142208451
O+ . Ze heeft al veel mimiek ook. :D .

Dit lijkt me een geweldige film, zeker voor alle jongetjes mama's. O+ .

pi_142208463
Och Chanty, ik heb altijd zo vol bewondering jouw posts gelezen in het Z&G-topic. Je bent zo'n positieve, realistische zwangere geweest, waar heel veel mensen bij de pakken neer zouden zitten. Ik gun het je zo erg om ook een blije, trotse mamma te zijn. Wat verdrietig om te lezen dat het nu zo anders is.

Ik kan je niet echt advies geven, maar ik lees heel veel goede tips van andere meiden hier.
Je moet dit echt niet als falen zien, je erkent juist het probleem en je bent zelf al zover dat je hulp hiervoor inschakelt. Goed dat je contact hebt opgenomen met een osteopaat.

Ik hoop dat jullie allebei heel snel echt van elkaar kunnen genieten, je bent zo'n leuke mamma, vergeet dat niet!

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Dyre idd een ukkie zeg , maar ze groeit idd erg goed. Kolf je?
Ja, ze groeit als kool: weer 1810 gram vandaag. Ik kolf inderdaad af, wat we via de sonde geven. Gelukkig begint de borstvoeding wel redelijk op gang te komen, dat is altijd nog maar een beetje de vraag bij een keizersnee zo vroeg.

Ze krijgt nu 12x 21ml per dag, maar zoveel kolf ik nog niet af. Ik spring een gat in de lucht als ik alles bij elkaar 50ml op een dag heb, maar iedere druppel is goud waard zeggen ze, dus ik kolf braaf door :D En dan hopen dat het opbouwt nu. Wat ik 'tekort' kom wordt aagevuld met prematuurvoeding.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 17:09:03 #164
250838 Fee-nix
pi_142209159
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 16:50 schreef Franny_G het volgende:
O+ . Ze heeft al veel mimiek ook. :D .

Dit lijkt me een geweldige film, zeker voor alle jongetjes mama's. O+ .

O die lijkt me ook heel mooi! O+ .
Ik laat net de trailer aan mijn man zien. Ik: 'mooi he O+ ' Hij: 'uhmm, waar gaat 'ie dan over'... o|O Typisch mannenreactie :P. Ik kreeg al een brok in mijn keel toen ik dat jongetje in de eerste paar seconden zag veranderen in zo'n grote knul van 18 :D.
pi_142215541
Die film O+ :'(

Vandaag heeft S T ontdekt. Zo grappig, wat T vorige week deed toen hij S voor het eerst echt opmerkte deed S nu bij T, grijpen naar zijn gezichtje en voelen. Ze lagen beide op mijn borst en op een gegeven moment aaide S heel schattig over de rug van T. Man en ik keken elkaar echt zo aan: O+ :'(

En nog de vraag van vandaag, kwijl(d)en jullie baby's ook al zo met 4 maanden? Ik ben de hele dag bezig met snoetjes droogmaken. Ik ga de dribble doekjes maar eens uit de kast halen. :Y
pi_142215647
Oh wat zoet lijkt me dat, Nikki!

Check voor de kwijl btw.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142217632
Mama's! Hallo! :W :*

Welkom Dyre, wat een verhaal! Maar wat een mooi meisje! Wat fijn dat je je zo goed voelt. Hoe gaat het nu?

Chanty :*!

Dotje ik vind het ook fijn om te zien dat het bij jullie ook steeds beter gaat, het lijkt erop dat jullie 3 elkaar steeds beter begrijpen en stip zich steeds beter voelt. Klopt dat :)?

Noh Sylver, ik heb een zwak voor je mini O+!

EN limone, M-etje met dr eten op dr hoofd! Heerlijk :D

Nikki der duo in de kinderwagen met een mama met heerlijke gevoelens! EN ja! rond de 4 maanden droop het eruit, nu moet ik zeggen dat het weer wat minder lijkt of ik ben het inmiddels gewend :')

Franny! O+ die beentjes, heerlijk...

FR klopt het dat ik even een berichtje met wat mnder leuks voorbij zag komen over een huisdier? Hoe gaat het :*

Bubs hoe is je mini, al wat beter?
______

En uh ja hallo aan de rest :W , ik lees heel trouw tijdens de nachtvoedingen vooral maar reageren is dan niet zo handig en kleine Jibs houd me goed bezig!
Hier kan ik niet anders dan jompelen! Hij doet het zo goed, sinds 4 dagen geef ik 1 van de 2 medicijnen niet meer voor zijn verb. reflux en we hoeven augustus pas terug te komen bij de fysio voor zijn kiss *O* !
Ik kan hem inmiddels even in de box leggen zodat ik hem niet de gehele dag hoef te dragen, al doe ik dit nog heel veel.. ik geniet er inmiddels zo van O+.

Laatst viel hij zomaar zelf in slaap in de avond in zijn cosleeper, op zijn rug :o ! Of te wel, deze mini gaat goed! En ik ben zo trots op hem dat hij met deze lastige periode achter zich zo'n vrolijk mannetje is! Het lijkt wel of hij alles aan het inhalen is qua lachjes!
En man oh man, hij is al bijna weer 5 maanden, 5! Waar blijft de tijd. Ik geniet zo van hem! Het ontdekken van de wereld doen we lekker samen. Geluidjes maken, (schater)lachen, overal naar kijken en aan voelen O+ .
Uiteraard plaatjes bij het praatje, en het zijn er boel maar uh hallo, hij is leuk!

SPOILER
Ik vind het wel een klein beetje lastig om dit te typen, wetend dat er mama's zijn die het even niet zo voelen allemaal. Maar misschien, is dit berichtje een teken dat het genieten echt kan komen! :*

[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 12-07-2014 21:20:46 ]
♥ J & S
  zaterdag 12 juli 2014 @ 21:18:36 #168
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142218163
O+ Het is jullie van harte gegund KR, lekker genieten!
pi_142218266
O+ :* lief
♥ J & S
pi_142218958
Wat een knapperd Klaprooss, en hij ziet er goed uit! *O*
pi_142219006
Klaproos je straalt met je mooie vent O+
Tja huisdier in mijn hoofd heb ik hem al opgegeven in mijn hart nog niet. Hij kwam altijd naar je toe als hij je zag. Nu zit hij het liefst de hele dag buiten ook in de stromende regen vergezelt door kat nr 2 van ons, zou die het ook voelen? Ik hoor nog maar soms zijn bekende prr,rrrr,rauw als hij mij ziet.

Nikki je ventjes O+

Dyre wat goed dat de bv als zo goed gaat hopelijk mag ze als ze 37wk is mee naar huis. Heel pittig he dat heen en weer rijden net alsof je geleefd wordt. Mag ze al kleertjes aan?. Ik moet er een beetje van huilen ook omdat ik mij nu weer voel falen vooral bij mijn oudste die heeft zo weinig bv gekregen van mij.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 21:39:36 #172
52229 Chanty
pi_142219060
Al die lieve baby foto's O+ over een paar maanden post ik gewoon mee met jullie!

En dyre dank je O+ Ik vind het knap dat je er zo sterk in staat. Vriendin van mij had haar dochtertje ook met 33 weken en dat ging heel goed ook. Die mocht met 37 weken naar huis. Ik hoop dat jullie ook snel je kleintje mee naar huis mogen.
pi_142219293
Mooie doeken, klap!

En dat snoetje als hij de poes ziet!! O+ . Herkenbaar.

Oh f_r, wat zielig, :'( .
pi_142219437
Het beestje is 11 inmiddels, maar dat is hij geworden zonder gezondheidsproblemen en dan heeft hij een keer wat en is het meteen zo goed als einde voor hem. We hebben al een kat dat een gebed zonder einde is. Hij is ook zo lief voor mijn oudste ik had het zo leuk gevonden ook zulke foto's en filmpjes van hem en sac te hebben. En nu hou ik er over op te off-topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 12-07-2014 22:28:40 ]
pi_142221486
Chanty, weet niet waar je woont, maar als het in de buurt van nikki is, weet ik een hele fijne osteo iets meer Naar t noorden. Is jonge vrouw, zelf moeder van zes (!!!!!!!), gek op baby'tjes, en heel non-nonsens. Je kunt een informatie afspraak maken, waarbij ze niets in rekening brengt, en alleen kijkt of ze iets voor je kan betekenen überhaupt. Vond ik erg prettig. Ik was er voor jaaps voorkeurshouding en kramp/spugerij.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142221525
Knuf voor Fr. En je klinkt heel vlieft kr!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 12 juli 2014 @ 22:32:44 #177
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142222148
Oh FR, wat vreselijk. ;(

--

Klap, ik houd van jullie!

--

Chanty, hoe is het verder gegaan daar?

--

Ohhhh, zo veel mooie kindjes!

O+
  zaterdag 12 juli 2014 @ 22:33:15 #178
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142222189
Ik had nog wat beloofd!

SPOILER
En dat pakje op die tweede foto, dat heb ik vroegah nog aan gehad!

De foto is gemaakt op m'n werk trouwens. Ik ben weer eventjes twee uur wezen werken! *O*
pi_142222406
Die ogen skip. O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142222633
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 22:33 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik had nog wat beloofd!

SPOILER
En dat pakje op die tweede foto, dat heb ik vroegah nog aan gehad!

De foto is gemaakt op m'n werk trouwens. Ik ben weer eventjes twee uur wezen werken! *O*
Wat is ze leuk! O+

Ging het werken goed?
pi_142224637
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 21:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Dyre wat goed dat de bv als zo goed gaat hopelijk mag ze als ze 37wk is mee naar huis. Heel pittig he dat heen en weer rijden net alsof je geleefd wordt. Mag ze al kleertjes aan?. Ik moet er een beetje van huilen ook omdat ik mij nu weer voel falen vooral bij mijn oudste die heeft zo weinig bv gekregen van mij.
Ja dat heen en weer rijden is echt slopend, maar als ik thuis ben wil ik niets liever dan weer naar het ziekenhuis rijden om te knuffelen O+ Ik heb al vaak gehoord: 'wel fijn dat je die gebroken nachten niet hebt'. Maar we hebben wel gebroken dagen en dat is echt niet niks. (plus de zorgen op de momenten dat je er niet bent)
Met een beetje geluk mag ze volgende week kleertjes aan O+

En als ik iets heb geleerd is het: vergelijk jezelf vooral niet met andere mamma's. En zeker niet als het om (borst-) voeding gaat. Ik weet niet waarom jouw oudste zo weinig gekregen heeft, maar falen doe je alleen als je iets tegen beter weten in niet eens wil proberen, en ik heb niet het idee dat dat bij jou het geval was :*

Skip! O+ O+ O+
pi_142225446
Ooh ik ben een beetje flieft op M... O+

Dyre, Ik blijf je volgen hoor, ;) Zo raar dat wij ongeveer tegelijk overgingen naar Z&G, een week na elkaar uitgerekend waren en dat jij nu al mama bent, Maar wat heb je een stoere meid op de wereld gezet! Klein dapper kind! met een stoere dappere mama :*

domme vraag misschien maar waarom mag ze geen kleertjes aan? ligt ze onder de lamp?
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 12 juli 2014 @ 23:27:41 #183
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142225451
Dyre O+ Je klinkt ook echt als een verliefde mama O+
pi_142226362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 23:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dyre, Ik blijf je volgen hoor, ;) Zo raar dat wij ongeveer tegelijk overgingen naar Z&G, een week na elkaar uitgerekend waren en dat jij nu al mama bent, Maar wat heb je een stoere meid op de wereld gezet! Klein dapper kind! met een stoere dappere mama :*

domme vraag misschien maar waarom mag ze geen kleertjes aan? ligt ze onder de lamp?
Ja ontzettend bizar is het! Ik had vorige week ook echt nooit verwacht dat ik vrijdagavond eventjes mamma zou worden. Ik kan het je wel aanraden trouwens hoor :D maar misschien met een iets langere zwangerschap dan ;)
Ik lees dat jij al een flinke meid in je buik heb O+ Ik ben echt zo benieuwd hoe dat strakjes met jou gaat!

Kleertjes heeft ze in de couveuse eigenlijk gewoon simpelweg niet nodig. De temperatuur wordt daar door de couveuse zelf geregeld en ze heeft alleen een klein dekentje (doekje) en een snuggle O+ (soort open slaapzak wat een beetje het gevoel van een baarmoeder moet geven) Een extra lamp hoeft ze gelukkig niet.

Maar als ze zo doorgroeit mag ze volgende week in een open couveuse/bedje en dan mag ze kleertjes aan om warm te blijven. Ik had alleen geen maatje 44 ingekocht, dus dat mag ik alsnog even gaan doen :P
pi_142233968
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 23:14 schreef Dyre het volgende:

[..]

Ja dat heen en weer rijden is echt slopend, maar als ik thuis ben wil ik niets liever dan weer naar het ziekenhuis rijden om te knuffelen O+ Ik heb al vaak gehoord: 'wel fijn dat je die gebroken nachten niet hebt'. Maar we hebben wel gebroken dagen en dat is echt niet niks. (plus de zorgen op de momenten dat je er niet bent)
Met een beetje geluk mag ze volgende week kleertjes aan O+

En als ik iets heb geleerd is het: vergelijk jezelf vooral niet met andere mamma's. En zeker niet als het om (borst-) voeding gaat. Ik weet niet waarom jouw oudste zo weinig gekregen heeft, maar falen doe je alleen als je iets tegen beter weten in niet eens wil proberen, en ik heb niet het idee dat dat bij jou het geval was :*

Skip! O+ O+ O+
Mijn oudste is met 34wk gehaald wegens pre-eclamsie en tijdens de zwangerschap had ik hg. Ik was best uitgeput maar kreeg de bv snel op gang met als gevolg een dubbele borstontsteking. Toen heb ik de handdoek in de ring gegooid. En ze viel ook veel af.
pi_142234511
Dyre, er gaat een pakket prematurenkleertjes rond op fok, als je wil kan dat naar jou toe gestuurd worden. Laat maar even weten of je daar behoefte aan hebt :)
  zondag 13 juli 2014 @ 09:58:49 #187
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142234790
Lieve Chanty, geen tips en geen ervaringsdeskundige hier... Maar een dikke :* en een hart onder de riem. Het zal vanzelf beter gaan. Ik hoop dat de osteopaat daar een handje in kan helpen!
pi_142234846
Dyre, echt respect voor jou! Wat sta jij er positief in O+

Zo dat moest ik ff kwijt, nu snel weer weg, want ik hoor hier allang/nog lang niet (meer) :)
pi_142237093
Al die mooie kindjes hier! O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 20:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
En nog de vraag van vandaag, kwijl(d)en jullie baby's ook al zo met 4 maanden? Ik ben de hele dag bezig met snoetjes droogmaken. Ik ga de dribble doekjes maar eens uit de kast halen. :Y
Ja! Man, ik kan er wel 24/7 zo'n ziekenhuiskwijlbakje onder houden :D .

Klap, wat fijn dat het goed gaat! Die ogen O+ .

N. ligt as we write met papa op de bank te giechelen O+ .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_142237520
Hoe bedoel je tweeling, vanmorgen rolde S en een paar minuten geleden vond T dat hij niet kon achterblijven. :o Het gaat allemaal nog een beetje houterig, maar hey, rollen is rollen.
Toen S rolde was het echt een :o :o moment, want L deed dat pas met 9 maanden. Dat is gewoon een verschil van 5 maanden. :')
pi_142238354
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 09:12 schreef L-E het volgende:
Dyre, er gaat een pakket prematurenkleertjes rond op fok, als je wil kan dat naar jou toe gestuurd worden. Laat maar even weten of je daar behoefte aan hebt :)
Ik blijf dat zo iets moois vinden. O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142238660
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 23:41 schreef Dyre het volgende:

Maar als ze zo doorgroeit mag ze volgende week in een open couveuse/bedje en dan mag ze kleertjes aan om warm te blijven. Ik had alleen geen maatje 44 ingekocht, dus dat mag ik alsnog even gaan doen :P
Ik heb nog een setje grijs/witte kleertjes in maat 44, nooit gedragen alleen gewassen. Als je me je adres pm't stuur ik het naar je op.
pi_142239136
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:18 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Ik blijf dat zo iets moois vinden. O+
Ja, idd! O+ En Dyre, wat sta je er goed positief in ja! Is vast goed voor je meisje :Y

En het gaat hier idd goed klaproos! :Y Mijn hongerlapje lijkt denk ik gewoon op zn vader, die gaat er ook regelmatig s nachts uit om eten te pakken. En dan mager als een lat blijven he :{ En wat is je J. een mooierd O+ Hij heeft jouw ogen :)

Wij hadden gisteren de reunie van yoga en hij deed het zo goed. Hij had net zn volumeknop ontdekt, dus overal moest doorheen gebrabbeld en gekird worden O+

En de rollende S. en T.! Wat knap van ze! Helemaal door naar hun buik al? Hier is daar nog wat hulp voor nodig, maar naar zn zij is wel helemaal hip en als ik dan zn armpje pak trek ie zichzelf om naar zn buik :)

Hoe gaat het eigenlijk met de kleine groten van Coco en Mabawa?
pi_142239347
Ze rollen van buik naar rug Dot. ;) Van rug maar buik lukt nog niet, dan komen ze net als Stip niet verder dan zij.
pi_142241200
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ze rollen van buik naar rug Dot. ;) Van rug maar buik lukt nog niet, dan komen ze net als Stip niet verder dan zij.
Oh, ja, dat kan natuurlijk ook nog :D Nee, dat heeft hij hier nog niet echt ontdekt. Hij begint zich af en toe wel goed af te zetten met zn benen, maar alleen als hij gefrustreerd raakt van op zn buik liggen. Zn armen flapperen dan meestal ergens langs zn zij :P
pi_142244670
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 09:12 schreef L-E het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb nog een setje grijs/witte kleertjes in maat 44, nooit gedragen alleen gewassen. Als je me je adres pm't stuur ik het naar je op.
Wat een lieve mensen hier toch allemaal O+ Hier heb ik zeker interesse in!

Toevallig zijn vriendje en ik vandaag een uurtje eerder uit het ziekenhuis vertrokken om nog even snel kleertjes in maat 44 te halen. Nou die positieve Dyre werd echt zwaar depressief :@ Overal is maat 50 de kleinste maat, we kregen als tip mee om even bij de Hema te kijken. Daar hebben ze niks kleiner dan 50 :N Prenatal natuurlijk dicht op zondag en uiteindelijk bij de V&D 1 (!) setje gevonden.... Wel Nijntje, en als rasechte Utrechter kan ik daar nog wel wat mee :P

Maar verder viel het zwaar tegen en hebben we alle tijd die ik eigenlijk bij L. wilde zijn verspild aan het hollen door de stad en mopperen op kledingwinkels zonder kleine maatjes ;(
Achteraf gezien hadden we veel beter online kunnen bestellen ofzo.

Maar omdat iedere dag ook weer iets goeds brengt: vandaag 1840 gram en het vooruitzicht dat ze, als we morgenochtend komen, al in een bedje ligt O+
Dus vanavond voor het laatst een blote frummel in de couveuse en morgen al een heus aangekleed babietje :D

_NIKKI_ wat heb je toch een knappe jongens dat ze nu al draaien!
pi_142244768
Prenatal heeft maatje 44 en online is veel te koop zo uit mijn hoofd ook kleertjes.com en of noppies
  zondag 13 juli 2014 @ 16:33:50 #198
73386 Fazz
onderweg
pi_142244884
Dyre, welkom! Wat een schrik om zo plotseling met 33 weken te bevallen :o Maar wat fijn dat je meisje het zo goed doet O+

Chanty, :* ik hoop dat je snel bij de osteopaat terecht kunt!

Klap, wat fijn dat J zo´n baat heeft gehad bij de behandelingen! :) Leuke foto spam doe je altijd O+

Nikki, nu al rollen :o Zijn ze met z´n tweeën ook gewoon 2x zo snel met alles :D

Wat leuk Dot, een brabbelend Stipje :)

En leuke foto´s van I. en M. O+

Als oefening voor de vakantie hebben we gisteren gewandeld met een geleende Storchenwiege. F vond het allemaal prima en lag binnen no time te slapen :D Hij ligt nu te kirren in de box en hard tegen een belletje aan te slaan O+ hij wordt echt steeds leuker *;

even spammen :+
SPOILER
  zondag 13 juli 2014 @ 16:36:41 #199
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142244957
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:33 schreef Fazzoletti het volgende:

even spammen
O+ O+ O+ Fijn dat de storchenwiege zo goed is bevallen!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142245371
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Prenatal heeft maatje 44 en online is veel te koop zo uit mijn hoofd ook kleertjes.com en of noppies
Ja wij waren zo naïef om te denken dat online niet nodig was, en de Prenatal was dicht, dus dubbel pech :P

Fazz, wat een leukerd O+
pi_142245545
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:49 schreef Dyre het volgende:

[..]

Ja wij waren zo naïef om te denken dat online niet nodig was, en de Prenatal was dicht, dus dubbel pech :P

Fazz, wat een leukerd O+
Jullie zijn er al vlot mee. Ik kon toen nog amper bedenken waar ik dat kon kopen. Later kwam ik het online overal tegen. En ook wel in winkels maar dan vooral de wat kleinere babywinkels met een wat luxer assortiment.
pi_142246750
Klap, wat een super leuke foto's van je vrolijke zoon :D

Nikki, Saar kwijlde gigantisch rond de 4 maanden. Maar die krijg haar eerste tandjes al toen ze bijna 4 maanden was.

En wat een leuke foto's van alle kindjes hier O+ Ik zit nu mobiel, dus onthoud niet zo goed van wie welke posts (en kindjes ;) ) zijn, maar zo leuk om ze allemaal te zien :)

Chanty, ik ben een tijdje afwezig geweest, maar even een dikke kus voor jou. Alles is al gezegd, ik weet niet wat ik eraan kan toevoegen. Ik hoop dat er snel verbetering in de situatie komt. :*
pi_142246884
Oh Dyre, ik vind het zo fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je dochter O+ Jammer van die kleertjes. Kan me voorstellen dat je dan even goed baalt. Het is nog niet te laat om online te shoppen natuurlijk.

laten we wel wezen; het is nooit te laat om online te shoppen :+

babyspullen shoppen O+
pi_142246936
Skip, wat speciaal dat je zelf die kleertjes ook hebt aangehad! O+
pi_142247142
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:44 schreef Dot. het volgende:
Wij hadden gisteren de reunie van yoga en hij deed het zo goed. Hij had net zn volumeknop ontdekt, dus overal moest doorheen gebrabbeld en gekird worden O+

Hoe gaat het eigenlijk met de kleine groten van Coco en Mabawa?
Zo leuk he? Dat gebrabbel en gekir :D

Hier gaat alles prima! Druk, met dreumes en baby, en binnenkort verhuizing. Druk, maar wel heel leuk :Y

Tom is ook een kleine hongerlap trouwens :+ En sinds een kleine week slaapt hij door (tussen 22u en 24u laatste beetje drinken, dan slapen tot bijna 6u. Wordt ie wakker, en dan pak ik m vanuit de cosleeper lekker bij me in bed en dan slaapt hij nog een uurtje of 2 verder, en vaak nog langer.

Sinds hij kan lachen, lacht hij tegen alles en iedereen. Heel vriendelijke en tevreden baby :Y O+

Tom O+
pi_142247451
Plaatje bij het praatje:

Kijk nou hoe vriendelijk en tevreden! Geen woord teveel gezegd dacht ik zo.

SPOILER
pi_142247744
Tom! O+
Wat een heerlijk ding coco!

En Skip! Je meisje in dat pakje! Zucht, ik wil en moet een meisje :+!
♥ J & S
pi_142247754
Dyre wat een goed nieuws! O+ met je meisje!
♥ J & S
pi_142248062
Wat een leukerds Coco! Succes met de ogen. :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142248116
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
Plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]

Kijk nou hoe vriendelijk en tevreden! Geen woord teveel gezegd dacht ik zo.
[ afbeelding ]
SPOILER
Haha, dat is Stip zn poepgezicht :D Wat een leukerd O+

En succes met de ogen!
pi_142248152
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 18:09 schreef Dot. het volgende:
Haha, dat is Stip zn poepgezicht
Hier is het zijn "haal die camera uit mijn gezicht @#^$(Q@#$^"-gezicht :+
  zondag 13 juli 2014 @ 18:29:11 #212
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142248790
Dyre, jeetje! Ik lees je verhaal nu pas. Wat zal dat schrikken geweest zijn :o Gelukkig gaat het goed met je muppie <3
  zondag 13 juli 2014 @ 19:17:23 #213
52229 Chanty
pi_142250466
Dyre kan me voorstellen dat het lastig is om maat 44 te vinden, ik vind dat maat 50 (echt 50 niet gecombineerd met 56) ook al lastig te vinden is.

Coco wat kan hij lekker boos kijken zeg _O-

Fazz wat een tevreden bekkie O+

Skips wat een prachtige lange wimpers heeft ze O+

Momo tnx, denk dat nog verder noordelijk wel iets te ver weg wordt. Heb inmiddels wel meerdere adressen en daarvan een paar benaderd en morgen ga ik gewoon rondbellen tot ik ergens terecht kan deze week nog.

Moet zeggen dat het de afgelopen 36 uur goed ging. Geen idee of het komt door de tips van de LK of dat het toeval is (heb het idee dat Lucas elke twee dagen zijn gedrag verandert, dus twee dagen begin van de dag huilen, dan twee dagen einde van de dag huilen, dan twee dagen weinig huilen :') ). Hoe het ook zij: de afgelopen 36 uur was hij qua huilen wat ik noem een normale baby en merk dat me dat wel weer wat meer rust heeft gegeven en ik even weer iets meer kan hebben. Op dit moment ligt hij overigens wel in bed te huilen, maar dat is geen krijsen zoals eerder maar meer een: ik ben het er niet mee eens huilen met tussenposes waarin hij vergeet dat hij aan het huilen was (of zo).

Klaproos is vandaag langs geweest met een draagdoek en heeft me laten zien hoe het geknoopt moet worden ik mag m lenen om te kijken of het werkt. Na de voeding vanmiddag was Lucas weer over zijn toeren dus hebben hem in geknoopt en hij sliep serieus binnen een minuut :o :+ O+ Eens kijken hoe dat de komende dagen verder gaat.
  zondag 13 juli 2014 @ 19:36:50 #214
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142251220
Draagdoeken O+ Liefde!
pi_142251620
ooh Coco wat een bink O+

mijn meisje heeft tzt keuze genoeg uit al die knappe mannen hier :P

chanty wat fijn dat het beter lijkt te gaan,.en is dragen te doen voor jou of nog te zwaar?!

ik hoor hier helemaal nog niet... maar lees me vast wat in... :@
S. 2014
J. 2016
  zondag 13 juli 2014 @ 20:20:28 #216
52229 Chanty
pi_142253780
Zitten met baby in draagdoek geeft nog behoorlijk wat druk op de wond dus dat is niet heel prettig. En dragen zelf gaat prima alleen kan ik nog niet lang lopen maar dat zal de komende weken verbeteren gok ik zo. Al met al: als hij tevreden is in draagdoek dan heb ik er graag wat ongemak voor over O+
pi_142253958
Nee indd GM ga jij nog maar lekker Z&G'en. Inlezen heeft toch geen zin want tegen de tijd dat je met baby komt is alles weer anders :P ;)

Tom! Wat een lekker ding zeg!

Chanty, heftig al die gevoelens! Wel fijn dat het nu even beter lijkt te gaan en wat fijn dat lieve klaprooss bij je langs is geweest. Draagdoek O+

Dyre welkom met je kleine sterke meisje, wat groeit ze al goed!! *O*

:W Ik zag mn naam voorbij komen, hoi! Hier gaat het goed, niet echt iets te melden. Sja alleen iets in de trant van O+ O+ O+ M O+ O+ O+
:')
pi_142255812
Dyre, C&A heeft ook maat 44. Echt mijn smaak niet, dus wij hebben er nooit iets gekocht, maar wie weet voor anderen wel leuk :)

Ik moet even gaan speuren waar het prematurenpakketje zich nu bevindt, wordt vervolgd!
pi_142256009
Dyre, ik had een paar kleertjes via internet besteld (want lag nog in zh)
:)

Het is alleen wel echt voor een jongen, dus daar heb je niet veel aan... :)
  zondag 13 juli 2014 @ 21:03:44 #220
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_142256557
Dyre, wat doet ze het goed! (hai, val even binnen vanuit het dreumestopic).

J. was ook prematuur, en droeg een eerste pakje van Nijntje in maat 50, valt heel klein. Heb niet zelf kunnen shoppen, moest hier vertrouwen op de shopvaardigheden van moeder en schoonmoeder. Meeste was wel ok en redelijk unisex! Verder zie ik bij wehkamp ook wel wat leuke dingen: http://www.wehkamp.nl/kin(...)er&LF=Babymaten&PI=0

En ik was ook fan van de basic overslagrompers van babyface (zonder mouwen en lange mouwen). Die vallen mooi slank. Ik kocht ze bij de babyspeciaalzaak hier in de stad (vanastenbabysuperstore), maar ook online, bv hier http://www.kleertjes.com/(...)mouw-1012586355.html.
pi_142256757
Eerste pakje hier was trouwens een maat 40 van een superduur Frans merk, gevonden bij een speciaalzaakje. Even googlen en je vindt ook wel het een en ander in stenen winkels (ik vond online alles stom).
pi_142258261
Chanty super van de draagdoek, M valt hier ook vrij snel in slaap. Draagdoek is hier net gewassen en ha,gt te drogen ;)

Verder mooie foto's gezien!

Dyre balen van de kleertjes, ik heb er hier een aantal gezien bij dreambaby (enkel in BE te vinden) maar ze waren van de c&a.. Wel fijn dat ze het zo goed doet!
pi_142258615
Coco wat een verschil tussen je 2 kindjes! Mooi! O+

Dyre wat ben je positief en wat fijn dat je mini het zo goed doet O+

FR wat sneu van je kat ;( Sterkte! Hopelijk heb je nog een tijdje met hem.

Fazz wat een leukerd O+ Wat een mooi snoetje!

Skip ook al zo'n prachtig kindje! Die ogen O+

Chanty fijn dat de laatste anderhalve dag iets beter ging :)

Hier een filmpje van de mijne :) Ze hebben niet elke dag hetzelfde aan hoor btw :)

SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Musique op 13-07-2014 23:32:33 ]
  zondag 13 juli 2014 @ 21:37:59 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142258630
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 20:52 schreef L-E het volgende:
Dyre, C&A heeft ook maat 44. Echt mijn smaak niet, dus wij hebben er nooit iets gekocht, maar wie weet voor anderen wel leuk :)

Ik moet even gaan speuren waar het prematurenpakketje zich nu bevindt, wordt vervolgd!
Juud heeft 'm.
KuikenGuppy
pi_142259198
Wat fijn, bedankt voor de tips tot nu toe! Ik had echt nooit verwacht dat de C&A en Wehkamp maatje 44 zouden hebben.
pi_142259303
En petit bateau heeft het ook. Sowieso frans dus valt smal.
pi_142273261
Mèh, S is verkouden aan het worden doordat L hem heeft aangestoken. -O- T zal ook nog wel volgen. We hebben echt ons best gedaan om L bij S en T uit de buurt te houden, maar helaas heeft het niet geholpen. S dronk vanmorgen gelijk zijn fles slecht omdat hij geen lucht kreeg. ;( Komende nacht maar weer een ui onder zijn bed leggen.
  maandag 14 juli 2014 @ 08:06:57 #228
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142273334
Maar uit de buurt houden heeft geen enkele nut he :D het zit dan toch in de lucht.
Beterschap voor L, en S. :*
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 19:17 schreef Chanty het volgende:
Klaproos is vandaag langs geweest met een draagdoek en heeft me laten zien hoe het geknoopt moet worden ik mag m lenen om te kijken of het werkt. Na de voeding vanmiddag was Lucas weer over zijn toeren dus hebben hem in geknoopt en hij sliep serieus binnen een minuut Eens kijken hoe dat de komende dagen verder gaat.
O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142273436
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 08:06 schreef Moppert het volgende:
Maar uit de buurt houden heeft geen enkele nut he :D het zit dan toch in de lucht.
Beterschap voor L, en S. :*

[..]

O+
:o Echt? -O- Ik was er altijd van overtuigd dat iemand anders aangestoken wordt door hoesten of echt contact waardoor virussen/bacteriën worden overgedragen.
pi_142273467
Bah, arme S -O-. Verkouden is nooit leuk!

Gisteren zijn we naar het strand geweest, het leek slecht weer maar het werd heerlijk! Ook Ellie vond het super. Even in spoiler want ML staat er ook op:
SPOILER
pi_142273553
Arme S.! Beterschap! Het is ook echt verkoudsheidsweer :Y

Musique, ik mag je filmpje niet zien :{

En hoe heerlijk dat L. het fijn vindt in de doek! En wat lief van klaproos! Een eigenste doek uitzoeken is ook erg leuk O-)

Ik lag gisteravond tot zn eerste nachtfles lekker met Stip samen in het grote bed, omdat mijn vriend voetbal keek O+ Ik heb hem maar weer terug verhuisd naar zn cosleeper. Dan slaap ik namelijk wat lichter, dus dan kan ik veel beter op hem reageren en ben ik uiteindelijk minder moe, omdat ik niet van zo ver weg hoef te komen. Het past als hij stil ligt nog wel en als ik hem strak instop mept hij zn armen ook niet tegen de spijlen aan.

Leuk Cwen! Hoe gaat het trouwens nu met jullie nu je ML weer werkt?
pi_142273749
_NIKKI_, wat sneu, beterschap!

Cwen dat ziet er gezellig uit, een dagje op het strand :)

Chanty, ik hoop dat de draagdoek dé gouden tip was waardoor jij en je mannetje meer rust krijgen :*
  maandag 14 juli 2014 @ 09:01:11 #233
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142273758
Cwen O+

Arme S hopelijk ben je snel weer beter.

Mijn S. is na een dag of 2 koorts weer beter maar staat nu onder de vlekken. Dus we mogen zo naar de ha.

Chanty wat fijn dat de doek lijkt te werken :*
  maandag 14 juli 2014 @ 09:07:16 #234
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142273803
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 08:21 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

:o Echt? -O- Ik was er altijd van overtuigd dat iemand anders aangestoken wordt door hoesten of echt contact waardoor virussen/bacteriën worden overgedragen.
:Y

Omdat een vvirus vaak buiten het lichaam uren kan overleven kan het virus ook via besmette voorwerpen zoals speelgoed worden overgedragen of via de lucht worden overgedragen door niezen of hoesten. het blijft ook aan handen plakken.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142273985
Beterschap voor huize nikki.

En waarom slapen kinderen bij anderen altijd veel langer? Mijn moeder heeft sac om 09:00 maar eens wakker gemaakt
  maandag 14 juli 2014 @ 09:49:00 #236
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142274253
Omdat bij anderen zijn geestelijk veel meer van ze vraagt ;)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142274570
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 19:36 schreef GotC het volgende:
Draagdoeken O+ Liefde!
In dat kader.

SPOILER
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 14 juli 2014 @ 10:11:51 #238
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142274669
Ahh zo lief! O+
pi_142274893
Bubs, ook 6e ziekte?

Mo O+
pi_142274973
idd bubs, vijfde of zesde ziekte ws!

Moppert, wat had R nou uiteindelijk? waterpokken?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142275164
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 21:47 schreef Dyre het volgende:
Wat fijn, bedankt voor de tips tot nu toe! Ik had echt nooit verwacht dat de C&A en Wehkamp maatje 44 zouden hebben.
Hi Dyre, heb je dit al eens gezien:

www.prematuurshop.nl ? Is wel wat prijzig, maar ze hebben mooie dingen.

Heerlijk Cwen, op het strand! En lieve foto's.
En het klinkt goed, Chanty! Hoop voor je dat het dragen fysiek gezien mogelijk gaat worden. Het is ook heel fijn om lekker naar buiten te kunnen met L. zo dicht tegen je aan. En dan wandelen, koffie drinken etc. etc. Dat is eigenlijk mijn halve dagbesteding van de laatste maanden. En het is wat dat betreft ook ideaal, zo in de zomer. :D . :) .
pi_142275301
Beterschap voor je kindjes, Nikki!

Dat koppie. DJ!

Ik heb een storchenwiege te leen. Gisteren I. er in gehad. Wel even goed moeten afstellen, voordat ze echt lekker zat. Maar toen vond ze het prima. Het voelt ook goed voor mij, eigenlijk hetzelfde als een draagdoek. In de zin dat je niets voelt knellen, of drukken. Vandaag ga ik I eens op de rug proberen! Dat lijkt me ook heel leuk. O+ .
  maandag 14 juli 2014 @ 11:23:19 #243
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142276257
De vijfde ziekte idd. Dokter heeft gelijk haar oortjes nagekeken maar daar was niks mis mee. Ze krabbelt telkens er aan.

Mo O+
  maandag 14 juli 2014 @ 11:32:14 #244
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142276491
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:26 schreef DJMomo het volgende:
idd bubs, vijfde of zesde ziekte ws!

Moppert, wat had R nou uiteindelijk? waterpokken?
Geen idee. het leek meer op mazelen maar het was zo enorm weinig.
Hebben er verder niets mee gedaan. je ziet sommige plekjes nog en andere zijn ondertussen weg
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 14 juli 2014 @ 13:03:00 #245
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142278949
Aaaahw Cwen! Wat een über lieve foto die 2e. Wat is Ellie toch een leukert! Trouwen? O+

Beterschap NIKKI,

Wat een leuke foto Momo O+ en dat hoedje is ook echt heel leuk!

Mini van Bubs ook ziek? Beterschap!!

Tot zover het mysterie van het consternazi bureau. Kreeg vannacht :o een herinnerings sms, mevrouw was gewoon vergeten de nieuwe afspraak in het boekje te schrijven. Dus haasten vanmorgen. Kreeg ook prikken, was dus helemaal onvoorbereid. Niet eens een scheef gezicht bij het prikken. En erna gelijk lachen. Gek ventje. Zomestrakjes ook de verjaardagsuitnodigingfoto :o :o maken... Beetje inspiratie loos
pi_142279392
fijn die sms dan!

Cwen, super schattig btw, die ellie (en leuke man! ;) )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 14 juli 2014 @ 13:23:33 #247
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142279685
Mijn geluid staat gelukkig altijd uit 's nachts... Maar het was wel even haasten om om 08.30 bij het CB te zijn :o
pi_142281569
Argh. Bortsvoedingsbaby uit de fles leren drinken... Waarom zit dat er niet gewoon ingebouwd? Heb al n paar dagen achter elkaar geprobeerd met een speciale fles maar ze duwt m alleen maar weg net haar tong en kokhalst alleen maar :')
Maxi was een flesweigeraar, zal me toch potver niet weer gebeuren??
Vrijdag ga ik voor het eerst 'uit' (ergens eten met vriendinnen) maar word al strontzenuwachtig als ik er al aan denk :')
Tralalalaaa
pi_142281742
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Argh. Bortsvoedingsbaby uit de fles leren drinken... Waarom zit dat er niet gewoon ingebouwd? Heb al n paar dagen achter elkaar geprobeerd met een speciale fles maar ze duwt m alleen maar weg net haar tong en kokhalst alleen maar :')
Vrijdag ga ik voor het eerst 'uit' (ergens eten met vriendinnen) maar word al strontzenuwachtig als ik er al aan denk :')
Ik heb nog wel een Breastflow fles liggen als je die wilt proberen? Die pakte Stip meteen, terwijl een andere fles idd vakkundig werd weggewerkt.

Oh, wacht, sorry, die ligt bij een vriendin.... Maar de Breastflow fles was dus een succes hier O-)

[ Bericht 8% gewijzigd door Dot. op 14-07-2014 14:11:09 (Oeps :o) ]
pi_142281972
Heb je al iemand anders laten proberen? En terwijl jij niet in de buurt bent? Hmmm...met flesweigeraar-ervaring heb je vast niets aan me zo.

Ik ben ook weer een beetje begonnen met kolven en m'n man is het 2x een beetje gelukt. Helaas niet voor een leuk uitje...m'n oma is overleden. Naar de dienst neem ik m'n meiden mee, maar het afscheid eerder wil ik wel even zonder ze.
pi_142282319
Breastflow was de enige die maxi pakte uiteindelijk, dus daar oefen ik mee :)
Maar heb net een vriendin gesproken, die gaat het eens proberen. Loop ik even de kamer (of het huis) uit, haha!
Tralalalaaa
pi_142282720
M. heeft heel lang niet bij mij uit een flesje gedronken. Bij mijn man deed ze het meteen. :)
pi_142282747
Oh ik heb elke fles die er maar bestaat in huis incl breastflow gebeuren, werkt dus echt niet!
De enige fles die hij pakt is de MAM fles, platte speen dus net als je tepel als er gedronken wordt!

Aangeschaft na tip van Moppert, ruftertje wilde ook niet en wel uit deze fles en hier dus ook resultaat!
Oh en geloof me het werkt :+ elke tip van moppert is tot nu toe een succes in huis. :') O+
♥ J & S
  maandag 14 juli 2014 @ 14:39:16 #254
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142283030
Sterkte kursor :'(
pi_142284260
gecondoleerd Kursor.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142284782
oh kursor! :* wat verdrietig gecondoleerd!
♥ J & S
pi_142285006
Dank jullie, 't is goed zo. Was onverwacht, maar ze was flink dement, niets was meer goed en d'r lichaam was op. Ben er blij om dat ik haar nog een keer heb zien genieten met J in d'r armen.

M'n enige andere uitje tot nu toe zonder baby was naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Ehm, tja.

Ben wel weer eens in voor wat leuks! (Wat te doen is met gaar bekken, woensdag kijkt de fysio er even naar en gelijk bespreken wat weer werken/ziekmelden betreft).

Met J alles goed :+.
pi_142286053
Och lees ik daar helemaal overheen, sorry kursor :@ gecondoleerd! :*

De MAM-fles... Hmmm zou dat ook nog eens kunnen proberen. Een ander zweert weer bij dr Brown. Pffff al die flessen!!
Tralalalaaa
pi_142286660
Wat verdrietig idd Kursor :* Maar hoe fijn dat ze je mini nog heeft mogen meemaken!

Dr Brown hebben we hier idd sinds we volledig op fv zitten, maar dan wel de smalle variant. Geen klachten over :)
pi_142289509
Kursor gecondoleerd.
  maandag 14 juli 2014 @ 17:20:40 #261
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142289711
Kursor gecondoleerd :*

fr hoe gaat het?
  maandag 14 juli 2014 @ 17:38:19 #262
52229 Chanty
pi_142290295
Cwen wat schattig O+

En een mooie draagdoekfoto :D

Kursor gecondoleerd, wel fijn dat ze J nog even heeft kunnen zien :)

Verder zag ik nog wat flesissues, hier doet Lucas gelukkig niet moeilijk over een fles, als er maar iets naar binnen gaat :') Of het nu vitamine K, infacol of melk is :+

Vandaag eerste dagje alleen met Lucas en het ging echt heel goed. Hij was wel veel wakker maar het is me gelukt om hem rustig te houden dus weinig gehuild. Ongeveer een uur geleden was hij het wel echt zat en sindsdien huilt hij weer en is niks goed, maar mijn man is er iig weer dus kunnen we afwisselen. Donderdag afspraak bij de osteopaat dus ben benieuwd.

In Klaproos haar doek O+ Helaas werd hij furieus na een kwartiertje maar er komt ook best weer wat melk naar boven dus denk dat hij daarom zo boos is.
  maandag 14 juli 2014 @ 17:46:00 #263
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142290552
Gecondoleerd Kursor :*
pi_142292032
Sterkte Kursor!

Oh wat mooi, Chanty!! En wat fijn dat de eerste dag goed ging. O+ .

Klinkt alsof hij inderdaad last heeft van de melk en dat hij zich daarom niet zo lekker voelt.
  maandag 14 juli 2014 @ 18:37:01 #265
52229 Chanty
pi_142292319
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:26 schreef Franny_G het volgende:
Sterkte Kursor!

Oh wat mooi, Chanty!! En wat fijn dat de eerste dag goed ging. O+ .

Klinkt alsof hij inderdaad last heeft van de melk en dat hij zich daarom niet zo lekker voelt.
Dat denk ik ook en niet dat het pijn doet want dan huilt hij anders maar het irriteert hem gewoon en hij houdt ook niet ervan als zijn bed daardoor nat wordt. Hoop dat de osteopaat het kan oplossen en anders wordt het op termijn vast minder als die klep beter afsluit
  maandag 14 juli 2014 @ 19:26:18 #266
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_142294242
Dames met flesvoeding kindjes:

Meiske hier heeft sinds een goede 1.5 week dat ze ipv elke dag om de dag een poepluier heeft. Meestal met de bekende kleuren (groen, grijs en geel)!
Vandaag paste mijn schoonouders op en ik kreeg te horen dat ze vandaag een poepluier had, met een drolletje erbij, waar wat moeite voor gedaan moest worden! Gelukkig geen bloed oid ..
Wat ik begreep is er geen huilpartij oid aan vooraf gegaan..

Er is ook geen verandering van voeding geweest, maar wel krijgt ze sinds die dagen 150cc flessen (5 per dag).

Kan het eraan liggen dat nu ze meer voeding krijgt en dus meer moeite moet doen om de grote boodschap eruit te krijgen? Kan ik nu op eigen initiatief (ik dacht vanavond al)? 10 a 20 cc extra water toevoegen aan der flesje?

Ze is verder lekker actief en super vrolijk! O+ gister zong ik met haar Klap eens in je handjes, en ik kreeg de ene na de andere glimlach en maakte ze er geluidjes bij alsof ze wilde zeggen: ga eens verder mama! O+

Verder voor die het nodig heeft een dikke :*

En ik lees ook verhalen van super vrolijke en hard ontwikkelende kindjes :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_142294676
Kursor, gecondoleerd! :*

Rijst, natuurlijk kun je dat proberen! Mss helpt het haar?

Chanty, fijn dat het best goed ging vandaag. Hopelijk helpt de draagdoek en gaat z'n maagklepje snel beter sluiten.
pi_142295044
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb op een gegeven moment een (pre)logopedist ingeschakeld. Flesweigeren is een vakgebied van hun. Deze kwam gewoon bij me thuis en heeft gekeken hoe ze aan de borst dronk, maar ook wat voor tepelvorm ik heb en welk type speen hier het beste bij past en hoe ze de fles dus weigerde (hier ook kokhalsreflex, heeft ook nooit een speen gehad).
Wat hier uiteindelijk de truc was was eerst de kokhalsreflex wat minder heftig te maken (of naar achter te verplaatsen eigenlijk) door regelmatig op de vinger te laten zuigen (eerst een puntje en daarna steeds een beetje verder). De fles dronk ze toen nog niet, maar ik ben gaan inspelen op de zuigreflex die ze had tijdens het slapen (als ze bijna wakker wordt). En dan de fles aan gaan bieden, en waarrempel dronk ze toen. Dit ben ik beetje bij beetje gaan opbouwen, door haar wakker te maken als ze aan het drinken was zodat ze dat door had en op een gegeven moment ook de fles even uit de mond en opnieuw laten happen en ook dat lukte op een gegeven moment.

Wie weet heb je er iets aan en anders zou ik zeker een logopedist aanraden om eens mee te laten kijken.
pi_142295072
Mijn cb vpk zei dat extra water achterhaald was. Maar je kunt t altijd proberen. Is natuurlijk ook best warm (geweest) dus vochtbalans mss even zoek.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 14 juli 2014 @ 19:53:42 #270
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_142295363
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:46 schreef DJMomo het volgende:
Mijn cb vpk zei dat extra water achterhaald was. Maar je kunt t altijd proberen. Is natuurlijk ook best warm (geweest) dus vochtbalans mss even zoek.
Kan dat ook een reden zijn ja?
Weer wat geleerd als dat van invloed is op het ontlastingpatroon.. :)

Ze zweet best aardig idd..
Warmbloedig net als papa

[ Bericht 4% gewijzigd door Rijstebuiltje op 14-07-2014 20:13:45 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_142295562
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:20 schreef -Bubseltje- het volgende:
Kursor gecondoleerd :*

fr hoe gaat het?
Lief dat je het vraagt. Het gaat inmiddels wat beter gelukkig.
pi_142297965
Kursor wat verdrietig. :*

Chanty wat een leuke foto! O+ Fijn dat de doek hem wat rustiger houdt. En ook heel fijn dat jullie zo snel al naar de osteopaat kunnen.

Rijst, hier is het bij zowel S als T telkens weer wat anders. De soms een keer een keuteltje, over het algemeen piccalilly achtig en ook soms nog dunner. En meestal poepen ze wel eens per dag, maar soms wel 3 keer en soms een keer een dag niet. Volgens mij is het vrij normaal hoor.
Ik geef S en T ook extra water in de fles met het warme weer. Ik geloof niet dat het helpt voor de ontlasting, maar zo krijgen ze wel wat extra vocht binnen. S en T hebben al weken zweterige handjes en voetjes, die zijn ook behoorlijk warmbloedig.
pi_142300001
Wat leuk trouwens dat ze gelijktijdig gingen rollen, Nikki! En dat verschil met hun zus; geeft goed aan dat kindjes gewoon echt hun eigen tempo hebben he. Dat lijkt me ook leuk als je meerdere kinderen hebt, om die verschillen te ontdekken.

Hoe is het nu met de verkoudheid?

I is ook niet helemaal in normale doen vandaag. Beetje huilerig en lang aan de borst. Maar ja, kan van alles zijn dus ik knuffel gewoon maar veel. *; .
pi_142300924
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:45 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ik heb op een gegeven moment een (pre)logopedist ingeschakeld. Flesweigeren is een vakgebied van hun. Deze kwam gewoon bij me thuis en heeft gekeken hoe ze aan de borst dronk, maar ook wat voor tepelvorm ik heb en welk type speen hier het beste bij past en hoe ze de fles dus weigerde (hier ook kokhalsreflex, heeft ook nooit een speen gehad).
Wat hier uiteindelijk de truc was was eerst de kokhalsreflex wat minder heftig te maken (of naar achter te verplaatsen eigenlijk) door regelmatig op de vinger te laten zuigen (eerst een puntje en daarna steeds een beetje verder). De fles dronk ze toen nog niet, maar ik ben gaan inspelen op de zuigreflex die ze had tijdens het slapen (als ze bijna wakker wordt). En dan de fles aan gaan bieden, en waarrempel dronk ze toen. Dit ben ik beetje bij beetje gaan opbouwen, door haar wakker te maken als ze aan het drinken was zodat ze dat door had en op een gegeven moment ook de fles even uit de mond en opnieuw laten happen en ook dat lukte op een gegeven moment.

Wie weet heb je er iets aan en anders zou ik zeker een logopedist aanraden om eens mee te laten kijken.
Dank je voor de tip, ik zal het zeker eens gaan proberen!
Tralalalaaa
pi_142303785
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:23 schreef Franny_G het volgende:
Wat leuk trouwens dat ze gelijktijdig gingen rollen, Nikki! En dat verschil met hun zus; geeft goed aan dat kindjes gewoon echt hun eigen tempo hebben he. Dat lijkt me ook leuk als je meerdere kinderen hebt, om die verschillen te ontdekken.

Hoe is het nu met de verkoudheid?

I is ook niet helemaal in normale doen vandaag. Beetje huilerig en lang aan de borst. Maar ja, kan van alles zijn dus ik knuffel gewoon maar veel. *; .
Ik vind het inmiddels ook leuk om te zien dat S en T ook gewoon een eigen tempo hebben dat ook weer helemaal anders is dan het tempo van L. Het tegelijk rollen was denk ik ook echt stom toeval.
En waar ik me een paar weken geleden nog een beetje zorgen maakte over S die een slap nekje had is dat nu helemaal bijgetrokken. Hij komt nu zelfs hoger dan T als hij op zijn buik ligt. Alleen vanuit rugligging neemt hij zijn hoofdje nog niet zo goed mee als je hem optilt aan zijn armpjes, maar hij is zo goed vooruit gegaan de afgelopen weken, dit trekt ook nog wel bij en dit is gewoon het tempo van S en dat is prima. Ik ben blij dat ik het "achterblijven" van S nu gewoon kan zien als eigen tempo in plaats van er een beetje stressig door te worden. In mijn achterhoofd zei een stemmetje dat je niet moet vergelijken, maar stiekem deed ik het toch, met onzekerheid tot gevolg.

Met de verkoudheid lijkt het mee te vallen tot nu toe. Zijn neusje is in ieder geval nog voldoende open om goed te kunnen drinken, ik hoop dat dat zo blijft. Verder is hij gewoon zijn eigen vrolijke zelf gelukkig. :)

Ik was vanavond alleen met de kinderen want manlief moest overwerken. Ik was rond 6 uur thuis vanavond en om half 9 lag iedereen gewassen en met een volle buik en voorzien van wat 1 op 1 aandacht op bed. Dat was best even rush hour en wel even wennen zo met drie kindjes en ik moest ook nog zelf koken. :o Dat doe ik echt max. 5 keer per jaar denk ik. :@ #verwendmeisje Ik ben blij dat manlief morgenavond niet hoeft over te werken. :D
pi_142304887
kursor gecondoleerd!

:* voor verkouden kindjes. Hier is snot net weer op vakantie gelukkig!

Cwen vroeg nog hoe het met mn vriend is. Het gaat goed. gips is van zn been, wond was wat ontstoken dus moest aan de lucht drogen. Nu met fysio leren lopen met de pennen en schroeven erin. Hij kan inmiddels van de bank naar de gang en dan met een been de trap op haha.
emotioneel is hij er rustig onder. Hij praat veel over wat het met hem heeft gedaan.

Vandaag een dubbele dag hier. Bij mijn vriendin op kraambezoek geweest *Rammel!!* daar helaas weggebeld met het nieuws dat de beste vriend van (8> overleden is. Vriend zat met de baby in zn armen en liet haar zowat vallen van schrik. Dus gauw baby terug bij mama en de auto in gegaan.. Zo zie je maar weer hoe dicht leven en dood naast elkaar staan.
pi_142314203
Nikki dat is ook zwaar. Zijn ze al wat minder verkouden.
Aapie fijn dat het beter met hem gaat. Maar wat een ander verschrikkelijk nieuws zeg.
Flesweigeraars geen ervaring mee. Hier hebben wecdr brown.

Sac poept moeizaam nu drinkt ze ook weinig anders dan haar fles -O- en gisteren heeft mijn moeder d'r laatste fles overgeslagen dus ik bel straks even hoe de nacht gegaan is.
pi_142314365
FR hopelijk is het goed gegaan vanacht.

Aapie wat een nare berichten. :* Fijn dat het wel de goede kant op gaat met het been van je man.

Ik heb nu 2 verkouden baby's. Gelukkig hebben ze beiden gewoon de hele nacht geslapen en gisteravond ook gewoon goed gedronken dus tot nu toe valt het allemaal mee.
pi_142314395
Hier ook verkouden Jaap. Twee uur met m bezig geweest vannacht. :{

Oef aapie. Wat een nieuws. Sterkte :'(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142314413
Mèh Momo. -O- Rustig aan doen vandaag?
pi_142314535
Het is prima gegaan met ze, ze waren net pas wakker.
pi_142314585
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is prima gegaan met ze, ze waren net pas wakker.
Gelukkig! :)
pi_142314614
Mijn moeder peigert ze wel af. Ze kwam niet langd met ze maar morgen zie ik ze weerm
  dinsdag 15 juli 2014 @ 08:35:27 #284
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142314633
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Och lees ik daar helemaal overheen, sorry kursor :@ gecondoleerd! :*

De MAM-fles... Hmmm zou dat ook nog eens kunnen proberen. Een ander zweert weer bij dr Brown. Pffff al die flessen!!
Ik had hier een heel verhaal getypt maar eigenlijk zei ik gewoon wat klappie al zei :+
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:32 schreef klaprooss het volgende:
Oh ik heb elke fles die er maar bestaat in huis incl breastflow gebeuren, werkt dus echt niet!
De enige fles die hij pakt is de MAM fles, platte speen dus net als je tepel als er gedronken wordt!

Aangeschaft na tip van Moppert, ruftertje wilde ook niet en wel uit deze fles en hier dus ook resultaat!
Oh en geloof me het werkt :+ elke tip van moppert is tot nu toe een succes in huis. :') O+
:D O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142314841
Jeetje aapie, wat erg :{

Moppert, zijn die flessen ook in de winkel te koop? Bij de babydump hadden ze ze iig niet en in hun online shop kun je alleen met creditcard betalen en dat wil ik niet.

Bah, gisteren nieuws gekregen dat het dochtertje van een oud-collega is overleden. Ze kwakkelde al jaren met haar gezondheid en was zwaar gehandicapt, maar zondag kreeg ze een hartstilstand en is ze uiteindelijk gisteren overleden. Ze is 13 jaar geworden. Hakte er even in en kan het ook nog niet van me afzetten. Arme ouders ;(
Tralalalaaa
pi_142314878
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:56 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje aapie, wat erg :{

Moppert, zijn die flessen ook in de winkel te koop? Bij de babydump hadden ze ze iig niet en in hun online shop kun je alleen met creditcard betalen en dat wil ik niet.

Bah, gisteren nieuws gekregen dat het dochtertje van een oud-collega is overleden. Ze kwakkelde al jaren met haar gezondheid en was zwaar gehandicapt, maar zondag kreeg ze een hartstilstand en is ze uiteindelijk gisteren overleden. Ze is 13 jaar geworden. Hakte er even in en kan het ook nog niet van me afzetten. Arme ouders ;(
Kruidvat is de enige zaak die ze buiten de MAMwebshop om verkoopt!
♥ J & S
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:01:26 #287
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142314893
Ze zijn hier ook te koop bij de DA :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142314908
Hip! Hier niet gezien! DA dus ook :+
♥ J & S
pi_142315095
Annie, wat klote. Gecondoleerd!

FR, hopelijk gaat het steeds wat beter met je!

TAP, wat naar!

Hmmm... Hier ook weer een flesweigeraar, maar heb niet zo'n zin om met 10 maanden nog een nieuwe fles te kopen. Ze wil de melk alleen ook niet uit de rietjesbeker en een gewone beker is nog een uitdaging... Iemand tips?
pi_142315822
Hey, dat is grappig. Hier is ook de enige fles die ze snapt de MAMfles :)
pi_142316264
TAP, wat naar :(

Hier op difrax fles trouwens. Vond de dr brown heel naar, zeker met nachtvoedingen. Kreeg de ml niet goed afgelezen met mijn slaaphoofd.
Inmiddels wel al tig keer nieuwe flessen van difrax ontvangen ivm lekken, maar hey, top service!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142316302
Cwen, gewone beker toch maar proberen? Of is het echt teveel gedoe en gaat de helft er naast?

Die van mij is tot nu toe volledig kritiekloos. Als er maar melk in zit, is het goed.

TAP en aapie, wat een droevig nieuws zeg. Sterkte voor jullie.

Zeker nu met kindjes hakt het er dubbel in.. Ik keek tijdens het kolven zojuist naar een aflevering van Call the midwife ( :') ) en daar kwam in het begin een zieke baby voor met de suggestie dat er wel eens iets ernstigs kon zijn. Ik heb gewoon fastforward gedaan naar het einde, om maar snel te kunnen zien dat het allemaal goed kwam.
pi_142316365
Hier een die wel melk uit de fles drinkt, maar iets anders uit wat dan ook ho maar.
pi_142317814
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 09:00 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Kruidvat is de enige zaak die ze buiten de MAMwebshop om verkoopt!
Mooi, die heb ik hier in t dorp zitten!
Tralalalaaa
pi_142320263
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mèh Momo. -O- Rustig aan doen vandaag?
en helaas, "gewoon" aan de arbeid. Mss wel wat eerder weg ivm wenperiode Sjaak op bso. Maar even kijken hoe het gaat.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142320640
Poeh ook nog werken momo succes.
Ik word zo opgehaald door mijn moeder, peuter en baby.
pi_142322201
fijn om ze weer te zien FR!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142322981
Yeah! Ik heb een mam-fles!! *O*
Ben benieuwd!!!
Tralalalaaa
pi_142323270
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Yeah! Ik heb een mam-fles!! *O*
Ben benieuwd!!!
*O* ik ook!

Ik was zo nieuwsgierig dat ik gelijk kolfde en een flesje gaf. Hoppa 30cc in 1 klap weg O+
♥ J & S
pi_142323396
Hopelijk werkt het TAP!

Hoeveel drinken bv kindjes eigenlijk als ze een fles krijgen? Is dat soms niet wat lastig inschatten?

SPOILER: niet heel topic relevant
pi_142323436
Je had geen problemen met het feit dat je het zelf gaf? Want ze geven ook weleens als tip dat je dan iemand anders de fles moet laten geven??
Ooohhh ik hoop zó dat ie werkt en dat ze m pakt!!!
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')