Zo, verslagje van mijn eerste echt lange duurloop voor de marathon. Het regende, dus goed nagedacht over de outfit. Verder zou ik vandaag gelletjes gaan proberen, had 2 isotone en 1 met cafeine.
Mijn vriend had een rondje voor me gemaakt en die had ik als Course in de Garmin gezet. Dat ging de eerste 8km goed, daarna niet meer.. tja.
Gelukkig had ik ook nog een briefje bij me en kon ik op gevoel ook wel een redelijk rondje maken. Helaas was het daardoor qua wegen wel een redelijk saai rondje gelopen. Het leukste stukje wat ik gepland had was over een smal stuk land tussen de Nedereindseplassen door, maar op één of andere manier kwam ik al aan de overkant uit

Maar het lopen ging echt super. Op 45 minuten en 1.30 een gelletje genomen. Eigenlijk had ik er nog een moeten nemen, maar op 2.15 dacht ik; ik hoef nog maar een paar km dus is een beetje nutteloos. Misschien was het wel slim geweest, maar ach. Ik had geen last van mijn maag iig, en ook geen dorst ervan. De lime (isotoon) was echt lekker, de cola/cafeine niet echt maar wel te doen.
Had besloten niet op tempo te letten maar gewoon hartslag rond de 150-160 houden, en aan het einde mocht hij eventueel wat omhoog. Dat ging top.
Aan het einde kreeg ik nog even een enorme runners high, de laatste 5km. Dat had ook te maken met een aantal dingen; op het A-R kanaal voer een boot voorbij met mijn naam erop. Daarna haalde ik met enorme tegenwind fluitend een fietser in, geen idee wat die aan het doen was haha, maar na 22km voelde dat toch wel goed. En toen had ik de laatste kms nog heerlijke wind mee waardoor er nog wat snelle km tijden uitrolden. En duimpjes opgestoken naar andere natte hardlopers, en die reageerden ook erg leuk!
Ik had echt het idee dat ik makkelijk nog 5km had kunnen doen (als ik nog een gelletje genomen zou hebben dan). Geen blaren, geen pijntjes. Mijn rechterlies vind het niet fijn om tegen de wind in te lopen, maar dat wist ik al en echt pijn was het niet te noemen. Ik merk alleen dat na 20km mijn coordinatie wat minder wordt, rechtdoor lopen gaat prima maar met bochten en opstapjes moet je wel uitkijken dat je niets verzwikt. Ik nam bij de laatste brug ook de trap ipv het fietspad omhoog, en dat was wel echt lastig om met stapjes van de juiste hoogte omhoog te rennen, en mijn hartslag schoot daarbij ook meteen 20 tikken omhoog.
Big smile dus, en schept ook wel vertrouwen. De 4 trappen omhoog naar mijn voordeur gingen ook goed, alhoewel trap af straks wel wat minder leuk zou worden. Daarna de hele boiler leeggedoucht ongeveer

Het grootste probleem na dit loopje is nog wel dat mijn haar één grote klittenboel is van al die regen en wind

Maarja, zoals van Gaal zei, nog even afwachten 'wat de reactie wordt'.
Stats:
https://www.endomondo.com/workouts/370190447/11367364
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!