Duitsland wint hoorquote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:27 schreef TLC het volgende:
Laat die wedstrijd tegen Argentinie maar beginnen, ik heb n sterk gevoel dat Oranje het afhandelt binnen de 90 minuten![]()
En trouwens mijn voorspelling in de Toto WK poule gaat helemaal uitkomen, want ik had beide halve finales precies goed voorspelt en heb daarbij als finale Brazilie-Nederland staan
Als je kijkt naar de clubs waar de spelers spelen, dan is Argentinië echt wel beter. Niet vergeten dat Argentinië al z'n wedstrijden heeft gewonnen. Ik schat het 60/40 voor Argentinië in.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:38 schreef Lemsterr het volgende:
Kijk er absoluut naar uit. Tegen dit Argentinie moet je het echt wel kunnen winnen. Als we er nu uitgaan zou ik behoorlijk teleurgesteld zijn. Terwijl ik bijna geen verwachtingen had.
Das toch een bullshit argument, Nederland heeft ook al z'n wedstrijden gewonnen, en meer goals gescoord dan Argentinië?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de clubs waar de spelers spelen, dan is Argentinië echt wel beter. Niet vergeten dat Argentinië al z'n wedstrijden heeft gewonnen. Ik schat het 60/40 voor Argentinië in.
Tegen CR speelde NL gelijk. Ik wilde alleen maar aangeven dat Argentinië niet zo slecht is als iedereen denkt. Ze werden ook eerste in de Zuid-Amerikaanse kwalificatiereeks, nog voor Chili en Colombia. Je kunt van deze ploeg dus "gewoon" verliezen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Das toch een bullshit argument, Nederland heeft ook al z'n wedstrijden gewonnen, en meer goals gescoord dan Argentinië?
Mjah, knock-out, dus gewonnen na penalties.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tegen CR speelde NL gelijk. Ik wilde alleen maar aangeven dat Argentinië niet zo slecht is als iedereen denkt. Ze werden ook eerste in de Zuid-Amerikaanse kwalificatiereeks, nog voor Chili en Colombia. Je kunt van deze ploeg dus "gewoon" verliezen.
Ze missen wel één van hun beste spelers.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tegen CR speelde NL gelijk. Ik wilde alleen maar aangeven dat Argentinië niet zo slecht is als iedereen denkt. Ze werden ook eerste in de Zuid-Amerikaanse kwalificatiereeks, nog voor Chili en Colombia. Je kunt van deze ploeg dus "gewoon" verliezen.
Dat kun je eigenlijk van alle halve finalisten zeggen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, knock-out, dus gewonnen na penalties.
Je kan prima van deze ploeg verliezen ja, maar ik vind het nou niet een argument dat ze zoveel gewonnen hebben in de kwalificatie of het toernooi zelf. Ze hebben nl. nog niet echt weten te imponeren, en een aantal 'hakken over de sloot' potjes.
Er blijft nog genoeg over. Kijk maar naar de clubs waar die Argentijnen spelen:quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:05 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Ze missen wel één van hun beste spelers.
Kloptquote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat kun je eigenlijk van alle halve finalisten zeggen.
Meh, die verdediging vind ik niet zo bijzonder, als zelfs een speler als Musa er vrij makkelijk doorheen snijdt. En dan vooral die Rojo. Middenveld zwak, vooral Mascherano is zwaar overschat. Die vind ik als CV dan nog wel redelijk. Dan doet hun beste middenvelder nog niet eens mee; Di Maria.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de clubs waar de spelers spelen, dan is Argentinië echt wel beter. Niet vergeten dat Argentinië al z'n wedstrijden heeft gewonnen. Ik schat het 60/40 voor Argentinië in.
Je kan nog een indrukwekkender lijstje van Spanje maken, wellicht Portugal en Italie zelfs ook, en waar zijn die?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Er blijft nog genoeg over. Kijk maar naar de clubs waar die Argentijnen spelen:
[ afbeelding ]
Tja, de Eredivisie is ook totaal niet slecht, hoor. De meeste Argentijnse spelers zijn ook wel ouder dan de onze.. Zo staan er bijvoorbeeld 29 jarigen en 34 jarigen in hun verdediging. Op die leeftijd zie ik Janmaat, BMI en de Vrij ook wel bij grote clubs spelen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Noem eens vijf spelers van Argentinië 1986, ik kom niet verder dan Maradona.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:08 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Meh, die verdediging vind ik niet zo bijzonder, als zelfs een speler als Musa er vrij makkelijk doorheen snijdt. En dan vooral die Rojo. Middenveld zwak, vooral Mascherano is zwaar overschat. Die vind ik als CV dan nog wel redelijk. Dan doet hun beste middenvelder nog niet eens mee; Di Maria.
Batista.. Voor de rest zou ik het niet weten. :pquote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Noem eens vijf spelers van Argentinië 1986, ik kom niet verder dan Maradona.
Klopt, die liggen inmiddels allemaal op het strand. Maar het Nederlands lijstje steekt hier wel heel schril bij af.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je kan nog een indrukwekkender lijstje van Spanje maken, wellicht Portugal en Italie zelfs ook, en waar zijn die?
Uiteraard, als Messi los gaat hebben we een probleem. Maar ik zie niet in waarom hij nu ineens de sterren vd hemel zou spelen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Het ene na het andere succes wordt inderdaad aan elkaar geregen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:19 schreef ArtoriasTAW het volgende:
[..]
Tja, de Eredivisie is ook totaal niet slecht, hoor. De meeste Argentijnse spelers zijn ook wel ouder dan de onze.. Zo staan er bijvoorbeeld 29 jarigen en 34 jarigen in hun verdediging. Op die leeftijd zie ik Janmaat, BMI en de Vrij ook wel bij grote clubs spelen.
Die verdediging is overigens erg overschat. Robben maakt er gehakt van.
Clubs zeggen niet zoveel natuurlijk. Hun keeper zit zelfs op de bank bij de eigen club.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omdat ''wij'' misschien een slechte dag hebben?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:23 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Uiteraard, als Messi los gaat hebben we een probleem. Maar ik zie niet in waarom hij nu ineens de sterren vd hemel zou spelen.
Burruchaga en Valdano waren toen ook wel grote namen, toch?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Nah ik weet niet, als je echt overklast wordt moet je accepteren dat dit het eindstation is, en dat is met deze selectie echt geen schande. Verder vrees ik altijd meer voor potjes zoals tegen Costa Rica, daar hebben we het altijd moeilijk mee, kleinere landen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:42 schreef MakkieR het volgende:
Wow ongelooflijk dat vrijwel niemand tegen de wedstrijd van morgen op kijkt, Hebben jullie stalen zenuwen ofzo? Echt mijn dag is helemaal ontregelt als de dag des oordeels is aangebroken. Ik slaap niet, eet niet en ik kan maar nauwelijks mijn gedachten verzetten. Dat lijkt alleen maar erger te worden, hoe verder we komen. zenuwslopend dus
Argentinië heeft een zwak elftal, die keeper is nog slechter dan Stanley Menzo ooit is geweest dan hebben ze een matige verdediging met Zabaleta, Garay, Fernández en Rojo (wellicht speelt Campagnaro ook maar die zou bij NAC op de tribune zitten).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:42 schreef MakkieR het volgende:
Wow ongelooflijk dat vrijwel niemand tegen de wedstrijd van morgen op kijkt, Hebben jullie stalen zenuwen ofzo? Echt mijn dag is helemaal ontregelt als de dag des oordeels is aangebroken. Ik slaap niet, eet niet en ik kan maar nauwelijks mijn gedachten verzetten. Dat lijkt alleen maar erger te worden, hoe verder we komen. zenuwslopend dus
Probleem echter is dat ik het slecht kan accepteren dat we eruit liggen, als we weer zo verschrikkelijk dichtbij zijn. Daarbij weet je dat Argentinië niet in absolute topvorm is, maar toch wel levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:20 schreef ArtoriasTAW het volgende:
OT: Ik heb er zin in. Ik verwacht een mooie pot voetbal, en wat maakt het uit wanneer we er uit liggen? Ik zal juichen wanneer we het halen, maar ik vind het ook prachtig dat we zo ver zijn gekomen. We winnen of verliezen van Argentinië, wat ook een ontzettend sterke en hechte ploeg is.
Dit Oranje is dan ook weer niet het beste elftal ooit. Onze spelersgroep is erg onervaren en jong. Ik vind het knap dat we zo ver zijn gekomen. Als we dit even vasthouden, dan zijn we over 4 jaar wel wereldkampioen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Probleem echter is dat ik het slecht kan accepteren dat we eruit liggen, als we weer zo verschrikkelijk dichtbij zijn. Daarbij weet je dat Argentinië niet in absolute topvorm is, maar toch wel levensgevaarlijk.
Als Nederland er al vroeg uitligt, denk je: dat wordt nooit meer wat. En zo is er altijd iets.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Probleem echter is dat ik het slecht kan accepteren dat we eruit liggen, als we weer zo verschrikkelijk dichtbij zijn. Daarbij weet je dat Argentinië niet in absolute topvorm is, maar toch wel levensgevaarlijk.
Ik vroeg me eigenlijk af hoe vaak zijn we bij de laatste vier geëindigd dat is toch ook niet zo heel vaak geweest? In ieder geval de 3 finales en misschien nog 2 of 3 keer bij de laatste vier? Of heeft oranje dit wel vaker gepresteerd?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:43 schreef ArtoriasTAW het volgende:
[..]
Dit Oranje is dan ook weer niet het beste elftal ooit. Onze spelersgroep is erg onervaren en jong. Ik vind het knap dat we zo ver zijn gekomen. Als we dit even vasthouden, dan zijn we over 4 jaar wel wereldkampioen.
Dat niet, maar ik vond alle landen dit jaar ietwat tegenvallen.. Uiteraard is het normaal dat niet elke wedstrijd geweldig is, maar er waren dit WK maar een paar wedstrijden waar ik echt 100% van genoten heb. Komt deels ook door het grote aantal 'grote voetbal landen' dat niet door de poulefase heen kwam. Spanje, Portugal, Italie, Engeland..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:29 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vroeg me eigenlijk af hoe vaak zijn we bij de laatste vier geëindigd dat is toch ook niet zo heel vaak geweest? In ieder geval de 3 finales en misschien nog 2 of 3 keer bij de laatste vier? Of heeft oranje dit wel vaker gepresteerd?
Dit.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:13 schreef ArtoriasTAW het volgende:
Ik begin er steeds meer zin in te hebben..
Hey 2002 staat er niet bij, hebben we toen niet meegedaan?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:08 schreef ArtoriasTAW het volgende:
[..]
Dat niet, maar ik vond alle landen dit jaar ietwat tegenvallen.. Uiteraard is het normaal dat niet elke wedstrijd geweldig is, maar er waren dit WK maar een paar wedstrijden waar ik echt 100% van genoten heb. Komt deels ook door het grote aantal 'grote voetbal landen' dat niet door de poulefase heen kwam. Spanje, Portugal, Italie, Engeland..
En dan allemaal underdogs waarvan ik vrij weinig meegepikt heb en ze voetballend niet ken. Nigeria, Colombia, Algerije, etc.
Anyway.. Hier een lijstje van onze 'prestaties' op een WK.
'34 1e ronde
'38 1e ronde
'74 finale
'78 finale
'90 achtste finale
'94 kwartfinale
'98 halve finale (uiteindelijk 4e geworden)
2006 achtste finale
2010 finale
2014 halve finale/finale/wereldkampioen.
Nope, we kwamen de kwalificaties niet door.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hey 2002 staat er niet bij, hebben we toen niet meegedaan?
Daar bij Musa zat ik toch echt de denken aan een salonremise. Precies aan het begin van beide helften was er spontaan heel veel ruimte. Ook een paar zeer merkwaardig acties van keepers en verdedigers. Met de beginstand was een salonremise voor beide voordelig. In de loop van de wedstrijd bleek dat Bosnië voor stond en was het niet meer nodig om op een gelijkspel te spelen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:08 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Meh, die verdediging vind ik niet zo bijzonder, als zelfs een speler als Musa er vrij makkelijk doorheen snijdt. En dan vooral die Rojo. Middenveld zwak, vooral Mascherano is zwaar overschat. Die vind ik als CV dan nog wel redelijk. Dan doet hun beste middenvelder nog niet eens mee; Di Maria.
Hadden we toen een zwak team ofzo?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:21 schreef ArtoriasTAW het volgende:
[..]
Nope, we kwamen de kwalificaties niet door.
Stel je niet aan, zo een WK is er maar één keer in de vier jaar. Ik moet ook om 6 uur op staan, nou dan slaap ik van 01:00 - 06:00...vijf uurtjes slapen kan gewoon een keertje.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:15 schreef roos94 het volgende:
Kut dat het pas 10 uur begintmet verlenging en penalty's zit je al zo tot half 1 te kijken terwijl veel mensen zoals ik er weer vroeg uit moeten.
Neuh. We zaten bij Ierland en Portugal in de kwalificatierondes.. Verder bij Cyprus en Estland en nog een aantal andere landjes. Portugal en Ierland waren simpelweg beter (wonnen beide van Nederland) en dus gingen we vervolgens niet door. Toen hadden we Frank de Boer, van Bronckhorst, Jaap Stam, Ronald de Boer, Kluivert, etc.quote:
1 uur is de wedstrijd afgelopen, maar als we winnen is de nacht nog lang niet voorbij? er komen de volgende dag heel veel ziekmeldingen, let op mijn woordenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Stel je niet aan, zo een WK is er maar één keer in de vier jaar. Ik moet ook om 6 uur op staan, nou dan slaap ik van 01:00 - 06:00...vijf uurtjes slapen kan gewoon een keertje.
Dat doe je dan geheel zelf. Je kan gewoon om 01:00 in bed liggen dus. Het is trouwens de halve finale hè, het echte feest vieren komt pas als we de finale winnenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:10 schreef MakkieR het volgende:
[..]
1 uur is de wedstrijd afgelopen, maar als we winnen is de nacht nog lang niet voorbij? er komen de volgende dag heel veel ziekmeldingen, let op mijn woorden
kun jij dan slapen? meteen vanuit de euforie?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat doe je dan geheel zelf. Je kan gewoon om 01:00 in bed liggen dus. Het is trouwens de halve finale hè, het echte feest vieren komt pas als we de finale winnen
Gewoon paar biertjes drinken tijdens de wedstrijd. Met alcohol in 't bloed slaap ik meestal na een paar minuten al.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
kun jij dan slapen? meteen vanuit de euforie?
Ja tuurlijk man, bovendien kun je altijd nog met oordopjes slapenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
kun jij dan slapen? meteen vanuit de euforie?
met alle vuurwerk, feest, knallen, gejuich en geschreeuw in de stad?
ach ik moet er om 4 uur toch uit, dus ik blijf wel wakkerquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja tuurlijk man, bovendien kun je altijd nog met oordopjes slapen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |