Gewoon tellen met de vinger aan de pols en op je telefoon/wekker een minuutje bij houden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:56 schreef Quoi het volgende:
Doen jullie dan 's ochtends direct na het opstaan een hartslagband + horloge om?
Maar de hartslag die je 's ochtends meet is juist het belangrijkste voor je herstel. De hartslag midden op de dag zegt niet zoveel. Overigens zegt een losse waarde van je rust hr ook niets, je moet het elke dag (of bijna dan) bijhouden en opletten of de trend omhoog of omlaag gaat. Als hij een keertje hoog is, terwijl je weet dat je ook een zware training hebt gehad o.i.d. is dat normaal, maar hij moet na een paar dagen wel weer zakken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:22 schreef mosselmossel het volgende:
Gek, mijn rusthartslag neem ik op mijn werk. Dan issie lager dan wanneer ik net wakker word. Geen gein.
Wat, genééskunde?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:20 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Weet je wel zeker dat je geneeskunde hebt gestudeerd?
Haha, yes, ze hebben zelfs nog een profiel!quote:
Hoe langer er nagenoten kan worden, hoe beter. Dus hopelijk blijven de verslagen en foto's komen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:49 schreef MaleDuck het volgende:
O, zo stipt qua timing zoals ik de Ekiden probeerde te regelen, zo laat is mijn verslag ervan:
http://allergenenhardlope(...)7/08/ekiden-winaars/
Leuk!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:49 schreef MaleDuck het volgende:
O, zo stipt qua timing zoals ik de Ekiden probeerde te regelen, zo laat is mijn verslag ervan:
http://allergenenhardlope(...)7/08/ekiden-winaars/
Maar. Ik zou toch juist 's ochtends de laagste moeten hebben? Dat bedoel ik vooral. Ik snap het niet zo.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar de hartslag die je 's ochtends meet is juist het belangrijkste voor je herstel. De hartslag midden op de dag zegt niet zoveel. Overigens zegt een losse waarde van je rust hr ook niets, je moet het elke dag (of bijna dan) bijhouden en opletten of de trend omhoog of omlaag gaat. Als hij een keertje hoog is, terwijl je weet dat je ook een zware training hebt gehad o.i.d. is dat normaal, maar hij moet na een paar dagen wel weer zakken.
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar opzich is het van bv. ambtenaren bekend dat die op hun werk hun laagste hartslag hebben.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:10 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar. Ik zou toch juist 's ochtends de laagste moeten hebben? Dat bedoel ik vooral. Ik snap het niet zo.
Nee, hoeft niet. Als je overtraind, of niet goed hersteld bent, kun je 's ochtends een verhoogde rustpols hebben. Dat wordt vaak 10-15 minuten later weer lager. Maar die waarde als je net wakker bent, dat is je echte rustpols.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:10 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar. Ik zou toch juist 's ochtends de laagste moeten hebben? Dat bedoel ik vooral. Ik snap het niet zo.
Ik ben al vroeg rete-nerveus, zodat een training op hartslag voor de wedstrijd niet tot de mogelijkheden behoortquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Het begint morgen pas om 22:00 uur. Daarvoor kan ik dus nog prima lopen
Dat kan ik bevestigenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:11 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar opzich is het van bv. ambtenaren bekend dat die op hun werk hun laagste hartslag hebben.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:13 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik ben al vroeg rete-nerveus, zodat een training op hartslag voor de wedstrijd niet tot de mogelijkheden behoort
Ik heb hem aan de teamcaptain meegegevenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb m net al gelezengaaf verslag, en terecht trots op je prijs! Heeft ie een mooie plek op de kast gekregen?
UIt de WA-groep, die jij verlaten hebtquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:08 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Leuk!
En waar komen die foto's vandaan? Die had ik nog helemaal niet gezien!
Sja hoe minder je doet hoe lager die isquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:11 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar opzich is het van bv. ambtenaren bekend dat die op hun werk hun laagste hartslag hebben.
Apart is dat. Nog nooit gehoord. Waar komt het door?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee, hoeft niet. Als je overtraind, of niet goed hersteld bent, kun je 's ochtends een verhoogde rustpols hebben. Dat wordt vaak 10-15 minuten later weer lager. Maar die waarde als je net wakker bent, dat is je echte rustpols.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |