Snelheid train je in intervaltrainingen, uithoudingsvermogen in de duurtrainingen. Het heeft geen zin om je tempo in je duurtraining te verwerken. Daarmee belast je jezelf teveel en help je eigenlijk je trainingseffect deels om zeep.quote:
Het enige probleem is dat je toch vaak een rondje moet plannen van x aantal kmquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad.... wat YUR zegt!
Mensen met veel marathonervaring die je bij elke AV of loopgroep tegen kom, zullen het vaak hebben over een training gebaseerd op "time on your feet" ipv strak aan te houden aan het aantal kilometers.
vandaar ook dat half uurtje speling....quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het enige probleem is dat je toch vaak een rondje moet plannen van x aantal kmVoor mijn kortere afstandjes vind ik het niet zo erg om bijv. 30 minuten heen te lopen en dan om te keren, maar met 2,5 uur is dat toch wel zonde, dan liever een mooi rondje..
In het begin is dat wel ff lastig ja. Op den duur leer je je lichaam en je tempo's wat beter kennen en weet je ongeveer hoe ver je gaat komen tijdens een duurloop van 2 uurquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het enige probleem is dat je toch vaak een rondje moet plannen van x aantal kmVoor mijn kortere afstandjes vind ik het niet zo erg om bijv. 30 minuten heen te lopen en dan om te keren, maar met 2,5 uur is dat toch wel zonde, dan liever een mooi rondje..
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn spetter rondje van vandaagIk vond het best wel leuk in de regen
al een beste afstand en een mooi tempoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe is het eigenlijk met je hoofd? Bont en blauw of valt het mee?quote:
Leuk in het bos lopen. Dat zijn toch wiel de tofste loopjesquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:15 schreef Nirak het volgende:
Ik heb net mijn spierpijn eruit gelopen. Dit weekend weer een 5 en een 7,5/8 lopen. Nu al zin in. Ik denk dat ik daarvoor naar het bos ga
[..]
al een beste afstand en een mooi tempo
Ditquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:14 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik vind km trainingen juist leuk. Vooral omdat het dan leuk uitpluizen is op afstandmeten.nl
Oh maar ik loop ook niet meer snel in duurloopjes hoor. Das inderdaad niet goed heb ik ondervonden. De laatste duurloop die ik alleen liep als training liep ik op 6.30. Nog wel iets te snel. Ik wil de volgende proberen mijn hartslag rond de 140/145 te houden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:03 schreef YUR het volgende:
[..]
Snelheid train je in intervaltrainingen, uithoudingsvermogen in de duurtrainingen. Het heeft geen zin om je tempo in je duurtraining te verwerken. Daarmee belast je jezelf teveel en help je eigenlijk je trainingseffect deels om zeep.
Ongeveer
Ga jij eens even paintenquote:
Kijk, dat klinkt goedquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:18 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oh maar ik loop ook niet meer snel in duurloopjes hoor. Das inderdaad niet goed heb ik ondervonden. De laatste duurloop die ik alleen liep als training liep ik op 6.30. Nog wel iets te snel. Ik wil de volgende proberen mijn hartslag rond de 140/145 te houden.
Goed zo! Nu weer fris en fruitig?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:15 schreef Nirak het volgende:
Ik heb net mijn spierpijn eruit gelopen. Dit weekend weer een 5 en een 7,5/8 lopen. Nu al zin in. Ik denk dat ik daarvoor naar het bos ga
[..]
al een beste afstand en een mooi tempo
[..]
Hoe is het eigenlijk met je hoofd? Bont en blauw of valt het mee?
Tnxquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:20 schreef YUR het volgende:
[..]
Kijk, dat klinkt goed
Als je dat 2 uur lang redelijk constant vol kunt houden:
Anderhalf uur mag ookquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Tnx
2 uur is nog wat veel voor mij. Wil een uur en 3 kwartier proberen. Ik zal laten weten hoe het ging
way too muchquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:23 schreef Daywalk3r het volgende:
https://www.endomondo.com/workouts/369871112/7102294
Heerlijk stabiele hartslag.
Enige nadeel is dat mijn tepel een beetje kapot is door de regen icm het ekidenshirt. (2 much info?)
Auw! Dat heb ik ook een paar keer gehad. Ik mik nu altijd een stukkie tape over mn tapels, nergens last vanquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:23 schreef Daywalk3r het volgende:
https://www.endomondo.com/workouts/369871112/7102294
Heerlijk stabiele hartslag.
Enige nadeel is dat mijn tepel een beetje kapot is door de regen icm het ekidenshirt. (2 much info?)
Ja bij regen moet ik daar ook aan denken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:24 schreef YUR het volgende:
[..]
Auw! Dat heb ik ook een paar keer gehad. Ik mik nu altijd een stukkie tape over mn tapels, nergens last van
En als het heel warm is ook!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:25 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja bij regen moet ik daar ook aan denken.
Ik ben al een week ingeschrevenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:22 schreef Guard het volgende:
Als er nog iemand een leuk loopje zoekt in september:
http://www.brabantseparel.nl
Als ik het goed begrijp zijn er een beperkt aantal startbewijzen beschikbaar.
De HM is 2x de ronde van 10 (met een extra stukje eraan, al weet je dat niet zeker, het blijft prorun, die meten wel eens te kort)
Mijn rustweek, maar als het een beetje weer is zal ik je wel komen supporterenquote:
http://www.sportvoedingwe(...)hocolade-p-1077.htmlquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:21 schreef Guard het volgende:
[..]
Is die een beetje weg te knagen of is het droge meuk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |