abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142060266
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Die Etixx energy sport bar die in het Ekiden tasje zat is trouwens wel lekker!
Is die een beetje weg te knagen of is het droge meuk?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:23:04 #252
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_142060318
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:21 schreef Guard het volgende:

[..]

Hapt lekker weg en is fris door die citroen!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 20:23:05 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_142060320
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:21 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik vond dat dus wel meevallen, het was geen droge meuk! Ik had trouwens de lemon-variant. Er schijnt ook iets met frambozen geweest te zijn, geen idee of die lekker was.

- edit - op het journaal zeggen ze dat Menno Buch overleden is -O- ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:25:49 #254
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_142060439
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:55 schreef Angel-A het volgende:
Wie kan mij helderheid verschaffen?

Ik heb een HM-schema (HM A'dam 19-10) opgezocht en volg dat sinds vorige week braaf. Nu moest ik vandaag 3 km lopen met tempo 6:47. Dit noemen ze draven. Kort stukje in laag tempo, haast de moeite niet om me voor om te kleden. Wat is precies het doel hiervan? Waarom moet het kort én langzaam? Kort en snel snap ik, lang en langzaam ook, hoewel de LDL's nog langzamer moeten.

De rest van het schema bestaat uit LDL's op zondag en tempo- of snelheidsloopjes op donderdag. Elke dinsdag moet ik zo'n 3km loopje, over een paar weken op vrijdag ook.
Het komt trouwens van Runnersweb.
Dat heeft te maken met herstel en rustweken :)
F means you're fucked
pi_142060454
Dat reepje dan maar eens meenemen op LDL dit weekend
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:28:16 #256
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_142060558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik vond dat dus wel meevallen, het was geen droge meuk! Ik had trouwens de lemon-variant. Er schijnt ook iets met frambozen geweest te zijn, geen idee of die lekker was.

- edit - op het journaal zeggen ze dat Menno Buch overleden is -O- ;(
Idd.. -O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_142060654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je weet zelf het beste wat je aankan. Stelregel is 1 keer in de week tempowerk, 1 keer een LDL en dan nog iets er tussen in, afhankelijk van hoe je je voelt. Hou een schema aan als leidraad maar wees niet bang om zelf binnen de lijntjes te kleuren.
Dit is wel een fijne waar ik wat mee kan ^O^
Ik loop sowieso ook een keer met de loopgroep LDL's op donderdagavond, al gaan die niet erg langzaam (peer pressure) en op zaterdagochtend heb ik training met de loopgroep waarbij het afwachten is wat we gaan doen, meestal korte of lange interval, altijd loopscholing en af en toe heuveltraining. Op 2 andere dagen in de week kan ik dan lekker zelf freewheelen, bekijken wat nog niet aan bod is geweest. Aan de kilometers kom ik tegen die tijd wel: voor de Dam tot Damloop trainen we tot 17 km en daarna heb ik nog een maand tot de HM.

Bedankt allemaal voor het meedenken! *O*
pi_142060739
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:25 schreef YUR het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:25 schreef YUR het volgende:

[..]

Dus zo'n week met alleen maar 6km loopjes is herstel week? Week 30 is wat intensiever ;)
Tempolopen zitten er relatief weinig in om de 2 tot 3 weken. Denk dat ik die er zelf wat meer bij doe of juist niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
p.s. vind het wedstrijdtempo wel wat hoog......Maar wie weet wilde zelf voor de 5;45 gaan ofzo afhankelijk van weer. 1e wedstrijd ooit wrs. dus weet niet goed heo tempo zal zijn. Ga denk ik wel een groote beekloop doen ofzo hier in Eindhoven eind augustus.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:34:37 #259
50430 Yuki
Student Midwife
pi_142060884
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:30 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Dit is wel een fijne waar ik wat mee kan ^O^
Ik loop sowieso ook een keer met de loopgroep LDL's op donderdagavond, al gaan die niet erg langzaam (peer pressure) en op zaterdagochtend heb ik training met de loopgroep waarbij het afwachten is wat we gaan doen, meestal korte of lange interval, altijd loopscholing en af en toe heuveltraining. Op 2 andere dagen in de week kan ik dan lekker zelf freewheelen, bekijken wat nog niet aan bod is geweest. Aan de kilometers kom ik tegen die tijd wel: voor de Dam tot Damloop trainen we tot 17 km en daarna heb ik nog een maand tot de HM.

Bedankt allemaal voor het meedenken! *O*
Met 17km heb je feitelijk al genoeg in de benen voor een HM.
Hoewel ik voor zelfvertrouwen het liefst tot 19km zou gaan in training...
♥ || Baby catcher in training || ♥
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:35:05 #260
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_142060906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:31 schreef ser het volgende:

[..]

[..]

Dus zo'n week met alleen maar 6km loopjes is herstel week? Week 30 is wat intensiever ;)
Tempolopen zitten er relatief weinig in om de 2 tot 3 weken. Denk dat ik die er zelf wat meer bij doe of juist niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
p.s. vind het wedstrijdtempo wel wat hoog......Maar wie weet wilde zelf voor de 5;45 gaan ofzo afhankelijk van weer. 1e wedstrijd ooit wrs. dus weet niet goed heo tempo zal zijn. Ga denk ik wel een groote beekloop doen ofzo hier in Eindhoven eind augustus.

Het is redelijk gebruikelijk om een golfbeweging in een opbouwschema te bouwen: 3 weken steeds wat meer, vierde week relatieve rustweek. En dat dan een paar keer.

Je kunt er normaal gesproken van uit gaan dat zo'n schema rekening houdt met belasting en rust, dus zomaar wat loopjes er tussen gooien kan het optimale effect van zo'n schema flink om zeep helpen.

Maar mij kan het niet schelen, als je maar lol hebt *O*
F means you're fucked
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:38:48 #261
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_142061104
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Het begint morgen pas om 22:00 uur. Daarvoor kan ik dus nog prima lopen :)
hier om 8 uur en nu maar hopen dat er geen verlenging komt want dat brak me zondagmorgen op...afgesroken in Invercargill om een rondje te gaan lopen om 11 uur.....
Morgen na het lopen de rest van de dag 'vrij' genomen om met een van mijn Naseby 110 miler maatjes een lange duurloop van 30-35km te doen.
(hij werkt in een ziekenhuis als "iets met rontgen of zo" en kan niet altijd in het weekend vrij krijgen...en om die borst nu alleen te laten lopen is ook wat)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 juli 2014 @ 20:43:13 #262
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_142061326
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:35 schreef YUR het volgende:

[..]

Het is redelijk gebruikelijk om een golfbeweging in een opbouwschema te bouwen: 3 weken steeds wat meer, vierde week relatieve rustweek. En dat dan een paar keer.

Je kunt er normaal gesproken van uit gaan dat zo'n schema rekening houdt met belasting en rust, dus zomaar wat loopjes er tussen gooien kan het optimale effect van zo'n schema flink om zeep helpen.

Rustweken zijn wel belangrijk inderdaad!
pi_142061330
Van die loopjes waarbij je je afvraagt hoe je 2 dagen ervoor nog een HM hebt kunnen lopen.
Toch héérlijk gelopen en zo lekker aan de hutspot :9 O+
Ja doei.
pi_142061351
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:35 schreef YUR het volgende:

[..]

lol dan houd ik me netjes aan het schema. Maar een wedstrijd van 12 of 16 km in zo'n schema zetten is lastig. Zou je die doen in plaats van een tempoloop of een LDL?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hier om 8 uur en nu maar hopen dat er geen verlenging komt want dat brak me zondagmorgen op...afgesroken in Invercargill om een rondje te gaan lopen om 11 uur.....
Morgen na het lopen de rest van de dag 'vrij' genomen om met een van mijn Naseby 110 miler maatjes een lange duurloop van 30-35km te doen.
(hij werkt in een ziekenhuis als "iets met rontgen of zo" en kan niet altijd in het weekend vrij krijgen...en om die borst nu alleen te laten lopen is ook wat)
Dan is ie Xray technician (of Röntgenlaborant in het nederlands ;)) Ben ik ook alhoewel ik nu niet bij een bedrijf werk die in de Healthcare zit (Philips)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:43:41 #265
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_142061352
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:34 schreef Yuki het volgende:

[..]

Met 17km heb je feitelijk al genoeg in de benen voor een HM.
Hoewel ik voor zelfvertrouwen het liefst tot 19km zou gaan in training...
Ik ga ook tot 19 of 20 trainen hoor. Als het past. Ik laat niet graag dingen aan het toeval over op een wedstrijd.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:47:22 #266
50430 Yuki
Student Midwife
pi_142061518
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik ga ook tot 19 of 20 trainen hoor. Als het past. Ik laat niet graag dingen aan het toeval over op een wedstrijd.
Feitelijk hoeft het niet. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je meer afbreekt dan opbouwt op die manier... Maar wat daarvan waar is..?

Ik heb het zelf ervaren met de Marikenloop. Mijn laatste 10km was 3 maanden daarvoor. Max duurloop binnen een maand ervoor was 8km. Het geeft dus niks als je 10-20% onder je beoogde afstand zit in training.
Het is ook niet voor niets dat je in training voor een M niet verder gaat dan 35km.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:48:06 #267
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_142061549
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rustweken zijn wel belangrijk inderdaad!
Die heb ik er ook in zitten inderdaad ^O^
Best wel eens lekker :)
Al zijn ze niet heel erg rustig, duurloop gaat dan terug naar 12 km van 16. Maar misschien ga ik dan wel minder ver.

De laatste weken sws weinig gelopen, want wedstrijdje en oogdingen.

Deze week hopelijk 4x lopen. Maar niet te hard. Wel duurloopje van 16k *O*
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:52:22 #268
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_142061795
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:47 schreef Yuki het volgende:

[..]

Feitelijk hoeft het niet. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je meer afbreekt dan opbouwt op die manier... Maar wat daarvan waar is..?

Ik heb het zelf ervaren met de Marikenloop. Mijn laatste 10km was 3 maanden daarvoor. Max duurloop binnen een maand ervoor was 8km. Het geeft dus niks als je 10-20% onder je beoogde afstand zit in training.
Het is ook niet voor niets dat je in training voor een M niet verder gaat dan 35km.
Ik weet dat allemaal wel maar het voelt beter voor me om het zo te doen. Voor de 15k had ik ook al maanden geem 15 gelopen en daarvoor 1x en het ging super maar ik vind een hm een eind en dan wil ik geen spanning voelen van haal ik die afstand wel.
Maar ik doe het alleen als ik het 3 weken voor de wedstrijd kan doen. Liefst 4 weken. Dan daartussen nog een keer 17 oid. Maar ik zie wel. Het loopt hoe het loopt en aangezien ik best vaak trainingen mis (ziek,overbelaste spier of blauw oog) is het niet geheel te plannen. Eerst wilde ik de hele afstand al lopen vantevoren en dat heb ik al laten varen :)
pi_142061960
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:47 schreef Yuki het volgende:

[..]

Raar dat in mijn schema dan in de zondag voor de marathon (ok 2 weken ervoor door een weekfout van mij met opstellen schema) een 19km LDL zit op 6:22.
Zo zie je maar dat er veel verschil zit tussen schema;s en hoe men er naar kijkt.
Wat het wel lastig maakt om een schema voor me te vinden. Houd deze aan en dan zie ik wel hoe ik het gaat ;)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:55:36 #270
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_142061963
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik weet dat allemaal wel maar het voelt beter voor me om het zo te doen. Voor de 15k had ik ook al maanden geem 15 gelopen en daarvoor 1x en het ging super maar ik vind een hm een eind en dan wil ik geen spanning voelen van haal ik die afstand wel.
Maar ik doe het alleen als ik het 3 weken voor de wedstrijd kan doen. Liefst 4 weken. Dan daartussen nog een keer 17 oid. Maar ik zie wel. Het loopt hoe het loopt en aangezien ik best vaak trainingen mis (ziek,overbelaste spier of blauw oog) is het niet geheel te plannen. Eerst wilde ik de hele afstand al lopen vantevoren en dat heb ik al laten varen :)
Probeer eens niet in afstand, maar in tijd te denken....dat helpt!

Stel, je wilt een HM in 2 uur lopen....probeer dan je langste training in de buurt van die 2 uur te krijgen.
Het grote verschil is dat je trainingstempo natuurlijk veel lager ligt dan je HM-tempo.
Maar je weet in ieder geval dat je die 2 uur aan kunt.

Dat geldt sowieso voor veel mensen...denk minder in trainingskilometers en meer in trainingstijd. Helpt :Y
F means you're fucked
pi_142062022
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:55 schreef YUR het volgende:

[..]

Stel, je wilt een HM in 2 uur lopen....probeer dan je langste training in de buurt van die 2 uur te krijgen.
Het grote verschil is dat je trainingstempo natuurlijk veel lager ligt dan je HM-tempo.

Dat geldt sowieso voor veel mensen...denk minder in trainingskilometers en meer in trainingstijd. Helpt :Y
Goede tip!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:57:47 #272
50430 Yuki
Student Midwife
pi_142062074
quote:

[..]

Die houd ik in m'n achterhoofd!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:58:50 #273
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_142062128
Mijn spetter rondje van vandaag :) Ik vond het best wel leuk in de regen

SPOILER
:+
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:59:46 #274
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_142062191
quote:

[..]

inderdaad.... wat YUR zegt!
Mensen met veel marathonervaring die je bij elke AV of loopgroep tegen kom, zullen het vaak hebben over een training gebaseerd op "time on your feet" ipv strak aan te houden aan het aantal kilometers.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:01:14 #275
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_142062278
quote:

[..]

True...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')