Laat dat maar niet aan Gogo horenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:22 schreef mosselmossel het volgende:
Gek, mijn rusthartslag neem ik op mijn werk. Dan issie lager dan wanneer ik net wakker word. Geen gein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, daarquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:15 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik heb hem aan de teamcaptain meegegevenHij mag mooi pronken bij de andere bekers van Jero!
[..]
UIt de WA-groep, die jij verlaten hebt
Grr, heb ik zo'n opvallend t-shirt, sta ik er nergens op..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:45 schreef CaLeX het volgende:
nieuw album ekiden
https://onedrive.live.com(...)BC80556AADF877%21120
Al laat de kwaliteit wel wat te wensen over
Nou je het zegt, raar is dat ja...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:39 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Grr, heb ik zo'n opvallend t-shirt, sta ik er nergens op..
Ik ook niet. Ik zal niet zeggen dat ik net zo hard werk als de gemiddelde workaholic maar ik werk vrij hard. Waarschijnlijk om her gebrek aan hard werken van de overige ambtenaren te compenseren ofzo.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:17 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Jij wel, maar deze bewaker van de staat niet
Terwijl de ICT vaak uitbesteed wordt aan al die hardwerkende mensen van "de markt".quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:45 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zal niet zeggen dat ik net zo hard werk als de gemiddelde workaholic maar ik werk vrij hard. Waarschijnlijk om her gebrek aan hard werken van de overige ambtenaren te compenseren ofzo.
En mijn hartslag is hoog omdat ik me erger aan de waardeloze faciliteiten (ICT).
Ik sta ook bijna nergens op, sommige mensen staan er meerdere keren op en andere geen een keerquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:39 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Grr, heb ik zo'n opvallend t-shirt, sta ik er nergens op..
Die hebben er dan een tyfuszooi van gemaaktquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:47 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Terwijl de ICT vaak uitbesteed wordt aan al die hardwerkende mensen van "de markt".
Volgens mij heb ik ooit ook zo'n schema gevolgd, maar dan was het draven wel iets langer (6 km) en op 30-45 seconde sneller dan LDL tempo. Niet dat je er echt heel moe van werd, maar ook niet dat je het gevoel had dat je niets deed. Heb je de beoogde snelheid dan wel goed ingeschat als het zo easy voelt?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:55 schreef Angel-A het volgende:
Wie kan mij helderheid verschaffen?
Ik heb een HM-schema (HM A'dam 19-10) opgezocht en volg dat sinds vorige week braaf. Nu moest ik vandaag 3 km lopen met tempo 6:47. Dit noemen ze draven. Kort stukje in laag tempo, haast de moeite niet om me voor om te kleden. Wat is precies het doel hiervan? Waarom moet het kort én langzaam? Kort en snel snap ik, lang en langzaam ook, hoewel de LDL's nog langzamer moeten.
De rest van het schema bestaat uit LDL's op zondag en tempo- of snelheidsloopjes op donderdag. Elke dinsdag moet ik zo'n 3km loopje, over een paar weken op vrijdag ook.
Het komt trouwens van Runnersweb.
Om bij te komen van de LDL? Heb het ook wel eens gezien en dat is ook een beetje een reden waarom ik nooit een schema heb gevolgd na de 5k.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:55 schreef Angel-A het volgende:
Ik heb een HM-schema (HM A'dam 19-10) opgezocht en volg dat sinds vorige week braaf. Nu moest ik vandaag 3 km lopen met tempo 6:47. Dit noemen ze draven. Kort stukje in laag tempo, haast de moeite niet om me voor om te kleden. Wat is precies het doel hiervan? Waarom moet het kort én langzaam? Kort en snel snap ik, lang en langzaam ook, hoewel de LDL's nog langzamer moeten.
De rest van het schema bestaat uit LDL's op zondag en tempo- of snelheidsloopjes op donderdag. Elke dinsdag moet ik zo'n 3km loopje, over een paar weken op vrijdag ook.
Wordt dat niet later in het schema een 5 of 6,5 km 'draven'? Zoiets staat me nog bij in ieder gevalquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:55 schreef Angel-A het volgende:
Alleen in week 4, 8 en 12 is het 5 km of 6,5 km, maar dan mag ik dit 3x per week doen, geen LDL dan.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:57 schreef Levitas het volgende:
[..]
Wordt dat niet later in het schema een 5 of 6,5 km 'draven'? Zoiets staat me nog bij in ieder geval
Ik zou eens rondshoppen naar een fijn schema wat LDL's opbouwt en afwisselt met intervaltrainingen en kortere tempoloopjes. Runinfo heeft ook wel fijne schema's.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:06 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Alleen in week 4, 8 en 12 is het 5 km of 6,5 km, maar dan mag ik dit 3x per week doen, geen LDL dan.
LT: het voelt inderdaad of ik nauwelijks iets gedaan heb, wat zou jij doen? Langer lopen in dit tempo of 3 km sneller lopen. Ik heb opgegeven dat ik 10 km in een uur kan lopen en echt veel sneller gaat dat inderdaad niet. Dus gemiddeld 6 min/km bij 10 km. De 5 km gaat wat sneller, in 27 á 28 minuten.
Ik heb nooit eerder met een schema gelopen, ook niet met Evy, maar nu met een HM in het vooruitzicht durf ik niet zo goed aan te blijven rommelen.
Je weet zelf het beste wat je aankan. Stelregel is 1 keer in de week tempowerk, 1 keer een LDL en dan nog iets er tussen in, afhankelijk van hoe je je voelt. Hou een schema aan als leidraad maar wees niet bang om zelf binnen de lijntjes te kleuren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:06 schreef Angel-A het volgende:
Ik heb nooit eerder met een schema gelopen, ook niet met Evy, maar nu met een HM in het vooruitzicht durf ik niet zo goed aan te blijven rommelen.
Mijn 7^^ schema begint ook heel erg rustig. Maar ik moet zeggen dat ik dat nu nog wel oké vind. Ik zit nu in week 2, maar omdat ik de trainingen nu nog makkelijk aankan, zie ik het ook zonnig in voor de rest van de training. Het geeft me wat zelfvertrouwen zogezegdquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:55 schreef Angel-A het volgende:
Dat klinkt goed ja. Ik vond het zelf ook fijn om mijn intervallen af te wisselen tussen kort intensief en wat langer extensief (D3), dus de ene week 10x400 of 15x200, en de andere week 3x10 minuten of 5x8 of zoquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou een D2 duurloopje (tot een kilometer of 7 max) 400 of 800 meter intervals en LDL's tot 18KM doen voor een HM.
Oh ja, het gaat om een HM schema ja.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou een D2 duurloopje (tot een kilometer of 7 max) 400 of 800 meter intervals en LDL's tot 18KM doen voor een HM.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:06 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Alleen in week 4, 8 en 12 is het 5 km of 6,5 km, maar dan mag ik dit 3x per week doen, geen LDL dan.
LT: het voelt inderdaad of ik nauwelijks iets gedaan heb, wat zou jij doen? Langer lopen in dit tempo of 3 km sneller lopen. Ik heb opgegeven dat ik 10 km in een uur kan lopen en echt veel sneller gaat dat inderdaad niet. Dus gemiddeld 6 min/km bij 10 km. De 5 km gaat wat sneller, in 27 á 28 minuten.
Goede tip, ga ik ook doen aangezien ik ook van die 5k loopjes erin heb zitten.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je weet zelf het beste wat je aankan. Stelregel is 1 keer in de week tempowerk, 1 keer een LDL en dan nog iets er tussen in, afhankelijk van hoe je je voelt. Hou een schema aan als leidraad maar wees niet bang om zelf binnen de lijntjes te kleuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het kan zijn dat ik wat draafloopjes skip ivm tijdgebrek.Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
Ok, dit verduidelijkt het wel enigszins. Ik ga proberen het onderscheid tussen LDL en draven duidelijker te onderscheiden. Ik heb een hartslagmeter maar gebruik hem nooit omdat ik er steeds op bleef kijken en ik er onrustig van werd. Toch maar weer eens om doen, ik denk dat het verschil tussen D1, D2 en D3 me dan wat duidelijker wordt en waarschijnlijk loop ik gewoon altijd in D3 (behalve vandaag) dus veel te hard.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:57 schreef Levitas het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een D2 loopje als het goed is. Dus wel inspanning, maar zonder teveel moeite eigenlijk.
Mijn D1/ LDL tempo is, volgens het runnersweb schema, 6:50 min/km. Dat is easy peasy (en dat hoort ook). Mijn 3km op D2 is 6:30 min/km (later gaat dat naar 6:20 min/km). Maar dat geeft mij toch altijd wel het gevoel dat ik me ietwat heb ingespannen. Het kan zomaar zijn dat je je doeltijd eventueel zou kunnen hierin.
Heb je ervaring met je hartslag, en wat loop je op dit tempo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |