SPOILER: Wikipedia van FoklandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het idee is om Fok! users te laten inschrijven in een nieuwe competitie. Als deel van de inschrijving zal je een complete club moeten maken en spelers moeten "kopen".
Wees gerust, de inschrijving is zo makkelijk mogelijk gemaakt, maar je moet wel de regels en aanwijzigingen goed doorlezen.
Iedere deelnemer mag 1 club aanmaken op het Fok! eiland. Daarnaast krijgt hij de beschikking over een transferbudget van £ 100.000.000. De waardes van spelers worden bepaald door de reallife website www.transfermarkt.co.uk.
Naast spelers zal je ook een manager aan moeten stellen, ticket prijzen stellen e.a.
Steden zijn gesticht op het eiland. Er zijn meerdere kranten, TV stations en radiozenders verhuist naar het eiland om verslag te doen van het voetbal.
Gestichte steden op Fok eiland:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Media op Fok eiland:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aangemaakte competities:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Het spel wordt gehost door één host per keer. De host kan de game overdragen aan een andere host naar gelang afspraak.
• De begindatum van het spel is Juli 2013. De einddatum is niet ingesteld.
• Het “Fok” land wordt aangemaakt in de FM editor. Ook steden, clubs, stadia en meer worden compleet aangemaakt.
• Elke deelnemer moet het inschrijvingsdocument downloaden, invullen en opsturen naar: fokalsclub@gmail.com
• Instructies voor in te vullen variabelen zullen gegeven worden als kommentaar in hetzelfde document.
• Er zijn 2 competities in Fokland, zijnde de 1e en 2e divisie. Er zijn 2 cups, zijnde de nationale beker (knockout rondes) en de Super Cup, waar de kampioen en bekerwinnaar voor eeuwige glorie vechten.
• Elke divisie bestaat uit 20 clubs. De nationale beker uit 32 clubs, waaronder alle 20 uit de 1e divisie en de top 12 uit de 2e divisie.
• Promotie is er voor de kampioen van de 2e divisie, plus 1 club die via een korte play-off van plaatsen 2 t/m 5 wint.
• Degradatie is er voor de hekkensluiter van de 1e divisie, plus 1 club die via een korte play-off van plaatsen 16 t/m 19 verliest.
• Geldprijzen zijn er voor de top 5 van de 1e divisie en de top 3 van de 2e divisie, echter zijn de laatstgenoemde veel lager.
• Deelnemers worden toegevoegd aan de 1e divisie. In geval van 20+ deelnemers, zullen deelnemers 21 en verder toegevoegd worden aan de 2e divisie.
• Elke club krijgt automatisch een reserve team en jeugdteam, die zullen ingevuld worden met fictieve spelers door FM.
• Het bedrag, dat over is van de 100 miljoen na de aankopen van spelers, wordt gestort op de bankrekening van de club. (kapitaal) Dit kan positieve invloed hebben op je financiën, verbeteringen van je faciliteiten, etc.
• De eerste transferwindow is bevroren. (begin tot 2 september 2013) Dit om te voorkomen dat je spelers direct weggekocht worden. Daarna zijn er pas transfers mogelijk.
• Bij aankoop van een speler zal het salaris 1:1 overgenomen worden naar je club. Dit heeft grote impact op de financiën van je club, dus houd dat in gedachten bij het kopen van spelers, zodat je niet direct falliet gaat.
De Fokland clubs zullen (nog) niet kunnen concurreren met de Manchester City's van de wereld.
• In het geval dat er 2 of meer deelnemers eenzelfde speler willen kopen, zal Sejt deze deelnemers op de hoogte hiervan stellen via PM of DM op Fok!
Hierna mogen deze deelnemers een eenmalig bod (in %) doen op deze speler. Dit bod is bindend. Het hoogste bod wint. Het geboden bedrag wordt dan afgetrokken van de 100 miljoen.
• Er mogen over alle deelnemers genomen maximaal 5 spelers van 1 club gekocht worden. Indien de 5 overschreden wordt, zal Sejt deze deelnemers op de hoogte hiervan stellen via PM of DM op Fok!
Hierna mogen de deelnemers eenmalig extra bieden (in %) voor deze speler(s). Dit bod is bindend. De 5 hoogste % boden winnen. De overige zullen een nieuwe speler moeten zoeken.
• Nadat een deelnemer een dergelijke veiling verloren heeft en een nieuwe speler moet zoeken, gaat de regel van kracht dat er alleen een nieuwe speler gekocht mag worden, die nog niet gekocht is door andere deelnemers. Dit om een eindeloos veiling proces te voorkomen.
De OP zal gaandeweg aangevuld worden met nieuwe informatie. Er is voorbehoud voor de genoemde gegevens hierboven.
1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Je hoeft niet in het bezit te zijn van het spel Football Manager om mee te doen.
2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.
3. Wat is er nieuw in dit topic ten opzichte van het "Fok! als speler" topic?
In dit topic wordt een complete club, waar je spelers aan het begin aan toe moet voegen. In het "Fok! als speler" topic ben je één speler die zich gedurende 20 jaar ontwikkeld.
4. Moet ik hier veel tijd in steken?
Alleen bij de inschrijving moet je er even tijd in steken om alles in te vullen. Daarna kan je achterover leunen en de updates van de host lezen om te zien hoe het met je club gaat.
5. Kan mijn club promoveren of degraderen?
Nee. De competitie zal hetzelfde blijven. Het systeem wordt enorm ingewikkeld als we een extra fictieve lagere competitie erbij moeten maken. Echter, de nationale beker, de super cup én Europees voetbal zou voor genoeg variatie moeten zorgen.
6. Ik wil ook hosten. Kan dat?
Ja, je moet echter wel de officiële versie van FM14 bezitten. Daarnaast is een bepaalde inzet en passie voor het concept een grote plus. De host maakt het spel tot een succes!
7. Wanneer begint de inschrijving?
Op dit moment zijn we nog bezig met voorbereidingen en is het topic aangemaakt om input te krijgen over het te maken spel. Inschrijvingen starten waarschijnlijk rond vrijdag 11 juli 2014.
Inschrijvingen zijn geopend tot zondagavond 20.00u!
Download het inschrijfformulier hier: download link
Vul het zorgvuldig in.
Stuur het naar het volgende email adres zodra je klaar bent: fokalsclub@gmail.com
[ Bericht 4% gewijzigd door Sejt op 09-07-2014 18:45:58 ]I love my mispoken words.![]()
Waarom ziet het eiland eruit als een slappen piemel + balzak?Children of the night. What music they make.![]()
Omdat jij dat erin wil zien Hovv.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:02 schreef DeHovenier het volgende:
Waarom ziet het eiland eruit als een slappen piemel + balzak?
I love my mispoken words.![]()
Super concept!![]()
Misschien ook al het lijstje van alle media plaatsen? En steden.HAHA idd!quote:Op maandag 7 juli 2014 15:02 schreef DeHovenier het volgende:
Waarom ziet het eiland eruit als een slappen piemel + balzak?![]()
Mijn excuses. Bij deze.quote:Toegevoegd aan de OP.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:05 schreef ambiance het volgende:
Super concept!![]()
Misschien ook al het lijstje van alle media plaatsen? En steden.
[ Bericht 34% gewijzigd door Sejt op 07-07-2014 15:12:39 ]I love my mispoken words.![]()
Stadions:
- nieuw nieuw Galgenwaard
- het bad (de kuip)
- abe fokstra stadion
- Fokke en sukke dome
- bernaboweu / highbowrey (voor die stad met mijn naam er in)
- aaritalofield
- san siebe![]()
Stadions is volgens mij handig om per club te doen. Eventueel een Nationaal stadion kan wel dan lijkt me.![]()
Namen van stadions.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:16 schreef Ciscus het volgende:
Waar moet nog een ei over gelegd worden? Ik ben vandaag namelijk onwijs functioneel creatief.
Danny Dome
Yvonne Veste
Het FortChildren of the night. What music they make.![]()
Stadions:
- Dollydome (staat op de plek waar Dolly ter wereld kwan)
- Host Arena (om de hosts te eren)
- Stadion 54e Breedtegraad Noord (of hoger?)![]()
Dit lijkt mij inderdaad ook het beste. In de editor is het seperaat, maar het lijkt me leuker als deelnemer om zelf een stadion 'aan te maken'.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:22 schreef HamburgerHenk het volgende:
Stadions is volgens mij handig om per club te doen. Eventueel een Nationaal stadion kan wel dan lijkt me.I love my mispoken words.![]()
Oh jammer, ik was losquote:Op maandag 7 juli 2014 15:24 schreef Sejt het volgende:
[..]
Dit lijkt mij inderdaad ook het beste. In de editor is het seperaat, maar het lijkt me leuker als deelnemer om zelf een stadion 'aan te maken'.![]()
![]()
Sejt, In de OP staat nu Stalybrug en New Stalybridge. Zoals je ziet heb ik voor de 1e gekozen. Dus de andere kan weg.
Of je laat hem staan en dan ben ik zeer vereert (met 2 steden)![]()
Ik wil wel vast voor mijn eigen Stadion opperen? Hobbel's Achtertuin
Verder misschien wel leuk als er 1 of 2 nationale stadions zijn (denk aan olympische stadions waar bijvoorbeeld de supercup wordt gespeeld.![]()
wat ik me afvroeg:
Stel dat ik Robben wil kopen en een andere user ook. Gaat Robben dan tegen Robben spelen?
verder ben ik ervoor (zover mijn mening er toe doet) dat elke speler zelf de naam voor zijn stadion kiest.
![]()
We kunnen inderdaad de 2 nationale stadions (primair + alternatief) vast stellen in hoofdstad Fokkerdam.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:29 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Ik wil wel vast voor mijn eigen Stadion opperen? Hobbel's Achtertuin
Verder misschien wel leuk als er 1 of 2 nationale stadions zijn (denk aan olympische stadions waar bijvoorbeeld de supercup wordt gespeeld.
Suggesties? Host Arena vond ik wel wat hebben.
We hebben het erover gehad om dan een veiling te houden voor die speler. Bij elk bod 10% van de prijs erbij. Lijkt mij een goede oplossing om te doen.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:31 schreef 44rdbei het volgende:
wat ik me afvroeg:
Stel dat ik Robben wil kopen en een andere user ook. Gaat Robben dan tegen Robben spelen?
verder ben ik ervoor (zover mijn mening er toe doet) dat elke speler zelf de naam voor zijn stadion kiest.
En iedere mening telt.
Ingesteld.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:39 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Klinkt goed. Ik ben het er mee eens!
Ik heb er eigenlijk wel zin in. Als ik tijd heb FM2014 maar vast installeren, heb het al een tijdje niet meer aangeraakt. Of is er website waar je de player stats kan vinden?![]()
Ik heb ook al aardig wat ideeen
- Stadion: Highbowy
- Clubnaam: Kopacabowna F.C. (KFC)
- Logo: ligt aangepast KFC logo![]()
![]()
Maareh... we zijn een soeverein gebied binnen het Koninkrijk der Nederlanden, dan is het wel vaag als we Engelse-, Spaanse- of anderstalige club- en stadionnamen hebben
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
De sjeiks betalen dus bepalenquote:Op maandag 7 juli 2014 16:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Maareh... we zijn een soeverein gebied binnen het Koninkrijk der Nederlanden, dan is het wel vaag als we Engelse-, Spaanse- of anderstalige club- en stadionnamen hebben![]()
![]()
Moest een .xml aanpassen om het Fok! eiland aan het Europese continent toe te voegen. Redelijk belangrijk, maar het werkt!!
Maar hoe worden spelers nou gekozen? Om en om als een draft? Zijn er regels als bijvoorbeeld maximaal 3 25+ jaar spelers, nationaliteiten etc. Spelers bannen bijv messi.![]()
Er bestaat al een FC Otelul, dus dan wordt mijn team FC Grotelul. En dan oefenwedstrijdjes tegen elkaar spelen
Children of the night. What music they make.![]()
Ik denk dat iemand best Messi mag kiezen. Maar dan heeft ie met zijn 100miljoen maar weinig andere spelers in zijn team.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:12 schreef Hermanna het volgende:
Maar hoe worden spelers nou gekozen? Om en om als een draft? Zijn er regels als bijvoorbeeld maximaal 3 25+ jaar spelers, nationaliteiten etc. Spelers bannen bijv messi.![]()
Dan kiest die gewoon een paar goedkope jonge wonderkinderen die uitgroeien tot volgende messisquote:Op maandag 7 juli 2014 16:14 schreef ambiance het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand best Messi mag kiezen. Maar dan heeft ie met zijn 100miljoen maar weinig andere spelers in zijn team..
![]()
Ik voorzie complete vrijheid wat betreft spelers. Messi is te duur, maar een CR7 of Neymar mag je kopen - dan heb je alleen weinig over voor de rest, maar het is een keuze.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:12 schreef Hermanna het volgende:
Maar hoe worden spelers nou gekozen? Om en om als een draft? Zijn er regels als bijvoorbeeld maximaal 3 25+ jaar spelers, nationaliteiten etc. Spelers bannen bijv messi.
Daarnaast wat betreft leeftijd, mag je helemaal zelf weten. Alle keuzes hebben hun voor- en nadelen en uiteindelijk liggen daar de wortels van dit concept. Keuzes!
Het kiezen van spelers zie ik als iets wat gewoon via de inschrijving moet gaan. Indien er een speler door meerdere deelnemers gekozen is, dan kan ik dat aangeven en een veiling via DM te starten tussen die 2 (of meer) deelnemers.Met zo'n keuze zou je dus een team hebben met alleen maar 16 jarigen. Dat lijkt me nou ook niet optimaal. Maar dat is het leuke van dit topic.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:17 schreef Hermanna het volgende:
[..]
Dan kiest die gewoon een paar goedkope jonge wonderkinderen die uitgroeien tot volgende messis.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je zo'n competitie laat door lopen.. Als je voor 20 seizoenen gaat, kan met jonge talenten beginnen nog best handig zijn.![]()
En eerste jaren een transferverbod? En kunnen we tijdens transferseizoen spelers ruilen met andere fokkers of nog andere spelers aantrekken of spelen we door met regensquote:Op maandag 7 juli 2014 16:18 schreef Sejt het volgende:
[quote]Op maandag 7 juli 2014 16:18 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik voorzie complete vrijheid wat betreft spelers. Messi is te duur, maar een CR7 of Neymar mag je kopen - dan heb je alleen weinig over voor de rest, maar het is een keuze.
Daarnaast wat betreft leeftijd, mag je helemaal zelf weten. Alle keuzes hebben hun voor- en nadelen en uiteindelijk liggen daar de wortels van dit concept. Keuzes!
Het kiezen van spelers zie ik als iets wat gewoon via de inschrijving moet gaan. Indien er een speler door meerdere deelnemers gekozen is, dan kan ik dat aangeven en een veiling via DM te starten tussen die 2 (of meer) deelnemers.
[..]
Met zo'n keuze zou je dus een team hebben met alleen maar 16 jarigen. Dat lijkt me nou ook niet optimaal. Maar dat is het leuke van dit topic.?
![]()
Ik vind dat je ook moet kunnen degraderen, dat maakt het ook onderin leuker. In de 2e klasse kunnen we wat kleine clubs toevoegen. Dit, zodat het nog wel wat moeite kost om te promoveren.
En als je jonge talentjes haalt, zal er ook aan ze getrokken worden. Ze blijven niet perse bij jouw club.![]()
Maar is het geen probleem dat grote clubs je spelers gaan kopen? Volgens mij moet elke club dan max reputatie hebben en de spelers naar 20 loyaliteit.![]()
Gewoon een tranfersverbod op clubs zettenquote:Op maandag 7 juli 2014 16:27 schreef Ciscus het volgende:
Ik vind dat je ook moet kunnen degraderen, dat maakt het ook onderin leuker. In de 2e klasse kunnen we wat kleine clubs toevoegen. Dit, zodat het nog wel wat moeite kost om te promoveren.
En als je jonge talentjes haalt, zal er ook aan ze getrokken worden. Ze blijven niet perse bij jouw club.![]()
![]()
Maar hoe kom je dan aan een transferbudget? Prijzengeld?quote:Op maandag 7 juli 2014 16:27 schreef HamburgerHenk het volgende:
Maar is het geen probleem dat grote clubs je spelers gaan kopen? Volgens mij moet elke club dan max reputatie hebben en de spelers naar 20 loyaliteit.![]()
Hierboven genoemde zaken lijken me allemaal dingen waar we nog even over moeten brainstormen lijkt me. Gaan we mee aan de slag!![]()
denk dat we rustig met 1 jaar moeten beginnen, 2e divisie kan altijd nog.
krijgen we doorlopende seizoenen? dan word het bijzonder moeilijk om terug te komen aan de top.![]()
Qua transfers kunnen we wel even kijken wat we doen. Transfers tussen clubs op Fok! eiland moeten we gewoon z'n verloop laten gaan.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:27 schreef Hermanna het volgende:
En eerste jaren een transferverbod? En kunnen we tijdens transferseizoen spelers ruilen met andere fokkers of nog andere spelers aantrekken of spelen we door met regens?
Een idee is om het restant van de 100 miljoen, die je over hebt na alle aankopen, als transferbudget te geven. Dat geeft de club extra mogelijkheden aan het begin.Je hebt wel gelijk, maar dat betekent een hoop extra werk voor mijquote:Op maandag 7 juli 2014 16:27 schreef Ciscus het volgende:
En als je jonge talentjes haalt, zal er ook aan ze getrokken worden. Ze blijven niet perse bij jouw club.Zal wel even uitvogelen hoe het moet in de editor.
Volgens mij kan dat op een of andere manier aan het begin wel uitgezet worden. Maar daarna moeten we het natuurlijk laten lopen. Dat is het risico van het vak en aan jullie om te overwegen bij het kopen van grote talenten.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:27 schreef HamburgerHenk het volgende:
Maar is het geen probleem dat grote clubs je spelers gaan kopen? Volgens mij moet elke club dan max reputatie hebben en de spelers naar 20 loyaliteit.
Dit misschien aanzetten?!
Hier kan ik mij wel in vinden. Laten we eerst beginnen met een seizoen waarin de uitgedachte dingen van hier kunnen worden getest in een jaar zodat je eventuele dingen kunt verhelpen.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:30 schreef 44rdbei het volgende:
denk dat we rustig met 1 jaar moeten beginnen, 2e divisie kan altijd nog.
krijgen we doorlopende seizoenen? dan word het bijzonder moeilijk om terug te komen aan de top.![]()
Aan eind van elk seizoen statistieken bijelkaar zetten en dan prijzen voor bepaalde prestaties.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:30 schreef ambiance het volgende:
[..]
Maar hoe kom je dan aan een transferbudget? Prijzengeld?
1ste plaats bijv. 3 miljoen
2de. 2 mil.
3de. 1 mil.
4de. 800k
5-20. etc.
1ste plaats fokcup. 3 miljoen etc.
Meeste goals gemaakt. Minste goals tegengekregen. etc.![]()
Gaan de managers ook geld kosten?
Is natuurlijk wel zaak om een goede trainer voor de groep te hebben, die je talenten de kans geeft en je spelers niet te snel laat gaan.
En als een speler weggekocht word, wie doet dan weer een eventuele aankoop? Jij of de manager. (Want dat gaat ook automatisch in het spel natuurlijk)![]()
Je kan toch gewoon alle andere competities uitschakelen, waardoor ze niet naar andere landen gaan? Staff moet geen geld kosten.
![]()
We beginnen natuurlijk allemaal met dezelfde status waardoor er, niet naar het spelersmateriaal gekeken, geen favoriet voor de titel is, dus nog geen traditionele top, leuk
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
zou het niet leuker zijn om met iets meer realistische steden namen te werken?
zoals:
laag Amsterdam.
Nieuwe Haven.
De tulpenstad
verder een kort profiel bij de steden? als aantal inwoners en type stad.![]()
We zullen tijdens het spel geen geld kunnen 'storten' bij een club. Wat ik wel kan en ga doen, is prijzengeld instellen waar mogelijk.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:35 schreef Hermanna het volgende:
[..]
Aan eind van elk seizoen statistieken bijelkaar zetten en dan prijzen voor bepaalde prestaties.
1ste plaats bijv. 3 miljoen
2de. 2 mil.
3de. 1 mil.
4de. 800k
5-20. etc.
1ste plaats fokcup. 3 miljoen etc.
Meeste goals gemaakt. Minste goals tegengekregen. etc.Als manager geen geld kosten, dan kiest iedereen de beste. Wat we kunnen doen, is de manager een deel van inschrijving te maken. Dus een beetje zoals "Fok als speler", maar dan een geïntegreerd onderdeel van deze inschrijving en dus een manager.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:37 schreef ambiance het volgende:
Gaan de managers ook geld kosten?
Is natuurlijk wel zaak om een goede trainer voor de groep te hebben, die je talenten de kans geeft en je spelers niet te snel laat gaan.
En als een speler weggekocht word, wie doet dan weer een eventuele aankoop? Jij of de manager. (Want dat gaat ook automatisch in het spel natuurlijk)
De aankoop doet een manager of director of football, normaal gesproken.Ik kan relatief makkelijk extra steden toevoegen, dus kom maar met je suggesties.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:45 schreef 44rdbei het volgende:
zoals:
laag Amsterdam.
Nieuwe Haven.
De tulpenstad
verder een kort profiel bij de steden? als aantal inwoners en type stad.
Qua grootte (aantal inwoners) worden alle steden hetzelfde. Qua type kan ik niks instellen, maar wel "attraction" en daar heb ik een waarde van 10 (gemiddeld) voor elke stad ingevuld.I love my mispoken words.![]()
Ik vind dat iedereen gewoon een manager van zelfde niveau moet hebben, het gaat toch meer om de spelersquote:Op maandag 7 juli 2014 16:46 schreef Sejt het volgende:
[..]
We zullen tijdens het spel geen geld kunnen 'storten' bij een club. Wat ik wel kan en ga doen, is prijzengeld instellen waar mogelijk.
[..]
Als manager geen geld kosten, dan kiest iedereen de beste. Wat we kunnen doen, is de manager een deel van inschrijving te maken. Dus een beetje zoals "Fok als speler", maar dan een geïntegreerd onderdeel van deze inschrijving en dus een manager.
De aankoop doet een manager of director of football, normaal gesproken.
[..]
Ik kan relatief makkelijk extra steden toevoegen, dus kom maar met je suggesties.
Qua grootte (aantal inwoners) worden alle steden hetzelfde. Qua type kan ik niks instellen, maar wel "attraction" en daar heb ik een waarde van 10 (gemiddeld) voor elke stad ingevuld.. We moeten het niet te diep maken.
![]()
Moeten het geen assistenten zijn, hoe ga je anders transfers doen? Die gaan dan compleet automatisch.![]()
Staff wordt automatisch toegevoegd bij de start van het spel. Ik moet dit nog wel testen.I love my mispoken words.![]()
+1quote:Op maandag 7 juli 2014 16:45 schreef 44rdbei het volgende:
zoals:
laag Amsterdam.
Nieuwe Haven.
De tulpenstad
verder een kort profiel bij de steden? als aantal inwoners en type stad.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
We hebben natuurlijk wel een hoofdstad nodig, en een handjevol andere "leuke" steden die een hogere attraction hebben.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:46 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik kan relatief makkelijk extra steden toevoegen, dus kom maar met je suggesties.
Qua grootte (aantal inwoners) worden alle steden hetzelfde. Qua type kan ik niks instellen, maar wel "attraction" en daar heb ik een waarde van 10 (gemiddeld) voor elke stad ingevuld.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Fokkerdam is de hoofdstad. Maar een grotere stad en/of hogere attractie zal de jeugdtoestroming van een club beïnvloeden en daardoor zal men die stad kiezen. Om dat te voorkomen maak ik alle steden gelijk.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
We hebben natuurlijk wel een hoofdstad nodig, en een handjevol andere "leuke" steden die een hogere attraction hebben.I love my mispoken words.![]()
ik bedoelde meer in plaats van, ik zou niet te veel steden willen. 2 clubs per stad ofzo.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:46 schreef Sejt het volgende:
[..]
Qua grootte (aantal inwoners) worden alle steden hetzelfde. Qua type kan ik niks instellen, maar wel "attraction" en daar heb ik een waarde van 10 (gemiddeld) voor elke stad ingevuld.
heb je in ieder geval 1 derby![]()
Duidelijk 14,gifquote:Op maandag 7 juli 2014 16:53 schreef Sejt het volgende:
[..]
Fokkerdam is de hoofdstad. Maar een grotere stad en/of hogere attractie zal de jeugdtoestroming van een club beïnvloeden en daardoor zal men die stad kiezen. Om dat te voorkomen maak ik alle steden gelijk.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Op dit forum werd dit idee ongeveer ook gedaan.![]()
http://www.neoseeker.com/forums/63532/t1956933-ia-draft-league/
http://www.neoseeker.com/(...)raft-league-results/
We kunnen ook doen dat iedereen een nummer kiest en dat dan random in een generator gaat en zo word er dan gekozen wie er als eerst zijn team mag kiezen.
Op dat forum werd het dus zo gedaan.
Draft - Player positions
Round 1: GK - ST
Round 2: CB - CM - RM
Round 3: LM - RB - CM
Round 4: LB - GK - ST
Round 5: CB - ST - LB/RB
Round 6: CM - L/RM - Any
Round 7: Any - Any - Any
Round 8: Any - Any - Any![]()
Daar werkten ze echter niet met een budget. De tot nu toe genoemde 100 miljoen wordt misschien ook nog wel bijgesteld, zodat je niet 25 sterspelers kan kopen, maar ook alternatief te werk moet gaan.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:00 schreef Hermanna het volgende:
We kunnen ook doen dat iedereen een nummer kiest en dat dan random in een generator gaat en zo word er dan gekozen wie er als eerst zijn team mag kiezen.
Draft - Player positions
Round 8: Any - Any - Any
Daardoor is het risico van dubbele keuzes veel minder en zal zo'n draft systeem niet nodig zijn. Dubbele keuzes worden daarna door een eerlijk veiling systeem afgehandeld.
Ik ben er in ieder geval geen fan van, moet ik toegeven. Want dan komt het aan op RNG geluk.I love my mispoken words.![]()
Jah, ik heb liever ook geen dubbele keuzes anders krijg je misschien wel teams die erg op elkaar lijkenquote:Op maandag 7 juli 2014 17:05 schreef Sejt het volgende:
[..]
Daar werkten ze echter niet met een budget. De tot nu toe genoemde 100 miljoen wordt misschien ook nog wel bijgesteld, zodat je niet 25 sterspelers kan kopen, maar ook alternatief te werk moet gaan.
Daardoor is het risico van dubbele keuzes veel minder en zal zo'n draft systeem niet nodig zijn. Dubbele keuzes worden daarna door een eerlijk veiling systeem afgehandeld.
Ik ben er in ieder geval geen fan van, moet ik toegeven. Want dan komt het aan op RNG geluk..
![]()
aardig idee. ik zou het alleen iets anders invullen.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:00 schreef Hermanna het volgende:
Draft - Player positions
Round 8: Any - Any - Any
b.v. als je als eerst een keeper hebt gekozen mag je als laatste je spits kiezen.
Zo komt er niemand belazert vanaf.![]()
Hoeveel spelers mogen we eigenlijk kiezen?
Als het er 23 zijn bijv. vind ik 100 miljoen eigenlijk goed genoeg.
Je kan dan sowieso maar 1 sterspeler kiezen die kosten meestal al 40 miljoen.![]()
25 dacht ik aan, zoveel mag je er ook registreren voor de CL.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:10 schreef Hermanna het volgende:
Je kan dan sowieso maar 1 sterspeler kiezen die kosten meestal al 40 miljoen.Het is inderdaad best veel, maar gelukkig heb ik de tijd. (al moet ik morgen nog een laatste dag werken voor m'n vakantie)quote:Op maandag 7 juli 2014 17:09 schreef 44rdbei het volgende:
Wat een werk moet het opzetten van dit spel zijn.
Daarnaast is de creatieve inbreng van jullie en de review/feedback van de andere leden erg nuttig!I love my mispoken words.![]()
misschien wel een minimale waarde per speler ongeveer 1 miljoen.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:10 schreef Hermanna het volgende:
Je kan dan sowieso maar 1 sterspeler kiezen die kosten meestal al 40 miljoen.
anders zou je misschien 11 sterren kunnen kopen en voor de rest troep.
wat opzich ook een keuze is..![]()
Dat is nou net het mooie hè?quote:Op maandag 7 juli 2014 17:14 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
misschien wel een minimale waarde per speler ongeveer 1 miljoen.
wat opzich ook een keuze is..
Met 100 miljoen kan je volgens mij geen 11 sterren kopenquote:Op maandag 7 juli 2014 17:14 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
misschien wel een minimale waarde per speler ongeveer 1 miljoen.
wat opzich ook een keuze is..het hangt er ook af wat we gebruiken als waardemeting.
http://www.transfermarkt.(...)pieler/marktwertetop
Hier is messi bijvoorbeeld 100+ miljoen pond waard.
En hier 63 miljoen pond.
http://www.fmscout.com/player/7458500/lionel-messi.html
En je kan ook gewoon jonge spelers kopen met dat rest geld.![]()
14.3.0quote:Op maandag 7 juli 2014 17:19 schreef 44rdbei het volgende:
met welke database versie van FM gaan we werken?
Kan ik vast een blik werpen.I love my mispoken words.![]()
100 mil is zelfs aan de lage kant. Een Isco kost al 30 mil ofzo. Vanuitgaand dat er sowieso minimaal 18 spelers nodig zijn voor een fatsoenlijke selectie, zonder te kijken naar of het een sterspeler is of niet.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:05 schreef Sejt het volgende:
[..]
Daar werkten ze echter niet met een budget. De tot nu toe genoemde 100 miljoen wordt misschien ook nog wel bijgesteld, zodat je niet 25 sterspelers kan kopen, maar ook alternatief te werk moet gaan.
Ik ben er in ieder geval geen fan van, moet ik toegeven. Want dan komt het aan op RNG geluk.
100 / 20 spelers bijvoorbeeld is al 5 mil. Dus 5 mil per speler. Dat is aan de lage kant hoor.
Lager hoeft van mij betreft niet.![]()
150 mil is zeker te veel? Natuurlijk is er ruimte om een speling te creeëren, zodat je 1 speler voor 2 mil haalt,om het zodoende te kunnen compenseren met het feit dat er een speler gehaald kan worden voor 8 mil.![]()
Ik wil als bestuur van mijn club de grote lijnen uitzetten. Dus bijv wel: clubnaam, stadion, faciliteiten, staff, verantwoordelijkheden, tactiek, budget, etc
Maar de transfers wil ik niet zelf doen, dat mag de (assistent-) manager doen.
Is dat niet leuker?
En nog wat anders. Is het niet leuk als we instellen dat we bijv alleen Nederlanders of europeanen in ons team mogen. Een beetje zoals Bilbao dat doet met Spanjaarden. Of kan dat niet ingesteld worden?![]()
Het liefst wil ik alles zo gedetailleerd mogelijk uitzetten. Dus ook exact de tactieken enzo? Is dat mogelijk?quote:Op maandag 7 juli 2014 17:53 schreef Ciscus het volgende:
Ik wil als bestuur van mijn club de grote lijnen uitzetten. Dus bijv wel: clubnaam, stadion, faciliteiten, staff, verantwoordelijkheden, tactiek, budget, etc
Is dat niet leuker?
En nog wat anders. Is het niet leuk als we instellen dat we bijv alleen Nederlanders of europeanen in ons team mogen. Een beetje zoals Bilbao dat doet met Spanjaarden. Of kan dat niet ingesteld worden?
Regels binnen de competitie vind ik maar niks...![]()
Het bedrag zal nog wel aangepast worden. Tests moeten dat uitwijzen.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:52 schreef Super-B het volgende:
[..]
100 mil is zelfs aan de lage kant. Een Isco kost al 30 mil ofzo. Vanuitgaand dat er sowieso minimaal 18 spelers nodig zijn voor een fatsoenlijke selectie, zonder te kijken naar of het een sterspeler is of niet.
100 / 20 spelers bijvoorbeeld is al 5 mil. Dus 5 mil per speler. Dat is aan de lage kant hoor.
Lager hoeft van mij betreft niet.![]()
150 mil is zeker te veel? Natuurlijk is er ruimte om een speling te creeëren, zodat je 1 speler voor 2 mil haalt,om het zodoende te kunnen compenseren met het feit dat er een speler gehaald kan worden voor 8 mil.Die instellingen kan ik niet in de editor maken. Die verantwoordelijkheden kan je alleen instellen als je even manager van de club bent.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:53 schreef Ciscus het volgende:
Is dat niet leuker?
En nog wat anders. Is het niet leuk als we instellen dat we bijv alleen Nederlanders of europeanen in ons team mogen. Een beetje zoals Bilbao dat doet met Spanjaarden. Of kan dat niet ingesteld worden?
Clubnaam, stadion, faciliteiten, tactiek, budget e.d. heb je grotendeels in eigen hand. Je hebt een kopie van het voorlopige inschrijvingsformulier, daar kan je het zien.
Dat klinkt meer gewoon als een multiplayer spel van FM, wat ook gewoon mogelijk isquote:Op maandag 7 juli 2014 17:57 schreef Super-B het volgende:
[..]
Het liefst wil ik alles zo gedetailleerd mogelijk uitzetten. Dus ook exact de tactieken enzo? Is dat mogelijk?
Regels binnen de competitie vind ik maar niks...
Lijkt me niet helemaal binnen deze opzet te passen![]()
Dat ga ik vanavond allemaal eens even bekijken.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:11 schreef Sejt het volgende:
[..]
Het bedrag zal nog wel aangepast worden. Tests moeten dat uitwijzen.
[..]
Die instellingen kan ik niet in de editor maken. Die verantwoordelijkheden kan je alleen instellen als je even manager van de club bent.
Clubnaam, stadion, faciliteiten, tactiek, budget e.d. heb je grotendeels in eigen hand. Je hebt een kopie van het voorlopige inschrijvingsformulier, daar kan je het zien.
Maar moet je niet zelf een paar managers maken die allemaal op vakantie gaan (behalve de host, die komt een paar keer koekeloeren). Dit ivm de verantwoordelijkheden.![]()
Nee daar heb je gelijk in. Een multiplayer game met een aantal FOK!ers zou ook tof zijn.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:32 schreef Swaytje het volgende:
[..]
Dat klinkt meer gewoon als een multiplayer spel van FM, wat ook gewoon mogelijk is
Lijkt me niet helemaal binnen deze opzet te passen![]()
![]()
Misschien een idee om bepaalde eisen aan je eigen club toe te voegen, zoals filosofen: waar de managers zich aan moeten houden.
Daarnaast misschien ook leuk om per club een clubvoorzitter maken met de naam van de betreffende FOK!deelnemer. De attributen en eigenschappen van de clubvoorzitter kan weer ingedeeld worden naar de wensen van de desbetreffende fok!er, net zoals in het andere topic.![]()
Oh, dat zeker. Ik heb sowieso nog niks werkends.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:44 schreef Hermanna het volgende:
Is het niet beter om het gewoon eerst een beetje basic te houden om te testen hoe het zal gaan?
Ondertussen zijn alle ideeën welkom, maar we zijn uiteindelijk gelimiteerd aan de mogelijkheden in de editor en FM zelf.
Aangezien ik dit niet eerder heb gedaan, loop ik constant tegen kleine problemen aan, zoals hier bij het aanmaken van de nationale beker. Kan geen competitie/teams selecteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Super Cup is daarentegen wel al gelukt.I love my mispoken words.![]()
Ik heb helaas niet de beschikking over de juisteapparatuur aangezien ik op vakantie ben. Gewdig concept, volgende ronde doe ik zeker mee!![]()
Trust me, Google is my best friend.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:53 schreef Super-B het volgende:
Op google is er wel veel info te vinden hierover onder de trefwoorden "create own league fm 14"
Krijg de normale Cup maar niet aan de praat.![]()
Nu dus wel.
[ Bericht 10% gewijzigd door Sejt op 07-07-2014 19:39:11 ]I love my mispoken words.![]()
quote:Op maandag 7 juli 2014 20:49 schreef Bow het volgende:
Alvast het logo gemaakt voor mijn club
[ afbeelding ]![]()
![]()
Check!
Het echte testen kan beginnen.
Vlag, logo, etc. moet natuurlijk nog aangemaakt worden. Iemand ideeën qua vlag?
[ Bericht 20% gewijzigd door Sejt op 07-07-2014 21:40:28 ]I love my mispoken words.![]()
De Prinsenvlag, zie mijn avaquote:Op maandag 7 juli 2014 21:33 schreef Sejt het volgende:
Check!
[ afbeelding ]
Gewoon random 1 van google afbeeldingen:quote:Op maandag 7 juli 2014 21:33 schreef Sejt het volgende:
Check!
[ afbeelding ]
http://www.google.nl/imgr(...)e=7&start=59&ndsp=12![]()
Je moet hier toch wel iets aanpassen:
De laatste 2 data kloppen niet, en het lijkt me toffer om echt des foks "De Zolderkamer" als National Stadium te hebben
Dat alles kan heel makkelijk aangepast worden. U roept maar, als er maar een beetje concensus is.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Je moet hier toch wel iets aanpassen:
[ afbeelding ]
De laatste 2 data kloppen niet, en het lijkt me toffer om echt des foks "De Zolderkamer" als National Stadium te hebben
PS: Beetje groot.
Dit ziet er wel redelijk uit voor een eerste poging:
Alle dingen van Fokkers zijn altijd groter dan bij anderenquote:Op maandag 7 juli 2014 22:53 schreef Sejt het volgende:
[..]
Dat alles kan heel makkelijk aangepast worden. U roept maar, als er maar een beetje concensus is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Estadio nacional de Fok!quote:Op maandag 7 juli 2014 22:30 schreef Sejt het volgende:
Ik zal even uit moeten zoeken waar ik het icoontje moet plaatsen, maar dat komt wel goed.
Het (ei)land is in ieder geval aangemaakt. Zie hieronder met de aangemaakte divisies/cups.
Populatie moet ik ergens in een xml aanpassen, geloof ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op maandag 7 juli 2014 22:53 schreef Sejt het volgende:
[..]
Dat alles kan heel makkelijk aangepast worden. U roept maar, als er maar een beetje concensus is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
begint al serieus form te krijgen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: