We zullen tijdens het spel geen geld kunnen 'storten' bij een club. Wat ik wel kan en ga doen, is prijzengeld instellen waar mogelijk.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:35 schreef Hermanna het volgende:
[..]
Aan eind van elk seizoen statistieken bijelkaar zetten en dan prijzen voor bepaalde prestaties.
1ste plaats bijv. 3 miljoen
2de. 2 mil.
3de. 1 mil.
4de. 800k
5-20. etc.
1ste plaats fokcup. 3 miljoen etc.
Meeste goals gemaakt. Minste goals tegengekregen. etc.
Als manager geen geld kosten, dan kiest iedereen de beste. Wat we kunnen doen, is de manager een deel van inschrijving te maken. Dus een beetje zoals "Fok als speler", maar dan een geïntegreerd onderdeel van deze inschrijving en dus een manager.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:37 schreef ambiance het volgende:
Gaan de managers ook geld kosten?
Is natuurlijk wel zaak om een goede trainer voor de groep te hebben, die je talenten de kans geeft en je spelers niet te snel laat gaan.
En als een speler weggekocht word, wie doet dan weer een eventuele aankoop? Jij of de manager. (Want dat gaat ook automatisch in het spel natuurlijk)
Ik kan relatief makkelijk extra steden toevoegen, dus kom maar met je suggesties.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:45 schreef 44rdbei het volgende:
zou het niet leuker zijn om met iets meer realistische steden namen te werken?
zoals:
laag Amsterdam.
Nieuwe Haven.
De tulpenstad
verder een kort profiel bij de steden? als aantal inwoners en type stad.
Ik vind dat iedereen gewoon een manager van zelfde niveau moet hebben, het gaat toch meer om de spelersquote:Op maandag 7 juli 2014 16:46 schreef Sejt het volgende:
[..]
We zullen tijdens het spel geen geld kunnen 'storten' bij een club. Wat ik wel kan en ga doen, is prijzengeld instellen waar mogelijk.
[..]
Als manager geen geld kosten, dan kiest iedereen de beste. Wat we kunnen doen, is de manager een deel van inschrijving te maken. Dus een beetje zoals "Fok als speler", maar dan een geïntegreerd onderdeel van deze inschrijving en dus een manager.
De aankoop doet een manager of director of football, normaal gesproken.
[..]
Ik kan relatief makkelijk extra steden toevoegen, dus kom maar met je suggesties.
Qua grootte (aantal inwoners) worden alle steden hetzelfde. Qua type kan ik niks instellen, maar wel "attraction" en daar heb ik een waarde van 10 (gemiddeld) voor elke stad ingevuld.
+1quote:Op maandag 7 juli 2014 16:45 schreef 44rdbei het volgende:
zou het niet leuker zijn om met iets meer realistische steden namen te werken?
zoals:
laag Amsterdam.
Nieuwe Haven.
De tulpenstad
verder een kort profiel bij de steden? als aantal inwoners en type stad.
We hebben natuurlijk wel een hoofdstad nodig, en een handjevol andere "leuke" steden die een hogere attraction hebben.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:46 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik kan relatief makkelijk extra steden toevoegen, dus kom maar met je suggesties.
Qua grootte (aantal inwoners) worden alle steden hetzelfde. Qua type kan ik niks instellen, maar wel "attraction" en daar heb ik een waarde van 10 (gemiddeld) voor elke stad ingevuld.
Fokkerdam is de hoofdstad. Maar een grotere stad en/of hogere attractie zal de jeugdtoestroming van een club beïnvloeden en daardoor zal men die stad kiezen. Om dat te voorkomen maak ik alle steden gelijk.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
We hebben natuurlijk wel een hoofdstad nodig, en een handjevol andere "leuke" steden die een hogere attraction hebben.
ik bedoelde meer in plaats van, ik zou niet te veel steden willen. 2 clubs per stad ofzo.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:46 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik kan relatief makkelijk extra steden toevoegen, dus kom maar met je suggesties.
Qua grootte (aantal inwoners) worden alle steden hetzelfde. Qua type kan ik niks instellen, maar wel "attraction" en daar heb ik een waarde van 10 (gemiddeld) voor elke stad ingevuld.
Duidelijk 14,gifquote:Op maandag 7 juli 2014 16:53 schreef Sejt het volgende:
[..]
Fokkerdam is de hoofdstad. Maar een grotere stad en/of hogere attractie zal de jeugdtoestroming van een club beïnvloeden en daardoor zal men die stad kiezen. Om dat te voorkomen maak ik alle steden gelijk.
Daar werkten ze echter niet met een budget. De tot nu toe genoemde 100 miljoen wordt misschien ook nog wel bijgesteld, zodat je niet 25 sterspelers kan kopen, maar ook alternatief te werk moet gaan.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:00 schreef Hermanna het volgende:
Op dit forum werd dit idee ongeveer ook gedaan.![]()
http://www.neoseeker.com/forums/63532/t1956933-ia-draft-league/
We kunnen ook doen dat iedereen een nummer kiest en dat dan random in een generator gaat en zo word er dan gekozen wie er als eerst zijn team mag kiezen.
Op dat forum werd het dus zo gedaan.
Draft - Player positions
Round 1: GK - ST
Round 2: CB - CM - RM
Round 3: LM - RB - CM
Round 4: LB - GK - ST
Round 5: CB - ST - LB/RB
Round 6: CM - L/RM - Any
Round 7: Any - Any - Any
Round 8: Any - Any - Any
Jah, ik heb liever ook geen dubbele keuzes anders krijg je misschien wel teams die erg op elkaar lijkenquote:Op maandag 7 juli 2014 17:05 schreef Sejt het volgende:
[..]
Daar werkten ze echter niet met een budget. De tot nu toe genoemde 100 miljoen wordt misschien ook nog wel bijgesteld, zodat je niet 25 sterspelers kan kopen, maar ook alternatief te werk moet gaan.
Daardoor is het risico van dubbele keuzes veel minder en zal zo'n draft systeem niet nodig zijn. Dubbele keuzes worden daarna door een eerlijk veiling systeem afgehandeld.
Ik ben er in ieder geval geen fan van, moet ik toegeven. Want dan komt het aan op RNG geluk.
aardig idee. ik zou het alleen iets anders invullen.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:00 schreef Hermanna het volgende:
Op dit forum werd dit idee ongeveer ook gedaan.![]()
http://www.neoseeker.com/forums/63532/t1956933-ia-draft-league/
We kunnen ook doen dat iedereen een nummer kiest en dat dan random in een generator gaat en zo word er dan gekozen wie er als eerst zijn team mag kiezen.
Op dat forum werd het dus zo gedaan.
Draft - Player positions
Round 1: GK - ST
Round 2: CB - CM - RM
Round 3: LM - RB - CM
Round 4: LB - GK - ST
Round 5: CB - ST - LB/RB
Round 6: CM - L/RM - Any
Round 7: Any - Any - Any
Round 8: Any - Any - Any
25 dacht ik aan, zoveel mag je er ook registreren voor de CL.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:10 schreef Hermanna het volgende:
Hoeveel spelers mogen we eigenlijk kiezen?
Als het er 23 zijn bijv. vind ik 100 miljoen eigenlijk goed genoeg.
Je kan dan sowieso maar 1 sterspeler kiezen die kosten meestal al 40 miljoen.
Het is inderdaad best veel, maar gelukkig heb ik de tijd. (al moet ik morgen nog een laatste dag werken voor m'n vakantie)quote:Op maandag 7 juli 2014 17:09 schreef 44rdbei het volgende:
Wat een werk moet het opzetten van dit spel zijn.
misschien wel een minimale waarde per speler ongeveer 1 miljoen.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:10 schreef Hermanna het volgende:
Hoeveel spelers mogen we eigenlijk kiezen?
Als het er 23 zijn bijv. vind ik 100 miljoen eigenlijk goed genoeg.
Je kan dan sowieso maar 1 sterspeler kiezen die kosten meestal al 40 miljoen.
Dat is nou net het mooie hè?quote:Op maandag 7 juli 2014 17:14 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
misschien wel een minimale waarde per speler ongeveer 1 miljoen.
anders zou je misschien 11 sterren kunnen kopen en voor de rest troep.
wat opzich ook een keuze is..
Met 100 miljoen kan je volgens mij geen 11 sterren kopenquote:Op maandag 7 juli 2014 17:14 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
misschien wel een minimale waarde per speler ongeveer 1 miljoen.
anders zou je misschien 11 sterren kunnen kopen en voor de rest troep.
wat opzich ook een keuze is..
14.3.0quote:Op maandag 7 juli 2014 17:19 schreef 44rdbei het volgende:
met welke database versie van FM gaan we werken?
Kan ik vast een blik werpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |