abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142009073
Je kan toch gewoon alle andere competities uitschakelen, waardoor ze niet naar andere landen gaan :P? Staff moet geen geld kosten.
  Moderator / Redactie FP maandag 7 juli 2014 @ 16:41:54 #52
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_142009187
We beginnen natuurlijk allemaal met dezelfde status waardoor er, niet naar het spelersmateriaal gekeken, geen favoriet voor de titel is, dus nog geen traditionele top, leuk :D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_142009286
zou het niet leuker zijn om met iets meer realistische steden namen te werken?

zoals:

laag Amsterdam.
Nieuwe Haven.
De tulpenstad

verder een kort profiel bij de steden? als aantal inwoners en type stad.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:46:43 #54
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142009344
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:35 schreef Hermanna het volgende:

[..]

Aan eind van elk seizoen statistieken bijelkaar zetten en dan prijzen voor bepaalde prestaties.

1ste plaats bijv. 3 miljoen
2de. 2 mil.
3de. 1 mil.
4de. 800k
5-20. etc.

1ste plaats fokcup. 3 miljoen etc.

Meeste goals gemaakt. Minste goals tegengekregen. etc.
We zullen tijdens het spel geen geld kunnen 'storten' bij een club. Wat ik wel kan en ga doen, is prijzengeld instellen waar mogelijk.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:37 schreef ambiance het volgende:
Gaan de managers ook geld kosten?
Is natuurlijk wel zaak om een goede trainer voor de groep te hebben, die je talenten de kans geeft en je spelers niet te snel laat gaan.

En als een speler weggekocht word, wie doet dan weer een eventuele aankoop? Jij of de manager. (Want dat gaat ook automatisch in het spel natuurlijk)
Als manager geen geld kosten, dan kiest iedereen de beste. Wat we kunnen doen, is de manager een deel van inschrijving te maken. Dus een beetje zoals "Fok als speler", maar dan een geïntegreerd onderdeel van deze inschrijving en dus een manager.

De aankoop doet een manager of director of football, normaal gesproken.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:45 schreef 44rdbei het volgende:
zou het niet leuker zijn om met iets meer realistische steden namen te werken?

zoals:

laag Amsterdam.
Nieuwe Haven.
De tulpenstad

verder een kort profiel bij de steden? als aantal inwoners en type stad.
Ik kan relatief makkelijk extra steden toevoegen, dus kom maar met je suggesties.
Qua grootte (aantal inwoners) worden alle steden hetzelfde. Qua type kan ik niks instellen, maar wel "attraction" en daar heb ik een waarde van 10 (gemiddeld) voor elke stad ingevuld.
I love my mispoken words.
pi_142009429
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:46 schreef Sejt het volgende:

[..]

We zullen tijdens het spel geen geld kunnen 'storten' bij een club. Wat ik wel kan en ga doen, is prijzengeld instellen waar mogelijk.

[..]

Als manager geen geld kosten, dan kiest iedereen de beste. Wat we kunnen doen, is de manager een deel van inschrijving te maken. Dus een beetje zoals "Fok als speler", maar dan een geïntegreerd onderdeel van deze inschrijving en dus een manager.

De aankoop doet een manager of director of football, normaal gesproken.

[..]

Ik kan relatief makkelijk extra steden toevoegen, dus kom maar met je suggesties.
Qua grootte (aantal inwoners) worden alle steden hetzelfde. Qua type kan ik niks instellen, maar wel "attraction" en daar heb ik een waarde van 10 (gemiddeld) voor elke stad ingevuld.
Ik vind dat iedereen gewoon een manager van zelfde niveau moet hebben, het gaat toch meer om de spelers :P. We moeten het niet te diep maken.
pi_142009471
Moeten het geen assistenten zijn, hoe ga je anders transfers doen? Die gaan dan compleet automatisch.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:50:42 #57
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142009507
Staff wordt automatisch toegevoegd bij de start van het spel. Ik moet dit nog wel testen.
I love my mispoken words.
  Moderator / Redactie FP maandag 7 juli 2014 @ 16:50:45 #58
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_142009509
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:45 schreef 44rdbei het volgende:
zou het niet leuker zijn om met iets meer realistische steden namen te werken?

zoals:

laag Amsterdam.
Nieuwe Haven.
De tulpenstad

verder een kort profiel bij de steden? als aantal inwoners en type stad.
+1
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP maandag 7 juli 2014 @ 16:52:19 #59
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_142009586
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:46 schreef Sejt het volgende:

[..]

Ik kan relatief makkelijk extra steden toevoegen, dus kom maar met je suggesties.
Qua grootte (aantal inwoners) worden alle steden hetzelfde. Qua type kan ik niks instellen, maar wel "attraction" en daar heb ik een waarde van 10 (gemiddeld) voor elke stad ingevuld.
We hebben natuurlijk wel een hoofdstad nodig, en een handjevol andere "leuke" steden die een hogere attraction hebben.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 7 juli 2014 @ 16:53:28 #60
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142009626
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

We hebben natuurlijk wel een hoofdstad nodig, en een handjevol andere "leuke" steden die een hogere attraction hebben.
Fokkerdam is de hoofdstad. Maar een grotere stad en/of hogere attractie zal de jeugdtoestroming van een club beïnvloeden en daardoor zal men die stad kiezen. Om dat te voorkomen maak ik alle steden gelijk.
I love my mispoken words.
pi_142009658
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:46 schreef Sejt het volgende:

[..]

Ik kan relatief makkelijk extra steden toevoegen, dus kom maar met je suggesties.
Qua grootte (aantal inwoners) worden alle steden hetzelfde. Qua type kan ik niks instellen, maar wel "attraction" en daar heb ik een waarde van 10 (gemiddeld) voor elke stad ingevuld.
ik bedoelde meer in plaats van, ik zou niet te veel steden willen. 2 clubs per stad ofzo.
heb je in ieder geval 1 derby
  Moderator / Redactie FP maandag 7 juli 2014 @ 16:55:35 #62
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_142009706
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:53 schreef Sejt het volgende:

[..]

Fokkerdam is de hoofdstad. Maar een grotere stad en/of hogere attractie zal de jeugdtoestroming van een club beïnvloeden en daardoor zal men die stad kiezen. Om dat te voorkomen maak ik alle steden gelijk.
Duidelijk 14,gif
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_142009888
Op dit forum werd dit idee ongeveer ook gedaan. :P
http://www.neoseeker.com/forums/63532/t1956933-ia-draft-league/
http://www.neoseeker.com/(...)raft-league-results/

We kunnen ook doen dat iedereen een nummer kiest en dat dan random in een generator gaat en zo word er dan gekozen wie er als eerst zijn team mag kiezen.


Op dat forum werd het dus zo gedaan.

Draft - Player positions

Round 1: GK - ST
Round 2: CB - CM - RM
Round 3: LM - RB - CM
Round 4: LB - GK - ST
Round 5: CB - ST - LB/RB
Round 6: CM - L/RM - Any
Round 7: Any - Any - Any
Round 8: Any - Any - Any
  maandag 7 juli 2014 @ 17:05:46 #64
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142010132
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:00 schreef Hermanna het volgende:
Op dit forum werd dit idee ongeveer ook gedaan. :P
http://www.neoseeker.com/forums/63532/t1956933-ia-draft-league/

We kunnen ook doen dat iedereen een nummer kiest en dat dan random in een generator gaat en zo word er dan gekozen wie er als eerst zijn team mag kiezen.

Op dat forum werd het dus zo gedaan.

Draft - Player positions

Round 1: GK - ST
Round 2: CB - CM - RM
Round 3: LM - RB - CM
Round 4: LB - GK - ST
Round 5: CB - ST - LB/RB
Round 6: CM - L/RM - Any
Round 7: Any - Any - Any
Round 8: Any - Any - Any
Daar werkten ze echter niet met een budget. De tot nu toe genoemde 100 miljoen wordt misschien ook nog wel bijgesteld, zodat je niet 25 sterspelers kan kopen, maar ook alternatief te werk moet gaan.
Daardoor is het risico van dubbele keuzes veel minder en zal zo'n draft systeem niet nodig zijn. Dubbele keuzes worden daarna door een eerlijk veiling systeem afgehandeld.

Ik ben er in ieder geval geen fan van, moet ik toegeven. Want dan komt het aan op RNG geluk.
I love my mispoken words.
pi_142010219
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:05 schreef Sejt het volgende:

[..]

Daar werkten ze echter niet met een budget. De tot nu toe genoemde 100 miljoen wordt misschien ook nog wel bijgesteld, zodat je niet 25 sterspelers kan kopen, maar ook alternatief te werk moet gaan.
Daardoor is het risico van dubbele keuzes veel minder en zal zo'n draft systeem niet nodig zijn. Dubbele keuzes worden daarna door een eerlijk veiling systeem afgehandeld.

Ik ben er in ieder geval geen fan van, moet ik toegeven. Want dan komt het aan op RNG geluk.
Jah, ik heb liever ook geen dubbele keuzes anders krijg je misschien wel teams die erg op elkaar lijken :P.
pi_142010289
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:00 schreef Hermanna het volgende:
Op dit forum werd dit idee ongeveer ook gedaan. :P
http://www.neoseeker.com/forums/63532/t1956933-ia-draft-league/

We kunnen ook doen dat iedereen een nummer kiest en dat dan random in een generator gaat en zo word er dan gekozen wie er als eerst zijn team mag kiezen.

Op dat forum werd het dus zo gedaan.

Draft - Player positions

Round 1: GK - ST
Round 2: CB - CM - RM
Round 3: LM - RB - CM
Round 4: LB - GK - ST
Round 5: CB - ST - LB/RB
Round 6: CM - L/RM - Any
Round 7: Any - Any - Any
Round 8: Any - Any - Any
aardig idee. ik zou het alleen iets anders invullen.
b.v. als je als eerst een keeper hebt gekozen mag je als laatste je spits kiezen.

Zo komt er niemand belazert vanaf.
  maandag 7 juli 2014 @ 17:08:47 #67
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142010318
Gevonden:

I love my mispoken words.
pi_142010347
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:08 schreef Sejt het volgende:
Gevonden:

[ afbeelding ]
^O^

Wat een werk moet het opzetten van dit spel zijn.
pi_142010403
Hoeveel spelers mogen we eigenlijk kiezen?
Als het er 23 zijn bijv. vind ik 100 miljoen eigenlijk goed genoeg.
Je kan dan sowieso maar 1 sterspeler kiezen die kosten meestal al 40 miljoen.
  maandag 7 juli 2014 @ 17:11:30 #70
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142010436
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:10 schreef Hermanna het volgende:
Hoeveel spelers mogen we eigenlijk kiezen?
Als het er 23 zijn bijv. vind ik 100 miljoen eigenlijk goed genoeg.
Je kan dan sowieso maar 1 sterspeler kiezen die kosten meestal al 40 miljoen.
25 dacht ik aan, zoveel mag je er ook registreren voor de CL.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:09 schreef 44rdbei het volgende:

Wat een werk moet het opzetten van dit spel zijn.
Het is inderdaad best veel, maar gelukkig heb ik de tijd. (al moet ik morgen nog een laatste dag werken voor m'n vakantie)
Daarnaast is de creatieve inbreng van jullie en de review/feedback van de andere leden erg nuttig!
I love my mispoken words.
pi_142010553
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:10 schreef Hermanna het volgende:
Hoeveel spelers mogen we eigenlijk kiezen?
Als het er 23 zijn bijv. vind ik 100 miljoen eigenlijk goed genoeg.
Je kan dan sowieso maar 1 sterspeler kiezen die kosten meestal al 40 miljoen.
misschien wel een minimale waarde per speler ongeveer 1 miljoen.
anders zou je misschien 11 sterren kunnen kopen en voor de rest troep.
wat opzich ook een keuze is..
  maandag 7 juli 2014 @ 17:16:20 #72
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142010623
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:14 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

misschien wel een minimale waarde per speler ongeveer 1 miljoen.
anders zou je misschien 11 sterren kunnen kopen en voor de rest troep.
wat opzich ook een keuze is..
Dat is nou net het mooie hè? 8-)
I love my mispoken words.
pi_142010653
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:14 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

misschien wel een minimale waarde per speler ongeveer 1 miljoen.
anders zou je misschien 11 sterren kunnen kopen en voor de rest troep.
wat opzich ook een keuze is..
Met 100 miljoen kan je volgens mij geen 11 sterren kopen :P het hangt er ook af wat we gebruiken als waardemeting.

http://www.transfermarkt.(...)pieler/marktwertetop
Hier is messi bijvoorbeeld 100+ miljoen pond waard.

En hier 63 miljoen pond.
http://www.fmscout.com/player/7458500/lionel-messi.html


En je kan ook gewoon jonge spelers kopen met dat rest geld.
pi_142010727
met welke database versie van FM gaan we werken?
Kan ik vast een blik werpen.
  maandag 7 juli 2014 @ 17:38:42 #75
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142011596
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:19 schreef 44rdbei het volgende:
met welke database versie van FM gaan we werken?
Kan ik vast een blik werpen.
14.3.0
I love my mispoken words.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')