abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2014 @ 15:47:39 #26
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_142007541
Mijn stadion wordt Bij PierreTT Om De Hoek _O_
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:57:05 #27
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142007811
Mijn stadion kan misschien Dubakubak heten
pi_142007854
Mijne denk ik De Tuin. Of een variatie erop.
Children of the night. What music they make.
pi_142007903
Ik heb ook al aardig wat ideeen
- Stadion: Highbowy
- Clubnaam: Kopacabowna F.C. (KFC)
- Logo: ligt aangepast KFC logo :P
  Moderator / Redactie FP maandag 7 juli 2014 @ 16:02:00 #30
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_142007934
Maareh... we zijn een soeverein gebied binnen het Koninkrijk der Nederlanden, dan is het wel vaag als we Engelse-, Spaanse- of anderstalige club- en stadionnamen hebben :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_142007995
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Maareh... we zijn een soeverein gebied binnen het Koninkrijk der Nederlanden, dan is het wel vaag als we Engelse-, Spaanse- of anderstalige club- en stadionnamen hebben :P
De sjeiks betalen dus bepalen
  maandag 7 juli 2014 @ 16:08:14 #32
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142008113
:7 Moest een .xml aanpassen om het Fok! eiland aan het Europese continent toe te voegen. Redelijk belangrijk, maar het werkt!!
I love my mispoken words.
pi_142008243
Maar hoe worden spelers nou gekozen? Om en om als een draft? Zijn er regels als bijvoorbeeld maximaal 3 25+ jaar spelers, nationaliteiten etc. Spelers bannen bijv messi.
pi_142008284
Er bestaat al een FC Otelul, dus dan wordt mijn team FC Grotelul. En dan oefenwedstrijdjes tegen elkaar spelen :')
Children of the night. What music they make.
pi_142008307
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:12 schreef Hermanna het volgende:
Maar hoe worden spelers nou gekozen? Om en om als een draft? Zijn er regels als bijvoorbeeld maximaal 3 25+ jaar spelers, nationaliteiten etc. Spelers bannen bijv messi.
Ik denk dat iemand best Messi mag kiezen. Maar dan heeft ie met zijn 100miljoen maar weinig andere spelers in zijn team.
pi_142008397
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:14 schreef ambiance het volgende:

[..]

Ik denk dat iemand best Messi mag kiezen. Maar dan heeft ie met zijn 100miljoen maar weinig andere spelers in zijn team.
Dan kiest die gewoon een paar goedkope jonge wonderkinderen die uitgroeien tot volgende messis :P.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:18:27 #37
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142008437
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:12 schreef Hermanna het volgende:
Ik voorzie complete vrijheid wat betreft spelers. Messi is te duur, maar een CR7 of Neymar mag je kopen - dan heb je alleen weinig over voor de rest, maar het is een keuze.
Daarnaast wat betreft leeftijd, mag je helemaal zelf weten. Alle keuzes hebben hun voor- en nadelen en uiteindelijk liggen daar de wortels van dit concept. Keuzes!

Het kiezen van spelers zie ik als iets wat gewoon via de inschrijving moet gaan. Indien er een speler door meerdere deelnemers gekozen is, dan kan ik dat aangeven en een veiling via DM te starten tussen die 2 (of meer) deelnemers.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:17 schreef Hermanna het volgende:

[..]

Dan kiest die gewoon een paar goedkope jonge wonderkinderen die uitgroeien tot volgende messis :P.
Met zo'n keuze zou je dus een team hebben met alleen maar 16 jarigen. Dat lijkt me nou ook niet optimaal. Maar dat is het leuke van dit topic. :)
pi_142008576
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen?

De voorpret is iig al weer fantastisch!
pi_142008654
Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je zo'n competitie laat door lopen.. Als je voor 20 seizoenen gaat, kan met jonge talenten beginnen nog best handig zijn.
pi_142008739
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:18 schreef Sejt het volgende:

[quote]14s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:18 schreef Sejt het volgende:

[..]

Ik voorzie complete vrijheid wat betreft spelers. Messi is te duur, maar een CR7 of Neymar mag je kopen - dan heb je alleen weinig over voor de rest, maar het is een keuze.
Daarnaast wat betreft leeftijd, mag je helemaal zelf weten. Alle keuzes hebben hun voor- en nadelen en uiteindelijk liggen daar de wortels van dit concept. Keuzes!

Het kiezen van spelers zie ik als iets wat gewoon via de inschrijving moet gaan. Indien er een speler door meerdere deelnemers gekozen is, dan kan ik dat aangeven en een veiling via DM te starten tussen die 2 (of meer) deelnemers.

[..]

Met zo'n keuze zou je dus een team hebben met alleen maar 16 jarigen. Dat lijkt me nou ook niet optimaal. Maar dat is het leuke van dit topic. :)
En eerste jaren een transferverbod? En kunnen we tijdens transferseizoen spelers ruilen met andere fokkers of nog andere spelers aantrekken of spelen we door met regens :P?
pi_142008745
Ik vind dat je ook moet kunnen degraderen, dat maakt het ook onderin leuker. In de 2e klasse kunnen we wat kleine clubs toevoegen. Dit, zodat het nog wel wat moeite kost om te promoveren.

En als je jonge talentjes haalt, zal er ook aan ze getrokken worden. Ze blijven niet perse bij jouw club.
pi_142008750
Maar is het geen probleem dat grote clubs je spelers gaan kopen? Volgens mij moet elke club dan max reputatie hebben en de spelers naar 20 loyaliteit.
pi_142008784
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:27 schreef Ciscus het volgende:
Ik vind dat je ook moet kunnen degraderen, dat maakt het ook onderin leuker. In de 2e klasse kunnen we wat kleine clubs toevoegen. Dit, zodat het nog wel wat moeite kost om te promoveren.

En als je jonge talentjes haalt, zal er ook aan ze getrokken worden. Ze blijven niet perse bij jouw club.
Gewoon een tranfersverbod op clubs zetten :P
pi_142008829
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:27 schreef HamburgerHenk het volgende:
Maar is het geen probleem dat grote clubs je spelers gaan kopen? Volgens mij moet elke club dan max reputatie hebben en de spelers naar 20 loyaliteit.
Maar hoe kom je dan aan een transferbudget? Prijzengeld?
  maandag 7 juli 2014 @ 16:30:38 #45
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142008851
Hierboven genoemde zaken lijken me allemaal dingen waar we nog even over moeten brainstormen lijkt me. Gaan we mee aan de slag!
pi_142008853
denk dat we rustig met 1 jaar moeten beginnen, 2e divisie kan altijd nog.
krijgen we doorlopende seizoenen? dan word het bijzonder moeilijk om terug te komen aan de top.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:32:45 #47
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142008907
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:27 schreef Hermanna het volgende:

En eerste jaren een transferverbod? En kunnen we tijdens transferseizoen spelers ruilen met andere fokkers of nog andere spelers aantrekken of spelen we door met regens :P?
Qua transfers kunnen we wel even kijken wat we doen. Transfers tussen clubs op Fok! eiland moeten we gewoon z'n verloop laten gaan.
Een idee is om het restant van de 100 miljoen, die je over hebt na alle aankopen, als transferbudget te geven. Dat geeft de club extra mogelijkheden aan het begin.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:27 schreef Ciscus het volgende:

Je hebt wel gelijk, maar dat betekent een hoop extra werk voor mij :P Zal wel even uitvogelen hoe het moet in de editor.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:27 schreef HamburgerHenk het volgende:
Volgens mij kan dat op een of andere manier aan het begin wel uitgezet worden. Maar daarna moeten we het natuurlijk laten lopen. Dat is het risico van het vak en aan jullie om te overwegen bij het kopen van grote talenten.

Dit misschien aanzetten?!
  maandag 7 juli 2014 @ 16:35:27 #48
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142008996
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:30 schreef 44rdbei het volgende:
denk dat we rustig met 1 jaar moeten beginnen, 2e divisie kan altijd nog.
krijgen we doorlopende seizoenen? dan word het bijzonder moeilijk om terug te komen aan de top.
Hier kan ik mij wel in vinden. Laten we eerst beginnen met een seizoen waarin de uitgedachte dingen van hier kunnen worden getest in een jaar zodat je eventuele dingen kunt verhelpen.
pi_142009000
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:30 schreef ambiance het volgende:

[..]

Maar hoe kom je dan aan een transferbudget? Prijzengeld?
Aan eind van elk seizoen statistieken bijelkaar zetten en dan prijzen voor bepaalde prestaties.

1ste plaats bijv. 3 miljoen
2de. 2 mil.
3de. 1 mil.
4de. 800k
5-20. etc.

1ste plaats fokcup. 3 miljoen etc.

Meeste goals gemaakt. Minste goals tegengekregen. etc.
pi_142009043
Gaan de managers ook geld kosten?
Is natuurlijk wel zaak om een goede trainer voor de groep te hebben, die je talenten de kans geeft en je spelers niet te snel laat gaan.

En als een speler weggekocht word, wie doet dan weer een eventuele aankoop? Jij of de manager. (Want dat gaat ook automatisch in het spel natuurlijk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')