abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:50:43 #101
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_145107799
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:20 schreef theguyver het volgende:
BNW modus (on)
Bron?
BNW modus (off)
Jouw post. :+

(Intelligentie, buiten de aarde, die meeleest op onze computer schermen ... what else could it be? :P )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:19:59 #102
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_145109334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:23 schreef Pulzzar het volgende:
Als ze uberhaupt bestaan en onze aarde bezoeken, willen ze kennelijk niet ontdekt worden, anders was hun bestaan allang erkend.

Naar de wetenschappelijke kennis die we nu hebben, lijkt het vrijwel onmogelijk dat buitenaardsen ons bezoeken, aangezien de afstanden in het heelal enorm groot zijn. Je doet er al ruim 4 jaar over om met de snelheid van het licht naar de dichtstbijzijnde ster op de zon na te komen. Als we de snelheid en afstand buiten beschouwing laten, heb je ook nog te maken met gevaarlijke kosmische straling.
Het is niet geheel ondenkbaar. Conventioneel.
FTL drives zijn echter ook geheel niet ondenkbaar, zeker wetenschappelijk niet, maar in de praktijk nog niet uitvoerbaar. Voor ons ...

Daarnaast is tijd eigenlijk geen factor in dit geheel. Het is goed mogelijk om b.v. kolonies op meteorieten te plaatsen en zo naar andere sterren te reizen.

Theoretisch zou een intelligente levensvorm uit het begin van onze 'melkweg' (de eerste, zeg maar (als wij dat niet zijn)) inmiddels de hele boel hebben kunnen koloniseren.

Als het kan, zal het gebeuren. Zeker als er miljoenen van dergelijke levensvormen rondzwerven in de loop van 13,7 miljard jaar, zullen er minstens een aantal dit doen.

... en dan komen we weer bij de Fermi Paradox. (waar zijn ze/hun sporen dan?)

Dat het wetenschappelijk vrijwel onmogelijk zou lijken, ben ik dus niet met je eens.
Echter weten we simpelweg onvoldoende over de aanwezigheid van leven (laat staan intelligent EN technologisch ontwikkeld) buiten onze eigen planeet (lees: we weten niets :P ) om ook maar iets zinnigs en wetenschappelijk verantwoord te zeggen over het bestaan er van.
quote:
Maar ik wil niet persé zeggen dat het onzin is, aangezien wij mensen ook niet alles weten. 50 jaar geleden waren bijvoorbeeld verhalen over zwarte gaten fictie. Als je als wetenschapper het bestaan van zwarte gaten erkende, werd je uitgelachen en door niemand serieus genomen. 50 jaar later weten we wel beter en is inmiddels bewezen dat ze bestaan. De astrofysische kennis neemt erg toe, maar we staan nog aan het begin. We hebben eigenlijk alleen de maan, Mars en Venus redelijk bestudeerd. Alle andere planeten zijn maar een paar keer door onze ruimteschepen bezocht. We moeten nog zoveel onderzoeken en dan hebben we het alleen nog maar over ons eigen zonnestelsel.

Maar in ieder geval hoeven we dus niet bang te zijn voor aliens. Geloof er in of niet, maar ik denk - ik hoop - dat we er in ons leven niet mee te maken krijgen. Da's maar goed ook, wij mensen hebben genoeg te dealen met onze eigen soort.
Een scenario a la "Independance Day" kan theoretisch ieder moment plaatsvinden. Behalve dan dat de Amerikanen in werkelijkheid geen ruk aan hun straaljagers hebben en niet 'eventjes' hun computers hacken, maar even roemloos ten onder gaan als wij. :P

Anderzijds zouden we werkelijk beter kunnen worden van een wat vredelievender 'first contact'.

Hoewel de kans dat ze "niet zo vriendelijk" zijn, is wel vrij groot. (gebaseerd op de evolutie alhier)
pi_145111416
Alles kan. Ik hoop dat alles hetzelfde blijft zolang ik leef.

Intelligent buitenaards leven kan vanalles zijn. Dat geldt niet alleen voor hun uiterlijk, maar ook hun gedrag. Het is immers een andere 'species' wat zich via een heel andere evolutie in een andere wereld heeft ontwikkeld. Op aarde is de ontwikkeling van leven afhankelijk geweest van zoveel onvoorspelbare dingen. Was er 65 miljoen jaar geleden geen meteroriet ingeslagen op aarde, hadden de dino's zich verder kunnen ontwikkelen en wie weet is dan daaruit een intelligente soort ontstaan. Maar het is dan niet voor te stellen hoe die 'reptilians' eruit zouden zien en hoe ze leven.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:29:52 #104
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_145113051
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:56 schreef Pulzzar het volgende:
Alles kan. Ik hoop dat alles hetzelfde blijft zolang ik leef.

Intelligent buitenaards leven kan vanalles zijn. Dat geldt niet alleen voor hun uiterlijk, maar ook hun gedrag. Het is immers een andere 'species' wat zich via een heel andere evolutie in een andere wereld heeft ontwikkeld. Op aarde is de ontwikkeling van leven afhankelijk geweest van zoveel onvoorspelbare dingen. Was er 65 miljoen jaar geleden geen meteroriet ingeslagen op aarde, hadden de dino's zich verder kunnen ontwikkelen en wie weet is dan daaruit een intelligente soort ontstaan. Maar het is dan niet voor te stellen hoe die 'reptilians' eruit zouden zien en hoe ze leven.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:08:22 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145128650
quote:
goeie maar ... wat dacht je van kruising?
Bedoel zo'n Dinodingespersoonmensgeval, en een Mens kruising, als dat al genetisch mogelijk is.
Als inderdaad 65 miljoen jaar geleden die meteoor niet op aarde was gecrashed en dat was inderdaad het Einde van de dinosauriers ( nog niet helemaal duidelijk maar alles wijst wel in die richting).
Zou de mens het uberhaupt gered hebben tegenover een dino, met een groter brein dan toen?
Ik denk het niet... Denk dat wel nu nog steeds dinosauries in andere vorm dan toen zouden hebben en de mens en veel zoogdieren zouden het niet gered hebben.
what a year!, and its only Januari!
pi_145136542
Jullie moeten op youtube luisteren naar John Todd en jullie moeten niet als jullie willen natuurlijk.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:02:06 #107
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_145136731
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:08 schreef theguyver het volgende:

[..]

goeie maar ... wat dacht je van kruising?
Bedoel zo'n Dinodingespersoonmensgeval, en een Mens kruising, als dat al genetisch mogelijk is.
Nee. Dat is volstrekt onmogelijk. Een chimpansee & mens schelen maar 3%, maar een kruising is onmogelijk. Het paard en de ezel schelen nog veel minder (vrij recente splitsing) en die krijg je nog net gekruisd, maar zijn onvruchtbaar.

...laat staan 2 totaal verschillende diersoorten, met een compleet ander voortplantingsmechanisme, die ook nog eens van een totaal andere 'familie' komen. Reptielen en zoogdieren.

... om over 'sex met aliens' e.d. nog te zwijgen. :')

quote:
Als inderdaad 65 miljoen jaar geleden die meteoor niet op aarde was gecrashed en dat was inderdaad het Einde van de dinosauriers ( nog niet helemaal duidelijk maar alles wijst wel in die richting).
Zou de mens het uberhaupt gered hebben tegenover een dino, met een groter brein dan toen?
Ik denk het niet... Denk dat wel nu nog steeds dinosauries in andere vorm dan toen zouden hebben en de mens en veel zoogdieren zouden het niet gered hebben.
Nee. De zoogdieren werden dominant dankzij het verdwijnen van de dino. Zonder dat waren wij er hoogst waarschijnlijk nooit geweest.

Sowieso kunnen er geen 2 intelligente, ontwikkelde soorten tegelijk bestaan op 1 planeet. De één zal de ander altijd "wegdrukken". Tenzij beide afstammen van 'planteneters' o.i.d. (zeer onwaarschijnlijk)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:11:09 #108
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_145341493
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:56 schreef Lioness1578 het volgende:
Jullie moeten op youtube luisteren naar John Todd en jullie moeten niet als jullie willen natuurlijk.
Gedaan. Selfproclaimed ex-illuminati nutjob.

Behalve dat ik nu weer herinnerd ben aan "The Evil Dead II: Army of Darkness" (Necronomicon) ben ik er weinig mee opgeschoten ...

En nu?
Waarom, moest ik zo nodig kijken/luisteren van jou?
pi_145341565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:11 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Gedaan. Selfproclaimed ex-illuminati nutjob.

Behalve dat ik nu weer herinnerd ben aan "The Evil Dead II: Army of Darkness" (Necronomicon) ben ik er weinig mee opgeschoten ...

En nu?
Waarom, moest ik zo nodig kijken/luisteren van jou?
Moest niet mocht wel je moet niks hé later las ik ook dat hij niet
echt 100% is.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:15:32 #110
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_145341673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:12 schreef Lioness1578 het volgende:
Moest niet mocht wel je moet niks hé later las ik ook dat hij niet
echt 100% is.
Ik voelde me ook niet gedwongen of zo hoor. (dan had ik het niet gedaan :P )
...maar had toch even niets anders te doen tot de koffie klaar was. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')