abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:17:01 #176
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142037571
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee man, hoe kom je toch bij dit soort onzin?? :D :D

Ken jij de "volledige wetenschappelijke gemeenschap"? Gemeenschap nog wel.
Ik niet persoonlijk, er is echter wel onderzoek naar gedaan door Naomi Oreskes, wetenschapshistorica. En die kwam tot exact dezelfde conclusie: er zijn al zo'n 15 jaar geen serieuze publicaties geweest die antropogene klimaatverandering ter discussie stellen.

Natuurlijk is er discussie over de details... maar die conclusie staat echt niet ter discussie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_142037573
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Het enige dat het mogelijk on topic maakt is de niet-uitgesproken veronderstelling dat alle klimaatwetenschappers zouden deelnemen aan een wereldwijd complot om een leugen te verspreiden.
Juist en dat is een factor die niet alleen interessanter is, maar ook nog eens thuishoort binnen een discussie over de religieuze elementen binnen het complotdenken.
pi_142037635
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit:

[..]

Wanneer in de media een ‘deskundige’ opduikt zonder verbintenis aan een wetenschappelijk instituut, is waakzaamheid dus geboden.

Geschreven door: Mark Traa, journalist en schrijver.

QED. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142037693
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wanneer in de media een ‘deskundige’ opduikt zonder verbintenis aan een wetenschappelijk instituut, is waakzaamheid dus geboden.

Geschreven door: Mark Traa, journalist en schrijver.

QED. :')
Ja? Presenteert hij zichzelf als klimaatdeskundige?
pi_142037729
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja? Presenteert hij zichzelf als klimaatdeskundige?
Hij wijdt er een heel stuk aan, waarin ie eigenlijk niks zegt. Dus ja, hij doet zich wel voor als een soort van deskundige.

Een wetenschapsjournalist die niet eens een wetenschappelijke achtergrond heeft. Nee, daar heb je iets aan. Dat zoiets in een examen Nederlands komt, maakt het alleen maar erger.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142037800
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij wijdt er een heel stuk aan, waarin ie eigenlijk niks zegt. Dus ja, hij doet zich wel voor als een soort van deskundige.

Een wetenschapsjournalist die niet eens een wetenschappelijke achtergrond heeft. Nee, daar heb je iets aan. Dat zoiets in een examen Nederlands komt, maakt het alleen maar erger.
Je hebt vrij weinig van het tekstje begrepen, blijkt.

Maar goed, doet er verder niet toe. Was meer een illustratie bij het onderwerp.

quote:
[...]de niet-uitgesproken veronderstelling dat alle klimaatwetenschappers zouden deelnemen aan een wereldwijd complot om een leugen te verspreiden.
Dat is dus een mooi religieus element. Wij met ons selecte kleine groepje tegen die machtige rest. Een van de bindende factoren in een toch wat uiteenlopende groep.
pi_142037832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hebt vrij weinig van het tekstje begrepen, blijkt.
Nee hoor, ik begrijp het prima.

quote:
Dat is dus een mooi religieus element. Wij met ons selecte kleine groepje tegen die machtige rest. Een van de bindende factoren in een toch wat uiteenlopende groep.
Totaal niet.

Feiten en modellen die niet kloppen versus verhalen door IPCC (dus gewoon VN) en Gore in de wereld geholpen en jij loopt daar als een hijgende tekkel achteraan.

Dat je dan mij nog in de religieuze hoek wil drukken, maakt het alleen maar grappiger. :D

pi_142037850
quote:
Het enige dat het mogelijk on topic maakt is de niet-uitgesproken veronderstelling dat alle klimaatwetenschappers zouden deelnemen aan een wereldwijd complot om een leugen te verspreiden.
1- het gaat niet over ALLE wetenschappers.
2- En waarom niet aan een complot denken als men enkel ventileert wat in het kraampje past van hun sponsors ?
pi_142037864
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:28 schreef El_Matador het volgende:
Dat je dan mij nog in de religieuze hoek wil drukken, maakt het alleen maar grappiger. :D
Ik wil je in geen enkele hoek drukken. Ik zie dat je in die hoek staat.

En dat is helemaal geen schande! Religieuze opvattingen worden doorgaans stukken serieuzer genomen dan TRU-/BNW-overtuigingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 10:30:35 ]
pi_142037902
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik wil je in geen enkele hoek drukken. Ik zie dat je in die hoek staat.

En dat is helemaal geen schande! Religieuze opvattingen worden doorgaans stukken serieuzer genomen dan TRU-/BNW-overtuigingen.
Gast, donder op, jij deelt mij in een hokje in waar ik NIET hoor. En je weigert te luisteren naar wat ik zeg.

Dat juist jij mij gaat zitten betichten van religieuze opvattingen, walgelijk. :r

dinsdag 8 juli 2014 @ 10:34:27 #186
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142037955
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:29 schreef ATON het volgende:

[..]

1- het gaat niet over ALLE wetenschappers.
1-2% valt buiten die boot ja. Ik rond het voor het gemak af naar 'alle'.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:29 schreef ATON het volgende:

2- En waarom niet aan een complot denken als men enkel ventileert wat in het kraampje past van hun sponsors ?
Ten eerste is het in de wetenschap nogal moeilijk om een standpunt te propageren, niet omdat het hout snijdt maar omdat het geld schuift. Ten tweede maak je mij niet wijs dat die grote body die achter de wetenschappelijke consensus staat wordt gefinancieerd door 'sponsors' die graag die conclusie zouden willen trekken. Daarvoor zijn er eenvoudig teveel verschillende landen, instanties en universiteiten bij betrokken.

Overigens is het mij ook niet duidelijk welke sponsors dat dan zouden moeten zijn. Als we het hebben over oliemaatschappijen... die hebben er eerder belang bij om onderzoek te financieren dat tot de tegenovergestelde conclusie komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 08-07-2014 10:42:18 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:35:53 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142037978
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het "de hele wereld is gek behalve wij" gevoel geeft mensen zoals Mata wellicht het gevoel ergens bij te horen, dat zou best kunnen. :)
pi_142038080
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gast, donder op, jij deelt mij in een hokje in waar ik NIET hoor. En je weigert te luisteren naar wat ik zeg.

Dat juist jij mij gaat zitten betichten van religieuze opvattingen, walgelijk. :r
En weer die agressieve reactie. Ik heb er geen enkel probleem mee dat je iets anders gelooft. Echt, helemaal niet. Sterker nog: ik vind dat je overtuigingen net zo veel 'respect' verdienen als andere religieuze opvattingen. Ik neem het dus nota bene voor je opvattingen op!

En nee, natuurlijk ga ik er niet serieus inhoudelijk op in. Dat is totaal zinloos. Probeer een SGP'er ervan te overtuigen dat Jezus niet over water gelopen heeft. Al heb je duizend argumenten, het is een religieus dogma en dat gaat dus niet veranderen.

Maar dat hoeft ook niet. De enige reden dat ik dit onderwerp ter sprake breng is omdat het me interesseert. Ik vraag me bijvoorbeeld af of het zou kunnen dat mensen zo'n sterke aangeboren hang naar religiositeit hebben dat ze, nu de traditionele religies aan invloed verliezen, in groten getale geneigd zijn om in andere zaken te gaan geloven die voor de buitenwereld totale onzin lijken. Ik denk dat dat namelijk het geval is.

En als dat het geval is, dan verdienen dat soort complottheorieën en niburuïsmen dezelfde voorkeursbehandeling als de andere religies. Anders zou dat nogal discriminerend zijn.
pi_142038146
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En weer die agressieve reactie. Ik heb er geen enkel probleem mee dat je iets anders gelooft.
<knip>

Eerst noem je gelovigen "geesteszieken". Nu blijf je maar beweren dat ik ergens in "geloof" terwijl ik al vele malen heb aangegeven dat ik dat nu juist NIET doe, en je blijft maar doorgaan met mij geestesziek te noemen.

Maar goed, een HAVO-examenkandidaat, die weet niet beter. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 08-07-2014 10:54:30 ]

pi_142038234
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

<knip>
Nounounounounou.... Doe nou eens rustig man. Dat gescheld en getier is echt nergens voor nodig en niemand neemt het serieus.

quote:
Eerst noem je gelovigen "geesteszieken".
Ik geloof dat het geloof in een god ergens een duidelijk verband met schizofrenie heeft ja.

quote:
Nu blijf je maar beweren dat ik ergens in "geloof" terwijl ik al vele malen heb aangegeven dat ik dat nu juist NIET doe, en je blijft maar doorgaan met mij geestesziek te noemen.
Nu doe je me een beetje denken aan die ene jehova die hier af en toe post.

quote:
Maar goed, een HAVO-examenkandidaat, die weet niet beter. :')
Nee, docent Nederlands in de tweede fase. Maar goed, doet er niet toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 08-07-2014 10:54:40 ]
pi_142040197
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Voor een religie is volgens mij wel een bovennatuurlijke of levensbeschouwelijke component nodig, dat hebben deze figuren niet.

Ze hebben wel hetzelfde niveau van debielheid.
Het bovennatuurlijke zijn aliens
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_142041069
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 07:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, hoe breng je je eigen topic om zeep. :D

Juist de gelovers in de door de massamedia opgebraakte verhaaltjes zijn religieuzen.

Mensen die nadenken, nemen die shit toch niet serieus? Als je werkelijk gelooft dat er 19 moslims die niet konden vliegen de aanslagen van 9/11 op hun geweten hebben, dan ben je echt niet goed snik, nog erger dan bijbelvaste gristenen.
Beetje raar dat je denkt dat het 19 domme moslims waren die niet konden vliegen, gezien het feit dat de familie bin laden zeer intelligent en succesvol was/is. Je moet kritisch blijven, maar wat ik hier lees ben je totaal niet kritisch over je eigen claims.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_142041211
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Beetje raar dat je denkt dat het 19 domme moslims waren die niet konden vliegen, gezien het feit dat de familie bin laden zeer intelligent en succesvol was/is. Je moet kritisch blijven, maar wat ik hier lees ben je totaal niet kritisch over je eigen claims.
Maar ook dat is typisch religieus. Vergelijk dit met creationisten die stellen dat er te veel 'gaten' in de evolutietheorie zitten.
pi_142041229
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Welke bedoel je? Die stagiairs die het IPCC gebruikt als "verantwoording" voor hun politieke verhaal? Of de fondsengeyle onderzoekers?

Het gaat niet om "klimaatverandering" (dat is gewoon natuurlijk), maar om Antropogene Globale Opwarming, dát is onzin. Helaas wel onzin waar het merendeel van de wereld die totaal geen kennis heeft op dit gebied intrapt.
Grappig hoe jij de nasa tegen spreekt, of horen ze ook al bij een conspiracy?
pi_142041278
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:34 schreef Molurus het volgende:

Overigens is het mij ook niet duidelijk welke sponsors dat dan zouden moeten zijn. Als we het hebben over oliemaatschappijen... die hebben er eerder belang bij om onderzoek te financieren dat tot de tegenovergestelde conclusie komt.
Alternatieve energie leveranciers en auto industrie om er enkelen te noemen. USA wil minder afhankelijk zijn van olie uit midden oosten.
pi_142041285
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar ook dat is typisch religieus. Vergelijk dit met creationisten die stellen dat er te veel 'gaten' in de evolutietheorie zitten.
Inderdaad, een beetje proberen te debunken door telkens van onderwerp te springen.
pi_142041344
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:32 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Inderdaad, een beetje proberen te debunken door telkens van onderwerp te springen.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat wijzen naar zwakke schakels bij de andere kant, maar de enorme gaten van het eigen geloof negeren.
pi_142041419
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat wijzen naar zwakke schakels bij de andere kant, maar de enorme gaten van het eigen geloof negeren.
Ja ok
pi_142041503
Ik vind het grappig hoe aluhoedjes claimen slimmer te zijn dan de nasa en dat soort instanties. Horen ze allemaal bij the new world order complot???? Tell me. Nu wil ik het weten ook, ik wil er ook bij horen :D Dan voel ik me ook niet zo alleen en voel ik me speciaal :D Dan ga ik niet mee met de massa en ben ik beter. Let me BeLieve
pi_142041559
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:38 schreef firefly3 het volgende:
Ik vind het grappig hoe aluhoedjes claimen slimmer te zijn dan de nasa en dat soort instanties. Horen ze allemaal bij the new world order complot???? Tell me. Nu wil ik het weten ook, ik wil er ook bij horen :D Dan voel ik me ook niet zo alleen en voel ik me speciaal :D
Bedenk zelf een nieuw complot. Voor je het weet hoor je er helemaal bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')