Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ekiden Ook dit jaar doen we vanuit dit topic weer mee met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Gisteren ook nog even naar de bekende Almelose gekeken, Ilse de Lange. Ik was naar Tuckerville geweest en de concertregistratie was gisteren op tv. Leuk om terug te kijken en (weer) een slokmomentje voor en tijdens Miracle...
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende: Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
De ervaring leert dat de vrouwen die het stelligst beweren geen baby's te willen over een paar jaar mijn FB-nieuwsoverzicht bombarderen met foto's van hun vers gewipte telgen. De ene foto nog lelijker dan de ander, maar het geeft tenminste wat afwisseling tussen de paardenfoto's door.
Op maandag 7 juli 2014 09:47 schreef Zwabberhark het volgende: De ervaring leert dat de vrouwen die het stelligst beweren geen baby's te willen over een paar jaar mijn FB-nieuwsoverzicht bombarderen met foto's van hun vers gewipte telgen. De ene foto nog lelijker dan de ander, maar het geeft tenminste wat afwisseling tussen de paardenfoto's door.
Paardenfoto's? Ik verkeer in minder gestelde kringen geloof ik. Ik zie voornamelijk katten- en hondenfoto's. De eerste vissenfoto moet overigens nog voorbij, wat ergens teleurstellend is...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Om weer ontopic te gaan, handig dat Strava. Segmentjes PAC - keerpunt 7,195 en keerpunt 7,195 - PAC bestaan. Kun je enigsinds zien of je een beetje constant gelopen hebt, of met een split. Voor mij terugweg 10 sec langzamer dan de heenweg, voorwaar niet slecht
Ene Jeroen is overigens #1 op beide segementen
Gelukkig hoef ik ook geen babies/kinderen. Voor een paar uur is leuk maar als ze vervelend worden moet ik ze weer aan de rechtmatige eigenaren kunnen geven.
Dat gejengel an de kop /finkers
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op maandag 7 juli 2014 09:54 schreef Guard het volgende: Om weer ontopic te gaan, handig dat Strava. Segmentjes PAC - keerpunt 7,195 en keerpunt 7,195 - PAC bestaan. Kun je enigsinds zien of je een beetje constant gelopen hebt, of met een split. Voor mij terugweg 10 sec langzamer dan de heenweg, voorwaar niet slecht
Ene Jeroen is overigens #1 op beide segementen
Ik vroeg me nog wat af over dat keerpunt. Ik kan me vergissen, maar dat is niet halverwege toch? Anders kom ik er niet uit. Graag input van de meer wiskundig onderlegde mensen.
Mijn redenatie: het parcours is 5 km. Het stuk buiten het stadion is heen-en-weer en dus even lang (2 keer 2,3 km is 4,6 km). Op de baan start je rond de finish en je loopt ongeveer 300 meter voor je het stadion uitloopt. Bij het stadion inlopen heb je nog zo'n 100 meter te gaan.
Wordt een negatieve split lopen ons zo makkelijker gemaakt of ben ik nu gek?
P.S. kinderen zijn leuk! Vooral die van mij uiteraard.
Ik vroeg me nog wat af over dat keerpunt. Ik kan me vergissen, maar dat is niet halverwege toch? Anders kom ik er niet uit. Graag input van de meer wiskundig onderlegde mensen.
Mijn redenatie: het parcours is 5 km. Het stuk buiten het stadion is heen-en-weer en dus even lang (2 keer 2,3 km is 4,6 km). Op de baan start je rond de finish en je loopt ongeveer 300 meter voor je het stadion uitloopt. Bij het stadion inlopen heb je nog zo'n 100 meter te gaan.
Wordt een negatieve split lopen ons zo makkelijker gemaakt of ben ik nu gek?
P.S. kinderen zijn leuk! Vooral die van mij uiteraard.
Beide segmenten zijn 1,5 km en beginnen zo ongeveer vanaf van het hek van PAC (het zal niet precies op de meter nauwkeurig zijn), en dus het stuk op de baan wordt in beide segmenten niet meegeteld.
Op maandag 7 juli 2014 09:58 schreef Daywalk3r het volgende: Gelukkig hoef ik ook geen babies/kinderen. Voor een paar uur is leuk maar als ze vervelend worden moet ik ze weer aan de rechtmatige eigenaren kunnen geven.
Dat gejengel an de kop /finkers
Maar wel handig voor op de fiets.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Paardenfoto's? Ik verkeer in minder gestelde kringen geloof ik. Ik zie voornamelijk katten- en hondenfoto's. De eerste vissenfoto moet overigens nog voorbij, wat ergens teleurstellend is...
Ik heb dan weer een vissende ex-collega, die ik vandaag met een go-pro al vissend gespot hebt op mijn feestboek.
Op zondag 6 juli 2014 23:03 schreef pijll het volgende: Ik heb eindelijk tijd gehad om mijn gpx-jes naar de diverse sites te uploaden. En nu zegt Smashrun dat ik gisteren mijn "fastest run ever" heb gelopen, met 4:08/km! En dat met ongemakken en ongetraindheid!
Helaas zijn de geleerden het niet eens over de snelheid: endomondo houdt het op 4:23.
Op maandag 7 juli 2014 10:16 schreef mosselmossel het volgende: Van sommige mensen wil je weleens dingen aannemen. En dus geldt Yur een beetje als voorbeeld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik mijn endomondo logje terugkijk zie ik dat ik 2 dingen niet helemaal goed begrepen heb aan de estafette van zaterdag: 1. De Ekiden is geen 4x100m 2. Ik ben geen Jamaicaan
Volgende keer een beetje rekening mee houden qua wegrennen.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Hmz, ik kan via mijn werk gratis meedoen aan de marathon van Amsterdam, ook aan de 8 km. Stond nog wel op het wensenlijstje maar eigenlijk niet voor dit jaar. Temptation, temptation...
Op maandag 7 juli 2014 10:27 schreef Gogo83 het volgende: Hmz, ik kan via mijn werk gratis meedoen aan de marathon van Amsterdam, ook aan de 8 km. Stond nog wel op het wensenlijstje maar eigenlijk niet voor dit jaar. Temptation, temptation...
Op maandag 7 juli 2014 10:16 schreef mosselmossel het volgende: Van sommige mensen wil je weleens dingen aannemen. En dus geldt Yur een beetje als voorbeeld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
En dat wil ik dus van jullie aannemen. Als alleen dat WK nu maar eens afgelopen was, dan wordt het toch een stukje makkelijker Maar aan de andere kant... ik wil die marathon lopen, moet ik er maar wat voor over hebben ook. Er staat inmiddels wel (overwegend) alcohol vrij bier in mijn frigo.
Op maandag 7 juli 2014 10:27 schreef Gogo83 het volgende: Hmz, ik kan via mijn werk gratis meedoen aan de marathon van Amsterdam, ook aan de 8 km. Stond nog wel op het wensenlijstje maar eigenlijk niet voor dit jaar. Temptation, temptation...
Waarom zou je die 8km niet lopen? Je bent/ was hartstikke goed bezig!
Zo nu en dan drinken heeft ook vrij weinig effect, maar tijdens een marathontraining snap ik wel dat je mindert, dat doe ik zelf ook. Zo zonde van de trainingsarbeid anders!
Verder ren ik op zo'n beperkt niveau dat ik het er niet voor ga laten om nooit te drinken, niet alsof ik daardoor de top niet haal of zo...
Op maandag 7 juli 2014 10:48 schreef Corniel het volgende: Helpt het als ik zeg dat zowel Jero_nimo als ondergetekende soms wel alcohol drinken?
Hoe weet jij dat? Nee af en toe wil ik nog wel een biertje drinken inderdaad, maar dan eigenlijk nooit meer dan 4 of 5. Maar dat is niet eens meer 1x in de maand. Meestal blijft het bij 1 of 2. Als ik geen wedstrijden heb, anders drink ik geen alcohol, de week ervoor. Voor mij trouwens ook geen babies. Konijn thuis is al genoeg
Ach, alcohol en hardlopen gaat over het algemeen best samen. Zo heb ik diverse pr's gelopen terwijl ik de avond er wel een aantal op had. Ook in voorbereiding op de marathon heb ik er (behalve de laatste drie dagen) eigenlijk geen rekening mee gehouden. Het enige positieve effect zou volgens mij zijn dat je door niets te drinken, gewicht kwijt zou kunnen raken en daardoor beter gaat lopen.
Doen! Finishen in het olympisch stadion staat ook nog steeds op mijn wishlist
Op maandag 7 juli 2014 11:04 schreef Mr.B. het volgende: Ach, alcohol en hardlopen gaat over het algemeen best samen. Zo heb ik diverse pr's gelopen terwijl ik de avond er wel een aantal op had. Ook in voorbereiding op de marathon heb ik er (behalve de laatste drie dagen) eigenlijk geen rekening mee gehouden.
Op maandag 7 juli 2014 11:04 schreef Mr.B. het volgende: Ach, alcohol en hardlopen gaat over het algemeen best samen. Zo heb ik diverse pr's gelopen terwijl ik de avond er wel een aantal op had. Ook in voorbereiding op de marathon heb ik er (behalve de laatste drie dagen) eigenlijk geen rekening mee gehouden. Het enige positieve effect zou volgens mij zijn dat je door niets te drinken, gewicht kwijt zou kunnen raken en daardoor beter gaat lopen.
Gewicht is mijn grootste reden om geen alcohol te drinken
Op de een of andere manier wordt er hier in huis ook minder gedronken. Meneer is trouwens gewoon gestopt met doordeweeks een biertje drinken. Ook voor gewicht. Superknap van 'm en dat gaat zeker weten winst opleveren. Dat doe ik dan weer lekker gewoon wel
Op maandag 7 juli 2014 11:04 schreef Mr.B. het volgende: Ach, alcohol en hardlopen gaat over het algemeen best samen. Zo heb ik diverse pr's gelopen terwijl ik de avond er wel een aantal op had. Ook in voorbereiding op de marathon heb ik er (behalve de laatste drie dagen) eigenlijk geen rekening mee gehouden. Het enige positieve effect zou volgens mij zijn dat je door niets te drinken, gewicht kwijt zou kunnen raken en daardoor beter gaat lopen.
Bij mij zit het probleem in moderatie. Een paar biertjes drinken is er niet bij, of geen of (te)veel. En ik merk dat het herstel wat langer duurt in het laatste scenario, dus dan maar niet doen.
Ik kan het ook wel, en vooral het finishen lijkt me inderdaad heel tof, maar tis een eind weg en vroeg!! Maar denk dat ik het toch wel ga doen hoor..
Maak er eventueel een weekendje van? Hotelletje de nacht ervoor en je kan al een uur later opstaan
Toen ik de HM van Sydney liep, waarvan de start om 6:00 ofzo was, heb ik ook een hostel gepakt. Scheelde me ruim 2 uur reistijd in de ochtend (dat was sowieso al onmogelijk i.v.m tijden & treinen). Was ideaal, opstaan, ontbijten, kort stukje naar de start, warmlopen en starten.
Hoe weet jij dat? Nee af en toe wil ik nog wel een biertje drinken inderdaad, maar dan eigenlijk nooit meer dan 4 of 5. Maar dat is niet eens meer 1x in de maand. Meestal blijft het bij 1 of 2. Als ik geen wedstrijden heb, anders drink ik geen alcohol, de week ervoor. Voor mij trouwens ook geen babies. Konijn thuis is al genoeg
Als ik geen alcohol drink (moeilijk, nuchtere tukkers my ass) merk ik wel dat mijn hartslag lager is. En natuurlijk ontdekt het vocht dus goed voor de spieren is het iet echt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Hmm, ben aan het overwegen om me in te schrijven voor de HM in Eindhoven in oktober.. Moet nog steeds een vervangende HM hebben voor mijn CPC debakel..
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op maandag 7 juli 2014 11:47 schreef CRX_master het volgende: Hmm, ben aan het overwegen om me in te schrijven voor de HM in Eindhoven in oktober.. Moet nog steeds een vervangende HM hebben voor mijn CPC debakel..
SEMTEX doet die ook volgens mij. EDIT SEMTEX doet de hele.
Ik doe de 5 km
[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 07-07-2014 12:31:42 ]
Je begint met "ik heb twee afstanden gelopen tijdens de Ekiden".
Niet iedereen zal dat als ontspanning zien....