Yemin ederim hasta yaquote:Op maandag 7 juli 2014 03:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Loulou heeft vaak een praktische inslag. Maar het is je imam niet.
None taken. Blijf vooral rondvragen idd.quote:Op maandag 7 juli 2014 03:33 schreef Bortecinem het volgende:
Ik wil weten wat Aloulou heeft te zeggen over deze kwestie. Trigger, no offence, maar jij bent altijd zo vaag. Ik word zelden wijzer van je antwoorden.
Of je post iets wat ik kan lezen..quote:
Ok thanks.quote:Op maandag 7 juli 2014 03:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is geen twijfel dat het wordt gebruikt voor slavinnen in de Koran, ook al staat het er niet bij, jij vroeg hoezo interpretatie, waarop ik dat toelicht.
Wat betreft het aanvullende en voorwaarden, zijn een aantal kanttekeningen, vanzelfsprekend dat je niet zomaar iemand tot slavin kunt maken, dat ze moeten instemmen, zoals Magnificent er ook op wees dat er een nikah gesloten moet worden, om maar te zwijgen over dat volgens bepaalde geleerden van mening zijn dat de vers zich tot Mohammed richt en niet tot moslim(mannen) in het algemeen.
Maar goed als jij knoop wil doorhakken ten gunste van een bepaalde standpunt, be my guest, ik hou je niet tegen.
Ja, dat is het.quote:Op maandag 7 juli 2014 03:37 schreef xaban06 het volgende:
Borte is bang dat haar toekomstige man nog 2 vrouwen en 10 slavinnen heeft.
Zou me niks verbazen.. Mag toch?quote:
quote:
Het emuleren van de profeet is nooit een zonde geacht in de Islam natuurlijk, wel had Mohammed wel wat meer 'bevoegheden' als je het zo wilt noemen, huwelijken voor de man is beperkt tot 4, Mohammed was op een gegeven moment met meer dan 4 vrouwen getrouwd vanwege poltieke, symbolische doelen,quote:Op maandag 7 juli 2014 03:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ok thanks.
Ik weet dat Ali ook slavinnen had en zelfs kinderen had verwerkt bij een paar van zijn slavinnen. Was deze vers alleen aan Mohammed gericht, dan moet ik zeggen dat het wel heel frappant is dat de mannen die zo dichtbij bij de profeet stonden, zo openlijk zo'n zonde hebben kunnen begaan - zonder erop te zijn gewezen door de profeet yani.
Deze verzen gaan over het huwen van (slaaf)vrouwen?quote:Op maandag 7 juli 2014 03:51 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb het over slavinnen buiten zijn officiele vrouwen.
Maar ik zit op tel en kan nu geen bron plaatsen. Later dan maar.
quote:And [also prohibited to you are all] married women except those your right hands possess. [This is] the decree of Allah upon you. And lawful to you are [all others] beyond these, [provided] that you seek them [in marriage] with [gifts from] your property, desiring chastity, not unlawful sexual intercourse. So for whatever you enjoy [of marriage] from them, give them their due compensation as an obligation. And there is no blame upon you for what you mutually agree to beyond the obligation. Indeed, Allah is ever Knowing and Wise.
Juist dat een nikah essentieel is voor geaccepteerde seksuele omgang, waarbij het alsnog bij 4 blijft?quote:And whoever among you cannot [find] the means to marry free, believing women, then [he may marry] from those whom your right hands possess of believing slave girls. And Allah is most knowing about your faith. You [believers] are of one another. So marry them with the permission of their people and give them their due compensation according to what is acceptable. [They should be] chaste, neither [of] those who commit unlawful intercourse randomly nor those who take [secret] lovers. But once they are sheltered in marriage, if they should commit adultery, then for them is half the punishment for free [unmarried] women. This [allowance] is for him among you who fears sin, but to be patient is better for you. And Allah is Forgiving and Merciful.
Elke stap die je zet na het eten is een kleine stap voor de mensheid maar een zwaaaare stap voor moslims.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef d4v1d het volgende:
Hoe doen mensen met nachtdienst eigenlijk ramadan? Ik wil het niet valsspelen noemen ofzo, maar je kan gewoon bijna de hele tijd dingen doen als je wakker bent en een paar uurtjes vasten voor je gaat slapen. Dat is toch niet helemaal het idee eigenlijk?
Collega van me is helemaal into soefisme. Zijn denkbeeld, kijk op het leven, de manier waarop hij met problemen omgaat, de kalmte; hij zegt dat hij het te danken heeft aan soefie.quote:
Waarom moeten we altijd ergens bij horen.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Collega van me is helemaal into soefisme. Zijn denkbeeld, kijk op het leven, de manier waarop hij met problemen omgaat, de kalmte; hij zegt dat hij het te danken heeft aan soefie.
Ik heb me vorig jaar een beetje ingelezen over soefisme. Erg interessant, maar ik kwam niet ver. Ik mis de motivatie.
Wazmetjauw.quote:Op maandag 7 juli 2014 08:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom moeten we altijd ergens bij horen.
The fuck met deze hitte trouwens. Te warm aangekleed.
/care.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:15 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Wist niet eens dat profeet Mohamed een raad had van mensen die christelijk,joods,heidens en atheïst waren.
Ex-moslim is krankzinnig verklaard.![]()
Of je reageert even niet op iedere post. Zelfs ik vind het irritant.quote:
Laat maar zitten,tijdens Ramadan zijn moslims sowieso geïrriteerd met alles om zich heen.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom wel?kom een keer met iets leuks.
Zij vast niet eensquote:Op maandag 7 juli 2014 09:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Laat maar zitten,tijdens Ramadan zijn moslims sowieso geïrriteerd met alles om zich hen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |